abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Auto, byt => rozhodnuti

    22.3.2007 10:24 | Přečteno: 1836× | linux | poslední úprava: 22.3.2007 10:26

    Hezky den, i kdyz je pravda, ze tady v HK zrovna hezky neni.

    Zacnu poporade, teda jestli to zvladnu :-) mam v tom trochu v hlave bordel, tak se to budu snazit utridit (myslenky snad nejsou ani tak pro vas jako pro me, ale budu rad, kdyz dostanu par nazoru na moje "problemy" )

    1) AUTO

    Zacal jsem od Ledna 2007 pracovat a rozhoduji se jestli si mam poridit sve vlastni auto, o ktere bych se staral sam, vedel kolik v nem mam PM, co s nim je a vedel, ze ho mam kdykoliv k potrebe, vsak to znate. Nabizi se mi hned nekolik moznosti:


    Auto zase az tak moc nepotrebuji, ale navazuje to na dalsi problem. Je to hezke mit auto kdykoliv k dispozici aniz bych si ho musel pujcovat. Posledni moznost hodne koliduje s mym druhym problem a to s bytem. Jde o to, ze pokud pujdem s pritelkyni do pronajmu, tak auto budu potrebovat ja nebo ona, ale bude potreba - ja pracuji v HK, slecna v Pardubicich.

    2) BYT

    S bytem mam take velke dilema, protoze stale bydlim "u rodicu" (nevim proc, ale pojem "bydleni u rodicu" se mi moc nelibi a nepouzivam ho, spise bych to pojal tak, ze bydlim doma a oni taky doma). Situace je takova, ze bratr zacne stavet a ja mam mit tento dum s tim, ze nasi budou nahore. Nahore zatim bydli babicka, takze neni volno pro dalsi bydleni. Pritelkyne nechce bydlet spolecne s rodici v jednom byte, naprosto ji chapu, nebylo by to koser. Jeste doplnim, ze toto dilema resim kvuli tomu, ze slecne konci podnajem. Takze se mi zase nabizi nekolik moznosti:


    Co se mi jeste honi hlavou je to, jestli to neni brzo, rekl bych ze spoustu lidi co to bude cist rekne, ze ano. Jsme spolu zhruba mesic, rozumim si s ni a je to proste pohadka, bydlet bychom spolu zacali po tri mesicni znamosti (znam ji od Silvestra)... Pritelkyne chce se mnou zit, nejenom se mnou chodit, nerikam, ze to vidim jako problem, jen je to neco co jsem do ted nemel... Hmm... Jaky na to mate nazor vy? Jestli je to nesrozumitelny, omlouvam se...

    Nevim jestli to je tim, ze to neumim nebo to nejde, ale nemuzu sem dat i druhou anketu, proto kdyztak hlasujte do prispevku, diky :-)



    DOPLNENO: Jeste se zeptam jaky auto tak do 50 000 Kc byste mi doporucili a jeste jestli nevite o nejakym byte 2+1 (2+kk) v Pardubicich ci v HK za slusnou cenu.

           

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Problém s autem bych vyřešil takto:
     (4 %)
     (5 %)
     (26 %)
     (64 %)
     (1 %)
    Celkem 84 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.3.2007 10:33 Krokodyl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Docela podstatna vec je, jestli auto ma byt nove nebo ojete... ojete rozhodne nekupovat na uver nebo leasing. Taky je potreba si uvedomit, ze auto ma nemale provozni naklady (benzin/nafta, pojisteni, pneu, tuning :o) ).
    22.3.2007 10:36 Krokodyl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Jo a jak na to koukam - po mesici nejde o vztah, ale o sex :o) Rozhodne doporucuju vyhnout se jakymkoliv zavazkum do budoucna (spolecne auto napr.)...
    22.3.2007 10:37 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    auto urcite starsi, zbytecny kupovat nove. A jak jsem psal tak do 50k... Jde mi spis o to se nejak dopravit do prace a nejak z prace, pokud bych bydlel v HK tak to neni problem, pokud v Pcich, tak to auto potrebuju (relativne potrebuju, ono se taky da jezdit vlakem, autobusem...). S provoznimi naklady se pocita do jiste miry, tzn. ty nejnutnejsi veci.
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    22.3.2007 10:43 Krokodyl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    No u auta do 50 tisic musis pocitat jeste s tim, ze do nej dalsi 25 vrazis behem nasledujiciho (pul)roku (pokud samozrejme nejsi sikovnej automechanik).

    S provoznima nakladama pocitej dopredu, nebo dopadnes jak ja - sice mam auto, ale nemam na benzin do nej :o)
    22.3.2007 10:46 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Sikovnej sem, automechanik ne-e, ale doma se auto opravovalo vzdycky, takze zazemi na opravy jsou, nejake zkusenosti take, popripade jsou jeste kamaradi... Mel jsem na dva tydny pujcene auto a nezruinovalo me to ( je mi jasny, ze tu jsou jeste opravy, STK, povinny ruceni atp.)
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    22.3.2007 11:05 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Auto jsem kupoval za cca 40kCZK (treti za sebou) a nevim, proc bych mel do nej do pul roka davat dalsich 25 kCZK. Samopzrejme za predpokladu, ze nekoupim prvni vrak, ktery uvidim.

    K tem provoznim nakladum: mam auto velke, stare a nebezpecne :-D uz druhy kousek stejneho typu. Ten prvni jsem kupoval za 42 kCZK, provozoval ho tri roky, jeho konec urychlila v podstate fabie zprava z vedlejsi (ohnuta naprava a trosku pomuchlane plechy, po provizorni oprave schopne nouzoveho dojezdu, asi dva mesice jeste provozovano). Za ty tri roky jsem do nej dal asi 40 kCZK (vcetne sady letnich a zimich gum a povinneho ruceni). Po bouracce jsem od pojistovny dostal 13 kCZK a pozustatek betz dokladu za 3 kCZK prodal. Najel jsem na nem asi 65 kkm, za PHM jsem dal cca 120 kCZK. Kdyz to spocitam, kilometr mne stal asi tri koruny (sakumprdum). Je to ale pomerne velka krava s povesti poruchoveho strepu:

    Tady je odvoz prvniho kousku do vysluzby

    Na auto bych si ale penize rozhodne nepujcoval. Behem par minut muzes mit akorat oci pro plac a pokud bydlis ve meste jako je HK, kde se da vsude dojet MHD nebo na kole, tak bych to rozhodne nehrotil.
    22.3.2007 11:11 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    ja jsem tvor liny a na kole se mi opravdu jezdit nechce :-D s tim MHD bych to uz videl lepe, spis se jedna o to, ze kdyz bych to auto potreboval nebo chtel nekam jet, abych si ho nemusel porad pujcovat, problem to neni, ale proste mi to zacina vadit. Dojezd rano do prace mam bez problemu do te doby, kdyz budu bydlet v HK (sef me vezme), pokud v pcich, tam uz je. Bez auto si to nedokazu predstavit nebo spis nechci si to bez neho predstavit.. . Je tu jeste jedna pomerne realna moznost a to, ze firma koupi dalsi auto, otazka kdy...
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    22.3.2007 13:47 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Skoda Favorit/Forman
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    msk avatar 23.3.2007 09:35 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Neeeeeeeeeeeeeee, skoda neeeeeeeee !!!!
    22.3.2007 12:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Jestli to má být do 50000 Kč, něco mi říká, že nové asi nebude… :-)
    22.3.2007 10:37 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    jestli se k tobe chce pritelkyne po mesici nastehovat, mel by jsi velmi zbystrit. A uz vubec nekupovat napul auto. Trochu se zklidni.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    22.3.2007 10:39 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    ne ne, mozna spatne vysvetleno, nikdo se nikam nechce nastehovat, rikam, ze to jsou moznosti, ktere chceme spolecne, ono se taky prd stane, kdyz jeste treba pul roku budu dojizdet do P.
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    22.3.2007 10:53 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    ono se taky prd stane, kdyz jeste treba pul roku budu dojizdet do P.
    toho se drž, na jakékoli závazky je času dost - není nic lepšího, než skončit s vyluxovaným kontocorentem a otevřenou hubou koukat, jak může pohádka dopadnout
    22.3.2007 10:55 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    true, true... no nevim co by si z myho uctu vzala, kdyz tam porad nic neni :-D pravda je, ze na vsechno je casu dost...
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    22.3.2007 10:59 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    no a na to, že na účtu je kulový, ti každej vifintěnej panáček v bance navrhne spoustu řešení, díky kterým ve finále budeš mít na účtu ještě míň.

    Ale neznám nikoho, kdo by se v životě nespálil, takže je to stejně jedno :-D
    22.3.2007 11:04 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    a ted konkretne kvuli cemu bych mel jit do ty banky?? nechci se ted zatizit hypotekou ani nejakou jinou podobnou pujckou az do smrti...
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    22.3.2007 11:14 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    to byla reakce na druhý bod tvé ankety
    22.3.2007 11:18 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    jo, tak to prave nechci, tezko rict co bude treba za pet let, jestli budu donucen situaci si nejaky ten byt koupit nebo si postavit baracek (lepsi varianta). Nechce se mi opoustet "domov" kde mam zajistene bydleni bez hypoteky apod. Jedinej "problem" tu je s rodici. Jestli se s nimi snesem natolik aby nam nevadilo tam bydlet... Ale to ukaze cas...
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    22.3.2007 11:33 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    nechci Ti brát iluze, ale pokud nemají rodiče byt 6+2, tak za chvíli budeš dost silně schánět aspoň pronájem. Osobní zkušenost.

    A není to závislé, jestli se budete snášet nebo ne. Prostě žít sám a s rodiči je ještě větší rozdíl, než mezi GPL a EULA
    22.3.2007 12:04 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    to bydleni je mysleno jinak, je to RD s patrem, dole ja s rodinou (je to myslim 4 pokoje, koupelna, kuchyn..) a nahore tri pokoje koupelna a kuchyn pro nase... takze ze bychom primo bydleli s nasima to ne-e
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    JiK avatar 22.3.2007 14:57 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    to je stejny, mas dve patra ale jen jednu domacnost, jedno vareni, jednu kuchyn a jednu lednici, jeden barak na uklizeni a dve samice, to nikdy nemuze fungovat.
    22.3.2007 15:01 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    dyt to nejni pravda, psal jsem , ze dole je samostatny byt a nahore je samostatny byt. Nebo ze by se nam chodila dolu koupat babicka? A varit?? sakra ja sem si toho jeste nevsiml :-D
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    22.3.2007 15:26 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Stejně to nefunguje. Občas je těžké žít s tchyní ve stejném městě. Natožpak ve stejném rodinném domě. Pokud se svými rodiči vycházíš dobře, tak si nezkaz tím, že se s přítelkyní nastěhuješ do RD společně s nimi.
    22.3.2007 15:56 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Neco na tom je, nejhorsi bude, si myslim, jim to vysvetlit, oni s tim pocitaji vice nez moc a to je spatne... Ale je to "doufam" daleko...
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    22.3.2007 15:38 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    nechci se ted zatizit hypotekou ani nejakou jinou podobnou pujckou az do smrti...
    Na hypotékách není nic špatného. Podstatné je, abys měl rozumnou jistotu, že budeš schopen splácet. Také je (alespoň v této fázi vztahu) důležité mít tyto věci na sebe - tj. každý sám. Pokud by to náhodou s touto slečnou nevyšlo, můžeš si do bytu zakoupeného na tvoji hypotéku nastěhovat jinou.
    22.3.2007 15:47 Krokodyl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Me prijde na hypotekach... ne primo spatne, ale pro me osobne ponekud desive... ze me vlastne nuti zustat v jednom dome/byte na nejakych 20-30 let. Jsem jedinej, komu neco takovyho prijde divny? Ma nekdo prakticke zkusenosti s "obchodovanim" (prodej/pronajem) s byty/domy zatizenymi hypotekou?

    PS: Po mesici nejde o vztah, jde o sex :o)
    22.3.2007 15:55 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    To muzes rict tak jiste ze jde jen o sex a ne o vztah, ty ses mi pripojil pres ssh do hlavy? Ze jsem ti ale nerekl heslo... Nebudu ti to vyvracen ani potvrzovat, ale netvril bych to tak jasne ;)

    Ja se spis bojim cokoliv splacet. Vadi mi splatky. Nerikam, ze se za x let neuvazu na nejakou hypoteku...
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    22.3.2007 15:59 Krokodyl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Ano, muzu to rict jiste i bez mentalniho pripojeni :o) Proste to tak na svete funguje... Ale pokud ti beru nejake iluze, tak to ja zas velice, ale opravdu velice nerad!
    22.3.2007 16:03 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    iluze mi neberes.. :-D tezko soudit, kdyz me neznas. Nechci rict, ze jsem vyjimecnej nebo nenormalnic spis se vymykam klasickemu tuctovemu cloveku. A jsem za to rad. Ale kdyz rikas, ze to na svete tak chodi, vemu si to k srdci (nebo k srdcim.. :-D ). A jeste se zeptat kde je ta hranice kdy se to lame ze vzthu kde jde jenom o sex na vazny vztah kde ten sex je taky?
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    22.3.2007 16:09 Krokodyl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Jo tak to by me zajimalo taky...

    ... kdy se rano probudite a ona rekne "Ja mam hlad, udelas neco ke snidani?" misto "Ja mam chut, muzes pokracovat tam kdes v noci skoncil?" :o) Teda aspon moje pritelkyne se mnou posledni dobou odmita sex pred snidani... :o)
    22.3.2007 16:11 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Oboji uz tu bylo...
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    JiK avatar 22.3.2007 16:14 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    A jeste se zeptat kde je ta hranice kdy se to lame ze vzthu kde jde jenom o sex na vazny vztah kde ten sex je taky?
    Spolubydlici na kolejich mi kdysi rikal, ze ta hranice je kdyz Ti dva pred sebou nenucene prdi. Moje pozorovani jeho hypotezy potvrzuji.
    22.3.2007 16:16 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    zajimavy poznatek :-D asi k tomu nedojdu nikdy, pac nerad prdim pred kymkoliv at je to kdo je to....
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    22.3.2007 16:30 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    To zas ja jo, nejlepsi je to v plne tramvaji, lidi se rozhlizi, slysis ty poznamky typu "tady se nekdo posral", umiram smichy :)
    22.3.2007 16:34 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    tak to si byl TY JO???? :-D btw. neni tohle uz uchylka :-D
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    23.3.2007 14:39 Ladislav Jancik | skóre: 16 | Červený Kostelec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    LOL, LOL, LOL
    Bolest je jen jiné území a strach, strach je neřest.
    23.3.2007 03:53 abap
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    no kdyz spolu chodi jen jeden jediny mesic tak to treba jeste ani nesexuji :) nebo za jak dlouho si myslis ze je bezne s holkou sexovat od okamziku kdy s ni chodim? Ja bych z mych vlastnich zkusenosti rekl ze tak ten mesic je optimalni a bezny. No mozna sem divny :)
    23.3.2007 06:47 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    nesnasim slovo "sexovat", "laskovat" apod. fakt NESNASIM... to radeji rikejte sukat apod. :-) (nic ve zlem) nevim, my zacali po zhruba 14-ti dnech a to se mi zda optimalni. Ono skryvat boouli nejde porad a myslite taky jenom na to jedno... Ale kazdy podle sveho gusta
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    23.3.2007 12:28 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    jojo, mrdat je potřeba kdykoliv je to možné :-) šukání je boží :-) neberte mě vážně, mě takhle hrabe pořád :-)
    Free your mind and the ass will follow...
    23.3.2007 18:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Já si hned říkal, že bych se měl vrátit do hrobu, když mi měsíc známosti připadá na sex trochu brzy…
    23.3.2007 08:17 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Me prijde na hypotekach... ne primo spatne, ale pro me osobne ponekud desive... ze me vlastne nuti zustat v jednom dome/byte na nejakych 20-30 let.
    a) Když člověk kupuje dům/byt, tak bych čekal, že tam _bude_ chtít zůstat.

    b) Pokud si to rozmyslí, neměl by být problém to zase prodat. Podmínkou je, aby byla hypotéka rozumně nastavená a pravidelně splácená.
    23.3.2007 09:41 Jano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Tohle chtit zustat ti muze zasadnim zpusobem snizit prijmy, protoze az prijde dobra nabidka, tak za ni nebudes moct vyrazit, ale budes pul roku resit co a jak s hypotekou.
    23.3.2007 12:39 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Ano, život není peříčko :-). Občas je potřeba udělat závaz(ž)né rozhodnutí, které ovlivní i několik dalších let. K takovým rozhodnutím patří i to, jestli chce člověk bydlet u rodičů/v nájmu a nechávat si možnost rychlé změny zaměstnání, nebo si vzít hypotéku a bydlet ve vlastním.
    23.3.2007 12:19 kbelik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Me prijde na hypotekach... ne primo spatne, ale pro me osobne ponekud desive... ze me vlastne nuti zustat v jednom dome/byte na nejakych 20-30 let.
    Tak to ale není. Nikdo tě nenutí tam zůstat tak dlouho. U hypotéky máš nějakou fixní dobu (např. 3 nebo 5 let), po uplynutí této doby můžeš zbývající částku doplatit/splatit, bez jakých koliv poplatků navíc. Tj. můžeš nemovistost prodat. Údajně lze hypotéku i "přenechat" kupujícímu. Vše záleží jen na domluvě s bankou. Taky jsem se toho bála, ale člověk někde potřebuje bydlet...
    22.3.2007 10:40 Marek`` | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Auto bude iba strácať na hodnote a žrať peniaze (STK, benzín, opravy, parkovné)... Kup ho až keď ho budeš naozaj potrebovať (rodina, deti).

    Hodnota bytu, domu, pozemku bude skôr stúpať. Bývať v dome (rodičia hore) je podľa mňa nie najšťastejšie riešenie... generačné problémy atď.

    Teda ja by som sa snažil najskôr kúpiť byt... (či požičať, a od koho, to ti neviem poradiť).
    22.3.2007 10:44 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    S tim autem mate pravdu, ale je to zase jisty standart, na ktery se nelehko ztraci navyk. Ted jeste urcite nepremyslis o koupi bytu, ale jen o moznem pronajmu. Je otazka jestli do toho jit takhle brzo...
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    karoliner avatar 22.3.2007 11:11 karoliner | skóre: 9 | blog: karoliner | Mosty u Jablunkova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Do 50 tisíc si kup tak leda kvalitní kolo, ale určitě ne auto. Protože jinak to nebude auto, ale vehikl, se kterým budou jenom problémy.

    S rodiči bych taky nebydlel. Taky jsem řešil bydlení v baráku a vyřešil jsem to tak, že babička, která v tom domě bydlela je teď v domově důchodců a já mám barák sám pro sebe.
    "Čistý štít!" Kohouti jsou malí páni, to jitřenka řídí kokrhání.
    22.3.2007 11:15 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti

    Nevim jaky mas zkusenosti s autem do 50k Kc, ale kdyz se vi kde a jak tak se da sehnat auto, ktere najezdi dalsich x tisic km bez jakehokoliv problemu.

    To bydleni me trapi mnohem vic nez to auto. Nejde o to ted to rozhodnout, ale i do budoucna nevim jake to by to bylo bydlet v jednom dome s rodinou. Zase na druhou stranu znam par rodin, kde tohle funguje naprosto bez problemu.

    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    karoliner avatar 22.3.2007 12:57 karoliner | skóre: 9 | blog: karoliner | Mosty u Jablunkova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    No pokud víš o spolehlivém autě do 50 tisíc, tak to potom jo. Ale moje zkušenosti byly spíš takové, že člověk nejprve musel investovat mnoho hodin času, aby to auto bylo aspoň trošku spolehlivé a pak se mu neustále věnovat. Já jsem zhýčkaný - autem chci jezdit, nikoliv dělat automechanika - maximálně dolít vodu do ostřikovačů - zbytek nechávám na servisní prohlídky.

    Z vlastních zkušenosti je bydlení s rodiči, či jinými příbuznými v jednom baráku, hodně konfliktní.
    "Čistý štít!" Kohouti jsou malí páni, to jitřenka řídí kokrhání.
    22.3.2007 13:06 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Toho se bojim, ze to bude konfliktni, ale asi nejjednodussi bude to proste zkusit, bydlet a potom se kdyztak rohodnout, ze chceme neco svyho neco kde si to muzem udelat komplet po svym. Nebo zjistime, ze nam nic neschazi a ze je to v pohode...
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    karoliner avatar 22.3.2007 15:00 karoliner | skóre: 9 | blog: karoliner | Mosty u Jablunkova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Záleží jaké máš rodiče - pokud jsou autoritativní ve svém projevu, tak problémy čekej. Moje kolegyně z práce taky žije se svými synem a její ženou v jednom baráků (každý má svoje patro) a mladí se rozhodli, že po několika letech docela pohodového bydlení si postaví dům vlastní = nesou to těžce všichni, teď si dokonce vyčítají věci, které těch několik let snášeli.

    V tomhle směru platí dvakrát měř, jednou řež snad více než kdy jindy. S manželkou se můžeš rozvést, přítelkyni poslat k vodě a už je nemusíš řešit. Ale pokazit si vztahy s rodiči je snad to nejhorší.
    "Čistý štít!" Kohouti jsou malí páni, to jitřenka řídí kokrhání.
    22.3.2007 11:46 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Babicka s barakem do kazde rodiny :-D

    A co se tyce aut... Kdyz neberes prvni, co vidis...
    22.3.2007 15:28 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    vyřešil jsem to tak, že babička, která v tom domě bydlela je teď v domově důchodců a já mám barák sám pro sebe.
    Nádhera. Všude se s tím pochlub, hajzlíku.
    22.3.2007 15:35 Haaja | skóre: 25 | blog: haaja | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Ono kolikrat je to pro tu babicku lepsi..... Teda jestli bydli doma sama a nebo ma byt mezi lidma v domove duchodcu.

    Znam dost starych lidi co se do domova duchodcu celkem tesili.
    22.3.2007 15:40 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    To může být pravda. Ale podle tónu komentáře, na který jsem reagoval, bych za tím v tomto případě neviděl tyto ušlechtilé pohnutky...
    22.3.2007 15:49 Haaja | skóre: 25 | blog: haaja | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Ja vim, ja jen ze vse neni jen bile nebo cerne ;)
    22.3.2007 15:58 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Take nechci posilat sve vlastni rodice nekam do duchodaku, oni se piplali se mnou kdyz jsem vyrustal, tak jim to musim splatit tim, ze se o ne ve stari budu zase starat ja. Takhle to citim a doufam, ze to tak budou citit i moje deti.
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    karoliner avatar 22.3.2007 17:45 karoliner | skóre: 9 | blog: karoliner | Mosty u Jablunkova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Tuhle reakci jsem čekal. Víš kulové, tak mlč než začneš někoho soudit.
    "Čistý štít!" Kohouti jsou malí páni, to jitřenka řídí kokrhání.
    23.3.2007 08:14 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Soudím podle toho, cos napsal. Kdybys přidal další informace, mohl bych si udělat obrázek jiný. Pokud chceš pronášet silácké řeči, počítej s tím, že na ně budou lidi reagovat.
    karoliner avatar 23.3.2007 10:26 karoliner | skóre: 9 | blog: karoliner | Mosty u Jablunkova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    No chytnul ses nešikovně formulované věty - přesněji řečeno sis ji vyložil podle svého.
    "Čistý štít!" Kohouti jsou malí páni, to jitřenka řídí kokrhání.
    22.3.2007 11:18 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Tak me tak napadlo, jestli ja to moc neresim, nezda se vam? :-D
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    xsubway avatar 22.3.2007 12:01 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše bydleni
    At uz se rozhodnes s bydlenim jak chces (samozrejme): doporucuji ti bydlet sam nebo s pritelkyni, ale rozhodne ne u rodicu. I kdyz jsou bajecni, tak jestli jsi uz dospel, musis do sveta.

    hodne stesti ;-)
    22.3.2007 12:06 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bydleni
    nn, nebydlel bych primo s rodici, spatne jsem to popsal. je to RD s tim ze dole je byt 4+2 (jestli se to tak znaci, v tomhle mam taky bordel, proste jsou tam 4 pokoje kuchyn a koupeplna) a nahore dalsi byt 3+koupena, kuchyn
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    22.3.2007 13:02 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bydleni
    Co mas proti bydleni s rodicema, nasi maji faaakt velkej rodinej dum, mam u nej i bazenek, nasi vyperou, vyzehli, ja jim neco prispeju, pomuzu, oni me do zivota nemluvi, co me chybi? To se mam jako nekde placat po najmech za 4000,-, platit za vodu (mame studnu), za teplo(kotel na biomasu, biomasa zadarmo)....
    22.3.2007 13:10 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bydleni
    Promin, ale takhle dopadnout nechci, nevadi mi (nebo spis prekousnu to) bydlet v jednom dome s nasima, ale chci byt naprosto samostatny a to i co se tyce provozu domacnosti. Nechci aby mi mamka chodila varit atd. Ono to zalezi na tom jak moc ti o toho tvyho bydleni kecaji... My treba zase tak velkej pozemek nemame na to abychom si sli s pritelkyni sednout ven a neruseni se pokecat aniz by o tom vedeli nasi.. A potom jim rikej, ze chces byt PROSTE CHVILI sam.
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    Rezza avatar 22.3.2007 13:30 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bydleni
    No ja ted bydlim v piso compartido s jednim fajn peruancem Miguelem a kazdy patek rano prijde jeho maminka (nebo nejaka jina pani), vsechno uklidi, opere, doplni mu lednicku a zmizi :) To pak nechapu k cemu ma Valentinu ;) Ale pravda, uz si umim i oprat, poskladat veci do skrinky, vcera jsem zvladl kminovku :) Ale maminka mi tu fakt chybi, uz se tesim jak jednou prijedu domu a tam bude navarena nejaka dobrota, trebas takove topinky, mnam ;) Uz si nebudu delat chute a radsi pujdu do skolky...
    22.3.2007 13:34 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bydleni
    Kdyz ono se asi spatne srovnava bydleni s Miguelem a bydleni s pritelkyni... peruanec ti asi nenavari a neceka na tebe kdy uz prijedes... nebo ano?? :-D
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    Pinhead avatar 22.3.2007 13:39 Pinhead | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    22.3.2007 13:54 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    ale ja nemam smutek na dusi, ja jsem za ty problemy opravdu rad, do tehle chvile zadne problemy nebyly krom toho, proc mi nejde zkompilovat jadro, proc mi nejde beryl a kdy uz konecne vyjde KDE4... :-D takze pozor! nerad bych, abych se zaradil do sekce mila sally!...
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    22.3.2007 16:15 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Auto do 50kKč jedine feldu, ikdyž škodovky zrovna nemusim, ale levný díly a opravu provede každej franta co má garáž.
    hmm
    22.3.2007 16:18 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Taky me napadla, jenze co vim, hnije to jako ... Takze jsem i popremyslel o nejakym peugeotovi. meli sme 405 a ta za celou dobu co sme ji meli ani malinko nerezla, pozinkovana kastle, nevim jestli to delaji nadale (zajima me model 206,306)
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    23.3.2007 12:34 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    hele jako myslim, že ta felda neni špatnej kauf do 50kkc. Kdyz sezenes zachovalou. Kamos ted koupil jednu, ma v tom 1.6 motor, jezdi to jako delo a je to v pohode, lak je sice trosku odrenej sem tam nejakym skrabancem, ale za ty prachy je to v pohode auto. A to tohle pisu i presto, ze skodovky k smrti nenavidim a nikdy bych si ji nekoupil.
    Free your mind and the ass will follow...
    teekey avatar 22.3.2007 16:29 teekey | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    nebudu te poucovat, ale az budes sam neco kupovat, zjistis ze je uplne jedno co koupis a nejhorsi co je, jsou ty reci o cene nahradnich dilu. Neuraz se, ale pred dvema lety kupoval tatka novy auti do rodiny a protoze na to setril pulku zivota, chtel neco "kvalitniho" a nevim jak ho mohla napadnout zrovna Felda. Tahle myslenka jej neotresitelne drzela i po tom co sem mu ukazal ceniky na netu, kdy jsou ceny ND pro Felicii a treba Opel temer totozne, ale nastesti jej premluvily fakta. A to kdyz za cenu cca 130 tisic, byla v bazaru Felda ktera bya defakto v ostre verzi (respektive zakladni verze) se zacinajici rzi na 5 dverich a vedle ni stal o rok starsi Opel Astra v plne palbe s klimou ke vsemu o 5 tisic levnejsi a byl naprosto dokonaly (zadna rez, zadny problem). Za dva roky co je Opel doma muzu jenom chvalit, kdezto na sluzebni Feldu jenom nadavam. Co se tyce servisu, zajedes-li do auth. servisu, tak je to uplne jedno, protoze te natahnou na vsem, od sluzeb pro ND. Jinak vsechny auta jdou rozebrat, takze argument, ze ti nekdo nerozdela zanovaniho passata, pac to nebude umet je taky k nicemu - kdyz tady mame na trhu knihy JAK_NA_TO (na kazdy typ auta), kde si i majitel udela vetsinu servisnich vymen sam :) Nejhorsi jsou opravdu ty famy a hlavne, kupujes auto aby jsi jezdil, ne aby jsi jej spravoval porad :)
    22.3.2007 16:33 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    nemuzu nic jineho nez souhlasit, pokud se ovsem nebavi o originalnich dilech :-) tam jsou ceny naprosto odlisny. Napr. ceny na Audi a ceny na Peugeot... Ale vesmes mate pravdu, ze je jedno co to je pac to ve vysledku vyjde uplne stejne..
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    teekey avatar 22.3.2007 17:14 teekey | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    to mi pripomina, jeden znami se rozhodoval zda zainvestovat a koupit par let starou Audi A8 a nebo BMW, koupil BMW protoze si spocital, ze Audi ma 7 cepu (myslim rikal) na jednom kole, kde neoriginalni jeden cep vyjde na bezmala 1500,- a BMW jich ma mene. Tak tohle ja vubec neresim, na jednom kole mam cepu 5 a jejich cena me bude zajimat, teprve az je budu potrebovat vymenit. Jinak samozrejme, nedavno sem musel zajet do auth. servisu VW, kde sem si koupil cidlo otacek na predni kolo za cca 3500,- a montaz (skoro 3h) vysla na nejakou tisicovku. Na netu se neoriginalni, ale primere stejne kvalitni dil pohybuje od 1400,- vyse, ale zrovna to cidlo sem na spalkach montovat nechtel :) Vicemene zalezi jenom o tom, zda mas cas si najit nahradni dily a namontovat si vse sam a nebo zda budes verit servisu. Nedovolim si rypnout, v servise mi rekli, ze pri diagnostice hlasi stejnou chybu i cidlo na druhem kole a zda jej nechci take vymenit. To me zarazilo, protoze si auto diagnostikuju sam a zadne druhe cidlo problemove nebylo, tak jsem to tak nechal a po najeti asi 5000km porad zadna zavada na druhem cidle otacek. Poenta, do auth. servisu jenom v krajni nouzi a pocitat i stim, ze vas budou chtit oskubat :(
    teekey avatar 22.3.2007 16:20 teekey | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    asi se trosku rozepisi, pac mam podobne strasti a asi budeme podobne stari :)

    re:auto
    Prvni bych zvazil, jestli auto opravdu potrebujes, je to sranda mit neco sveho na jezdeni, co muzes kdykoliv pouzit, sednout a jet, nicmene jakmile je auto tvoje a rika ti pane, zacina nekonecny kolotoc, prave protoze jsi jeho vlastnikem. Vemu to od zacatku:
    -auto kdyz koupit, tak na uver (pokud uz nemas hotovost, nesislit 10let), vyhnout se leasingu a podobnym zhovadilostem, pokud teda nejsi zrovna podnikatel.
    -myslim si psal do 50 tisic? To mas u CS na 7let po nejakych 888,-CZK mesicne. (preplatis asi nejakych 45%, kdyz to nedoplatis drive)
    -zalezi jak to auto chces vyuzivat, zda jenom po meste, nebo mezimesto, kolik km asi tak mesicne chces najezdit?
    -pocitej, ze kazde auto (ojete) potrebuje peci, nikomu nic never a musis vymenit vsechno -> naplne (oleje, maziva), filtry, svicky, rozvody (pokud nejde o favo) atd. navic musis mit alespon nejaky dezen na pneu apod. Takze kdyz chces investovat 50k, tak si odecti v pripade auta do objemu 1600ccm tak 15 000 na servisku, prihlaseni vozidla, pojistku.
    -pak tady mas samozrejme provoz vozidla, ted nepocitam spotrebu, ale kdyz jezdis, tak ti odchazi nektere veci pomerne casto, jako zarovky, brzdove desticky (brzdove oblozeni) a muzou odejit i dulezite casti vozu, jako treba spojka apod.

    Kdyz to shrnu, asi bych koupil nejakeho favorita, mozna Opel Corsa, pokud sezenes nejakeho (ale Corsa se prodava spis od 65k vys), zkratka ale neco s nizkym objemem, pro zacatek. Sice se asi najdou lide, kteri Favorita budou hanit, nicmene naklady na jeho porizeni jsou uz od 10 tisic a nahradni dily v radu desitek korun, navic kdyz budes parkovat venku, nebude ti jej lito, kdyz ti zacne reznout apod. Proste solidni auto do zacatku, ale je to tak na trasy do 20-30km, na delsi trasy by to chtelo neco jineho (tim netvrdim, ze by to favo nezvladlo, ale uz by to nebylo tak vyhodne).


    re:byt
    Stim bydlenim je to dneska svizelna situace. Ja treba osobne dojizdim denne desitky km, abych nemusel bydlet ve meste na byte (nenavidim ten zpusob zivota) a proto ziji "doma" (s rodici). Sice mam vyhlidky na to ze by se to behem par let mohlo rozhoupat k necemu samostatnejsimu, ale zatim to neresim. Nechci radit, zda jit s pritelkyni na byt a nebo ne, ale i me se zda doba 3 mesice pomerne kratka. Ta doba je take zavadejici, 3 metry, kdy se vidite kazdy druhy den a nebo jenom 2x o vikendu? Kazdopadne mel jsem trosku podobnou moznost, nicmene osobne bych do neceho takoveho sel nejdrive po pul roce. Kazdopadne, jsi prece "gentleman", takze budes bydlet v PCE s pritelkyni, ktera to bude mit do prace 5 minut pres tri ulice a ty budes dojizdet do HK svym zanovnim autickem :)


    At uz s bytem ci auti, rozhodne to financuj sam (nebo pritelkyne sama), asi by se ti nelibylo, kdyby vas to po roce prestalo bavit a museli by jste se nejak majetkove vyporadat - hodne zdaru :)

    22.3.2007 16:30 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti

    re:re: auto

    auto nepotrebuju, to je jasne, obejdu se bez nej,ted auto taky nemam a beru si firemni :) ale je to o necem jinym, kdyz mas vlasti auto. Vyhody si vyjmenoval sam. Nevyhody taky, JASNY. Takze tohle je spis na tom jak moc ho chci, jaky zvolim priority atd.


    re:re: byt

    ja denne dojizdim 10 km do prace a z domu do Pardubic za pritelkyni, v podstate taky denne. Je to brzo, to priznavam. Ale tezko rict, posrat se to muze uplne stejne po deseti letech znamosti jako po mesici.


    Kazdopadne mel jsem trosku podobnou moznost, nicmene osobne bych do neceho takoveho sel nejdrive po pul roce.

    Jo, pul roku je asi tak akorat, zase mam kamose, ktery si domu privedl po dvou mesicich holku, ozenil se s ni a je to proste parada, ale znaji se 5 let z vejsky ;-)


    ...jsi prece "gentleman"...

    Asi to tak taky vidim, no ale tezko rict... Zase v HK jsou kupodivu levnejsi byty a pro me bude jedodussi ho sehnat (znamy...) nez shanet byt v Pcich..

    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    22.3.2007 18:53 Miroslav Suchy
    Rozbalit Rozbalit vše Podobna situace
    Neco podobneho jsem resil pred par lety resil. A shodou okolnosti taky v HK.

    Auto jsem mel sice k dispozici, ale jenom proto ze jsem ho "podedil" po rodicich. A i kdyz jsem mel auto, tak jsem vetsinou jezdil z HK do Pardubic busem (narozdil od auta si tam muzes cist a cestou na bus sem se hezky prosel). Jinak auto je hrozny zrout penez. A taky pocitej ze ti ho o nej muzes kdykoliv prijit (kradez/bourani). Neni nic horsiho nez mit totalne nabourane auto, ktere jeste splacis.

    Bydleni jsme resili, pred nastehovanim do HK, tak ze jsme chvili bydleli u rodicu [jestli vas vztah prezije tohle, tak uz vse - dobry prubirsky kamen]. Pak jsme dva roky spolecne bydleli v najmu v HK (sl. tam studoval, ja dojizdel do Pardubic). V momente kdy nam bylo jasne, ze spolu chceme byt nafurt [svatba], tak jsme se rozhodli koupit byt a vlozili do toho penize spolecne.
    22.3.2007 22:26 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    auto buď potřebuješ nebo chceš.Tedy jsi buď uživatel nebo jezdec.Buď se potřebuješ doploužit do práce nebo se svézt.Podle toho se odvíjí výběr.Někdo rád pohodlné francouze,někdo živelné italy a někdo škodovky protože to mají všichni a nikdy nic jiného nezkusili.Škodovky nelze než zavrhnout.Předražené a poruchové.Favority jsou dnes už jen šrot s mizivou nadějí na objevení solidního kusu.Felicie za 50 bude taky šrot,rezavá zpustlá po nějakém firemním zásobovači.Solidní jsou dražší,až kolem 100 tisíc,jinak spíš náhoda.Oktávie kolem 140 mají taky hodně za sebou.Opravy už taky nejsou tak levné jak bývaly.Za 50 to bude něco malého,nějaký asiat anebo ital.Asiati jsou spolehliví ale drahá údržba.Italové jsou levnější s levnou údržbou ale mají v našich krajích špatnou pověst.Holt se do toho nedá lít olej M6AD z traktoru"přece to nebudu kupovat když toho máme v jézédé celej sud"
    teekey avatar 23.3.2007 19:37 teekey | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Co se tyce Skodovek, tak nejlepsi na udrzbu a provoz je a byl Favorit. Staci dat do kopy motor a zbytek te nezajima. Ano, je to srot, ale pojizdny :) Italove, jestli narazis na Fiat, pac Alfa_Romeo a Ferrari asi nebude tahle cenova kategorie, tak tomu bych se vyhnul. Dela to obrovske problemy kdyz je to nove, nedokazu si predstavit, co by to delalo jako ojetina, ikdyz par znamych ma ty stare UNO a ty jedou jako hodinky uz radu let. Jinak co sem psal u Favoritu, u Fiatu plati presne naopak. Pekny vzhled, ale jak se sesype motor (bezne v zime nestartuje a ani v servisu nevi proc) tak se stim tezko nekdo domluvi. Francouzi, me se libi, ale do obstarniho bych nesel, jedine do noveho. Vychod, tam plati asi to same co u Frantiku, nove klidne koupit, maji skvele motory a kdyz se o to budes starat, tak nebudes mit problem, ale u ojetin je to problem, minuly rok kamarad zapomnel vymenit olej pri naplanovane servisce a pak ho to celkove vyslo asi na 20-25 klacku, coz byla asi tak polovina ceny toho auta - udrzba je dulezita. Zapomnel jsi na nemce (VW koncern - VW, AUDI, SEAT a SKODA) + BMW. Suverene nejdrazsi je SKODA, nevim proc, nechapu a asi nikdy nepochopim, kdyz jsem koncem minuleho roku kupoval auto, tak me nikdo nedokazal vysvetlit, jak je mozne ze maji skodovky asi 40% pridanou hodnotu oproti jakemukoliv jinemu autu, pricemz jsou vetsinou v zakladni vybave. Kdyz uz kupovat skodovku, tak jedine ze zahranici :) Ameriky jsou strasni zrouti pohonych hmot, to snad jako pate auto do rodiny, na obcasne vylety :)
    23.3.2007 18:42 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Zdravim,

    když bych to shrnul ze svého pohledu, tak by to bylo takhle:

    Mně bude teď 24 let, jsem také z HK, mám tu přítelkyni na VŠ (6 let spolu) a já skoro rok makám jako programátor. Poslední cca 4 roky už s rodičemi nežiju (koleje a pak už tak nějak kde byla příležitost - s mladou a pohodovou tchýní).

    Nyní kupuju novej byt (jako hradečák asi víš o těch nových bytech na Občinách) za 2 mega (hypotéka) a vše mám samozřejmě jen na sebe. I když jsme spolu tak dlouho a jsem docela velkej optimista, tak si na takovýhle věci dávám pozor. Kdyby něco kikslo (mezi námi), tak můžu udělat šlechetnou věc a něco jí dát, ale většinu (vlastně všechno) si zařizuju sám a platit to budu taky sám, takže se opravdu nehodlám nechat oškubat (i přesto, že věřím, že by nic takovýho v životě neudělala).

    Hypotéku mám na hodně dlouho, ale jako správnej optimista a snílek ji plánuju splatit tak kolem mých 30cátin. Mám na papíře pár projektů, co hodlám realizovat, tak uvidíme co z toho bude.

    Auto bych chtěl, ale nutně ho nepotřebuju. Když bude zbytečných 30-50 tisíc, tak možná. Ale jinak mi to připadá opravdu jako zybtečná "droga". Jako jsem na to ještě sám zvědavej, jelikož jsem vždy žil s MHD u baráku a teď to budu mít na nejbližší zastávku cca 15min ;-). Ale i tak, radši budu bydlet pohodově ve svým, než se omezovat a cpát ještě něco do auta.

    Tak tohle je můj pohled na věc a takovej jsem měl již když jsem končil střední...
    23.3.2007 18:50 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto, byt => rozhodnuti
    Jo a zapomněl jsem dodat... Když vydíš jak to řeším po 6 letech kvalitního vztahu, tak si asi dokážeš představit, jak bych to řešil po měsíci známosti ;-).

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.