Společnost Raspberry Pi dnes vstoupila na Londýnskou burzu jako Raspberry Pi Holdings plc (investor).
Do 17. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2024 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
Apple na své vývojářské konferenci WWDC24 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: svou umělou inteligenci pojmenovanou jednoduše Apple Intelligence, iOS 18, visionOS 2, macOS Sequoia, iPadOS 18, watchOS 11, …
Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Gajim, která přidává podporu reakcí pomocí emoji (XEP-0444: Message Reactions) a citace zpráv (XEP-0461: Message Replies). Přehled dalších vylepšení je k dispozici na oficiálních stránkách.
Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.
Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
while (int a = getData()) { // kód }
for (int a = getData(); a; a = getData()) { // kód }Nicméně tohle už v C++ validní není:
do (int a = getData()) { // kód } while ((a = getData()));Takže nás to nutí psát ošklivé konstrukce jako třeba:
{ int a = getData(); do { // kód } while ((a = getData())); }Smyslem je pracovat uvnitř cyklu s hodnotou proměnné
a
, ale podmínku testovat až na jeho konci.
Přitom ale chceme mít rozsah platnosti proměnné omezen na daný cyklus.
Že by po podobné konstrukci C++ byla poptávka, můžeme soudit podle dotazů zde a zde.
Řešením může být tato obskurní knihovna.
A následný kód je najednou validní.
do (int a = getData()) { // kód } while ((a = getData()));Důležité je, že tato knihovna neporuší původní syntaxi klíčového slova
do
v cyklu do-while.
Ještě dodám, že ty dvojité závorky jsou tam záměrně. Jinak by GCC vypsalo varování:
warning: suggest parentheses around assignment used as truth value [-Wparentheses]Pokud se vám takové konstrukce líbí, tak z tohohle a tohohle budete nadšeni.
Tiskni Sdílej:
do { ... } while( getData() );případně, pokud bych chtěl ten výsledek, tak
int a; do { ... } while(( a=getData() ));
a
definovaná, ale během první iterace nebude mít definovanou hodnotu!
A k čemu je tato konstrukce dobrá? Proměnná "a" vznikne až v podmínce u while na konci bloku, takže se nemůže použít uvnitř, a zanikne při opuštění cyklu.Nicméně tohle už v C++ validní není: do { // kód } while (int a = getData());
while (int a = getData()) {
// kód
}
Je moc uzitecna konstrukce, obdobne jako:
if (int a = getData()) {
...
}
A za tohle bych programatora zabil:
switch (int a = getData()) do default: {
// kód
} while ((a = getData()));
Blog prispevek naprosto onicem. C++ ma milion dalsich vlastnosti, ktere by si zaslouzili hate, ale tohle zrovna ne.
Nicméně tohle už v C++ validní není: do (int a = getData()) { // kód } while ((a = getData()));Jen pro info. Toto se také nepřeloží :D.
#include <iostream> #include <functional> int glob = 10; template <typename TData> void do_loop(const std::function<TData ()> &getter, const std::function<void (TData&)> &worker) { TData data = getter(); do { worker(data); } while ((data = getter())); } int main() { int i = 65; do_loop<int>([&]() { return glob--;}, [&](int &d){ std::cout << i + d << "\n"; }); return 0; }Jinak ten zápis s dvojím voláním
getData()
mi přijde úplně normální...
Obskurní konstrukce? To by se to taky mohlo napsat takto:
Jinak ten zápis s dvojím voláním getData()
mi přijde úplně normální...
Myslím tu třetí možnost s do-while zabaleným scopu.