abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 4
    včera 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 22 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Rozcestník

    VPS, vlastní server, dedikovaný?

    6.11.2013 14:15 | Přečteno: 2440× | Software | poslední úprava: 6.11.2013 14:13

    Řeším opět (v souvislosti se stěhováním a vůbec vývojem situace) svou osobní IT infrastrukturu :D

    Aktuálně mám následující servery:

    A - hlavní server, VPS u Wedosu ve variantě s 2GB paměti. Na něm běží Nginx, php-fpm, dva PHP projekty a tři blogy. A moje maily vč. rozesílaných uporoznění a podobně.

    B - statický server - opět VPS wedos v 1GB variantě, je na něm pár statických webů a statický obsah pro jiné weby, moje Git repozitáře a OpenVPN server.

    C - zálohovací server doma. Jde o starší komp s novým zdrojem, boot z USB a dva 2TB disky.

    Zálohuju mezi sebou, na C a na Wedos disky.

    Řeším pár věcí:
    1. Zvažuju, zda nemá server C moc velkou spotřebu na to, abych ho měl doma a platil.
    2. Na serveru A mi odmítá jet skenování mailů na viry, kvůli nedostatku paměti.
    3. Server B bych rád zrušil.
    Stav po prvním kole: Protože mi končí přepdlacené odbodí serveru B, vypnul jsem na A clamd a šoupnul tam repozitáře a OpenVPN, statický weby přešoupnu někam - ale obecně mají dost nízkou návštěvnost, takže s nima problém nebude (jen cca 1GB na disku + zálohování).

    Co bych měl udělat v dalším kole?

    Zvažuji možnosti:
    1. Koupit server (starší nebo nový?) a umístit ho do serverhousu. Nacpat do něj jak A tak C a používat ho tedy jak na zálohy (svého kompu), tak na provoz blogů a statických, mailů a OpenVPN. U nového serveru mě mrzí cena u starého se zase obávám spotřeby (a navíc se moc neorientuju). Zároveň by záloha z A na C nedávala moc smysl a musel bych hledat jinou variantu.
    2. Pořídit domů NAS nebo HP microserver, zkrátka něco s nižší spotřebou a připlatit si za vyšší variantu VPS (cca 1000 měsíčně).
    3. Zkusit VPSfree, vyprdnout se na vlastní email, vyprdnout se na všechno kolem, pořídit si dedikovaný s možností odkupu po 2 letech (ale to cenově nevychází nic moc a nemohl bych si tam přidat paměti nebo ty moje disky z C), sestavit si "server" z consumer-grade komponent a jak se to bude srát, tak postupně vyměňovat... atd.
    4. Budu rád za tipy. Případně, pokud jste řešili podobné věci, tak i za vše zkušnosti.
           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.11.2013 15:42 repli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Dost tam chybí co vůbec očekáváš, že ti ti výsledné řešení poskytne, takhle si můžeš vybrat cokoliv.
    6.11.2013 16:41 Dát smazat | skóre: 6 | blog: druhá kolej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Uvádím, co mi tam má jet a obecně jdu po těch běžných věcech: nesmí mě to zruinovat, musí to jet, nesnáším, když mi poskytovatel služeb háže klacky pod nohy nesmyslnými limity a podobně.
    Luk avatar 6.11.2013 18:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    vpsFree ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    SYSMAN avatar 8.11.2013 07:37 SYSMAN | skóre: 24 | blog: SYSMAN | Veselí nad Moravou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    JJ VPSFree
    Josef Kufner avatar 6.11.2013 15:48 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Proč řešíš rozdělování statického a nestatického webu? Nestačí virtualhost na vlastní (sub)doméně v rámci stejného VPS?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    6.11.2013 16:43 Dát smazat | skóre: 6 | blog: druhá kolej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Původně šlo asi o to, že jsem si nebyl jistý kolik výpadků si sám přivodím na serveru A a chtěl jsem aby statický obsah na B byl dostupnýs stále - baví mě, že tam je jen server - žádné PHP, žádná databáze => menší šance si něco rozvrtat.

    Pravda, že teď (po cca roce provozu bez větších výpadků) bych to už dělit nemusel.
    6.11.2013 20:09 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    nginx + PHP-FPM? Ten nginx poběží stále, i když PHP (nebo databáze) lehne.
    28.11.2013 14:18 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Na staticke weby se da pekne pouzivat web zdarma co dava k domene wedos a nebo subreg.
    6.11.2013 16:14 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Ak to chces na osobne pouzitie, tak ti staci nejake obycajne desktopove PC. Pokial nekupis nejake uplne smejdy, tak sa to neserie takmer vobec. Funguju na tom mnohe male firmy.
    6.11.2013 16:55 Dát smazat | skóre: 6 | blog: druhá kolej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Právě tak taky uvažuju a i když se to zesere, tak v Brně zvládnu sehnat náhradní díl celkem rychle - i kdyby to mělo být z mého hlavního počítače - příp. bych si málo peněz mohl držet "sklad": 1 náhradní disk, 1 zdroj, 1 stará základovka. A tím kdyžtak leccos vykrýt. Výhoda je, že jsem přímo z Brna a do serverhousu bych to neměl daleko.
    Josef Kufner avatar 7.11.2013 01:50 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Jo, můj domácí server běží už bezmála osm let. Za tu dobu jsem vyměnil jednou zdroj a umřel jeden disk. Základní desku jsem vyměnil po cca 5 letech, ale to kvůli upgrade, nikoliv pro poruchu. Nejdelší uptime je 408 dní bez UPS, pak vypad proud. Nejporuchovější komponenta je modem od UPC. A nejčastější příčinou výpadku je nedostupné připojení k Internetu a i to je celkem vzácná věc.

    Google kdysi dělal nějakou studii na úmrtnost pevných disků a vyšlo z toho, že stabilní provozní teplota na cca 40–50 stupních je optimální. A prý používá obyčejné desktopové disky pro jejich nižší cenu.

    Takže zajisti, ať se to nepřehřívá, má to klid a stabilní prostředí a bude to v pohodě.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    7.11.2013 09:18 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Presne tak, seru sa len zdroje a disky.

    Disky sa vyrisia RAIDom 1, smartd a mailovou notifikaciou.

    Zdroj treba kupit lepsi - a to je problem. Mnohe drahe zdroje su len predrazene smejdy s nekvalitnymi kondenzatormi, ktore sa po 2-3 rokoch nafuknu (priklad z praxe: Chieftec 400W, Zalman 600W s odpojitelnymi kablami). Akurat raz som mal v rukach GigaByte, kde boli japonske kvalitne (tam zase odisiel vypinac, ale to asi preto, ze to bolo v desktopovom PC a casto sa to vypinalo). Dobre je zobrat nejaky starsi ale lepsi zdroj (jednoducho sa da posudit podla hmotnosti - cim tazsi, tym lepsie - aspon nejaky FSP [Fortron] alebo Macron Power [DTK]), idealne bez PFC (alebo s pasivnym PFC) a vymenit kondenzatory za lepsie. Aktivne PFC vie pekne zhoriet a niekedy robi problemy s lacnymi UPS (s nesinusovym priebehom).

    A este ventilatory - takze cim menej ventilatorov, tym lepsie - idealne len v zdroji a na CPU (BOX chladic od Intelu som nikdy nevidel vadny). Pridavne ventilatory dodavane v beznych skrinkach su smejdy. 8cm ventilatory v zdrojoch su spolahlivejsie ako 12cm (a vacsie), pretoze tie velke ventilatory su casto zle umiestnene (klzne lozisko a horizontalna poloha = rychla smrt).
    7.11.2013 18:55 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Jenže když tam bude málo ventilátorů, tak se to zase bude přehřívat a to bude vadit jak kondenzátorům na desce, tak diskům. Je ale pravda, že levné ventilátory nic nevydrží, nejlepší je koupit do všeho (včetně zdroje) nějaké s větší výdrží, raději s kuličkovými ložisky než kluznými (hlasitější provoz je v serverhousingu nepodstatný) a před instalací pro jistotu namazat.
    Josef Kufner avatar 7.11.2013 20:49 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Ten zdroj, co mi odešel byl právě Fortron FSP350-60THN S 350W. Ten zmetek vydržel jen necelých pět let non-stop provozu. Od té doby tam mám už přes tři roky Seasonic S12II-330 330W.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    8.11.2013 08:19 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Tipujem, ze sa nafukli kondenzatory. Videl som, menil som a zdroje znovu funguju. V tom Seasonicu vidim japonske kondenzatory, aspon na tomto obrazku: http://content.hwigroup.net/images/products/xl/011635/3/seasonic_s12ii_330w.jpg

    Takze by mal vydrzat viac. Otazka je, ci to je tak v kazdom kuse.
    vlastikroot avatar 8.11.2013 20:45 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    V tom zdroji je ukrutne malo kondenzatoru :-D Ja bych nemenil za lepsi (rozdily jsou v radech desitek procent), ale spis bych jich tam narval mnohem vic. Nejde o kapacitu, ale i impulsni proud, vetsina takovyhle kondenzatoru snese dlouhodobe ani ne par A, kdyz se z nich taha vic tak brzy zemrou. Ve vetsine zdroju je predimenzovana kapacita a ESR tak, aby to vydrzelo zaruku, ale kdyby tam dali 4x tolik kondenzatoru nez tam je (impulsni proud dimenzovat na vystupni proud zdroje priblizne krat 2), tak ty zdroje prezijou vecnost :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    8.11.2013 09:19 stps | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Tak dej potom za dva roky vědět, jestli je ten Seasonic opravdu lepší. :-)
    Josef Kufner avatar 8.11.2013 11:13 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    8.11.2013 19:18 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Seasonic S12 430W bezim uz cca 6 rokov 16h denne v desktope. Ziadny problem a stale este originalny vetrak je tichy ako novy.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    6.11.2013 19:53 rooter89
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Zkus se kouknout na www.cloud365.cz
    6.11.2013 20:01 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Ta vyšší varianta VPS je cenově srovnatelná se serverhousingem, takže podle mně se to moc nevyplatí. No a jestli mít server ze serverových komponent nebo běžných desktopových ... osobně bych se rozhodoval podle toho, jak moc je důležiá dostupbnost webu a jak mám fyzicky daleko do housingu. Pokud není odstávka a výměna komponent problém, tak bych to poskládal z těch běžných (ale ne těch nejlevnějších), jen bych předimenzoval zdroj a chlazení.
    6.11.2013 20:34 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    houska avatar 7.11.2013 13:23 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    +1
    ... u wedos za 242,- dostane 1 jadro, gigo ramky a 30G na disku
    u vpsfree ma za 300,- 8 jader, 4G ramky a 60G na disku
    houska avatar 7.11.2013 13:25 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    jeste bych mozna popremyslel o 4smart
    pavlix avatar 7.11.2013 15:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Rozjedeme tradiční flame, jestli mají všichni stejnou představu o 4GB RAM jako VPSfree nebo už je to pasé?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    7.11.2013 21:06 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Do nekolika mesicu uz u vsech 4GB budou realne 4GB, ted uz to na pozadani aktivujeme, protoze OpenVZ uz umi uctovat pamet poradne :-)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    pavlix avatar 7.11.2013 21:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Wohaaa, a to bylo kolem toho keců ;). Nicméně gratuluju ke zlepšení, předpokládám, že k němu dochází i na dalších frontách...
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.11.2013 00:33 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    K dokonalosti bychom potrebovali zamestnat 2 fulltime kernel vyvojare, my se tech kontejneru jen tak nevzdame, stejne jako ZFS :-)
    Kdybyste tam v Brne meli prebytek, tak posli pls aspon jednoho mym smerem ;-)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    pavlix avatar 9.11.2013 09:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    K dokonalosti bychom potrebovali zamestnat 2 fulltime kernel vyvojare,
    Tomu docela věřím.
    Kdybyste tam v Brne meli prebytek, tak posli pls aspon jednoho mym smerem ;-)
    Jako že bych jel do Brna odlákávat RH zaměstnance do jiné práce? To asi úplně ne, ale i tak se ze zvědavosti zeptám, zda máš v tuhle chvíli, co nabídnout.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    7.11.2013 15:32 Dát smazat | skóre: 6 | blog: druhá kolej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    No ale když si pořídím vlastní, narvu tam 2TB v RAID1 - moje zálohy maj teď cca 300GB ve fotkách, ty na VPS nenacpu.
    7.11.2013 15:33 Dát smazat | skóre: 6 | blog: druhá kolej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Tím jsem chtěl říct, že u VPS je mi jedno jesli 15 nebo 30GB, leda by to bylo kolem 500GB, kde by to mohlo něco pořešit.
    8.11.2013 01:49 lubos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Na můj vkus má VSPFREE dost výpadků. Dřív jsem si všímal pravidelných měsíčních výpadků (údržba, restart) a nyní tam vidím často problémy s kernelem nebo ZFS, oproti tomu VPS u Wedosu mi jede stabilně několik let.
    9.11.2013 07:42 toms
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Ano, na serveri, kde sme skusali ZFS a clenovia o tom boli vopred upozorneni, ze hrozia mozne vypadky.
    10.11.2013 15:19 patrik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Za srpen/září vidím na mailinglistu 12 výpadků. některé i přes 2 hodiny a zdaleka na všechny se týkají ZFS. Nebo tam snad máte nějaké stroj, který jel alespoň 6 měsíců bez výpadku? To si nemyslím. Někomu to může vyhovovat, ale já si raději připlatím za stabilitu.
    Luk avatar 10.11.2013 15:34 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Aktuálně mám u vpsFree uptime 123 dnů, u dvou různých komerčních poskytovatelů 30 a 92 dnů. U vpsFree mám server relativně krátce (od jara), takže těžko hodnotit, ale u komerčních poskytovatelů jsou výpadky také, akorát o nich ne vždy informují.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.11.2013 23:41 patrik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Tak je fajn, možná je také jednou vyzkouším :). Je pravda, že u komerčního Wedosu vidím jen svůj VPS, který jede bez výpadků, ale nemám přehled o celku...
    6.11.2013 22:39 retroslava | skóre: 9 | blog: TryCatch | Žižkoff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Co zálohovat na Amazon, třeba na Glacier? Ani S3 není moc drahá. Mám s tím jen dobré zkušenosti.
    http://aws.amazon.com/glacier/pricing/
    http://aws.amazon.com/s3/pricing/
    Pozor! Jsem naprostý idiot. Co jsem napsal včera dnes už dávno neplatí. Zavazuji se, že budu diskutovat nezávazně.
    7.11.2013 01:08 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Jen tak od oka se mi zdá, že tu zátěž máte dost nevyváženou. Já bych to poskládal takto:

    A) Weby, databáze, GIT B) Maily, VPN C) Wedos údajně nabízí nějakej zálohovací prostor zdarma, 10 GB per VPS. S tim by se dalo pracovat...

    Pokud nestačí paměť na kontrolu mailů, máte to blbě nastavený :-) Do 2 GB RAM se klidně vejde mailhosting pro 200 domén. ClamAV např umí pracovat s frontou, tj. zpracovávat např. max. 5 požadavků paralelně. A taky umí běžet v několika režimech, který se spotřebou paměti lišej (clamscan vs. clamdscan). Pohrajte si s tim.
    7.11.2013 07:14 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Ja doma premigroval server na Raspberry (s usb diskem) a je klid (doslova)
    Limoto avatar 7.11.2013 18:07 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Někdo taky potřebuje, aby server vyřizoval složitější požadavky, než je ping, což Raspberry z výběru vyřazuje.
    7.11.2013 19:04 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    U RPi není problém výkon procesoru, ale nízká I/O propustnoast, protože všechno, včetně síťové karty, visí na jediném USB. Osobně bych pro podobné účely spíš použil nějaký router/AP s USB a nahrál do něj OpenWRT - sice jejich USB není o moc rychlejší než to u RPi, ale síTová karta je plnohodnotná a spojená přínmo s CPU (většinou nějakým MIPSem). Bhoužel je to vyvážené slabším CPU a menším množstvím paměťi, takže dost záleží, co všechno na tom nakonec poběží ...
    7.11.2013 19:56 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Ja si myslim ze u RPi bude vykonovy problem uplne vsechno, nazyvat to serverem je opravdu hodne volna formulace :-)
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    7.11.2013 21:19 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Spotřeba
    Ze zkušenosti - Ivy Bridge Core i7 se SSD diskem a kvalitním rozumně dimenzovaným zdrojem žere v klidu 20W. Tedy zhruba polovinu, co si vezme můj 5 let starý miniserver s Atom Z520 a šmejdským laciným zdrojem.

    Do "mini" serveru už bych znova nešel. Na zálohovací server doma bych bych nějakého Haswella i3, malé SSD na systém + nějaké nízkožravé disky do RAIDu.
    8.11.2013 08:23 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřeba
    Ten rozdiel v spotrebe je minimalny vzhladom k cene elektriny a vobec sa to neoplati riesit. "Nizkozrave" disky je najvacsi nezmysel, ludia si nakupia smejdy s oznacenim green a potom sa divia, ked to blbne a pridu o data.
    24.11.2013 00:18 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřeba
    Měl jsem na mysli nízkožravé disky pro NAS, tedy stavěné na provoz 24/7.
    AraxoN avatar 8.11.2013 10:56 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?
    Môžem vrelo odporučiť dedikované servery u Hetzner.de. Za 49 eur mesačne je Quadcore i7, 32GB RAM, 2x 2TB disk a gigabitový port. Support odpovedá do pár minút a je maximálne nápomocný.
    8.11.2013 15:24 drunkezz | skóre: 34 | blog: kadeco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VPS, vlastní server, dedikovaný?

    mame skusenosti ....je to tam vyborne

    D.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.