Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.
Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.
Google na své vývojářské konferenci Google I/O 2024 představil řadu novinek. Keynote byl věnován umělé inteligenci (DeepMind, Gemini, Responsible AI).
V Gitu bylo nalezeno 5 zranitelností. Opraveny jsou ve verzích 2.45.1, 2.44.1, 2.43.4, 2.42.2, 2.41.1, 2.40.2 a 2.39.4. Útočník může připravit repozitář tak, že při jeho klonování (git clone) může dojít ke spuštění libovolného kódu.
Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.
Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.
Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.
Byla představena oficiální rozšiřující deska Raspberry Pi M.2 HAT+ pro připojování M.2 periferii jako jsou NVMe disky a AI akcelerátory k Raspberry Pi 5. Cena je 12 dolarů.
Protože neukazoval budík teploty vody v motoru a taky špatně ukazoval stav paliva, sundal jsem přístrojovou desku. Taky neukazuje otáčkoměr, ale řadím podle zvuku motoru, tak to až tak nepotřebuji. Spíš chci, aby to bylo všechno v pořádku funkční.
Po rozebrání hlavního budíku, kde je teploměr a palivoměr jsem po rozebrání teploměru zjistil, že je jenom utržený drátek. Zapájel jsem ho a proměřil odpor. Našel jsem několik výborných stránek, kde je popsán postup kontroly budíků. (tady, tady) Čidlo teploty v motoru jsem musel vyměnit, to bylo v háji.
Ukazatel paliva vypadá v pořádku, co jsem si ale na něm všiml, že není originál, je na něm azbuka zas něco dokonale okopírované, že to padlo i do Jeepa. Musel jsem tedy sundat nádrž, abych se dostal k plováku a zkontroloval. Nádrž je přišroubovaná zepodu na rámu, takže jsem ji musel pomalu spustit kousek dolů, abych mohl odpojit hadičky. Pak jsem ji spustil až na zem a odpojil elektriku. Bylo ještě nutné odšroubovat plnící hrdlo. Plnící hadice byly obě zpuchřelé, tak jsem pořídil nové a vyměnil. K plováku jsem se dostal poměrně snadno, stačilo pootočit zajišťovací podložkou a plovák šel vytáhnout. Musel jsem trošku ohnout plíšek, aby pěkně jezdil po odporovém drátu. Sací trubička byla volná, byto třeba ji ještě zaletovat cínem, aby se nepohybovala.
Namontování nádrže šlo poměrně snadno, pomáhal jsem si heverem a nejdříve jsem ji přichytil vzadu a pak postupně zvedal a přichytil předek. Po dotažení šroubů jsem nastartoval a všechno v pohodě, oba ukazatele ukazují. Paráda!
Tiskni Sdílej:
jj, casu aj penazi by ma zaujimalo :) ale ja poznam par takych ludi ktori bez hladania si umelej zabavky by nemohli zit...
to je ten rozdíl mezi starým a novým autem. Stará auta se udržují a opravují. Nová auta se po pěti letech musí nahradit celá novými protože opravit skoro nic nejde a když už tak je to tak nákladné že se to nevyplatí. Samozřejmě trochu přeháním ale opravdu jen trochu. Z dnešních aut asi nikdy žádný opečovávaný veterán nebude.
tak nějak jsem to myslel. Problém je taky v tom že dnešní mechanici už nejsou mechanici ale čtenáři monitoru. Oni nehledají závadu ale diagnostickou zásuvku. Počítač hlásí závadu něčeho, tak se to vymění. Ono to za chvíli mžourá kontrolkou zas. Tak se to zas vymění. Když se to opakuje potřetí tak už je většině zúčastněných jasné že chyba bude jinde ale je nutno řídit se manuálem a tak se to opět vymění. Auto je víc v servisu než na silnici což nikoho nepotěší. Celé auto na záruku vyměnit se jim nechce a tak protahují, mlží a okecávají. A pak přijde nějaký starý praktik a zamáčkne uvolněný konektor.