Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.
Tiskni Sdílej:
if( tmp_int == 1) { tmpStruct.Version = pkgData[index].Version; # komentar tmpStruct.Update = 1; pkgData[index] = tmpStruct; } if( tmp_int == 1){ tmpStruct.Version = pkgData[index].Version; # komentar tmpStruct.Update = 1; pkgData[index] = tmpStruct; }jinak já doporučuji tu první možnost je to nejlépe čitelný. Jinak jak už jsem psal také záleží na názvech proměných, funkcí, tříd a objektů
if (tmp_int == 1) { tmpStruct.Version = pkgData[index].Version; # komentar tmpStruct.Update = 1; pkgData[index] = tmpStruct; }Nesnáším lepení otevírací závorky těsně za
if
(také for
, while
apod.). Téměř bych za to vraždil
else
, přehlednosti to podle mě neubírá. Takže se připojuju k těm, kteří píší toto:
if (...) { } else { }Ale dřív jsem měl stejný názor jako vy, ani nevím, proč jsem jej změnil… Snad kvůli malému monitoru.
if/while/for
píšu). Nemám rád lepení kulaté závorky na slovo if
.
Nesnáším lepení otevírací závorky těsně zaJa bych zase vrazdil pokud tam nekdo pise mezeru. Proc si tam vy prasatka nenapisete treba tabulator a nebo rovnou 2 at je to poradne prehledny :-/if
(takéfor
,while
apod.). Téměř bych za to vraždil
if (tmp_int == 1) { tmpStruct.Version = pkgData[index].Version; # komentar tmpStruct.Update = 1; pkgData[index] = tmpStruct; }A pak by jeste mohl prijit nejakej magor co prohlasi, ze taby jsou spatny a tak tam misto nich bude psat 16 mezer Tohle pouzivaji vsichni co maji IQ vyssi nez sklenicka vody:
if(x != 1) { xxx(); } else { yyy(); }
No fuj, odsazovat vnitřek bloku o 8 znakůNe o 8 znaku, ale o jeden tab, a ten si muzes nastavit libovolne dlouhej. Ja ho budu mit 8 a kaciri at ho maji klidne minus 3.14159
Většinu lidí zajímá funkčnost ne jak to vypadáOvšem to, jak to vypadá by mělo zajímat toho nejdůležitějšího z nich
/* reaguje na pritomnost freshmouse */ if($freshMouse === 1) { # vytiskne hlasku print('Je to on!'); } else { # vytiskne hlasku print('Není to on!'); }Používám taby a jejich (zobrazenou) velikost mám nastavenou na 3 mezery.
/* * komentare */a nazvy_premennych su oproti tomu uz len malickost :)
Komentáře s hvězdičkami na začátku moc nechápu.oni su hlavne vyraznejsie a prehladnejsie nez tie tvoje
jen to zdržuje, když chci komentář předělat...ty asi nepouzivas emacs, ze? :) ak ano, tak skus M-j v rozpisanom komentari.
A promĚnné vs. prom_ěnné? To už je úplně jedno. Stejně jako názvy funkcí (v PHP ).viem, bavime sa o PHP, ale preco to zhorsovat? esteze je tu zase emacs a glasses-mode :)
To se nezhorší! Jde jen o to, používat jeden styl -- pro jeden se člověk musí rozhodnout. Osobně se mi zdá, že se směřuje k promĚnným a funKcím, tzn., že tak 65% nových funkcí / tříd je v tom stylu. Emacs? Zatím mi GNU/Linux docela stačí.A promĚnné vs. prom_ěnné? To už je úplně jedno. Stejně jako názvy funkcí (v PHP ).viem, bavime sa o PHP, ale preco to zhorsovat? esteze je tu zase emacs a glasses-mode :)
To se nezhorší! Jde jen o to, používat jeden styl -- pro jeden se člověk musí rozhodnout. Osobně se mi zdá, že se směřuje k promĚnným a funKcím, tzn., že tak 65% nových funkcí / tříd je v tom stylu.nie, horsie uz to mozes pisat len zo srandy. kazdy si moze smerovat kam chce, ja budem pisat to co sa lahsie cita (preco sa to asi v C tak osvedcilo, ze)
Emacs? Zatím mi GNU/Linux docela stačí.ty sa stazujes, ze sa ti tazko pisu komentare.
důležité je se řídit jazykem, v kterém píšu -- dělat něco jinak oproti vestavěným funkcím nebo třídám není dobré...a preveze je to este lepsie, pretoze jasne uvidis, ze to je tvoja funkcia. neviem kde je problem ked ti interpreter/kompilator berie podtrzitka
Já si nestěžuju, že se mi špatně píšou komentáře!ale no, priznaj si to. teraz to len zahovaras, pretoze si nevedel, ze sa to da pisat pekne a lahko zaroven :P a v kazdom pripade je to prehladnejsie pre vela ludi
Psaly by se mi špatně, kdybych psal /* *\n*\n*\n* */. Jenže to já nepíšu, není třeba --píše to vývojové prostředí.
cat <<EOF > a.php $dbname = 'ostra'; /* * $dbname = 'testovacia'; */ EOF grep dbname a.php
/** * Vypise hlasku na standardni vystup */ function vytiskniHlasku($text) { print($text); } .... if ($deda->jabko == 1) vytiskniHlasku("Jsem to ja"); else vytiskniHlasku("Nejsem to ja");
Ctrl+Alt+L
), ale nejsou samospasitelné.