IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Určitě jste už někdy potřebovali napsat kratší návod nebo krátký technický dokument. Technická dokumentace by měla mít na začátku obsah (TOC). Musíme tedy najít takový formát, který umí obsah (TOC) vygenerovat sám, protože udržovat dokument i s obsahem (TOC) je mírně řečeno nešikovné.
Popíšeme si tedy kousek Javascriptu, který umí vygenerovat a zobrazit klikací obsah v HTML. Někdy je totiž použití TeXu nevhodné (čtenář neocení krásné slitky fi, fl, ffi, ffl, vyrovnané mezery ve slově PLAVAT atd. Nehledě k tomu, že na Windows je GSView vzácnost. Stručně řečeno házíme perly sviním). Word nebo Swriter je je trošku jiná kategorie, hodně lidí s nimi nechce mít nic společného a navíc se moc nedá čekat, že příjemce uvidí dokument stejně jako my. (U HTML se to už vůbec nedá čekat, ale s tím se tak nějak počítá).
- <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
- <html>
- <head>
- <META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-1">
- <META NAME="AUTHOR" CONTENT="Tomas Penicka">
- <!-- Based on http://www.quirksmode.org/dom/toc.html, but some changes were made-->
- <script type="text/javascript">
- function getElementsByTagNames(list,obj) {
- if (!obj) var obj = document;
- var tagNames = list.split(',');
- var resultArray = new Array();
- for (var i=0;i<tagNames.length;i++) {
- var tags = obj.getElementsByTagName(tagNames[i]);
- for (var j=0;j<tags.length;j++) {
- resultArray.push(tags[j]);
- }
- }
- var testNode = resultArray[0];
- if (!testNode) return [];
- if (testNode.sourceIndex) {
- resultArray.sort(function (a,b) {
- return a.sourceIndex - b.sourceIndex;
- });
- }
- else if (testNode.compareDocumentPosition) {
- resultArray.sort(function (a,b) {
- return 3 - (a.compareDocumentPosition(b) & 6);
- });
- }
- return resultArray;
- }
- function createTOC() {
- var y = document.createElement('div');
- y.id = 'innertoc';
- var a = y.appendChild(document.createElement('span'));
- a.onclick = showhideTOC;
- a.id = 'contentheader';
- a.innerHTML = 'hide page contents';
- var z = y.appendChild(document.createElement('div'));
- var toBeTOCced = getElementsByTagNames('h2,h3,h4,h5,h6');
- if (toBeTOCced.length < 2) return false;
- for (var i=0;i<toBeTOCced.length;i++) {
- var tmp = document.createElement('a');
- tmp.innerHTML = toBeTOCced[i].innerHTML;
- z.appendChild(tmp);
- tmp.className = 'indent' + toBeTOCced[i].nodeName.substring(1);
- var headerId = toBeTOCced[i].id || 'link' + i;
- tmp.href = '#' + headerId;
- toBeTOCced[i].id = headerId;
- }
- return y;
- }
- var TOCstate = 'block';
- function showhideTOC() {
- TOCstate = (TOCstate == 'none') ? 'block' : 'none';
- var newText = (TOCstate == 'none') ? 'show page contents' : 'hide page contents';
- document.getElementById('contentheader').innerHTML = newText;
- document.getElementById('contentheader').onclick = showhideTOC;
- document.getElementById('innertoc').lastChild.style.display = TOCstate;
- alert();
- }
- </script>
- <style type="text/css">
- #toc a {display: block; margin-top: 2pt; background-color: #EEEEEE;}
- #toc a:hover {background-color: #CCCCFF;}
- .indent2 {margin-left: 0em;}
- .indent3 {margin-left: 2em;}
- .indent4 {margin-left: 4em;}
- .indent5 {margin-left: 6em;}
- .indent6 {margin-left: 8em;}
- </style>
- <title></title>
- </head>
- <body onLoad="document.getElementById('toc').appendChild(createTOC());">
- <!-- The following DIV is exactly the place, where to TOC will be located, don't remove this -->
- <div id="toc"></div>
- </body>
- </html>
Chtěl jsem ještě přidat odkaz na příklad, ale zápisek už jsem uložil. (To byl vtip, ve skutečnosti jsem chtěl přidat k zápisku přílohu dostal jsem chybovou hlášku "přístup odmítnout")
Tiskni Sdílej:
TeX samozřejmě používám raději, mám plno svých maker pro plain (LaTeX moc nemusím). Někdy je ale lepší sáhnout po tom, co umí i kolegové, aby mohli opravovat chyby apod.
a
učinil blokovým elementem. Čisté řešení je použití zanořených seznamů a element a
ponechat řádkovým.