abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-06 aneb Eclipse 4.32. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:00 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Po roce od vydání verze 15.5 bylo vydáno openSUSE Leap 15.6. Přehled novinek v nejnovější verzi této linuxové distribuce v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 256 správce systému a služeb systemd (GitHub). Nově mimo jiné s run0 jako alternativou k sudo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 12:00 | IT novinky

    Společnost Oracle oznámila spolupráci s Google Cloudem, OpenAI a Microsoftem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:44 | Pozvánky

    Zítra začne v Brně na FIT VUT třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2024. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    11.6. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 126 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 126.0.6478.55 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 16:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 127.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 127 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 15:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 9.5 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 11:44 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi dnes vstoupila na Londýnskou burzu jako Raspberry Pi Holdings plc (investor).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník
    Chtěl bych se tu podělit o pár postřehů při přechodu z Windows na Linux. Windows jsem smazal 1.7.2007 a můžu vám říct, že v Linuxu mi je stokrát lépe. Došlo to až tak daleko, že když po mně někdo potřebuje poradit s nějaký problém ve Windows, matně si vzpomínám, jak se to řešilo a někdy už ani nevím. Jsem spokojený uživatel Linuxu :)
    Aktuální zápisy

    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc

    OpenDocument

    12.11.2007 21:11 | Přečteno: 1652× | začátky s linuxem | Výběrový blog

    Je to takováhle story: U nás na škole (Lékařská fakulta) se každoročně pořádají SVOČky, to znamená prezentace své studentské vědecké práce. Co čert nechtěl pánové z audiovizuálního nepodporují ODF, ale naštěstí mě zachránilo PDF (taky jsem měl v záloze export do ppt). Po nějakém čase jsem se rozhodl jim napsat, jestli by nemohli vyjít vstříc i uživatelům open-source a na prezentační PC nainstalovat OO (anebo něco podobného). Obdržel jsem tuhle odpověď:

    Vážený pane Nedoroste,

    Rád Vám udělám jasno ve vaší stížnosti:

    Ohledně instalace SW do PC na půdě LF UK v xxx jsou zcela jasná pravidla. Nikdo si nemůže doinstalovat jakýkoliv master produkt, v případě Vašeho dotazu na OO by to byl nejenže krok zpět, ale ani k tomuto není důvod. Na všech PC v oblasti LF jsou MS Office instalovány v rámci multilicence. Je jasným předpokladem že přednášející mají své prezentace ve formátu ppt.Jedná se o mezinárodní prezentační standard, na všech mezinárodních kongresech to takto funguje a nemáme s tím žádné problémy. Pokud nějakým způsobem nemáte rád Microsoft je opravdu čistě Vaše záležitost a dokonce i chápu že nechcete tuto komerci podporovat. Bohužel tento standard jsme si nikdo z nás nevymyslel a je nutné jej akceptovat. ...

    ... Závěrem mého sdělení Vám doporučuji řešení které vždy zvolí osoby, které mají nadstandardní požadavky na prezentace a to vlastní notebook. Můžete používat jakýkoliv OS, projektor je připraven i na rozlišení 1400x1050.

    Tak co byste tomu člověku na tohle řekli? Vím, že částečně má pravdu, ale pokud bych měl já co do činění s prezentační technikou, tak se snažím o maximální kompatibilitu a nebudu někomu vnucovat "standardy".

    Těším se na vaše názory.

           

    Hodnocení: 94 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Ježek avatar 12.11.2007 21:21 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    tenhle člověk evidentně sežral šalamounovo hovno. bezesporu se jedná o člověka s vysokým IQ, pro kterého jsou všichni okolo (tj i budoucí MUDŘi a MUDRyně) jen plebejci s inteligencí šimpanze. A teď mě tak napadá, abych evokoval nesmrtelnou osobu: jistě má 28cm "juniora", modrou prostatu a zvládne čtyři thajský kur*y a vodního bůvola na jeden zátah :-). Jinak řečeno, byť ti tak trochu fušuji do řemesla: má diagnóza zní, že tento člověk trpí "hul*nismem".

    Řešení: ať ukáže, kde je PPT definováno jako norma/standard a jakmile se v tom začne plácat, omlať mu o hubu stávající ISO normu ODF
    12.11.2007 21:26 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    No a což až pak opravdu přijede na nějakou tu mudrcovskou konferu a zjistí, že to má mít v PPT. Já myslím, že tohle ho mělo naučit, aby si dopředu zjistil, jaké jsou na místě dostupné prostředky :-D
    chamifrog avatar 12.11.2007 21:35 chamifrog | skóre: 3 | blog: Je software od Viliama Brány potřeba???
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Já to tušil, že tam možná OO nebude, proto jsem měl s sebou prezentaci ještě v ppt a pdf. Ale jde mi o myšlenku - jak mám používat open-source, když narážim v životě na takovýhle lidi??? Jediný co můžu udělat je jim napsat, jestli by se milosrdně neuráčili prolistovat počítačové časopisy a trochu si rozšířit obzory a ne mít na očích jen microsoftí brejle.
    Je software od Viliama Brány potřeba?
    12.11.2007 21:52 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    No jo, ale je-li situace na těch kongresech taková, jak píše, tak chápu, že to prostředí chtějí simulovat.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.11.2007 21:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Kdyby OO.org stálo kdovíco, tak neřeknu, ale vzhledem k tomu, že je to věc bezplatná a může být klidně nainstalovaná vedle MS Office, tak nevidím skutečné zábrany.
    12.11.2007 22:03 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Že já debil mluvím do věcí, kterejm nerozumím :-) Ale až pojede na nějaký kongres, tak jim tam taky bude psát, nainstalujte si ooo a přijede tam jen s překonvertěným PPT, které možná ten produkt Microsoftu nebude umět dobře zobrazit? Ale nainstalovat by si to tam teda mohli :-) Sice je to zdarma, ale udržovat v pořádku stojí nějakou práci, takže to zas tak zdarma asi není. Kdyby si takhle poručil každý s tím, že je to zdarma, otevřené a kdesicosi...
    chamifrog avatar 12.11.2007 22:13 chamifrog | skóre: 3 | blog: Je software od Viliama Brány potřeba???
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Bohužel to vidím tak, že mi v budoucnu stejně nezbude, než mít tu prezentaci ve víc formátech... Jenže tohle je jako rezignovat... a to se mi nechce. A za napsání slušného mailu nic nedám... Pak si můžu říct - aspoň ses pokusil.
    Co pracuju v linuxu, jsem spokojenej jako blecha. Proto to asi tak řeším - že mi někdo nutí něco, s čím se nestotožňuju. Asi jsem si moc zvykl na to, že můžu dle libosti používat jakéhokoliv windows managera, jakejkoliv kancelářskej balík...
    Je software od Viliama Brány potřeba?
    elviin avatar 13.11.2007 14:55 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Ahoj. Ja jsem resil pro moji pritulkyni, MUDryni, tohle: Nejakym prenostitelnym zpusobem vlozit do PDFka video. Po nejake dobe hledani reseni jsme si rekli, ze to nebudeme komplikovat a proste to nekde splacame v ppt s tim, ze to bude pouze pro wokna.
    13.11.2007 22:13 robertK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    pdflatex a movie15 nezabraly? Ale stejne by asi byly v Linuxu potize se zvukem v acrobat readeru.
    12.11.2007 22:11 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Jak píše Doli, pošli jim link na tohle. A pokud řeknou, že soubory v ISO formátech nepodporují, tak se jim můžeš zvysoka vysmát, že instituce neschopné používat normy ISO považuješ za nedůvěryhodné, komerce nekomerce. (Ne že by si o to nekoledovali, protože to je fakt otázka nainstalování jednoho pluginu nebo jednoho balíku, přičemž obojí je zadarmo.)
    chamifrog avatar 12.11.2007 22:20 chamifrog | skóre: 3 | blog: Je software od Viliama Brány potřeba???
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Dneska jsem jim tohle poslal, když jsem se dozvěděl o stránkách OpenDocument:

    Vážený pane,
    prosím přečtěte si tyto stránky o Open Document formátu http://www.opendocument.cz/proc-pouzivat-odf.php , možná Vás přesvědčí, že užívání OpenOffice opravdu není krok zpět, jak jste psal a zjistíte, že existují i jiné standardy než MS.
    S pozdravem
    Lukáš Nedorost


    Vazeny pane Nedoroste,
    Dekuji za informace ktere jste mi poslal, ovsem pravdepodobne nejsou smerovane do spravneho terce. Ja jsem zamestnanec ktery zde neni pro sireni formatove osvety, ale pro potrebu osob svazanych s mezinarodni prezentacni cinnosti a tou je asi bohuzel pro Vas MS PP. Tezko budete tisice lidi navstevujici mezinarodni kongresy presvedcovat o jinem standardu.
    Muzete s tim nesouhlasit, muzeme si o tom psat desitky mejlu, ale to je tak vsechno co s tim my dva udelame.....
    xxx yyy
    Audiovizuální centrum Lékařské fakulty UK v Plzni
    Je software od Viliama Brány potřeba?
    12.11.2007 22:25 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Takového zaměstnance bych na místě vykopl už za opakované hrubky na úrovni žáka prvního stupně ZŠ (chybí čárky v souvětích).
    chamifrog avatar 12.11.2007 22:37 chamifrog | skóre: 3 | blog: Je software od Viliama Brány potřeba???
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    To už radši přehlížím :)
    Je software od Viliama Brány potřeba?
    chamifrog avatar 12.11.2007 22:39 chamifrog | skóre: 3 | blog: Je software od Viliama Brány potřeba???
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    A diakritika to je fakt v dnešní době problém :)))))) Chápal bych to tak před 10 lety....
    Je software od Viliama Brány potřeba?
    David Ježek avatar 12.11.2007 22:49 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    proboha co to ten člověk plácá o tisících lidí na mezinárodních kongresech? ať se ohání fakty a ne nechytitelnou chimérou. nechť nechá přesvědčování tisíců lidí na kongresech na EU, neelie kroes a dalších, na to je on příliš malý pán.
    12.11.2007 23:33 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Tak ten e-mail musíš poslat "vejš" ;-) Jsem rád, že studuji liberálnější univerzitu....
    Radek avatar 13.11.2007 08:56 Radek | skóre: 15 | blog: rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Na me to pusobi tak, ze si ten clovek mysli, ze po nem chcete, aby nahradil MS za OO, pokud jde o to (jak jsem to pochopil ja) mit oba baliky paralelne, aby si mohli prednasejici vybrat podle vlastnich preferenci, pak v tom (a to musi uznat i on) nemuze byt problem.
    otula avatar 13.11.2007 09:15 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument

    To si nemyslím. Já z toho mám spíš ten pocit, že dotyčný přece nebude instalovat nějaký opensource balík (a ztrácet tím svůj drahocený čas, který může strávit čtením novin), když má nainstalován na počítači „standard“. Přece se nenechá rozhodit nějakým jedním otravou, který si vymrčuje „nestandardní“ standardy ;-)

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    13.11.2007 18:13 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument

    Souhlas. Take mam dojem, ze si ten clovek mysli, ze ho nutis vymenit balik.

    Ja bych mu napsal, ze podpora ISO formatu by mela samozrejma a ze ho nikdo nenuti k odinstalaci producku MS, ale k installaci productu, ktere takoveto ISO formatu podporuji a muzou byt soucasne naistalovany s produkty MS.

    Kdyby to nepomohlo, tak mu hod link na tuto diskuzi at zjisti jakej je vul.

    13.11.2007 09:26 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    > Řešení: ať ukáže, kde je PPT definováno jako norma/standard a jakmile se v tom začne plácat, omlať mu o hubu stávající ISO normu ODF
    Skús na to ísť trocha inak: premenuj .odp súbor vytvorený pomocou OOo a daj mu príponu .ppt - potom ho sprdni za to, že ho MS Office nezobrazí a nakoniec nech on preukáže, že ten súbor nespĺňa tú "medzinárodne uznávanú normu .ppt"
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.11.2007 21:30 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Tady by asi bylo vhodné vidět, jak vypadal e-mail, co jsi mu zaslal ;-)
    chamifrog avatar 12.11.2007 21:37 chamifrog | skóre: 3 | blog: Je software od Viliama Brány potřeba???
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Ten mail už bohužel nenajdu, ale nebylo to nic hulvátského, byla to slušná žádost.
    Je software od Viliama Brány potřeba?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.11.2007 21:51 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Je třeba jít na ně takticky.

    Vhodným stylem a podložením patřičných odkazů učinit z OpenOffice.org věc vysoce kvalitní (ve stylu: jaktože to tam ještě nemáte?) a na MS Office moc nenarážet, protože dotyčnému bylo zaručeně do hlavy namláceno, že jedině s MS Office a novou Viagrou je king a nikdo není víc.

    Když u lidí i z té nejobyčejnější univerzity vidím, že mají vždy nejnovější SW od Microsoftu, tak si říkám, že české školství je buď velmi bohaté nebo to musí dostávat od MS za hubičku.
    13.11.2007 09:55 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    tiez sa mi zda, ze ten mail jemu musel byt riadne nabruseny ;)
    13.11.2007 14:05 Chamifrog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    nebyl. fakt ne
    12.11.2007 21:53 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Hádal bych, že se jedná o LF UK v Plzni, nemám-li pravdu? Lékařské fakulty jsou bohužel pověstné svým přezíravým přístupem ke studentům.
    chamifrog avatar 12.11.2007 22:06 chamifrog | skóre: 3 | blog: Je software od Viliama Brány potřeba???
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Já to nechtěl blíže specifikovat, ale máte pravdu... je to v Plzni. Máte snad taky nějakou zkušenost (myslím třeba i se správci sítě - to je totiž na další story :) )?
    Je software od Viliama Brány potřeba?
    12.11.2007 22:22 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    K tomu jen dodám, že na MU máme osvícenější a ochotnější kompetentní osoby.
    12.11.2007 22:22 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    chamifrog avatar 12.11.2007 22:34 chamifrog | skóre: 3 | blog: Je software od Viliama Brány potřeba???
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    To je nádhera. U nás za prvé takovéhle info budu hledat marně a skladba software v PC učebně vypadá asi takhle: MS Windows XP Pro MS Office ... IE Mozilla Pro zaměstnance (a to ne pro všechny): multilicence balíku Adobe (Illustrator, Photoshop, Acrobat, Destiller, GoLive...) MS Office...

    je to slabý :(
    A jen tak pro zajímavost stránky výše zmiňovaného centra: http://www.lfp.cuni.cz/avc/index.htm
    Je software od Viliama Brány potřeba?
    12.11.2007 22:46 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Líbí se mi, že ve studovně můžeme skenovat, tisknout (i z vlastního notebooku), opírovat, kapacita 150 míst plus nějaká místa navíc pro notebooky. Je otevřena nepřetržitě 7 dní v týdnu 24 hodin denně, snad jen s výjimkou svátků a týdenní údržby o prázdninách.
    chamifrog avatar 12.11.2007 22:57 chamifrog | skóre: 3 | blog: Je software od Viliama Brány potřeba???
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    to je nádhera!
    Je software od Viliama Brány potřeba?
    12.11.2007 23:37 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Na FI MUNI se ODF nejenom používá, ale také se k němu vyvíjejí nástroje.
    eXces avatar 12.11.2007 22:23 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Má pravdu, když ti to vadí, tak si to napiš ve škole - od toho počítačové učebny jsou. Když se nedokážeš (nechceš) přizpůsobit, můžeš si vzít vlastní notebook - to mi přijde fér.
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    12.11.2007 22:27 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Lepší by bylo, kdyby tam měli i OO.org.
    eXces avatar 12.11.2007 23:08 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    To je pravda.
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    tsLnox avatar 12.11.2007 22:37 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    S tím nemůžu souhlasit. U nás ve škole jsou jak OOo tak MS Office na všech pc (kromě toho naší učitelky - viz. info o mém blogu). Kromě tohoto jsem s open document formáty neměl problémy. V tomhle případě bych ten notebook asi přece jen využil, protože vám asi nedají na výběr.
    12.11.2007 22:34 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Postezuj si na nej vasemu SKASu
    Daniel Kvasnička ml. avatar 12.11.2007 22:37 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Ten vas pan z AV je nejakej chytrej ;-)

    Ja pouzivam na prezentace PDF za kazdych podminek. I kdyby tam ty OO.org meli. Predejdes tim trablum nejen s formaty, ale taky treba s chybejicimi fonty atp...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    12.11.2007 22:39 Marble | skóre: 27 | blog: marble
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Za předpokladu, že účelem veškeré snahy s prezentací je dostat na zeď obraz v pokud možno předem známé podobě, je podle mě v 99% případů stejně nejvhodnějším formátem PDF nebo něco podobného s pevně určeným rozložením stránky. I když by byly k dispozici OO, tak to IMO hrozí podobnými efekty, jako mají některé prezentace v PowerPOintu -- na počítači, kde byla prezentace vytvářena jsou trochu jiné fonty (nebo mají jinou metriku), existuje jiná veze PP s trochu jinými algoritmy nebo tak něco, a následně přednášející jen s bezradným pokrčením rameny vysvětluje, že tenhle čtvereček je sigma, ale tenhle pro změnu násobení. :-) Anebo jen kouká na úplně rozhozenou sazbu.

    Takže dokud je oficiálně dostupný prohlížeč PDF, tak bych si asi ani nijak nestěžoval. Prostě formát tohoto typu je velmi spolehlivá záruka, že nebude třeba řešit žádné problémy s "kompatibilitou". (Bez ohledu na to, že mě osobně OO nechybí, protože TeX. :)

    Jo, a to zbylé jedno procento jsem si rezervoval na prezentace, kde je z nějakého důvodu chcete přidat video/audio a není vhodné jej spouštět externě mimo prezentaci. (Na což je IMO jedno procento ještě přehnaně moc, ale nevím, jak vypadají prezentace na LF.)
    12.11.2007 22:44 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Co Ti brání přehrávat video a audio z prohlížeče PDF? :-)
    12.11.2007 22:59 Marble | skóre: 27 | blog: marble
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    No, vcelku nic asi. Nikdy jsme to nezkoušel, xpdf podobné vymoženosti nepodporuje. :) Ale každopádně to poněkud ruší tu výhodu "o nic se nestaram, prostě to funguje všude stejně", protože to pravděpodobně tak úplně samozřejmě nefunguje (viz odpověď níže).
    12.11.2007 23:01 Marble | skóre: 27 | blog: marble
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Aha, pardon. Špatně čtu, to nefungující jsou přechody mezi slidy. Takže zbývá jen důvod nikdy jsme to nezkoušel, tak jsme to raději zahrnul do kategorie, že by to mohlo vadit. Jak vidím, tak asi zbytečně. No o bod víc pro PDF. :)
    chamifrog avatar 12.11.2007 22:53 chamifrog | skóre: 3 | blog: Je software od Viliama Brány potřeba???
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Tenkrát v té prezentaci jsem měl i video. Promítal jsem verzi v pdf a video kupodivu běželo. Tu prezentaci jsem upravoval v práci na Adobe Acrobatu 7.0, co myslíte? V sále byla k dispozici jen verze 6.0 a ta pozlátka (přechody mezi slidy) ignorovala :( Aktualizace jim asi nic neříká. Ale to už je taková drobnost. PDF mě tenkrát zachránilo, protože ty videa byly docela důležitý. V exportu do ppt samozřejmě neběžely, a spouštějte při prezentaci externí avi soubor v MSMediaPlayeru... :(
    Je software od Viliama Brány potřeba?
    13.11.2007 07:57 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    eskaluj problém výše ... UK jako taková není až tak těžce Microsoft-friendly, když si najdeš správnou cestičku, mohl bys najít někoho, kdo má moc a ochotu rozhodnout ve prospěch dostupnosti alternativ
    13.11.2007 08:04 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    On pouze vystupuje z pozice toho "zkusenejsiho" a snazi se te presvedcit k tomu, aby jsi uzil z jeho pohledu (i pro tebe) snadnejsi cestu. A normou PPT je na (nejen) lekarskych kongresech. Pro ty, kteri chteji vyjimku (ano, z jeho pohledu je to vyjimka) nabizi moznost uzit jejich notebook, uz to lze povazovat za jistou formu ustupku z jeho pohledu. Cesty mimo mainstream jsou obvykle trnite.
    13.11.2007 08:14 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Na takovyhle blbce se musi tvrde. Kdyby aspon nemachroval a napsal rovnou, ze on neni ten velkej sef, kterej to muze rozhodnout, tak ho aspon clovek polituje a obrati se na spravnyho sefa.

    Osobne bych reagoval v nekolika bodech:

    Jednak bych si na USB nebo na CD vypalil kopie OOo a treba i dalsich aplikaci (FF a TB) z PortableApps, abych mel bezici kopii i bez instalace.

    A pak bych mu napsal mailovou odpoved:

    1) Kdyz neni duvod k instalaci OOo, jak mam v MS Office otevrit ODF?

    2) Pokud mam pouzivat MS Office, ocekavam, ze je mozne multilicence LF pro MS Office a Windows pouzivat i na mem vlastnim PC. Pokud ne, zadam o zaslani zdarma licenci MS Windows a MS Office pro moje soukrome pouziti (kdyz budu neco pripravovat na pude LF UK a chtel bych na tom pracovat i doma).

    3) Pokud je PPT "mezinarodni prezentacni standard", jaka standardizacni organizace ho vydala pod jakym cislem/znackou?

    4) Pokud si nikdo z vas tento "standard" nevymyslel, kdo si ho tedy vymyslel? Povinnost akceptovat standard by mela byt - ale pouze standard uznany nejakou standardizacni organizaci, coz PPT rozhodne nesplnuje. Nutnost akceptovani PPT jako nejakeho standardu, kterym neni, je akorat vas vymysl - mozna pouze vymluva pro lenost kvuli instalaci OOo.

    5) Pokud neumite OOo nainstalovat pod Windows, rad vam s tim zdarma pomohu - OOo je zdarma a je mozne jej neomezene instalovat.

    6) Zrejme nejste osoba, ktera rozhoduje o instalaci SW na PC. Dejte mi kontakt na osobu, ktera toto rozhodnuti ucinit muze.

    7) Nerekl bych, ze nemam rad Microsoft, pouze nehodlat utracet vlastni penize za produkty, ktere mohu ziskat zdarma. Ocekaval bych to same od vas. Pokud tak necinite, na trhu se chovate zcela nelogicky a nezbyva mi nic jineho, nez si myslet, ze vase chovani je nejakym zpusobem nekym ovlivneno, v tomto pripade prodejci produktu Microsoft. Nejde o ignorovani produktu MS, ale o instalaci alternativnich produktu - bylo to snad nekym od MS zakazane?

    A poslal bych na nej stiznost nekam vys:)
    13.11.2007 14:30 Chamifrog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Díky, to je dobře napsaný. Možná to ještě zkusim, i když se obávám, že nepochodím.
    14.11.2007 08:50 Chamifrog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Tak jsem to ještě zkusil - s nepořízenou. Nakonec, ten člověk má pravdu, měl bych se radši věnovat své práci a nemarnit čas :)

    Dejte mi na Vas telefoni cislo, tohle budeme resit telefonicky a definitivne. Zrejme mate vice casu jak ja ny tyto diskuse.

    xx yy
    Audiovizuální centrum Lékařské fakulty UK v Plzni

    -----Original Message----- From: Nedorost Lukáš Sent: Tuesday, November 13, 2007 6:14 PM To: xx yy Subject: RE: OpenDocument

    Dobrý den,
    ještě mám k naší korespondenci pár bodů (otázek), tedy pokud to směřuji do správného terče :) :
    1) Když není důvod k instalaci OO, jak mám v MS Office otevřít ODF?
    2) Pokud je PPT "mezinárodní prezentační standard", jaká standardizační organizace ho vydala a pod jakým číslem/značkou?
    3) Pokud si nikdo z vás tento "standard" nevymyslel, kdo si ho tedy vymyslel? Povinnost akceptovat standard by měla být - ale pouze standard uznaný nějakou standardizační organizací, což PPT rozhodně nesplňuje. Nutnost akceptování PPT jako nějakého standardu, kterým není, je akorát váš výmysl - možná pouze výmluva pro lenost kvůli instalaci OO.
    4) Pokud neumíte OO nainstalovat pod Windows, rád vám s tím pomohu - OO je zdarma a je možné jej neomezeně instalovat.
    5) Zřejmě nejste osoba, která rozhoduje o instalaci SW na PC. Dejte mi tedy kontakt na osobu, která toto rozhodnutí učinit může.
    6) Neřekl bych, že nemám rád Microsoft, pouze nehodlám utrácet vlastní peníze za produkty, které mohu získat zdarma. Pokud tak nečiníte vy, nezbývá mi nic jiného, než si myslet, že vaše jednání je nějakým způsobem ovlivněno, v tomto případě prodejci produktu Microsoft. Nejde o ignorováni produktu MS, ale o instalaci alternativních produktu - bylo to snad někým od MS zakázané?
    7) Na vašich stránkách AVC jsem marně hledal podporované formáty prezentací – mimochodem tyto stránky jsou designově hluboce podprůměrné a mnoho informací v nich potenciální přednášející nenajde - k vaší škodě. Tak se může klidně stát, že se nejeden člověk bude spoléhat na podporu standardu ODF (mezinárodní norma ISO/IEC 26300:2006) a marně se bude snažit spustit svojí prezentaci.

    Vypadá to jako bych byl lobbysta OO, ale nejsem. Jsem jen uživatel. Jsem ochotný vám s čímkoliv pomoci, pokud ovšem o to budete stát. A prosím, neberte to osobně, nic proti Vám nemám.

    S pozdravem Lukáš Nedorost
    14.11.2007 08:59 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Ten člověk mě nakrk. Prošli mi jeho adresu, napíšu mu.

    Mám totiž kamarádku, co dělá doktorát na veterině a již třetím rokem jede only Linux. Pernamentně řeší problém s dokumenty kvůli takovým idiotům jako je on.
    14.11.2007 09:42 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Takže už to odešlo, jen pro informaci ostatním zde uvádím obsah mailu..
    Z internetového blogu studenta vaší fakulty na serveru abclinuxu.cz jsem se dozvěděl, že se z mně nepochopitelného důvodu bráníte instalaci kancelářského balíku OpenOffice.org, který je - na rozdíl od komerčního balíku fy. Microsoft - distribuován zcela zdarma a bez omezení.

    Pracuji jako webmaster a správce MS serverů na jednom z největších obecních úřadů v této republice Ostrava-jih, kde používáme pouze(!) OpenOffice.org a tři čtvrtiny pracovních stanic jede čistě na linuxu.

    Tím, že odmítáte vyjít vstříc vaším studentům je nutíte do koupě software, který nechtějí používat a navíc jehož formát dokumentů NEDPOVÍDÁ žádné mezinárodně uznané normě.

    Ano, OpenOffice.org (na rozdíl od MS Office) celkem uspokojivě zvládá konverzi dokumentů, jenže neexistuje konverze, která by sebou nenesla drobné nedostatky, způsobené používanou platformou. Zcela typický je problém s písmem. Fonty fy. Microsoft podléhají patentové ochraně, tudíž je nelze na jiných platformách legálně používat!

    Tím, že odmítáte umožnit studentům použití nativního formátu dokumentu defakto přispíváte k horšímu dojmu z jejich prezentace, protože ti jsou jen stěží schopni objasnit laikům proč je layout jejich prezentace rozhozený. Nějaká metrika použitých fontů totiž laiky vůbec nezajímá. Znám tento problém, neboť má kamarádka - doktorantka veterinární fakulty v Brně na něj díky lidem s vaším přístupem naráží při svých prezentacích dnes a denně.

    Neuvědomujete si, že jen málokdy se z nespokojených studentů ozve víc než jeden dva. Zbytek, než by nesl svou kůži na trh a riskoval konflikt ve škole raději svou práci, primárně udělanou v OpenOffice.org po konverzi do ppt doladí na nějakém stroji s MS Office.

    Opravdu nechápu, proč nejste ochoten učinit tak minimální krok, jakým je nainstalování nekomerčního kancelářského balíku a vyjít tak vstříc vašim studentům.
    chamifrog avatar 14.11.2007 12:55 chamifrog | skóre: 3 | blog: Je software od Viliama Brány potřeba???
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Díky, napsals to pěkně. Snad to bude mít vliv, když jsi admin, na rozdíl ode mě studenta :) Asi to budu řešit tak, že napíšu panu děkanovi, jestli by nemohl s podporou ODF něco udělat.
    Je software od Viliama Brány potřeba?
    chamifrog avatar 14.11.2007 14:23 chamifrog | skóre: 3 | blog: Je software od Viliama Brány potřeba???
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    už ti přišla odpověď? Jsem strašně zvědavej, myslím že ten člověk už z toho musí bejt na prášky :)
    Je software od Viliama Brány potřeba?
    14.11.2007 16:01 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Ne a po pravdě s ní ani nepočítám, protože na 90% hodí dotyčný mrtvého brouka. A jeho šéf nejspíš taky. I když nevylučuji možnost, že ho šéf zkartáčuje, řekne mu "hele nedělej krky, nainstaluj to a nikde to nevytrubuj". Každopádně být tebou, tak už smolím oficiální stížnost k děkanovi.

    Pěkně písemně doporučeně a jako přílohy vaši e-mailovou korespondenci, případně přilož i ten mail co jim šel ode mě. E-maila ti mohou zapřít, doporučený dopis ne.

    Mimochodem, na vaší škole není nějaký akademický senát či podobná vymoženost? Ať se teda vyvolení ukážou že nejsou pouhými statisty a hodlají pro své spolužáky také něco dělat.
    14.11.2007 19:17 Chamifrog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Jo senát máme, už mě to taky napadlo obrátit se na spolužáky senátory :) V nejhorším případě - mám už aspoň jednoho nepřítele - pana mrtvého brouka :)
    14.11.2007 09:17 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    a ako dopadol ten telefonat ? :)
    chamifrog avatar 14.11.2007 12:56 chamifrog | skóre: 3 | blog: Je software od Viliama Brány potřeba???
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Telefonní číslo jsem mu neposlal. Ten člověk je očividně nepřístupný jakékoliv debatě.
    Je software od Viliama Brány potřeba?
    13.11.2007 15:30 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Chtěl bych upozornit na S5: A Simple Standards-Based Slide Show System. Je založen výhradně na XHTML, CSS a JavaScriptu kompatibilní se všemi důležitými prohlížeči a pro drtivou většinu prezentací je dokonce mnohem vhodnějším a lepším nástrojem než PowerPoint apod. Za povšimnutí stojí i aktuální vývoj.
    13.11.2007 17:20 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Díky za upozornění na ten aktuální vývoj.

    Nedávno jsem psal Ericu Meyerovi dotaz, zda by nebylo možné používat fragment identifier pro jednotlivé slidy, aby fungovaly standardní browser controls back/forward, ale (zatím) mi nic neodpověděl, tak to asi zkusím o dům dál.
    13.11.2007 19:06 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Snad by to nějak šlo. Nevím ale, k čemu přesně by to bylo dobré. Navigaci pro mě dostatečně řeší nabídka, číslování, šipky (přístup myší i z klávesnice) i Enter a mezerník. Na výběr je toho dost. :)
    13.11.2007 20:08 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Také by se dalo odkazovat na jednotlivé slidy "odjinud".
    14.11.2007 08:43 Chamifrog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Díky, to vyzkouším, vypadá to zajímavě... jen jak koukám, IE to moc nezvládá a pochybuju, že ti ládíci z AVC tam budou mít alespoň Firefox.
    15.11.2007 11:11 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Tak to koukáš špatně. Vyzkoušej a uvidíš.
    chamifrog avatar 15.11.2007 13:04 chamifrog | skóre: 3 | blog: Je software od Viliama Brány potřeba???
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    myslel jsem tím, že v IE jdou jen funkce do verze S5 1.2 - tedy jestli jsem to pochopil správně a pak jsem to i vyzkoušel - rozdíl je znatelný oproti firefoxu
    Je software od Viliama Brány potřeba?
    18.11.2007 00:03 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Drtivá většina těch skutečně podstatných věcí tam funguje (přecházaní snímků, navigace, osnova, obrázky) a málokdy člověk potřebuje ještě něco jiného.
    xkucf03 avatar 14.11.2007 11:05 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    Ne všude to stojí za vyli*p*del :-)

    OpenOffice na VŠE v Praze
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.11.2007 13:53 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenDocument
    No tak my mame taky skoro vsude OpenOffice a Firefox. Nastesti mi dotoho nikdo direktivne nekeca. Firefox se ujal na vsech (vcetne zakovskych) stanicich tak na 60%. Na ne-zakovskych stanicich je i Thunderbird (zaci maji veverku) a ten se ujal na 99%. Dve zensky ho z principu odmitaji, jedna uz je teda pryc.

    Sem tam obcas slysim kecy ze OO.org nikdo moc nepouziva a tudiz to jen zbytecne zpomaluje pocitac, protoze jak je nad slunce jasne, cim vic programu je nainstalovano, tim je pocitac (mysleno Windows) pomalejsi.

    Dodnes nechapu proc by meli soubory lezici ladem na disku nejak zpomalovat pocitac, vyjma naprosto nezmeritelneho zpomaleni filesystemu.

    Stejne tak instaluju Gimp, Inkscape, Scribus a nekde i Blender, ale ten se opravdu nepouziva protoze v tom nikdo neumi.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.