MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.
Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).
Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 22 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Pokud si nechces psat vlastni engine (coz je ta nejvetsi blbost)Proč je to největší blbost?
Pak jsou samozrejme spolecnosti, ktere delaji jeden typ her a maji svuj vlastni firemni engine. To je ale dlouhodobe strategicke rozhodnuti, ktere se rozhodne nedela pro jednu hru.otazka je, jake hry chce delat... pamatuju doby (a neni to tak davno), kdy drtiva vetsina her byla one-man-show a clovek se s tim vyblbl do alaluja. s nostalgii vzpominam treba na puvodni wormsy ... vec kterou bez problemu udela jeden clovek... a prislo mi to jako nejhratelnejsi verze. ono pokud chce clovek udelat hru s vlastnim napadem (neco noveho) tak nezbyde, nez se uchylit k psani vlastniho enginu.
Ahoj do konečně slunečného dne
No to teda. První den to bylo fajn, ale teď už mě to nebaví, laptop se přehřívá a já pomalu taky.
Jinak jsem četl knížku Design patterns in * (existují varianty pro X programovacích jazyků), kterou má autor na webu; dokumentaci ke knihovnám máš, znalosti fyziky taky; není špatné projít si na webu zdrojáky, ale záleží k čemu (jazyk, knihovna,...) -- já si prolézám hry z té rychloprogramovací soutěže s PyGame (PyWeek?).
Záleží, co chceš přesně.
Záleží, co chceš přesně.No tak nejvíc bych chtěl dobrý nápad Ale na to jsou knihy krátký, takže si chci v mezičase trochu zlepšit technickou schopnost a nápad snad časem přijde. Nejradši bych nějakou menší 2D věcičku. Hodně se mi líbí a k tvorbě mě inspiruje hra Gumboy, ale i další hry podobného ražení, ovšem nechci psát prostý klon (vzhledem k tomu, že by to bylo programátorsky náročné).
Tiskni Sdílej: