abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:11 | IT novinky

    Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:11 | Nová verze

    Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:00 | Nová verze

    Byla představena oficiální rozšiřující deska Raspberry Pi M.2 HAT+ pro připojování M.2 periferii jako jsou NVMe disky a AI akcelerátory k Raspberry Pi 5. Cena je 12 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:44 | Pozvánky

    V Praze o víkendu proběhla bastlířská událost roku - výstava Maker Fair v Praze. I strahovští bastlíři nelenili a bastly ostatních prozkoumali. Přijďte si proto i vy na Virtuální Bastlírnu popovídat, co Vás nejvíce zaujalo a jaké projekty jste si přinesli! Samozřejmě, nejen českou bastlířskou scénou je člověk živ - takže co se stalo ve světě a o čem mohou strahováci něco říct? Smutnou zprávou může být to, že provozovatel Sigfoxu jde do

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Humor

    Kam asi vede IllllIllIIl.llIlI.lI? Zkracovač URL llIlI.lI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    13.5. 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.5. 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (10%)
     (11%)
    Celkem 275 hlasů
     Komentářů: 16, poslední včera 11:05
    Rozcestník

    Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin

    30.4.2012 10:00 | Přečteno: 2140× | bfu | poslední úprava: 30.4.2012 09:51

    Zábavné názvy jednotlivých verzí Ubuntu mají svůj podíl na jeho popularitě mezi BFU, dokonce jsem zaznamenal jeho záměnu s linuxem jako takovým. Ještě zábavnější jsou neoficiální přezdívky, zde jsem zaznamenal například "kulhavá kobyla" (9.10) a "mazlavá mrdka" (10.10). Uživatelskou zkušenost z následujících verzí bychom též mohli vtělit do podobných názvů. Verzi 11.04 bych označil "neradím nainstalovat" a následující verzi 11.10 doporučuji nazvat "obratem odinstalovat". Pro aktuální 12.04 se nabízí konstatování "použijte papír" (místo počítače), nebo pouhé zvolání "proboha proč?"

    Aby bylo jasno, nekydám tady špínu nadarmo, *buntu používám od roku 2006 a musím konstatnovat, že od verze 11.10 je to vyloženě utrpení. Ještě předtím bylo potřeba pustit se do ladění vlastního desktopu, gnome v defaultním nastavení buď vypadalo blbě (počátky fialovění), případně ho vývojáři přiohýbali k obrazu svému, nikoliv mému.

    Začalo to schováváním IM a mailu do jedné ikony v liště a odhlašováním / vypínáním zašitým kdesi pod uživatelským jménem, též v liště. Tyhle hovadiny na svém desktopu prostě nestrpím. Od dob gnome3 a unity se pohybuji mexi Fluxboxem a XFCE a nad vývojem linuxového desktopu jen nevěřícně kroutím hlavou.

    Teď ale k *buntu. Existuje obecný trend, ke zkracování bootovacího času. Nejlépe by bylo stlačit interval mezi zmáčknutím Power On čudlíku a fungující plochou někam do oblasti vteřin. Ubuntu 11.10 dokázalo při startu promrhat dvě minuty čekáním na konfiguraci sítě. Nejdřív jednu minutu a pak pro jistotu druhou. Waiting for network configuaration. Waiting another 60 seconds for network configuration. Workaroundy popsané na launchpadu mi nefungovaly. Zvolil jsem jiný workaround, totiž přípravu čaje během startování kompla. Úmysleně jsem to dělal naposledy v dobách Windows 3.11 na second handovém stroji s procesorem 80386 SX se 4MB RAM. Canonical rulez.

    Masochisticky jsem s ubuntu vydržel, ale taky jsem si začal hrát s virtuálním Archem. Říkal jsem si, že horší to být nemůže a teď už to půjde jen zlepšit. Takže jsem po čestadvacátém dubnu spustil sudo do-release-upgrade a ono prdlajs. Dvě minuty promrhané bootováním tu máme pořád. Návdavkem se network manager každých 20-30 vteřin (neměřil jsem to) domáhá hesla k wifině. Jasně, že síť předtím vypadne. Už jsem viděl i hlášku oznamující kritickou chybu a prý pokud to jako nepřestane, tak mám zkusit hardware restartovat. WTF?

    Čas masochismu skončil, čeká mě dlouhá noc, záloha a migrace buď na Arch, nebo na LMDE. Zatím to vidím spíš na ten debian s mátou.        

    Hodnocení: 38 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.4.2012 10:06 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Ja jsem po hodne dlouhe dobe experimentovani nakonec zakotvil u Debian Wheezy, Awesome WM s hromadou klavesovych zkratek totalne suplujici UI (na tom by nekdo mohl udelat diplomovku, ovladani pocitace tim, ze se pta, co ma delat, vs ze mu to rovnou reknu zkratkou aniz by se musel zeptat). Gnome backend jsem vyhodil nedavno, ted uz pouzivam akorat par Gnome aplikaci (a dve ze sveta KDE, abych byl fer).
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    30.4.2012 10:08 alfonz mucha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    hm... to je divný, mně Ubuntu (11.10) naběhne během 25-30 sekund i s wifi a otevřeným firefoxem ;) a na 12.04 je to ještě rychlejší ;)
    30.4.2012 11:01 Rover623
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    S 12.04 je to stejné jako s každým vydáním Linuxu a je fuk jestli je to Ubuntu nebo něco jiného. Mě třeba 11.04 a 11.10 vůbec nešla, po přihlášení prostě systém zamrzl a byl konec. 12.04 mi už zase funguje normálně. Je tedy fakt, že nejméně problémová LTS byla asi 10.04 a nejméně problémové vydání vůbec bylo 10.10
    Bystroushaak avatar 30.4.2012 11:02 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Pravdu díš.
    Migi avatar 30.4.2012 11:41 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Obratem Odinstalovat mě totálně dostalo :D
    30.4.2012 12:18 kutr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Pokud si nedokážeš opravit Ubuntu k obrazu svému, tak se ti to jenom těžko podaří z Archem. Ale přeju hodně štěstí a čekám na další blog Arch suks přecházím na XY.
    kotyz avatar 30.4.2012 12:24 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Arch neni chytřejší než uživatel, takže by to mohlo bejt naopak jednodušší ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    pavlix avatar 30.4.2012 20:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Spíš jeho uživatelé jsou někdy chytří až moc :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kotyz avatar 1.5.2012 09:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Co tim chceš naznačit? ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    pavlix avatar 1.5.2012 09:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Ale nic :). To bych si nedovolil.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Migi avatar 30.4.2012 12:36 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    nesmysl

    Ubuntu kurví věci, ktere jsou ve všech ostatnich distrech standardni, viz ten plugin na IM. V ostatnich distrech jde už jen o to poskladat.
    30.4.2012 13:44 miriam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Co je to ten plugin na IM?

    A nepomlouvej mi tak škaredě Ubuntu, koloušku.
    Migi avatar 30.4.2012 13:53 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    1) jsi slepá

    2) neumíš číst

    3) jakživ si neměla Ubuntu - tudíž lhářka

    Vyber si. Pokud nesouhlasíš ani s jedním, tak znovu přehodnoť svůj dotaz.
    pavlix avatar 30.4.2012 20:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    4) Jsi vůl
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Migi avatar 30.4.2012 21:02 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    tuto položku považuji za natolik samozřejmou, že jsem ji nezmínil
    1.5.2012 08:19 dáda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Dík, že si sám sebe takhle upřímně ohodnotil.
    AsciiWolf avatar 1.5.2012 19:10 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    1) jsi slepá
    s/slepá/slepý ;-) :-D
    1.5.2012 08:59 Miriam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    předpokládám, že každému došlo, že jsem to nepsala já, už kvůli výrazu koloušku
    pavlix avatar 1.5.2012 09:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Já mám takové podezření, že je to každému jedno.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.5.2012 12:33 všežravec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Kdyby ti to bylo opravdu jedno, tak by si, milá slečno pavlix, asi nereagovala.
    pawleeq avatar 30.4.2012 23:16 pawleeq | skóre: 19 | blog: pawlixblg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Nedočkáš se. Arch jsem oťukal ve virtuálu, je to něco jinýho než chci.
    Overground against monoculture.
    30.4.2012 12:38 asdfasdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Ubuntu sa meni na socialny OS (facebook, twitter, linkedin, mail) - vsetko so vsetkym online prepojene skrz eye candy vzhlad.
    30.4.2012 13:06 mibo | skóre: 12 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Víceméně souhlas, ale bohužel se jedná obecně o trend prznění linuxového desktopu a to konkrétně jeho majoritních podob (KDE/GNOME), který je ovšem naddistribuční, ale pravdou je, že Ubuntu se stává nejkřiklavějším tahounem tohoto prznění a také už ho nějaký ten rok nepoužívám a ani nikomu nedoporučuji, minulé LTS bylo asi poslední použitelné Ubuntu.
    pawleeq avatar 30.4.2012 23:03 pawleeq | skóre: 19 | blog: pawlixblg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Vývoj linuxového desktopu je velké téma a při hodnocení současných trendů se lze jen těžko vyhnout vulgarismům.
    Overground against monoculture.
    kouzer avatar 30.4.2012 13:30 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin

    Pokud není podmínkou Debian based dostro, tak doporučuji openSUSE. Používal jsem Debian několik let a u openSUSE si chrochtám... :-D

    Linux user #448944.
    pawleeq avatar 30.4.2012 22:56 pawleeq | skóre: 19 | blog: pawlixblg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    taky jsem nad ním přemýšlel
    Overground against monoculture.
    1.5.2012 09:44 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    +1
    GeoRW avatar 30.4.2012 13:34 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    keze som uz lenivy skusat kazde vydanie a nasledne opravovat vsetko, co sa rozmrda, tak tuto verziu Pravdepodobne Preskocim
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    pawleeq avatar 30.4.2012 22:56 pawleeq | skóre: 19 | blog: pawlixblg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    ještě mě napadlo "prchejte pryč"
    Overground against monoculture.
    30.4.2012 14:18 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Tyjo. Tenhle "problém" jsem řešil už s 10.04. Docela prdel. Jako reakce na můj zápisek vzniklo Proč neinstalovat Gentoo (já jsu ti zoufalci :-D), Proč instalovat Gentoo a dokonce i Proč neinstalovat Arch. Já si tehdy Arch nainstaloval a od té doby jsu spokojený. Ještě spokojenější po tom, co jsem včera nainstaloval kernel s Brain Fuck Scheduler Jediné co zatím nemůžu najít je pořádný správce připojení pro XFCE.
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    30.4.2012 14:39 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Schválně jsem zkusil nainstalovat 12.04 na testovací NB. Instalace jako obvykle celkem v pohodě. Líbilo se paralelní zpracování: zatímco jsem vyplňoval údaje o uživateli, tak už probíhalo kopírování na disk. První, co mě překvapilo, že navzdory zatržené volbě aktualizovat při instalaci se aktualizace nenainstalovaly. Během další práce jsem si potvrdil, že spustit jakoukoliv aplikaci, která není v levé liště, je naprosté utrpení. Poslední hřebíček do rakve byl Flash (pro manželku na hry): instalace v pohodě, ale pak vyskočil konfigurační dialog, který vůbec neodpovídal. Určitě by to šlo vyřešit (například několika hodinami brouzdání po fórech), ale proč bych to dělal. Bohužel se mi potvrdilo, že poslední povedené Ubuntu bylo 8.04 (a s přimhouřenýma očima 10.04). "Chtěl jsem věřit" že LTS bude lepší, ale...
    cezz avatar 30.4.2012 20:29 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Nefunkcny flash ako dovod prechodu na ine distro/OS.. Zijeme v zaujimavej dobe. :-)

    Ja mam trosku iny system posudzovania: Nainstaluje sa to? Chodi v tom vsetok HW stabilne? Ak ano super, lebo zvysok uz je len vec nastavenia. Zopakovat si raz za par rokov, ako sa konfiguruje to a ono nie je nieco, co by mi trhalo zily.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    30.4.2012 23:27 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    To tak jenom vypada. Ja jsem naposledy pouzival verze teto distribuce 6.06 a 7.04 a uz tehdy byl dost velky problem v tom, ze ono se to tvari, ze to neco dela automaticky, ale ve skutecnosti automaticke udelatko nefunguje a pak je u teto distribuce velmi ozehavy problem vubec zjistit, ze se ten flash da taky instalovat nejak jinak, napr. z terminalu, spravce baliku, stranek Adobe...
    cezz avatar 1.5.2012 11:57 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    ??? Pokial viem, dpkg aj apt-get tam stale je a neplanuju ho odstranit, ci? Ja teda s Ubuntu nejake zasadne problemy nemam. Od 7.04 sa uz vselico zmenilo, mozno by si nemal hodnotit distribuciu na zaklade 5 rokov starej verzie..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    pawleeq avatar 30.4.2012 22:58 pawleeq | skóre: 19 | blog: pawlixblg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Ano, 8.04 je nezapomenutelný vrchol.
    Overground against monoculture.
    2.5.2012 08:37 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    +1, v 8.04 vsetko fungovalo, na vsetkych pocitacoch (moj pc, notebook, fotrov komp, virtual), proste nainstalovat a zabudnut na to ze tam je, po 8.04 uz to islo do prdele.
    gtz avatar 30.4.2012 20:21 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    pokud mohu tak Ubuntu odinstalovávám kam přijdu :-) místo toho dávám stabilnější Suse. Suse nebo i Fedora jsou stabilnější, možná o něco pomalejší, ale fungují.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    30.4.2012 20:32 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Fedora a stabilní? Myslíme oba to samé distro? To na kterém Red Hat testuje nejnovější vychytávky, než je narve do RHEL? z uživatelského hlediska např. první zavedlo KDE4. To to muselo jít s Ubuntu v posledních letech hodně z kopce...
    gtz avatar 30.4.2012 22:16 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Fedora je stabilní, pokud se oprostí od nejnovějších vychytávek. No já ani nemyslím zase tak Fedoru, ale komunitní klon serverů RH tedy CenTos (v práci servery). Jinak já jsem od RH tedy od staré FC přešel na tehdejší Suse 9.X a nyní jsem s Suse i po těch letech nadále spokojen. Pokud mohu tak pro server volím raději CenTos ten je vhodnější, je prostě méně ukecanější než Susáč. S prvním KDE4 vylezla kupodivu Fedora, Suse KDE4 měl v alfa verzi a pustil ho ven až to bylo nějak stabilní. Když se podívám na distra kde KDE4.X funguje tak v první řadě je to SUSE a pak Fedora. Ani se nedivím, vždyť Suse se na vývoji podílí celkem hodně.

    A Buntu o tom ani nebudu spekulovat. Zkoušel jsem toho hodně, snad LME nějak šel, ale to ostatní brrr..... až jsem se osypal, když jsem si vzpomněl jak jsem na jeden NTB měl dát Buntu. Napřed to mělo problémy s BCM čipy (i když se nahrály ovladače a udělal se reboot tak NTB wifi neviděl) pak to zařvalo, že se musí doinstalovat ovladače od ATIny. Nainstalovalo se to a X-ka šla do pekel. Nakonec všechno nazpět z image kopie SUSE 12.1, BCM v pohodě, pro ATI jsem použil ovladače z ATI a zákazník byl spokojen.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Sešívaný avatar 1.5.2012 00:06 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin

    Ano, je. Doby, kdy to bylo bleeding edge distro, na kterém jen testovaly nové věci, jsou dávno pryč. Nových věcí se Fedora pořád nebojí, ale výrazně se zlepšilo testování. Fedora má dnes celý QA tým lidí, kteří ji testují na full-time. Navíc Fedora dělá proti upstreamu minimum změn, což výrazně zjednodušuje maintainování a snižuje počet problémů.

    Ano, Fedora je pořád limitovaná tím, že vychází jednou za půl roku, v tak krátké době se nedají dělat zázraky, ale podle mé zkušenosti je na tom se stabilitou minimálně stejně dobře jako Ubuntu. Můžu porovnávat. Fedoru používám rok a půl a Ubuntu jsem používal pět let.

    =^..^= AmigaPower® avatar 1.5.2012 00:00 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    "mazlavá mrdka"

    +1 :-D

    1.5.2012 19:31 Míra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Mě 12.04 zcela vyhovuje. Na žádný problém jsem nenarazil.
    corwin78 avatar 2.5.2012 07:50 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Také se divím, kolik je tu nešťastníků. Používám Ubuntu, respektive Kubuntu od 5.04 (v současnosti na pěti počítačích) a jsem poměrně spokojen. Až se vzhledem ke zdejším komentářům divim. Samozřejmě občas se objevý nějaký problém, ale to v každém distru - kdo říká, že ne, tak kecá.

    Myslím, že zdejší diskuze se veze na vlně *buntu sucks, cokoliv jiného rulez, prostě protože to je trend, vzhledem k úspěchu distribuce. Naštěstí máme těch distribucí dost a pokud někomu z nějakého subjektivního důvodu jedno nevyhovuje, nemá cenu ho očerňovat, ale vzhůru na jiné.

    Ačkoliv jsem už od roku 1997 a RedHat 5.2 zarytým příznivcem KDE, zkusil jsem Ubuntu 12.04 aspoň ve virtuálu a musím říct, že to není zas tak špatné a umím si představit, že kdyby nebyla jiná možnost, tak bych se s tím sžil. Ale ona jiná možnost je - podpora Gnome Shell je prý ve 12.04 na dobré úrovni a stejně tak klasického GNOME, takže remcat nemá smysl, stačí jen nainstalovat patřičný virtuální bálík, nebo klon.
    Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
    3.5.2012 09:48 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    To neni uplne pravda, ja proti nemu treba osobne nic nemam, protoze neni pro me a nikdy jsem s nim nemel nic do cineni. Ale vcera jsem tu sledoval kolegu, jak instaluje a snazi se nejak si prizpusobit 12.04 a byl to opravdu opruz. Bootovani i bez zdrzovani se siti strasne pomale, potom se mu totalne zesraly Xka (co pul minuty se to seklo, mezitim obcas vyhodilo hlasku o systemove chybe a sbiralo informace). Na druhy pokus uz to, zda se nejak ukecal, ale co se tyce rychlosti, zadny blesk. A posledni, co jsem videl, ze likviduje unity a instaluje gnome.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    pavlix avatar 5.5.2012 11:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Mno, totálně zestraná Xka asi nebudou specialita Ubuntu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.5.2012 16:38 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    To je dost mozne, ackoliv se mi zatim nikdy nic takoveho nestalo, kdyz nepocitam ruzne pokusy, kterymi jsem je chtel donutit, aby delaly co chci. Ale to jsem prepisoval ruzne konfiguraky rucne a ani tak se nestalo nic horsiho, nez ze se vubec nespustily. Tohle byl totalne zmateny cely system.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    pavlix avatar 5.5.2012 23:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Pravda, moje poslední zkušenost s Ubuntu říká, že některé standardní postupy, co fungují na jiných systémech, na Ubuntu selhávají. Například mi ubuntu za nějakých okolností zaměňovalo /bin/bash a /bin/dash, ač jsem si explicitně řekl, co chci spustit, přičemž tyhle dvě binárky rozhodně záměnné nejsou (už jen tím, že používají jiné konfiguráky).

    Takže dejme tomu. Být pravidelnějším uživatelem Ubuntu, tak to oddebuguju a nahlásím.

    Faktem je, že by kolikrát vývojáři Ubuntu udělali líp, kdyby se opravdu soustředili na „usability“, což je oblast, ve které dokážou udělat hodně dobrých věcí (i hodně špatných, ale to by právě stálo za nápravu) a pohodlí koncových uživatelů bez obětování či zmrvení vnitřností sytému.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.5.2012 21:04 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Moje slova. Doteď zdaleka nejlepší vydání. Vždycky jsem měl s upgradem všech strojů plno práce (zahrnuje několik notebooků a řadu desktopů), a teď poprvé ne.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    corwin78 avatar 4.5.2012 08:09 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Moje skóre upgradů je dva ze tří. Jeden laptop a jeden desktop - tam proběhl upgrade naprosto excelentně (zatím nejhladší upgrade ever), ale u jednoho desktopu mi upgrade nešel. Nicméně jsem našel snadné řešení, a pak už všechno ok.
    Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
    1.5.2012 19:34 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    bohuzel, ubuntu je asi jedine distro, ktere jede na mojem domacim notebooku plynule a to vcetne prohlizece, debian testing i archlinux je skoro nepouzitelny, respektive je to strasne otravne sledovat trhajici se obraz, nikdy jsem nepochopil proc je mezi tema distribucema takovy rozdil, nekde jsem myslim cetl neco o tom ze ubuntu ma vice optimalizovane buildy...
    1.5.2012 21:46 AlastorM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Takže nainstalována verze 12.04 a zatím mě to krmí jednou chybou za druhou...že jsem nezůstal u 10.04 sakra
    2.5.2012 08:15 alfonz mucha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    můžete více popsat jaké chyby?
    2.5.2012 09:02 AlastorM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    ne že bych si ty chyby zapsal, ale dvě chybové hlášky kvůli operapluginwrap, jedna kvůli pulseaudio a ještě nějaká chyba. To jsou 4 hlášky, ale zatím vše jede jak má. Jde o to, že 10.04, 10.10, 11.04 i 11.10 nevypsali žádné chyby, až teď, navíc je systém o něco pomalejší, než 10.04 - pomalejší byly ale i verze 11.04 i 11.10. Tak snad to pojede dobře a bez dalších chybových hlášení
    2.5.2012 09:42 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    tak jsi me docela odradil od upgrade, zustavam u kubuntu 11.04
    premyslim o nainstalovani nejakeho testing debianu, mate predstavu jak bude fungovat na starsim notasu s C2D, intel grafikou atd ?
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    2.5.2012 10:12 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    viz muj komentar vis
    2.5.2012 10:22 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Po smrti harddisku jsem presel z 10.10 na 12.04 a zatim zadny problem. Rychlost se da (Unity by teda mohlo byt rychlejsi, veci jako prepinani aplikaci pres alt+tab nebo vyvolani "dashe" maji neprijemnou prodlevu, lenovo t61), moji predstavu o out-of-the-box funkcnosti splnuje velmi dobre, nemusel jsem nic "bastlit" (vlastne jo, standardne ted neni z klikatek pristupna hibernace, ktera oproti 10.10 zacala fungovat). Spokojenost.

    Unity se pouzivat da. Jedine co me stve je prepinani se mezi vice okny jedne aplikace pomoci alt+tab, musim pockat, nez se okna te aplikace "rozbali". Uvital bych tady orientaci na okna, ne na aplikace.
    I am Jack's wasted life.
    2.5.2012 16:54 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Nepomůže Alt + ` (Alt + zpětná uvozovka)?
    2.5.2012 22:57 alblaho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Btw, myslím, že prodleva před zobrazení přepínacího dialogu po stisku alt+tab je tam jako "fíčura". Nebo aspoň do verze 11.10 to tak bylo a šlo se toho zbavit compiz nastavovátku.

    PS: Se stabilitou Ubuntu jsem nikdy neměl problém (až na unity samotné), ale upgrady jsou rozbíjecí, chce to čistou instalaci a nejlépe měsíc po vydání. Momentálně jedu na Fedoře, protože Gnome-shell je sice svojský, ale aspoň rychlý.
    6.5.2012 01:13 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Pokusne som naistaloval na mensi Acer notebook s Intel SU4100 CPU, instalacia z live USBcka pekna a rychla, nainstalovany system bootuje pomerne rychlo, vyzera to celkom pekne a vsetko, co bolo treba (1 den s tym notebookom pracoval kolega) islo bez problemov a svizne. Najviac sa mi paci ale rychlost vypinania - doslova par sekund a mozem zaklapnut notebook. :) Kazdopadne prekaza mi, ze Unitu ikonky vlavo sa nezasujvaju (mozno sa to da nastavit? :D) ako kedysi panel v Gnome 2.xx co mam na netbooku. :)
    6.5.2012 08:36 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    A proč vlastně notebook vypínáte, není lepší ho prostě jen uspat? Mimochodem, když dáte vypnout, nemusíte se zavřením víka na vypnutí čekat ;-)
    6.5.2012 11:32 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Tak ked viem, ze ho 2 tyzdne nebudem potrebovat, tak ho radsej vypnem - nech v sleepe nezerie bateriu. :) Jj to viem, ale to je paranoja, ci sa korektne vypne (este sa nestalo, ze by sa mi nejaky nevypol...:D).
    6.5.2012 11:48 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Tak to ano (ačkoliv osobně bych asi uspal na disk). Ale nechápu lidi, kteří notebook vypínají vždy (třeba ve škole si jej mezi přednáškama zapnou a pak zase vypnou), přičemž se jim vypíná přes minutu a ještě déle zapíná, nehledě na to, že musí vše otevřít znovu.
    6.5.2012 11:59 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Mozno maju Nvidia blob a notebook sa uz po sleepe nepreberie...to je pripad mojho pracovneho ntbooku. :D
    6.5.2012 12:32 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Téměř všichni mají Windows, kde předpokládám, že je vše už od výrobce nainstalováno tak, aby takovéto věci fungovaly.
    cezz avatar 10.5.2012 12:27 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Tiez som si myslel, nez sa mi jeden win laptop skoro uvaril v batohu :-D
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    9.5.2012 09:52 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Nvidia blob narozdíl od nouveau se ze sleepu probírá bez problémů, chytrolíne :) neházel bych to na nvidii :)
    6.5.2012 10:17 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Dá se to nastavit například nainstalováním balíku compizconfig-settings-manager a spuštěním ccsm, kde v sekci Ubuntu Unity Plugin je volba Hide Launcher.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    6.5.2012 11:34 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Dakujem, vyskusam. :) Aj ked viem, ze tam pojde Debian Wheezy s Gnome, tak troska sa s Unity este pohram, nech si viem spravit nazor, ako sa v tom pracuje.
    13.5.2012 09:36 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 12.04 - Precise Pangolin
    Nebo si nainstaluj Ubuntu Tweak. Sice není v repo, ale stáhneš .deb z ubuntu-tweak.com. Je to celkem šikovné a připadá mi srozumitelnější než ccsm.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.