abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 4
    včera 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 22 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    21.9.2008 11:34 lamer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    co to je kerimatka? Jednou v tom odstavci sice pises o karimatce, ale pak se vratis ke kerimatce...
    Max avatar 21.9.2008 13:35 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Nojo, toto si stále pletu :-/. Ani si neuvědomuji, že to jednou píši s "e" a jednou s "a". Toto slovo asi patří mezi mé slabší :-/
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Petr Tomášek avatar 21.9.2008 17:28 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    To je odvozeno od úsloví „so keres???!!!“.... :-D
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    22.9.2008 09:09 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Ano, je karimatka. Fajnšmekři si pořizují ještě kariotce, Stará karimatka je pak karibabkou. ;)
    hikikomori82 avatar 22.9.2008 09:31 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    A pri kupe potom nevyberaju peniaze z penazenky ale z penamuzika
    21.9.2008 11:59 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Tohle nejsou boty na ledovec :-). Hůlky taky nejsou zrovna něco co se na ledovci moc užije. Nevím co tam budete dělat, ale jestli to co si představuju pod výrazem "jdeme na ledovec", tak potřebuješ cepín a hlavně mačky na boty (pochybuju, že na tyhle boty jdou nějaké rozumně připnout). Jestli jste nevybaveni a nezkušení, tak se projděte po okraji a sjeďte zpátky po zadku nebo jděte někam kde není moc svah a nelezte někam, odkud je dobrá šance, že vás budou sundavat nebo vyndavat HS. A nebo jestli hodláte riskovat, tak u toho aspoň hodně přemýšlejte.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Max avatar 21.9.2008 13:27 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Vše ostatní nám bylo zapůjčeno, viz níže. Nejednalo se o nic velkýho. Dostali jsme školení, jak se máme chovat. Kamarád je navíc horolezec. Ještě nám průběžně během cesty dovykládával záklaní věci, co a jak nahoře.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.9.2008 13:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Jo ono už to proběhlo. To mi ze zápisku nedošlo. Tak to jste to udělali úplně nejlíp jak to šlo.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Max avatar 21.9.2008 13:38 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Kamarád je opravdu velmi zkušený a zodpovědný. Opravdu nejsme žádný sebevrazi. Tímto článkem jsem chtěl jen popsat, kolika chyb jsem se dopustil jen při nakupování a čeho bych se v budoucnu určitě vyhnul.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.9.2008 13:47 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Bezva. Těším se na další díly.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.9.2008 12:01 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    jelikož textil začne časem propouštět vodu, kůže nikoli.

    Kůže taky. A jak, třebas míň.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    hikikomori82 avatar 21.9.2008 12:11 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Konečne už mám predstavu o tom ako vyzerá bežný český turista ktorý k nám do Tatier chodí zomierať.
    21.9.2008 12:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    No, se zděšením musím konstatovat, že to tak je. Naštěstí vy tam na Slovensku teď Tatry zaléváte betonem a asfaltem, takže časem tam bude bezpečno i pro Čehuny.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.9.2008 12:23 miro | skóre: 19 | blog: miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Neboj, ono dole bolo bezpecne aj predtym (teda ak niekto neskocil do parstupnoveho plesa a nedostal infarkt :)
    Nad lesom sa nastastie nic nestavia.
    21.9.2008 12:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Pamatuju Tatry před polomem a naposled jsem tam byl asi půl roku po něm (už přesně nevím). Docela se bojím co tam najdu až přijedu příště.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.9.2008 13:05 miro | skóre: 19 | blog: miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Tatry pre mna zacinaju nad hranicou lesa, tam sa nic nezmenilo :)
    21.9.2008 18:11 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Jestli tam místo hranice lesa bude hranice města...
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Max avatar 21.9.2008 13:31 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Takto se to dá také brát :). Ale na druhou stranu, jak jinak začít, než se zkušeným horolezcem na maličkým kopečku, který je spíše turistickou procházkou? Šli jsme na Dachstein.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.9.2008 14:21 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Ale na druhou stranu, jak jinak začít, než se zkušeným horolezcem na maličkým kopečku
    jj... za mlada jsem slychal, ze asi nasledovne: letni Tatry, zimni Tatry, letni Alpy, zimni Alpy, Kavkaz, Pamir/Himalaj. (Ale dneska uz je vsechno jinak, je opravdu neskutecny, jaky hovada lze potkat napr. Dolomitech)
    21.9.2008 22:25 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Už zase ten zaprděný nacionalizmus?
    21.9.2008 12:21 miro | skóre: 19 | blog: miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Topanky za 2tis na ladovec fakt nepatria. Urcite si zober macky a ak zozenies tak aj cepin. A dufam ze tvoj kamos nezabudne zobrat lano, nech o tyzden v blesku necitame ze alpy si nechali dalsiu cesku obet :-P
    Max avatar 21.9.2008 13:21 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    viz níže. Jinak cestu máme už za sebou. Jeli jsme tam minulý víkend.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.9.2008 15:08 miro | skóre: 19 | blog: miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Tak potom parada. Som sa aj divil ze teraz sa niekto este chysta vybrat do Alp. My sme s kamosom tri tyzdne planovali na tento vikend Gerlach, ale minulu nedelu zacalo snezit a odvtedy sa pocasie nezlepsilo. Tak pojdeme uz len v zime, na babie leto v oktobri uz neverim.
    21.9.2008 13:01 radovan01
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Uvaz? Lano? Karabiny?

    http://sakal.stredozem.cz/metodika/metodika.htm
    Max avatar 21.9.2008 13:20 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Šli jsme se zkušeným horolezcem. Popisoval jsem, co vše jsem si měl koupit. Mačky, lano, karabiny, přilbu, lékárničku, cepín atd. Vše měl kamarád a půjčil nám to.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.9.2008 22:41 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Onen odkaz od kolegy lze jen doporučit (Sakal). A brzy bude vylepšený.

    Zkušený horolezec. Achjo. A jak to poznáte? Poznat zkušeného horolezce od namachrovaného frajera může jen zkušený horolezec. Tím neříkám (!!!)že ten Váš byl takový. Vždyť to znáte, řeknete před člověkem co se bojí pc něco jako: ram, server, aplikace. Otevřete konzol a jste za IT kouzelníka co nad něj není. ;-)
    Max avatar 21.9.2008 23:41 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Jak to poznám? Podle vlastního úsudku, podle toho, že vím, kde všude byl, co vylezl, vím, s kým tam byl, vím, jak ho hodnotí ostatní v "oboru", vím, že se tomu věnuje cca 8, možná je to už více, let a jelikož ho znám od dětství, tak ho prostě znám :).
    Jinak namachrované lidi od těch zkušených podle mne nerozpozanjí jen hlupáci. Když se člověk aspoň chvilku o něco zajímá, tak to bezpečně pozná. A když toho člověka znáte celý život, tak to poznáte určitě ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.9.2008 07:36 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    V tomhle případě, jak už jsem psal, OK. Jó znáte ho celý život. Jó.

    Ale jinak nepoznáte. Vážně ne. Nebo jste první a měl byste mít někde sochu, alespoň v životní velikosti. Respektive poznáte. Ale pozdě, bohužel často příliš pozdě. V tomhle oboru jsem za málem čtyřicet let, co to dělám, ještě nikdy nezaznamenal ono samozřejmé "rozpoznání". Zato při rozpoznávání příčin nehod při lezení (bezpečnostní komise čhs), což jsem dělával, z mnohých nehod ono svěření se "zkušenému" často leze. Včetně smrtelných následků. A co vidím a slyším... vážně ne. Prostě vám popovídá o tom co všechno vylezl, kde byl... což je buď výmysl a nebo značně upravená realita. V reálu to pak poznáte. Pokud jsem byl lézt s někým novým, ten scénář byl takřka neměnný. Začalo to jeho vyprávěním o tom jak lezl tu 8, to 9 (klasifikace obtížnosti výstupu). Pak jsme došli pod skálu a on řekl že dnes není ve formě a že by mu stačila 6, vlastně možná 4. A že bych mohl jít první. ;-) Z hovoru pak vylezlo jak to bylo s tím lezením těžkých cest. Někde se "spletl" nějakou vlastně ani nedolezl, vlastně ani nezačal...ehm...;-) . Ale nalítáváme, nalítávám dál. Alespoň na chvíli.

    Ono to je i v jiných oborech. Neznáte žádného experta, co ohlupuje oboru neznalé jako zkušený a špičkový grafik, fotograf? Třeba. Fotograf co se tím úspěšně živí a neví co je hloubka ostrosti a co dělá clona? Prostě to okecá, co blbě vypadá označí za záměr nebo nutnost a jede se dál.

    Rozpoznávání kvalit člověka, ať už obecně lidských nebo odborných. Jestli to umíte, tak vážně klobouk dolů. Ale snad bych si dovolil takovou malou... radu, na to nemám nárok. Námět: Zvažte někdy, zda si příliš nevěříte. Po pravdě řečeno, omlouvám se, ale považuji důvěru ve vlastní schopnosti tohle poznat za znak hezké, milé, v zásadě správné, ale přeci jen, mladické nerozvážnosti. Ovšem pokud ano, umíte -- jasně, beru a klaním se. A závidím, já zdaleka vždycky hned nepoznám.

    Max avatar 22.9.2008 08:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Souhlasím, ale na lidi mám prostě nějaký čmuch. Stačí mi s nimi krátká doba na to, abych rozeznal, zda to jsou básníci. Samozřejmě existují lidi, na kterých to není poznat, ale já jsem ještě žádného nepotkal. Resp. takového, se kterým bych měl něco podnikat, obchodovat a tak. Takže se dá říci, že jsem doposud ani nenarazil. Buď mám štěstí, nebo to umím rozeznat.
    Možná je to také tím, že jsem dosti nedůvěřivý, takže když mi něco nesedí, tak jdu od toho pryč.
    A ano, v odhadu lidí si celkem věřím, mám odzkoušeno, že po delší známosti umím předvídat, jak se daný člověk zachová, co udělá a tak, poznám, kdy lže atd. Samozřejmě v běžném životě, extrémní případy nepočítám, to si někdy člověk nemůže být jistý ani sám sebou :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.9.2008 09:07 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    No tak to je výborný a blahopřeji, snad to vydrží. Ono rozpoznat lež není až tak problém, jsou tady vodítka v hlasu, řeči těla. Problém nastává, když se "utkáte" s profíkem, který má důvěryhodnost nastudovanou. Takových zase tolik není a většinou (doufám!) se nevěnují oblbování lidí. Krom politiky, kde si lze manipulačních technik všimnout. Spíše šlo, v poslední době už na to kašlou, už jim ani za kvalitní lhaní nestojíme.

    Další problém jsou ti, těch je mnoho, co tomu co si dofabulovali sami věří. Oni totíž nelžou, jen věrně popisují realitu, která je ale odlišná od té většinové.

    Pak je tu přílišná sebedůvěra. Ta bývá dobrým vodítkem, člověk zkušený málokdy říká "jistě, v pohodě, určitě" leda když chce dodat potřebnou sebedůvěru ostatním.
    22.9.2008 08:22 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Ono je to těžké. Máme tendenci první informaci (toho zneužívá reklama i propaganda) věřit. Pak je tu atribuční chyba, která nám upravuje nové informace k obrazu, který už máme. Každý člověk, který není psychicky odlišný s tímhle zápolí.

    U lezení je navíc větší "koeficient bájné lhavosti". Na tohle téma jsem sepsal kdysi "odbornou studii" ;-). Znám dva poměrně uznávné horolezce, kteří nikdy nikam pořádně nevylezli. U nich je koeficient opravdu na pováženou. Já je odhalil tak, že když mi povídali o tom, jak lezli cestu... udělali první sólo přelez Weberovky... no a já mám v hlavě, že taková cesta na Ostrý prostě není a že sólo Webera už dávno v minulosti udělal jiný, tak jsem v obraze. Ale kdo tohle všechno nosí v hlavě. ;-)

    Nojo, takový malý spisek na téma nejčastějších dotazů a chyb v přístupu jsem spáchal kdys. Metodika horolezení je na Sakalu a nebo si můžete koupit Horolezeckou abecedu, jejíž kvality nehodnotím, což je nemohu, viz ta rodinka kreatůr. ;-)

    1.8.2009 21:23 Tomáš F.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava

    :-) Ahoj Jendo, jsem potěšen, že i na tomto fóru spatřuju Tvoji osvědčenou osvětovou působnost.

    Jen s těma kreaturama brzdi... co kdyby to četl někdo z těch ostatních :-))))

    21.9.2008 14:09 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    mě teda na takové vylomeniny moc neužije, ale kdysi mě vylákali na malý výlet po Slovensku. Trocha šmatlání po kopcích, malý výšlap v Nízkých tatrách. Zakoupil jsem si tenkrát boty od téhle firmy www.garmisch.cz a myslím že účel splnily dokonale. Nejsem na takové věci vůbec trénovaný, o kondici se radši nebudu vyjadřovat a světe div se přežil jsem to! Dokonce jsem potom mohl i chodit.
    21.9.2008 14:50 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Co se bot tyce, nerikam, ze s nima nejde jit na ledovec, ale osobne bych si asi koupil neco lepsiho (kategorie B/C nebo C, v soucasne dobe mam tyto Garmonty, zatim jsem velmi spokojen, ale uvidime, jak dlouho vydrzi - mam je neco malo pres rok).
    Co se batohu tyce, hlavne bych zdurazni poradne vyzkouset, jak sedi na zadech a jak dobre funguje bederak. Tak bych si asi koupil vetsi batoh (napr.75L), protoze pokud za neco stoji, tak jde stahnout na mensi objem a jestli se ti v horach zalibi, tak ucite casem budes chtit vyrazit i na delsi dobu nez jen na vikend.
    Pocitam, ze jste asi spali nekde na chate, ale osobne bych stejne do hor s alumatnou asi nejel.
    Tak to aspon vidim ja...
    Max avatar 21.9.2008 23:44 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Vím, že s botama jsem to měl s chlupem. Slabší už by nebyly vhodné :-/. Jinak vím, že si budu do budoucna(pokud mne to zaujme) muset asi koupit větší batoh, toto je opravdu na kratší výlety.
    Spali jsme venku. Já spal ve spacáku ve slipech a tričku :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.9.2008 10:34 Matlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Souhlas. Ona ta nafukovaci karimatka neni jen kvuli parade a "mekkemu spani". Ta vzduchova vrstva izoluje lip nez nejaky kus alobalu. Zvlaste na snehu to je hodne znat.
    21.9.2008 15:49 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    http://zpravy.idnes.cz/dvanact-cechu-zabloudilo-v-rakouskych-horach-jeden-ma-omrzliny-pvk-/zahranicni.asp?c=A080921_151054_zahranicni_zra
    21.9.2008 22:08 miro | skóre: 19 | blog: miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Tak to boli tazki profici.
    Na Priele sme boli so spoluziakmi zaciatkom leta, vtedy tam este bol suvisly sneh (od 1600 hore). Vybavu som znacne podcenil, bol som vychystany uz na letne podmienky (macky a cakan som ja blbec nechal doma, zisli by sa pri jednom z traverzov). Na vrchole sme boli kazdopadne hodinu po poludni (nie o osmej vecer :-O ), akurat zostup sa nam velmi predlzil. Miesto navratu po tej istej ceste (na Prielschutzhaus) sme chceli prejst na vzdialenejsiu chatu (Puhringerhutte). V lete stvorhodinova tura, nam sa to predlzilo na vyse sedem hodin (z vrcholu sme zacali schadzat okolo druhej). Znacky pod snehom, skialpove tycove znacenie kilometer od seba - mali sme velky problem vidiet dalsiu tyc a to bolo uplne jasno. O deviatej skoncila sranda a zavolali sme znamym nech nam poslu presnu GPS suradnicu chaty (aby sme s ulavou zistili ze sme par sto metrov od nej, akurat o 100 vyskovych vyssie). Vecer zistujeme, ze skialpova trasa je skoro 2x dlhsia ako turisticka (kopirovala udolie, turisticka namiesto toho presla cez dve sedielka...).
    Poucenie pre mna do buducna - neverit chatarovi na Prielschutzhaus ze cesta je vyborne schodna a z vrcholu trva tri hodniky... Druhy chatar (z Puhringerhaus) nam vecer oznamil ze sme prvi co to tuto sezonu presli peso a ze dalsich caka az o mesiac...
    21.9.2008 22:30 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Odborníci v HUDY... no jak kdy. A nezapomínal bych na to, že za prodání některých výrobků mají prémii.

    Na téhle adrese je rozsáhlá a často fundovaná diskuse o všem co se tohoto týká.

    Boty, kůže záleží na tom, co je to za kůži. má být z 2.5mm a víc a z krav z Alp. Maji hustší kůži. Impregnace - dnes panuje div né shoda -- včelí vosk. Prodává se ve všech možných verzích. Gore a jiné texy do bot, to jsou spory, ale pozvolna to nadšení vyprchává.
    Fluttershy, yay! avatar 21.9.2008 22:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    +1 (není, co dodat)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.9.2008 22:47 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Na sníh a led se používají boty plastové. ty jsou tam vynikající, jinde ale dost hrůza, tedy kupovat si takové botky za tisíce na jeden výlet nemá asi smysl. A festové kožené pohory stačí. My dříve narození jsme chodili v opravdu děsných botách a žijeme (někteří), ale nebylo to jaksi ono. ;-)

    Na ledovec je také třeba lano, úvazek. A pokud možno, na něco povinně, cepín. A vědět o tom něco. Takže toho zkušeného člověka. Jsou takové vychytávky s bržděním, uzly na laně, abyste neskončili v trhlině a pod.
    Fluttershy, yay! avatar 21.9.2008 22:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Zrovna jsem se s taťkou (horolezcem) bavil o botách a hlavní postřeh: hadrové boty s membránou jsou na hovno (membrána po dvou týdnech chození rupne a skrz hadr teče) --- raději (do sněhu a na ledovec) kožené (impregnovat, voskovat!) těžké pohorky (aspoň na to půjdou mačky).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.9.2008 22:48 miro | skóre: 19 | blog: miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Jedine kozene su to prave orechove :) A voskujem od minuleho roku tiez, sice koza strati aj to minimum prievzdusnosti co mala, ale zase nepremoka uz skoro vobec. A inak, v zime sa chodi v skeletoch, takze tam netreba robit nic (akurat to vecer nechat vyschnut).
    22.9.2008 10:22 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Jo, když jsem se asi před dvěma, třema roky zajímal o lezení (znáte to, za vším hledej ženskou), došel jsem po čtení různých metodik, článků a knížek k závěru, že nejlepší je zůstat u skal – a vůbec nejlepší pod nimi :-D
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    22.9.2008 10:33 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Já jsem za desetiletí aktivního horolezení nepřišel na jediný rozumný důvod, proč to dělat. :-) Proč lézt na vršek, často ještě né cestou kterou to jde, ale tou, kterou to nejde.

    Jediný, však dostačující důvod je, že mi to baví. Ale pokud nebaví, je to ptákovina ^n. :-)
    22.9.2008 13:01 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    boty doporučuju celokožené - i v případě, že goretex odejde (časem dojde k tomu, že membrána povolí), kůže neproteče - mám 6 let Hanwagy a nemůžu si stěžovat

    kalhoty - aspon trochu nepromokavé - trochu nestačí, když chytneš v horách super bouřku, tak je budeš mít durch - goretex to jistí

    karimatka - Já jsem zvyklý spát na zemi (nejsem vlastníkem žádné postele), takže mi plně vyhovuje alumatka :). hodně rád koupíš samonafukovačku :-)

    bunda - na voděodolné zipy ZAPOMEŇ protečou !!!! manželka takhle málem přišla o mobil s bundou za 9000 - jedině kryté légou - když jsem to konzultoval s výrobcem (čti: nasralo mě to a chtěl jsem to reklamovat) tak bez výsledku - je to jen reklamní tah

    22.9.2008 13:08 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    jo a ještě k těm kalhotám - ono totiž při dešti ti všechna voda z nepromokavé bundy poteče po kalhotách dolu a jak protečou, tak ti voda nasákne do podvlíkaček, těma do ponožek a i v GTX botách máš zase mokro :-) a když v tom pak máš jít celý den a různě do tebe fouká, prší, mlátí kroupy a podobně, tak je to hodně nepříjemný
    22.9.2008 15:52 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    boty doporučuju celokožené - i v případě, že goretex odejde (časem dojde k tomu, že membrána povolí), kůže neproteče - mám 6 let Hanwagy a nemůžu si stěžovat
    Svatá pravda.
    kalhoty - aspon trochu nepromokavé - trochu nestačí, když chytneš v horách super bouřku, tak je budeš mít durch - goretex to jistí
    Záleží co je za roční období. Membránové kalhoty nosím jenom v zimě nebo když zima hrozí (na podzim, a na jaře). V létě, když nehrozí fakt mokro a echt zima, tak je nechávám doma. Kraťasy a návleky obvykle bohatě stačí, případně lehké kalhoty co rychle schnou, klidně úplně promokavé. Hlavní je mít sucho pod bundou a v botách.
    karimatka - Já jsem zvyklý spát na zemi (nejsem vlastníkem žádné postele), takže mi plně vyhovuje alumatka :). hodně rád koupíš samonafukovačku :-)
    Samonafukovačka se hodí tak akorát na zimu kvůli svým izolačním vlastnostem. Jinak je to zbytečně těžká a velmi nespolehlivá podložka. Velmi doporučuju pěnu.
    bunda - na voděodolné zipy ZAPOMEŇ protečou !!!! manželka takhle málem přišla o mobil s bundou za 9000 - jedině kryté légou - když jsem to konzultoval s výrobcem (čti: nasralo mě to a chtěl jsem to reklamovat) tak bez výsledku - je to jen reklamní tah
    Mě teda do voděodolných zipů neteče. Záleží asi na střihu a jak je to uděláno. Zip se nesmí rozšklebit.

    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.9.2008 15:53 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Mně. Zase :-(. Stárnu. Blbnu.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.9.2008 17:26 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    bohužel - nešklebí se, propouší :-( nevím proč, ale potvrdili mi to nezávisle na sobě asi 3 prodejci a dva výrobci - ten zip není vodotěsný - jen voděodolný a je to tak. manželka jela 30 km v ne moc silném dešti na kole a v náprsních kapsách měla vodu. A výrobce sám říkal, že se mu tento typ zipu nelíbí, ale trh je žádá

    s těma kalhotama máš pravdu - samozřejmě nebudu v létě kolem Tre Cim pobíhat v goráčích, když hlásí trvale hezky, ale když budou hlásit 40% šanci na přeháňky, nebo jak píšeš - jaro, podzim, tak je v batohu mít budu

    karimatka - moje zkušenost je, že samonafukovačka je prostě lepší a rozdíl ve váze není tak katastrofální, jen doporučuju si připlatit - jsou dost výrazné rozdíly v kvalitě použitých materiálů a tím i v tom, co vydrží, jak klouže a podobně. jezdil jsem leta bez ní, pak s alumatkou i s pěnou, ale zakotvil jsem tady

    19.10.2008 11:30 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Termíny vodotěsný a voděodolný - ano problém. To první je definované co musí vydržet. To druhé je nápis, co můžu dát na cokoliv. Tyhle zipy vydrží dost, ale ne všechno. Ale, byla ta kapsa opravdu dopnutá? Tak stačí malá skulina a za tu dobu je z toho kaluž.
    otula avatar 19.10.2008 01:38 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Když je řeč a karimatkách, pořizoval jsem si jednu z prvních, co se u nás daly koupit. Ještě kdysi cca před 20 lety na trampování. Prodávaly se tehdy takové tenčí, lehčí, levnější, klouzavější (myslím že) z Maďarska. A pak české, trochu těžší, pevnější, se skvělým neklouzavým povrchem. Tu jsem si koupil a mám ji dodnes a byla to skvělá volba. Vydržela všechno možné, je trochu probodaná, když jsem s ní ležel na dřevěných špatně ořezaných kládách, ale izoluje fantasticky, pokud jsem spal ve svahu, tak mi po ní spacák neklouzal (ostatní záviděli). Alumatku jsem jednou koupil a skončila kdovíkde jako zcela nepoužitelná. Obdoby těch maďarských se prodávají dodnes. Ale takovou, jakou mám, jsem nikde neviděl (možná se prodává, ale nevšimnul jsem si jí). S nafukovací zkušenosti žádné nemám (ale asi by ty dřevěné klády nepřežila;-))
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.10.2008 08:24 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Taková černá? Ta byla z NDR a dal se na ní také postavit horkej ešus. Možná byla i neprůstřelná do ráže kulometu. :-) Nevim z čeho to dělali, ale bylo to super.

    Možná jí nedělají z těhle důvodů. Kdo by si pak kupoval nový, kdyby vydržela.
    otula avatar 19.10.2008 10:53 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Příloha:
    Jestli je to ona (viz příloha), tak ano. Ale fakt jsem byl přesvědčen, že je to český výrobek :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.10.2008 11:19 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    To vypadá ještě na jinou. Vlastně nevím, proč vím, že tamta byla z NDR. :-) "se to říkalo" a prodávala se tam. Šla trochu špatně balit, byla o trochu těžší. Ale nesála, vodu, horko snášela v klidu a ... naši dospívající synové si ji brali na čundr a ona přežila!!! To je sorry fakt na tři vykřičníky. To znamená že jí používali jako prkýnko na krájení chleba a cibule a podobně. :)
    otula avatar 19.10.2008 12:07 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Tak tahle by krájení chleba a cibule asi nepřežila :-D Ale každopádně pevná je dost. A její výrazné tepelné vlastnosti jsem si uvědomil kdysi ve Svojšicích, když nám začalo pršet, byla děsná kosa, a tak jsem ji pod nás rozdělal. Najednou bylo teploučko :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.10.2008 11:24 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    Já tuhle teď nemám doma, má jí syn. Byla taková úplně černá. Trochu neohebná. Možná to byly nějaký armádní přebytky z nové tajné zbraně :-). Bylo to v době neutronové bomby, tahle by určitě uchránila. :-)
    otula avatar 19.10.2008 12:08 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První procházka po Alpách : úvod,výbava
    :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.