Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.
Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.
Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.
Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".
Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.
Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.
Už dvakrát se na AbcLinuxu.cz stalo, že nám reklamní agentura naservírovala ozvučený flashový banner. Sorry za ty skřeky. Také jsme nebyli nadšení a v obou případech jsme banner hned nechali vypnout. Nemáme však oči všude, takže budeme rádi, pokud nás příště (bude-li ještě nějaké příště) opět včas upozorníte.
Situace je totiž taková, že sice můžeme (resp. zodpovědná osoba ve f. Stickfish může) vetovat reklamní kampaně na základě tématu (tj. například náš soukromý ban na reklamy od MS), ale jak budou vypadat bannery (neboli "kreativa", jak tomu říkají frajeři z branže), to dopředu nevíme. A také to pak zpětně neovlivníme - především proto, že jsou připravovány pro více webů najednou, ne jen pro nás.
Dávat sem anketu o tom, komu vadí uřvané bannery, a komu ne, to je asi zbytečné, co?
Tiskni Sdílej: