Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].
JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.
Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).
Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.
Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.
Google na své vývojářské konferenci Google I/O 2024 představil řadu novinek. Keynote byl věnován umělé inteligenci (DeepMind, Gemini, Responsible AI).
V Gitu bylo nalezeno 5 zranitelností. Opraveny jsou ve verzích 2.45.1, 2.44.1, 2.43.4, 2.42.2, 2.41.1, 2.40.2 a 2.39.4. Útočník může připravit repozitář tak, že při jeho klonování (git clone) může dojít ke spuštění libovolného kódu.
Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.
Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.
#include <iostream> #include <string> #include <vector> void read_lines(std::vector<std::string>& lines); void print_lines(const std::vector<std::string>& lines); int main() { std::vector<std::string> lines; read_lines(lines); print_lines(lines); return 0; } void read_lines(std::vector<std::string>& lines) { std::string line; while (getline(std::cin, line)) lines.push_back(line); } void print_lines(const std::vector<std::string>& lines) { std::cout << '\n'; for (auto x : lines) std::cout << x << '\n'; }Protože skoro ve všech knihách o C++ nepoužívají předponu std::, ale using namespace std, takže ten kód vypadá docela stravitelně, nicméně je doporučeno používat std:: prefix, ale potom ten kód vypadá opravdu superhnusně. Jak vy píšete C++?
Tiskni Sdílej:
using std::vector;
, čímž deklaruješ, že tuhle konkrétní třídu chceš mít dostupnou v aktuálním namespace bez prefixu. Pak se nemusíš bát, že si způsobíš nějaké obtíže tím, že jsi z std::
namespace přitáhl všechno (včetně operátorů a funkcí, o kterých si nikdy ani neslyšel).
using std::vector; using std::string; using std::cin; using std::cout;to je asi nejlepší způsob, nicméně v header files musí být všude std::
lines.push_back(line);
není idiomatické, idiomatický by byl move (lines.push_back(std::move(line));
nebo dtto s emplace).
Chlupaté závorky by to chtělo používat konzistentně (u main funkce jsou jinde než u ostatních) a osobně silně preferuju je mít i okolo jednořádkových if/for/atd.
Import ze std nejlépe pomocí using std::vector
atd.
Jinak jestli tohle přijde jako ošklivý kód, tak počkej, až uvidíš opravdu ošklivé C++ :)
void read_lines(std::vector<std::string>& lines);Dává prostor pro různá chování v případě, když kolekce nebude prázdná a omezuje načítání na vektor. Raději
void read_lines(std::insert_iterator<std::string>& it);nebo
std::vbector<std::string>& lines read_lines();
Dává prostor pro různá chování v případě, když kolekce nebude prázdná a omezuje načítání na vektor. Raději void read_lines(std::insert_iterator<std::string>& it);Nemelo by to byt spis takto?
void read_lines(std::insert_iterator<std::vector<std::string>>& it);Cimz to stejne omezis na vektor
nebo std::vbector<std::string>& lines read_lines();A tohle asi melo byt spis takto:
std::vector<std::string> read_lines();Jinak to ze funkci read_lines() muzes predat konteiner ktery neni prazdny je spis vyhoda nez nevyhoda. A pokud bych to chtel rozsirit i na jine konteinery nez std::vector, tak bych to udelal spis takto:
template<typename Container> void read_lines(Container &c);
Point* getStart(Line* line)); // Point je soucasti struktury Line a tim padem se uvolni spolu s uvolnenim Line nebo je to nova instance tridy Point a musis ji uvolnit?
Podle me by to v tomto pripade mel byt std::vector<> navratova hodnota funkce readLines(), pak je to docela jasne, ale samozrejme bavime se o C++11, kdy std::vector ma move semantics, jinak ti teoreticky hrozi kopirovani celeho vektoru, i kdyz to je jedna ze zakladnich optimalizaci na kterou je spolehnuti.
Ale dobra praxe je - delej to jak chces, ale v ramci jednoho projektu vzdycky stejne.
furt jakoby víc lepčejší než rust :P :D ;D ;D