Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
while (int a = getData()) { // kód }
for (int a = getData(); a; a = getData()) { // kód }Nicméně tohle už v C++ validní není:
do (int a = getData()) { // kód } while ((a = getData()));Takže nás to nutí psát ošklivé konstrukce jako třeba:
{ int a = getData(); do { // kód } while ((a = getData())); }Smyslem je pracovat uvnitř cyklu s hodnotou proměnné
a
, ale podmínku testovat až na jeho konci.
Přitom ale chceme mít rozsah platnosti proměnné omezen na daný cyklus.
Že by po podobné konstrukci C++ byla poptávka, můžeme soudit podle dotazů zde a zde.
Řešením může být tato obskurní knihovna.
A následný kód je najednou validní.
do (int a = getData()) { // kód } while ((a = getData()));Důležité je, že tato knihovna neporuší původní syntaxi klíčového slova
do
v cyklu do-while.
Ještě dodám, že ty dvojité závorky jsou tam záměrně. Jinak by GCC vypsalo varování:
warning: suggest parentheses around assignment used as truth value [-Wparentheses]Pokud se vám takové konstrukce líbí, tak z tohohle a tohohle budete nadšeni.
Tiskni
Sdílej:
do { ... } while( getData() );případně, pokud bych chtěl ten výsledek, tak
int a; do { ... } while(( a=getData() ));
a
definovaná, ale během první iterace nebude mít definovanou hodnotu!
A k čemu je tato konstrukce dobrá? Proměnná "a" vznikne až v podmínce u while na konci bloku, takže se nemůže použít uvnitř, a zanikne při opuštění cyklu.Nicméně tohle už v C++ validní není: do { // kód } while (int a = getData());
while (int a = getData()) {
// kód
}
Je moc uzitecna konstrukce, obdobne jako:
if (int a = getData()) {
...
}
A za tohle bych programatora zabil:
switch (int a = getData()) do default: {
// kód
} while ((a = getData()));
Blog prispevek naprosto onicem. C++ ma milion dalsich vlastnosti, ktere by si zaslouzili hate, ale tohle zrovna ne.
Nicméně tohle už v C++ validní není: do (int a = getData()) { // kód } while ((a = getData()));Jen pro info. Toto se také nepřeloží :D.
#include <iostream> #include <functional> int glob = 10; template <typename TData> void do_loop(const std::function<TData ()> &getter, const std::function<void (TData&)> &worker) { TData data = getter(); do { worker(data); } while ((data = getter())); } int main() { int i = 65; do_loop<int>([&]() { return glob--;}, [&](int &d){ std::cout << i + d << "\n"; }); return 0; }Jinak ten zápis s dvojím voláním
getData()
mi přijde úplně normální...
Obskurní konstrukce? To by se to taky mohlo napsat takto:
Jinak ten zápis s dvojím voláním getData()
mi přijde úplně normální...
Myslím tu třetí možnost s do-while zabaleným scopu.