abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1052 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník
    Zápisky (polo)šíleného linuxového managora. Náhodné výkřiky člověka, který se shodou okolností nestal překladatelem, ale vedoucím týmu opravářů software v jednom nadnárodním koncernu, který si s polomrtvým Novellem koupil i vzkvétající SUSE.
    Aktuální zápisy

    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc

    Denní rytmus rozhodit, raz dva!

    27.3.2016 19:50 | Přečteno: 1940× | Linux | poslední úprava: 28.3.2016 13:05

    A je to tu zase. Rána do hlavy a vstávejte všichni o hodinu dřív. Jak kdysi v nějaké světlejší chvilce trefně napsal Ladislav Jakl (a od té doby každoročně opakuje):
    Prý nám na podzim tu hodinu vrátí. To jo. Sedm měsíců na ní budou rajtovat a pak ji jednoho podzimního rána umolousanou, znectěnou a ohmatanou milostivě dostaneme zpět.
    Cestou z velikonoční vigilie se mě nejstarší syn (10 let) zeptal, proč by bylo obtížné změny času zrušit, když si tolik lidí (v jeho okolí) myslí, že jsou nesmyslné. Chvíli jsem argumentoval, že by se musely na jednom datu dohodnout pokud možno všechny evropské země, protože by to jinak působilo problémy v dopravě, apod. V tom to ale není. Ve Spojených státech amerických posunuli hodinky už před 14 dny, v Brazílii dokonce už před šesti týdny, a to navíc na opačnou stranu. Letové řády se s tím nějak vyrovnaly…

    U nás letní čas zavedl Hitler. Zrušit by ho dokázal zas leda nějaký diktátor. Při pohledu na Hrad připadá v úvahu třeba Vladimir Putin. Ovšem, na tomhle příkladu je vidět, jak se chová Rus. Myslíte, že tu ukořistěnou hodinu vrátil? Ani nápad! Letní čas teď v Moskvě platí celoročně. (Oprava: Rus nakonec odcizenou hodinu po 3 letech vrátil. Za upozornění děkuji uživateli randy.)

    Letní čas se neujal ani v Číně. Zavedli ho, šest let to utrpení vydrželi (1986-1991) a pak ho zase zrušili. To by tak určitě udělali, kdyby se to vyplácelo, že.

    A to se ani nesnažím odhadnout, jak změny času zbytečně komplikují jakýkoli softwarový projekt, který musí pracovat s tzv. reálným časem. Schválně, zkuste se podívat na implementaci knihovní funkce mktime a řekněte, jestli ten kód chápete. To ovšem ještě nic není proti neustálému šťourání do toho, kdy přesně v které zemi ten posun o hodinu nastane. Kdo má čas a chuť, ať si přečte komentáře v definici časových zón (pro slabší nátury v Evropě, pro silnější v Jižní Americe). Ano, opravdu se v Brazílii to datum jeden rok měnilo na poslední chvíli jen kvůli volbám; zažili jsme si s tím tehdy v SUSE L3 pěkných pár horkých chvilek. Kolega měl pak ještě dlouho na whiteboardu napsáno: "I hate timezone updates" (asi 20x pod sebou).

    Zkrátka letní čas je podle mne jenom pro zlost.        

    Hodnocení: 78 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.3.2016 20:11 rekt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Schválně, zkuste se podívat na implementaci knihovní funkce mktime a řekněte, jestli ten kód chápete
    Ne, ale to přikládám absenci srozumitelných komentářů
    27.3.2016 20:49 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    U nás letní čas zavedl Hitler. Zrušit by ho dokázal zas leda nějaký diktátor.

    To je ovšem hodně velká zkratka, viz onen zmíněný zdroják timezone balíčku nebo přepis do lidské řeči na wikipedii:

    Letní čas byl znovu zaveden v důsledku úsporných opatření za druhé světové války. V českých zemích (tehdy v Protektorátu Čechy a Morava) fungoval nepřetržitě (!) od 1. dubna 1940 až do 4. října 1942, dále pak v letních měsících let 1943–1949. Na přelomu roku 1946 (1. prosince 1946 – 23. února 1947) byl zaveden také tzv. zimní čas, kdy byl čas posunut o jednu hodinu dozadu – tento opačný posun je zřejmě světovým unikátem.[zdroj?] Příslušné vládní nařízení bylo vydáno 27. listopadu, tedy čtyři dny před změnou.

    Každoroční letní čas byl v Československu zaveden v roce 1979. Po několika letech se ustálilo pravidlo, podle kterého se letní čas zaváděl poslední březnový víkend (v noci ze soboty na neděli) a končil poslední zářijový víkend. Od roku 1996 je letní čas o jeden měsíc delší – trvá až do posledního víkendu v říjnu, čímž je letní čas zaveden po větší část roku než čas pásmový. Tato změna byla provedena v celé Evropské unii, takže se jí přizpůsobila i Česká republika.

    Pomineme-li různé konspirační teoretiky, všeobecný konsensus je, že v roce 1979 byl Hitler už přes třicet let po smrti. :-)

    elijah avatar 27.3.2016 23:00 elijah | blog: managor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Ano, je to zkratka, ale podrobný výklad byl k neučtení. Hlavní myšlenkou bylo, že změny času se v českých zemích dařilo zavádět jedině autoritativně (a to už za toho Rakouska-Uherska), čehož je Hitler dobrým (a všeobecně srozumitelným) příkladem.
    Petr Tomášek avatar 31.3.2016 10:26 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Husák nebyl o moc lepší než Hitler...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    27.3.2016 21:14 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Kdybych nemel jedny analogove hodiny ktere se neumi samy synchronizovat tak si te zmeny ani nevsimnu. Nechapu proc to vsem tak vadi.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Agent avatar 27.3.2016 22:33 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    V kolik vstáváš? Já před pátou.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    GeoRW avatar 29.3.2016 14:43 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    moje vstavanie dost ovplyvnuje slnecny svit; ked ide jar a slnko zacne vychadzat skorej, tak aj ja sa zacnem budit skorej ... zmena casu mi nasledne pride vhod a navyse je potom dlhsie svetlo, takze ma clovek po praci vecer viac casu ist von na bajk/korcule napr., takze ja som s letnym casom spokojny :-)
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    Jendа avatar 28.3.2016 01:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Jaké číslo mi ukazují hodiny na počítači je mi celkem fuk (i když by někdo mohl opravit defaultní konfiguraci syslogu v Debianu, aby se to na podzim nerozbilo…), ale současně se o hodinu posunuly všechny ostatní umělé periodické věci (škola, práce, otevírací doby).
    randy avatar 27.3.2016 21:41 randy | skóre: 21 | Hviezdoslavov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    V rusku plati zimny cas, kedze zimny cas je "ten spravny". Zial ludom sa viac paci prave ten letny.. :/
    R>
    elijah avatar 27.3.2016 22:52 elijah | blog: managor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Děkuji za poznámku. Poslední změnu v roce 2014 jsem nějak nezaznamenal. Takže opravuji: Rus odcizenou hodinu po třech letech vrátil.
    pavlix avatar 28.3.2016 12:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Protože lidem dělá problém chápat isomorfii.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.3.2016 22:06 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    V evropským parlamentu je snad teĎ nějaká snaha sesypat argumetny proč už dnes není třeba a pak začít s rušením. Ale ninjak rychle bych to asi nečekal, protože je spousta naléhavější agendy a tohle je opatření jdoucí proti zásadě "if it aint broken don't fix it", tedy dlouhodobě by to určitě bylo rozumné, ale krátkodobě to bude práce a oštara navíc.
    Bystroushaak avatar 28.3.2016 08:09 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Ale ono to je „broken“.
    28.3.2016 23:47 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Ne - dělá to problémy, ale s těma problémama systém šlape, takže není "broken". Naopak čert ví, co by se všechno posralo nebo zblblo, kdybys to při dnešní komplexitě svoločnosti bez velkejch příprav zrušil. Všechny mašinky, který atuomaticky přehazovaly letní/zmimní čas a nedostávají automaticky vzduchem aktualizace, budou vedle.
    xxxs avatar 27.3.2016 22:40 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    mna to trosku nabura, ale celkovo som rad. ked pridem z roboty, mam o hodinu viac svetla.
    27.3.2016 23:44 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Jakýkoliv software, který řídí jakoukoliv činnost v reálném světě s fyzikálně danou dynamikou a nepoužívá CLOCK_MONOTONIC si koleduje o veliké problémy typu nabourání automobilu, výbuchu jaderné elektrárny.

    Pokud je pak potřeba čas zapisovat do databáze, filesystému, vážně míněných logů, tak uložení v lokálním čase je opět zlo. Souhlasím s tím, že zobrazování je pak někdy dost zábava a v té hodině, která na podzim v lokálním zobrazení neexistuje je to pravdu oříšek. Ale ukládání lokálního času je špatně.

    Zásadnější problém je pak co dělat s přestupnými sekundami, když je potřeba použít čas svázaný s dalšími institucemi nebo pohybem nebeských těles. Z hlediska fyzikálních a astronomických měření je posouvání CLOCK_REALTIME o sekundu vpřed a vzad zcela špatně. Takže by bylo správné vše ukládat proti CLOCK_TAI a držet si i veškeré časy přidání a ubrání přestupné sekundy. Pokud ale vím, tak zatím toto řešení přijaté nebylo.

    Co se pak týče letního času, tak sám s posunem režimu problém nemám a to, že teoreticky zažiji odpoledne po práci o hodinu více světla a amplituda změn světla ráno zůstane omezená na půlku považuji spíše za plus.
    Jendа avatar 28.3.2016 01:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    a v té hodině, která na podzim v lokálním zobrazení neexistuje
    Existuje, dokonce dvakrát, takže kromě času musíš zobrazovat i timezone, ne?
    28.3.2016 07:42 chytrak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Jojo, přestupné vteřiny. Kdo jste někdy psal aplet hodin a on neumí zobrazit 23:59:60, tak tam máte BUGu! ;-)
    Bystroushaak avatar 28.3.2016 08:14 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    JInak: Osobně se snažím prostě „čas“ a „datum“ nikde nepoužívat a úplně všude, kam to jen jde cpát timestamp. Uživateli se to pak nějak pěkně zobrazí (ISO 8601) a interně to šetří strašné spousty sraní.
    pavlix avatar 28.3.2016 13:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Bohužel při výchozí konfiguraci ani timestamp nefunguje úplně správně. To je tak, když všeobecné technologické standardy vymýšlí idioti.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bystroushaak avatar 28.3.2016 14:21 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Co na něm ve výchozí konfiguraci nefunguje správně?
    Jendа avatar 28.3.2016 16:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Při přestupné sekundě (v tom případě, který nastává) se jedna sekunda opakuje. Pokud počítáš s přesností vyšší než sekunda, skočí ti čas dozadu.

    Napiš do dokumentace k programu, že přestupné sekundy neřešíš a řešit nebudeš, a že uživateli doporučuješ použít timezone, která takové hovadiny neobsahuje.
    Bystroushaak avatar 28.3.2016 18:25 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Jak se může opakovat, když to přímo podle definice přestupné vteřiny vůbec nepoužívá*? Podle wikipedie to nemá žádný vztah k našemu datu, je to prostě jen počet vteřin od 00:00:00 1.1.1970. Podle všech informací co o tom mám já to nemá k lidským reprezentacím a rotaci planety žádný vztah, to se týká jen převodních funkcí do/z lidský čitelných reprezentací, které se s tím holt musí poprat.

    *Viz:
    Coordinated Universal Time (UTC) includes leap seconds. However, in POSIX time (seconds since the Epoch), leap seconds are ignored (not applied) to provide an easy and compatible method of computing time differences.
    -- http://pubs.opengroup.org/onlinepubs/9699919799/xrat/V4_xbd_chap04.html#tag_21_04_15
    28.3.2016 18:42 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Podle wikipedie to nemá žádný vztah k našemu datu, je to prostě jen počet vteřin od 00:00:00 1.1.1970.
    Ano, jenže to kvůli snazším výpočtům počítá s tím, že každá minuta má právě šedesát vteřin. Nebo-li se to tváří, jako by žádné přestupné sekundy neexistovaly, a když taková sekunda nastane, musí se posunout hodiny.
    Bystroushaak avatar 28.3.2016 20:19 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Ne. Jak to chápu já*:

    Tohle vůbec s minutami nepočítá, ostatně to ani žádné výpočty nedělá. Je to prostě jen counter, který se každou vteřinu zvedne o jedna. Koncepty jako minuta, hodina, nebo rok jsou tam cizí. Pokud někdo spustil tenhle counter na počítači s dostatečně přesnými hodinami v roce 1970, měl by mít stejný výsledek jako na dnešních počítačích, i když od té doby proběhlo několik posouvání, přesouvání a mutování lidské reprezentace času. Timestampu to ale může být jedno, protože počet vteřin, který uběhl od Epochy je pořád stejný (když tedy vynechám relativistické efekty dilatace času).

    Samozřejmě, něco jiného je, když s tím chce počítat programátor a řekne si, že třeba příští den je + 24*60*60, což už může být v některých případech špatně. Je ale na konverzní funkci, aby správně převedla 2016-03-28T20:17:14+0200 na korektní timestamp.

    *Doufám, že v tomhle nežiji v omylu.
    28.3.2016 20:28 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Tohle žádné výpočty nedělá. Ale lidé s tímhle údajem nepracují, pro lidi je potřeba to převést na „normální“ datum a čas. A při tom převodu se právě s těmi přestupnými sekundami nepočítá. Pokud by tedy někdo přičítal každou sekundu od půlnoci 1. ledna 1970, dnes by měl napočítáno o 26 méně, než kolik má dnešní unixtime – protože ten se s každou přestupnou sekundou posune, aby převod na aktuální čas seděl.

    Konkrétně – 30. 6. 2015 23:59:59 UTC je unixtime 1435708799, 1. 7. 2015 0:00:00 UTC je 1435708800, přitom mezi těmi dvěma okamžiky uplynuly 2 sekundy. A čas 30. 6. 2015 23:59:60 UTC nejde jako unixtime vůbec vyjádřit.
    Bystroushaak avatar 28.3.2016 22:45 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    protože ten se s každou přestupnou sekundou posune, aby převod na aktuální čas seděl.
    To se mi zdá jako dost divná praktika stavící na hlavu celý smysl timestampu.

    Přímo v té specifikaci píšou:
    The topic of whether seconds since the Epoch should account for leap seconds has been debated on a number of occasions, and each time consensus was reached (with acknowledged dissent each time) that the majority of users are best served by treating all days identically. (That is, the majority of applications were judged to assume a single length-as measured in seconds since the Epoch-for all days. Thus, leap seconds are not applied to seconds since the Epoch.) Those applications which do care about leap seconds can determine how to handle them in whatever way those applications feel is best. This was particularly emphasized because there was disagreement about what the best way of handling leap seconds might be. It is a practical impossibility to mandate that a conforming implementation must have a fixed relationship to any particular official clock (consider isolated systems, or systems performing "reruns" by setting the clock to some arbitrary time).
    pavlix avatar 28.3.2016 23:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Musíš se smířit s tím, že standardní unixový timestamp je pouze přibližný, protože je postavený na předstírání neexistence přestupných sekund a zároveň se synchronizuje na aktuální čas. To stejné paradoxně platí i pro standardní monotónní čas. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.3.2016 03:49 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    No, ta specifikacemluvi jasne:
    4.15 Seconds Since the Epoch

    A value that approximates the number of seconds that have elapsed since the Epoch. A Coordinated Universal Time name (specified in terms of seconds (tm_sec), minutes (tm_min), hours (tm_hour), days since January 1 of the year (tm_yday), and calendar year minus 1900 (tm_year)) is related to a time represented as seconds since the Epoch, according to the expression below.

    If the year is <1970 or the value is negative, the relationship is undefined. If the year is >=1970 and the value is non-negative, the value is related to a Coordinated Universal Time name according to the C-language expression, where tm_sec, tm_min, tm_hour, tm_yday, and tm_year are all integer types:

    tm_sec + tm_min*60 + tm_hour*3600 + tm_yday*86400 + (tm_year-70)*31536000 + ((tm_year-69)/4)*86400 - ((tm_year-1)/100)*86400 + ((tm_year+299)/400)*86400

    The relationship between the actual time of day and the current value for seconds since the Epoch is unspecified.

    How any changes to the value of seconds since the Epoch are made to align to a desired relationship with the current actual time is implementation-defined. As represented in seconds since the Epoch, each and every day shall be accounted for by exactly 86400 seconds.
    Tedy je to pocet sekund od epochy, ale bez zapocitani prestupnych sekund. Tedy mensi udaj, nez skutecny pocet sekund od epochy (vzhledem k tomu, ze od epochy probehlo nekolik 'kladnych' prestupnych sekund, ktere nebyly zapocitany).
    Bystroushaak avatar 29.3.2016 07:49 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Tedy je to pocet sekund od epochy, ale bez zapocitani prestupnych sekund. Tedy mensi udaj, nez skutecny pocet sekund od epochy (vzhledem k tomu, ze od epochy probehlo nekolik 'kladnych' prestupnych sekund, ktere nebyly zapocitany).
    Ano, takhle jsem si to myslel. Pokud to dobře chápu, tak Filip Jirsák tvrdí*, že se ten čas posouvá o přestupné sekundy, tedy že timestamp není menší, než skutečný počet sekund od epochy, protože epocha byla posunuta o 26 vteřin.

    *Viz:
    protože ten se s každou přestupnou sekundou posune, aby převod na aktuální čas seděl
    Rád bych se definitvně dobral toho, jak to tedy je, protože to používám všude možně.
    29.3.2016 08:24 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Pořád si nějak nerozumíme :-) Unixtime vyjadřuje, kolik sekundy by uplynulo od půlnoci 1. 1. 1970 UTC, pokud by se nevkládaly přestupné sekundy. Tedy současný unixtime je menší, než skutečný počet sekund od půlnoci 1. 1. 1970. Z dnešního pohledu to skutečně vypadá, jako by se ta epocha posunula o 26 sekund, ale není to tak. Za epochu se stále považuje půlnoc, tj. unixtime 0 i dnes vyjadřuje 1. 1. 1970 0:00:00 UTC. V unixtime tedy v současné době chybí těch 26 sekund, a když pomocí unixtime spočítáte, kolik sekundu uplynulo mezi půlnocí 29. 3. 1970 a půlnocí 29. 3. 2016, dostanete interval o 26 sekund kratší, než kolik uplynulo ve skutečnost (kolik byste naměřil na přesných stopkách). Na druhou stranu ten interval bude pěkné kulaté číslo, násobek 86 400.

    Tím posouváním o přestupné sekundy jsem nemyslel to, že by se posouval unixtime, ale že si musíte posunout hodiny, které běží v unixtime. Hodiny, které každou sekundu přičtou jedničku a budou dnes ukazovat při převodu z unixtime přesný čas, musíte v okamžiku přestupné sekundy na jednu sekundu pozastavit, nebo jedničku odečíst, nebo je zpomalit – zkrátka docílit toho, abyste za dvě sekundy přičetl jenom jedničku. V případě záporné přestupné sekundy by to bylo naopak, za jednu sekundu byste musel přičíst dvojku.
    Bystroushaak avatar 29.3.2016 08:29 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Aha, takhle. Díky za vysvětlení.
    pavlix avatar 29.3.2016 08:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 29.3.2016 00:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Podle wikipedie to nemá žádný vztah k našemu datu, je to prostě jen počet vteřin od 00:00:00 1.1.1970.
    Pokud je to takto definované, pak to při nastavení timezone, kde byly přestupné sekundy, minimálně na mém systému počítá blbě.
    ~> echo $(( `date --date "2015-06-30 23:59:59+0000" +%s` - `date --date "2015-07-01 00:00:01+0000" +%s` ))   $(( `date --date "2015-05-31 23:59:59+0000" +%s` - `date --date "2015-06-01 00:00:01+0000" +%s` ))
    -2 -2
    pavlix avatar 28.3.2016 21:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Vidím, že odpověď jsi už dostal. Mimochodem doporučuju se zeptat na #musl na Freenode, jeden človíček tam používal na Linuxu metodu počítání času, která tímto problémem netrpí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 28.3.2016 13:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Ten první odkaz vede na článek s naprostými hovadinami. Třeba člověk, který věří, že každý 24-hodinový interval začíná a končí ve stejném dni není nedbalý programátor, ale debil.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.3.2016 14:43 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Souhlasím s tím, že zobrazování je pak někdy dost zábava a v té hodině, která na podzim v lokálním zobrazení neexistuje je to pravdu oříšek. Ale ukládání lokálního času je špatně.
    Časové údaje v různých časových zónách jsou navzájem bez problémů převoditelné. 28. 3. 2016 12:00:00 CEST == 28. 3. 2016 11:00:00 CET == 28. 3. 2016 10:00:00 UTC. I to 28. 3. 2016 11:00:00 CET je platný čas, akorát se to takhle nepoužívá, protože se tou dobou používá CEST. Také je jednoznačně určeno, kdy se jako lokální čas používá CET a kdy CEST (např. letos je to od 27. 3. 2016 01:00:00 UTC do 30. 10. 2016 00:59:59 UTC). Takže jediná „zábava“ může nastat, když čas zobrazujete bez časové zóny a potřebujete zobrazit čas mezi 30. 10. 2016 01:00:00 UTC a 30. 10. 2016 01:59:59 UTC – je vhodné alespoň pro tohle období časovou zónu zobrazit.

    Vzhledem k tomu, že ty časové údaje v různých zónách jsou navzájem převoditelné, není nic špatného na ukládání lokálního času – pokud ho ukládáte s časovou zónou. Špatné je ukládání bez časové zóny, a to ať už je ten čas v jakékoli zóně. Častým příkladem jsou logy – i když tam máte čas v UTC, ale není to tam uvedeno, je to komplikace, protože musíte dodatečně zjišťovat, v jaké zóně je ten čas uváděn.
    Z hlediska fyzikálních a astronomických měření je posouvání CLOCK_REALTIME o sekundu vpřed a vzad zcela špatně.
    To je ale špatná implementace. Správná implementace je taková, že po 01:59:59 CEST následuje 01:59:60 CEST a teprve po té 02:00:00 CEST. Problém je, že spousta software neumí pracovat s minutou delší než 60 sekund, a spousta software ukládá čas jako počet sekund (případně mili- nebo mikrosekund) od definovaného času, přičemž předpokládá, že každá minuta má právě 60 sekund. V takovém případě je samozřejmě pro ten software jediná možnost tu přestupnou sekundu zatajit a „nenápadně“ posunout hodiny.
    mirec avatar 28.3.2016 09:12 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!

    Neviem ako ostatní, ale keď som chodil do práce posun času mi celkom pomáhal. Pred presunom zo zimného na letný som aj tak vstval cca o hodinu skôr, takže zmena bola celkom vhod. Zase v zime bolo vstávanie ráno o rovnakom čase stále ťažšie a zase prechod na zimný čas to napravil.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    PepaSFI avatar 28.3.2016 12:57 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Já už jsem mockrát chtěl na tohle téma něco obsáhlejšího napsat, z pohledu odborného, hodinářského, ale nějak se mi nechce. Ikdyž teď marodím, do práce půjdu asi od prvního, takže mám čas na aklimatizaci, stejně mi to vadí. Zkrátka to dělá bordel úplně ve všem a vůbec nic pozitivního to nepřináší. Posuny času byly zaváděny v různých krizových obdobích coby úsporné opatření. Mělo to "šetřit denní světlo", jak ostatně dokládá anglické označení toho blbince. Posunout hlavní lidské činnosti do času kdy není nutno svítit. Ovšem to se pohybujeme v dobách kdy to svícení bylo významnou částí spotřeby a kvůli válečnému stavu nebo energetické krizi se vyplatilo takové opatření dělat Dnes už to tak není. Velká část pracovišť nemá vůbec přístup denního světla a nepřetržitých provozů se to vůbec netýká. A v domácnostech, jak ukázal ten plán na změnu tarifů elektřiny, je šetření nežádoucí.

    Bohužel, dokud se toho nevzdají v Německu, nezbavíme se toho. Udělat to samostatně by bylo obtížné. Ne proto aby nebyly v konfliktu přeshraniční záležitosti, jízdní řády a podobně.Ostatně v jízdních řádech dělá právě ta změna času pěkný chaos. Ale jde o jiné věci. Například dálkové řízení hodin. Málokdo si uvědomuje kolik hodin, budíků a různých časoměrných systémů závisí na signálu DCF. Vysílač přesného času se nachází poblíž Frankfurtu nad Mohanem a pokrývá použitelným signálem podstatnou část Evropy. Ovšem v kódu je čas používaný na území Německa, tedy středoevropský nebo letní středoevropský. Takže pokud tu změnu nechceme používat, musíme si sehnat hodiny které umožní manuální volbu časového pásma, což u běžně užívaných hodin a budíků nebývá zrovna obvyklé. Mimochodem, kdysi jsme měli taky takový vysílač, dokonce jsme byli průkopníci v rádiovém přenosu času. Bohužel, vysílání bylo z ekonomických důvodů zrušeno v roce 1995. Tehdy ještě stav elektroniky neumožnil výrobu levných a jednoduchých dekodérů signálu pro obecné použití a tak nebyla podpora pro provoz systému.

    Asi nejvíc mi vadí že se ráno při cestách do práce znovu dostaneme do "zvířecího času". Do doby krátce před východem slunce, kdy už není tma ale ještě není vidět. To je doba kdy je největší aktivita zvěře. Srnci se pasou a přebíhají silnici. Na poli jsou ještě téměř ve tmě a když se rozběhnou přes silnici, už bývá pozdě jakkoliv reagovat. Vůbec přitom nezáleží na rychlosti. Extrémně pomalá jízda jen zmenší vzniklou škodu, ne riziko střetu.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    mirec avatar 28.3.2016 19:10 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Asi nejvíc mi vadí že se ráno při cestách do práce znovu dostaneme do "zvířecího času". Do doby krátce před východem slunce, kdy už není tma ale ještě není vidět.

    Toto práve zmena času rieši. Choďte do práce o 08:00, vtedy je to v pohode v letnom aj zimnom čase. Ak by sa do práce chodilo o 08:00 terajšieho letného času tak bez zmeny času by to bolo v zime práve pred svitaním.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    PepaSFI avatar 28.3.2016 20:04 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    no to je právě ten problém že o tom rozhodují lidi co žijou ve svém světě a nechápou že každý nemůže být ředitelem zeměkoule teoretikem. Že když oni jdou v 8 hodin do práce tak svět kolem funguje proto že jiní jsou už dvě až tři hodiny v práci.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    mirec avatar 28.3.2016 20:32 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!

    Lenže to nie je problém posúvania času. Ak sa časy nastavia dobre tak to práve predchádza týmto problémom. Že je niekto blbec na to som si už zvykol. Teda vlastne nezvykol, akurát som si jedného dňa povedal, že na to kašlem a dal som výpoveď :-P

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    PepaSFI avatar 29.3.2016 09:37 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    ano, že je někdo blbec, na to jsem si taky zvykl. A je to problém posouvání času. Když někomu vyhovuje chodit do práce v jiném čase a má možnost si to zařídit, ať to udělá. Ale proč se kvůli tomu má překotit život půlce kontinentu?
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    mirec avatar 29.3.2016 11:31 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!

    Ako zrušenie CEST pomôže bežnému človeku pracujúcemu povedzme od 08:00 ráno (povedzme, že nemá možnosť flexibilnej pracovnej doby)? V lete bude slnko výchádzať viacej než 4h pred príchodom do práce. Je to dosť málo času na nejaké tie domáce rekonštrukčné práce. Západ slnka zase v najlepšom prípade okolo 19:00 čo je zase od príchodu z práce málo času. Potom je riešenie na dohode so zamestnávateľom nech mení pracovnú dobu (ehm a sme zase pri skokovej zmene času) čím krásne rozbijeme príchod do práce tým, ktorí využívajú hromadnú dopravu.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    pavlix avatar 29.3.2016 11:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Přečetl jsem to pětkrát a stále netuším, co se snažíš říct.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    PepaSFI avatar 29.3.2016 12:27 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    já jsem z toho pochopil že tady očividně někdo netuší že svět se nezačíná hýbat v 8 hodin.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    mirec avatar 29.3.2016 12:50 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!

    Doplňte si čas podľa seba. Otázka zostáva.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    PepaSFI avatar 29.3.2016 13:17 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    zrušení letního času pomůže člověku pracujícímu i nepracujícímu v libovolném čase tím že se odstraní skoková změna denního režimu. Odstraní se chaos v jízdních řádech kdy se doprava musí na hodinu zastavit aby nedojely vlaky do cíle dřív než vyjely a za půl roku zas na čas jedoucí vlak nabere hodinu zpoždění a rozhodí se návaznost na další spoje. Odstraní se chaos v rozpisech směn, v nočních službách, v přenastavování různých evidenčních systémů, měřidel, účetních záznamů.

    Zněkterých komentářů tady vidím zásadní nepochopení věci. Letní čas byl zaveden z ekonomických důvodů, jako způsob ušetřit energii. Jenže tenhle důvod už neexistuje, ekonomický přínos je prakticky nezjistitelný a naopak je tady negativní vliv na zdraví a psychiku. Letní čas tady není proto aby lidi měli delší světlo když jdou večer z hospody nebo aby je nebudilo slunce když jdou v 8 do práce.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    mirec avatar 29.3.2016 13:56 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!

    Skokovú zmenu o hodinu som mal v lete niekoľko krát (individuálna dohoda aby som mohol začínať o 08:00 (zima) 07:00, 06:00, 05:00 podľa východu slnka). Zdá sa mi prirodzenejšia riadiť sa podľa slnka než nejakou umelo zavedenou veličinou (hodiny).

    Čo sa týka zvyšku, áno, hlavne u vlakov / lietadiel je problém, ale nič, čo by spoločnosti nedokázali zvládnuť. Zmena sa hlavne deje cez víkend, takže pre tých, ktorí pracujú pondelok - piatok sa to nedotkne. Ak ide o nejaké elektronické systémy tam časové zóny fungujú už dávno, zrušením letného času sa akurát budú musieť preprogramovať.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    PepaSFI avatar 29.3.2016 14:31 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    pokud máš možnost si podle východu slunce měnit pracovní dobu a vyhovuje ti to, pak je to v pořádku. Takže v praxi ti může být úplně jedno jestli je letní čas nebo ne. Většina lidí tu možnost nemá. Musí si zvyknout na umělý denní režim a na posuny denního světla si průběžně zvykat Pak mají problém se skokovou změnou.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Jendа avatar 29.3.2016 13:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    V lete bude slnko výchádzať viacej než 4h pred príchodom do práce.
    Asi lepší když bude vycházet 4 hodiny před než 5 hodin před.
    mirec avatar 29.3.2016 13:51 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!

    To si riešte s ľuďmi, ktorí chcú používať UTC.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Jendа avatar 29.3.2016 13:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    ?

    Jako že když by se všude zavedlo UTC, tak třeba v Austrálii bude hlavní pracovní doba přes noc?
    Fluttershy, yay! avatar 29.3.2016 14:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Závisí na definici noci.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    28.3.2016 20:39 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Tak jsi se měl lépe učit, co ti na to mám říct...
    29.3.2016 09:13 EtDirloth | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    niekedy je lepsie mlcat
    pavlix avatar 29.3.2016 09:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.3.2016 10:09 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Tak ono je hlavně lepší nepoužívat v diskusi jméno, které už používá někdo jiný. Ten předchozí komentář jsem nepsal já, ale „někdo jiný téhož jména“…
    Bystroushaak avatar 29.3.2016 10:12 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Tohle spolehlivě řeší registrace, či elektronické podepisování ;)
    Dreit avatar 28.3.2016 20:36 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!

    Horší to mají ti s pevnou pracovní dobou, v šest v montérkách ve fabrice a bez keců.

    Nope
    Bedňa avatar 28.3.2016 16:49 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    O zrušení letného času sa hovorí už roky. V TV nejaký maník z vlády hovoril, že v dnešnej dobe úspora na energiách sa neblíži ani percentu, aj to čo vypočítali bolo čiste teoretické a úspora môže byť vlastne nula, takže len dokázal, že na nás serú a ani si to neuvedomil :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Fluttershy, yay! avatar 28.3.2016 20:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Ono je to dokonce naopak – vzroste počet nehod, pracovních úrazů a infarktů. To mi přijde jako celkem dobrý argument k protlačení s populistickým řevem „i kdyby to mělo zachránit jediný život“.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    28.3.2016 23:57 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    KDU-ČSL se toho chytlo. Mám trošku obavu, že byť jsou mi jinak momentálně asi tak nejsympatičtější a nejdůvěryhodnější z parlamentních i neparlamentních stran, tak tady je to právě trošku populistický (když koukali, na co by lidi nalákali, tak si vzpoměnli, že na LČ všichni nadávaj, tak proč se tomu nevěnovat, ač jsou ve světě i doma závažnější problémy).

    Viděl jsem to v nějakým stranickým matroši, co dostává táta, nemůžu to ale najít. Vygooglij jsem tohle http://www.kdu.cz/aktualne/archiv/2015/zrusme-letni-cas,-vola-senator-silar-sovy-trpi http://www.kdu.cz/aktualne/archiv/2015/svoboda-europarlament-otevira-diskusi-k-ruseni-let
    pavlix avatar 29.3.2016 21:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Nechápu, jak někomu může být strana jako KDU sympatická.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 29.3.2016 21:15 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Ja som za, len sa nikomu do toho nechce, pritom by fakt niekto z toho mohol vytĺcť politický kapitál a dobrý pocit, že niekomu zachránil život. Dnes sa v práci všetkým driemalo.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    29.3.2016 21:17 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Mluvte za sebe…
    Bedňa avatar 29.3.2016 21:19 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Takže tebe zbytočné posúvanie času vyhovuje? To počujem prvý krát.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    29.3.2016 21:40 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!

    Je mi to víceméně jedno, ale popuzuje mne ta hysterie, která se kolem toho pravidelně dvakrát do roka rozpoutá, a nesmyslná tvrzení v diskusích. Abych pravdu řekl, ať přemýšlím, jak přemýšlím, napadají mne jen dva efekty, které jsou mi trochu nepříjemné:

    • Vzhledem k době, kdy jezdím do práce, mne jarní změna zastihne akorát ve fázi, kdy už vstávám a hlavně vyjíždím relativně za světla, a vrátí mne zhruba o měsíc zpátky, takže zase chvíli vstávám za tmy.
    • Dříve nastane doba, kdy už si vzhledem ke všeobecné zálibě filmových a seriálových tvůrců v přetmavených scénách nemůžu plně užít film, který si pustím kolem osmé večer (což už ale teď tak jako tak můžu jen zřídka).

    Oboje je v podstatě jen krátkodobá nepříjemnost, protože to první za pár týdnů zase pomine a to druhé se jen asi o měsíc uspíší. Abych kvůli tomu běhal někde s transparentem nebo se rozhorloval v diskusích, to rozhodně ne.

    Co se týká mé reakce, ta se týkala poslední věty vašeho příspěvku. Po čtyřech dnech volna jsem si opravdu nemohl dovolit v práci dřímat. A pokud jsem nebyl úplně ve formě, vůbec to nesouviselo s letním časem, ale s tím, že jsem včera večer bojoval s webovou aplikací pro podání daňového přiznání podstatně déle, než jsem měl v plánu.

    Bedňa avatar 29.3.2016 23:03 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Vstávam pred budíkom, proste zvyk, dnes mi začal zvoniť a mal som pocit že je polnoc. Na niekoho to nemá vplyv no určite na väčšinu ľudí to vplyv má. Zas si budem nejaký čas zvykať až sa mi nastavia vnútorné hodiny.

    Nebudem hovoriť za druhých, mne to proste príde zbytočné.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    30.3.2016 06:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!

    Bedňa, včera 21:15:

    Dnes sa v práci všetkým driemalo.

    Michal Kubeček, včera 21:17:

    Mluvte za sebe…

    Bedňa, včera 23:03:

    Nebudem hovoriť za druhých

    Děkuji. :-)

    pavlix avatar 30.3.2016 08:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Popuzuje tě „ta hysterie“ a Bedňa má mluvit za sebe a nesmí ani popisovat vlastní pozorování, že v práci všichni pospávali? Nemám slov.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.3.2016 08:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Nemám slov.

    Tak to se moc často nevidí. :-)

    pavlix avatar 30.3.2016 08:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Právě naopak.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 31.3.2016 10:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    No a večer sa mi zas nechce spať. Nevidím v letnom čase žiadny zmysel.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    29.3.2016 21:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Mimochodem, v jedné diskusi na toto téma jsem našel odkaz na tento názorný graf. Krásně ilustruje to, co se snažím marně vysvětlovat už roky: ta hodinová změna není v porovnání s tím, jak se přirozeně posouvá východ a západ slunce, nijak výrazná a navíc ráno (kdy se to lidí dotýká víc) vlastně jen zmírňuje tu změnu přírodní.
    pavlix avatar 29.3.2016 22:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Mně teda ta změna přijde daleko zásadnější než jak se za jeden den posune východ a západ slunce. A skokovou změnu bych zmírněním nenazýval.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    mirec avatar 29.3.2016 22:27 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!

    Aká skoková zmena? Stačí si plynule posúvať čas vstávania tak, aby to pred zmenou času bolo cca o hodinu skôr.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    elijah avatar 30.3.2016 09:31 elijah | blog: managor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Tomu se říká hraběcí rada. Ono by to báječně fungovalo, kdyby ovšem škola a školka taky plynule posouvaly čas začátku a nějak se s tím synchronizovaly i autobusy.

    Za další hraběcí rady („Děti máte dobrovolně.“ a podobné) předem děkuji. Jako by se stalo.
    30.3.2016 11:42 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Zajímavé, u nás se říká knížecí rada.
    29.3.2016 07:55 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    pro me to uspora je, ja bych se ráno asi moc nevyspal, kdyby slunce svítilo a ptáci řvali od půl čvrté.
    Bedňa avatar 29.3.2016 23:10 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Mám plastové okná a cez to je počuť kulové. V lete tak mesiac cez najväčšie horúčavy spávam vonku, vtáci ma nikdy nezobudili, zato susedove psy to robia spoľahlivo za nich.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Dreit avatar 28.3.2016 20:43 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!

    Mně připadá že se nedokáží domluvit lidi s pevnou a pružnou pracovní dobou. Těm co mají pružnou je to úplně jedno a vyhovuje jim to "tak jak to je", čímž vlastně tvrdí že změnu nechtějí.

    Nope
    xsubway avatar 28.3.2016 21:03 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Někteří lidé s pružnou pracovní dobou mají potomky, kteří navštěvují (základní) školu a tam je to jak ve fabrice .-)
    29.3.2016 08:32 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    zavedl bych plovoucí čas. slunce vychází vždy přesně v 6:00.
    pavlix avatar 29.3.2016 08:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Proč 6:00, když plovoucí, tak od nuly, ne?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    elijah avatar 29.3.2016 09:11 elijah | blog: managor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    To už tu bylo, akorát nula není východ slunce, ale západ. To se mi líbí ještě víc - den přece nemusí začínat tím otravným ránem. ;-)
    PepaSFI avatar 29.3.2016 09:55 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    existoval i čas počítaný od východu. Obvyklejší je ale čas označovaný jako český nebo italský, počítaný od západu slunce například na orloji Ale tyhle přírodní časy se blbě měří, je to takové kulhavé. Většina lidí má problém pochopit čas na slunečních hodinách, natož třeba na orloji. A lidi, místo aby byli rádi že kolegové hodináři kdysi dávno vymysleli způsob jak měřit čas jednoduše a srozumitelně, dělají v tom bordel s letním časem a ještě se to některým líbí.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    JiK avatar 6.4.2016 23:26 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    kazdy preci vi, ze sobota zacina v patek vecer, kdyz vyjde treti vecerni hvezda, ne?
    29.3.2016 10:25 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    tak třeba od nuly.
    Dreit avatar 29.3.2016 11:41 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!

    Nebo zrušíme lokální časy a celej svět pojede podle UTC

    Nope
    pavlix avatar 29.3.2016 11:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Já bych s tím problém neměl. Aspoň by nebyla žádná nedorozumění a lidi by z toho nebyli tolik zmatení. V jednotlivých časových pásmech by se nepřizpůsobovaly číslíčka na hodinách, ale jenom časový plán.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.3.2016 11:52 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    zase by se nekomu treba uprostred pracovni doby zmenilo datum
    29.3.2016 12:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Možná jste místo "někomu" měl raději napsat "více lidem". :-)
    30.3.2016 08:44 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    ano, i dnes se to lidem na noční stane, ale změnilo by se v některých krajinách datum třeba uprostřed pracovní doby úředníkům a to by byl konec světa.
    30.3.2016 08:46 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    už to slyším "....jasně jsem vám řikala ať s tím papírem jdete hned sem a vy jste přisel až druhý den....."
    30.3.2016 09:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Co si budeme povídat, nějaký ten software, který by se korektně nevypořádal s tím, že relativně jednoduchá operace skončila jiný den než začala, by se určitě taky našel.
    Bedňa avatar 29.3.2016 23:16 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Ako že by si bol dva dni v práci :)

    To mi pripomenulo skutočný príbeh jedného momentálne zaostalého, ktorý pracoval v kotolni. Nechal si ho zavolať vedúci a hovorí mu, "to si nemôžete písať, že pracujete dvadsaťštyri hodín denne". Na to dostal odpoveď "pán vedúci ak to nestačí ja môžem potiahnúť aj dlhšie".

    Je to už pár rokov ddozadu a počul som to už aj ako vtip, ale pretože tú firmu poznám, pochádza zo skutočnej udalosti :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    29.3.2016 11:55 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    to ale neresi posun casu, tedy to co je tím mysleno, ze jdete do prace dřív, aby jste ráno nečumel tři hodiny z okna na špačky, ale aby vám naopak světlo vycházelo na pracovní dobu a hlavně na odpoledne kdy jste doma. Řeší se jestli se posune čas, nebo pracovní doba v rámci stejného času. Zrušení lokálního času neřesí vůbec nic.
    30.3.2016 09:45 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    to ale neresi posun casu, tedy to co je tím mysleno, ze jdete do prace dřív, aby jste ráno nečumel tři hodiny z okna na špačky,
    Čumět ráno tři hodiny na špačky - to je ta mentální zdravotní sprcha, kterou kvůli tomu idiotskému šoupání časem tak tragicky postrádám.. Nejenom prací je živ člověk!
    30.3.2016 18:36 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Jedno pozitivum by tu bylo. Jednou do roka vydržím sexovat s manželkou víc jak hodinu a pak se tím chlubit jakej jsem borec. :-)
    31.3.2016 07:23 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    a na podzim?
    31.3.2016 08:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Skončí dřív než začal.
    31.3.2016 12:16 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    předčasná ejakulace, ale o hodinu dřív? Pfůůůů
    31.3.2016 21:35 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Denní rytmus rozhodit, raz dva!
    Na podzim na to peču. Jednou do roka to je snad až až, ne?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.