abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.6. 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.6. 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.6. 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 41
    6.6. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...

    20.11.2014 14:33 | Přečteno: 1241× | Fe (zelezo) | poslední úprava: 20.11.2014 14:33

    Ahojte,
    verim, ze ste sa uz niekedy stretli s tym, ze ste si chceli spravit vylet autobusom do koncin, kde to nepoznate, a zistili ste, ze by ste ozaj potrebovali vediet, ktora z desiatich zastavok v Hornej Dolnej je ta prava. Preto som sa rozhodol, ze to skusim riesit.

    Mojim povodnym zamerom bolo za pomoci nadsencov vybudovat databazu umiestneni vsetkych zastavok napr. za pomoci mobilnej appky (Siel si niekde? Vyber mobil, cvakni mi to, ja to spracujem).

    Ako prvy krok som mal v umysle ziskat zoznam uplne vsetkych zastavok na SK/CZ. Zacal som sa teda vrtat na strankach urcitych poskytovatelov informacii o casoch spojeni verejnej dopravy. Do 5 minut som mal k dispozicii WSDLka webservicov, tak som sa zacal hrat so SOAPmi. Narazil som na to, ze je vzdy obmedzeny pocet vysledkov na jeden dotaz, a bruteforce utok od "a" po "ZZZZZZZZZZZZZ" som nepokladal za cestu. Co vsak cert nechcel, v jednej metode sa nachadzal vhodne pomenovany parameter, ktory (ako som neskor zistil pri odchytavani JSONov) bol vzdycky nastavovany na false. Akonahle som ho zmenil na true - hla, akesi podivne cisla sa mi zacali vracat spolu s povodnym vysledkom. Po chvili patrania som prisiel na to, ze su to UTM suradnice (wait for it) jednotlivych zastavok.

    Bla bla bla, tu je provizorny vysledok :D http://poloha.zastavky.info

    Zial, mam pocit, ze tie suradnice su absolutne nepresne, asi zacnem budovat vlastnu DB. Whatever, ak sa to niekomu zide/niekto ma k tomu co povedat, budem rad :) (a budem rad, ked zistim, ze ma zmysel pokracovat... nepoznam nikoho, kto by sa snazil robit pekny frontend bez externej motivacie :D)

    Note: zadajte cely nazov obce, nech vidite co najviac zastavok v ramci nej.

           

    Hodnocení: 80 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.11.2014 14:44 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Ona jedna taková databáze už existuje, jmenuje se OpenStreetMap, pokud do ní přispěješ svojí troškou, nikdo se určitě zlobit nebude ;-)
    peYko avatar 20.11.2014 14:57 peYko | skóre: 8 | blog: /dev/null | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Zacnem nad tym premyslat, kedze dedinske SAD zastavky tam veru zatial nevidim :)
    ...a je zo mna Liferay koder. | She sells Bourne shells by the sea shore... | Eufory - heavymetal este neumrel :)
    20.11.2014 15:10 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Jak kde, ale třeba tady jich je relativně dost (projeď si oblast přes overpass-turbo a uvidíš sám).

    Ano, ani tady nejsou (zatím) všechny, to určitě ne, ale ruku na srdce: jakou šanci máš se svojí aplikací? Ne že bych ti nefandil, ale obávám se, že realita by pak byla moc tvrdá. Nebo se to dá případně zkombinovat: uděláš appku, ze které sesbíráš informace (uživatel dostane upozornění, že odesíláním dat souhlasí s danou licencí a způsobem užití) a ty následně doplníš získaná data do OSM (a případně pak můžeš fotky nahrávat i na mapillary)
    peYko avatar 20.11.2014 15:22 peYko | skóre: 8 | blog: /dev/null | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Nesnazim sa o celosvetovy uspech, ma to byt len ako doplnok pre cp.sk / jizdnirady.idnes.cz (odtial taham aj data, prekvapivo).
    ...a je zo mna Liferay koder. | She sells Bourne shells by the sea shore... | Eufory - heavymetal este neumrel :)
    20.11.2014 15:29 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Jo, to jsem pochopil už když jsem psal svůj komentář, ale moje připomínka stále platí ;-)

    Každopádně, zkus zvážit i tuto variantu...
    peYko avatar 20.11.2014 15:31 peYko | skóre: 8 | blog: /dev/null | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Zvazim to, uz len preto, ze ak si vytvorim databazu so spravnymi polohami zastavok, potom tie data mozem predat cp.sk :P
    ...a je zo mna Liferay koder. | She sells Bourne shells by the sea shore... | Eufory - heavymetal este neumrel :)
    21.11.2014 08:07 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...

    Ono už teraz im nič nebráni zobrať tú databázu a prekontrolovať, či to dáva zmysel. Pretože to, čo to máš, zbežným pohľadom na cestnú sieť v danej obci zmysel nedáva.

    A keďže som nedávno riešil tento istý problém, tak sa obávam, že niekto ťa už predbehol na http://mapy.atlas.sk (nastavenia - vlastný výber - turistika). Ak by si pozrel pätičku na cp. sk, tak by si to tam našiel.

    Takže nakoľko už existuje licenčne pravdepodobne nečistá databáza autobusových zastávok, tiež by som sa prikláňal k podpore openstreetmap. Nejaký základ tam už je, ale je tiež dosť bielych miest, aby si na to nalákal priaznivcov verejnej dopravy.

    peYko avatar 21.11.2014 09:30 peYko | skóre: 8 | blog: /dev/null | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    To co mam, je ich databaza ;) kazdopadne, o moznosti na atlase som nevedel, stale sa mi ale nepozdava to, ze je to svojim sposobom zasita moznost, mojim cielom je spristupnit jednoucelovu bfu-friendly aplikaciu.
    ...a je zo mna Liferay koder. | She sells Bourne shells by the sea shore... | Eufory - heavymetal este neumrel :)
    peYko avatar 21.11.2014 09:56 peYko | skóre: 8 | blog: /dev/null | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    No povrtal som sa v tom atlase, nie su tam vsetky zastavky, ktore obsahuje CP, ale ma presnejsie suradnice... co s tym? :D
    ...a je zo mna Liferay koder. | She sells Bourne shells by the sea shore... | Eufory - heavymetal este neumrel :)
    Rezza avatar 21.11.2014 09:20 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Jak jsi vyresil pristup k tomu IDOSu? Naposledy, kdyz jsem zkousel s nima o datech mluvit, tak to nebyla uplne levna zalezitost. Pak to Nokia zabalila a uz nemelo smysl o tom ani uvazovat :).
    peYko avatar 21.11.2014 09:43 peYko | skóre: 8 | blog: /dev/null | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Postup bol velmi jednoduchy. AJAXove dotazy (JSON) su na cp.sk posielane na http://cp.atlas.sk/AJAXService.asmx/nazovService, pricom na samotnom http://cp.atlas.sk/AJAXService.asmx najdes WSDL jednotlivych sluzieb. Potom som sa uz len hral so SoapUI, pricom som sa inspiroval requestmi, ktore sa daju lahko odchytit (debug tool v browseri/Wireshark). Ak si vsimnes, v headeri kazdeho POST requestu na danu sluzbu sa nachadza parameter idoskey, predpokladal som, ze je to nieco, co bolo dvakrat kodovane v Base64, ale nevycital som z toho nic, co by mi pomohlo generovat ho, tak to riesim tak, ze v ramci tejto mojej aplikacie neposielam requesty priamo na cp.sk, ale na nasledujuci PHP skript:
     $_GET["prefix"],
        'count' => '20',
    	'selectedTT' => 'VlakBusSk',
    	'bindElementValue' => '',
    	'bindElementValue2' => '',
    	'iLang' => 'SLOVAK',
    	'bCoor' => 'true'
    );
    
    curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, json_encode($data));
    
    //curl_setopt($curlhandle, CURLOPT_VERBOSE, true);
    //$verbose = fopen('php://temp', 'rw+');
    //curl_setopt($curlHandle, CURLOPT_STDERR, $verbose);
    
    $contents = curl_exec($ch);
    echo $contents;
    curl_close($ch);
    
    //rewind($verbose);
    //$verboseLog = stream_get_contents($verbose);
    ?>
    idoskey.php:
    
    
     1,
        CURLOPT_URL => 'http://cp.atlas.sk/vlakbus/spojenie'
    ));
    
    $result = curl_exec($c);
    
    curl_close($c);
    $searchfor = 'sIDOSKey';
    $pattern = preg_quote($searchfor, '/');
    $pattern = "/^.*$pattern.*\$/m";
    
    if(preg_match_all($pattern, $result, $matches)){
        $match = trim(implode("\n", $matches[0]), " \t\n\r\0\x0B");
       $idoskey = substr($match, 14);
       $idoskey = substr($idoskey, 0, (strlen($idoskey))-2);
       
    }
    else{
       //echo "No matches found";
    }
    
    
    ?>
    
    ...a je zo mna Liferay koder. | She sells Bourne shells by the sea shore... | Eufory - heavymetal este neumrel :)
    20.11.2014 18:58 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Každopádně tam prosím nedávejte ta data získaná kopírováním cizí databáze, protože se všichni okolo OpenStreetMap snaží, aby mapová data byla licenčně v pořádku.
    Josef Kufner avatar 20.11.2014 19:25 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Nebo raději ať je získá pod správnou licencí, aby je tam nakopírovat mohl.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.11.2014 15:20 michal00 | skóre: 14 | blog: OpenStreetMap
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    20.11.2014 16:48 vlanav | skóre: 24 | blog: Dlouhý den
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Zkuste použít zákon č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, případně jeho slovenský ekvivalent - vzhledem k tomu, že téměř všechny *AD budou asi zřízeny státem, obcí nebo krajem, měly by vyhovět.
    20.11.2014 19:04 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    V ČR není nejspíš státní nebo krajský autobusový dopravce ani jeden, dopravci zřízení obcí budou spíš ve větších městech, kde budou provozovat zejména MHD. Navíc dopravce nejspíš nemá povinnost evidovat zeměpisné souřadnice zastávek.
    20.11.2014 19:48 vlanav | skóre: 24 | blog: Dlouhý den
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Náhodně jsem se díval na justice.cz a mnohdy je vlastníkem Fond národního majetku České republiky. To platí třeba pro ČSAD Liberec a.s., ČSAD Havířov a.s., ČSAD Střední Čechy a.s. a určitě i další. Myslím, že dopravci dnes už souřadnice většinou mají, protože je mnohdy potřebují do odbavovacích systému, které na základě polohy vozidla automaticky volí zastávku, ze které se vydává jízdenka nebo podle polohy přehrávají palubní hlášení o příští zastávce. Mimochodem třeba ČD mají na svém webu u stanic souřadnice uvedeny.
    20.11.2014 20:01 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Nevím jak je to se zastávkami, ale co se týká samotných jízdních řádů, tak ty by měly být podle zmiňovaného zákona též volně dostupné, jenže je to trochu složitější. Původně celý systém zdarma spravovala firma CHAPS, která za odměnu měla exkluzivní přístup k těmto datům (viz portál IDOS), jenže na základě soudního řízení (které inicioval Seznam) bylo nařízeno data otevřít, na čemž se v současnosti pracuje: vysvětlení bylo, pokud si pamatuji, že to bude nějaký čas trvat. Termín byl, když jsem se o to posledně zajímal, konec roku (akorát si teď nevzpomenu jestli konec roku 2014 nebo 2015). A spolu s tím se řešilo kdo data bude spravovat a za jaké peníze (jelikož tím, že CHAPS ztratil exkluzivitu, to pro něj zadarmo už není zajímavé).

    Nepatří ty zastávky do stejného systému? I když: na mapách seznamu se před nějakým časem hromadně objevily, tak nevím, jestli se jim je nepovedlo získat jiným způsobem. Nějaký insider by nebyl? ;-)
    20.11.2014 20:55 vlanav | skóre: 24 | blog: Dlouhý den
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    To co zpracovává CHAPS je popsáno v tomto dokumentu. A zrovna souřadnice zastávek tam nejsou, takže zbývá ta žádost podle 106. Tady je popsáno, že to (někdy) funguje.
    20.11.2014 20:59 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    OK, neznal jsem, díky za info.
    20.11.2014 21:09 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Poloha zastávek do CIS JŘ (Celostátní informační systém jízdních řádů) nepatří, to je právě ta přidaná hodnota (ne jediná), kterou tam dává CHAPS navíc - a o kterou bude jeho vyhledávač lepší, než vyhledávač postavený jen nad daty z CIS JŘ. Jinak s tím zveřejněním je to celé trochu jinak. Zákon o svobodném přístupu k informacím vůbec neřeší to, že by nějaká data měla být volně dostupná - řeší zpřístupňování informací na žádost, přičemž povinný subjekt může požadovat náhradu nákladů nutných pro vyhledání a zkopírování informací, a pokud jsou data předmětem licence, řeší se licence zvlášť. Seznam ten zákon trochu zneužil, protože ten nikdy nebyl zamýšlen opakované získávání databází. Na druhou stranu, zveřejnění dat z CIS JŘ mělo být dáno přímo zákony o veřejné autobusové a o drážní dopravě, jenže je tam formulace, že musí být poskytován výstup z CIS JŘ, což bylo dosud vykládáno tak, že stačí, když CHAPS provozuje vyhledávač a zobrazuje tam linkové jízdní řády. Na základě sto šestky by tedy Seznam dostával jen tak, že by si pokaždé musel požádat, klidně by mohl dostávat PDF s linkovými jízdními řády, a mohl by to dostávat s několikatýdenním zpožděním, což by třeba v případě Prahy, kde se jízdní řády mění několikrát za měsíc, bylo celkem k ničemu. Ale ten soudní spor zřejmě přesvědčil ministerstvo dopravy, že současná situace je dál neúnosná, takže ministerstvo aktualizovalo prováděcí vyhlášku a zakotvilo do ní povinnost zveřejňovat data, která jsou na vstupu do CIS JŘ. Účinnost příslušné části vyhlášky je od 1. září 2015. Jak to bude dál s CHAPSem pokud vím není veřejně známo. To, že se řeší, kdo a za kolik to bude spravovat, je nejspíš jenom spekulace, protože pro CHAPS to nemusí být nezajímavé ani tehdy, když nebude mít exkluzivitu.
    20.11.2014 22:30 vlanav | skóre: 24 | blog: Dlouhý den
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Filip má pravdu, ale já jsem se vyjadřoval hlavně k získaní poloh zastávek. Tam by to zpoždění pár týdnů určitě nebylo kritické. A už jsi vůbec nejsem jistý zda tabulka obsahující pouze zeměpisné souřadnice a název zastávky může být předmětem autorskoprávní ochrany.
    Josef Kufner avatar 20.11.2014 23:28 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Autorské právo se vztahuje i na databáze. Takže pokud takových zastávek bude netriviální množství a bude to mít strukturu, aby to splňovalo definici databáze, tak zajisté ano.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.11.2014 06:53 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Vůbec nezáleží na tom, že je to tabulka, která obsahuje pouze něco. Podstatné je, že ty údaje musel někdo posbírat, přiřadit souřadnice zastávkám - takže to splňuje znaky databáze podle autorského zákona. Ostatně, pokud by ta databáze souřadnic mohla vzniknout bezpracně, nebude o tom někdo psát zápisek do blogu. U poloh zastávek by to zpoždění kritické nebylo, jenže to zase CHAPS dělá v rámci své komerční činnosti, takže se na to zákon o svobodném přístupu k informacím nevztahuje.
    21.11.2014 09:22 vlanav | skóre: 24 | blog: Dlouhý den
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Ano, souhlasím, že na CHAPS se to nevztahuje, proto jsem psal, že je nutno obrátit se na jednotlivé provozovatele. Ochrana těchto dat jako databáze je podle mě jediná možná, ale nejsem jsi vůbec jistý zda taková tabulka splní podmínky pro ochranu. Pokud je tabulka splní, tak to bude ale hodně těsně.

    Jistě by se daly využít kreativnější metody pro získaní zeměpisných souřadnic zastávek - napadá mě třeba vyžádat si GPS tracklogy vozidel a vyseparovat místa, kde autobusy nejčastějí stojí. Je taky možné, že nějakou evidenci zastávek vedou i místní úřady, ale netuším zda mají i zeměpisné souřadnice. A pokud máte názvy zastávek můžete provozovatele požádat o polohu, každé jednotlivé z nich (na to už by se ochrana vztahovat neměla, ale zda se mi to poněkud nevhodné).

    Vzhledem k tomu, že provozovatelé jsou příjemci dotací a poskytují veřejnou službu, zdá se mi v pořádku požadavek, aby data byla dostupná bez omezení.
    21.11.2014 09:51 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    nejsem jsi vůbec jistý zda taková tabulka splní podmínky pro ochranu. Pokud je tabulka splní, tak to bude ale hodně těsně.
    Nevím, proč si tím nejste jistý. Četl jste autorský zákon? O tom, že je to databáze ve smyslu autorského zákona není žádných pochyb, žádné „hodně těsně“. Pokud chcete řeč zákona převést do běžné řeči, je to kritérium jednoduché: Posbíral nebo uspořádal někdo ty údaje ručně? Pokud ano, pak je to databáze podle AZ. Ostatně právě kvůli té lidské práci je to chráněné. Kdybyste uměl ta data získat bezpracně, tak je tak získejte – pak přece nepotřebujete získávat je z cizí databáze.
    A pokud máte názvy zastávek můžete provozovatele požádat o polohu, každé jednotlivé z nich
    Jenže provozovatel informaci o té poloze vůbec mít nemusí.
    21.11.2014 10:40 vlanav | skóre: 24 | blog: Dlouhý den
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    databáze ve smyslu autorského zákona
    Nestačí pouze lidské práce, podmínkou je "kvalitativně nebo kvantitativně podstatný vklad" - kolik je to asi lidské práce? A to je, řekl bych, velmi problematické kritérium, zejména u malých objemů dat. S ochranou bych souhlasil u seznamu všech cca 39000 zastávek v ČR (ale i tady bude záležet na tom podstatném vkladu), ale u menších dopravců to budou řádově stovky položek, kde už vytvoření takového seznamu nevyžaduje podstatný vklad. Ale je to pouze můj názor, takže připouštím, že se můžu mýlit.
    Jenže provozovatel informaci o té poloze vůbec mít nemusí.
    Pokud ji nemá, tak ji samozřejmě poskytnout nemusí.
    21.11.2014 11:37 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Pokud si ten seznam dokážete vytvořit snadno sám, tak ho přece nepotřebujete získávat odjinud. Pokud to nedokážete, pak to vyžaduje podstatný vklad.
    Bystroushaak avatar 23.11.2014 00:26 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Dokáže si ho snadno vytvořit sám získáním odjinud, což ho stojí podstatný vklad práce při parsování.
    23.11.2014 08:08 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Svou vlastni praci a vlastni data je treba chranit a branit. Dale je treba velice dusledne a tvrde postihovat to, pokud nekdo porusi podminky uziti dila.

    Obavam se tedy, ze ono ziskani odjinud, nebude v souladu se zakony ceske republiky. Ale treba pan autor dostal licenci, co my vime..
    Bystroushaak avatar 23.11.2014 09:14 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    No, ale měl by pak na to copyright?
    Josef Kufner avatar 23.11.2014 16:15 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    "Copyright" se v českém právu vůbec nevyskytuje.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    pavlix avatar 23.11.2014 19:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Tak to bych se docela hádal.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Josef Kufner avatar 25.11.2014 23:46 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    pavlix avatar 26.11.2014 00:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    V tom případě nemám doma cat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.11.2014 22:00 David Indra | skóre: 15 | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Tak nevím.. já tam vidím 4 výskyty.
    24.11.2014 13:53 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Pokud k tomu „získání odjinud“ má práva, pak ať si s tím dělá, co ho napadne. Tady se ale řešil případ, kdy ta práva nemá.
    21.11.2014 16:44 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    mnohdy je vlastníkem Fond národního majetku České republiky. To platí třeba pro ČSAD Liberec a.s., ČSAD Havířov a.s., ČSAD Střední Čechy a.s.
    Jak jsi na takovou blbost přišel? Zaprvé, Fond národního majetku už hezkých pár let neexistuje, zadruhé, žádný ze zmíněných podniků před svým zánikem nevlastnil.

    21.11.2014 16:55 vlanav | skóre: 24 | blog: Dlouhý den
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Akcie jsou na jméno, ale ve výpisu "platných" jsem viděl, že byly založeny Fondem NM a chybně jsem předpokládal, že to pořád ještě platí, když je to na stránce platného výpisu.
    22.11.2014 18:59 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Odbavovací systém používá daleko jednodušší řešení, a to že řidič zmáčkne před zastávkou příslušný čudlík :-) Možná jsou už někde dál, ale v oblasti PIDu se GPS používá jen pro sledování vozidel (mimo Prahu, DPP to ještě v autobusech nemá), hlášení zastávek podle GPS se v Praze testuje v tramvajích, a řidiči z toho moc nadšení nejsou.
    23.11.2014 08:10 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    a řidiči z toho moc nadšení nejsou.

    Ono by se totiz mohlo prijit na to, ze jsou reliktem a jejich prace jiz neni v dnesni dobe potreba. O moralnich aspektech existence dotovane dopravy radeji pomlcim.
    23.11.2014 12:24 Perún
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...

    Platenie plnej ceny za používanie ciest je pomerne nereálne, aspoň čo viem, v súčasnosti a v blízkej minulosti bolo používanie ciest lacnejšie, než by bola skutočná trhová cena.

    Čiže reálne je zrušenie dotovanej verejnej dopravy, ale trhové parkovné pred úradmi a na sídliskách, plná suma mýta za používanie ciest atď. sú na druhej strane politicky nepriechodné.

    Takto by sme motivovali plebs kúpiť si jedno až tri autá do domácnosti, čiže by sa výraznejšie podielali na problémoch s parkovaním a dopravnými zápchami. Ale iba vďaka deformovaným cenám za použitie auta. Potom, ak mám pravdu, je lepšie strpieť dotovanú (verejnú) dopravu, lebo dopravná zápcha nepozná, či v nej stojí štátny úradník, učiteľka alebo podnikateľ.

    Uznávam tvoj názor, pretože je morálne spravodlivý. Na druhej strane, v strete s reálnou demokraciou, pragmaticky ťahá za kratší koniec.

    23.11.2014 16:13 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Uznávam tvoj názor, pretože je morálne spravodlivý.
    Dekuji. Spravedlnost a moralka by ale imho mely mit prednost pred populismem.
    24.11.2014 14:00 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Ono by se totiz mohlo prijit na to, ze jsou reliktem a jejich prace jiz neni v dnesni dobe potreba.
    Vůbec ne. Vadí jim to, že ten systém není úplně spolehlivý, a oni stejně musí hlídat, jestli byla zastávka vyhlášena, a případně ji vyhlásit ručně. U tramvají je na to navíc navázané stavění výhybek, takže případné neodhlášení není jen problém v neinformování cestujících.
    O moralnich aspektech existence dotovane dopravy radeji pomlcim.
    Ano, raději o tom pomlčte. Ona je totiž dotována veškerá doprava. Navíc třeba pro Prahu je veřejná doprava pro veřejné rozpočty nejspíš ten nejlevnější způsob dopravy.
    Grunt avatar 24.11.2014 15:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Navíc třeba pro Prahu je veřejná doprava pro veřejné rozpočty nejspíš ten nejlevnější způsob dopravy
    Není.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    lobotron avatar 24.11.2014 16:47 lobotron | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Kolo, pěškobus a oslí povoz FTW.
    We must steer between the "romantics" and the "ostriches".
    Grunt avatar 24.11.2014 18:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Ale cipa. Babetta FTW! I když osla jsem ještě nezkoušel. Nicméně námět je to moc dobrej, někdy to budu muset vyzkoušet.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.11.2014 17:02 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Je.
    Grunt avatar 24.11.2014 18:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Není.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.11.2014 22:10 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Vůbec ne. Vadí jim to, že ten systém není úplně spolehlivý, a oni stejně musí hlídat, jestli byla zastávka vyhlášena, a případně ji vyhlásit ručně.
    At zije 21. stoleti v podani statem dotovane verejne dopravy. Je-li to tak hrozne, bude asi nejlepsi to zrusit uplne.
    Navíc třeba pro Prahu je veřejná doprava pro veřejné rozpočty nejspíš ten nejlevnější způsob dopravy.
    Doprava je imho neco, do ceho by se stat a velevazene urednictvo montovat nemelyi. Co je magistratu, snemovne a uradum do toho, jakym zpusobem se lide dopravuji? Proc nekomu dotuji dopravu treba i ze 70% z dani ostatnich lidi a nekomu zdani benzin v dusledku vice nez 50%? Veskera verejna dotovana doprava by mela byt zrusena. Kdo na to bude mit, at si jezdi. Kdo ne, at se dopravuje treba pesky, je to jeho vec, ale nebude zatezovat danoveho poplatnika. Kdyz nekoho bavi smradlave tramvaje a spinave metro, at si ho uziva, ale pekne za sve. Ja mam take drahe konicky, ale nikdo mi je nijak nedotuje! Vim, ze eurosvaz by nas vsechny nejradeji vyhnal na cyklostezky a na silnicich v ramci politicke korektnosti nechal jen homosexualy tmave pleti v elektromobilech, ale doufam, ze se takoveto doby nedoziji.
    25.11.2014 06:48 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Když vám tak vadí dotovaná doprava, zaměřte se hlavně na tu individuální automobilovou dopravu - nějak jste na ni ve vašem výčtu dotované dopravy zapomněl. Pokud by doprava přestala být dotována, nic jiného než ta veřejná doprava by prakticky nezbylo, protože nějakou individuální dopravu by si málokdo mohl dovolit. Nikdo vám možná nedotuje koníčky (veřejná doprava ale není koníček), zato vás stát dotuje mnoha jinými způsoby - jako každého.
    Bystroushaak avatar 25.11.2014 08:07 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    zaměřte se hlavně na tu individuální automobilovou dopravu - nějak jste na ni ve vašem výčtu dotované dopravy zapomněl. Pokud by doprava přestala být dotována, nic jiného než ta veřejná doprava by prakticky nezbylo
    Kdyby přestala být dotovaná automobilová doprava, tak se příštích 10 let nic nezmění, protože silnice v o moc horším stavu být snad ani nemohou. Místy by se to asi i zlepšilo, protože by lidi co tam žijou konečně měli motivaci se o ty díry postarat.

    Pokud by zároveň s tím kleslo brutální a amorální vypalné za pohonné hmoty, tak by to do 10 let skočilo tak, že všichni budou jezdit nějakým tereňákem více/méně stejně jako teď. Stačí se podívat na státy s ohromnou rozlohou. Tam to taky nedopadá tak, že by nezbylo nic než veřejná doprava, ba právě naopak.
    Grunt avatar 25.11.2014 09:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Kdyby přestala být dotovaná automobilová doprava, tak se příštích 10 let nic nezmění, protože silnice v o moc horším stavu být snad ani nemohou. Místy by se to asi i zlepšilo, protože by lidi co tam žijou konečně měli motivaci se o ty díry postarat.
    Naprosto mi bereš slova z úst. Už jsem nejednou přemýšlel že bych se podíval jak se vůbec asfaltuje a co to stojí, protože blbou spojnici pár metrů která by mi (a předpokládám, že spoustě dalších lidí co tim směrem jezdí) neuvěřitelně pomohla za mě stát nevybuduje ať ho budu dotovat jak chcu.
    Pokud by zároveň s tím kleslo brutální a amorální vypalné za pohonné hmoty, tak by to do 10 let skočilo tak, že všichni budou jezdit nějakým tereňákem více/méně stejně jako teď.
    Dovolil bych se tě poupravit:
    Pokud by zároveň s tím kleslo brutální a amorální vypalné za pohonné hmoty, tak by to do 10 let skočilo.
    A to z toho důvodu že by neměl stát pomalu na co jet, pokud teda nejede na vzduch.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.11.2014 10:36 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Kdyby přestala být dotovaná automobilová doprava, tak se příštích 10 let nic nezmění, protože silnice v o moc horším stavu být snad ani nemohou.
    Třeba taková Blanka (a další velké investiční stavby) jsou zadarmo? Zimní údržba je zadarmo? provoz je zadarmo?
    Stačí se podívat na státy s ohromnou rozlohou. Tam to taky nedopadá tak, že by nezbylo nic než veřejná doprava, ba právě naopak.
    Jenže problém a to nejdražší je přesně na opačném konci spektra, tedy v místech, kde je hodně lidí na malé ploše. Někde na samotě u lesa samozřejmě nedává hromadná doprava smysl. Naopak v hustě osídlených oblastech je individuální doprava příliš drahá.
    Bystroushaak avatar 25.11.2014 11:34 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Třeba taková Blanka (a další velké investiční stavby) jsou zadarmo? Zimní údržba je zadarmo? provoz je zadarmo?
    Prostě by se to obešlo bez nich.
    Naopak v hustě osídlených oblastech je individuální doprava příliš drahá.
    Individuální doprava tam stojí prakticky stejně, liší se spíš co do časových dispozic.
    25.11.2014 16:26 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Naopak v hustě osídlených oblastech je individuální doprava příliš drahá.
    Individuální doprava tam stojí prakticky stejně, liší se spíš co do časových dispozic.
    Nikoli – protože je tam výrazně dražší místo, velmi se projeví to, že hromadná doprava je výrazně úspornější na potřebný prostor.
    Rezza avatar 25.11.2014 22:50 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Hromadna a individualni doprava stejne brzy splyne v jedno. Takze vase hadka pozbude smyslu. A verim, ze se tak stane co nejdriv. Automaticky rizena auta to vyresi. Google a spol., prosim, maknete si prosim.

    Vysledek bude asi ten, ze se bude sdilet mnoho doprovanich prostredku ruznych velikosti, ktere se budou moci "rojit" a jet spolecne. Proste chci jet se zenou do IKEA (napr.), pro me prijede mini auto pro jednoho, pro zenu prijede mini auto. Zaradi se to rady aut jedoucich tim smerem. Nakoupime, nechame si zavolat dodavku. Nalozime auto, posleme ho domu. Zatim si skocime na neco dobreho, zavolame auto pro dva. Doma vylozime nakladak a posleme ho dal. To same s tema dvema mini autama a tim jednim velkym pro dva.
    26.11.2014 06:41 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Automaticky řízená auta nevyřeší problém s místem v jízdních pruzích. Pomohou tím, že nebude potřeba zdaleka tolik míst k parkování. Hlavně snad přestane fungovat ten psychologický efekt vlastnictví auta (které pak většinu času někde jenom stojí) - a když už se pak někdo bude rozhodovat, zda pojede cizím autem sám nebo hromadně, a navíc bude za tu sólo jízdu platit skutečné náklady, ty sólo jízdy se dost omezí. Bylo by fajn, kdyby se to stalo co nejdřív, ale moc tomu nevěřím - zvlášť v ČR, kde je vlastnictví auta pořád nepochopitelně hodně záležitostí prestiže.
    Bystroushaak avatar 26.11.2014 08:14 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Automaticky řízená auta nevyřeší problém s místem v jízdních pruzích.
    Pokud se to zkombinuje s nějakým centrálním řízením, tak by to místo a plynulost mohlo ovlivnit dost podstatně.
    Rezza avatar 26.11.2014 12:43 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Tak jsem to myslel, silnice budou mnohem lepe vyuzite.
    26.11.2014 13:28 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Centrální řízení je další úroveň. A vyžaduje např. to, aby to používala všechna auta v dané oblasti. Až se někdo pokusí něco takového nařídit, to bude řev „ochránců svobody“. Plynulost a tím i částečně místo by to ovlivnilo, ale pořád by to byla třeba desetina nebo pětina toho, co získáte, když místo 1 osoba na 1 auto jede 50 lidí v jednom autobuse.
    pavlix avatar 26.11.2014 13:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Nejenom ochránců svobody, ale i normálních lidí, kteří nebudou mít to štěstí, že by systém byl nastavený k jejich spokojenosti.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bystroushaak avatar 26.11.2014 14:26 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Až se někdo pokusí něco takového nařídit, to bude řev „ochránců svobody“.
    Ono je dobré si uvědomit, že to centrální řízení je tam už teď v podobě semaforů a různých světelných tabulí omezujících rychlost, jen je to řízení na většině míst hloupé a předem nastavené, nikoliv aktivně reagující na provoz.
    Rezza avatar 26.11.2014 14:53 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Ale tim, ze budou jezdit auta bez ridice a lidi se je budou moci pujcovat na zavolani, odpadne nutnost mit auta dnesni velikosti. Takze ano, bude jeden clovek, jeden dopravni prostredek (nenazyvejme to autem, at to neplete), ktery se bude moc zaradit do nejakeho swarmu jedouciho stejnym smerem a bude to zabirat mozna stejne mista, jako MHD.
    26.11.2014 16:36 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Pořád to bude zabírat víc místa. Nechtěl byste cestovat v něčem, co bude mít velikost hodně malé WC kabinky, kde místo mísy bude motor. A hlavně dokud z toho neuděláte vlak, pořád musíte dodržovat rozestupy mezi vozidly. Tedy kdo ví, jak to bude za padesát nebo sto let, ale během pár let tohle rozhodně nečekejte.
    Grunt avatar 26.11.2014 09:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Doporučuju najít si jak se jezdí v hustých zástavbách někde v Asii (dají se najít i videa na YouTube). Ok, budu konkrétní: Tokyo.
    • Není problém se tam dopravit na kole. Dokonce se to dá prej údajně kombinovat s MHD.
    • Pro delší trasy se tam běžně používají všelijaké zakabinované udělátory. Třeba Honda Gyro (dokonce se o kopii pokoušelo BMW). Možná budou existovat i nějaké elektrické verze a nevyjede to jen když Toyko postihne nějaký sněžný blizzard.
    • Doporučuju si najít jak vypadají temnější auta. Jsou to sice nevzhledné připlesklé krabice, ale řekl bych že vzhledem k šířce tamější ulice asi jediná možnost. SUV by drhlo o stěny baráku. Auta tam nestojí na ulici jako u nás, ale skoro každý má svůj carport. Ostatně by se taky na ty ulice nic jiného nevlezlo. Co mě nejvíc zaujalo že tak nějak vypadají i nákladní auta. Docela populární i u nás po otevření hranic (všelijaké ty italské Piggia)
    • O Japonské MHD doufám nemusím psát nic. Využití na maximál a někdy i víc.
    Kupodivu to funguje.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Josef Kufner avatar 26.11.2014 09:32 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Vznik dopravních zácp je z části také psychologický efekt. Doprava začíná kolabovat mnohem dřív, než dojde místo na silnici. Proto umělým omezením rychlosti lze zvýšit celková propustnost silnice, neboť se omezí popojíždění a zbytečné zastavování vozidel.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Rezza avatar 26.11.2014 12:46 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Vlastnictvi auta je ten duvod, proc by se me to libilo. Nechtel jsem auto vlastnit, ale nakonec vlastnim, protoze aktualne zadna sluzba mi neni schopna nabidnout to, co v soucasne chvili od auta ocekavam. Tady tento sytem mi to nabidne. A ano, mam trebas registraci na Ajo, zjistoval jsem, jestli v CR bude stejne moznosti placeni za Cactus jako ve Spanelsku ala platim to, co projedu + nejaky pausal. Opravu nepotrebuji auto vlastnit, jen ho chci mit k dispozici, kdy potrebuji. A rizeni me uz vubec nebavi. V soucasnosti je to ale porad jeste civilizacni nutnost, i kdyz cim dal vic odpada. Uz i ten velky nakup clovek naklika na netu a TESCO ho priveze.
    25.11.2014 20:03 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Pokud by doprava přestala být dotována, nic jiného než ta veřejná doprava by prakticky nezbylo, protože nějakou individuální dopravu by si málokdo mohl dovolit.
    Nemyslim si to. Stat by o to snizil dane, lide by meli vice penez v kapsach.
    veřejná doprava ale není koníček
    Pro nekoho jiste ano. Ale to je jedno, je to proste dotovana aktivita, ktera je financovana z vynucene prerozdelenych prostredku.
    zato vás stát dotuje mnoha jinými způsoby - jako každého.
    Ano? Jak a z ceho prosim? Prilis mnoho sluzeb od statu opravdu nevyuzivam a ty, ktere vyuzivam, si platim ze svych dani a odvodu, ktere jsou bohuzel vice nez prumerne. Radeji rusit veskere verejne sluzby a dotovane veci a stim snizovat dane!
    25.11.2014 20:21 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Nemyslim si to. Stat by o to snizil dane, lide by meli vice penez v kapsach.
    Ale nikam by se nedostali. A pokud by se chtěli dostat, stálo by je to mnohem víc, než kolik dnes přispívají na daních.
    Ano? Jak a z ceho prosim? Prilis mnoho sluzeb od statu opravdu nevyuzivam a ty, ktere vyuzivam, si platim ze svych dani a odvodu, ktere jsou bohuzel vice nez prumerne. Radeji rusit veskere verejne sluzby a dotovane veci a stim snizovat dane!
    Z daní. Školství, zdravotnictví, policie, armáda, hasiči, soudy, dopravní infrastruktura, věda a výzkum - to všechno využíváte, a mnoho dalšího. Je zajímavé, že daně nejčastěji kritizují ti, kteří vůbec netuší, co vše z toho, co využívají, je placené z daní.
    25.11.2014 20:51 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    e daně nejčastěji kritizují ti, kteří vůbec netuší, co vše z toho, co využívají, je placené z daní.
    Nevim, z ceho prameni tve presvedseni, ze nevim, co je placeno z dani. Bohuzel vim. Dane ma pravo kritizovat kazdy. A tim spise ten, ktery podnika a plati daleko vetsi dane nez vetsina ostatnich. ;-) Jak jiste vis, stat plati sve uzasne sluzby z vynosu z dani a dluhem. Oboji je hrozne a proto je potreba to kritizovat.
    25.11.2014 21:08 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Nevim, z ceho prameni tve presvedseni, ze nevim, co je placeno z dani.
    Z vašich komentářů, když nevíte, že spousta věcí, ze kterých máte prospěch, je placeno z daní.
    Dane ma pravo kritizovat kazdy.
    To jistě. Ale kritika založená na neznalosti je hloupá.
    A tim spise ten, ktery podnika a plati daleko vetsi dane nez vetsina ostatnich.
    To je nesmysl. Někdo jiný by zase mohl tvrdit, že větší právo kritizovat daně mají ti, kteří toho z daní dostávají méně, což jsou většinou ti, kteří platí menší daně.
    Oboji je hrozne a proto je potreba to kritizovat.
    Jenom proto, že věříte, že je to hrozné, to kritizovat vůbec nemusíte. Kdyby to nebylo založené jenom na víře, ale měl byste nějaké argumenty, pak by ta kritika mohla být zajímavá.
    21.11.2014 19:34 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Je legalni takto ziskavat a zverejnovat data?
    Josef Kufner avatar 21.11.2014 19:46 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Záleží na tom, jaké podmínky jsou na dolovaném webu napsané.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Rezza avatar 22.11.2014 11:52 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Coz jsem se ptal vyse, protoze CHAPS neni uplne priznivcem neplaceneho pristupu k IDOSu ;-).
    Grunt avatar 22.11.2014 13:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Na Slovensku je i nějaká MHD? To odkdy zase?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    22.11.2014 18:44 Kočíky na priechodoch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    Zatiaľ áno, ale vďaka Ficovým vlakom zadarmo, nekompetentnosti VÚC a miest a snahe autobusových prepravcov presúvať ľudí do áut, MHD a ostatná verejná doprava nebude na Slovensku príliš dlho otravovať.
    Grunt avatar 22.11.2014 22:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poloha SAD zastavky, vlakovej stanice...
    No taky mi to tak přišlo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.