abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze

Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

dnes 00:44 | Nová verze

Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

včera 16:44 | IT novinky

Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 10:44 | Nová verze

MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

včera 10:22 | Nová verze

Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

4.6. 13:44 | IT novinky

Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

4.6. 13:22 | Nová verze

Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

4.6. 12:55 | Zajímavý software

Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    Rozcestník

Jak jsem cestoval na LinuxAlt

8.11.2007 12:12 | Přečteno: 968× | Offtopic

O víkendu jsem navštívil konferenci LinuxAlt. Teď zpětně si říkám, že jsem tam asi opravdu měl přespat.

sobota

Kolega mě v pátek správně upozornil na možnost výluky. Taky že jo. Mezi Prostějovem a Nezamyslicemi je náhradní autobusová přeprava. Když jedu vlakem na Brno, velmi často se do nějaké výluky trefím.

Abych to stihl, našel jsem si autobus z Prostějova v 7:00. Vstávám už o půl šesté! Tak brzo nevstávám ani do práce :-) Od nás z Drahlova jsem jel kousek na kole na nádraží do Blatce. Pak osobákem do Prostějova a dál autobusem do Brna. Na Zvonařce jsem spíš intuitivně nabral směr na nějakou nadúrovňovou lávku - vidím Vaňkovku, takže jdu asi dobře. Pak tramvají a kousek pěšky. Pohoda.

Sobotní program skončil a slosování, se kterým jsem ani nepočítal jsem vypustil, abych se dostal nějak rozumě domů. Kolem 17 hodiny jsem se dostal na nádraží. Můj vlak má 10 minut zpoždění. OK, to je ještě v pohodě. Pak zpoždění mizí, tak se rychle přesunuju na nástupiště. Tam stojí vlak a na tabuli je i správně popsán. Už chci nastoupit, když nádražní rozhlas hlásí, že se omlouvají, ať cestující vystoupí, že to není ten správný vlak. Ten můj má totiž teprve přijet od Prahy.

Nakonec jsem odjel v 18:02 (původní odjezd v 17:19 ) a přípoj na Blatec v 19:00 jsem nestihl. Tak teď sedím v Prostějově, čekám na další vlak ve 20:00 a sepisuju tady ten román. Ješišmarjá! Mě jebne. Teď hlásili další zpoždění na vlak Prostějov-Blatec. 20 minut! Teď ještě aby mi čajzli kolo v Blatci na nádraží. Domů jsem nakonec přijel ve 20:50. To už bych dřív přijel snad i z Prahy...

Ve vlaku jsem dostal SMS od kámoše a psali jsme si přes jabber. Za 1.5 hodiny to odeslalo jen 17 a přijalo 18kB. A to jsem si ještě na internetu hledal alternativní vlaky.

neděle

Stojím na nádraží v Blatci a horror pokračuje. Vlak měl přijet v 6:24. Je 6:40 a teprve ho slyším přijíždět. Dneska žádné hlášení z výborného nádražního rozhlasu nebude?

Včera se totiž ozvalo strašně hlasité pípání, za které musí okrajová část Blatce ČD milovat, a pak tam paní výpravčí odkuňkala něco tak potichu, že jsem jí sotva rozuměl - a to jsem stál přímo pod těmi amplióny.

Hm, tak hlášení nebude, ale paní výpravčí při těle (viděl jsem jí před chvílí přijíždět do práce) vybíhá ještě bez saka s baterkou, klopýtá přes první kolej a zběsile něco signalizuje právě brzdícímu vlaku. Strojvedoucí se vyklání z okýnka a nadává jí, co to jako má znamenat...
    Místo abychom hned odjeli, čekáme ještě na křižující vlak od Prostějova. Vyjíždíme asi ve 3/4. Jestli to stihnu tak to bude na vteřiny...
    Vystartuju z vlaku a dobíhám před nádraží na autobusovou zastávku. Prázdnou. Ptám se nějaké paní co stojí opodál: "jo ten autobus TEĎ odjel, tamhle je myslím ještě vidět..."

V 7:25 jede rychlík do Brna, přesněji výlukový autobus do Nezamyslic a dál rychlíkem. Courám se po vestibulu a chci si trochu pohrát s informačním kioskem. Má to dotykovou obrazovku, kurzor sice reaguje, ale jinak to nic nedělá. Říkám to paní v pokladně. Ta s bohorovným klidem prohlásí, že to půjde restartovat. Zjevně to není poprvé. Je úžasné, jak si lidi zvyknou, že windowsy zkrátka zatuhávají a přijde jim to normální. Vytáhne to ze zásuvky a pak se jde se mnou dívat jak to startuje. Je vidět BIOS, logo Windows XP a pak jen světle modré pozadí. Na něm je krásně vidět "vypálený" znak Prostějova, logo ČD a spodní tlačítka. Možná by těm programátorům mohl někdo něco říct o šetřiči obrazovky... Dlouho se nic neděje, paní to vzdává a vrací se do pokladny. Nakonec to přece jen naběhlo

Dneska to končilo dřív (před 16 hodinou) a řekl jsem si, že už riskovat nebudu a pojedu zpátky raději autobusem. Dokonce se zúčastním i slosování a vyhrávám Danix a tričko AVG (i moje žena se divila k čemu mi jako linuxákovi bude ;-)). Že by mě už smůla opustila?

Vypadalo to, že stihnu spoj v 16:40 a pak krásně vlak z Prostějova v 18:00. Na Zvonařku přicházím pár minut před odjezdem s domněnkou, že to čísílko co se mi objevilo ve WAP verzi IDOSu, je číslo stanoviště. Bohužel není tomu tak :-( Chvilku zmateně pobíhám po nádraží, načež mi dochází, že bus je v ... Dívám se po nějakých informacích, ale co bych nechtěl - v neděli večer. V čekárně nalézám nějaký obstarožní počítačový vyhledávací systém (pamatuji si ho - je tu fakt už hodně let). Jedna obrazovka vůbec nereaguje, druhá je úplně vypnutá. Podle čísla linky co mám z mobilu nacházím na seznamu meziměstských spojů, že to jede z nějaké čísla co je větší jak 10, ale tabulí s jízdními řády tam víc jak 10 není.

Pak si všímám, že nad čekárnou je světelná tabule s právě odjíždějícími autobusy. Najdu svoji zastávku - fronta lidí dlouhá jak dva autobusy :-( Propadám další depresi, že se tam nevejdu. Hmm, případně budu muset přeběhnout na vlak. Na ten vlak, který měl včera 40 min zpoždění. No kupodivu se tam vejdu a za mnou ještě spousta dalších lidí... Autobus docela frčí a přijedem jen asi o 10 min později, je 19:18. Ihned se přesunuju do vestibulu nádraží. Co kdyby náhodou. I kdyby přijel autobus včas, tak bych ten vlak nestíhal. Vlak na Olomouc má 20 zpoždění a právě přijíždí. Skvěle - někdy je zpoždění i ku prospěchu věci.

Hodnocení: 67 %

špatnédobré

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

kotyz avatar 8.11.2007 12:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem cestoval na LinuxAlt
    Me zas rano ujel autobus takze sem nebyl na fyzice. Ale takhle 'napinaci' zazitky bohuzel (bohudik?) nemam ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    8.11.2007 12:52 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem cestoval na LinuxAlt
    Ceske drahy dobry den :D zpozdeni u vlaku je naprosto normalni a bezne :D nejlepsi je kdyz jedete jednim vlakem a ma 10 minut zpozdeni.. strachujete se ze nestihnete druhy ale pak zjistite ze ma 20 minut zpozdeni.. tak si rikate v pohode v pohode ale potom nestihnete 3ti a cekate hodinu kvuli 10 minutam jizdy :-)
    Metal smajdalfe, METAL!
    Luk avatar 8.11.2007 13:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Auto rulezzz ;-)
    8.11.2007 16:38 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem cestoval na LinuxAlt

To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    Fluttershy, yay! avatar 8.11.2007 17:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Auto saje.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Max avatar 8.11.2007 19:44 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem cestoval na LinuxAlt
    Tady si někdo neumí naplánovat cestu ... :D. Ne, vtip .., já vlakem už nejezdím, velký zpoždění, nepohodlný, drahý atd. Zlatej bus :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    9.11.2007 09:27 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem cestoval na LinuxAlt
    Kdyz mas 1432423 karet a 23452 slev tak se vlak i da se rict vyplati ;-) az na to zpozdeni :D
    10.11.2007 00:09 maleprase | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem cestoval na LinuxAlt
    Luk avatar 10.11.2007 00:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Hmmm, jenže většina krajů v Čechách si takovou klauzuli do smlouvy nedala, takže i kdyby vlaky jezdily podle plotu, kraj nemá žádné páky, jak ČD donutit s tím něco dělat. A co hůř, např. v pardubickém kraji prý ani nemají jasno, jestli tam něco takového budou chtít dát. Pokud někdo tohle říká, je to na trestní stíhání pro trestný čin zneužití pravomoci veřejného činitele podle § 158, odst. 1, písm. c, protože by úmyslně nesplnil povinnost jednat v zájmu kraje.
    10.11.2007 18:16 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem cestoval na LinuxAlt
    Zkuste nekdy jezdit do Zlina - bus, vlak ....
    A to Vas proskoli:-D,
    (co den - to hruza...)
    Luk avatar 10.11.2007 20:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem cestoval na LinuxAlt
    Lepší řešení (tím spíš, že vlaky teď dost podraží) ;-)
    11.11.2007 17:13 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem cestoval na LinuxAlt
    nevim jesli je auto lepsi ;-) jezdim 200km .. coz autem by stalo okolo 500kc jen cesta tam.. vlakem? 125,- :-)
    Metal smajdalfe, METAL!
    Luk avatar 11.11.2007 18:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem cestoval na LinuxAlt
    Podle TR10 vychází 200km trasa na 248 Kč (obyčejné jízdné). Dnes je to možná s nějakými slevami 125 Kč, ale pochybuji, že bude i od prosince.

Jinak co se týká cestování mezi Kroměříží a Zlínem, tak autem je to 30 km, což se dá v pohodě zvládnout za 30 minut a bude to stát řekněme 90 Kč. Vlakem je totéž 32 km, tedy 46 Kč, ale trvá to průměrně 45 minut (bez započítání cesty na a z nádraží) a jsou to dva přestupy. Pak tam jezdí bus bez přestupu za 38 Kč a trvá to (podle spoje) průměrně hodinu. A konečně různé kombinace vlak-bus. Tím autem je point-to-point, nejrychlejší a nejspolehlivější. A není to tolik peněz, aby to byl takový problém.
    11.11.2007 20:04 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem cestoval na LinuxAlt
    sleva je takova ze zaplatim rocne 600kc .. to je na mesic 50kc :) minule zdrazovani bylo taky a bylo to o par korun.. myslim ze abych platil 500kc se to nevytahne ;)
    Metal smajdalfe, METAL!
    Luk avatar 11.11.2007 20:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    sleva je takova ze zaplatim rocne 600kc
    In-karta nebo jak se to jmenuje? Pokud vím, tak od prosince bude sleva už jen 25 %.
    11.11.2007 21:08 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem cestoval na LinuxAlt
    jj in-karta :) mno to je pekny teda :-/ uvidime jak to bude vypadat v prosinci.. kazdej rok musim vymyslet novy slevy abych to mel levnejsi :D prvni.. zkarta .. potom kilometricka banka.. tedka in-karta :)
    Metal smajdalfe, METAL!
    Luk avatar 11.11.2007 22:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem cestoval na LinuxAlt
    Teď už bude lepší zase ta Kilometrická banka (0,80 Kč/km) ;-)
    12.11.2007 10:12 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem cestoval na LinuxAlt
    mno jak se divam tak ja jsem porad jeste Junior takze mam 50% :-)

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.