abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Rozcestník

    Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.

    8.7.2009 12:01 | Přečteno: 5284×

    Zápisek s Linuxem sice nesouvisející, nicméně mám jen jeden blog, píšu málo a třeba to někoho zaujme. :-)

    V září minulého roku jsem se stal majitelem zmíněného vozu. Rozhodoval jsem se mezi Dacií a Škodou Roomster. Cenově pro mě byly srovnatelné (Škoda má lepší podmínky leasingu a známý v prodejně by mi dal slevu). Nicméně v té době ještě fungovala moje kapela a Logan MCV byl jediným osobním autem, do kterého se vešlo pět lidí i s aparaturou. Nebudu uvádět údaje, které jsou uvedeny v manuálech, budou zde pouze moje osobní dojmy.

    Cena vozu: 320 000,- Kč v plné výbavě + radio + tažné zařízení + další doplňky. Původně jsem nechtěl metalický lak ani klimatizaci, ale v této výbavě byl zrovna jediný v ČR k okamžitému odběru, jinak je čekací doba 4 měsíce. Dnes možná ještě víc, kvůli šrotovnému vykupují němci celou produkci automobilky. :-)

    Hodnocení po prvních deseti tisících kilometrech bych začal spotřebou. Turbodiesel od Renaultu 1,5 dCi sliboval v oficiálních materiálech spotřebu mezi pěti a šesti litry nafty. Rozhodně nelhal. Minulý měsíc jsem pomáhal stěhovat rodiče, takže neustále plně naložený kufr a připojený vozík. Průměrná spotřeba po okresních silnicích 4,8 - 5,2 l / 100 km. Spotřeba na dálnici (130 km/h), dvě osoby a věci na víkend se zapnutou klimatizací 5,7 (Plzeň) - 6,2 (Brno). Spotřeba s "prázdným" (2 osoby) autem na okresních silnicích 4,3. Jsem sice známý svou lehkou nohou na plynovém pedálu, nicméně i tak mě překvapilo, že na plnou 50l nádrž (z toho 10 l rezerva) ujedu mezi 800 a 900 km. Pak už svítí "hladový oko", počítač hlásí ještě dojezd cca 120 km. Takže se dá dostat přes tisíc. To jsem ovšem raději nezkoušel. :-)

    Jízdní vlastnosti: Je to francouz, takže sportovní jízdu nečekejte. :-) Měkký podvozek, delší rozvor a velká výška vozu způsobuje nedotáčivost. Losí test bych s tím dělat nechtěl.
    Po běžných silnicích druhé a třetí třídy bych nezkoušel dostat se na povolených 90 km/h, sedmdesátkou se do cíle dostanu také a bezpečněji. Pokud je za mnou někdo nervózní a rychlejší, zpomalím, pustím ho ... a většinou doženu v Dobříši na semaforech. To je samozřejmě vtip. :-)
    Co se výkonu motoru týče, není to sporťák. Vy jste čekali něco jiného? Nejsem sice první při rozjíždění na semaforech, nicméně mě překvapilo, že i při plném naložení není znát nějaký úbytek sil. Prostě jede. Jediným místem, kde motoru tak říkajíc docházel dech byly táhlé kopce na D1, kde se 130 udržet nedá. Nicméně stále to není na stoupací pruh pro kamióny a těm rychlejším rád uhnu.

    Spolehlivost: Asi nikoho nepřekvapí, že v prvních deseti tisících km se nevyskytl sebmenší problém. Světla svítí, stěrače stírají ... však to znáte. Dnes je na prvním garančním servisu - pro upřesnění: chodí se po 10 000 km, jednou je "malý" s vizuální kontrolou, jednou "velký" s výměnou kapalin a pod - uvidíme, zda najdou nějaký problém.

    Dílenské zpracování: Rumuni to moc neumí. Při prvním pohledu zvenčí vypadá auto hezky, nicméně na těsněních na pantech zadních dveří je něco divného. Gumičky chránící střešní lišty před odřením od nosičů bylo třeba přilepit, jinak mi padaly. Dokoupil jsem také takovou "polici" do kufru na drobné věci. Držáky byly trochu "dodělěj si sám", ale co Čech to kutil, takže drží a nic mi v kufru nerachtá. Kryt přihrádky spolujezdce nedoléhá, takže se občas rozsvítí vnitřní žárovka a je třeba ji řádně "dobouchnout".Jsou to všechno maličkosti, ale pokud jste zvyklí na preciznost německých aut, mohly by vám vadit. Já měl kdysi Favorita, tak mi to nepřijde.
    Hlučnost uvnitř vozu je myslím na úrovni srovnatelné s jinými ve stejné třídě.
    Motor má na sobě logo Renault a v Rumunsku se nemontuje, takže tam snad dílenské problémy nehrozí. :-)

    Takže abych to shrnul, já osobně jsem s výběrem nakonec spokojen, pro moje potřeby naprosto vyhovuje. Jsem zvědav, jak bude sloužit dál a jestli bude zájem, napíšu po 20 000 km pokračování. :-)))

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    8.7.2009 12:25 Krupy | blog: nevim_jak_pojmenovat_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.

    Pod zkratkou MCV si obvykle představím toto :-)

    8.7.2009 12:59 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    :-) Já tomu normálně říkám "ten kombík Loganu", ale oficiální název je oficiální název. A přezdívka mého auta je "Vlad III Tepes". :-)))
    8.7.2009 12:45 JaSel | skóre: 17 | blog: kseles
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Prosím Tě jak souvisí delší rozvor s nedotáčivostí? Myslím, že daleko větší vliv má fakt, že to má hnanou přední nápravu. Delší rozvor by měl ale ten zadek v zatáčce táhnout spíš ven i u předohrabu, ne?
    8.7.2009 12:57 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    To máš asi pravdu! Přiznám se, že jsem nad tím prostě nepřemýšlel a nejspíš jsem napsal kravinu. Nejsem odborník, tak se omlouvám. :-)
    8.7.2009 13:12 JaSel | skóre: 17 | blog: kseles
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    No, přiznám se, že mě to zaujalo. Mám na Omeze rozvor skoro 2.80 m a to auto je přetáčivé (protože je to klasický zadohrab). Tak jsem dumal nad tím, jak to je u předního náhonu, ale nemol jsem přijít na nic, kromě toho, že když mám delší rozvor, tak posunu těžiště trochu dozadu a tím by se ta nedotáčivost měla naopak trošku zmírnit. Ale nevím, na přední náhon jsem si nikdy nezvykl do té míry, že bych to nějak více zkoumal. Naopak mě vždycky překvapí v první zatáčce, kde přidám plyn :)
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.7.2009 13:26 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Naopak mě vždycky překvapí v první zatáčce, kde přidám plyn :)
    Jezdim teď fábkou combi, pokud neni za zadní nápravou naloženo fakt hodně moc (230kg písku na chcaní pro kočky), tak je to v pohodě... ;-) Jinak jde o zvyk, měl jsem prelude a do zatáček jsem se fakt bál...
    8.7.2009 14:47 JaSel | skóre: 17 | blog: kseles
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Jinak jde o zvyk, měl jsem prelude a do zatáček jsem se fakt bál...

    To je mi jasné, proto jsem psal, že jsem si na přední náhon nezvykl, ne, že je na ... I když si to myslím, chápu, že někdo to může vidět jinak. Pro sebe bych auto bez kardanu nechtěl, jezdí se mi s tím prostě špatně.
    9.7.2009 21:00 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.

    nedotáčivost předovek je bohužel nebezpečný mýtus. Zadokolky jsou typicky přetáčivé, snad s výjimkou prudkého brzdění v zatáčce při shodě několika nepravděpodobností. Předovky se můžou zachovat všelijak podle vlivu stavu vozovky, pneumatik, rozdělení zátěže a stylu jízdy. Bohužel většinou v situaci jakou už běžný řidič nezvládá. Zadovky jsou hůře zvladatelné ale řidiči to většinou znají a jsou připraveni. Předovky často dávají pocit bezpečí a stability ale když to jde přes limit tak se to pozná až je zle.

    =^..^= AmigaPower® avatar 8.7.2009 13:06 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Modl bys přihodit vnitřní rozměry kufru před/po sklopení (vyhození) druhé a třetí řady sedaček? Šířka, šířka mezi kolama, délka, výška a jestli to jde posládat do absolutní roviny? Přemýšlel sem o tom autě, dokud jsem neviděl crashtesty, pak o combu (drahý), doblu (serou se bloky) a teď už přemejšlim o 406 combi, nicméně navrtal si mi zase šrouby do hlavy, protože já obvykle ze předu nebourám...

    PS: ty míry stačí od oka, dík ;-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.7.2009 13:08 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    oooops, netrefil sem vlááákno :-D
    8.7.2009 14:51 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Nevadí, odpovím i tak. Ale zatím jen částečně. Kufr má oficiálně 700 l, po sklopení sedadel nějakých 1320. Před zakoupením jsem měl Logana na zkušební jízdu, tam byla vzadu ovšem "klec" - úprava N1. Po sklopení zadních sedadel a posunutí zástěny nadoraz k nim byla délka zavazadelníku asi 1,75 m. Počítám, že ta moje bez klece ještě něco přidá. Při tom stěhování jsem to dost zkoumal, ale neměřil. Dvoumetrová postel se tam nevešla - o kousíček. Kdybysme neměli vozejk s dostatečnou ložnou plochou, asi bych zkusil sedačky úplně vyndat - možná by to šlo.
    Ovšem ložná plocha rovná není. Tedy - není tam schod za zadními dveřmi, ale těsně za sedadly je prohlubeň. Počítá se totiž s místem pro nohy u sedmimístné verze. Ovšem s další řadou sedadel je v kufu místo jen pro "složený noviny". Rovnou plochu najdeš u nového modelu Logan Van! :-)))

    Můžu to přeměřit a nafotit, jestli chceš.

    Co se bezpečnosti týče, je to samozřejmě plechovka. Za tu cenu se není čemu divit. Já jsem to taky řešil, jenže pak jsem si řekl, že u nás bych se na silnici cítil bezpečně snad jen v tanku. Ovšem běžně neřídím s kočkama za krkem ... :-)

    =^..^= AmigaPower® avatar 8.7.2009 15:13 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Díky, ta díra za sedačkama je fakt blbá, ale řešila by jí nějaká volně ležící deska, co? ;-) Šlo mi hlavně o to, nouzově se v tom vyspat, jednou jsem takhle potřeboval ve fábce a tam je podlaha normální "moderní umění", nakonec jsem spal vsedě vepředu...
    8.7.2009 20:26 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Na nouzový vyspání bych si tam vyřízl nějaký molitan, nebo vycpal dekou. Určitě by se to vyřešit dalo. :-)
    8.7.2009 21:12 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Tak mi to vrtalo hlavou a musel jsem vzít metr. Naštěstí přestalo lejt! :-)))

    Přiznám se, že jsem si délku pamatoval blbě (nebo jsme tenkrát blbě měřili). Při sklopených sedačkách se délka plochy pohybuje od 160 cm na krajích po 170 cm uprostřed. Je to po tyč, která drží zadní sedačky na podlaze, při ležení se dají nohy přes ní, takže ještě nějaký ten cenťák dostaneš. Zkoušel jsem se natáhnout, při mých 187 cm si dokážu představit, že bych se vcelku pohodlně vyspal. Ve dvou už asi ne. I když jsem jednou spal ve dvou lidech v Opelu Astra combi a ten byl určitě menší. Ale taky jsem byl mladší. :-)))

    Další rozměry, vždy uvádím ten nejmenší, jaký se mi podařilo najít: šířka 100 cm (mezi koly); výška 92 cm (u zadních dveří kde jsou zámky); délka při nesklopených sedačkách 100 cm u horního okraje, 120 cm u spodního okraje. A prohlubeň pro nohy začíná zhruba 90 cm od kraje kufru.

    =^..^= AmigaPower® avatar 8.7.2009 21:26 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    +1, Díkes, lepší info než od renaulta ;-)
    8.7.2009 15:23 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.

    No já jsem si pořídil ten dobíhající model Megana kombíka. Taky proto, protože jsem viděl crash testy a proto, protože do logana nejdou dát stropní airbagy a ESP.

    =^..^= AmigaPower® avatar 8.7.2009 15:28 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    ...nemám airbag, chci umřít jako chlap! :-D
    houska avatar 8.7.2009 18:20 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    jestli chces umrit jako chlap mel bys jezdit na motorce!
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.7.2009 21:28 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    ...a kočky dám kam? Do transportky? Do sajtky? No a v sajtce ani v transportce se navíc ani nevyspim :-D
    8.7.2009 19:10 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.

     Zni to celkem povzbudive. Ja na svou cekam nekdy koncem cervence (po tech 4 mesicich, Nemci tomu "nepomohli"), tak se docela tesim. ;)

    8.7.2009 20:00 Nevim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.

    Nějak nechápu proč si někdo kupuje Dacii za 320K když za 130K se dá koupit třeba Ford Mondeo 2.0 TDI v kombíku z roku 2002

    PS: Nechci rejpat jen by mě to zajímalo :)

    8.7.2009 20:09 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Fordem tam, vlakem zpet :-)

    Ne vazne, Mondeo je uplne jina trida.
    8.7.2009 20:33 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Rozhodování o tom, jestli vzít nové nebo jeté auto u mě rozhodlo jediné - nemám čas ani zkušenosti na to, abych běhal po bazarech, zkoušel a porovnával kvalitní a nekvalitní jetý kus.
    Mám sice kamarády, kteří si kupují co dva roky jetý auto za těch cca sto padesát tisíc a jsou tak spokojeni. Já si koupil nové a doufám, že ho budu mít deset let. Takže asi proto.
    9.7.2009 01:10 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.

     Jete auto je po vsech strankach lepsi (mene ztratova) investice. Jenomze krom toho, ze to Mondeo bude 7 let stare a bude vice zrat... hlavni otazka je, kde ho vzit. Na bazar nemam nervy (a rozhodne jim moc neverim) a nikdo znamy ho zrovna kolem nic neprodaval neprodaval. Kolem sla sla ca 5 let stara Octavia s (poctivimy) 200kkm tusim za asi 180 tis. Kc, zas clovek si rika, nove auto by mohlo dat na par let pokoj.

    8.7.2009 20:13 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Zajimavy... sam jsem o nem chvili uvazoval, akorat v sedmimistne verzi. Nakonec rozhodlo to, ze se mi z principu nechce do dluhu (leasing). Vim, jsem nemoderni :-) Misto toho jsem si koupil o dost starsiho a levnejsiho francouze (Laguna Grandtour rocnik 2000 - to byl dobry rocnik :-) ).

    Kamarad ma MCV sedmimistnou s motorem 1.6 a taky si ho docela pochvaluje. Akorat mu hned po par mesicich zvalchovaly kastli kroupy pri ceste na dovolenou, takze vymena na pojistovnu... Jeho resume bylo, ze to je nenarocny stehovak a pracant. Proste auto jak ma byt.
    8.7.2009 20:40 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Já považuju dluh na byt a auto za zkousnutelný. Byt určitě a auto samozřejmě dle potřebnosti - bydlet v Praze, asi si ho nekoupím. Jinak spotřebitelské úvěry na kraviny typu LCD televize a dovolené mě taky přijdou jako volovina.

    A s tím "nenáročným pracantem" souhlas, rodičům jsem odstěhoval v podstatě celej barák. :-)

    8.7.2009 20:44 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    jaký je přesně rozdíl v dluhu na "kravinu" televizi nebo dovolenou, a "nekravinu" auto?
    8.7.2009 21:14 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Auto někdo potřebuje třeba proto, aby se dostal do práce a mohl si vydělat třeba na tu dovolenou. Jak říkám, to je individuální. Jak říkám, kdybych bydlel v Praze, jezdím nadále MHD a na auto se vykašlu.
    8.7.2009 23:18 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    a někdo potřebuje dovolenou, aby byl v tý práci schopen dál fungovat ...
    Luk avatar 8.7.2009 23:32 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    ...ale dovolenou lze strávit i finančně nenáročně. Člověk nemusí letět na druhý konec světa, aby byl pak v práci schopen fungovat (někdo možná ano, ale ten už by asi spíš potřeboval psychiatra) ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    9.7.2009 10:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    to je pravda, jen jsem chtěl naznačit, že priority jsou různé ... jsou statky zbytné a nezbytné ... takže omlouvat si, že vzít si auto na půjčku je přece něco úplně jiného než vzít si půjčku na cokoliv jiného, je opravdu jen trapná výmluva

    jediná vyjímka je v současnosti to bydlení, podmínky na trhu jsou nastaveny tak, že platit nájem vyjde prakticky stejně jak splácet hypotéku, a asi jen málokdo si zvládne během studií přivydělat tak, aby pak hned vysolil hotovost na cenu bytu ... takže tam se zadlužení těžko vyhýbá, ale to auto lze řešit jinak - koneckonců, na to uvedené dojíždění do práce není zrovna výhodné kupovat si něco jako dodávku ...
    9.7.2009 12:00 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Já jsem se nevymlouval, já jsem to prezentoval jako svůj názor, což bylo podle mě i dostatečně zdůrazněno. Který samozřejmě nemusí sdílet každý. V některých diskusích jsou i lidé, kteří se podivují i nad hypotékou na vlastní bydlení, vždyť ten byt vám nevydělá žádné peníze ...

    Ale tak bychom se mohli hádat donekonečna. Z mé strany bych to ukončil tím, že jsem si nakonec vybral a jsem spokojen. A chtěl jsem se podělit o zkušenosti s provozem. Jestli má někdo jiný názor a priority, pak je to super. Co by to bylo za svět, kdybychom byli všichni stejní? :-)

    8.7.2009 20:55 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Na byt jeste ano, ale auto? Nejaka fikana bouracka, zlodej, vyjeb pojistovny a mas oci pro plac. Ne, ze bych takove pripady neznal.
    8.7.2009 21:19 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Byt ti taky můžou vykrást, může vyhořet, výbuch plynu ... já vím, pravděpodobnost je menší než u ukradení auta, ale kdybych přemýšlel takhle, jdu bydlet do Milady nebo pod most. Kdo nic nemá, nic neriskuje.

    Když ti ukradnou tu ojetinu, sice nemáš dluh, ale pokud auto potřebuješ, musíš si nějaké koupit. A kde vezmeš DALŠÍCH (kupříkladu) sto padesát tisíc? :-)))

    Ale to už tady plkáme o nesmyslech, záleží samozřejmě na názoru a prioritách. Já se rozhodl pro Logan a jsem spokojen. Což je pro mě nejdůležitější.

    8.7.2009 21:26 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    To je pravda :-)

    A uz jsem to jednou zazil, kdyz mi bylo osmnact, nasi koupili tenkrat vonavou schade stotricet a za tri dny byla fuc. Zbyly oci pro plac a dva mesice pote dojezdil trabant, ktery byl starsi nez ja. Tak jsem dalsi tri roky jezdil schade stodvacet, ktera predtim nekolik let slouzila jako doprovodne vozidlo a mela natocena 220 kkm (a dve GO motoru). Na druhou stranu je pravda, ze jsem s ni zazil to, co bych asi s stou stotricitkou nezazil :-)
    8.7.2009 21:32 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Už tady teda máme dost oftopic vlákno. Ale když už ... kámoši si jednou vymazlili imho nejkrásnější Škodovku - 110R. GO motoru, novej lak ... prostě jak z výroby. A první noc jim to ukradli. Bylo to na sebevraždu. :-)
    8.7.2009 23:21 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Když ti ukradnou tu ojetinu, sice nemáš dluh, ale pokud auto potřebuješ, musíš si nějaké koupit. A kde vezmeš DALŠÍCH (kupříkladu) sto padesát tisíc? :-)))
    tuto argumentaci nechápu ... a když ti ukradnou auto na úvěr, kde vezmeš těch DALŠÍCH (kupříkladu) sto padesát tisíc na doplacení úvěru?
    9.7.2009 07:40 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Tím jsem chtěl říct, že když ti ukradnou auto, je jedno, jestli je to ojetina, nebo nový na leasing. Pokud nemáš peňauze na další, jsi nahranej. :-)
    9.7.2009 08:44 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.

    No, jedno to neni. Pokud je auto proti kradezi pojistene (u leasingu musi byt), tak to ma dost odlisny prubeh, protoze auto na leasing nevlastnite Vy, ale leasingova spolecnost. Takze se Vam muze vesele stat, ze nemate auto, penzie, ktere jste dosud zaplatil, ani nic od pojistovny.

    Auto na leasing ma i jine komplikace, treba vyjezdy do zahranici (protoze nejste majitelem). Leasingova spolecnost Vam (samozrjeme za prislny poplatek v radu tisicu) rada vystavi potvrzeni, ze s Vasimi vyjezdy souhlasi. Protoze jezdite s autem treti strany, je to narocnejsi v pripade nehody... atd. atd. No a nakonec si taky dost priplatite.

    Kdyz na to nemam, tak to asi nepotrebuji. :) Bydleni byla bohuzel (jedina) nutna vyjimka.

    8.7.2009 20:41 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    hm, tak nevím, přes 1000 km s 50 l nádrží udělám i s "ochcáfkou f tédéíčku", aniž bych měl pocit, že po běžný silnici nemůžu jet 90 nebo mi to na D1 neutáhlo kopce na 130

    a moje blbá Felda (kombík) má se sklopenejma sedadlama zavazadlák 1376, což je o fous víc než uvádíš 1320, na těch 90 se s ní nebojím, se 130 v kopci na dálnici už trošku problém má, a žere mimo město 6,5 l v benzínu ... teda na to, že je to vpodstatě o dvě generace starší auto, tak z toho nevychází vůbec špatně ... když si vezmu, kolik je cena jeté, kolik člověk vráží do oprav, kolik by musel najezdit, aby se mu vyplatil rozdíl ve spotřebě, tak fakt nevidím žádný plus v tom kupovat ten tvůj šrot ... to už radši to jetý Mondeo, jak se píše vejš
    8.7.2009 21:30 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    No, musím říct, že jsem ten zavazadelník trefil od oka, pamatoval jsem si to z nějakého testu a blbě! Je to 2 350 l. Ale pokud jsi s Felicií spokojen, budiž ti to přáno. Leta jsem jezdil s Favoritem, naprosto super auto. Bohužel jedna urvaná krajnice a bylo po žížalkách ... pak jsem měl služební Felicii ne combi, ale ten problém s rezavejma dveřma ... a subjektivně mi tenkrát přišla horší než Favorit. I designově, i spolehlivostí.
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.7.2009 21:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    a subjektivně mi tenkrát přišla horší než Favorit. I designově, i spolehlivostí.
    ...pod to se podepisuju, hlavně ta 1.6, šlápneš na plyn a vír (výr? nevim s kterym se píše ta sova) v nádrži ;-)
    8.7.2009 21:55 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    1.6 byla krok vedle. Nejake jsme meli v praci a zlata 1.3...

    Jo a muzes to popsat tak, ze jsi jako vyr cumel na ten vir v nadrzi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.7.2009 21:58 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    ...no a 1.2 je ten samej motor, jen s ufiknutym jednim válcem :-D
    8.7.2009 23:10 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    výr v nádrži? Tak to teda musí fakt žrát, když to dokonce nasává do nádrže sovy :o)
    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    Luk avatar 8.7.2009 22:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Leta jsem jezdil s Favoritem, naprosto super auto.
    To jsem si v dobách, kdy jsem jezdil s Favoritem a Formanem tisíce kilometrů měsíčně, říkal taky (vcelku to jezdilo spolehlivě, nepočítám-li časté poruchy "drobností", například na elektrice). Ale když jsem s Favoritem musel minulý týden ujet cca 100 km, moc super mi to zrovna nepřipadalo. Připadal jsem si jak ve vojenském jeepu - sice slušný rozhled kolem dokola, ale strašně se naklání, poskakuje, plyn se musí pořádně šlapat (aby to aspoň trochu jelo - dole netáhne a nahoře se mu nechce do otáček) a volantem se člověk může utočit (převod hodně do pomala kvůli absenci posilovače).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    17.7.2009 20:29 dandy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.

    no promiň já v něm za den najel 500 a v pohodě za 5 dní 1200 a spokojen al byl to poslední ročník plná palba a 50KW a žral s mírou :-)

    8l LPG a asi 6,5-7 benzín nad Líoganem uvauji už dlouho velůká rodina a do ojetiny se mi už moc nechce u formana jsem zjistil že byl bouraný ale dobře opraven aspoň kastle po 22 000  a roce mi vyhořela elektrika :-( a teď je na šrot

    Luk avatar 17.7.2009 20:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    no promiň já v něm za den najel 500 a v pohodě za 5 dní 1200 a spokojen al byl to poslední ročník plná palba a 50KW a žral s mírou
    Jen jsem chtěl říct, že z lepších aut se do toho člověk těžko vrací. Je to věc zvyku. Jsem si jist, že po pár dnech by mi už nepřišlo divné v tom jezdit. Mimochodem ten poslední zážitek s Favoritem byl s ročníkem 1988, čili vyrobeným dávno před prvním "faceliftem" (tedy spíš před odstraněním těch nejhorších neduhů), zatímco ten "poslední ročník" měl za sebou ještě další facelift.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.7.2009 23:27 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    No, musím říct, že jsem ten zavazadelník trefil od oka, pamatoval jsem si to z nějakého testu a blbě! Je to 2 350 l.
    ok, no pokud potřebuješ běžně jezdit s dodávkou ... já jsem si pořídil vozejk :-p
    8.7.2009 23:27 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Upřímně řečeno, vidím to podobně. Já mám už pár let Gardovku. Zatímco ostatní kupují novější auta, já upgraduju to svoje. Teď je tam motor z Favorita, ale koncem prázdnin plánuju zástavbu 50kW MPi z Felicie (včetně toho vstřikování). Na jízdní vlastnosti si nestěžuju ... auto sedí dobře (oběma nápravám jsem dělal kompletní GO), motor celkem jede a na jízdu do práce a zpět to stačí až až. Provoz s tím rozhodně nebrzdím ... do práce jezdím asi měsíc přes Kohoutovice těma serpentýnama nahoru a ešte se mi nestalo, že by mě tam někdo nezdržoval. Na dálnici udržuju tachometrových 140 km/h až 150 km/h. Mezi Brnem a Olomoucí není kopec, který bych nevyjel 130 km/h. Takže Logana bych si za takový prachy rozhodně nekoupil. To už třeba ojetou Alfu ... to by bylo IMHO jiný svezení. Ale je fakt, že jednak pro mě auto není tak úplně spotřebka, a taky nepotřebuju nic velkýho - takže mám uplně jiný výchozí postavení, než auto blogu :o)
    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    9.7.2009 01:13 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    fakt nevidím žádný plus v tom kupovat ten tvůj šrot

    Ano, ano, pevne doufam, ze Vas nazor budou sdilet i pripadni nenechavci. I podle statistik si radeji vyberou tu "ochcáfkou f tédéíčku", tak ted jen aby si to nerozmysleli.

     

    9.7.2009 01:24 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.

     Jeste pro poradek. Ta Octavia ve zhruba srovnatelne vybave s uvedenym 1.9Tdi stoji nekde kolem 420+ tis. Kc a pak ma drazsi pojistku. 100 tis. mit a 100 tis. nemit je 200 tis. rozdil :) a treba pro me uz to v utracenych usporach poznat bude (dluh na cokoliv krome bytu (a i tam rozumne - misto a velikost) opravdu ne). Krom toho za tu ceny mate malicke auticko (nic proti malym autum, naopak, jsem fanousek... kdyz jsou levna), protoze ta Dacia je proti tomu fakt stehovak.

    A Felda, to je uplne jine kafe. Dle meho posledni opravdu povedeny vuz z MB (ciste pomer cena vykon) s neuveritelne nenarocnym provozem, takhle levny servis uz asi tezko u nejakeho auta clovek zazije a na kazde vesnici se najde nekdo, kdo to umi spravit. 6.5l/100km se z ni dostat da, ale urcite ne 130km/h na dalnici. Ale v kombinaci s LPG a je to porad parada... akorat se tam s plynovou nadrzi nevejde kocar, takze proto ta vymena (pro dva byla presne to, co bylo potreba). 

    9.7.2009 10:44 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    mně nešlo o nějaké přímé srovnávání, jen o to, že co je uváděno jako výhody není zas tak nic extra (pravda, s tím zavazadlákem je to teda trošku jinak, hm) ... a ty jízdní vlastnosti by mě teda pekelně sraly ... ona ta dlouhá Felda není žádnej zázrak, ale tak nějak to odpovídá našim silnicím ... a koneckonců, Vito jsem taky na bok nehodil ;-)

    6,5 na 100 říkám mimo město, čímž se obvykle nemyslí dálnice při 130 ... na dálnici je optimálních nějakejch asi 112 km/h - vychází to do nejvyššího točivýho momentu motoru a odpor vzduchu není ještě tak velkej ... řešit spotřebu ve městě nemá smysl, postávání v kolonách atd. je silně nedeterministický ... čert vem LPG, to se mi nevyplatí, servisní prohlídky atp. něco stojí, a ročně tolik nenajedu ... já chci elektromotor :-/ (ideálně něco jako Volt)
    25.6.2010 16:14 Hanz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    A jak to vypada o rok pozdeji? Jeste porad byste ho doporucil?
    9.1.2011 14:03 Tremex | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Me by to taky zajimalo...
    10.7.2012 09:38 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    A po třech letech? Fakt by mě to zajímalo, o tomhle autu uvažuju...
    4.1.2013 07:58 Jakub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    A po čtyřech letech?
    4.2.2014 11:12 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    A po 5 letech? Hergot, chlape, vy nás tedy už 5 let ignorujete a nás by to přitom tak zajímalo :-)
    10.12.2014 13:06 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Tak já jsem si to auto nakonec v létě koupil za 89 tisíc, i když nás tady autor už 5 let ignoruje. 7 místnou verzi, 5 let staré, benzín. Zatím spokojenost. Bylo třeba vyměnit brzdové kotouče, jeden čep (byla tam vůle), přivařit jedno přichycení výfuku, vyměnit filtry a rozvody, vyměnit zacvakávače pásů (měla to auto nějaká stavební a demoliční firma...), teď budu měnit gumy. Největší opruz byl s tím, že to žralo baterii a v servisu to neodhalili, takže jsme se celkem 3x nerozjeli. Nakonec to bylo bluetooth handsfree, šlo komplet ven a do koše a rázem je po problémech, auto může klidně stát 2 týdny na parkovišti a je to ok. Perfektní je poměr cena/počet míst a to auto není kůl, takže snad neláká zloděje. Chyby to má ale taky. V sedmi místech už není moc úložného prostoru, spousta malých míst na krámy, ale žádné velké, vzadu (3. řada) se dobře sedí, ale blbě se tam leze, ovládání ofukovačů je hrozně dole a nesvítí, čili za tmy a za jízdy do necvičený řidič fakt nezvládne. Taky je tam snadné někam skřípnout bezpečnostní pás. Až na ty problémy, co byly hned po nákupu a se kterými jsem počítal, to auto jezdí spolehlivě. Jízdní vlastnsti pro neagresivního řidiče, jako jsem já, zcela v pohodě, crashtest jsem naštěstí zatím žádný nedělal.
    4.4.2015 11:29 vympel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    a po 6 rokoch to vyzera ako?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.