abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB

    3.4.2011 20:47 | Přečteno: 3359× | poslední úprava: 3.4.2011 20:51

    Z historických důvodů mám aktuálně ČS. Nyní jsem důkladně prozkoumal mechanismy a matematiku všech produktů, které používám, a dospěl jsem k závěru, že jsou pro klienta naprosto nesrozumitelné, nepřehledné a ve svém důsledku vlastně nevýhodné. Na sofistikovaný dotaz k produktům dostane člověk od 5 zaměstnanců banky 5 různých odpovědí. Není se co divit, že se v tom ani proškolený zaměstnanec občas nevyzná. Marketingově perfektně zvládnutá propagace produktů a jejich skvělých výhod dovedně skrývá důmyslný a nepřehledný systém poplatků v pozadí. Když si chce člověk namátkou zkontrolovat vyučtování, nejlépe aby strávil půl hodiny s kalkulačkou, všeobecnými podmínkami a sazebníkem a pak se divil co všechno a za co vlastně zaplatil.

    Můj cíl je jasný. Hledám banku s dobrou podporou IB v Linuxu a přehlednými produkty. Ideálně jednoduchý paušál za účet integrující dostatek služeb, platební a kreditní kartu (do zahraničí). Předběžně mě zaujala GE Money Bank s Genius Activ kontem (za 129,- všechny operace a výběry, k tomu 2 debetky, jedna inernet karta, a výběr ze 3 kreditek - aktuálně jsou všechny k účtu zdarma). Dále pak ČSOB a aktivní konto (Dostatek operací, debetka a kreditka v ceně za 90.-) a bezpúoplatková FIO. K té člověk dostane Maestro - což je sice nejlepší karta vůbec (autorizace PIN a pouze on-line), ale v banánových republikách karetního světa typu USA, Amerika, Blízký východ, atd... kde používají zastaralé technologie placení kartou s ní člověk nezaplatí. Do ČR je ale skvělá. K Fio se dá dokoupit Embosska dle výběru za 25 měsíčně. Nevýhodou FIO je, že kreditky nenabízí a všechny karty jí vydává ČSOB. mBank moc uvažovat nechci, působí na mě nedůvěryhodným dojmem.

    Podělte se se zkušenostmi a doporučtě mi prosím kombinaci běžného účtu, debetních karet, kreditky (alespoň jedna karta emboss pro zahraničí - kreditka) s férovým přístupem banky, to vše s bezproblémovou podporobu Linuxu v IB.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Volil bych
     (3 %)
     (5 %)
     (68 %)
     (41 %)
    Celkem 88 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.4.2011 21:21 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    mam studentsky ucet u CSOB a internetove bankovnictvi v linuxu nefunguje, takze nedoporucuju.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    DjAARA avatar 3.4.2011 21:34 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Mám aktivní konto od ČSOB a v IB v linuxu funguje. Jen to při loginu držkuje, že nemám podporovanou verzi operačního systému a prohlížeče. Ale podporované nejsou ani Windows 2000 nebo IE6 a stejně to funguje.

    Jistě, byl bych raději kdyby mě tímto IB neobtěžovalo. Dle vyjádření lidí z ČSOB má jít jen o informaci, že pro danou kombinaci neposkytnou podporu, ne že to nefunguje.
    Josef Kufner avatar 3.4.2011 23:30 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Mám studentský účet u ČSOB a vždy mi bankovnictví fungovalo. Potvrzování pomocí sms, Firefox, Linux, nikdy problém.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    AsciiWolf avatar 4.4.2011 16:00 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    +1
    4.4.2011 16:16 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    tak to nevim to mam asi nejake rozbite, je pravda ze sem tedka nejakou dobu pouzival operu, ve firefoxu sem to dlouho nezkousel.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    luta avatar 5.4.2011 14:11 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB

    me to asi tak tyden nechodilo ted nekdy v breznu..ale uz to zase chodi.. neslo mi to v nicem ani FF ani Chromium ci Opere..chyba byla u nich..

    drc avatar 5.4.2011 12:42 drc | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    +1
    4.4.2011 08:57 Love_Dali | skóre: 24
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Ahoj,

    mám ČSOB a MBank. ačkoliv jsme nečetl celý článek, ale zahlédl jsem, že MBank nechceš, takže Ti to nutit nebudu. Co se IB ČSOB týče, tak jsem měl dost často problémy s přihlašováním. Musel jsem se na vícekrát připojovat, než mě systém zalogoval. Zkrátka se mi jenom refrešla stránka a kde nic, tu nic. jinak bylo jedno, jestli MS nebo Lin. Zpravidla mi tohle dělala Opera, občas FF. U MBank nikdy problém. Tak mě napadlo, že jsem kdysi někde vyděl srovnání bezpečnosti IB všech bank působících na nešem trhu a ČSOB byla poslední. Nejlépe byla snad MBank asi 3. nebo 4. GE :-). Měj se
    4.4.2011 09:35 tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Můžete nějak shrnout vaše zkušenosti s mBank? Zrovna o tuhle banku se také zajímám.
    4.4.2011 10:40 BlackShark | skóre: 15 | blog: windows
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    mBank mám v podstatě od té doby co do ČR přišla a mám s ní velice dobré zkušenosti. Jen po finanční krizi je jejich "spořící" účet eMax Plus v podstatě nespořící (musíte kartou zaplatit měsíčně X Kč (nevím teď kolik to je) aby na tom účtě byla vyšší úroková sazba).

    Ale ohledně funkčnosti jsem velice spokojený a skutečnost, že za účet neplatím v mém případě pokryje ztrátu na spořícím účtě.
    kriskami avatar 4.4.2011 11:01 kriskami | skóre: 15 | blog: kriskami | Luka nad Jihlavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    4.000.- Kč/měs. U mBank mám účet již dva roky a žádný problém jsem nezaznamenal. Pozn.: U debetní karty si před internetovým nákupem přes IB zvýším limit, po provedené platbě snížím zpět na minimum, abych eliminoval možnost zneužití. Nikdy mi ovšem neodešlo z účtu nic, co bych opravdu nechtěl. A ty poplatky člověk ocení ;-)
    Když ve slově LÁSKA změníš 4 písmena a jedno odebereš, dostaneš slovo PIVO. Že by náhoda?
    4.4.2011 13:56 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Umožnuje vůbec nějaká jiná banka takhle online měnit limity u karet (zadarmo)?
    msk avatar 4.4.2011 14:52 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Limity neviem, ja u RB platby cez Internet po transakcii vzdy vypnem.
    4.4.2011 16:02 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Myslíš zamykání/odemykání karty (které není zadarmo), nebo něco jiného?
    4.4.2011 17:43 Bank_rider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    zamykání a odemykání karet u mBanky je zajímavé plus. Může mít člověk dvě mkonta současně?
    4.4.2011 19:50 Ondřej Kubečka | skóre: 29 | blog: datlovo | Ulm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Může mít člověk dvě mkonta současně?
    Ne. Pouze mKonto a několik (<=4) eMaxů.
    msk avatar 5.4.2011 10:13 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Myslim povolenie/zakazanie platby kartou cez Internet. A to je imho zadarmo ( aspon dufam ).
    4.4.2011 15:11 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    GE Money bank to umí přes Internetové bankovnictví. Stejně tak povolit/zakázat platby přes Internet.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    4.4.2011 15:52 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Chybí mi tam v reálném čase. GE zdá se mění 1x denně.
    4.4.2011 18:52 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    V realnem case funguje povoleni/zakazani plateb pres Internet.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    Dent avatar 4.4.2011 20:41 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Problémy s přihlášením u ČSOB potvrzuji, zalogování je na víc pokusů a během práce v EB to taky občas hodí login stránku. A nejde o vypršení časového limitu.
    xxx avatar 4.4.2011 14:48 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Podivne, me funguje i v Konqueroru.
    Please rise for the Futurama theme song.
    David Watzke avatar 4.4.2011 16:50 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Funguje i v Chromiu. Zdá se, že nefunguje pouze tobě.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    5.4.2011 19:51 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    ČSOB IB funguje i s Operou od pradávných dob a za celou dobu mého používání Linuxu. Jediný problém jsem měl před pár lety s nějakým obskurním prohlížečem, kde nefungovalo zadávání filtrů pro zobrazení historie účtu, ale jinak to šlo. V poslední době mají upozornění, že Linux a Chromium nejsou podporovány, ale na funkčnosti to nijak neubírá.
    3.4.2011 21:25 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Stojim pred podobnym rozhodnutim a vypada to na FIO. Ja to mam zkomplikovane tim, ze nemuzu vyuzit pro autentizaci pri inetbankingu SMS
    cynic_asshole avatar 3.4.2011 21:41 cynic_asshole | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Tak můžeš použít jejich podepisovací aplikaci. Je napsaná v Javě a funguje pod Linuxem.
    Neznáš nějakou linuxovou distribuci pro Windows?
    4.4.2011 08:42 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    jo, tak jsem to myslel.
    3.4.2011 21:43 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Jakto? :-O
    4.4.2011 08:42 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Zkus premejslet :-)
    4.4.2011 16:05 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Treba protoze GSM sifra je prolomena a SMS se da odchytit, takze to celkove je "zabezpecene" jen tim, ze se predpoklada, ze utocnik nevi, kde se zrovna nachazi telefon a pripadne je pro nej obtizne se tam fyzicky dostat?

    Yokotashi

    chapadla.cz
    Josef Kufner avatar 4.4.2011 16:14 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Což je ale už samo o sobě celkem slušné zabezpečení.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    4.4.2011 20:00 Ondřej Kubečka | skóre: 29 | blog: datlovo | Ulm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Takže napřed si útočník zjistí mé přihlašovací údaje, aniž by vyvolal podezření (třeba tím, že se mi k účtu přihlásí někdo jiná (někdy jindy), než já sám (prostě na první pokus si musí být jistý). Pak mě bude sledovat, aby byl ve stejné GSM buňce a pustí se do převodů odchytávaje zprávy k autorizaci. Asi to lze, ale myslím, že bude existovat více než jeden jednodušší způsob konání trestné činnosti. I stran peněz v bance bych se více bál. bankomatu nebo kartového terminálu.
    pavlix avatar 5.4.2011 11:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Takže napřed si útočník zjistí mé přihlašovací údaje, aniž by vyvolal podezření (třeba tím, že se mi k účtu přihlásí někdo jiná (někdy jindy), než já sám (prostě na první pokus si musí být jistý).
    Což je hrozně těžké, že :D, pokud třeba dostane možnost údaje získat z počítače.
    Pak mě bude sledovat, aby byl ve stejné GSM buňce a pustí se do převodů odchytávaje zprávy k autorizaci.
    Proč tak komplikovaně? Spíš si půjčí telefon.

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.4.2011 13:40 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Proc tak slozite? Cela podstata overovani pres SMS je v tom, ze obecne pocitacum uzivatelu se neda verit (jsou obecne nachylne na malware). Pokud svemu pocitaci duverujes (a kontrolujes certifikat u HTTPS), pak plne staci prihlasovaci heslo v HTTPS spojeni, ktere tam je tak jako tak, a autorizace SMS je navic. Staci tedy pockat par let, kdy s rozvojem smartphonu nejspis bude brzy situace s mobily beznych uzivatel podobna jako je ted s pocitaci, a autorizacni SMSku si odchytnout malwarem v mobilu obeti.
    5.4.2011 13:51 Ondřej Kubečka | skóre: 29 | blog: datlovo | Ulm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Oba (s pavlixem) tak trochu narážíte na rozdíl mezi běžným uživatelem (který spravuje účet z kavárny a telefon dá z ruky za pěkný kukuč) a počítačově gramotným mírným paranoikem, který se mj. přihlásí pouze ze svého kontrolovaného prostředí, ke kterému cizí lidi ani nepouští.

    Ale i tak. Autorizace transakcí SMS jistě není dokonalá a neprolomitelná, ale pachateli to život komplikuje a to dle mého více než jiné cesty k mým penězům. Osobně bych se nejvíce bál všeho kolem karet, tam to podle mě jde snáz už dnes.
    3.4.2011 21:53 Ondřej Kubečka | skóre: 29 | blog: datlovo | Ulm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Mám pocit, že FIO umí autorizaci SMS a/nebo SSL klíčem.

    Osobně mám kombinaci mBank a FIO, což řeší problém stále chybějících služeb (mBank) a pro případ potřeby má člověk kartu s reliéfem (od mBank). I když nedávno jsem k tomu ještě přidal a platím kreditní kartu (tomu jsem se léta bránil, ale pár problémů s půjčením auta v US a podlehl jsem) Miles&More od Unicredit, aby mi totiž neexpirovali míle u LH (sbírání tempem za platby až tak smysl nedává). Všechny tři banky, alespoň pro mnou využívané služby, s Linuxem problém nemají.
    3.4.2011 21:59 Ondřej Kubečka | skóre: 29 | blog: datlovo | Ulm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Je tedy pravdou, že mBank až tak nesplňuje podmínku jednoduchosti a srozumitelnosti nabídky.
    3.4.2011 21:46 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Je nějaký důvod mít kreditní a běžný účet v jedné bance? Kreditní kartu budete využívat spíše jako charge kartu (nemusí vás zajímat úrok), anebo jako běžný úvěrový instrument? Osobně používám, nebo se chystám používat následující bankovní produkty:
    1. běžný účet FIO + debetní karta Mastercard (25 Kč měsíčně)
    2. spořicí účet FIO (peníze k dispozici oakmžitě)
    3. spořicí účet ING (obvykle lepší úroková sazba než u FIO)
    4. kreditní karta Visa Classic od Raiffeisen (při obratu nad 3000 Kč měsíčně vedení zdarma; chystám si pořídit)

    PS Když jsem nedávno rušil účet u Komerční banky, tak jsem si posteskl, že jsou vždy krok za konkurencí. Konkrétně jsem zmiňoval kreditní karty. Od dubna je, zdá se, vedení kreditní karty MasterCard Word při měsíční obratu nad 3000 Kč též zdarma.

    3.4.2011 21:56 Ondřej Kubečka | skóre: 29 | blog: datlovo | Ulm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Co se týče spořících účtů, ještě mě zaujal Wüstenrot. Stavební spořitelny pod tlakem vládně-likvidačních snah se začínají pouštět do ostatních bankovních služeb a nevypadalo to úplně zle.
    4.4.2011 01:44 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Tento spořicí účet také mám, ale zatím nepoužívám. V blízké době ale projdu aktuální úrokové sazby a podle výsledku průzkumu peníze na spořicích účtech přesunu.

    Jazykové okénko: Občan spořící na spořicí účet.
    4.4.2011 02:01 Ondřej Kubečka | skóre: 29 | blog: datlovo | Ulm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Jazykové okénko: Občan spořící na spořicí účet.
    No jo, máte pravdu, adjektiva dějová a účelová, že mi to takhle blbě ujelo. ;)
    4.4.2011 05:00 Bank_rider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Hele? Jak vlastne vypadaji ty Mastercard Standard / VISA Classic u FIO? Vydává jim je totiz CSOB. Maestro FIO chip mají vyveden ve vlastním designu (taky CSOB).

    jinak k tem kreditkam. Samozrejme ze jako charge kartu. Napriklad keditka og GE nebo Citi lze poridit i bez poplatku. Bez poplatku lze sehnat i kreditky se pseudovyhodami, napriklad k penzijmimu fondu ING (vydava GE, vraci 1% do penzijka)
    4.4.2011 19:48 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Přílohy:
    Debetní karty Mastercard Standard a VISA Classic nemají uzpůsobený vzhled. Vypadají přesně tak, jako na obrázcích v odkazech v předešlé větě, resp. příloze komentáře.

    Kreditním kartám od GE jsem se rozhodl vyhnout kvůli negativním referencím na webu.
    4.4.2011 20:02 Bank_rider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    To je docelá síla, jestli FIO dodává ke svým účtům karty s logem ČŠOB. Působí to dost neprofesionálně.

    Jakou kreditku byste doporučil. Silně negativní ohlasy mají jak GE ak Citibank. Otázka je, jestli úvěrové produkty mohou mít převažující pozitivní reference, vzhledem k časté hlouposti a finanční negramotnossti jejich užvatel :-(

    Těžko říct, podle čeho se orientovat.
    Gilhad avatar 4.4.2011 22:57 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Ja mel ucet u EBanky, pak ji spolkla rajska. Mam Ekonto, chodi mi tam 20k+ mesicne, takze vedeni uctu zdarma. Mam k tomu i kreditku, funguje dobre, utratim mesicne 3k+, takze vedeni taky zdarma. Ale uzaverka se dela k 24. v mesici a z uctu si to strhne az 10. a to tu castku z 24., takze pokud ji pouzivam priblizne porad stejne, tak se nenabije na vic nez asi 2/3 limitu (protoze tu 1/3 mezitim utratim). Rucne se samozrejme da dobit kdykoli na jakoukoli castku. Cela ta leta to pouzivam z Linuxu a problem jsem s tim nemel.
    5.4.2011 10:23 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Profesia = zivnost. Neprofesionalne == neda sa s tym zivit??

    Fio vydava karty normalne s logom Fia. Zo zadnej strany je male logo CSOB a text, ze vlastnikom karty je CSOB. Fio nie je jedina mensia banka, ktora ma kartove sluzby zakupene od CSOB. Na druhej strane, CSOB bankomat je chapany ako domovsky a vyber z neho je lacnejsi ako z bankomatov inych bank (podmienky rovnake ako pre vlastnych zakaznikov CSOB). Fio ma par desiatok fakt vlastnych bankomatov (vyber zadarmo), ale par desiatok na stat je ako pluvnutie do mora.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    5.4.2011 10:35 tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Problém s cizími kartami je ale zjevný. Transakce nejsou zůčtovávány on-line - na účtu je nějakou dobu neuvidíte. Taky můžete zapomenout na některé standardní služby ke kartě, jako je třeba změna PIN, změna limitů, zamykání a odemykání karty atd... Dokud tohle FIO nevyřeší, bude mít do pořídné banky dál než mBanka ;-)
    5.4.2011 13:42 Ondřej Kubečka | skóre: 29 | blog: datlovo | Ulm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    PIN prý v některých bankomatech ČSOB změnit lze. Jen jsem ještě žádný, který by mi to umožnil (podle toho se to má poznat) nenašel.
    5.4.2011 19:44 jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Online to neni (nebo alespon nebylo, kdyz jsem ji jeste mel) ani u sporky a ty maji vlastni karty.
    5.4.2011 20:28 Bank_Rider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Ja mam tedy u sporky v servis24 platbu detekovanou on-line prakticky okamzite. Staci se podivat do "nezauctovanych operaci".
    7.4.2011 09:42 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Nezauctovane operace a on-line? Trochu protimluv, ne?
    6.4.2011 23:28 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Z jakého důvodu to na vás působí neprofesionálně? Já s tím žádný problém nemám. Naopak mě víc vadí, pokud vydavatel není na kreditní kartě uveden. Příkladem mohou být kreditní karty GE, vydávané pod značkou různých společností (např. Tesco).
    the.max avatar 3.4.2011 21:49 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Mam ucet ve FIO a paraaaaada. Jedine za co platim je embosovana karta. Mel jsem ucty u CS (HRUZA), IPB (PS), GE, KB a v eBance. Ebanka sice byla fajn, ale jen do doby, nez ji koupila rajfka, Od te doby to slo RAPIDNE dolu (a ceny nahoru).
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    gtz avatar 3.4.2011 22:02 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Komerční banka + mBANK.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    lukve avatar 3.4.2011 22:08 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB

    všetko o bankach a vobec : http://www.youtube.com/watch?v=TKurU_7zV8k

    linux user more than 20y
    otasomil avatar 4.4.2011 04:05 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB

    1+

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    3.4.2011 23:43 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    zdravim,

    jsem na tom podobne. Napisi par nepochopitelnych zkusenosti s mym bankovnim ustavem. Taktez uvazuji o zmene.

    - Do hromadneho bankovniho prikazu znicehonic zadate jen 8 platebnich prikazu.... I presto, ze Vas system na nic neupozorni. Takze chaos, kdyz zasilate treba 13 prikazu.

    - kdyz nezakazete reklamy, tak Vam toho chodi mraky do IB a i do posty

    - po odeslani platebniho prikazu a prijiti SMS o platbe Vam znicehonic obcas prichazi jako sms nabidka uctu u jine banky a ci nabidka na pujcku od jine banky.

    - pristup pres klientsky certifikat je drahy. Proc neni verze bez ctecky na vlastni riziko ?

    - kdyz neocesete ruzne poplatky na uctu, tak neni problem platit v prumeru na poplatcich i 3500,-Kc rocne. Treba zasilani posty, kolik na uctu mate...

    - uvazoval jsem o e-fakture ci jinem pristupu primo do bankovnictvi. Cena skutecne prehnana. Nevyplati se mi to.

    - maily chodi nesifrovane, sic podepsane. K cemu mam el.podpis od kvalifikovane CA ?

    - po vlozeni par set tisic do bondu prvni rok nic nevydelate. Naopak velka ztrata. Penize strzeny hned.

    - uplne prvni prihlaseni do internetoveho bankovnictvi je neuveritelne chaoticke.

    - i kdyz do banky vkladate statisice, platite jak mourovati....

    - neustale mi nekdo u okenka nabizi nejake pojisteni a dalsi ficoviny. Kdyz to budu chtit, tak si o to reknu sam. Idealne to nabizi se slovy, ze je to skvele zhodnoceni, jak to bude skvele k duchodu a tak dale.

    - platebni brana - sice to je pekne, ale na cenu se musite zeptat. Ceny individualni. Jako rovny pristup to nevypada.

    - prehled transkaci v IB je pouze za obdobi max. 90 dnu.

    - import a export plateb v nejakem rozumnem formatu ?? Na co, mame tu CSV jen pro export.

    - u prehledu zustatku me nezajima, kolik je zustatek i s kontokorentem, kdyz jej nemam a pujcky necerpam.

    - proc mi jeste v roce 2011 musi chodit jednou za cas vypis z uctu v papirove podobe a proc za to musim platit ?

    Zacinam si pripadat jak nekdy pred 15 lety, co se tyce urovne bankovnictvi. Bude to chtit zmenu. Rocni naklady tak 1400-3000 podle toho, co to bude umet a jak to bude setrit cas. Z pohledu akcionare teto spolecnosti bych na to asi koukal jinak, prodelecny podnik to nebude.

    Pavel Kysilka (ne nejsem reditel CS, modri vedi....)
    4.4.2011 04:57 Bank_rider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Popisujete CS (na ni to totiz presne sedi) nebo nekoho dalsiho (abych se mu obloukem vyhnul) :-D
    4.4.2011 09:47 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    trochu napovim nadpisem jednoho z clanku "Novým šéfem České spořitelny se stane Pavel Kysilka", ale ja to nejsem... Ani zadny muj znamy.

    Pavel Kysilka/gf
    Dalibor Smolík avatar 4.4.2011 11:22 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Člověk se hned dostane do řečí, co? :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    4.4.2011 09:54 tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Vám by se možná mohlo zamlouvat GE money. Docela slušný a zcela přehledný balík služeb za fixní paušál. Vlastní zkušenost nemám.
    4.4.2011 10:28 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    jojo, to vypada zajimave.

    co me vcelku zaujalo jsou grafy "ge-money-manager". To je neco, co normalne musim resit nekde u sebe v tabulkach.

    gf
    3.4.2011 23:57 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    ja neviem, mam RBa spokojenost.

    pri mesacnom obrate nad 20k je vedenie zdarma, mam nejaku visu, dva vybery z bankomatu a platby kartou.

    netbanking ide v linuxe normalne.

    ale ja som nenarocny pouzivatel
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    4.4.2011 07:16 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    RB je v pohodě. Web UI jsu víceméně staré dobré formuláře v HTML, takže to funguje ve všem. Kreditní karta je standardně Visa Electron a ta funguje i v USA a dalších zemích. Embossovanou kartu mají taky, ale AFAIK je potřeba mít adekvátní zůstatek na účtu. Čistě na internetové transakce lze mít papírovou kartu.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    MaFy avatar 4.4.2011 07:19 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Souhlas... RB ma nenarocne EB, takze to vazne slape ve vsem...
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    4.4.2011 07:27 tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Koukal jsem do ceníku a E-konto je docela dost předražené. Výhodná je jen varianta Premium, která předpokládá minimálně měsíční příjem 20 000 měsíčně na účet. Ostatní varianty Ekonta jsou ještě horší než neblaze proslulý osobní účet ČS.
    4.4.2011 09:17 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    da sa to obist tak, ze napr. dvaja kamarati sa dohodnu a mesacne si presunu 10000 tam a spat medzi dvojimi uctami a budu mat ucet zadarmo, respektive za cenu toho prevodu.

    priklad: Peter a Pavol zarabaju po 15000, nesplnaju teda podmienku na vedenia uctu zadarmo.

    Peter posle Pavlovi 10000, ten bude mat na ucte 25000, splni podmienku.. na dalsi den Pavol posle Petrovi peniaze naspat, Peter sice bude mat stale len povodnych 15000, ale pocita sa mesacny obrat na ucte a tym podmienku 20000 splni.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    4.4.2011 09:25 tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    To sice chápu, ale například představitelé tuším ČS, kteřá tuto podmínku kreditního obratu také využívá, se nechali slyšet, že toto chování jen neřípustné a mají systém, který to odhaluje.

    Sice těžko říct, jestli je takový přístup banky v souladu s všeobecnými podmínkami banky, kde se hovoří jen o kreditním obratu (přehazování peněz mezi více osobami neomezuje), ale proč se pak hádat s bankou, a proč jí vůbec dávat své peníze, pokud k tomu přistupuje tímto způsobem.
    4.4.2011 09:05 Azzurro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Z historických důvodů mám také účet u ČS. Bohužel jsem se nedávno nechal "ukecat" na "výhodnost" Osobního účtu a nyní platím celkově více, než předtím. Systém produktů u ČS je nepřehledný, souhlasím. Již několikrát jsem reklamoval poplatky na měsíčním výpisu z účtu a na všechno mají zdůvodnění.

    Takže jsem zkusil "nízkonákladovou" mBank a nemám problém. Pro běžného uživatele, který neposílá horentní počet JP, je úplně dostačující. Porovnání:

    Výběr hotovosti z bankomatu v Itálii, vybíral jsem vždy 200 €:

    1) karta ČS, poplatek 125 Kč za výběr plus nějaká drobná procenta z částky

    2) karta mBank, výběr nad (v přepočtu 2500,-Kč) zdarma, jinak 35,- Kč za výběr, žádný další poplatek

    Když jsem se vrátil z dovolené, docela jsem čuměl na výpisy. Při tom to byl bankomat ERSTE bank, kde jsem vybíral a mylně jsem se domníval, že když je ČS členem ERSTE GROUP, budou poplatky nízké.

    Zatím mám účet mBank něco málo přes rok, žádný problém jsem řešit nemusel, poplatky za cokoli mám 0,-. Ještě nějaký měsíc počkám a pokud ČS nezmění svou finanční politiku, tak z ekonomických důvodů po 21 letech dojde k zrušení Osobního účtu. A ti dva poděsové z reklamy ČS se moho jít klouzat.
    4.4.2011 09:26 Tyler Durden
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Neverte bankam, neverte peniazom...
    4.4.2011 10:07 sidik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    GE Money Bank - IB funguje v tuxovi bez problémů, mám zvlášť kartu na online platby a tak... Neměnil bych.
    4.4.2011 17:36 Bank_rider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Na GE jsem zrovna dnes četl hodně negativních referencí, ale je pravda, že se týkaly půjček a úvěrů s poměrně drsnými podmínkami. Účet a platební karty jsou bez problémů? Týká se to i kreditky?

    Je fakt, že ten balík služeb Genius Active za jeden paušál je docela slušný. Kdybych tohle skládal u FIO, rozdíl v nákladech by nebyl nijak velký.
    4.4.2011 10:13 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Pokud v dohledne dobe planujes hypoteku, tak doporucuju pockat a vzit banku, od ktery si budes brat hypoteku. Vetsinou te totiz nuti mit i bezny ucet u stejne instituce, tak abys pak nemenil znovu.

    Jinak ja mam ucet u KB, platit ca 120Kc, vsechny transakce zdarma, 2 platebni karty, vybery z bankomatu taky zdarma. V ubuntu 64bit mi bankovnictvi fujguje jen ve firefoxu, v chrome ne, tak jsem to dal neresil.
    4.4.2011 10:32 žbla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Já mám KB, IB v debian 64bit ve iceweasel s nainstalovanou Javou funguje bez problemu. Ovšem sou to zloději a lichváři jako každá banka.
    4.4.2011 10:43 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB

    Já mám ČSOB a chystám se kvůli IB přejít jinam. Autorizaci mám přes čipovou kartu a nejen, že to nefunguje v Linuxu, od přechodu na novější typ certifikátů to už nefunguje ani v žádném jiném prohlížeči, než IE. Takže místo aby se podpora rozšiřovala (doufal jsem, že časem to rozchodí i pro Linux), tak ji naopak omezují. Ať jdou do…

    4.4.2011 10:53 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB

    Já jsem se spořitelnou taky skončil. Když mi od nich chodily domů standartní letáky o úvěrech, tak to ješte šlo. Pak začali posílat takové jakože "certifikáty na předschválený úvěr" ... to jsem bral taky jako relativně přijtaelnou formu reklamy.

    Potom přišla rovnou smlouva, kterou stačilo podepsat a posalt zpátky. Pokud si dobře pamatuju, byla plná mých osobních údajů a nešla ani doporučeně. Vrchol a poslední kapka bylo, když mi najednou zvýšili limit kontokorenta o 10 000. Tehdy mi ješte některá korespondence od nich chodila k rodičům, ... zjistil jsem, že mi poslali papír, kde mi to zvýšení oznamují a pokud o něj nemám zájem, mám někam zavolat a zrušit to.

    ..co bude dál? Přistane mi na účtě čtvrt mega a pokud ho nevrátím, budu mít automaticky uzavřený úvěr?!

    Jinak druhý účet mám u mBank a zatím si v podstatě nemůžu stěžovat ...

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    SYSMAN avatar 4.4.2011 11:49 SYSMAN | skóre: 24 | blog: SYSMAN | Veselí nad Moravou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    jen pro zajímavost. Čím na tebe mBank působí nedůvěryhodným dojmem?
    4.4.2011 12:27 tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Neměli nějaké problémy s nefunkčními platebními kartami v zahraničí? O co šlo?

    Rozhodně nepůsobí důvěryhodně několikaleté sliby ohledně některých chybějících služeb (viz zahraniční platby) nebo prohrané soudní spory s vlastními klienty o vrácení reklamované platby kartou.
    4.4.2011 13:54 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Zase lepší se s bankou potkat u soudu, než u rozhodce, jako to mají zařízeno jiné banky, třeba výše zmiňovaná Wustenrot. Nebo u mBank chybějící minimální zůstatek, který jiné banky převedou až proti žádosti s úředně ověřeným podpisem (opět Wustenrot, Fio tuším má taky minimální zůstatek, ale tam nevím, jak to s ním je). V GE mají podpultové nabídky a ještě nedávno nabízeli termínovaný vklad „s pevným úrokem“, který měl v podmínkách (volná citace) „banka rozhodne, jaký ze 3 typů úroku přidělí,“ přičemž se kolem toho samozřejmě kroutili jak slizcí hadi a na smlouvu nechtěli napsat, jak teda banka rozhodla. Zaměstnanci RB píší do diskuzí jako klienti, u KB se zase tuším nedá nají rozumný archiv úrokových sazeb. Já osobně tedy důvěryhodnou banku neznám. ;-)
    4.4.2011 14:43 Justas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Co se týká těch plateb v zahraničí, tam šlo o to, že v některých zemích (zejména se to projevovalo v Anglii) mají terminály nastavené tak, aby při platbě malých částek neotravovaly s on-line ověřováním PINu a zůstatku - takže se chovaly jako imprinter na elektronické karty. No, a mBank tohle nepodporovala - PIN na kartě nahraný nebyl, takže byl nahraný majitel karty. Pokud vím, tak už delší dobu tohle není problém, protože PIN už banka na karty běžně nahrává. Neplnění slibů je velká skvrna na mBank, stejně jako ne úplně čistá pravidla zavedená loni v srpnu. O prohraných soudech se raději nebudu ani vyjadřovat, slušně to nejde a sprostě nechci.

    Jinak ale mohu mBank s klidným svědomím doporučit. Jejich účet využívám už od roku 2007, IB pod Linuxem nemá problémy a pracuje velmi svižně.

    Pro zájemco o embosovanou kartu se mBank nabízí jako banka první volby. Za nepřekonatelné považuji zejména dvě vychytávky umožňující zcela bezpečně platit přes Internet - jedna cesta už tu byla popsaná (online změny limitů pro karty), tou druhou je pak eMax (který momentálně nelze označit jako spořicí) s kartou pouze pro internetové platby - na účet převedu pouze tolik, kolik chci poslat, a zaplatím kartou. O víc se nestarám. V současnosti stojí první vydání takovéto karty k eMaxu stovku, obnova by již měla být zdarma.

    Přeju šťastnou ruku při volbě banky, ať už to bude kterákoli.
    4.4.2011 14:52 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    „To, co je dnes v ceníku za 0 Kč – bude i nadále za 0 Kč … nemůžeme si dovolit a ani nechceme měnit naše zásady. Dobře jsme se poučili ze zkušeností konkurence, která slibovala a sliby nesplnila. Jejich cestou rozhodně jít nechceme. Co říkáme, to platí.“

    a už neplatí...
    5.4.2011 10:30 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    no, tak nějak, hlavní důvod, proč chci od mBank postupně odmigrovat (nenasrali mě tolik, abych s nimi seknul ze dne na den, ale co si zařizuju nově, to už směřuju na Fio)

    jo a taky jsem jim zařídil pokutu za omezování kreditek které neměli v podmínkách (bohužel řešení bylo uvést podmínky do souladu s reálným stavem, nikoliv reálný stav do souladu s podmínkami ... ale to už mě nepálí, když o tom vím, horší bylo, když mi měl přijít balík, dojdu si do bankomatu, a nic ...)
    5.4.2011 11:30 Azzurro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Je otázkou, zda to stejně tak brzy nedopadne ve FIO bance. Pokud se tam přemístí z mBank tatáž klientela, co měsíčně je schopna odeslat několik stovek jednorázových příkazů (zdarma, proč toho nevyužít), pak FIO bude muset také reagovat, nedělám si iluze.

    Pokud někdo založí banku, chce vydělávat a chce slušné klienty. Prachatým klientům je šůma fuk, zda mají účet tam či onam, platí nebo neplatí za transakce či vedení účtu. Tito lidé to neřeší. Bankám jako FIO, mBank apod. zůstává klientela, kde na účet přijde nějaká výplata, většina klientů si ji najednou vybere, tedy v bance nezůstanou žádné finanční prostředky. Banka ještě navíc dá zadarmo k takovému účtu platební kartu s čipem, kterou však klient k platbám vůbec nepoužije a tím banka vlastně přichází o poslední část možného příjmu od klienta.

    To, co vlastně mBank udělala, je logické vyústění stavu, ať se to někomu líbí nebo ne a FIO jí může následovat. Nyní na tom vydělá především mBank, odliv "takyklientů" do FIO banky jí zdvihne zisky.
    5.4.2011 11:49 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    FIO ma podobnu klientelu od zaciatku a stale funguje. Navyse nikdy neslubovalo veci, ktore pozdejsie nedodrzalo. Mne sa na Fiu paci, ze nevyjebava s klientom. Pokial za nieco pyta poplatky, tak preto, ze aj ich samych to nieco stoji. Nezdrzuje platby (zakon povoluje az 3 dni a skoro vsetky banky to vyuzivaju, FIO to odosiela pri najblizsom clearingu s CNB, takze napr. FIO->mBank poslane vecer, su rano v cieli). Vseobecne podmienky su daleko kratsie ako inde (bez trikovych ustanoveni na ojebanie klienta) s dodatkom, ze zvysok je podla obcianskeho zakonnika (ktoremu sa obecne da verit viac ako podmienkam bank). Takze su scenare, kde nevychadzaju najlacnejsie (kvoli platenym kartam a vyberom z ATM), ale mam istotu, ze ma neokradnu len preto, ze som na nich a na ich podmienky na chvilu prestal davat pozor.

    Navyse ich technicka cast vie co robi a v porovnani s inymi bankami ma slusne povedomie o tom, co je bezpecnost. Nie ako v mBank, ktory na zaciatku posielali kazdy mesiac vypisy z uctu obyc SMTP na mail a tvrali na tom, ze neprestanu, pretoze musia. A ked po niekolkych volaniach na helpdesk ma prepojili ku niekomu "kompetentnemu", ktory mi stale opakoval, ze je vsetko OK, pretoze HTTPS protokol je sifrovany, som pochopil, ze podobnych debilov je tam viac. Vo Fiu som na nic take ani nikoho takeho za 3 roky nenarazil.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    msk avatar 6.4.2011 09:57 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Pockaj, oni posielali detail uctu nesifrovane a nedalo sa to posielanie vypnut?
    6.4.2011 12:53 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Presne tak, ale po par prvych mesiacoch dostali rozum. Ale hocijaky admin freemailu si mohol studovat, kolko maju jeho pouzivatelia na ucte v mBank. A ludia v mBank, ku ktorym sa dalo pretlacit s otazkou na to, boli prilis tupi dokonca aby vobec pochopili otazku.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    msk avatar 7.4.2011 16:51 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Drsne.
    8.4.2011 03:00 Ondřej Kubečka | skóre: 29 | blog: datlovo | Ulm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Bezpečnost e-mailu jako komunikačního kanálu je jedna věc. Co jste nechal (nebo kdokoliv) posílat ke čtení adminům freemailu byla čistě Vaše věc. Pokud vím, tak nikdy žádné výpisy neposílali svévolně na libovolnou adresu, kterou jste jim sám před tím nedal a s jejíž užíváním k tomuto účelu jste jim neposkytl svůj výslovný souhlas.
    8.4.2011 13:21 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Pokud vím, tak nikdy žádné výpisy neposílali svévolně...

    Vies blbo.

    Mas to napisane v mojich prispevkoch vyssie. Argumentovali vymyslenym vyznamom zakona a vnucovali vypisy, o ktore zakaznik nestal.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    8.4.2011 21:44 Ondřej Kubečka | skóre: 29 | blog: datlovo | Ulm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Takže vy jste jim dal svůj e-mail. A oni si sami našli nějaký (Váš?) freemailový účet a místo (nebo k tomu) to posílali na něj a nechtěli si to nechat rozmluvit? Tak to he opravu drsné. Ale nedělali to tak všem, mě to chodilo jenom tam, jak jsem se s nimi na zasílání domluvil.
    9.4.2011 15:57 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Freemail-nefreemail je vedlajsi (aj ked velka vacsina ludi ho pouziva a nema SMTP sever doma pod postelou). Pouzivanie nesifrovaneho SMTP na posielanie mesacnych vypisov z uctu je fakt. Ich blbost pri tom, ked ani nechapali co robia blbo je dalsi fakt. Neschopnost sa riadit prianim klienta, ze o nieco take nestoji je este jeden fakt. A samozrejme to odmietali zrusit s poukazom na zakon, ktory im ale nakazuje informovat klienta iba "aspon raz rocne". A navyse akceptovana forma tohoto informovania (ktoru pouziva aj vela inych bank) je neposielat nic, pokial sa klient aspon raz pocas roka nahlasil do web-bankovnictva.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    5.4.2011 18:17 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Mám Windows Vista a vždy mi fungovalo vše. Jak jen to dělám?
    5.4.2011 18:41 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Nekupuješ zajíce v pytli (jako autor blogu).
    Gilhad avatar 6.4.2011 00:45 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou banku? Srozumitelné produkty a podpora Linuxu v IB
    Mozna stejne jako nekteri jini okenni experti, kteri trvali na tom, ze s oknama nemeli nikdy zadny problem a o kus dal se chlubili, jak rychle si dokazali preinstalovat pocitac, kdyz se jim zaviroval k nepouzitelnosti. Proste to, co nekdo bere jako kritickou chybu oni brali jako normalni projev systemu, protoze jim to prece delal odjakziva.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.