abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    dnes 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    22.5. 12:33 | Nová verze

    LibreOffice 24.8 bude vydán jako finální v srpnu 2024, přičemž LibreOffice 24.8 Alpha1 je první předběžnou verzí od začátku vývoje verze 24.8 v prosinci 2023. Od té doby bylo do úložiště kódu odesláno 4448 commitů a více než 667 chyb bylo v Bugzille nastaveno jako opravené. Nové funkce obsažené v této verzi LibreOffice najdete v poznámkách k vydání.

    ZCR | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 524 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    -

    18.11.2007 00:02 | Other | poslední úprava: 4.12.2016 11:38

    -        

    Hodnocení: 89 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.11.2007 00:41 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Taky nechápu, jak v demokratickém státě může být člověk trestán za čin, který nespáchal a to i přesto, že je to zakotveno v ústavě. Chtěl jsem se zeptat přímo OSY, ale na můj mail neodpověděli.
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    Black.Bandit avatar 18.11.2007 08:02 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    V Demokratickém státě lze uvalit daň na cokoli. Pokud jsou zákonodárci Ichtylové, pak je to právně neprůstřelné. Zejména proto, že daně se nemusí platit jen pro účely státu, ale klidně i na stavbu domu Petra Vomáčky, když to naši posranci odhlasují.
    Nemo propheta in patria sua
    18.11.2007 11:28 Jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Jasne, prave proto mi strasne chybi u voleb nejaky hodnoceni tech minulych (proste by tam byl listek navic, se jmenana zvolenych poslancu a checkbox popravit/nepopravit). Oni by si pak mozna kurwa rozmysleli delat v teto zemi bordel
    18.11.2007 14:04 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Taky mi na volebním lístku chybí kolonka "Posunout tohoto kandidáta až úplně na konec" nebo aspoň "Tomuto kandidátovi hlas nedávám"
    Quando omni flunkus moritati
    18.11.2007 15:23 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Kdyby šlo volbami něco podstatného změnit, už dávno by je Ti nahoře zrušili :-) Nevím, kde jsem to slyšel, ale přijde mi to jako sem se hodící.
    18.11.2007 16:21 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    no ano, taky system ako bol v strovekom Grecku ostrakizmus - ludia vzdy volili niekoho, kto bol hrozbou pre spolocnost a demokraciu a ten, kto dostal najviac hlasov bol vyhosteny, To by sa hodilo.
    18.11.2007 09:52 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Já už jsem se k tomuhle nechtěl vyjadřovat, ale dokud se budou mlít blbosti, jako v tomhle blogu, tak budu muset, takový už prostě jsem.

    Je správné zaplatit tomu, kdo dílo vytvořil? Ano je. Děje se to prostřednictvím výpalného? Ne, neděje. Je Namarovo zdůvodnění proto debilní? Ano je.
    18.11.2007 10:35 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    A komu myslis ze jde to vypalne z medii? Ose, dilii a jinejm smejdum. Ti si z toho koupej barak a posledni zbytky rozdaj radobyumelcum. Protoize normalni umelec co za neco stoji by poslal vsechny tyhle spolecnosti do haje zelenyho.

    Pro me je smerodatne, ze to vypalne jde tem vydridusskym spolecnostem. Co si s tim udelaji potom, je mi putna.

    S blogpostem se zcela ztotoznuji.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    18.11.2007 10:47 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Já si připadám jako v hodně špatné pohádce. Co s tím udělají, je ti putna?

    Copak nechceš podpořit toho "umělce", jehož dílo si vychutnáváš? Existuje alespoň teoretická možnost, aby se k tomu umělci dostal spravedlivý podíl na výpalném (čím víc si jeho dílo lidi stahují, tím víc dostane peněz)? I na to ti odpovím: neexistuje. Protože dílo získáváš ze silně neoficiálních zdrojů a proto nemůže existovat žádná statistika. Stahovanost lze sice odhadnout z prodejnosti CD atd., ale jen velmi přibližně a pro malé a menšinově zaměřené umělce to fungovat nemůže.

    A v nepodlední řadě, to ti vůbec nevadí, že kdyby platilo to s čím se ztotožňuješ, tak ti, co vůbec hudbu neposlouchají, na filmy nekoukají, ale spotřebují hromadu médií, platí za ty, co poslouchají?

    Kde to jsme?

    Výpalné je potřeba zrušit a ne ho používat jako argument, proč neudělat zcela normální věc a to je zaplatit tomu, plody jehož práce konzumuju.
    18.11.2007 11:29 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Co s tím udělají, je ti putna?
    No neni, ale pro me je smerodatne ze to vypalne jde ose a spol. Protoze to jsou jeste moje penize. Potom jsou to uz jejich penize. A pokud je zproneveri a nedaji je helene vondrackove, tak je to potom vec pro soudy.
    Copak nechceš podpořit toho "umělce", jehož dílo si vychutnáváš?
    Ano chci, proto jsme taky sel nedavno na koncert jedne kabelky, kterou mam v kompu stazenou.
    Protože dílo získáváš ze silně neoficiálních zdrojů a proto nemůže existovat žádná statistika. Stahovanost lze sice odhadnout z prodejnosti CD atd., ale jen velmi přibližně a pro malé a menšinově zaměřené umělce to fungovat nemůže.
    Stahovanost a prodeje jsou veci cisel a statistik, to me nezajima.
    Výpalné je potřeba zrušit a ne ho používat jako argument, proč neudělat zcela normální věc a to je zaplatit tomu, plody jehož práce konzumuju.
    No vidis, aspon na necem se shodneme.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    18.11.2007 11:36 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    OMG, už mě nezabíjejte.
    Stahovanost a prodeje jsou veci cisel a statistik, to me nezajima.
    Nezajímá tě to, aby ten lepší (přesněji ten žádanější) dostal víc než nějaký šumař. Přesně tohle ale říkáš. A obecně* nemůžeš chodit na koncerty všech, co posloucháš. Ale mám pocit, že už jsem řekl, proč je blog principielně vadný, takže už se nebudu opakovat nechám vás tu napospas vašich myšlenek :-P

    *jednotlivé konkrétní případy teba a Mr. Ježka jsou nezajímavé
    18.11.2007 16:25 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    heh, mal by si sa uz uvedomit z tvojej iluzie, ze umelci nieco dostavaju za predaj CD. To co z toho dostavaju je minimum, ktore im mozno tak pokryje naklady co s tym maju. Na CDckach zarabaju vydavatelstva, umelci zarabaju na koncertoch
    18.11.2007 16:59 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    I na tohle bych ti něco moh říct, ale nechci, radši se zeptám, jak to bude s knihama a s filmama třebas?
    18.11.2007 10:49 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Co sa tyka hier, mne uplne staci obcas zadrtit Americas Army, Savage, Urban Terror alebo stary DOSovsky Abandonware, ktory som za mladi zahrat nestihol; Hry na linuxe mi absolutne nechybaju.
    Co sa tyka DVD, tak tie su teraz v kazdom druhom denniku/casopise ako prilohy za 50 SKK,casto su tam dost kvalitne veci. Uz ich mame doma viac ako 30.
    Knihy nekupujem, je ich vela v public domain a citam ich na PDA - ak nie su v mojom oblubenom formate (fictionbook), tak si ich skonvertnem. Niektore veci, co som takto konvertol je mozne najst na http://www.lib-books.com/ napr. aj The Cathedral and the Bazaar (povinne citanie pre vsetkych linuxakov a open source fans ;)
    Priznavam, ze obcas stiahnem nejaku pesnicku, co pocujem v radiu a aj daky film, ale preto aby som si ten album/film kupil musim ho vzdy najskor pocut/vidiet a musi to za tie peniaze stat
    Stale viac umelcov hovori o tom, ze nie su proti sireniu ich hudby internetom. Cim viac ludi sa k tej hudbe dostane,tym viac ich potom pride na koncert aj ked priznavaju, ze vydavatelstva su pre nich dolezite (dokazu im zabezpecit PR, nahrat album). Aj ked potom umelci z predaja CD nosicov skoro nic nemaju, dostanu sa touto cestou do povedomia, zacinajuce kapely vacsinou nemaju dost penazi na taketo investovanie ani kontakty v soubyznise. Je to hnusny byznis, ale tak je to so vsetkym.
    18.11.2007 10:57 Jan Trávníček | skóre: 10 | blog: ehonza | Existuje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Časem si snad ti od filmu uvědomí, že prodávad DVD za 500+ (někdy i 500*) prostě nefunguje a kdyby je dali za míň všude a ne jenom v Číně tak na tom zase jenom vydělaj a všichni budou spokojení...

    Dál je docela zajímvé, že od herního průmyslu jsem nikde neviděl ani zprávu o stahovačích. Dokonce jedna nejmenovaná firma prohlásila, že i ti kdo mají jejich nelegální program sou potenciální kupující a že z toho mají prospěch.
    To mess up a Linux box, you need to work at it; to mess up your Windows box, you just have to work on it.
    18.11.2007 11:40 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Časem si snad ti od filmu uvědomí, že prodávad DVD za 500+ (někdy i 500*) prostě nefunguje a kdyby je dali za míň všude a ne jenom v Číně tak na tom zase jenom vydělaj a všichni budou spokojení...
    To jsou typické stahovačské kecy. Ve skutečnosti i kdyby DVD stálo stovku, tak budou stahovači pořád křičet, že je to moc a že by mělo stát desetikorunu. Prostě hovadina.

    Mě třeba cena 500 Kč (jakkoliv mnohé tituly jsou výrazně levnější) nepřijde nijak vysoká. Těch filmů, které mi stojí zakoupení je naprosté minumum, zbytek řeší půjčovna.

    U hudby je to trochu jinak. Tam věřím tomu, že by při ceně, řekněme, 100Kč za CD, hafo lidí vyplenilo regály. I když možná taky ne. Kovaní stahovači určitě ne.
    18.11.2007 12:15 Jan Trávníček | skóre: 10 | blog: ehonza | Existuje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Všechni by nepřestali to jo ale hodně by přestalo.

    Stahování je podle mě jenom řešení nedostatku peněz na to co kdo chce...
    To mess up a Linux box, you need to work at it; to mess up your Windows box, you just have to work on it.
    18.11.2007 12:38 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Ano, taky souhlasím, že jsou to typické stahovačské kecy. Myslím si, že hlavní problém je jinde: V naprosté nekvalitě většiny vydávaných věcí, a v tom, že dnes se na výsluní dostávají umělci nikoli kvalitou, ale reklamou. Výsledkem je takové množství braku, jaké snad nikdy v minulých dobách nebylo. A za takové umění (hudbu, filmy, ...) já nedám ani pětník, a ani mi nestojí za to si to stáhnout. A za ty výjimky, které stojí za to, klidně bych dal i dnešní sumu - i když většinou se to vyplatí objednat ze zahraničí, kde to samé je podstatně levnější.
    18.11.2007 12:55 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Mě třeba cena 500 Kč (jakkoliv mnohé tituly jsou výrazně levnější) nepřijde nijak vysoká. Těch filmů, které mi stojí zakoupení je naprosté minumum, zbytek řeší půjčovna.
    Takže to shrňme:

    1) Nynější cena je prostě vysoká, protože jste ochoten ji zaplatit pouze za naprosté minimum titulů.

    2) Ani tyto tituly si nekupujete (dovolím si předpokládat) jako zajíce v pytli, tj. aniž byste je předtím viděl a tak rozeznal, zda vám za to stojí, ať už z půjčovny anebo z kopie pro vlastní potřebu mimo obvyklé distribuční kanály.

    3) Tím pádem je tzv. pirátské stahování a kopírování pro vlastní potřebu zcela přirozenou tržní reakcí v situaci, kdy nabídka mnohonásobně převyšuje poptávku. Podle naivních principů volného trhu by DVD a CD musely zlevnit. Podle principů reálného trhu je třeba umělé regulace, mj. umělým vytvářením poptávky pomocí reklamních a marketingových kampaní, vytvářením módy a zároveň restrikcí logického tržního chování spotřebitelů, kteří "nakupují" za tu cenu, za kterou jim to stojí.

    Z toho vychází, že současný systém principu duševního vlastnictví zcela kulhá, a jak známo, chcípající kobyla kolem sebe nejvíc kope. On byl vlastně vždycky vpravdě provizorní, protože fungoval jen v mezidobí přechodu mezi uměleckým dílem vázaným na médium a tudíž neopakovatelným, neboť každé takové dílo bylo originálem, a uměleckým dílem zcela osvobozeným od konkrétního nosiče a tudíž bez překážek kopírovatelným.

    Polopatě: Umělcův produkt je jeho konkrétní výkon, za který mu je někdo ochoten zaplatit. Malíř namaluje obraz (originál), fotograf vyfotí fotku (originál), spisovatel napíše knížku (originál - rukopis). Všechno ostatní rozumnožování, tím spíše pokud je možné kopírování prakticky beze ztrát, už není umělcův produkt - to už je produkt distributora, který de facto dělá konkrétnímu produktu umělce jen (anti)reklamu.

    Příjemci těchto kopií jsou pak logicky ochotni platit jen tolik, nakolik je jim ona kopie momentálně potřebná, což v případě stahování znamená, že jim konzerva uměleckého díla za víc nestojí. Anebo jsou to svým způsobem mecenáši, kteří podpoří umělce nikoliv tím, že si zakoupí "právo užívat kopii" jeho vlastního produktu, ale dobrovolným příspěvkem umělci za skutečnost, že umělec tvoří.

    Což tak nějak znamená konec showbyznysu jako globálního průmyslu založeném na kopírování, takže není divu, že je kolem toho tolik řevu. Neznamená to ale konec nebo snižování kvality umění obecně, možná dokonce naopak opět větší šanci autentickému regionálnímu umění, které bude prostě svému publiku blíž.
    18.11.2007 12:58 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Skvělé. Tak nějak to logicky bude.
    18.11.2007 14:11 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Podle principů reálného trhu je třeba umělé regulace, mj. umělým vytvářením poptávky pomocí reklamních a marketingových kampaní,
    Reklamní kampaň není žádná regulace.
    Což tak nějak znamená konec showbyznysu jako globálního průmyslu založeném na kopírování, takže není divu, že je kolem toho tolik řevu.
    A konec už začal - nedávno ve zprávách proběhlo, že nějaká známá kapela (na jejíž jméno si ale nevzpomenu), distribuuje své nové album po internetu s tím, že kdo si stáhne, ať pošle, kolik uzná za vhodné. Kapely totiž živí vystupování na koncertech, nikoliv prodej CD. No a když koncert, tak je dobré, aby lidi znali písně.
    Neznamená to ale konec nebo snižování kvality umění obecně, možná dokonce naopak opět větší šanci autentickému regionálnímu umění, které bude prostě svému publiku blíž.
    V době internetu nemá regionální umění šanci. Můžeš očekávat jedině to, že u "globálníchho průmyslu" se změní obchodní model.
    Quando omni flunkus moritati
    18.11.2007 15:01 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Reklamní kampaň není žádná regulace.
    Reklamní kampaň je podle mě cílené umělé vytváření poptávky po produktu, který by bez kampaně nebylo možné prodat. Tím pádem reguluje fungování ideálního volného trhu, kde by se prosadil kvalitní produkt bez kampaně lépe než méně kvalitní produkt s mohutnou kampaní, což by mělo přinášet stále kvalitnější produkty, zatímco nynější fungování přináší hlavně stále dokonalejší reklamní postupy, tedy zdokonaluje umění, jak prodat cokoliv komukoliv, jejichž náklady platí v ceně propagovaného produktu vlastně taky konečný spotřebitel.
    Kapely totiž živí vystupování na koncertech, nikoliv prodej CD. No a když koncert, tak je dobré, aby lidi znali písně.
    Přesně tak.
    V době internetu nemá regionální umění šanci. Můžeš očekávat jedině to, že u "globálníchho průmyslu" se změní obchodní model.
    Asi myslíte "konzervy regionálního umění" - tak jejich kopie skutečně šanci nemají. A i u globálního showbyznysu se změní patrně obchodní model tak, že nebude možné tolik vydělávat na pouhém kopírování bez další přidané hodnoty, protože to si může průměrně zdatný uživatel IT udělat dnes podomácku taky.

    Ostatně tou šancí regionálního umění jsem myslel spíš to, že kvůli absenci institutu duševního vlastnictví patrně nepřestane žádný umělec tvořit (naopak asi přestanou tvořit ti, jejich "umělecké dílo" je motivováno pouze vidinou zisku z prodeje kopií), ale bude mít větší motivaci zpřístupnit svá díla autentičtějším způsobem. To také znamená, že to bude muset dělat primárně ve svém okolí, tam, kam se dostane fyzicky, anebo chcete-li ve svém regionu.
    Heron avatar 18.11.2007 15:13 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Reklamní kampaň je podle mě cílené umělé vytváření poptávky po produktu, který by bez kampaně nebylo možné prodat.

    Reklamní kampaň má také za cíl upozornit trh na produkt, o kterém by se vůbec nevědělo.

    19.11.2007 00:23 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Reklamní kampaň je podle mě cílené umělé vytváření poptávky po produktu, který by bez kampaně nebylo možné prodat. Tím pádem reguluje fungování ideálního volného trhu,...
    Volný trh se v podstatě zabývá jenom poptávkou, nikoliv tím, kde se vzala. Co se druhé poloviny toho odstavce týče, dá se to zjednodušit - reklama je až příliš často založená na tom, že když dostatečně vykrášlíš šmejd, lidi si ho koupí, protože jsou to .....

    Samozřejmě jsou i případy, které popsal Heron nahořejc - upozornění na produkt, o kterém by se nevědělo.
    Quando omni flunkus moritati
    18.11.2007 14:00 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Je také stahovačský kec chtít médium bez dementních DRM a jiných "ochran", kterými je bit pouze a jen ten, kdo si zakoupí originální nosič, protože stahovač je toho ušetřen?

    Vážně nestojím o to, kupovat si Audio CD, která nepřehraju pohodlně v optické mechanice svého počítače.
    18.11.2007 14:01 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Jinak také DVD z Levných Knih za 99 Kč zatím nadšeně kupuji... takže ono na tom předražení asi něco bude.
    18.11.2007 20:00 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    To jsou typické stahovačské kecy. Ve skutečnosti i kdyby DVD stálo stovku, tak budou stahovači pořád křičet, že je to moc a že by mělo stát desetikorunu.
    Filmy nesosám, ale kupuju. Přesto mi 500 za film přijde velice přehnané. Nemluvě o tom, že pokud je ten film dobrý, tak si ho koupím i přesto, že jsem ho už předtím viděl "nelegálně". Například Vykoupení z věznice Shawshank - ale za ten jsem dal 200. Nedovedu si představit, jak dobrý by musel být film, za nějž bych chtěl dát víc (respektive to jsem dal pouze za Život Briana* a to jenom proto, že jsem ho chtěl za každou cenu).

    * za velice legrační považuji to, že se na přítulčiném notebooku s Windows XP nepodařilo ono DVD přehrát a to z důvodu problémů s DRM :-) Pochybuju, že existuje lepší reklama pro Linux, než je sekvence akcí vložení DVD->klik na přehrát v kaffeine->dívám se na film.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    18.11.2007 12:09 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Jenže to by ti „posraní umělci“ nesměli ctít presumpci viny svých chlebodárců.

    Se obávám, že to není ani tak problém úmělců, jak různých vyžírek kolem nich - vydavatelé, autorské svazy ...

    18.11.2007 12:41 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Pořád se ptám, proč si umělci neudělají pořádek a trpí kolem sebe ty vyžírky? Pokud proti tomu nic nedělají, pak musí trpět i to, že se o peníze rozdělí s autorskými svazy, vydavateli, apod.. To je hlavně jejich problém.

    Já to sice chápu, ale rozhodně necítím jako správnou nápravu, že ponesu neschopnost umělců udělat si na své straně pořádek na svých bedrech. Nebo snad se taky někdo bude starat o mě, s kým já se rozdělím o peníze za svou práci?
    18.11.2007 14:15 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Pořád se ptám, proč si umělci neudělají pořádek a trpí kolem sebe ty vyžírky?
    Jakékoliv pokusy o zrušení OSY skončí ukřičením dotyčného umělce, protože ostatní se bojí, aby z něj ti, kteří jsou více vidět v televizi, neudělali zloducha, který se snaží připravit umělce o živobití.

    Poslední úspěch v "boji" proti OSE zaznamenal Petr Janda, kterej tak dlouho volal po jejím zrušení, až se stal šéfem. Od té doby prohlašoval, že OSA je nutná.
    Quando omni flunkus moritati
    18.11.2007 15:48 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Dobrá, ale v tom případě já bych neměl platit za umělcův strach se projevit. Pokud nedokáží umělci vyřešit svůj strach a najít fungující cestu, nechť tedy existují tak jak existují. Je velmi dobré, pokud i umělci - stejně jako každý jiný člověk - budou nést důsledky existujícího stavu.

    Pokud jak současné břemeno OSY a autorských poplatků, které visí jak na umělcích, tak i na běžný lidech bez ohledu na to, zda umění kupují, nebo ne - chtějí umělci vyřešit tak, že veškerá břemena přenesou jen na uživatele - pak to považuji za vychcanost, kterou nechci podporovat.

    A co se týká druhého odstavce - ano, je to od jisté organizace velmi chytrý tah, jak umlčet člověka.
    19.11.2007 00:25 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Dobrá, ale v tom případě já bych neměl platit za umělcův strach se projevit.
    S tím se nedá než souhlasit. Bohužel zákonodárci si myslí něco jiného, čímž se vracíme k faktu, že autorský zákon a jeho dopad na uživatele výpočetní techniky nemá dostatečně velký vliv na volební výsledek.
    Quando omni flunkus moritati
    Xeelee avatar 18.11.2007 13:33 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Výpalné a koncesionářské poplatky NIJAK neospravedlňují stahování hudby a filmů. To dělá zákon. Pokud to pak nesdílíte, nikdo neřekne ani popel.

    Já mám zatím 14 originálních DVD a stále přibývají další. Nakupuju je v Levných knihách. Taková díla světové kinematografie, jako například filmy Akira Kurosavy a další perly, které se jinde sehnat nedají, za 99 Kč, nekupte to :) Lady Snowblood (režie Toshira Fujita 1974 - předloha pro Kill Bill), Godzilla (originální Gojira z roku 1954), Happy Tree Friends 1 - 3, to jsou prostě klasiky prvotřídní kvality.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    18.11.2007 15:54 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Pokud dělá něco zákon, pak je to naprosto závazné. A pokud dokonce za něco platím podle zákona - a podle zákona za to něco pak dále autoři dostávají takto zaplacené peníze - není třeba již dále zkoumat, je to záležitost příjemců a celého řetězce, aby si udělali pořádek.

    Pořád se ptám - když koupím paklík prázdných CD, DVD, když koupím flashku, kartu do foťáku, tiskárnu, harddisk, když zkopíruji cokoli na kopírce - aniž bych jakkoli využil umělcovu práci a jakékoli autorské dílo - umělci podle zákona dostávají peníze bez jakékoli zásluhy na tom, co dělám - a když bych to spočítal jsou to velice slušné peníze ročně, co jim takhle nacpu do chřtánu. A tohle není nijak toto chování umělců ospravedlnitelné - protože oni s ním (svými činy a pasivitou) naprosto souhlasí a navíc jsem ještě neslyšel, že by nějaký umělec odmítnul peníze od OSY jako nemorální, pokud mu je navízí.

    Dokonce jsem zjistil, že autorské poplatky jsou leckdy vyšší, než výdělek obchodníka. Vám to nepřijde jako nemorální a nesprávné?
    Xeelee avatar 18.11.2007 16:41 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Já nepsal nic v tom smyslu, že bych s tím souhlasil. Jsem zásadně proti výpalnému v podání OSA. Jen nesnáším kecy typu předplatného, protože to jsou naprosté nesmysly. Prostě si někdo potřebuje ospravedlnit (legální) stahování hudby, filmů atd.

    Ty si vážně myslíš, že ty peníze dostávají umělci? Možná pár "serebrit" z naší popové scény, ale pochybuji o tom, že by jiný než mainstreamový a prodávaný zpěvák chtěl být zastupován Ochraným svazem vyděračským. Pro většinu umělců to není výhodné a nic z toho nemají. Zajímalo by mě, kolik peněz opravdu dostane těch pár umělců a kolik peněz zůstane u funkcionářů OSA.

    Nesvaluj vinu na umělce, když za výpalné může OSA. Máš v tom trošku zmatek. každý zpěvák nebo kapela musí být podle zákona zastupován OSOU ZLA.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    18.11.2007 18:53 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Zajímalo by mě, kolik peněz opravdu dostane těch pár umělců a kolik peněz zůstane u funkcionářů OSA.
    Do toho vám nic není. OSA jako občanské sdružení nemá povinnost zveřejňovat kritéria rozdělování peněz vybraných z poplatků.

    Pro ilustraci:

    Občanské sdružení OSA mělo k 31.12.2004 598 členů. Převážná většina členů je z řad skladatelů a textařů, a to 517 ( z toho 412 skladatelů, 105 textařů), dále jsou členy 19 hudebních nakladatelů a 62 dědiců po významných hudebních autorech.

    Celkové inkaso dosáhlo v roce 2004 výše 539.575 tis. Kč, což je nárůst o 23.818 tis. Kč oproti roku 2003. Na inkasu se podílely jednotlivé licenční odbory takto:odbor vysílacích práv 188.180 tis. Kč, odbor veřejného provozování 149.031 tis Kč, mechanická práva 98.851 tis. Kč a audiovize 6.891 tis. Kč. OSA vybral celkem za udělené licence částku 442.953 tis. Kč. Kromě toho obdržel od partnerských společností částku 90.781 tis. Kč. Ostatní inkaso (tvořené např. úroky, nájemným, vstupními poplatky, inkasem z protipirátské činnosti) činilo 5.841 tis. Kč.

    V roce 2004 byly vyplaceny autorské odměny tuzemským zastupovaným (fyzickým a právnickým osobám) v celkové výši 298.156 tis. Kč, z toho fyzickým osobám 159.912 tis. Kč, hudebním nakladatelům na základě smluv s autory 130.581 tis. Kč a ostatním zastupovaným právnickým osobám (Státní fond kultury, Nadace B.Martinů, Nadace L.Janáčka, Nadace G.Kleina) 7.663 tis. Kč. Objem vyplacených autorských odměn do zahraničí činil 106.441 tis. Kč.

    Výše nákladů na činnost OSA činila v roce 2004 99.053 tis. Kč, takže se podařilo dosáhnout mírného snížení oproti předcházejícímu roku. Skutečná výše režijního zatížení ( náklady vůči celkovému inkasu) činila 18,36%. K 31.12.2004 bylo v pracovním poměru k OSA 128 zaměstnanců, z toho 24 zaměstnanců v regionálních pracovištích. Ke stejnému datu mělo uzavřenou smlouvu 62 externích kontrolorů.

    To máme 539,5 mil. minus 298 mil. minus 99 mil. minus 106 mil = 36 mil. Kč čistého zisku? Na firmu se 128 zaměstnanci a zákonem zaručeným příjmem to není špatný. Takže na uplácení politiků i případných kverulantů ne že by nebylo...
    18.11.2007 19:50 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Nesvaluj vinu na umělce, když za výpalné může OSA. Máš v tom trošku zmatek. každý zpěvák nebo kapela musí být podle zákona zastupován OSOU ZLA.

    Ale já nesvaluji vinu na umělce - já jen říkám, že zpěváci jsou podle zákona zastupování OSOU - a to mě stačí. Tudíž platím OSE = pro mě platím zpěvákům. A nikdy to pro mě nebude jinak, pokud se něco nezmění. Pokud jsou zpěváci nespokojeni se zastupováním OSOU, nechť s tím něco udělají, určitě se najde spousta lidí včetně mě, kdo se k nim rád přidá.

    Já platím OSE = platím zpěvákům. Tečka. Pokud je to pro zpěváky nevýhodné, nechť si to zařídí jinak. Jinak zákony tvoří stát a stát jsme my a nevěřím, že soustředěnému dlouhodobému tlaku by stát dlouho odolával, ale to by Ti zpěváci něco museli pro to dělat.

    Jinak až si třeba budete kupovat ledničku řekněme v elektro prodejně, tak si jí koupíte a pak třeba ještě dáte navíc dalších 10 tisíc výrobci ledničky, protože ten začne lkát, že elektro obchod mu dá málo? Jistě cítíte, že takhle se nepostupuje. Takže zpěváci pro mě nejsou nadlidi, mají podle zákona prostředníka = OSU = a mě absolutně nezajímá, kolik procent jim OSA dá, protože to je jen jejich věc mezi zpěvákem a OSOU, to není moje věc, do které bych měl strkat čumák.
    Xeelee avatar 18.11.2007 20:30 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Aaaah pán je idealista.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    18.11.2007 21:31 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Pán je realista. Nejlepší cesta ke změně je donutit umělce, aby je tlačila bota a nemohli se zahojit na těch, co se nebrání. Protože to jsou jejich interní podmínky, které mají s OSOU - a pokud je oni nebudou chtít aktivně změnit, byla by blbost aby to odnášel někdo jiný.

    Já taky nejsem nijak odvázaný za to, že platím i za služby, které neodeberu - tedy za třeba média pro archivování mojí práce? Vás mě není líto? Nesoucítíte se mnou? Ale umělců, které zastupuje OSA Vám líto je? Nemáte pocit, že je to poněkud nerovnoměrná lítost?
    Xeelee avatar 18.11.2007 21:43 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Tak ať si zkusí to o čem mluví zorganizovat. Určitě se to spoustě vlivných lidí nebude líbit.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    18.11.2007 21:57 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Já vím, že nebude. Ale proto buď musí zorganizovat protest takového rozsahu a způsobu, aby tento odpor lidí nahoře překonal, a nebo se musí smířit s drobky od stolu OSA, a přestat promlouvat do duše běžným lidem, kteří platí už za kdejakou blbost výpalné.

    Navíc zcela realisticky vidím, že jsem se o žádném ani náznaku protestu od umělců nedoslechl, takže z mého pohledu nemám proč bych jim nadržoval.

    Já vím, jsme v české republice, tady je s prominutím každý posraný něco udělat. Předem se vedou poraženecké řeči, on by se ten protest nemusel někomu líbit, tak bacha. Ale pokud jsou umělci podělaní, tak ať si jejich důsledky prosím vypijou sami - je to správné.

    My sami jsme tu třeba na sídlišti začali bojovat proti postavení Lidlu (který by zničil nejhezčí místo v Prostějově), který podplatil kdekoho, a všichni to považovali za předem prohrané. Radnice nás perzekuovala, v novinách, místních i okresních, ba celostátních jsme byli pomlouváni pomalu jako nacisti a vlastizrádci (od té doby si žádné z těchto novin nekupujeme, pamatujeme si to). Kdokoli na koho radnice města Prostějova měla metr - třeba podnikatel, tomu jasně dali najevo, že pokud bude bojovat proti Lidlu, tak mu pěkně zavaří, některé lidi dokonce sesadili z významných funkcí. Stavební povolení bylo o tom, že jeden den bylo spousta nedostatků, o den později bylo vše ok - je Vám jasné, že Lidl to něco stálo. Nakonec jsme si sehnali vlastního zkušeného člověka stavebního investora, co se vyznal a dotáhli to do takového konce, že radnici nezbylo nic jiného, než Lidl nepovolit. Nikdo, absolutně nikdo nám nedával šanci, že to dokážeme - a ono to jde. Ale pokud je někdo předem posraný, tak ono je jednodušší se hojit na těch, co se nebrání - tohle bych chtěl vzkázat na adresu umělců. Já platím OSE a je na nich jak si to umělci s OSOU vyřídí. Mám osobní zkušenost, že to jde, když se chce. Ale s předposraností českému národu vlastní to nepůjde. Howgh.

    Já mám jasno a z osobní zkušenosti vím, že to jde, když se opravdu chce. Chce to ale nějakou angažovanost a ne jen sem tam pípnout.
    18.11.2007 19:29 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka

    Možná nejseš warezák, ale s přístupem "stahuju filmy, sdílim linux" jseš zcela určitě pokrytec. Kdyby se stejně chovali všichni, nestáhneš si jedinej film.

    Každý má právo na můj názor!
    David Ježek avatar 18.11.2007 19:54 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Ve chvíli, kdy mi legislativa dovolí sdílet audiovizuální díla, budu tak činit v tak obrovské míře, že ode mne lidé budou moci sosat věci, které se na českém ani světovém P2P světě celé roky nevyskytují. Ale dokud je to zákonem zakázáno, nebudu. Nezaměňuj mé respektování zákonů této země za pokrytectví. Nesdílení nečiním z vlastní vůle, nýbrž z donucení.
    18.11.2007 21:25 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka

    Ale ty lidi od kterejch "sosáš" sdílejí i přes riziko postihu. Oni ty zákony porušují (nebo snad stahuješ pouze od lidí ze zemí, kde je distribuce autorsky chráněných děl legální? Existuje vůbec nějaký takový stát?) proto, aby si nějakej David Ježek mohl stáhnout co se mu zalíbí. Ale pan Ježek není ochotnej se zachovat férově vůči nim, protože mu to přece zákony nedovolují... A to je úplně ukázkový pokrytectví.

    Každý má právo na můj názor!
    David Ježek avatar 18.11.2007 21:33 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    ty máš svojí verzi a já mám pravdu.
    18.11.2007 21:35 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Ano, typickou zemí, kde neplatí autorská práva je Rusko. Právě proto také dřív akademici uměli dobře rusky, neboť tato země přeložila do ruštiny naprosto každou kvalitní literaturu z celého světa, nebo vědeckou práci, kde se co šustlo.
    18.11.2007 21:47 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka

    Možná tak do roku 93. Přestože jsou zákony ohledně autorských práv v Rusku k "uživateli" velmi vstřícné, jen tak legálně kopírovat autorsky chráněná díla nejde ani tam. A o tom, že by v Rusku žádná autorská práva neexistovala už nejde mluvit ani náhodou, viz Wikipedia.

    Každý má právo na můj názor!
    Xeelee avatar 18.11.2007 21:38 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Někdo chce porušovat zákon a někdo ne. Co je na tom proboha pokryteckého? Podle tebe má být férový = má porušovat zákon. Zajímavý názor. Není náhodou nabádání k trestnému činu trestné? :)
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    18.11.2007 21:55 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka

    Jestli nechápeš, co je neférového na tom, nechat někoho kvůli sobě "nosit kůži na trh" a nebýt ochotnej mu to oplatit stejnou mincí, tak je mi tě líto. Teda spíš lidí z tvého okolí než tebe...

    Každý má právo na můj názor!
    18.11.2007 22:18 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Jo, je to pokrytecké, o tom žádná. Sice když stahuju třeba z Rapidu, tak uploader za to dostane nějaké body a pak si může pořídit premium účet. Moje stahování ho nic nestojí, naopak drobek získá. Ale to podle mě rozhodně jako výmluva neobstojí, jde o princip.
    Xeelee avatar 18.11.2007 22:59 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Uploader dostane body a ten kdo si to stáhne tak učinil legálně. Ale považovat někoho za pokrytce kvůli tomu, že nechce porušovat zákon mi přijde jako poněkud divná warezácká pokřivená logika. Co dostane člověk, který nelegálně sdílí nějaké soubory na DC nebo torentech?
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    18.11.2007 23:13 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Co dostane člověk, který nelegálně sdílí nějaké soubory na DC nebo torentech?
    Nechápu, proč se (mě?) na to ptáš? P2P = peer to peer, rovný s rovným. Pokud někdo jen konzumuje a nic nenabízí (linuxové distribuce válející se všude možně jsou nic), tak je obyčejný příživník a pokrytec. Klidně může nabízet svoje domácí porno, jestli chce být legální. Se zákony to nemá nic společného. Když je chce někdo dodržovat a nebýt pokrytec, vždycky má možnost nestahovat.

    Pokrytecká v tomto případě není snaha dodržovat zákon, pokrytecké je využívat toho, že zákon někdo porušuje, sám nic nedat a být nepostižitelný.
    18.11.2007 23:59 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka

    Líp bych to nenapsal náčelníku. A ten příklad s tím domácím pornem mi otevřel zcela nové obzory, takže:

    Je tu nějaká slečna, co by se mnou chtěla zlegalizovat své stahování z P2P? Vybavenej jsem stejně dobře jako Robert Rosenberg ;-)

    Každý má právo na můj názor!
    Dalibor Smolík avatar 19.11.2007 00:30 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Vejtaho. :-) Robert Rosenberg by měl na tom notebooku aspoň nějakou linuxovou distribuci.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Xeelee avatar 18.11.2007 23:04 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    OSU na tebe warezáku :)

    Běž si porušovat zákon na nějakou P2P síť (pokud tak zrovna nečiníš) a kochej se rychlostí uploadu než si pro tebe přijdou pánové vyděrači.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    18.11.2007 23:17 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Ty jsi opravdu moula. Víš kolik naprosto legálního obsahu, který ale nelze běžně sehnat, se dá nabízet a bude o něj velký zájem? Nevíš, protože nemáš fantazii na nic jiného než na dodržování zákona :-P
    kyknos avatar 18.11.2007 21:39 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    ano, ale kdyby se nechali donutit všichni, nestáhneš si jedinej film

    chápu kupování i stahování a sdílení, ale jen sosat, to je asi legální, ale přijde mi to přinejmenším neslušné
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Dalibor Smolík avatar 18.11.2007 20:03 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Když už se mluví o pirátech, zaujal mě tento článek.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    18.11.2007 21:33 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Nejlepší je tenhle příspěvek v diskusi:

    Proc se vzdycky, ale vzdycky, objevi nekdo, kdo mi bude vyvracet pravdu, kterou mohu podlozit napriklad vystudovanou Pravnickou fakultou UK, a dela ze sebe mermomoci blbce na n-tou. Torrent nepouzivam, v DC nabizim linuxove distribuce a sosam co chci a nejradeji sosam z rapidshare, kde si platim konto, aby mi to bezelo rychleji. Vse stahuji pro osobni potrebu, nikam nesirim. Takze jelimane, pred barakem se policajti objevit muzou a pak muzou leda odejit. Pokud by jim na zaklade toho, co delam dal soudce povoleni k prohlidce (coz pochybuji, to by musel byt karierni sebevrah), tak se nasledne zahojim dosyta na tomto state... Ja nic nezakonneho nedelam a delat nebudu. A ted zas muzes trousit nejaky moudra, at se zasmejeme...
    19.11.2007 06:05 wo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Člověk by i koupil, ale kde? Bláhově jsem si myslel, že cokoli kde bylo natočeno, nahráno, vysíláno... bude k dispozici pořád a všude. Jinak nechápu proč platit zprostředkovaně přes nějaký svazy, stačilo by na každou placku (ke každému hitu) uvést číslo konta kam poslat prachy, když se k tobě dostala jinak než koupí k obchodě :)
    20.11.2007 13:26 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piráti, wárezáci, sosači a copyrightová prasátka
    Hulána neber vážně. Sám používá Windows Live Messenger v rozoporu s licencí pro komerční účely (teď totéždojemně přiznala redakce CPressu) a pravděpodobně porušoval GPL v rámci šíření "svého" redakčního systému.

    Pravděpodobně proto, že kdysi pod nějakým jeho tematicky relevantním spotem jsem se otázal na konkrétní body a dotaz byl bez odpovědi smazán. Takže pochyby zůstaly, spíše se potvrdily.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.