Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.
Tak jsem nasbíral několik otázek, informací a úvah ale nechtělo se mi to kouskovat a spamovat tim diskuse nebo blogy.
Tak tedy hezky popořadě.
1) Když jsem avizoval začátek tvorby modifikace pro freeware RTS 0AD, vyskytlo se v diskusi několik dotazů na otevřeni zdrojových souborů teto hry. Bohužel to vypada tak jak to vypada, čili špatně. Otevření se (aspoň zatím) nekoná.
Na druhou stranu ale příznivci RTS Age of Kings mohou jásat a podílet se na vývoji OS engine pro tuto hru.
Použito je OpenGL a SDL, tak pokud máte zájem, můžete se přidat do týmu vývojářů a trochu na tom zapracovat.
Tiskni Sdílej:
No, právě té integraci jsem se chtěl vyhnout, abych nedostatečně vzdělané nevyděsil… :-)
Že to platí pro libovolný čtyřstěn, je jasné už z toho, že libovolný čtyřstěn dostanu z pravidelného lineární (afinní) transformací.