Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »
#include <stdio.h>
__global__ void helloCUDA(float f)
{
printf("Hello thread %d, f=%f\n", threadIdx.x, f);
}
int main()
{
helloCUDA<<<1, 5>>>(1.2345f);
cudaDeviceSynchronize();
return 0;
}
Kompilaci provede pomocí (kde test.cu je název souboru s kódem a test název zkompilovaného programu):
nvcc -arch=sm_20 test.cu -o testAby program s CUDA fungoval (pokud máte optimus) je ho potřeba pustit pomocí optirun. Výsledný program spustíte tedy pomocí optirun takto (můžete použít optirun s argumente --no-xorg):
optirun --no-xorg ./testPokud se vám vypíše
Hello thread 0, f=1.234500 Hello thread 1, f=1.234500 Hello thread 2, f=1.234500 Hello thread 3, f=1.234500 Hello thread 4, f=1.234500,tak vám CUDA funguje přesně jak má a může vesele vyvíjet aplikace využívající GPU.
Pokud stejně jako já rádi použiváte KDevelop, tak nastavení aby se KDevelop choval k souborům s příponou .cu a .cuh jako souborům C resp C++ provode v systémovém nastavení KDE v kategorii Asociace souborů kde u x-c++src pridáte další příponu *.cu a u x-c++hdr přidáte příponu *.cuh. Nyní by vám již mělo fungovat doplňování a refaktoring v KDevelop se soubory s těmito příponami.
cmake_minimum_required(VERSION 2.8)
project(nazevprojektu)
# kvuli kompabilite s nvcc je potreba pouzit gcc verze 4.6 u CUDA toolkit 5.5 tohle muzete odebrat
set(CMAKE_CXX_COMPILER g++-4.6)
set(CMAKE_CC_COMPILER gcc-4.6)
set(CMAKE_C_COMPILER gcc-4.6)
find_package(CUDA REQUIRED)
include(FindCUDA)
# nvcc flags
set(CUDA_NVCC_FLAGS ${CUDA_NVCC_FLAGS};-gencode arch=compute_30,code=sm_30)
set(CUDA_VERBOSE_BUILD ON CACHE BOOL "nvcc verbose" FORCE)
cuda_add_executable(nazevprojektu main.cu dalsifile.cu file.cpp)
Při vývoji narazíte na problém, že se vám aplikace spuštěné pomocí optirun déle spouští. Je to způsobením, že se pokaždé musí nastartovat další X server. To lze vyřešit tím, že si pustíte nějaký program pomocí optirun a necháte ho běžet. Poté se vám již aplikace budou spouštět normálně.
Nyní přichází na řadu debugování to lze provádět pomocí cuda-gdb. Aby vám cuda-gdb fungovalo je potřeba ukončit všechny programy, které grafickou kartu s CUDA využívají. Opět musíte spouštět cuda-gdb pomocí optirun nyní již musíte použít argument --no-xorg jinak vám nebude fungovat. Například takto:
optirun --no-xorg cuda-gdb --args programscuda -jehoargumentycuda-gdb je postaveno na gdb, takže musíte umět aspoň nějaké základy používání gdb.
Pokud jste došli až sem a vše vám funguje gratuluji.
Tiskni
Sdílej: