abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:44 | IT novinky

    Apple představil nový MacBook Pro s čipy M4, M4 Pro a M4 Max.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 22:00 | Zajímavý software

    Na GOG.com běží Halloween Sale 2024. Při té příležitosti lze získat zdarma počítačovou hru Return of the Phantom.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 20:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI spustila internetový vyhledávač ChatGPT search.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:33 | Pozvánky

    Konference OpenAlt 2024 proběhne již tento víkend 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Začíná ale už v pátek na warm-up party ve Studentském klubu u Kachničky v 17:00. Pokud jste ještě areál FITu nenavštívili, k dispozici jsou pokyny k orientaci. Na programu je 54 přednášek a workshopů. Témata jsou od silně technických témat jako je třeba GCC nebo PostgreSQL po méně technické témata jako eGovernment, nebo třeba detailní analýzu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:23 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.9 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.0.1. Tor client na verzi 0.4.8.13. Thunderbird na verzi 115.16.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:33 | Komunita

    Vývojáři free a open source synchronizačního nástroje (a p2p náhrady Dropboxu) Syncthing oznámili, že z důvodu odporu ze strany Google Play ukončují podporu OS Android. Bohužel v rámci toho zmizí i vydání Syncthing na F-Droid, který má slabší uživatelskou základnu. Syncthing je na Androidu implementován formou wrapper aplikace, která spustí Syncthing démon, vyžádá potřebná oprávnění a zpřístupní webové rozhraní démona. Ve srovnání se

    … více »
    Harvie.CZ | Komentářů: 4
    dnes 01:11 | Nová verze

    V červnu 2022 bylo oznámeno, že z K-9 Mailu se stane Thunderbird pro Android. Trvalo to poněkud déle, než vývojáři předpokládali, ale včera byl první stabilní Thunderbird pro Android 8.0 vydán.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:33 | Komunita

    Projekt microDMG Racer na Kickstarteru nevyšel, tak se autor rozhodl uvolnit na ESP32 postavené autíčko i ovladač jako open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 13:22 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.10 „Electric Eel“. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.10.29 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nově s podporou AI (whisper.cpp) pro generování titulků. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Rozcestník

    Pohodový rok

    24.12.2022 06:00 | Přečteno: 1248× | O všem možném | poslední úprava: 23.12.2022 22:01

    Měl jsem docela pohodový rok. Sice přišlo pár zádrhelů, ale jinak dobrý. V lednu trhání osmičky, ale to byla ještě pohoda.

    V práci nám zkrouhli plošně normy o 8%, ale nic překvapivého. Kolik udělám, tolik udělám, pohodu při práci mi to nenaruší.

    Někdy na přelomu roku jsem začal registrovat, že se nějak zadýchávám. Když jdu do schodů, když popoběhnu, zvedám něco těžkýho. Říkám si OK, chytil jsem nějaký moribundus, snad to časem přejde. Trochu zpomalím. Pohoda.

    V únoru jednomu čurákovi vlezla absolutní moc totálně na mozek a rozjel další masomlejnek. Kolikátý už v historii lidstva... Ale ukázalo se, že naši sousedé jsou stateční a ochotní položit za svoji věc i život. Díky tomu ubránili svou zemi a dost možná i nás. Kdoví kdo by byl na řadě, kdyby Ukrajina padla... Doufám, že už to nebude trvat dlouho a i na Ukrajině zavládne mír a pohoda.

    V průběhu dalších měsíců zjišťuji, že ta dušnost se stále zhoršuje. Na jaře to dospělo do stádia, že se musím zastavovat do schodů, popoběhnout dokážu pár metrů, mám problém se zvedáním těžkých věcí. Na začátku léta to konečně začínám řešit se svým doktorem.

    V práci i osobním životě nic zvláštního. Stále jsem tak trochu podivín, ale všichni okolo mě jsou zvyklí, takže pohoda.

    Můj už několikaletý záměr koupit chatu, nebo menší chalupu se opět odkládá na neurčito. Mám nějaké výdaje, ceny nemovitostí letěly na měsíc. Snad to zas klesne na rozumnější úroveň.

    V průběhu léta běhám po vyšetřeních, plicní, rentgeny, scan plic v takovém tunelu, kardiolog, odběry krve atd.

    Začátkem září mi kardiolog sděluje, že se mu něco nezdá na EKG a echu srdce. Vyšetření plic v pohodě. Objednává mě do Fakulltní na Karláku, podezření na Plicní hypertenzi. Mohl jsem si vybrat Ikem, nebo VFN. Z hlediska dojíždění volím VFN. Jinak je to asi jedno.

    Týden na to odjíždím do nemocnice, poležel jsem si tam 6 dní. Znova série vyšetření, ale hlavně pravostraná srdeční katetrizace, která definitně prokázala vysoký tlak v plicním oběhu. Diagnóza: těžká prekapilární plicní hypertenze - idiopatická plicní arteriální hypertenze, NYHA 3. Nejtěžší je 4. Dělali mi to z třísla a ruky. Bez narkozy, mohl jsem se při tom dívat na obrazovky nad sebou. Celkem pohoda.

    Po zákroku musím 4 hodiny nehnutě ležet, ještě mi dali kilové závaží na to tříslo. Po asi 4 hodinách mi to sundali, sundali fáče a už to jen přelepili náplastí. Mohl jsem si opatrně dojít na záchod. Druhý den už můžu opatrně chodit. Nesmím to 10 dní namáhat. Po 6 dnech mě propouští z nemocnice, nasazena léčba nějakým poměrně drahým lékem, jakýsi Tadalafil 20 mg. Prozatím jeden denně. Ten lék nějak roztahuje cévy, podobně jako Viagra. V podstatě Viagra vznikla jako vedlejší efekt těchto léků, které byly původně určeny na něco jiného.

    Jinak v té nemocnici to bylo docela fajn. Sice měli zrovna problém s vodou, nějakej moribundus se jim dostal do vody, takže jsme ji nemohli pít, jen nejnutnější omytí. Ale na pokoji bydlím s takovýma správnýma týpkama, oba už v podstatě důchodci, ale fajn lidi, dobře se s nima povídalo, občas se mi po nich zasteskne. Ne vždy má člověk kliku na takové spolubydlící. Takže pohoda.

    Po propuštění z nemocnice jsem byl asi měsíc doma. 3 týdny po propuštění jedu na první kontrolu. Týden po první kontrole se vracím do práce. Stav se trochu zlepšil. Už vyjdu schody bez zastávky, sice se zadýchám, ale mohu pomalu pokračovat dál. Zadýchání přejde rychleji než předtím. Je to celkově lepší. Dostávám se zase do pohody.

    Tři týdny chodím do práce a pak mě chytil kašel, prudušky, rýma, klasika, to co každý rok. Takže zas marodění, tentokrát 2 týdny. Udělali mi testy na protilátky na Covid, vyšly dost silný, 750 nějakých jednotek. Norma jsou nižší desítky. Ale s Covidem vyloženě jsem nemarodil. Nedivil bych se, kdybych ho chytil v tý nemocnici, ale nevim, nechci jim křivdit.

    Po 2 týdnech nastupuju zas do práce. Můj stav co se týče dušnosti zůstává od nasazení léku a prvotního zlepšení stejný. Je to tedy lepší, ale už se to nemění.

    V mezidobí mezi prvním a druhým maroděním mi omarodila moje 16letá kočka. Přijdu z práce domů a ona leží chudák zablitá a bezvládná za dveřmi. Sežrala něco co neměla. Do rána ještě zvrací. Ráno s ní valím k veterináři, dává injekce, infuzi, speciální konzervu. Následně se její stav zlepšuje, ale nemůže hýbat pravou zadní nohou, má jí bezvládnou. Navíc polštářky zfialověly. Asi trombus. Rentgen ukázal přeraženou kost. Po dohadech, jestli nohu amputovat hned, nebo kočku rovnou utratit, padlo rozhodnutí jí nohu nechat a buďto to nějak sroste a i když blbě, tak bude mít aspoň nohu. Po pár dnech ta fialová začala ustupovat, začíná s nohou trochu hýbat. Po dvou týdnech nadějí tlapa s polštářky začla znovu fialovět, až skoro zčernala. To už i mě bylo jasný, že je to mrtvý. Znova na veterinu, konstatování, že tlapa odumírá, padlo rozhodnutí na amputaci. Bylo to těžké rozhodování, stará kočka, kdo ví, jestli přežije zákrok a když jo, tak jak se to bude hojit, jestli nakonec nebude víc trpět. Nakonec to všechno dobře dopadlo. Po asi 3 týdnech od incidentu došlo tedy k zákroku. Zůstalo jí horní stehno. Kočka nejenže přežila zákrok, ale i se to dobře zhojilo. I veterináři se divili. To prej máte nějakou nesmrtelnou kočku.. Tak aspoň že tak. Akorát má problém zvyknout si, že má jen 3 nohy. V jejím věku se nelze divit, že si těžko zvyká.

    No, takže jsme takový dva tak trochu lazaři tady. Ale jinak je tu pohoda.

    V práci to zvládám. Teď v Prosinci jsem byl na druhé kontrole. Byla zvýšena dávka Tadalafilu a přidán další lék Volibris, ještě dražší, než ten první. Mám ho začít brát až tak za 2 týdny, tak uvidíme, ještě jsem ho nevzal.

    Ty léky mi předepisujou oni, vyzvednout si je musím v jejich lékárně. Nikde jinde mi to nepředepíšou ani nevydaji. Jen tyhle specializovaný centra maji právo to předepsat a vydat. Zatim to vypadá, že tam budu jezdit na kontroly a fasovat léky dokud budu žít. Důchodu se prý dožiju, tak snad si užiju pohodový důchod. Jestli nás do té doby nevymaže nějakej vymatlanec s atomem.

    Další kontrola v Únoru. Během roku mě nejspíš čeká kontrolní katetrizace.

    Mimochodem, shodou okolností chodím na stejné oddělení ke stejným doktorům jako zpěvák Vláďa Šafránek. Po jeho smrti jeho kolegové a blízcí uspořádali charitativní vystoupení a výtěžek předali VFN centru pro plic. hypertenzi.

    https://rocksound.cz/2019/07/16/55-rockeru-pomohlo-dobre-veci-oddeleni-kde-se-lecil-vlada-safranek-prevzalo-financni-dar/

    Jinak musím zmínit jednu zajímavou věc, ty starosti s kočkou mě nervovaly víc, než ten můj problém. A netýká se to jen koček, když se trápí někdo blízký, tak mě to víc trápí, než když já mám problém. Je to zvláštní. Máte to taky tak?

    MUDr. Jansa, který mě má na starosti - https://region.rozhlas.cz/jake-jsou-priznaky-a-projevy-plicni-hypertenze-nemoc-popsal-doc-mudr-pavel-jansa-7247951

    Zásoba na pár měsíců zásobička        

    Hodnocení: 78 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Max avatar 24.12.2022 16:21 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Zajímavé. To já si vyjednal nesmrtelnost. Zbývá mi ještě 10 let, než mi vyprší. Dnes jsem si to i ověřil, když jsem vystupoval z hořícího auta bez funkčních brzd :).
    Jinak máme pár koček (bereme hlavně z útulku) a jedna ženu vyšla extrémně draze. Asi všechny výlohy za různé léčby a operace vystoupali na 60 - 80kkč. Měla pěkný život a zemřela velmi smolně, když jí žena nechala operovat kvůli bradavicím a ona se už neprobudila z narkózy. Nakonec to bylo dobře, protože to nebyly bradavice, ale metastáze po celém těle.
    Možná to zní pro někoho krutě, ale mít 16 let starou kočku, tak jí nechám uspat. Problém je, že majitel většinou ten správný okamžik pro uspání nedokáže vyhodnotit a zbytečně to protahuje na úkor kvality života toho zvířete.

    Zpět k tobě. Nedočetl jsem se, jaká příčina oné plicní hypertenze nakonec byla? Je to tedy ono srdce?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Agent avatar 24.12.2022 21:53 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Možná to zní pro někoho krutě, ale mít 16 let starou kočku, tak jí nechám uspat. Problém je, že majitel většinou ten správný okamžik pro uspání nedokáže vyhodnotit a zbytečně to protahuje na úkor kvality života toho zvířete.

    Jj, přesně toto dilema jsem řešil, ale já zas vím, jaká je to dračice. Přečkala to a daří se jí dobře. Běhá, spíš poskakuje tu, zřetelně nevypadá, že by trpěla, chová se tak nějak stejně jako předtím. I veterináři koukali. Asi jsem to odhad dobře.

    Nedočetl jsem se, jaká příčina oné plicní hypertenze nakonec byla? Je to tedy ono srdce?

    V podstatě jsem to napsal, je to "idiopatická" PH. Idiopatická znamená bez příčiny. Resp. ona tam asi nějaká příčina bude, ale momentálně na žádnou nepřišli. Je možné, že to mám (z části) vrozené. Co jsem se dočetl, může to být geneticky podmíněno. To se tak někdy stane, že se to prostě rozvine. Je více druhů PH z různých příčin, třeba embolka, astma, ucpaný cévy, v důsledku nějakých léků, může to být i následek vrozené vady srdeční možná i další. Ale nic z toho mi nezjistili. A pak je idiopatická. Tu mám já. Ta je asi nejvzácnější.

    Pokud se tedy vyloučí všechny ostatní příčiny, tak se pravděpodobně jedná o vrozenou idiopatickou PH.

    Kardiolog povídal, že u nás na okrese to má asi do 5 lidí.

    https://www.ikem.cz/cs/plicni-hypertenze/a-448/

    Léčba plicní hypertenze je nejúspěšnější, jestliže se podaří identifikovat a odstranit její příčinu ještě před ireverzibilním (trvalým) poškození plicního cévního řečiště. U nemocných, u kterých odstranění vyvolávající příčiny není možné nebo u kterých je příčina neznámá např. u idiopatické plicní arteriální hypertenze, je terapie zaměřena na snížení tlaků v plicním cévním řečišti a tak zlepšit srdeční oběh.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Agent avatar 24.12.2022 22:30 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Se srdcem to souvisí tak, že kvuli zužení cév musí srdce víc pumpovat a tím se více namáhá, dochází ke zvětšování komory, časem může dojít k selhání srdce. Špatné srdce je tedy často následek, proto jsou i znát změny na EKG a echu, což je jedno z vodítek při diagnostice. Ale existuje i varianta, kdy srdeční vada způsobí PH. A to pak následně zas ovlivní srdce.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    24.12.2022 22:44 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Před 18 lety zemřel jeden můj polský kámoš těsně před tím, než přišel na řadu k transplantaci plic. Že má problém, zjistili právě tak, že měl neobvykle zvětšené srdce. Šli po tom a zjistili, že mu odcházejí plíce. Šlo to rychle. Během dvou let bylo hotovo. Zůstala po něm vdova a malý syn.
    Max avatar 25.12.2022 10:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Tomu moc nerozumím. Myslel jsem, že s tím jde ruku v ruce zvýšený tlak? Tj. ten by pak poukazoval na nějaký problém. Ale třeba se pletu, jsem v tomto opravdu totální neználek a i když se zprvu zdá srdce jako jednoduché, tak zas tak jednoduché není.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    25.12.2022 11:51 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Tlak měl normální. Je to stejné jako u notesu se zaprášeným větrákem. Častěji se spouští na vyšší otáčky, aby se uchladil. V tomto případě aby dopravil potřebný objem kyslíku. A jelikož byl aktivním sportovcem, muselo srdce makat o to víc. Defakto zemřel na udušení, protože ty plíce ztratily schopnost okysličovat krev.
    Max avatar 25.12.2022 10:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Takže by jsi měl mít zvýšený tlak?
    Jinak následky zvýšeného tlaku nejsou jen problémy se srdcem. Strejc to třeba dlouho neřešil a při prvním infarktu se přišlo na to, že má výduť na aortě. Ta může kdykoli prasknout a pak už jsou to velmi zkrácené minuty.
    Slabých členů je v těle spousta :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Agent avatar 25.12.2022 10:50 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Ano, zvýšený tlak, ale v plicním oběhu. Máš dlouhý oběh, to je ten tlak, co si měříš tlakoměrem na ruce a krátký/plicní oběh, ten má svůj tlak. Zákeřnost je v tom, že tlak v plicním oběhu nejde běžným tlakoměrem změřit. Já třeba mám běžný tlak normální okol 120-130/70. Ale plicní tlak mám vysoký. Většina lidí to má naopak. Ten plicní tlak se dá změřit jedině tím, že se zavede katetr do tepen a měří se tlak přímo uvnitř. Proto ta katetrizace. Tím se definitivně potvrdí či vyvrátí, zda se jedná o plicní hypertenzi. Následně trpí srdce, musí se víc namáhat, aby protlačilo krev těmi zuženými cévami, dochází ke zvětšování komory a časem může dojít k selhání srdce. Proto, když má člověk problémy s dušností, tak krom plicních vyšetření by měl ke kardiologovi, už ten může případně zjistit změny na EKG a Echu srdce. Ale definitivní potvrzení dokáže až ona katetrizace - měření tlaku přímo uvnitř plicních cév.

    https://www.wikiskripta.eu/w/Plicn%C3%AD_arteri%C3%A1ln%C3%AD_hypertenze

    Podle hodnoty středního tlaku v plicnici rozlišujeme plicní hypertenzi lehkou, středně těžkou a těžkou. střední tlak (mmHg) systolický tlak (mmHg) norma < 25 < 35 lehká 26–35 36–45 středně těžká 36–45 46–60 těžká > 45 > 60

    Mě naměřili víc než 60. Snad přes 80.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Max avatar 27.12.2022 05:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Děkuji za vysvětlení, konečně to chápu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    AsciiWolf avatar 25.12.2022 13:52 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Možná to zní pro někoho krutě, ale mít 16 let starou kočku, tak jí nechám uspat. Problém je, že majitel většinou ten správný okamžik pro uspání nedokáže vyhodnotit a zbytečně to protahuje na úkor kvality života toho zvířete.
    Měl bys stejný názor i v případě starého lidského člena rodiny?
    25.12.2022 15:47 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    AsciiWolf avatar 25.12.2022 17:52 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Ono je to složitější. Znám i opačný případ od rodiny, kdy měl dotyčný velké bolesti a jen se trápil. Na druhou stranu se mi však otevírá pomyslná kudla v kapse, když slyším, že by měl být někdo (ať již člověk či jiné zvíře) zabit - aniž by si to sám dobrovolně zvolil - pouze proto, že je starý a zdraví mu již tolik neslouží.
    25.12.2022 18:21 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Souhlas, jsem pro legální eutanázii, a také jsem tohle zažil. Naštěstí to už netrvalo moc dlouho.

    Mezitím v Kanadě:

    https://sport.aktualne.cz/ostatni-sporty/vytah-brzy-nebude-ale-pomuzeme-vam-se-zabit-paralympicku-sok/r~d4f50e5e77a811ed9ae20cc47ab5f122/

    No, k takové dokonalosti to ani Hitler nedotáhl...
    25.12.2022 19:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Rádio Radovan nevynechá jedinou příležitost si plivnout a přirovnat k Hitlerovi.

    Už konečně odjeď do toho svýho milovanýho Ruska a dej nám tady pokoj, když je to tu tak strašně špatný...
    25.12.2022 20:42 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Glee avatar 26.12.2022 02:07 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Tohle je v pohode, prece.

    Nesmi se odhalovat pomnicky (bisty) masoveho gruzince, Lenina, rakusana (pochopitelne souhlas), ale galician je cajk, pac to proste asi bylo na TikToku (yes, China).
    The History of the World: Every Year / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    26.12.2022 07:49 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Jo, s těmi Rakušany jsou furt nějaké problémy. Víte... Je to celé "hnus fialovej" :-D

    Mimochodem, místní náckové Leninovi rádi nadávají do Mongolů, ale on byl původem německý Žid :-D
    PepaSFI avatar 26.12.2022 10:22 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    to jsou na obou stranách oblíbené legendy. Uljanov byl pravděpodobně směsice několika etnik, jak už to tak v těch velkých multinárodnostních oblastech bývá. Ǔdajně jeho otec byl Čuvaš, každopádně vizuálně je tam zřejmý původ v některém neruském východním etniku. Jestli by se dala nějaká příbuznost vysledovat až k Mongolům asi nemá smysl řešit. To už by bylo takové, jak se říká na venkově "naša kráva šla kolem vašeho plotu a pila vodu z kaluže na sousedový cestě". Žid měl být jeho dědeček z matčiny strany, který ovšem konvertoval k pravoslaví a protože se židovství tradičně dědí po ženské linii, Uljanov židem není. A byl pokřtěný pravoslavný křesťan, takže ani nábožensky.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    26.12.2022 12:10 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Čuvaš nebu Ujgur? Jak se snáší pravoslaví a luteránství?

    Jo, ono je to složitější, ale stejně by mě zajímalo jestli je Zelenský aškenázy jako Hitler, nebo chazar jako Netanjahu :-D
    Glee avatar 27.12.2022 01:51 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Plus jedna, diky.
    The History of the World: Every Year / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    27.12.2022 00:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Necpi mi Rusko, když sám podporuješ nácky:

    https://forward.com/news/462916/nazi-collaborator-monuments-in-ukraine/?amp=1
    A vadí ti to proč? Kvůli zabíjení lidí to zřejmě nebude - Kreml má na svědomí desítky tisíc Ukrajinců na jedné straně a vlastních chudých lidí na straně druhé a tobě to ani nestojí za zmínku, naopak, pochvaluješ si, jak ty GRADy vraždí za levno...

    Náckové ti vadí jen když nejdou na ruku Kremlu...
    Glee avatar 27.12.2022 01:26 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Not that I would be a racist, but...

    naopak, pochvaluješ si, jak ty GRADy vraždí za levno...
    Nedelej to, co sam nemas rad. A chapani dlouhodobeho kontextu diskutera by asi nemelo po tolika nepohodovych pokusech gradovat, bych rek.
    The History of the World: Every Year / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    27.12.2022 18:28 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Nepochvaluji, zajdo, konstatuji.

    Kdybych napsal, že FBI zaživa upálila osmdesát žen a dětí ve Waco, bral bys to jako pochvalu?
    27.12.2022 20:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Kdybych napsal, že FBI zaživa upálila osmdesát žen a dětí ve Waco, bral bys to jako pochvalu?
    Tak v případě FBI bych to u tebe určitě jako pochvalu nebral. V případě něčeho podobnýho u FSB už bych si jistej nebyl...
    29.12.2022 20:16 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Obětí požáru vzniklého údajně vznícením slzného plynu ve Waco bylo 76 mužů, žen a dětí. Je třeba si uvědomit, že USA měli zkušenost s Jonestownem, kde to skončilo 900+ mrtvými na příkaz vůdce sekty (z toho 304 nezletilých). Takže nečinnost úřadů v podobné situaci také nebyla řešením. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jonestown
    30.12.2022 19:01 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    A "činnost" zahájená vraždou dvouletého dítěte je podle tebe řešení?
    Max avatar 27.12.2022 05:22 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Pokud se takto velmi neohrabaně ptáš, zda jsem pro eutanázie, tak ano, jsem.
    Každopádně u člověka nerozhoduje o eutanázii někdo z rodiny, ale ten člověk sám. Prostě celý ten příměr je hodně špatný a nedává smysl.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    24.12.2022 17:02 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    zdravim,

    kdyz uz tady bilancujeme na muj vkus tedy trochu vice negativne, tak taky neco pridam.

    Zacnu tim negativnim. Konec ale bude dobry.

    Letos jsem hodne precenil moznosti IT trhu a stalo mne to hodne elanu a penez.

    Po 6 letech bezstarostne jizdy jsem poznal, co to je neuspech. Neco vlastnim spatnym odhadem. Neco nahody.

    Konec roku trochu dorazila inflace, kdy vsichni soutezi, kdo vice zdrazi a zacinam byt vice ostrazity a prestava mne ta hra bavit. Promita se to do chodu domacnosti, cen potravin a bydleni. A bude to nejakou dobu jeste trvat, nez to pomine.

    Pojdme k pozitivum. Myslet pozitivne je zdrave. A nekteri mi fanousci ted maji usmev na tvari a pocit zadostiucineni.

    Hodne dulezite je udelat z nevyhody ci prusvihu vyhodu.

    Povedlo se mi vyjednat v 2/2 pulce roku odborne i financne dobre obchody. Problemy jsou zazehnany.

    Konecne jsem se dostal k praci, kde je UML bezna vec k vyvojarske praci. Konecne delam opravdu velke aplikace pro miliony uzivatelu. Mel jsem to udela mozna drive.

    Co mne tesi je, ze budu delat vyvoj veci, ktera by mela mit budoucnost (novy svet) a NDA od klienta snad za nejakou dobu povoli o tomto mluvit.

    Hodne mne zaujal novy HW (nove AMD ryzeny 7xxx). Do toho sly ceny vseho mozneho hodne dolu. Pameti, disky. Fakt je pravda, ze notebook se da koupit hodne levne. Hodne mne zaujaly mini PC na nejake nenarocne HW operace v kombinaci s velkym vykonem. Veci pro chytrou domacnost take zlevnily a objevuje se toho cim dal vice.

    Koupil jsem si Deezer predplatne. Moc fajn vec na poslech.

    Poprvy v zivote (46 let vek) jsem si koupil hodne pekny a i drahy zimni kabat.

    At se dari vsem.

    gf

    Agent avatar 24.12.2022 22:03 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Klidně pak napište co zajímavého děláte. HW mě už netankuje jako dříve, kdy každý MHz a každý FLOP byl hrozně znát, ale pořád si o tom rád přečtu, či v poslední době spíš koukám. Momentálně mě zaujalo video o nastavení W11. Ten widlous je čím dál strašnější.

    Jak správně NASTAVIT a NAINSTALOVAT Windows 11?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    25.12.2022 08:21 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    zdravim,

    okolo toho HW nadhodim jednu myslenku, s kterou si pohravam. A to domaci datacentrum nebo domaci vypocetni centrum.

    Cenove budu asi hodne vysoko oproti prumeru.

    Posledni dobou sly vykon HW a rychlost internetu hodne nahoru.

    Delam nejake vypocty a datamining.

    V praxi to znamena, ze se stahnou nejaka data/web-scrapping. Na to staci maly vykon.

    Ty se pak, kdyz je jich dost zpracuji na vykonnem HW. Radove hodiny nebo dny. Nekde potrebujete hlavne CPU - treba OCR. Nekde zase pamet pro nejake vypocty nad hodne daty.

    Z toho vnikne nejaky vystup pro jine aplikace.

    Na nejake stahovani dat mne zaujaly miniPC. Treba ASUS PN 52. Da se do toho dat bud Hadoop nebo nejake DMS. Nad tim bezi nejaci klienti - crawlery. Na 1Gbps internetu se da delat hodne. Hodne se mi libi nizka spotreba.

    Data si potom stahnete potom na neco vykonnejsiho. Zatim je celkovy arzenal asi 96c/192t/400GB RAM. Pustite ulohy na pozadi s nizkou prioritou a na popredi delate, co potrebujete. 600-700W/hod to tedy zere.

    Hodne jsem premyslel, jak vlastne ted dalsi 2 roky upgradovat. Vcelku dilema. Ono to navyseni vykonu neni tak znat. Tak 3/4 roku je ted na vetsi upgrade vyreseno. Nebude nic. Prachy jsou potreba jinde. S tim je potreba umet zit.

    Puvodne to vypadalo, ze HEDT masiny/trh s nima uz nebudou ve prospech desktopovych CPU. 16-core AMD 7950x vypada hodne dobre.

    Co mne vadi, ze date do PC max. 128GB RAM.

    Vcelku cekam s cim vylezou nove Threadrippery tento rok. Zda do toho uz pujde 512GB RAM. A jak budou vykonna CPU. Specielne treba v GeekBench.

    Cenove pocitam, ze to bude asi hodne drahe. Neni moc konkurence.

    Kdyz jsem videl 96-core AMD EPYC, tak to je hodne drahe. 280kKc je opravdu dost.

    Jsem zvedavy, jak budou vypadat 'PRO' rady AMD Threadripperu. Tam se da narvat dost pameti. Cenove to je ale s horskou prirazkou. A zustat jen u 32 jadra moc nechci. Pro rady Threadripperu taky nejsou zadarmo. 64 jadro skoro za 200kKc to je jak na novy auto a usetrit na to chvili trva. Na mne zatim moc. Psychologickou hranici ceny za CPU mam nastavenu na 100k za CPU ci neco okolo.

    Vcelku si pohravam s myslenkou 4x PC s AMD 7950x. Lze to osadit mene pameti. Jen 128GB. OK, naucim se lepe skalovat. Spotreba - to neni zanedbatelne na 4 PC. To je na kalkulaci. Ale 1 kus PC za 30-35kKc je dobra cena. Treba, kdyz jeden kousek odejde, tak koupite hned dalsi kus/dily.

    Vznikaji tu zajimave ulohy.

    a) Je potreba nakoupit nejlepsi vykon a s optimalni spotrebou elektriky. Elektrika mne zase tolik nepali. Zkuste bydlet v mezonetu bez klimatizace. Toto je zajimava kalkulace.

    b) pocitace by se mely umet zapinat podle toho, zda jsou data ke zpracovani. Nejake WQL/Wake On LAN. Nejake mini PC se spotrebou nula, nula, nic by melo umet zapinat a mozna i vypinat pracovni stanice.

    c) co budu ted asi vybirat nove najemni bydleni, tak jedno z kriterii bude i nejaka tecnicka mistnost. Nebo nejake chladnejsi misto v byte.

    d) na hodne veci se hodi profesionalni servery nebo pracovni stanice. Duvody jsou jasne. Hlavne spolehlivost. Clovek ale koketuje s myslenkou, zda na neco nestaci bezne PC vyssi kvality. Rozumejte cenove lepsi prumer. Neco, co se blizi ke kvalite pracovnich stanic. Doba tomu hodne nahrava.

    gf
    25.12.2022 09:17 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    b) pocitace by se mely umet zapinat podle toho, zda jsou data ke zpracovani. Nejake WQL/Wake On LAN.

    To není problém. Jenom to pak chce zvolit nějaký master, který ti je bude probouzet. Ale je na zvážení zda to má smysl. Než se to probere, něco zabere. A pokud ta úloha zabere jen o málo víc času, tak to ani nestojí za to.

    Agent avatar 25.12.2022 11:04 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Zajímavé. Mě by to miniPC stačilo, už nemáám potřebu kupovat výkonné sestavy jako v minulosti, buď miniPC, nebo notebook. Akorát mi vadí ta móda mít zdroj mimo PC. Copak je problém udělat to miniPC trochu vyšší a nacpat zdroj dovnitř jako u klasického PC? Jinak pěkná věcička. Určitě by mi stačila.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    29.12.2022 20:23 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Dokud se neobjeví 64GB unbuffered DDR5 moduly je 128GB(4x32GB) na AM5 platformě údajně docela technicky omezených. AMD garantuje při 4x2R osazení pamětem takt 3600MHz, což asi znamená i redukovaný takt InfinityFabric.
    24.12.2022 18:10 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok

    Smutný příběh, ale třeba při něm zdejším anonymním pakošům docvakne co jsem jim vlastně vzkázal. Já totiž takhle nesbíral ve středu ze země kočku ani psa, ale 81 letou babičku, která sebou sekla, když šla ráno na záchod.

    Agent avatar 24.12.2022 22:17 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Nechtěl jsem, aby to vyznělo smutně. Nakonec až na určitá omezení žiju skoro normálně. S moderní medicínou mám slušnou šanci dožít se důchodu. Kočce se daří fajn.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    24.12.2022 22:31 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Kdyby v tom nebylo to „skoro”, byl bys na tom lépe. Ale náš kliku alespoň v tom, že se na problém přišlo včas, takže pokud budeš v merku lapiduchů, je velmi pravděpodobné, že budou včas odhaleny i jiné problémy, které se časem objeví.

    Ale kdybys přišel s takovým problémem před kovidem, tak by tě odbyli Ventolinem, nazdar kašpar a děj se vůle boží.
    Agent avatar 24.12.2022 22:52 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    To je otázka. Přišel, resp. pojal podezření muj kardiolog. Říkal mi, že předemnou objevil nějakou ženskou asi 2-3 roky zpátky, tedy na prahu kovidu. Docela věřim, že by se na mě nevykašlal.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Agent avatar 24.12.2022 22:53 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Gréta avatar 25.12.2022 12:33 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok

    jejejejejej to je smutný :O :O

    tak ať je ten příští rok víc lepčejší než tendlecten :D ;D

    26.12.2022 12:38 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Dobře už bylo. Se zatloukáním hřebíčků se začalo v březnu 2020. Změna bude následovat blíže neurčenou katarzi. Buď vychcípe Čína, nebo si západ uvědomí, že Rusko je fakt velká louže bláta, kterou hned tak nepřejdeš. Muslimáči rozloží EU zevnitř, Či USA absolvují svou verzi VŘSR. Co já vím. Každopádně, jisté je pouze to, že já se 120 narozenin nedožiju.
    AsciiWolf avatar 25.12.2022 13:48 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    když se trápí někdo blízký, tak mě to víc trápí, než když já mám problém.

    Tohle je řekl bych docela běžné. Každopádně držím palce - Tobě i Tvé kočce.

    Rovněž jsem téměř celý poslední rok lítal po doktorech a nemocnicích, a ještě necelé dva týdny před Štědrým dnem jsem ležel na infuzích.

    Agent avatar 25.12.2022 14:39 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Díky. Ať se daří.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    AsciiWolf avatar 25.12.2022 17:42 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    Díky. Já to mám již dlouhodobé (následky po těžší nehodě, která se mi před lety přihodila) a jednou za čas se můj zdravotní stav výrazněji zhorší. Začátkem příštího roku mne čeká ještě nějaká léčba, pak budu mít snad na nějaký čas od doktorů opět klid. :-)
    Agent avatar 25.12.2022 21:16 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    No, já už taky těch problémů mám víc, ale nechtěl jsem toho psát tolik. Jednou za pár dní bolesti zátylku/krční páteře. Mám tam v jednom místě špatnou chrupavku mezi obratly a tak tam asi dochází k zánětům. Snažím se to cvičit, jím věci na chrupavky, klouby. Zdá se, že to pomáhá.

    Ale nechci psát jen o nemocech. Ono to takhle možná vyznívá hrozně negativně, ale fskutečnosti ten můj život není zas nějak špatnej. Zažívám i radosti, zažívám i všední dny, prostě vcelku to není zas taková katastrofa. Teď jsem se nasmál u Lakomý Barky. Přes den procházka slunečným dnem. Taky pěkný. Mám tu nějaké čtivo. Těch dobrých věcí je taky dost. Možná si dám po čase nějaké Cimrmany. Už jsem od nich dlouho nic neviděl.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    PepaSFI avatar 26.12.2022 14:23 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    tak já se taky přidám, ikdyž debaty o nemocech jsou od určitého věku trapné klišé. Letos na podzim se moje doktorka konečně dočkala. Vždycky na ní bylo vidět jak je zklamaná, že v mém věku, padesátka pryč, nadváze a zcela antisportovním přístupu, mi neustále nemůže nic najít. Takže se vždy musela obejít se standardním kázáním o výživě, tedy nežrat, nepít nekouřit a víc se hýbat. Hmm, jím spíš míň než je obvyklé, osm knedlíků u mě neuvidíte, spíš tak tři, alkoholu za rok vypiju asi tolik co jiný za hodinu, kouření mi přišlo vždycky hnusný a sedavý zaměstnání fakt nemám a doma taky zrovna neležím. No ale pobíhání kolem strojů a lezení kdovíkam a rubání stromů se nepočítá, člověk má sedět, sedět a pak jít lomcovat tělem do fitnessu nebo obtěžovat svět na bikiklu.

    No ale k věci. Na podzim, při zahradním plahočení jsem udělal něco špatně a začaly mi dloubat záda. No nepřešlo to, musel jsem za pár dní, ohnutej jak jitrnice navštívit paní dochtor. Ta se zaradovala že jsem tam dlouho nebyl a že si uděláme pár testíků. A bylo to tam, tlak, cholesterol, i nějaký cukřík se našel. Nic co by stálo za řeč, ani mě s tím neposlala na diabetologii ale už mě má. Takže nějaký zobání na dva měsíce, kontrola krátce před vánocema. Tlak dobrý, cholesterol zatím brzy, cukřík jeden dobrý druhý údaj mírně vyšší. Takže úprava, jeden zob zůstal, ten paták na cukřík upraven, přání hezkých dietních vánoc a nashle za pár měsíců.

    Já nikdy o vánocích nepřibral, moc to sladký nežeru, takže v tom problém nemám.Něco jsem samozřejmě sezob, zas úplně vzornej dietář nejsem. A dostal jsem recept na vánočku bez cukru, říkám jí xylofon protože je slazená xylo čímsi a vůbec není špatná.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    29.12.2022 15:17 svatá Uršula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodový rok
    V tom povídání ti chybí jedna zásadní informace - nechal jsi do sebe před tím napíchat nějaké ty Pfajzr-Prymula včeličky?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.