abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | Nová verze

    Po roce od vydání verze 15.5 bylo vydáno openSUSE Leap 15.6. Přehled novinek v nejnovější verzi této linuxové distribuce v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 256 správce systému a služeb systemd (GitHub). Nově mimo jiné s run0 jako alternativou k sudo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 12:00 | IT novinky

    Společnost Oracle oznámila spolupráci s Google Cloudem, OpenAI a Microsoftem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:44 | Pozvánky

    Zítra začne v Brně na FIT VUT třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2024. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 126 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 126.0.6478.55 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 127.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 127 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 9.5 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi dnes vstoupila na Londýnskou burzu jako Raspberry Pi Holdings plc (investor).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:22 | IT novinky

    Do 17. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2024 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 22:33 | IT novinky

    Apple na své vývojářské konferenci WWDC24 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: svou umělou inteligenci pojmenovanou jednoduše Apple Intelligence, iOS 18, visionOS 2, macOS Sequoia, iPadOS 18, watchOS 11, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    Rozcestník

    Revitalizace pracovního počítače

    15.5.2012 11:00 | Přečteno: 1459× | poslední úprava: 15.5.2012 13:27

    Posledních pár dní bylo poměrně dost hektických. A tak jsem si řekl, že nebude od věci si udělat radost a něco pěkného si pořídit - provést upgrade pracovního počítače.

    Jako první na řadu přišel pevný disk, který jsem pořídil za pár korun - Seagate ES.2 500GB, 7200rpm, 32MB. S kapacitou a rychlostí jsem spokojený. Pravda je, že posledních několik let jsem preferoval pevné disky výrobce Western Digital, ale řekl jsem si, že možná je čas na změnu - zkusit něco nového. Jsem zvědav jak dlouho disk vydrží.

    Ještě přemýšlí o novém systémovém disku, kterým by mohl být Western Digital Raptor 150GB nebo 300GB varianta. O systémovém SSD disku zatím nepřemýšlím, protože mám v tuto technologii nedůvěru. Počkám si časem až bude skutečně odladěná a bezpečná pro data.

    Dalším krokem mělo být rozšíření operační paměti z 4GB na 8GB, ale zákon schválnosti zapracoval. Před nákupem mi odešla do křemíkového nebe grafická karta, která mi sloužila už nějaký ten rok. Jednalo se o ATi X800 od výrobce Gigabyte. Když, jsem přemýšlel o nástupci tak jedinou podmínkou bylo, že výrobce musí být Gigabyte. Po krátkém pátrání a přečtení pár recenzí jsem si pořídil „zánovní“ Gigabyte HD5570 1GB. V průběhu několika dní by měla dorazit poštou - už se těším.

    Rozšíření operační paměti nechám na příští měsíc - to ještě v pohodě vydrží. Možná, že se teď ptáte jaký to mám vůbec počítač. Není to žádná extrémní mašina s hardcore komponenty. Konfigurace se následující:

     

    Základní deska:

    Gigabyte EP43-DS3L

    Procesor:

    Intel Core2 Duo E8400 3Ghz, 6MB L2

    Operační paměť:

    ZEPPELIN 4GB KIT DDR2 800MHz GOLD

    Grafická karta:

    Gigabyte HD5570 1GB, PCI-e

    Pevný disk:

    Seagate ES.2 500GB, 7200rpm, 32MB

    Western Digital 120GB Caviar Blue, 7200rpm

    Skříň:

    Eurocase MiddleTower 301

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    lukve avatar 15.5.2012 11:11 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upgrade: pracovní počítač

    tiez oblubujem tuto znacku /gigabyte/ .. napr dosky maju dualbios.. a grafiky ma ju myslim lepsie chladenie nez MSI

    linux user more than 20y
    Migi avatar 15.5.2012 12:10 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upgrade: pracovní počítač
    dual bios? To jako bios + zaloha bo co?
    15.5.2012 12:13 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upgrade: pracovní počítač
    Jo a je to fakt příjemné.
    xkucf03 avatar 15.5.2012 20:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upgrade: pracovní počítač
    A funguje tam coreboot?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    deafboy avatar 15.5.2012 17:41 deafboy | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upgrade: pracovní počítač
    Nemate na GIGABYTE doskach problemy s bootom live linuxu na USB? Mne to odmieta bootovat cokolvek co sa netvari ako cd. Tri hodiny mi trvalo najst funkcny workaround. Na tuto znacku som odvtedy dost zanevrel.
    Dreit avatar 15.5.2012 20:36 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upgrade: pracovní počítač

    Když jsem chtěl pár dní zpátky bootovat z USB (instalačka Debianu), tak mi jí to taky nechtělo brát. Přitom dřív mi ji to bralo vždycky. Možná jsem měl ale původně přímo v BIOSu zapnutý bootování z USB-HDD, ještě možná zkusim.  Jinak bootovací flashka tvořená přes Unetbootin.

    Nope
    15.5.2012 20:37 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upgrade: pracovní počítač
    Kupoval jsem před pár dny AM3+ desku od nich, grml z USB (nakopírované na flash pomocí dd z isa) mi naběhlo úplně bez problémů.
    16.5.2012 13:24 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upgrade: pracovní počítač
    A práci mám o něco starší AM3+ desku a grml jelo taky bez problémů. Nic jiného jsem teda nezkoušel; z tohohle jsem nainstaloval gentoo a to mi stačilo :)
    15.5.2012 21:32 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upgrade: pracovní počítač
    ako si to poriesil?
    pavlix avatar 16.5.2012 08:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upgrade: pracovní počítač
    Podobný problém jsem měl asi na nějakém serveru od Dellu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.5.2012 12:05 kily
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upgrade: pracovní počítač
    Jo, taky s tim mám problémy na desce s AM3 od GB. Odpověď ťamana ze suportu byla ve smyslu "je to deska pro windows, tak tam necpěte linux":-(: Příští deska bude už od jinýho výrobce.
    Pavel Stárek avatar 16.5.2012 15:58 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upgrade: pracovní počítač
    Nemáme :-) Akorát to chce strčit bootovací flashku do USB, a během POSTu mačkat klapku pro výběr bootovacího zařízení (F12) a v tom menu vybrat Hard Disks a patřičnou flashku. Ne USB-HDD, ne USB-CDROM ani cokoliv USB jiného.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    22.5.2012 17:28 kily
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upgrade: pracovní počítač
    Těžko vybrat, když se pod položkou hard disk bohužel neukáže:-(.
    Max avatar 15.5.2012 11:57 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upgrade: pracovní počítač
    V položce u základní desky máš typ grafické karty :).
    Jinak desky kupuju taktéž gigabyte (pokud se jedná o AMD). S grafikama jsem si oblíbil dvouvětrákové gigabyte (pokud jde o linuch, tak nvidia, pokud o windows, tak amd). Tiché a slušně chladí.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    wasabi1 avatar 15.5.2012 12:05 wasabi1 | skóre: 9 | blog: iLinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upgrade: pracovní počítač
    Diky, opravil jsem to. Ani jsem si te chybky nevsimnul :-/
    Týmová práce je důležitá hlavně proto, aby bylo možno svést vinu na někoho jiného.
    15.5.2012 13:16 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upgrade: pracovní počítač
    Tyjo. To neni uplne ... nova vec, zejo. Jsem cekal nejake Ivy Bridge nebo tak neco.

    Ne ze bych mel s tim notebookem z roku 2007 co rikat ;-)
    wasabi1 avatar 15.5.2012 13:26 wasabi1 | skóre: 9 | blog: iLinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upgrade: pracovní počítač
    Tohle jen "revitalizace", ale urcite to neni vsechno co planuji. Budu potrebovat druhy pocitac, ktery uz bude zcela novy. Tak se mozna Sandy/Ivy Bridge se dockam .. a to pak bude uz zajimavejsi clanek.
    Týmová práce je důležitá hlavně proto, aby bylo možno svést vinu na někoho jiného.
    Marián Kyral avatar 15.5.2012 15:39 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    Osobně tyhle posty moc nechápu. Informace o tom, že máš 4GB a chceš 8GB, ale tenhle měsíc to nevyšlo je mi k ničemu. A přesný typ a značka jednotlivých komponent je už zcela podružná informace. U svých počítačů jen vím, že na desktopu je nějaký Athlon, na NB zase Core2Duo. Frekvence nevím a dokud mi počítač výkonově stačí, tak to neřeším.
    15.5.2012 16:02 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    me to treba pripomelo ze jsem si chtel koupi raptor do desktopu. A urcite je to celkove lepsi post nez kecy nejmenovaneho amaterskeho ekonoma :-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Marián Kyral avatar 15.5.2012 20:08 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    Naštěstí nevím o kom mluvíš. Politiku, filozofii a další náboženství tady ignoruji. Život je až příliš krátký na to strávit jej neplodnými debatami, které stejně nic nevyřeší.
    15.5.2012 16:48 huhulak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    Vykon nic moc, ale asi to staci.

    SSD bych se nebal, DOST to urychli praci. A clovek samozrejme zalohuje ne?

    wasabi1 avatar 15.5.2012 17:10 wasabi1 | skóre: 9 | blog: iLinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    SSD je jeste "mlada" technologie, ktera ted proziva strasny hipe. Ja jsem se pro vlne SSD nesvezl i kdyz, rychlost, kterou poskytujou dost fajn. Proste si jeste nejakej cast pockam az to doladi, odladi, zvysi kapacity a pak prejdu. Zatim, se ale tesim na Raptora. Ten mi poskytne presne to co osobne potrebuju.
    Týmová práce je důležitá hlavně proto, aby bylo možno svést vinu na někoho jiného.
    15.5.2012 18:17 odkalištěsociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    Kupovat v dnešní době raptora je imho blbost. Klidně kupte i levnější SSD, však se na to instaluje jen systém, ne data, a když to odejde, koupí se druhé (raptor není nejlevnější). Ale když koupíte něco od Intelu (což rozhodně není chyba), tak se spolehlivosti určitě není třeba bát. Na vašem místě bych se mnohem víc bál fyzického selhání HDD.

    V každém případě - raptor má sice zvýšené otáčky, ale pořád je to plotnový disk, a ta hlavička je zkrátka hlavička a zas tak rychle nekmitá. Jakmile se disk zatíží (cokoliv kromě sekvenčního čtení z *jednoho* *nefragmentovaného* souboru), tak jde rychlost plotnového disku do kopru. Pokud máte jen jedno zařízení, nebo musíte šetřit a zároveň mít velkou kapacitu, tak prosím. Ale to není váš případ. Koupit si raplora kvůli výkonu OS partišny, to je kravina.
    Heron avatar 16.5.2012 15:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače

    Já s tou poznámkou Počkám si časem až bude skutečně odladěná a bezpečná pro data, mám také problém. SSD jsou odladěné a bezpečené pro data stejně, jako jiné typy úložišť a stejně jako jiné typy úložišť je data nutné pro jejich bezpečnost spolehlivě zálohovat.

    Naopad, SSD přinese zvýšení rychlosti počítače jako žádná jiná komponenta. Pravda, je to malé, drahé a možná že se za pár let vyčerpá počet zápisů. Klady v podobě 50k IOPS a 500MB/s kontinuálních rychlostí to ale, podle mě, převýší.

    16.5.2012 20:31 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    „SSD jsou odladěné a bezpečené pro data stejně, jako jiné typy úložišť a stejně jako jiné typy úložišť je data nutné pro jejich bezpečnost spolehlivě zálohovat.“

    A je to pravda, protože to řekl Heron. Důkazů netřeba.

    Jenom počet problémů s SSD disky a oficiálně prosáklých průšvihů nebylo málo. Jako 8 MB bug.

    http://extrahardware.cnews.cz/sandforce-ma-prusvih-dodaval-vadne-ssd-radice

    http://pctuning.tyden.cz/component/content/article/1-aktualni-zpravy/20101-ocz-ma-problem-musi-menit-specifikace-ssd-nizsi-vykon-mensi-kapacita-stejna-cena

    http://www.zive.cz/bleskovky/intel-resi-problemy-se-svymi-ssd-rady-320-chysta-novy-firmware/sc-4-a-158148/default.aspx
    Heron avatar 16.5.2012 20:39 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    Kdybych chtěl, najdu chyby i na pevných discích, což je technologie stará přes 50let. Mizející 1TB Seagate, příliš často parkující westery, nevhodná technologie použitá na plotny u IBM.

    A speciálně pro Ponkráce ještě jednou: ať jsou data uložena na čemkoliv, jedinou ochranu poskytuje pouze řádná záloha.
    xxx avatar 16.5.2012 00:24 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    To zalezi na tom co delate. V dobe, kdy neni problem mit za 2000 16GB RAM, urychli SSD tak akorat boot a prvni spusteni program. Schvalne si nainstalujte neco ce dela grafiky z vyuziti CPU, a z jistite ze i pri 4GB RAM ji budete mit problem zaplnit. Tolik moje zkusenosti, zejmena pri programovani, prohlizeni fotek a jinych nesmyslech, pote co jsem si SSD poridil (mam na nem / a cast ~).
    Please rise for the Futurama theme song.
    xxx avatar 16.5.2012 00:25 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    Eh, ne grafy CPU ale vyuziti pameti.
    Please rise for the Futurama theme song.
    16.5.2012 17:10 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    Mít 16GB RAM někdy je problém, například pokud mám Thinkpad Z61 (maximum je 3GB - a ne, není to 4GB, opravdu 3GB). Investicí několika máli tisíc Kč se z tohoto téměř muzeálního kousku stane stroj který těžko nahradím novým notebookem za desetkrát větší cenu (za kterou dostanu blbosti typu Optimus, poměr stran 16:9, chybějící zdířku pro mikrofon a podobné moderní vymoženosti).
    pavlix avatar 16.5.2012 17:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    Mít 16GB RAM někdy je problém, například pokud mám Thinkpad Z61 (maximum je 3GB - a ne, není to 4GB, opravdu 3GB).
    Intel 945?

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.5.2012 13:02 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    Ano, Intel 945.
    pavlix avatar 19.5.2012 12:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    Znám, bohužel pro mě byly 3 giga kriticky málo, tak jsem to musel vrátit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.5.2012 18:19 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    No to mi ani nepripominej. Drzim se zuby nehty macbooku z roku 2006 (s ubuntu), protoze z tech aktualnich apple ve sve bezchyne moudrosti odstranil ethernetove porty.
    xxx avatar 17.5.2012 01:24 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    Na notebooky jsem nejak zapomnel. Fakt je, ze svuj mix T43p a T43 si drzim vcetne krabice nahradnich dilu.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Dreit avatar 15.5.2012 20:33 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače

    Bacha na ty WD, doma mi od nich drží jen starší 40GB a jeden z prvních 500GB externích disků. Měl jsem potom interní 500GB a za rok tři reklamace (přes AHCI nebyl vidět, třeba 10 minut cvakal než se odlepily hlavičky a zapisoval dál,...), nejsem sám a znám hodně lidí, co 500GB a 1TB disky WD museli reklamovat a měnit. Proti tomu byl skoro i lepší můj první Seagate, co se zničehonic zastavuje (vydržel alespoň záruku), ale je vidět a data z něj jdou dostat.

    Teď mám dva Samsungy a jede to jak po másle :-)

    Nope
    15.5.2012 20:42 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    Nedávno jsem si taky udělal radost :) akorát moje poslední domácí stolní PC byla P4 1,6GHz s SDR paměťma, takže jsem to musel vzít víc od základu :) nutno říct, že htop s těma 8 jádrama vypadá celkem krutě :)) (jinak AMD FX-8120, 16G RAM)
    =^..^= AmigaPower® avatar 16.5.2012 07:46 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    Na co je dobrejch 8GB RAM???? Mam KDE, CF, zapnutej veškerej omalovánkovej bordel, měl sem 1.5GB a ani jednou si to nesvaplo, teď mam 2.5GB a nevidim rozdíl :-D
    xkucf03 avatar 16.5.2012 07:58 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    Tak to máš štěstí! Mně občas zabírá 1,5 GB samotný KWin. A když ho restartuji, tak má zase třeba jen 50 MB. S novějším Nouveau to už prý nedělá.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.5.2012 08:24 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    Nech tam dva tejdny běžet prohlížeč a k tomu nějakej java obludnej program :) a 4GB ti budou málo a to si ještě nepustil žádnej virtuál :)
    =^..^= AmigaPower® avatar 16.5.2012 08:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    Komp mi běží non-stop a ve FF (3.5.3) mam okolo 150-200 tabů. ;-) Na co je dobrej virtuál?
    16.5.2012 08:37 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    Tak to ti nevěřim, že to neswapuje :) Zvlášť FF má na to žraní dar. Když třeba potřebuješ vyzkoušet takové užitečné příkazy jako rm -rf / a podobně :))
    =^..^= AmigaPower® avatar 16.5.2012 16:14 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    čéče, tak sem koukal a ač sem myslel že jo, tak já swap ani nemam... :-D
    kotyz avatar 16.5.2012 16:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    Mě přestal nedávno fungovat (po epickym záseku už se ho nepovedlo zapnout). Měl sem tam 2 GB.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 16.5.2012 20:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    ....epileptickym...
    kotyz avatar 16.5.2012 21:22 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    To taky, ledky na klávesnici blikali jako divý, až by z toho jeden dostal záchvat. Jinak nefungovalo vůbec nic, kromě tlačítka reset a power, ty fungovali spolehlivě...

    A pak už se ten swap nikdy nezapnul, sice se dal po naběhnutí systému zapnout dodatečně ručně, ale nestojim o další epickej fail s blikajícíma ledkama, až si to odloží do swapu něco důležitýho a nepude mu to načíst zpátky.

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    wasabi1 avatar 16.5.2012 09:27 wasabi1 | skóre: 9 | blog: iLinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    Mám nějaké pracovní aplikace, které prostě tolik operační paměti vyžadují. Neříkám, že s 4GM RAM nepracují, ale práce je to pak příšerná - pomalá.
    Týmová práce je důležitá hlavně proto, aby bylo možno svést vinu na někoho jiného.
    16.5.2012 13:38 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    ja mam 4GB, nedavno jsem musel vypnout swap, protoze jsem potreboval trochu prehazet oddily, a kazkou chvilku me tam oom killer neco killnul.

    A to jsem ani nepracoval s nejakejma velkejma fotkama nebo tak...

    Ted planuju koupit novej pocitac a ten bude mit 64 GB RAM
    David Watzke avatar 16.5.2012 18:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    Na tohle :-)
    dave@sandy ~ $ free -m
                 total       used       free     shared    buffers     cached
    Mem:          7964       7912         51          0        107       6585
    -/+ buffers/cache:       1219       6744
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Heron avatar 16.5.2012 20:41 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    +1
    Jardík avatar 16.5.2012 14:06 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    No zato mně zase odchází deska (již třetí). Takže tu fakt musím mít něco shnilého. Chvilku jsem si i myslel, že to dělal chladič na CPU, byl velkej a těžkej, jestli se neudělal nějakej studeňák někde kolem patice nebo tak něco, takže sem tam s třetí deskou šoupnul box, ale zase se projevuje to samé - linux při bootu vyhazuje kýbl hlášek typu ATA command failed, CDB={bla,bla,bla,...}, code blabla bla, recovering blabla, a disk je pomalej jak prd. Zase něco se SATA řadičem jako u předchozích dvou, disky mám 2 a děje se to s oběma - jeden WD, druhý Samsung. Potom se systém zaseká, protože to přestane z disků číst úplně a aplikace jsou tak dementní, že místo hlášky s chybou se zaseknou na IO operaci (nebo jestli se to zasekne přímo v kernelu a aplikace za to nemůže, kdo ví).

    Když jsem pak takhle dusil 2 předchozí desky a používal to takhle dál, tak nakonec deska odešla úplně. Otestoval jsem je u známého a tam nefungovaly, takže deska.

    Jenže tu desku muselo něco pěkně podělat - zdroj (ten sem měl i rozebraný a žádné viditelně blbé kondíky, taky jsem ho přeměřoval (ale bez zátěže)), procesor, RAMky, grafika, či dokonce disky, já nevim a už mě to se*e. Jestli někdy koupit něco nového, tak celé znovu.

    Takže zase jedu na noťase s pomalou intel x3100 grafárnou, která je ráda, že zvládá 2d 1280x1024.

    (BTW nedávno jsem zkoušel ubuntu 12.04 live CD unity - odezva desktopu děs, jeden snímek za sekundu možná, pomalá slideshow, bez keců. stejně tak jejich login manager (lightdm) s unity backendem. Pak jsem místo toho vybral unity 2D - rychlovka, unity 2D 100x rychlejší než ta kravina s compizem, dokonce to dělalo i nějaký ty efekty, u kterých se to v obyč unity sekalo jak ho*no. Bohužel, stav intel driverů je dneska žalostný).

    Každopádně se mi tu teď válí GF9600gt s pasivem, 2x2GB DDR2@800 A-data, 2x1GB DDR2@800 Kingston (CL si fakt nepamatuju) a procík Athlon 64 X2 5200+EE. Asi to hodím do popelnice.
    Věřím v jednoho Boha.
    kotyz avatar 16.5.2012 15:47 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    Neházej to do popelnice, vetešník kotyz to využije. Ještě ti za to možná něco dá ...

    A že ti odchází už třetí deska - to už vypadá na nějaký prokletí. Nenasral si tu nějakýho psychotronika? :-D

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    16.5.2012 20:36 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    1) zdroj

    Preventivně bych vyměnil zdroj za kvalitnější. Tvůj test samozřejmě je směšný na odhalení problému. A také zdroj dostatečně dimenzovaný.

    2) koupil bych před počítač ochrannou zásuvku

    Pokud bydlíš na vesnici nebo někde, kde je u sousedů hodně rušících spotřebičů, mohou různé indukční špičky dosahovat spolehlivých odpalovacích hodnot.

    3) koupil bych si šamanský bubínek

    Cesty Boží a elektrického proudu jsou nevyzpytatelné.
    Heron avatar 16.5.2012 20:55 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Revitalizace pracovního počítače
    ad 2) Zásuvka s ochranou je k ničemu, pokud nejsou instalovány ochrany v rozvaděčích (přepěťová ochrana tvoří kaskádu prvků postupně chránící postupně před nižším napětí). Lepší službu, než nějaká zásuvka s jedním varistorem, ochrany PC poskytne UPS.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.