abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    22.5. 12:33 | Nová verze

    LibreOffice 24.8 bude vydán jako finální v srpnu 2024, přičemž LibreOffice 24.8 Alpha1 je první předběžnou verzí od začátku vývoje verze 24.8 v prosinci 2023. Od té doby bylo do úložiště kódu odesláno 4448 commitů a více než 667 chyb bylo v Bugzille nastaveno jako opravené. Nové funkce obsažené v této verzi LibreOffice najdete v poznámkách k vydání.

    ZCR | Komentářů: 0
    21.5. 23:33 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 141 (pdf) a HackSpace 78 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.5. 21:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 2.0.0 programovacího jazyka Kotlin (Wikipedie, GitHub). Oficiálně bude představena ve čtvrtek na konferenci KotlinConf 2024 v Kodani. Livestream bude možné sledovat na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    21.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 518 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    -

    24.9.2007 10:18 | Other | poslední úprava: 4.12.2016 11:33

    -        

    Hodnocení: 47 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    24.9.2007 10:29 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Jojo, to se furt propaguje hromadna doprava... ja bych i vlakem jezdil, ale to by v nem v lete nesmelo byt 50st, a v zime bud zima, nebo zas 50st...tak jedu radsi autem, ktery je jen o 10min rychlejsi, ale proste pak nejsu zpocenej jak prase...
    24.9.2007 10:49 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Naprosty souhlas. Dalsi veci co me zerou na drahach je samozrejme vecny zpozdeni. A o cene ani nemluvim...
    David Ježek avatar 24.9.2007 10:56 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    no já to musím zaklepat, ale na mé trase (v plzni začíná, pak 1 přestup a lokálka), kterou občas jezdím, nejenže vyráží na minutu přesně (naposled 10sec zpoždění :-)), ale také přijíždí přesně (naposled 5 sec zpoždění :-D). jen ten stav trati se mi nezdá odpovídající faktu, že jde o jediný systém dopravy do těch míst a také ceně jízdného a státním dotacím :-(
    24.9.2007 10:51 Richard Gavenda | skóre: 19 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Jezdil jsem vlakem do školy 5 let (200 km, tj. každý týden 2x3-4 hodiny ve vlaku). Pokud člověk nepříjde na poslední chvíli, vždycky se dá zvolit stinná strana kupé nebo lze otevřít okno nebo je vagón klimatizovaný. Pokud byla v zimě náhodou zima, tak se holt dá sedět v bundě. Je to všechno otázka toho, jak moc je člověk náročný. Někdo holt chce jezdit vlakem a někdo holt hledá "ale".
    Luk avatar 24.9.2007 11:01 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Ono nejde jen o to nepřijít na poslední chvíli. Pokud člověk nastupuje mimo počáteční stanici, je leckdy rád, že si vůbec sedne, resp. v některých případech že se vůbec vejde do vlaku (často ve stylu "stojím na jedné noze, a ještě ne na své"). Nějaký výběr kupé už je jen bonbónek navíc.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    multi avatar 24.9.2007 12:04 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    misto je skoro vzdy, jen je treba nejakej osobe rict, jestli by si tasky nemohla dat jinam
    Luk avatar 24.9.2007 13:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Jak v kterém vlaku. U těch, kterými jsem jezdíval pravidelně v neděli večer (tehdy R276) bylo štěstí vejít se aspoň na konec vagonu. Ulička byla plná lidí a prodírat se s bagáží někam do kupé absolutně nepřipadalo v úvahu. Ti, co pak vystupovali v Kolíně nebo v Libni (a nepřesunuli se včas na konec vagonu), museli projevit notnou dávku boxerského umění, aby se dostali ven.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.9.2007 14:15 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Jak v kterém vlaku. U těch, kterými jsem jezdíval pravidelně v neděli večer...
    To je v podstatě jádro pudla. Vlaky v neděli večer, v pondělí ráno a v pátek bývají neskutečně narvané, protože lidi táhnou do Prahy/z Prahy (popř. Brna aj. podle oblasti, ve které se nacházíte)

    Normálně by člověk řekl, že si toho vedení Českých drah všimne a rozhodne, že tam, kde jsou spoje narvané, se přidají vagóny (což by je v létě nestálo téměř nic). Problém je v tom, že

    a) moc práce

    b) ČD nemají vagóny, koupily Pendolina a na nic už nezbylo
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 24.9.2007 14:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    U toho zmiňovaného R276 to ještě "vylepšili". Původně jezdil krátce po něm ještě osobák (na části trati, tuším že HB-Praha). Ten býval obsazený vcelku rozumně, takže stačilo 10 minut počkat a pohodlně dojet do Prahy jen 15 minut po rychlíku. Jenže pak někdo rozhodl, že tento vlak bude místo do Prahy jezdit do Nymburka. Výsledkem bylo, že se téměř vyprázdnil, zatímco ten už tak úplně plný rychlík začal jezdit naprosto neúnosně narvaný.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.9.2007 15:28 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    A právě proto existuje věc jménem místenka :-)
    24.9.2007 16:47 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Která v případě narvaného vlaku většinou vede k tomu, že jedeš na někoho nalepenej.
    Quando omni flunkus moritati
    24.9.2007 16:48 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Kupoval jsem místenku jen na Pendolino, jiným vlakem nejezdím :D
    Luk avatar 24.9.2007 18:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Hlavně se k tomu místu musíš proboxovat (skrz plnou uličku je to s bagáží naprosto znamenité) a vyhodit člověka, který tam sedí (pokud spí, což není tak řídký případ, musíš ho probudit). Dále do některých vlaků místenku koupit nelze. A konečně, pokud člověk studuje a každá koruna je pro něj dobrá, navýšení ceny o desítky procent je zatraceně znát. To už by bylo rovnou lepší jezdit první třídou, tam je aspoň více pohodlí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.9.2007 11:34 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    aha, takze chodit o 20min driv (v lete vam ani stinna strana nepomuze, napr. pokud jedete v 17h, tak je parak v celem vagonu, s tim nic neudelate, to samy v zime, kdy zeleznicari nesmyslne vytapi vagony na 30st.) a tak to pak je rozdil vlak x auto 30min na 30min. jizdu(autem).... to uz je docela dost....
    24.9.2007 14:15 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    to samy v zime, kdy zeleznicari nesmyslne vytapi vagony na 30st
    Nevím, jak přetopené bývají třeba motoráky, ale v ostatních vagónech je většinou páka, kterou lze topení nastavit, a okno, kterým lze teplotu ve vagónu snížit. Bohužel dost lidí raději sedí, je jim horko, ale ta páka je pro ně asi posvátná.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 24.9.2007 14:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Motoráky bývají přetopené úplně nejvíc. Jinak ta páka, párkrát jsem ji zkusil použít a nemělo to žádný efekt. Buď byla odpojená nebo to mělo obrovskou setrvačnost.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.9.2007 16:49 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Tak setrvačnost té páky je jasná věc, prostě chvilku trvá, než to topení vychladne. A samozřejmě případy, kdy páka přepíná mezi extrémní horko a děsné horko, jsem zažil taky. Ale v takovém případě by stále mělo fungovat okno (i když to bývá problematické, pokud v tom kupé jsou s tebou další lidi)
    Quando omni flunkus moritati
    elviin avatar 24.9.2007 11:34 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Problem je v tom, ze 40 let se do trati investovali penize tak max. na to, aby po tom vlak prejel. Dale na tratich pracovalo drazni vojsko, coz si dokazete predstavit. Ti co uz se neco za dobu sluzby naucili, sli do civilu. Dohanet dluhy je tezky, ikdyz si mnohdy rikam, ze CD to nedelaji uplne nejlepe. Proste infrastruktura byla v prumeru po 89 nasracky a dohnat ten deficit je silene obtizne. Zvlaste u nas.
    24.9.2007 13:13 Vinicius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Ono je to ve skutecnosti mnohem vic nez 40 let. 1918-1938 udrzba trati taky nic moc. Informaci jsem si nevycucal z prstu ale z jednoho sdokumentu o CD. Zaspalo se koncem 70.let, po vetsi ci mensi elektrifikaci uz mela probihat dukladna udrzba.
    24.9.2007 16:11 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    No to si az tak nemyslim, staci se podivat na totalni upadek hromadne dopravy, zejmena te vlakove za posledni leta. Dobu komunistickou jsem sice uz zive nezazil, ale spis mi prijde ze se tehdy koleje udrzovaly tak nejak vsude. Ted se ty penize prelily jen na dulezitejsi trate a na ty regionalni se zvysoka kasle.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    24.9.2007 16:13 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    A není to tak správně? Prosperující tratě zanechat a investovat do nich, ty neprosperující zrušit.
    David Ježek avatar 24.9.2007 16:16 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    fajn a co když zruší to mou lokálku, jak pak myslíš že budu jezdit k našim. na létajícím koberci? věř tomu, že spousta tratí je neprosperujících jen proto, že jim "zkurvili" intervali nebo prostě nejsou pro lidi dost atraktivní (ve srovnání s vozením si zadnice v autě). ale což, holt pak třeba koupím kolo a shodím pupek :-D
    David Ježek avatar 24.9.2007 16:17 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    UAAA překlep! intervaly samozřejmě! podotýkám, že jsem z čestiny napsal maturitní slohovku na 0 chyb a psaním se živím :-D
    24.9.2007 16:25 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    fajn a co když zruší to mou lokálku, jak pak myslíš že budu jezdit k našim. na létajícím koberci?
    a) koupíš si auto
    b) koupíš si kolo
    c) budeš chodit pěšky
    d) budeš stopovat
    e) najdeš si jiný způsob dopravy
    David Ježek avatar 24.9.2007 16:29 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    a) koupíš si auto
    kvůli občasné jízdě kamsi je to hloupost
    b) koupíš si kolo
    jo, to je pro hypotetický scénář zrušení trati nejreálnější možnost
    c) budeš chodit pěšky
    24km :-D
    d) budeš stopovat
    ne (nemám vhodný ručník)
    e) najdeš si jiný způsob dopravy
    ten koberec jsem zavrhl, nic lepšího mne nenapadá (podotýkám, že autobus tam nepřipadá v úvahu)
    24.9.2007 16:42 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    c) budeš chodit pěšky

    24km :-D
    Já šel z Jistebníka do Ostravy pěšky. Podle tachometru 20km tak nevím kde je ten strašný problém.
    24.9.2007 22:37 Radek Trnka | skóre: 26 | blog: Jen_tak | kousek od ČB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    A kolik je ti? Tím narázím na to, ze ti tolik nebude stále a jak víme organismus stárne .......
    Černé díry jsou tam, kde Bůh dělil nulou. -- Steven Wright one Liners
    David Ježek avatar 24.9.2007 22:44 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    20km není prob ujít, ale když potřebuješ v cíli být v 8 ráno, tak to de dost blbě. navíc pokud v cílové lokaci budeš do 20.00 manuálně bušit, tak začít den ve 4 ráno svižnou 4hodinovou procházkou ... no ... prostě je to blbost ;-)
    24.9.2007 22:47 Radek Trnka | skóre: 26 | blog: Jen_tak | kousek od ČB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Ano a o tom to je. Marek evidentně studuje. A dobře dělá, protože by pak mohl skončit u lopaty ve výkopu kam bude muset každé ráno docházet 20 km pěšky :-)
    Černé díry jsou tam, kde Bůh dělil nulou. -- Steven Wright one Liners
    David Ježek avatar 24.9.2007 22:49 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    ano, teď si mne odhalil, živím se rukama ... akorát že ty v práci svírají jiné nástroje než krumpáč :-D
    24.9.2007 22:56 Radek Trnka | skóre: 26 | blog: Jen_tak | kousek od ČB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Ano, ale dokazes si predstavit, ze ne vsichni se takto zivi.
    Černé díry jsou tam, kde Bůh dělil nulou. -- Steven Wright one Liners
    24.9.2007 16:45 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    To si děláš srandu, že kvůli dvaceti kilometrům utrácíš peníze za hnusný vlak? Však to je půlhodinka jízdy...
    pol128 avatar 24.9.2007 18:58 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    celkom fasa prísť na návštevu pekne prepotený (prípadne zmoknutý, premrznutý) ;-)
    24.9.2007 17:00 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Ne tak jistě. Velká část neprosperujících tratí neprosperuje pravděpodobně jenom proto, že je provozují České dráhy.

    Jako příklad k tomuhle uvádím privatizaci asi dvou lokálních železničních tratí, o kterých ČD prohlásily, že jsou ztrátové a neperspektivní. Nevím, kdo je koupil, ale provozuje je dál a vydělává na tom, takže tak neperspektivní nebyly.

    Pravděpodobně aby nedošlo k nějakým nepříjemným otázkám, ČD odvolaly prodej dalších regionálních tratí. Místo toho raději vysávají státní rozpočet a vyhrožují, že když nedostanou výpalné, tak vlaky zruší.
    Quando omni flunkus moritati
    24.9.2007 17:42 Jiří Jakeš | skóre: 22 | blog: Linuxovna_JJ | Taipei
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Jestli to nebude Viamont a tratě v Karlovarském kraji (Sokolov – Kraslice a Karlovy Vary, d. n. – Mariánské Lázně). Dost ale pochybuji, že na tom bůhvíjak vydělává. Pokud patří provoz na trati do ZDO, dostává od kraje dotace na pokrytí ztrát. Ale i tak Viamont na těchto tratích znamená pro cestující mnoho. Ceny jsou nižší než u ČD a díky nasazení Regio Sprinterů namísto šukafonů se zvýšila i kultura cestování…
    24.9.2007 18:26 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Dotace by dostaly i ČD.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    24.9.2007 19:55 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Jestli to nebude Viamont a tratě v Karlovarském kraji
    Nevím, je to už dost dlouho, co jsem o tom slyšel. O kterou trať šlo, si nepamatuju, mám pocit, že to bylo něco v Krkonoších možná?
    Dost ale pochybuji, že na tom bůhvíjak vydělává.
    Podstatné je, že vůbec vydělává na trati, kterou ČD označily jako prodělečnou a neperspektivní.
    Quando omni flunkus moritati
    24.9.2007 20:32 vend | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…

    Ono je to trošku jinak...

    Ve skutečnosti jsou lokálky výdělečné. Největší náklady jsou na hlavní tratě. Lokálky dohromady nemají žádné náklady, jen se jezdí a někdy i vydělává. Jenže náklady se rozpočítávají na kilometry a zpětně vypočítávají podle délky tratě.

    Proto když to bude provozovat někdo jinej než ČD, tak mu ekonomika vyjde možná líp.

    24.9.2007 20:56 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Lokálky dohromady nemají žádné náklady, jen se jezdí a někdy i vydělává.
    Motoráky něco stojí, nafta něco stojí, strojvůdce je potřeba zaplatit. To mi nepřijde jako žádné náklady.
    Quando omni flunkus moritati
    24.9.2007 21:11 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Musíte zaplatit údržbu kolejí, návěstidel, přejezdů a dalšího. Musíte zaplatit řízení provozu. Musíte zaplatit vozidla a jejich údržbu, musíte zaplatit energie. Musíte zaplatit strojvedoucího. A ještě pořád vám neprojel jediný cestující. V tom nemůže lokálka (s malým provozem) vyjít výhodněji.
    JiK avatar 24.9.2007 21:27 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    jak ukazuje realita (mrska jedna oskliva) tak to muze vyjit vyhodneji a dokonce to muze hospoarit se ziskem a odvadet dan, pokud ovsem ty lokalky a kratke trate neprovozuje socialisticky podnik Ceske Drahy. Asi jsou min kontaminovany odborarema a podobnyma existencema.
    24.9.2007 21:44 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Takže to pak ale není tím, zda je to lokálka, ale tím, kdo na ní hospodaří, ne?
    24.9.2007 23:24 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    No jistě. Vždyť o to tady jde.
    Quando omni flunkus moritati
    25.9.2007 10:27 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Musíte zaplatit údržbu kolejí, návěstidel, přejezdů a dalšího.
    U nás došlo k rozdělení státního podniku ČD na Správu železniční dopravní cesty a ČD a.s., takže používání dopravní cesty se platí SŽDC*. Pochopitelně to není ještě ideální, protože je SŽDC jsou prakticky ještě Dráhy, ale ten směr je pozitivní.

    * nelze jedovatě nepoznamenat, že k tomuto došlo za vlády ČSSD, která je obecně symbolem zla, kdežto za pravicového tatíčka Klause dostal Telecom od vlády monopol *včetně drátů*. Škoda, že poslední míle, jakožto veřejná služba nezůstala v rukou státu, protože důsledky tohoto stavu vidíme dodnes.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    25.9.2007 10:52 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Ano, jenže prostřednictvím poplatků za dopravní cestu by se ty náklady měly promítnout do nákladů dopravce.
    25.9.2007 13:49 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Pochopitelně, že promítnou. Finta je v tom, že ČD do toho promítne navíc ještě hromady úředníků, ztráty odjinud a kdoví co, kdežto malý dopravce bude efektivnější. I tak bude tato doprava asi ztrátová, ale dotováno by to bylo v každém případě.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    25.9.2007 13:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    1) přesně jak píše Filip níže, to, co SŽDC účtuje dopravci, by se u toho dopravce mělo projevit v nákladech.

    2) ČD a SŽDC jsou dvě různé organizace akorát papírově. U části majetku se neví, komu patří, zaměstanci jsou nesmyslně promíchaní. A samozřejmě SŽDC nadržuje ČD, když jde o pronájem tratí - kolik jsi viděl rychlíků, které neprovozují ČD?
    * nelze jedovatě nepoznamenat, že k tomuto došlo za vlády ČSSD, která je obecně symbolem zla, kdežto za pravicového tatíčka Klause dostal Telecom od vlády monopol *včetně drátů*. Škoda, že poslední míle, jakožto veřejná služba nezůstala v rukou státu, protože důsledky tohoto stavu vidíme dodnes.
    ** Nelze jedovatě nepoznamenat, že ta vláda ČSSD mohla Telecom prodat nevčetně drátů, ale neudělala to.
    Quando omni flunkus moritati
    25.9.2007 13:22 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Samozřejmě ne níže, ale výše.
    Quando omni flunkus moritati
    26.9.2007 15:51 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Předpokládám, že pokud jste zaplatil motorák, naftu a strojvedoucího, už jste nějaké cestující převezl :)

    Ale v tom srovnání lokálek a hlavních tratí klidně může lokálka vyjít velmi dobře. Vemte si různé tratě, třeba:
    1. Březnice-Blatná: D3 (=žádná/skoro žádná návěstidla, výhybky si hází posádka vlaku, nebo ani to ne, protože samovraty, řízení obstará jeden dispečer na telefonu/vysílačce), provoz bez vlakvedoucího
    2. Chomutov-Vejprty: D3 (přesné detaily zde neznám)
    3. Praha-Kladno: Ve stanicích výpravčí, na každém zhlaví signalista, který ručně hází výhybky, je zde hláska, ale zase celkem velký provoz
    4. Zruč n. S-Kutná hora: Klasická trať D2 s malým provozem (předpokládám, že stanice jsou normálně obsazeny, přesně nevím, musel bych do Windows)
    5. Plzeň-Cheb: Trať s dálkovým řízením, výhybky hází dispečer z Plzně, stanice bez výpravčích, autoblok, velký provoz
    Hádanka na závěr: Za dopravní cestu se na těchto tratích platí dvě sazby, řekněme "víc" a "o málo míň". "Míň" je to na dvou z nich. Na kterých?
    26.9.2007 19:09 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Předpokládám, že pokud jste zaplatil motorák, naftu a strojvedoucího, už jste nějaké cestující převezl :)
    Kdybych na jedné takové lokálce (kde byla osobní přeprava nedávno zastavena) nejel už kolikrát sám, možná bych to napsal jinak. Ale takto na té formulaci trvám :-)
    26.9.2007 20:32 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Samozřejmě, pokud vaše lokálka vede pouští, nedokážete nabídnout spojení v časech kdy lidi jezdí, nedokážete postavit zastávky blízko obcí i když by to šlo nebo nenabídnete slušný přestup na hlavní tratě, pak jo. Ale to zase není o lokálkách, ale o schopnostech jedné společnosti.
    Luk avatar 26.9.2007 21:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Například na trati 197, kde jsou zastávky vcelku normálně v obcích, jsem ve vlacích navazujících na rychlíky z Prahy nebo ze Zdic jezdil tak s 3-5 spolucestujícími, v úseku Prachatice-Volary většinou úplně sám. Kde se stala chyba?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.9.2007 18:25 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    ČD jsou totiž obrovský a nepružný moloch na to, aby mohly provozovat i malé regionální tratě. Malá organizace může být efektivnější, než prakticky monopolní státní podnik. Mě docela mrzí, když vidím pražské rekonstruované 470/1 a doma pak jezdím otřesnými 560 ze 60. let.

    BTW: pokud by někdo měl odkaz na rozložení stáří vozidel v parku ČD, ať ho postne. Myslím, že nejvíce jich je ve skupině nad 40 let.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    24.9.2007 19:45 Jiří Jakeš | skóre: 22 | blog: Linuxovna_JJ | Taipei
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Kdepak. Pokud vím, nejstaršími vozy jsou motoráky řady 830, kolem 50 let. Několik jednotek 451/2 (žabotlam) je čtyřicetiletých, jinak je všechno mladší. A IMHO 471 (ešusy) nejsou rekonstrukce, ale úplně nové…
    25.9.2007 10:29 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Aha, já měl za to, že je to pouze rekonstrukce. No tím hůř pro (nás) Moraváky.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    24.9.2007 19:48 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Nejsou rekonstruované, jsou zcela nové (470 ne, ale ta jezdí jediná ze dvou kdy vyrobených a to není stav, u kterého by se očekávalo dlouhé trvání). A hlavně na spoustě tratí nemají než 450/1, které jsou ještě horší než řada 560.

    Tu statistiku nemam, ale káždopádně by tomu tak rozhodně nebylo. Nejpočetnější motoráky řady 810 jsou zhruba 30 let staré, nejobyčejnější lokomotiva řady 363 má kolem dvaceti let.
    Karel60 avatar 25.9.2007 08:51 Karel60
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    http://zpravy.idnes.cz/ceske-drahy-provozuji-az-padesat-let-stare-vlaky-f6t-/domaci.asp?c=A070918_143720_domaci_adb
    25.9.2007 10:00 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Diky za ten odkaz, pekna diskuze pod tim clankem :-)
    24.9.2007 19:29 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Není to tak správně. Podle stejné logiky bys mohl navrhnout zrušení všech silnic kromě pár prosperujících km dálnic a silnic I. třídy. V podstatě mě napadají akorát 3 oblasti, kde je schopna dopravní infrastruktura prosperovat:
    • náročné a frekventované úseky silnic (velký most, dlouhý tunel, vytížená dálnice) se zvláštním mýtem
    • železniční tratě s vysokou intenzitou dopravy (takřka všechny americké železnice, ŠRT Čierna nad Tisou - Košice)
    • (možná!) velká mezinárodní letiště
    Druhá věc je, že provoz mnoha linek veřejné dopravy v rámci základní dopravní obslužnosti je ztrátový a třetí, že v podání ČD je ztrátové i to, co si na sebe vydělávat může...
    xxx avatar 24.9.2007 19:58 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Jenze zapominas na to, ze kdybys zrusil ty neprosperujici useky silnic, tak prestanou prosperovat i ty doposud prosperujici, protoze je nikdo uz nebude mit duvod pouzivat, kdyz stejne nikam nedojede.
    Please rise for the Futurama theme song.
    24.9.2007 22:22 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Vyznívá můj post tak, že chci rušit neprosperující úseky silnic?
    24.9.2007 16:52 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Dobu komunistickou jsem sice uz zive nezazil, ale spis mi prijde ze se tehdy koleje udrzovaly tak nejak vsude.
    "Tak nějak" bohužel znamenalo skoro vůbec.
    Quando omni flunkus moritati
    24.9.2007 19:20 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…

    Stačí se podívat na řazení vlaků a koupit si jízdenku do klimatizovaného vagónu. To je celé. Například nové vagóny Siemens, které teď České dráhy nakupují, mohu vřele doporučit.

    Pokud ale jedou autem alespoň dva, vychází to určitě levněji než vlak. (Já mám studentské ceny, takže pro mě to neplatí, ale u zákaznického jízdného to tak asi je.)

    24.9.2007 20:54 Llamma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Když jedou dva, vyjde to levněji než vlak? To se mi nezdá. Asi záleží, jak je auto úsporné na provoz, ale obávám, že průměrné vozidlo se pro dva na pravidelné dojíždění (pokud po stejné trase jezdí vlak) finančně nevyplatí.
    24.9.2007 21:07 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Pokud budu počítat spotřebu 6l/100km, cesta delší než 40km se autem nevyplatí ani ve dvou lidech. Počítám cenu benzínu oproti jízdnému, neberu do úvahy cenu přepravy z nádraží do místa určení, rozdíl v pohodlí, poplatky za parkování, poplatky za auto - to všechno je vcelku individuální.

    Ve třech lidech za stejných podmínek se autem vyplatí jezdit trasy kratší než 201 km. Vzhledem k rozdílu v pohodlí mi ČD přijdou docela drahé.
    Quando omni flunkus moritati
    25.9.2007 14:10 Sodalite | skóre: 18 | blog: tucnakov | Břeclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Tak nevím. Já jsem si koupil auto za 135.000, spotřeba je asi 5l/100km, to znamená, že do Brna dojedu z místa svého bydliště za asi:
    ((5*28Kc)/100)*60km = 84 Kc 
    To vsechno jenom za benzin, kdyz pripoctu naklady na provoz (viz dole), ktere jdou na muj vrub, dostanu se asi na dvojnasobnou castku, tedy 168 Kč. Když budeme dva, cena zustane stejna, takze oba za 84 Kč. Přitom zákaznické jízdné stojí pouze 62 Kč.

    Když teda budu absolvovat jízdu Brno a zpět, pak vlakem jedu za 124 Kč a autem za 168 Kč. Pořád je tady ale pořizovací cena auta 135.000, za kterou bych mohl vlakem do Brna a zpět jet asi 833x, což při každodenním dojíždění dělá asi 3,5 roku. Myslíte si, že je auto levnější než vlak? U vlaku neplatím žádnou pořizovací ani udržovací cenu mimo ceny jízdenky. V autě navíc platím za mýtné na dálnici.

    Náklady na provoz - moje auto potřebuje každých 20.000 km vymenit oleje a filtry, sam to neumim, v servisu jsem platil skoro 3500 korun, kazde 3-4 roky potrebuje 2x5000 za sadu letnich a zimnich pneumatik, vody do ostrikovacu, chladice, klimatizace a tak dale, sem tam brzdove oblozeni (3000-6000), tlumice, atd atd. A to jenom v tom případě, že se nic neposere. Pokud ano, náklady jsou větší. V neposlední řadě havarijní pojistka 15000 ročně.
    Absolutní pravda je nepoznatelná. Všechny ostatní jsou jenom soukromé lži.
    Luk avatar 25.9.2007 14:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    V neposlední řadě havarijní pojistka 15000 ročně.
    15 tisíc za HP na auto za 135 tisíc? To je nějaké drahé ne? Neměl bys změnit pojišťovnu? ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.9.2007 14:54 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Co se nakladu na auto tyce, auto jsem poridil za cca 40kCZK, provozoval ho tri roky, jeho karieru v podstate ukoncila bouracka, takze jsem zapocital i to, co jsem dostal od pojistovny, spocital benzin (celou dobu jsem si to psal), naklady na opravy, provozni kapaliny, pneu, povinne ruceni etc... Ve vysledku to bylo za velky kombik z roku 1990 cca 3 koruny za kilometr. Pokud by se napocitaly naklady, ktere staly stat opravy silnic a ktere ze mne vytahl v podobe dani (i kdyz neco uz dostal v DPH za benzin), tak by ty propocty auto vs. vlak vypadaly jinak. Miluju vykriky typu "za listek chtej tri stovky a kdyz vemu auto, dam za benal stovky dve, jsou to zlodeji!"...
    24.9.2007 21:15 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Mám takový pocit, že se to vyplatí i pro jednoho :D
    25.9.2007 10:34 Llamma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Pokud ti auto koupí bohatý strýček, garážuje hodný tatínek, pojištění platí obětavá maminka, servisuje ochotný bratr a jezdíš na použitý olej ze sousedovy restaurace? Nebo kdy?
    Luk avatar 25.9.2007 11:01 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Vyplatí se právě tehdy, když člověk v ušetřeném čase vydělá víc peněz, než kolik ho cestování autem stojí navíc oproti vlaku.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.9.2007 17:34 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    pracovat se dá ve vlaku i cestou, pravda jak ve kterém
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    24.9.2007 10:55 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Ty prazce jeste neco vydrzej...
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    24.9.2007 11:20 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    problem je, ze ty prazce asi nepatri ceskym draham, ale sprave zeleznicni dopravni cesty ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Luk avatar 24.9.2007 13:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Pokud vím, tak údržbu tratí pro SŽDC stále ještě zajišťují ČD (a snad od příštího roku příslušní zaměstnanci přejdou přímo do SŽDC).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.9.2007 12:48 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Ceske drahy, myslite ten podnik, ve kterem jezdi strare vlaky s ruskymi popisky a zachody usti primo na koleje? Fuj.
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    24.9.2007 13:56 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Ano, i takove vagony ma. Ale stale jsou mnohem pohodlnejsi nez ty, co jezdi primo na uzemi SNS.

    Osobne mi kvalita vagonu neprijde az tak strasna (a to jsem jich poznal docela dost), mnohem horsi je stav nekterych nadrazi, kde prazske hlavni je tou nejhorsi vizitkou.
    JiK avatar 24.9.2007 14:42 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    ja si naopak myslim, ze prazske nadrazi se svou spinou, odpadky, bezdomovci, devkami, a prodeci&uzivateli drog, negramotnymi zamestnanci na jedine otevrene mezinarodni pokladne, zapachem, zvratky a zridkaviditelnymi, vseprezirajicimi policistyy velmi dobre reprezentuje jak postkomunisticky cechistan tak Ceske Statni Drahy, n.p.

    Mame tam presne to, co si zaslouzime! Budte radi, plati se to z nasich dani!
    24.9.2007 15:33 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    No na hlavním jsem nebyl, ale na Holešovicích to teda za moc nestálo...
    24.9.2007 20:20 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Holesovice nemaji az tolik temnych zakouti. S napetim cekam, jak dopadne rekonstrukce hlavaku, jen nevim, zda nebude trvat stejne dlouho jako stavba koridoru, tak abych se ji vubec dockal.
    Nebezpecna_sit avatar 24.9.2007 14:56 Nebezpecna_sit | skóre: 34 | blog: dangerousness | Valašské Meziříčí/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Já jezdím do Prahy většinou EC/IC na Kilometrickou banku, takže se nemusí platit příplatek a výjde to tuším nejlevněji ze všech možností. Tyhle vlaky jsou zatím ještě v relativně dobrém stavu, klimatizace funguje (někdy až moc) a když vlak jede, tak to skoro nepoznáte. :o) Samozřejmě u něj existují jako u všech zpoždění a přecpanost v pátek a neděli.
    Linux is sexy :o)
    Luk avatar 24.9.2007 14:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Pro mě jsou vlaky EC/IC pro cesty do Prahy k ničemu. Většina už jich nestaví ani v Kolíně.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.9.2007 19:50 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    A neexistuje jediný důvod proč by měly.
    Luk avatar 24.9.2007 20:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Abych s nimi mohl jezdit ;-) Takhle jednoznačně upřednostním auto, než abych jel rychlíkem, který má ohavné koženkové sedačky, topí moc nebo vůbec, smrdí tam záchody atd.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.9.2007 08:42 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Ohavne kozenkove sedacky? Obcas maji zasadni vyhodu, jsou cistejsi nez ty latkove, ktere nejake prase polije treba Fantou.

    S tim topenim to je pravda, ale to se za par let naucis sedat si na vhodna mista a regulovat teplotu v kupe podle svych potreb :-)

    Smrdi toalety? Mno, rekl bych, ze zrovna tohle se postupne i zlepsuje. Ne, ze by se nejak opravovaly, ale aktivneji se cisti. To, ze v Koline uz je tam bordel, za to CD tezko muzou, spise se rozhledni po nekterych spolucestujicich.
    Luk avatar 25.9.2007 10:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Ohavne kozenkove sedacky? Obcas maji zasadni vyhodu, jsou cistejsi nez ty latkove, ktere nejake prase polije treba Fantou.
    To je sice pravda, ale již po pár desítkách minut jízdy na kožence nevím, jak si sednout, aby to bylo aspoň trochu únosné (hlavně v horku). Pokud jsou místa vedle mě obsazená, je to prakticky neřešitelné.
    Smrdi toalety? Mno, rekl bych, ze zrovna tohle se postupne i zlepsuje. Ne, ze by se nejak opravovaly, ale aktivneji se cisti. To, ze v Koline uz je tam bordel, za to CD tezko muzou, spise se rozhledni po nekterych spolucestujicich.
    Je zajímavé, že v těch lepších vlacích (EC/IC) bývá WC čisté celou cestu. Že by to bylo proto, že tam jezdí jiná sorta cestujících? :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.9.2007 13:35 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    To je sice pravda, ale již po pár desítkách minut jízdy na kožence nevím, jak si sednout, aby to bylo aspoň trochu únosné (hlavně v horku). Pokud jsou místa vedle mě obsazená, je to prakticky neřešitelné.
    Byt tak haklivy jako ty, nikdy bych si nemohl uzit sve nejlepsi dovolene :-)
    Je zajímavé, že v těch lepších vlacích (EC/IC) bývá WC čisté celou cestu. Že by to bylo proto, že tam jezdí jiná sorta cestujících? :-D
    Ano, v tech vetsinou nejedou pripiti mladi fracci...
    Luk avatar 25.9.2007 14:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Byt tak haklivy jako ty, nikdy bych si nemohl uzit sve nejlepsi dovolene
    Nejde o háklivost. Je to prostě nepříjemné.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.9.2007 10:20 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Ohavne kozenkove sedacky? Obcas maji zasadni vyhodu, jsou cistejsi nez ty latkove, ktere nejake prase polije treba Fantou.
    Obávám se, že tohle je problém poměrů na ČD. V různých MHD se látkové sedačky používají už pěkně dlouho a na politou sedačku nebývá úplně jednoduché narazit...
    25.9.2007 13:31 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Kolik lidi jste videl v MHD popijet dvoulitrovou Fantu?
    25.9.2007 14:33 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Ono koženky. Třeba sedačky v německých Bpmz mi přijdou tvrdé skoro jak blbé B a koženka to není :-)
    24.9.2007 19:33 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    a když vlak jede, tak to skoro nepoznáte. :o)
    To podle mě závisí víc na stavu trati než na stavu vlaku.
    24.9.2007 20:25 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Je třeba rozlišit dva případy, kdy souprava je vypravena ze zahraničí a kdy z Prahy.

    V prvním případě mají vagóny příjemné prostředí, německé jsou konečně celé nekuřácké (ČD připravují celoplošný zázaz kouření od 9. prosince), mají klimatizaci a neotvíratelná okna (což v případě výpadku klimatizace znamená i za běžné 20˚ vnější teploty velmi nepříjmnou teplotu vnitřní).

    V opačném případě jsou vlaky identické s českými expresy (existuje tato katogerie ještě?), což je záplatovaný rychlík se všemi výhodami a nevýhodami, které z toho plynou.

    Kdybych měl sestavit žebříček kvality, tak nejlépe vychází německé, pak maďarské, poté polské a nakonec české a slovenské. Jiné se na území republiky asi nepohybují.
    24.9.2007 22:22 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    A co taková vindobona, na které jezdí rakouské, české i německé vozy?
    24.9.2007 23:48 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Výjimka potvrzujicí pravidlo :) Tam je třeba vzít v úvahu čas, protože pouze ve vhodné dny jsou poslední dva rakouské vagóny (mají zásuvku na 220 V) volné. Jindy jsou plné vídeňských výletníků. Že by také jezdil neměcký vagón, si nevzpomínám a ostatní je 1. třída, jídelní vůz nebo český expresový standard.

    Aby to nevypadalo, že jsem zaujatý, tak oproti mezinárodním soupravám z východní Evropy jsou ty české lepší :)
    Martin Stiborský avatar 24.9.2007 23:57 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Vlaky jsem nikdy moc nejezdil, až poslední dobou jsem začal, takže jsem náhodou jel z Pardubic do Prahy a to právě Vindobonou, docela jsem se divil, že tam jsou 220V zásuvky.
    A tak se ptám zkušených vláčkařů, jsou zásuvky i v jiných vlacích ? Kromě 1. třídy Pendolina ?
    Kvík ..
    25.9.2007 10:08 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Jsou třeba v klasických zelených kupečkáčích B, ale není v nich šťáva. ;-)
    25.9.2007 13:31 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Záleží na voze. Nové série Bmz a Apmz (ne ta původní z 90. let). Myslím, že první třída v jednotce 471, první třída v řídícím voze 954 (ten snad ale ještě ani není v provozu). A možná i něco dalšího, nevim :-)
    25.9.2007 13:32 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Jo, a žádné zásuvky na 220 V nejsou už jak dávno.
    25.9.2007 13:43 Jiří Jakeš | skóre: 22 | blog: Linuxovna_JJ | Taipei
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Ony zásuvky jsou tuším i v Bp, někde jsem je viděl i v Bdt, ale nefungují. V 1. třídě v 471 jsou, v nových Ampz a Bmz také. Tuším, že jsou i ve všech německých EC. Nová 954 zásuvku má. V provozu (nevím, jestli ostrém) je zatím jen jedna (954.201, ABfbrdtn), viděl jsem ji někde na trati 160.
    25.9.2007 14:29 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    V Bp? Jezdím jimi jak často a o tomhle absolutně nevím, takže to tušení asi nebude to pravé :-)

    Vagóny nepatřící ČD jsem nerozebíral, ale obecně to bude asi tak, že německé a rakouské nejspíš ano, jiné nejspíš ne.
    24.9.2007 15:41 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Vlakem jezdím jen do Prahy. Prostě po trase vlaku SC Pendolino. Na jiná místa jedu raději autem, nestojí mi to za to jet nějakým "rychlíkem".
    25.9.2007 08:47 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Fuj, neosobni Pinda, maly, stisneny, bez ukladaci prostor, velkoprostorove vozy... Zjevne proste netusis, o jake zazitky prichazis, takovy nedelni podvecerni vlak z Tesina do Prahy, to je misto plne zazitku :-)

    Jednu vec CD uprit nemuzu, to, ze jejich sit je tak husta, ze se na vetsinu mist prepravim s nimi. I tak radove vetsi pohodli nez stisneny v buse, ci nedejboze v aute.
    25.9.2007 08:49 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    V autě nejsem stísněný a busem nejezdím :-) A vím o co přicházím... o <td></td>
    25.9.2007 09:22 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Ja ti nevim, ale ja bych si notebook nedokazal dat mezi sebe a volant ;-)
    25.9.2007 09:45 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    No já ti teda nevím, jestli se ho na ty krátké cesty vyplatí vůbec probouzet :-) Ale což, je čas přestat se hádat :-)
    25.9.2007 13:37 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Tohle je hadka? To je diskuze, ne? :-)

    Jasne, jsou cesty, kde se vyplati jet autem. Ale pro me osobne ta moznost proste neresit rizeni a venovat se okoli ci praci je proste vyhodou :-)
    Luk avatar 25.9.2007 09:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Vtip je v tom, že v čase, který ušetřím použitím auta místo vlaku (point-to-point např. KH-Praha 60 minut auto, min. 100 minut vlak, nebo KH-Pardubice 50 minut auto, min. 120 minut vlak), udělám víc práce, než když budu pracovat ve vlaku. Vyzkoušeno ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.9.2007 13:38 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Mam opacnou zkusenost (spoustu kodu jsem odladil jen diky vlakum :-) ), ale to je proste uz o individualnim pocitu.
    Luk avatar 25.9.2007 14:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Jednak se mi vůbec na notebooku špatně pracuje (kdekoliv) a efektivitu práce mám mnohem nižší. Zadruhé dříve jsem notebook ani nemíval, proto jsem ve vlaku pracovat nemohl.

    A zatřetí, je rozdíl sednout do vlaku a jet 2-3 hodiny, nebo jet stylem 7 minut jízdy - 10 minut nádraží (přestup) - 10 minut jízdy - 10 minut nádraží - 25 minut jízdy - 15 minut zastávka MHD - 20 minut jízdy MHD (což je třeba případ cesty do Pardubic - úseky pěší chůze jsem ani nepočítal).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.9.2007 19:53 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Od pohledu ta trať vypadá jako lokálka třídy B - C (max. 16 resp. 18 tun na nápravu, pro srovnání běžné náklaďáky se musí vejít do 12). Já jsem před pár lety fotil za velkou louží trať v podobném stavu, která měla třídu E nebo větší, tj. 25 nebo ještě více tun na nápravu a vlaky tam přesto jely hladce. ;-)
    25.9.2007 07:37 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    No jo, ale tady u nas je to dukaz bordelu v Cechistanu, za velkou louzi je to dukaz hospodarneho vyuzivani :-D
    25.9.2007 10:37 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Navíc ČD trať jen využívají a normálně za to platí, podobně jako autobusy nebo osobáky mýta na dálnici (a na rozdíl od nich neplatí jen někde, nýbrž všude).

    Za jejich stav zodpovídá SŽDC.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    26.9.2007 16:10 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    Ne tak docela. Údržbu tratí má na starosti SDC, která t. č. patří pod ČD, nikoli SŽDC...
    David Ježek avatar 26.9.2007 17:53 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na České dráhy…
    UPDATE textu blogu

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.