abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 526 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    rande na rypadle, část II.

    18.11.2019 15:16 | Přečteno: 2702×

    Dneska vám popišu jak jsme se na rypadle stravovali, pro věrný čtenáře mýho blogísku co mi dali těch úžasnejch 23% líbítek za minulej díl bude v druhý půlce takovej zajímavej návod jak udělat něco takovýho zajímavýho. Si myslim že by vás to jako mohlo zajímat protože to je takový zajímavý.

     

    Nakrmit zástupy

    Tak jsme vylezli na rypadlo a doktorand hnedka začal zavádět nový pořádky. A že si prej tady zřídíme utopii, uplně novej světovej řád a všichni se od nás budou učit jak správně žít! Takhle lidem stoupne sebevědomí když si myslej že někam vylezli, a někdy k tomu stačí jen pár desítek metrů vejšky důlního rypadla. No, a jako první se začalo řešit jídlo, aby jako byly zabezpečený naše základní životní potřeby a mohli jsme se věnovat rozkvětu našeho osmičlenýho společenství.

    Dobrý bylo že se mohlo jíst co se chtělo, teda aspoň co se vzalo sebou. Já jsem měla sebou takový ty palačinky plněný rejží jak jsem si je doma vydupala. Ale dredatej pošuk co řikal že volil piráty si sebou nevzal vůbec nic k jídlu, měl jenom plný kapsy těch jointů jenže že prej by chtěl taky jíst! Doktorand měl strach že by nás ten pošuk mohl začít šikanovat a krást nám svačiny takže rači jako všechno jídlo dáme na jednu společnou hromadu a rozdělíme to na osum spravedlivejch dílů a všichni se budeme mít stejně moc dobře. Tak jsme to udělali jenže se hnedka ukázalo že to neni moc fér, protože pošuk se hnedka vrhnul na kaviárový tousty toho usměvavýho klučiny protože byly drahý a na barevný bombóny a lentilky co si sebou vzalo Něco protože byly dobrý a to díl nedíl. Takže my ostatní jsme se museli nějak podělit o to levnější nebo hnusnější protože prej pošuka potřebujeme z nějakejch politickejch důvodů nebo čeho a nemůžeme ho hodit z vejšky dolu přez ochoz rypadla jak jsem hnedka navrhovala já. Takže jsem ohlodávala starý smradlavý ztvrdlý plesnivý patky chleba o kterejch ani nevim z čí špinavý kapsy se vzaly asi na krmení pro králíky a hladově koukala, jak se doktorand cpe rejžovejma palačinkama od mý mamky. Padaly do něj jedna za druhou takže asi byly moc dobrý. Nevim, já jsem vlastně nedostala příležitost ochutnat ani ten uplně nejmalilinkaťoučkejší kousíček. Dostala jsem zpátky jenom mastnej papír ve kterým byly předtim zabalený ale ten už asi taky někdo přede mnou olíz.

    Na Sašu připadla taková uplně prťavá plechová krabička sardinek. Koukala na ni jako rodilej windowsák na ubuntu, pořád ji obracela v těch svejch pazourech co neznaj mejdlo, ještě špinavejch od nějakýho humusu z komunitní biozahrádky, čuchala k ní a pak si ji dala k uchu a zkoušela s ní třást, jestli asi jako něco neuslyší nebo co. Nakonec z ní vypadla nesmělá otázka "je to bio pro vegany?", kterou pak následovala jeji dlouhá nenávistná polemika s tim týpkem v modrákách. Se Saše snažil vysvětlit že i když je vyhlášenej církevní půst tak ryby se někdy mužou protože to podle nějakej těch křesťanskejch nauk vůbec není maso. A Saša se ho zase snažila přesvědčit že jediný správný náboženství je islamismus a že Ježíšek byl taky vegan a protože byl tesař, tak si normálně v tý svý chráněný dílně strkal za bederní roušku nebo pod chodidla do sandálů piliny a hobliny a z těch si k jídlu pekl na kameni takovej vylepšenej libanonskej chleba. A taky se ho snažila přesvědčit ať ji vrátí jeji špenátový listy když je teda asi vůbec nechce sníst a používá je jenom na smrkání místo kapesníku, což je teda sice bio ale je to taky pěkně hnusný. Si myslim že Saše Ješíšek za trest přinese jenom samou udržitelnou módu z bioodbouratelnejch materiálů a až se do toho Saša celá navlíkne a pude ven tak na ni pošle pořádnej slejvák a vychřici a udržitelná móda neudrží pohromadě.

    Jedinej kdo to měl zpočátku celkem dobrý byl Franta, protože na něj zbyly takový odporný uzený vepřový rypáky co si vzal v pytlíku sebou, že prej to je supr joke žrát na rypadle rypáky. Saša na ty rypáky pořád podezřívavě čučela a ptala se co to jako je za pytlík divnejch křížal. Jsme se ji snažili přesvědčit že to jsou bioknoflíky z lisovaný sóji a chvilku tomu skutečně věřila a že by prej taky ochutnala. Tak jeden ten "bioknoflík" strčila do pusy, začala žvejkat a v tom se ozval ten týpek v modrákách a začal se pošklebovat "Saša žere vepřový, Saša žere vepřový!". To si myslim že od něj nebylo moc hezký, holka se zase jednou v životě mohla pořádně najíst a načerpat tolik chybějící protejny a týpek ji to takhle ošklivě zkazil. Saša nejenomže flusla svuj rypák z rypadla, ale popadla celej ten pytlik a že ho hodí taky. Se s ní začal Franta přetahovat, rypáky lítaly na všechny strany a ještě než v pytliku nezbyl žádnej rypák, tak jim oboum tekla červená z jejich rypáků.  

    Jenže všechno to dělení stejně nakonec nebylo nic platný protože jakmile ten pošuk co řikal že volil piráty sežral všechny lentilky a tousty tak nás pak stejně začal šikanovat a krad nám naše jídlo. A pošuk v tom byl strašně důkladnej. Našel i takovou kofilku co měl doktorand schovanou v náprsní kapsičce tý svý bleděmodrý košile za tou červenou knížečkou, prej ji asi zapoměl hodit na tu společnou hromadu. Jenže doktorand se ji ani teďka nechtěl jen tak vzdát. Řikal, že to vlastně neni žádný jídlo ale propagační materiál protože tam na obalu je takovej obrázek s takovým malým hezkým černouškem jak jako pije z hrnečku kafe. Nechal kofilku kolovat abysme toho černouška všichni viděli a uvěřili mu. A černoušek i s tim kafem na tom obalu fakt byl, vypadal trochu jako taková divně zkroucená černá cirkusová opička s legrační čepičkou na hlavě. Jenže když kofilka dokolovala k tomu pirátímu pošukoj tak hnedka roztrhnul obal a na jedno hltnutí ji celou sněd a vůbec mu nevadilo že je z tý kapsičky na košili ještě celá rozblemcaná. Obal sice hnedka vrátil ale asi už neměl tu pravou propagandistickou hodnotu jako by měl s kofilkou uvnitř, tak doktorad obal jen vytřel prstem a naštvaně zmuchlal a hodil po větru pryč z rypadla. To si teda myslim že nebylo moc eko. Když jsem se ho na to pak ptala tak řikal že jako ten propagandistickej materiál šířil mezi lidem, jenže já si spíš myslim že byl moc naštvanej nebo línej obal strčit do takovýho našeho společnýho pletenýho koše z rákosu na smetí, kterej sebou přinesla Saša.
    Saša ten koš vyrobila natajňačku o hodině sociálních studií pod lavicí. Učitelskej koukal jak se na něj Saša celou dobu usmívá a pořád jakoby nějak hrabala těma svejma zablácenejma rukama pod lavicí na klíně až to praskalo a prej se z toho ten kantor tak rozvášnil, že ve výkladu nechtěně přeskočil z antinatalismu rovnou k programu státem řízený eutanázie. Furt ale lepší než čédina s tou naši brejlatou můrou si myslim.

    Takhle vítr zahozenej obal od kofilky někam zanese, na jaře ho najdou třeba sýkorky a postavěj si z něj třeba hnízdo a až se jim vylíhnou holátka tak se jim třeba bude ten namalovanej černoušek strašně moc líbit a budou ho klovat do očí a to strašně dlouho až bude uplně celej z toho klování nacucky a ty cucky pak sezobou. A ty sezobaný cucky jim pak ucpou střeva, holátka se nafouknou a budou tam v sýkorčím hnízdečku celý dlouhý hodiny chcípat v hroznejch bolestivejch křečích, ze zadků jim poleze natrávenej hmyz a semínka a ze zobáčků zase ty cucky z černouška. Pak se vrátěj jejich chudáci rodiče ze služebního letu, uviděj tu nečekanou hrůzu, zešílej z tý tragédie a zbyde jim akorát tak se strašně rychle rozletět proti nějakýmu velikánskýmu skleněnýmu oknu, jak za nim třeba teďko sedíte, a normálně se o něj jediným mocným ťuknutím zabít. Nekecám.
    Nejhorší ale na tom všem je, že pak takový hnízdo sýkorek mužou najít ornitologové. To jsou takový nebezpečný tichý blázni co si vás z dálky fotěj teleobjektivama když se třeba převlíkáte nebo jste na záchodech. Když na ně zavoláte policajty tak se dokonce někdy narovinu k tý svý hnusný parafílii drze přiznaj a řeknou jim, že nejsou žádný obyč neškodný úchyláci z parku ale rovnou tamti ornitologové. Policajti jsou zvyklý na mordy, loupeže, znásilnění a tak, nejsou cvičený na ornitology, dostanou strach a zase je hnedka pustěj ven. No a ty ornitologové někdy nevimproč vlezou s foťákama i do toho sýkorčího hnízda a když tam najdou kromě malejch opeřenejch kostřiček i nějakej odpadek tak hnedka začnou vyšetřovat. Zjistěj si z odpadku otisky prstů nebo zbytky DNA a uplně přesně zjistěj kdo na něj šáhnul poslední, nad ránem si nasaděj černý lyžařský kukly, vykopnou dveře u vašich pokojíků, vyrasujou vás z postelí, posadí za stoly, pustěj vám vaše nejzamilovanější stolní lampičky na psaní domácáků přímo do rozespalejch očí a dokolečka se budou ptát "pročs to uďála nebo uďál?!?!?!?!" a každý to "uďál" doprovoděj bouchnutím pendrekem kterej ale vůbec nebude z lékořice. A uplně nejhorší na tom všem bude, že vy vůbec nebudete vědět která jako bije a na co se to jako pořád dokolečka ptaj a taková kravina se zahozeným obalem od nějaký čokoládky vás možná ani vůbec nenapadne.
    Proto uplně vždycky když někdo na něco šáhne poslední, tak to prostě musí uklidit. I když mu to třeba mrsknete do xiftu a on se snaží jenom krejt rukou. A vlastně jsem moc ráda, že jsem na toho černouška nešáhla poslední, i když se řiká že šáhnout na černouška prej nosí štěstí. Já tomu teda moc nevěřim, dobře víte jaký tam maj ty různý malárie a tak.
    No tak jsem teda stála na ochozu rypadla a smutně koukala jak se ten zahozenej obal z kofilky vznáší ve větru a pomalu letí někam do pryč a představovala jsem si jak tu kofilku co byla uvnitř jako jim, i když je celá rozblemcaná, a přitom si na ruce okusovala nechty. A v tom ke mě pomalu vratkým krokem dobelhal ten dredatej pošuk co řikal že volil piráty, překolnil se přes ochoz, chvíli jen tak čučel dolu a najednou začal zvracet. Asi se v něm kaviár z toustů s kofilkou a lentilkama moc nesnes, nebo se prostě normálně těma našema nakradenejma svačinama přejed, protože na tolik jídla z živoření pod mostem asi vůbec nebyl zvyklej a z tý kalorický bomby se mu prostě obrátil kufr. Blbý bylo, že když jako dozvracel tak zase dostal hlad. Dredama si utřel pusu, vytáhnul vystřelovák a řekl mi: "Naval chleba!" Tak jsem navalila, co bych pro sociální spravedlnost neudělala. Konečně jsme na tom všichni byli plus mínus s jídlem uplně stejně.

    Jenže jak jsem si předtim okusovala ty nechty, tak jsem si je okusovala i s lakem! Takže mě pak strašně bolelo bříško a moc jsem vzpomínala na ty malý sýkorky jak třeba asi teďka někde v hnízdě začínaj pomalu chcípat. To se jim to chípe, doma ve vyhřátým hnízdečku, kdežto já tady chcípu na promrzlý kovový konstrukci. A když už mě jako bolelo to břicho tak jsem si řikala že jsem možná měla sníst i ten plastovej obal z kofilky i když je teda nejedlej, protože hůř bych na tom bejt asi už nemohla. Jenže hůř teprve bude!

    POKRAČOVÁNÍ PŘÍŠTĚ!

    Něco zajímavýho

    Jsem si nejdřiv myslela že jste všichni kámoši těch divnejch lidí o kterejch pišu a proto jsem dostala tak strašne moc nelíbítek. Jsem si zalezla, poplakávala, a pak mi to najdenou došlo! Tohleto neni jenom web kde se piše že je na hrnku hajldrich, že se dá vytisknout knížka v salátovým vydání nebo prostor pro hovorkovy klikyháky nebo vyvěšování rengenovejch selfíček svýho krku, ono to tady je vastně taky trošku o IT a programování :D
    A tak vám ukážu, jak si mužete koleso rypadla vymodelovat v blenderu skriptem. Budete na to potřebovat blender verze 2.8+, hodit se muže myš a klávesnice s numpadem. Jde to i bez myšky a numpadu ale chvilku se nadává než se zvykne. S blenderem jsem sama teďko začala, takže respekt ;D

    Blender je primárně na malování 3d grafiky ale dá se i dobře skriptovat v pythonu! Když kouknete na ten blender, tak nahoře uvidíte v řádku seznam workspace mezi kterýma se mužete klikutím přepínat, zatim se budou hodit jenom workspace 'Layout' (uplně v levo) a 'Scripting' (uplně v pravo). 'Layout' se normálně používá na ruční tvoření, na to je dobrý se podivat spíš na videjka třeba na youtube protože lidi jsou takový opičky jako z kofilky a opičky se nejlíp učej když viděj něco dělat jinou opičku, já se budu věnovat jako hlavně tomu skriptování protože to se líp čte, než se na to kouká. S modelováním a malováním něčeho v blenderu je to ale asi většinou spíš naopak a lepší je to vidět. Já vás varovala :D

    Nejdřiv je dobrý vědět co ten blender jako dělá a jak co funguje, než to začnete skriptovat. Nastřelim základy. Když jste ho teďko zapnuli, tak tam asi vidíte žlutě označenou kostku. Pokud nemá takovou žlutou konturu, tak na kostku mužete kliknout a tak ji označit (jestli tam nevimproč kostku nemáte tak na klávesnici máčknout shift A nebo v GUI to malinkatý tlačítko 'Add' a pak > Mesh > Cube. Mužete samo i jinou mesh než cube ale pak si upravte ten skriptík aby odpovídaly názvy objektů). Když zmáčknete prostřední tlačítko myši a hejbete myší tak natáčíte kameru pohledu, když kolečkem myši točíte tak zoomujete a když držíte shift a prostřední tlačítko myši a tou myší hejbete tak pohled posouváte ale úhel toho pohledu se vubec nemění. Je takový dobrý si i zapamatovat čísílka 1 3 a 7 na numpadu, protože když zmáčknete jedničku tak se vám to natočí pohledem zepředu, sedmička je pohled zvrchu a trojka je pohled z boku.

    Blender má při dělání s objektama jakoby dva režimy mezi kterýma se dá přepínat, objektový a editační. V objektovém pracujete s objektem nebo objekty jako celky, v editačním s označenou geometrií právě označeného objektu. Přepnout mezi režimy jde zmáčknutím tabulátoru. Jestli jste se přepnuli do editačního módu, tak byste teď měli třeba vidět na hranách kostky slabý černý čárky. Editační režim má sám ještě tři svý jakoby režimy, vertex, edge a face, tedy jestli pracujete s vrcholy objektu, hranama nebo se stranama. Vlevo nahoře byste měli v editačním režimu vidět takový tři malý ikonky a těma lze přepínat mezi režimama vertex, edge a face.

    Blender má spoustu nástrojů, některé pracují v editačním režimu, některé v objektovém. Označování věcí je důležitý. Každý objekt může být označen, každá součást geometrie objektu může být taky označena. Nástroje blenderu často pracují právě jen s označenou geometrií. Mužete si to vyzkoušet třeba nástrojem pro translaci, pro posouvání věcí. Výchozí by měl bejt zapnutý objektový režim. Když s označenou kostkou zmáčknete na klávesnici třeba  'g' jakože anglicky grab jakože 'chytit', tak mužete s kostkou hejbat myší v prostoru, kliknutím levýho tlačítka s tím přestanete. To samý mužete dělat po přepnutí do editačního režimu kde si klikáním mužete označit jenom nějaký kousek a taky s nim hejbat, pokud toho chcete pooznačovat víc, tak držte shift. Když chcete něčim točit tak 'r' jako rotace, když chcete něčemu měnit velikost, škálovat jakože 'scale' tak máčkněte 's'.

    Myslim si že s blendrem budete jak doma, režimy, klávesový zkratky, uplně jako nějakej takovej ten populární vim :D Až se vyblbnete tak se přepněte do objekt módu a máčknutím delete na klávesnici mužete objekt odstranit.

    Teď přejděte do 'scripting' workspace a měli byste vidět tohleto, ty červený čísílka jsem tam samo připsala, normálně tam nejsou ;D , a pod obrázkem popsala



    1 - 3d pohled na scénu
    2 - konzole pythonu třeba pro ruční psaní a zkoušení příkazu
    3 - tam co normálně bejvá reklama na francovku se logují provedené příkazy, celkem praktický
    4 - textový editor hlavně pro psaní skriptů
    5 - seznam objektů na scéně, když něco označíte na scéně, tak tady vám to taky zežloutne a samo že to funguje i obráceně
    6 - data všech věcí zobrazený jako blender soubory
    7 - nejrůznější nastavování, nastavování scény, renderu a vlastností označeného objektu i na základě jeho 'druhu'


    Vytvořte novej skript, nějak rozumě si ho pojmenujte, typický pythonovský suffix *.py za název psát nemusíte (vyjímkou jsou skripty pro automatický spuštění při startu programu respektive otevření *.blend souboru) a ctrl c a ctrl v mýho skriptíku ;D . Ten skript neni samostatnej soubor, je to součást *.blend ve kterým si projekt ukládá blender.
    Možnosti textovýho editoru integrovanýho v blenderu jsou dost omezený, doporučuju to psát v něčem vedle a pak to tam šoupat. Skript se spustí tlačítkem vpravo nahoře s překvapivým nápisem 'run script' nebo klávesovou zkratkou alt 'p', kdo si chce zamachrovat muže pouštět z pythoní konzole funkcí bpy.ops.text.run_script(), ta spustí právě aktivní (otevřený v editoru) skript. Chytřejší z vás si mužou přečíst komenty, popsala jsem tam snad uplně všecko!

    import bpy,bmesh,math
    
    #skriptík na vygenerování kolesa rypadla
    #postup: vyrobíme kostku, z kostky vymodelujeme korečko
    # korečka znásobíme a pak vytvoříme koleso na kterém jakoby budou přidělaný
    
    #začneme divně tak, že si na začátku odstraníme objekty s názvy 'Cube', 'Korečka', 'Koleso'
    #to jsou všechno názvy objektů, co nám skriptík muže vyrobit nebo už byly na scéně v template blenderu ('Cube')
    #je to vymyšlený tak, abyste ten kód mohli opakovaně spouštet a když něco od minula zbylo, tak tohle to odstraní
    if 'Cube' in bpy.data.objects:
        bpy.data.objects.remove(bpy.data.objects['Cube'])
    if 'Korečka' in bpy.data.objects:
        bpy.data.objects.remove(bpy.data.objects['Korečka'])
    if 'Koleso' in bpy.data.objects:
        bpy.data.objects.remove(bpy.data.objects['Koleso'])
    
    # vyrobíme kostku na souřadnici (0,0,0) o délce strany size=2
    # a rovnou vstoupíne do editace vrcholů,hran nebo stran kostky (enter_editmode=True)
    # poznámka - mesh je jakoby taková síťka, která tvoří ten náš objekt, jsou to všechny ty
    #            body,úsečky, destičky a všechny většinou nějak propojený takže prostě síťka  
    bpy.ops.mesh.primitive_cube_add(size=2.0,enter_editmode=True, location=(0, 0, 0))
    # výchozí název objektu vytvořeného touto funkcí je 'Cube', analogicky to je u podobnejch funkcí
    # pokud byste vyráběli další stejný primitivní objekty, bude to dávat suffix 'Název.001' 'Název.002' atd 
    # samotný objekt je uložen v bpy.data.objects, přistoupit lze k němu klíčem s názvem objektu
    ob=bpy.data.objects['Cube']
    
    #objekt bmesh nám umožňuje prohlížení a hlavně editaci geometrie objektu
    #argumentem jsou data objektu
    # poznámka - pod kapotou je to nějaká forma ukazatele na data objektu protože
    #            co se stane bmesh se stane i objektu a taky obráceně
    mesh = bmesh.from_edit_mesh(ob.data)
    
    # budeme pracovat se strany objektu
    bpy.ops.mesh.select_mode(type='FACE')
    
    # všechny součásti vytvořeného objektu jsou ještě od vyrobení hnedka automaticky označený
    # odznačíme je funkcí select_all s argumentem action='DESELECT'
    bpy.ops.mesh.select_all(action='DESELECT')
    # odstraníme vrchní stranu kostky aby nám jako vznikla taková nádoba
    # nejdříve tu stranu musíme najít a to uděláme tak že projdeme všechny strany meshe
    # a vybereme tu který normálový vektor kouká nahoru, taková tam samo bude jenom jedna
    for f in mesh.faces:
        # z==1.0, kouká nahoru
        if(f.normal.z>0.99):
            #každý ten prvek geometrie má atribut 'select'
            #pokud je 'select' True, je označený a v layout byste ho viděli žlutě
            f.select = True
            break
    
    # vybranou stranu odstraníme, kdyby se jich označilo víc než jedna vzalo by je to taky
    # vertexy nám zůstanou
    bpy.ops.mesh.delete(type='FACE')
    
    # najdeme si horní a dolní hranu přední části korečka
    # využijeme toho že počátek souřadnic leží v geometrickém středu objektu
    # poznámka - ten počátek je relativní k objektu. Když by se objekt posouval v object módu, posouval by se nám i počátek
    # nesouvisí to s tim že jsme objekt na začátku vytvořili na souřadnici (0,0,0)
    # když koukáte na 3dviewport v editoru tak počátek objektu je takovej ten malej žlutej puntík, ten křížek s červenobílým kroužkem je 3d kurzor
    edge_up=None
    edge_down=None
    #pracujeme s hranama objektu
    bpy.ops.mesh.select_mode(type='EDGE')
    # projdeme všechny hrany objektu
    for e in mesh.edges:
        #hrana je vlastně úsečka co má na obou koncích vertex
        #schováme si souřadnice obou konců hrany do proměných v1 a v2
        v1=e.verts[0].co
        v2=e.verts[1].co
        #chceme takovou hranu která bude obouma koncama ležet vepředu (x>0) a oba konce budou ve stejné výšce (z1=z2) 
        #od pythonu 3.5 mužeme na porovnání floatů použít funkci isclose
        if(v1.x>0.0 and v2.x>0.0 and math.isclose(v1.z,v2.z)):
            #téhle podmínce odpovídají pouze dvě hrany naší kostky. no a horní bude nad počátkem a spodní pod :D
            #stačí porovnat jenom jedno z, jsou stejné
            if(v1.z>0):
                edge_up=e
            else:
                edge_down=e
               
    # označíme si horní hranu            
    edge_up.select=True
    # trochu ji vystrčíme dopředu a nahoru...
    bpy.ops.transform.translate(value=(0.6, 0.0, 0.6))
    #...a natáhneme na 120% po ose Y
    bpy.ops.transform.resize(value=(0.0, 1.2, 0.0))
    
    # zrušíme označení horní hrany a vybereme tu spodní
    edge_up.select=False
    edge_down.select=True
            
    # použijeme na mesh nástroj bevel - zaoblení
    # z hrany nám funkce udělá N stran
    bpy.ops.mesh.bevel(offset=1.0, segments=15)
    
    # spodní hrana byla v procesu zničena, držet referenci je už na pytel
    edge_down=None
    
    # bevel nám označil všechny nově vytvořené strany takže zase všechno odznačíme
    bpy.ops.mesh.select_all(action='DESELECT')
    
    # teď by bylo asi dobrý z toho korečka vstrčit zuby 
    # budou třeba tři
    
    # vyjdeme z horní hrany
    edge_up.select=True
    # rozřízneme vybranou hranu 5x takže bude na 7 kusů, tedy 7 nových hran
    bpy.ops.mesh.subdivide(number_cuts=5)
    # máme je rovnou všechny označené. Přepneme to do editace vrcholů...
    bpy.ops.mesh.select_mode(type='VERT')
    #...a z označených hran máme označené jejich vrcholy! Supr, ne?
    # vybereme každý druhý vertex označené části s offsetem 1 (to funguje jakoby (n+offset)%2==0 )
    # takže vybereme nastřídačku tři prostřední
    bpy.ops.mesh.select_nth(offset=1)
    
    # spočítáme směrový vektor takový ty zkosený přední strany korečka podle vzorečku konec mínus začátek
    # takže vertex pravý horní strany mínus vertex pravý dolní strany
    # souřadnici y mají stejnou, takže ji nepotřebujeme, je to jakoby v rovnině
    sx=edge_up.verts[0].co.x-1.0
    sz=edge_up.verts[0].co.z+1.0
    
    #uděláme to možná až zbytečně poctivě a znormujeme si vektor...
    vlen=math.sqrt(sx*sx+sz*sz)
    sx=sx/vlen
    sz=sz/vlen
    # a vynásobíme požadovanou délkou zubů, třeba 1.5
    sx=sx*1.5
    sz=sz*1.5
    
    # a vystrčíme podle našeho vektoru zuby korečka tak že posuneme ty tři označený vertexy
    # vlastně ke všem přičteme vektor v parametru value(x,y,z) funkce translate
    bpy.ops.transform.translate(value=(sx, 0.0, sz))
    
    # když se teď na naše korečko podiváte, tak asi ujde
    # jen je takový celý placatý jako by bylo z tenkýho plechu
    # potřebovali bysme aby mělo nějakou tloušťku a vytvářet nějakou takovou geometrii ručně by byla celkem otrava
    # blender naštěstí disponuje něčím, čemu se říká modifikátory
    # modifikátor se přiřadí objektu a ovlivňuje některé jeho vlastnosti, některé geometrii
    # je tam i jeden přesně pro řešení tohodle problému s tloušťkou
    
    # modifikátory lze na objekt aplikovat pouze v object módu, tak si do něj přepneme (přiřadit ho jde ale i v edit)
    bpy.ops.object.editmode_toggle()
    # přidáme objektu modifikátor 'SOLIDIFY', který přidá ploše objektu tloušťku a tak vygeneruje geometrii za nás
    bpy.ops.object.modifier_add(type='SOLIDIFY')
    
    # nastavíme požadovanou tloušťku na 0.2 jednotky délky
    # poznámka - všimněte si rozdílu ve velikosti znaků názvů typu modifikátoru a názvem jeho instance
    # poznámka - pokud nastavíte moc nízkou tloušťku blender bude dělat divný 'glitche' , aspoň v mý verzi blenderu v2.80.75
    #            jakože se třeba ty strany navzájem prolnou i když to neni možný. Problém je na jejich konci. Si zkuste třeba tloušťku 0.05
    bpy.context.object.modifiers['Solidify'].thickness = 0.2
    #aplikujeme náš modifikátor na data objektu
    # přepíše/upraví nám data a sám bude odstraněn
    # poznámka - bpy.context.object je právě označený objekt
    # poznámka - pokud vám nejde o model ale vašim cílem je třeba vyrendrovaný obrázek nemusíte modifikátor aplikovat
    #            muže zůstat jenom jako nějaká taková pohledová záležitost. Výhoda je že třeba mužeme měnit jeho
    #            vlastnosti. Když ho jednou aplikujete už je konec.
    bpy.ops.object.modifier_apply(apply_as='DATA', modifier='Solidify')
    #...a vrátíme se do editace
    bpy.ops.object.editmode_toggle()
    
    # vertexy máme pořád označený z vystrkování zubů, akorát se modifikátorem zdvojily
    # takhle je sloučíme do jednich a bude na zubu parádní špička
    bpy.ops.mesh.merge(type='COLLAPSE') 
    
    #teď z koreček uděláme kolečko :D
    
    #použijeme 'trik s počátkem' pro rotaci objektu
    #označíme si celou geometrii korečka
    bpy.ops.mesh.select_all(action='SELECT')
    
    #posuneme korečko po ose x o 10.0 jednotek délky
    bpy.ops.transform.translate(value=(10.0, 0.0, 0.0))
    #počátek objektu ale pořád zustane v (0,0,0)
    # až budeme objektem rotovat, bude se točit kolem počátku
    # takže se nám korečko bude jakoby pohybovat po kružnici
    
    #přepneme z edit módu do object módu ve kterém pracujeme s objekty jako celky
    bpy.ops.object.editmode_toggle()
    
    # koreček bude 12
    # jedenáctkrát korečko zkopírujeme a pootočíme
    for i in range(11):
        # naklonujeme si označené korečko, označené teď máme jenom to nové
        bpy.ops.object.duplicate()
        # otočíme korečko po ose Y kolem počátku
        bpy.ops.transform.rotate(value=math.pi/6.0,orient_axis='Y')
        # PI/6 * 12 = 2PI a to je jednou dokola
        
    
    # vybereme všechny objekty takže vlastně všechny korečka... 
    bpy.ops.object.select_all(action='SELECT')
    # ...a sloučíme je do jednoho objektu
    bpy.ops.object.join()
    
    # objekt přejmenujeme, teď má nějaký blbý vygenerovaný jméno
    #poznámka - bere to i naše znaky ale asi to teda nebude chytrej nápad nevim
    #           uvidíme jak se to časem vyvrbí
    bpy.context.object.name='Korečka'
    
    # nastavýme hladkej shading
    # to znamená že se budou při vykreslování zahlazovat ostrý hrany na objektu
    bpy.ops.object.shade_smooth()
    # opakem je bpy.ops.object.shade_flat(), ten jsme tam měli doteď
    
    #odznačíme si právě označené objekty, tedy vlastně pouze 'Korečka'
    bpy.ops.object.select_all(action='DESELECT')
    
    #a teď si uděláme koleso na kterým ty korečka jako budou přidělaný
    #uděláme to tak že vymodelujeme jenom jednu půlku kolesa a budeme ji zrcadlit na druhou stranu
    
    #začneme tak že si vyrobíme kruh o 64 vrcholech
    #kruh to je taková kružnice z vertexů propojených hranama a normálně nemá žádnou stranu
    #aby byla strana musíme vyplnit argument fill_type. 'NGON' je N-úhelník ale jde třeba i TRIFAN (vějíř z trojuhelníků)
    #jinak je to kružnice a ne kruh a musí se volat bpy.ops.mesh.edge_face_add()
    #proč zrovna poloměr 9.025. Korečka jsme posunuli po x o 10.0, jenže korečko má počátek ve svým středu a levá strana má x -1.0
    #těch 9.0 je vnitřní průměr kdy se to těsně dotýká. Ještě musíme trošičku přidat ale ne víc než tloušťku korečka 0.2 aby se to do sebe vnořilo
    #náš kruh pootočíme po ose X o 90°, to je v radiánech PI/2
    #podle toho vyplníme úhlama argument rotation (x,y,z)
    bpy.ops.mesh.primitive_circle_add(vertices=64, radius=9.025, fill_type='NGON', rotation=(math.pi/2.0, 0.0, 0.0))
    # objekt si přejmenujeme (jméno boužel není argumentem těch 'konstruktorů')
    bpy.context.object.name='Koleso'
    # a vstoupíme do editačního režimu
    bpy.ops.object.editmode_toggle()
    # a budeme pracovat se stranama
    bpy.ops.mesh.select_mode(type='FACE')
    
    #extrudujeme stranu, vysvětlim
    #e xtruze nám zvolenou stranu zdvojí, ale ta nová strana zustane se starou propojená
    # v místech dotyku vertexů starý a nový se vytvoří hrany a mezi hranama i nové strany
    # takže když takhle vytáhneme třeba náš kruh po normále tak nám vznikne parádní válec
    bpy.ops.mesh.extrude_region()
    # posuneme extrudovanou část třeba o 0.5 jednotky délky bokem
    bpy.ops.transform.translate(value=(0.0, 0.5, 0.0))
    # znova extrudujeme, znova tu novou posuneme...
    bpy.ops.mesh.extrude_region()
    bpy.ops.transform.translate(value=(0.0, 0.75, 0.0))
    #...ale tentokrát ji pak ještě scvrkneme na 50% po osách x a y
    bpy.ops.transform.resize(value=(0.5, 0.0, 0.5))
    
    
    
    #přepneme do objekt módu a nastavíme modifikátor mirror, to je zrcadlo
    #zrcadlo nám zdvojí všechnu geometrii po zvolených osách
    # funguje to tak jako byste v tý ose postavili jakoby to zrcadlo a
    # z odrazu vytvořili tu novou geometrii
    # my potřebujeme zrcadlit pouze v ose Z
    bpy.ops.object.editmode_toggle()
    bpy.ops.object.modifier_add(type='MIRROR')
    bpy.context.object.modifiers["Mirror"].use_axis[0] = False #x
    bpy.context.object.modifiers["Mirror"].use_axis[1] = False #y
    bpy.context.object.modifiers["Mirror"].use_axis[2] = True  #z
    
    #zapneme modifikátoru clipping, ten jednak zabraňuje aby nám něco přelezlo z jedný půlky na druhou
    #a taky jakoby zcucne v místě spoje vertexy na sebe pokud jsou moc blízko u sebe
    bpy.context.object.modifiers["Mirror"].use_clip = True
    
    #nakonec modifikátor aplikujeme
    bpy.ops.object.modifier_apply(apply_as='DATA', modifier="Mirror")
    #poznámka - ten modifikátor mužete přidat ještě dřív než začnete měnit geometrii objektu
    #jak budete 'malovat' na jedný půlce tak to bude ovlivňovat i tu vytvářenou zrcadlem
    #jakmile ho ale aplikujete tak už je útrum a geometrie se zapíše do meshe objektu
    
    
    #když byste teďko přepnuli shading celýho kolesa na smooth, tak nebude vypadat pěkně
    # byla by to taková jakoby velká lentilka protože by to interpolovalo celej povrch
    # smooth shading chceme jenom po obvodu toho kola aby nebylo takový divně zubatý
    #poznámka - z boku si myslim že to nevadí a je to navíc takový hezký ale pokud byste to taky 
    #           chtěli z toho boku smooth tak aby to nedělalo po celým povrchu tak vždycky musíte
    #           mít stranu s flat shadingem mezi těma se smooth
    #           a vubec nevadí že je třeba tak děsně mrňavá že vubec neni vidět ;D
    
    bpy.ops.object.editmode_toggle()
    bpy.ops.mesh.select_all(action='DESELECT')
    mesh = bmesh.from_edit_mesh(bpy.data.objects['Koleso'].data)
    bpy.ops.mesh.select_mode(type='FACE')
    #označíme si všechny strany s normálou která nekouká bokem kola, tedy co mají zhruba z==0
    #poznámka - teď si možná řikáte "jakože cože?! neměla by to bejt náhodou souřadnice y?!?!?!"
    #a já řikám neměla. máme to koleso přece otočený o 90° a ty souřadnice jsou vztažený k němu ;D
    for f in mesh.faces:
        if(abs(f.normal.z)<0.1):
            f.select=True
    
    #přepneme na označených stranách shading z výchozího flat na smooth        
    bpy.ops.mesh.faces_shade_smooth()
    
    #a přepeneme se do objekt módu
    bpy.ops.object.editmode_toggle()
    
    #teď si v blenderu mužeme přepnout ze Sripting workspace do Layout kde si můžeme náš výtvor prohlídnout
    # když zmáčkneme prostřední tlačítko myši a hejbeme myší tak natáčíme kameru pohledu
    # když kolečkem myši točíme tak zoomujeme
    #když držíme shift a prostřední tlačítko a hejbeme myší tak pohled posouváme
    
    #při ručním modelování je takový dobrý si zapamatovat čísílka 1 3 a 7 na numpadu
    # když zmáčknete jedničku tak se vám to natočí pohledem zepředu
    # sedmička je pohled zvrchu
    # trojka je pohled z boku
    
    #nakonec to všechno ukážeme mamce co řekne že to je moc hezký sluníčko ;D
    
    
    
    
    

    Co skriptík dělá je myslim si očividný z těhlech gifů který zachycujou jednotlivý důležitý kroky

    korečko

     

     

    koleso

     

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    rande na rypadle, část II., obrázek 1 rande na rypadle, část II., obrázek 2

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.11.2019 15:57 fan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    Bezva zápisek. A jak se ti líbilo v Talentu?
    Gréta avatar 20.11.2019 13:48 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    18.11.2019 22:38 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    český Pišťanek;-)

    nemôžem dať "líbidlo", lebo si nepamätám heslá k nickom, tak aspoň takto
    19.11.2019 08:39 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    Neser
    Bystroushaak avatar 19.11.2019 00:08 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    S parametrickým modelováním to není nutné scriptovat, viz Parametric Non-Destructive Modeling Practice in Blender (Part 1/2) + obecně keyword „parametric modeling“.

    *Smeká a kyne virtuálním kloboukem*

    Jinak oceňujete to? Někdo-kdo-umí-programovat. Asi ne úplně v py, protože ten kód je totálně pep8-less (pokud to má být cílový dojem, tak bravo!), ale obecně zvládne udělat tohle. A rozumí na nějaké úrovni 3D, a ještě zvládne psát blogy.

    Má nějaký nejasně definovaný skill v programování a psaní, celý svět je „jí“ otevřen a „ona“ se místo toho vydává za náctiletou holku. Cele vyjadřování je tomu přizpůsobeno, neúnavné přidávání příspěvků do threadů, i do těch, kde na „ní“ nikdo nereaguje. A ten level trapnosti. Původně jsem myslel že je to jen tak, ale zpětně vidím, že je to zcela přesně konkrétní a konzistentní specifická trapnost. Neumím si představit, jak náročné musí být něčeho takového dlouhodobě dosahovat. A přestože ví o své smrtelnosti, ví že má jen omezené množství času, tak ho věnuje hraní divadla na Abclinuxu, pro tu totálně nesourodou partu zbylých uživatelů. Toho by jsme si měli vážit, pánové. Představte si jak přijdete domu po náročném dni a jdete relaxovat. „Greta“ místo toho zasedne k počítači a generuje pro vás konzistentní virtuální osobnost tohohle rozsahu. To není triviální. Musím říct, že jsem unesen úrovní uměleckého nihilismu a ochoty plýtvat životem, který stojí za tím množstvím námahy do tohoto vloženým.

    *Tleská* Konečně opět trolling povýšený na umění. Bravo maestro! Bravo!

    Za mě 10/10.
    19.11.2019 09:25 Detektivní Kancelář Kohoutov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    1. Bystroushaak se rozhodl, že se naučí Blender, a vrhá se v něm vytvořit donut na své hemeroidy

    2. Vyjde trollovací blogísek o skriptování Blenderu v pythonu

    3. Bystroushaak si ho v komentářích pochoválí a dá mu 10/10

    Vůbec to nevypadá podezřele.
    Bystroushaak avatar 19.11.2019 10:07 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    😒

    1. Doughnut momentálně dělají desítky tisíc lidí, díky tutoriálu od Andrewa Price. Existuje dokonce subreddit /r/blenderdoughnuts. Můžu doporučit, třeba se taky něco přiučíš.

    2. To je vskutku náhoda, že zrovna v pythonu, že. Možná za to může že blender se scriptuje v pythonu.

    3. Všimni si, že jsem nechválil ten zápisek (ten mi upřímně přijde jako dost sračka), ale celou tu snahu.

    Doporučuji vyměnit detektivy a zkusit třeba korelaci IP adres.
    20.11.2019 02:47 hefo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    Mne sa to páči (aj keď je to "sračka", to nerozporujem), je to taká milo absurdná hovadina.
    Gréta avatar 20.11.2019 13:19 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.

    náhodou je to uplně supr blogísek abyte věděli! máš tam romantiku ekoaktivismus rypadlo uplně všecko!! a buďte rádi že jsem kámoška a nepudu na vás říct že jste oba napsali to ošklivý slovíčko ;D

    19.11.2019 10:06 Uchylobijec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    Jenze to alter ego pisalkovi leze na mozek. A to je problem, nepodporujte ho v tom. Nejlepsi je to zcela ignorovat az to vysumi a snad se uchyl vyleci.
    Bystroushaak avatar 19.11.2019 10:07 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    Já jsem právě obdivoval, že to jen tak nevyšumělo. Už jsem tu viděl spoustu trolů, ale jen málokterý byl takhle persistentní.
    Gréta avatar 20.11.2019 13:20 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    19.11.2019 10:55 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    Myslím, že entita Bystroushaak je s tím plně srovnatelná.
    19.11.2019 11:27 Uchylobijec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    Akorat jen jedna z nich ma nejakou fantazii.
    Max avatar 19.11.2019 11:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    Jo, to už jsem si také říkal.
    Zdar Max
    PS: ohledně té konzistence, občas jsem u Gréty zahlédl mužské zájmeno, buď to byl překlep, nebo chyba v konzistenci trolíka, nebo se teprve rozhoduje, jaké pohlaví je...
    Měl jsem sen ... :(
    Gréta avatar 20.11.2019 13:59 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.

    tttttttttssssssssssssssss si myslim že jenom nějaký falokrati tady odmítaj přijmout realitu že co zvládou voni zvláne i malá holka a uchylujou se někam do přectav svejch narušenejch mozků aže prej sem kluk! kdyby se to doneslo k holkám od nás ze třídy tak mam přezdívku nejmíň dokonce školního roku a furt by mi řikaly kluku :'( vubec nevíte jak je to težký bejt na střední jediná linuxačka ve třídě plný bfuček :'( :'( :'(

    Gréta avatar 20.11.2019 13:10 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.

    jo a co je jako přesně to pepe8less?? o výpočetce jsme to spolu ještě nedělali :'(

    vypadá to lechce jako takový ty nudný keci naší můry na čédinu že třeba když jako pišeme diktát slohovku nebo něco takovýho tak musíme psát jenom  na každej lichej řádek a vona na ty sudý řádky pak piše červeně jako co je všechno blbě. já na to samo peču abych můře hejbla s žlučí a to se někdy povede a někdy ne. a protože to mam pokždý uplně červený a ji se tam ty jeji kraviny už nevejdou tak mi ty řádky normálně čísluje a dospoda papíru piše čísla řádků co jsou blbě piše co je jako na nich všechno blbě. a uplně vždycky vybuchne když vidí že jako koukám do papíru k sousedce a že prej ať ji to hnedka vodevzdám a že prej ať sem ráda že ten kompilát vubec oznámkuje :'( si myslim že to ale někdy neni fér protože se třeba jenom koukám jakejma barvičkama to sousadka piše  a jaký tam má íčka nebo ýčka mě vubec nezajímá to vidim uplně omylem když koukám na ty barvičky :'(

    19.11.2019 23:46 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    Je to perfektní. Přesně v duchu clown world.
    prej se z toho ten kantor tak rozvášnil, že ve výkladu nechtěně přeskočil z antinatalismu rovnou k programu státem řízený eutanázie
    Savage :=D
    20.11.2019 15:57 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    Rypáky nejlepší :)

    Hele, pamatuje tu někdo to rypadlo z obalu Merkuru? Vím o jednom člověku který ho nedávno dostavěl, a o dalším který se na to chystá. Na cenu jsem se teda radši neptal, protože na to pár let skupoval dobové stavebnice, ale prozradil že to i s lany a světýlky váží přes 30 kilo!
    Gréta avatar 24.11.2019 15:17 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    23.11.2019 18:10 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    no, ja si myslím, že autor je Amigapower (a je aj Greta)

    „prišiel s novým konceptom spisovateľa remeselníka, ktorý píše... pre zábavu ľudí...nepotrebuje byť ani budovateľským „inžinierom ľudských duší“, ani romantickým „svedomím národa“, ba dokonca už ani mienkotvorným intelektuálom, ktorý obyčajným ľuďom zo svojho piedestálu hovorí, čo by si mali myslieť a čo by mali robiť...svojím plebejským gestom sníma ...spisovateľa – a teda aj seba – zpozície nad ľuďmi a zaraďuje sa dobrovoľne medzi nich. Jediné, čo ho odteraz od všetkých ostatných ľudí odlišuje, je zasa len...miera jeho rozprávačského talentu.

    nejde len o jeho životnú skúsenosť ..., ale najmä o schopnosť presného pozorovania životného štýlu a prejavov (vrátane jazykových) rôznych typov ľudí,... I keď všetky tieto typy napokon ... podliehajú komickej hyperbolizácii, udržiavajú si zároveň svoju ozajstnosť, skutočnosť, uveriteľnosť. V tomto zmysle je ...(autor)... napriek všetkej absurdnosti a bizarnosti jeho literárneho sveta spisovateľom realistickým a v tomto napokon spočíva aj elementárna hodnota jeho písania.“

    je to síce o inom talente, dnes už bohužiaľ nežijúcom... ale s tým Amigom sú v mnohom podobní
    xxxs avatar 23.11.2019 20:27 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    amiga? to tazko. kratsie texty s pointou. toto je opak.

    pochybujem, ze by dokazal udrzat myslienku tak dlho. mam ho rad, ale takyto natahany spam by nezvladol bez toho, aby sa stratil.
    24.11.2019 06:01 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    "naťahaný spam"?... možno je to začiatok románu

    ... jazyk pripomína jeho, a aj ten mierny cynizmus ;-)... ešte by to mohol byť i niekto starší (?) s ostrým perom... dad?...Kelvin Fitnick alias Phantom Alien?... tomu by zas zodpovedali postoje

    a máš pravdu, nestratil sa... rozvíja myšlienku
    Gréta avatar 24.11.2019 15:19 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.

    se taky moc těšim až se dovim kdo jako jsem ;D

    xxxs avatar 24.11.2019 17:09 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    kolibac, kralyk, bystrusko, bherzet, freshmouse, alebo niekto velmi podobny. it skill, relativne mladsia vekova skupina, blogovo aktivny. triafam blizko?
    Bystroushaak avatar 24.11.2019 17:20 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    Deklaruji, že s tímhle fakt nemám nic společného, svůj čas momentálně dělím mezi práci, dítě, programování (tinySelfu hlavně) a psaní osobního blogu v angličtině. Osobně si myslím, že tolik volného času kolik jsem míval když jsem sem psal víc budu mít nejspíš zase až někdy v důchodu.

    S Králíkem jsem na IRC a troufám si tvrdit, že ten na tohle taky těžko má čas a Bherzet by toho sice byl schopný, ale vůbec mi na to nesedí ten styl a na otázku jestli to byl on odpovídá že ne. Ostatně taky ragequitnul z abclinuxu, tak mi nedává smysl že by se sem vracel jako Greta.

    Osobně si myslím, že to je někdo kdo přitáhl z trolího hnízda, nebo někdo kdo sem přišel z rootu v poslední várce trolů.
    Gréta avatar 24.11.2019 17:28 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.

    ...a teď se hezky přepnu do gréty a napišu si sem něco sám sobě aby to jako nevypadalo že já jsem já ;D

    xxxs avatar 24.11.2019 19:54 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.
    samozrejme dotknutym nevinnym sa ospravedlnujem. jedna z nevyhod tipovania.
    Gréta avatar 24.11.2019 19:57 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rande na rypadle, část II.

    si jako myslim že to nejčastějc bejvá ten největší detektiv ;D

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.