abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník

    Proč mám radši Operu než Firefox

    14.4.2006 11:21 | Přečteno: 1609×

    Sice propaguji Linux a hlavně svobodný software, ale hned u jednoho z nepoužívanějšího typu programu to porušuju. Je to internetový prohlížeč.

    Kdysi dávno jsem ve Windows používal Internet Explorer, ale pak mě učitel na základce řekl, že existuje Mozilla a že to je dobrý prohlížeč. Nainstaloval jsem, ale nějak se mi to nezamlovalo, protože jsem měl v té době (2002) jen 128MB Ram a jelo to příšerně pomalu. Pak jsem ale dostal nový komp, objevil Linux a začal používat Firefox (tehdy ještě Firebird). Docela mě vyhovoval, ale přišel mě pomalý. Docela dlouho jsem s ním zápasil, ale nepovedlo se. Ale byl jsem zachráněn - objevil jsem Operu. Byla to prostě láska na první pohled.

    Operu už používám víc jak rok a jsem s ní spokojen hlavně z těcto důvodů:

    1) Rychlost - V tomle Opera nemá konkurenci. Na mém PC je dokonce rychlejší Konqueror v KDE. Zpátky se stránka znova nenačítá, takže je to otázka milisekund, ale i nová stránka je bleskově načtena.

    2) Gesta myši - Vychytávka. Prostě držíte pravé myšítko a naznačíte třeba pohyb vlevo a jste o stránku zpět, dolů vytvoří novou záložku. Pokud si zvyknete, tak se dokážete pobyvat na webu rychleji, než kdyby jste pořád klikali na tlačítko zpět.

    3) Záložkové prohlížení - Znáte určitě z Firefoxu, Konqueroru; jde o to, že se nová stránka neotevře v novém okně prohlížeče (a tím zaplní další místo v liště - pokud nějakou používáte :) ), ale objeví se pod záložkou v tom samém okně. Získáte tím větší přehled. Proto dokáží naštvat některé weby, které se snaží za každou cenu otevřít odkaz v novém okně.

    4) Paměťové nároky a stabilita - Ve Firefoxu mě hodně štvalo, že pokud jsem si otevřel více stránek, tak zabíral docela dost paměti, a dokonce ji zabíral i pokud jste okna zavřeli. Se stabilitou jsou na tom oba browsery nastejno - nespadnou a nespadnou.

    5) Integrovaný mailový a IRC klient - To už je jen taková třešnička na dortu. Opera obsahuje integrovaného poštovního klienta a IRC klienta. Poštovního sice nepoužívám, ale IRC využívám celkem často.

    A teď bych měl zmínit nevýhody: Opera byla donedávna placená, pokud jste si ji neregistrovali, tak se vám nahoře zobrazoval banner. Jenže nedávno se Opera Software rozhodla vydat ji jako freeware, protože největší zisk má z Opery pro mobilní telefony a také z vyhledávacího políčka. Sice to není Open Source (nejsou k dispozici zdrojové kódy, takže projekt leží pouze na bedrech firmy/osoby, která program dělá), ale zadarmo to je. A nemyslím si, že by se měla opět stát placenou. No doufám, že vás to přesvědčilo o tom, že Opera, i přes nesvobodnou licenci rulezz :)

           

    Hodnocení: 70 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.4.2006 11:25 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Mouse gestures pro back/forward jsem nikdy nepochopil... Taková zbytečnost, když na to mám postranní tlačítka na myši. :-)
    vencour avatar 14.4.2006 11:27 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox

    To mi přijde rychlejši alt + levá nebo pravá šipka?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.4.2006 13:20 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Ehm, rychlejší? To asi sotva, když už mám ruku na myši. A když ne, tak backspace pro back. Mám ho dost velký. Forward nijak často nepotřebuji. Každopádně jedno tlačítko, ať už na myši nebo na klávesnici, mi přijde praktičtější. ^_^
    14.4.2006 14:10 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    hmm, a potom prijdu zaujimave momenty, ked chces, aby sa backspace chovalo ako backspace ale ono nie a nie to tomu browseru vysvetlit, stale robi back.

    ono, niekedy je vhodne rozmyslat aj dva kroky dopredu ...

    14.4.2006 18:32 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Prostě používám, co je v tu chvíli lepší.
    14.4.2006 11:26 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Opera je docela dobrá, přijde mi docela použitelná, ale ne všude... Jednou jsem ji spustil, objevilo se upozornění na novou verzi, tak jsem si ji stáhl, vybalil, spustil a nic. A pak už nešla ani stará. Smazání profilu nepomohlo. A co píše? Toto:
    opera: Preference initialization failure. File not found or could not be opened (-7)
    
    V tom případě se musím spokojit s FireFoxem/Mozillou.
    genius2000.log avatar 14.4.2006 11:29 genius2000.log | skóre: 10 | blog: poznamky_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    No jo, já aktualizuju přikazem pacman -Syu, takže se mě nic takovýho ještě nestalo.
    djhanz.cz - music is my life.
    kozzi avatar 16.4.2006 11:30 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    ja tez at zije arch
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    14.4.2006 11:36 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Byla to prostě láska na první pohled.

    Myslim, ze tohle mluvi za vsechno. Stejne jako pri vyberu distribuce z nekolika pomerne rovnocennych, neni ani u ostatnich programu jako jsou prohlizece vyber racionalni, ale pocitova zalezitost.

    Vyjmenovani bodu "proc" uz je sekundarni (a da se kontrovat reciprocnim seznamem "proc" prave ten jiny, coz tu lidi zacnou psat). Ale stejne jako romany o lasce a vztazich to lidi radi ctou :PPP
    Zdenek.Z avatar 14.4.2006 11:37 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    S rychlostí a paměťovými nároky souhlasím, v tom je Opera rozhodně lepší.

    Mouse gestures se do FF dají dodat taky (i když já je nepoužívám, protože mám ruce pořád na klávesnici s trackpointem a je pro mě pohodlnější pro zpět/vpřed používat Alt-Left/Right). Taby má FF taky. Pokud chcete integrovaného poštovního a IRC klienta, tak můžete FF vyměnit za Mozilla Suite (jak je na tom SeaMonkey nevím).

    (Ale nic nevnucuju, některé věci má Opera opravdu vyřešené lépe, některé zas Mozilla/Firefox.)
    14.4.2006 12:49 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox

    Na mém PC je dokonce rychlejší Konqueror v KDE

    to na mém taky :-D

    14.4.2006 13:03 Jooky (inactive) | skóre: 39 | blog: Jooky | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Ja mam v FF extension "Cache status", ked chcem tak tam kliknem ze Clear RAM cache a hned uvolni secko co drzi v ramke pre pripad ze by som sa na tu stranku vratil :o) bdw. v about:config sa toho hodne da nastavit
    14.4.2006 13:07 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Osobně jsem měl rád původní plnou Mozillu. Uměla všechno i bez přídavných rozšíření, které jsou přeci jen různe kvality. Paměťová náročnost celkem nízká (zvlášt když se použila verze s GTK 1), rychlost obstojná. Poté co se všude začal prosazovat pro mně zkriplený nedodělek jménem Firefox, který se stejně jako většina nedodělků stal okamžitě miláčkem všech, jsem hledal alternativu. Seamonkey mne příliš nepřesvědčil, vývojový cyklus je dosti pomalý. Opera je super, bohužel komerční a to prostředí mi moc nesedělo. Takže zatím dál používám Mozillu, ale přejdu na Konqueror, který je s každou verzí opravdu lepší. Paměti je dost a disky jsou velké, takže půlka KDE mi nevadí.
    Luk avatar 14.4.2006 13:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    O tom, co si myslím o Opeře, už jsem tu kdysi psal. Každopádně se těším na finální verzi 9 ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Salutis avatar 14.4.2006 13:14 Salutis | skóre: 7 | blog: Salutis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Ja som zacinal kedysi davno na Netscape, potom Mozilla a neskor -- ked som sa dozvedel ze vyvoj je zastaveny -- som skusil Firefox + Thunderbird. Velmi nadseny som nebol, no a po dlhsom case som si nainstaloval SeaMonkey a som spokojny.. Tradicny vzhlad, vsetky potrebne funkcie, kvalitny sidebar.. Uvidime, co bude dalej..
    Najväčší dar je vedieť posúdiť hodnotu vecí.
    14.4.2006 14:01 právě nejsem k dispozici | skóre: 2 | blog: Na odpočinku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Se vším, co jsi napsal, souhlasím, ale přestopoužívám Firefox. Taky kvůli lásce na první pohled. ;-)
    14.4.2006 14:26 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Jediný co má Opera oproti Firefoxu je úžasná rychlost. Jinak nemá naprosto nic navíc a ještě jí hodně schází. Proto jsem na ni ještě nepřešel :-( Ty pluginy, na který jsem zvyklej z Firefoxu prostě nezahodím i přesto, že mi už ta želva (čti Firefox) leze na nervy. Dokonce mi připadá, že je to čím dál utahanější.

    Co jsem zkusil Bon Echo, tak jsem měl orgie, jak to šlape svižně... už se nemůžu dočkat až bude podporovat alespoň polovinu z mých pluginů.
    Luk avatar 14.4.2006 15:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Co konkrétně ti v Opeře schází? Třeba to tam je a jen o tom nevíš...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.4.2006 10:49 bubo. | skóre: 20 | blog: Buboo | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Rozhodne naviac ma Opera komlexne zvacsovanie. Ja a urcite aj mne podobni, ktorym sa pomaly vekom "zlepsuje" zrak si urcite cenia jednoduchost zvacsovania "+" "-" na rozdielod Firefoxu "ctrl +" "ctrl-" a hlavne ze sa zvacsuje vsetko, teda aj grafika - obrazky. U Firefoxu sa mi tiez nepodarilo nastavit aby sa vsetky odkazy vzdy otvarali v novych strankach namiesto okien, prosto to chvilku ide a potom zase nove okno.
    ICQ 217-602-332
    prometeus avatar 14.4.2006 18:05 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    No v Gnome mam najsviznejsi browser Epifany - slovensky Zjavenie :) alebo Galeon, v KDE vedie Konqueror, Opera mi akosi nesedi :(
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    14.4.2006 19:08 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Musím souhlasit, opera je ted fakt nej prohlížeč. Neustále se setkávám se všemi možnými prohlížeči. IE nebudu ani komentovat protože jen to zapnu a chci si v další záložce otevřít nové okno tak to zase vypínám. Firefox je celkem v pohodě, nic proti němu ale po nainstalování nemám chuť si nastavovat co všechno tam chci. V opeře je všechno hned od začátku, co používat chci to používám a co nechci tak o tom ani nevím. Ale je to jen subjektivní. Objektivní hodnocení by z mé strany vyžadovalo používat oba prohlížeče najednou. Ostatní nepoužívám, nebudu se tedy vyjadřovat
    Don´t worry, be happy.
    14.4.2006 20:20 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Zrovna dost intenzivně zkouším operu. Když srovnám operu (weekly build 236) s firefoxem (1.5.0.2), vyjde mi to nasteno. Mám stopky v ruce a načítám stránky, žádný rozdíl. Firefox 1.5.0.1 je oproti opeře (weekly 228?) značně paměťově náročnější. Jednou za čas se na pozadí seknul a začal žrát 90% cpu. Opera mi zase zatíží při načítání hoodně stránek naráz X server na 80% cpu a subjektivně se s tím pracuje hůře. Obojí řeším sestřelením prohlížeče. Opera při obnovení session v náporu na X pokračuje, firefox ne.

    Opera má ale tu hlavní výhodu, že je pod qt. Čím jednotnější prostředí, tím lépe (i když *miluju* firefoxovy file selectory). Až zjistím, jak očesat gui jako ve firefoxu, najdu konfig na změnu adres vyhledávačů a odladím pár dalších nepříjemností, bude opera jasná volba.
    Only Sith deals in absolutes.
    David Watzke avatar 14.4.2006 20:45 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Očesat GUI? S tím jsem měl problém spíš ve Firefoxu (aneb: jak odstraním "hlavní nabídku"?).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.4.2006 21:22 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Právě že ve ff mám na liště položky Soubor, Úpravy, Zobrazit, Záložky a Nástroje (víc nepotřebuju) vlevo od adresního řádku, pak ovládací tlačítka, vyhledávací pole a nakonec web developper toolbar tlačítko (zobrazuje/skrývá další lištu kde mám věci z webdev toolbaru a linky). Pod tím jsou už jen seznamy záložek.

    Opera má na druhou stranu své Soubor etc. v jakési nedefinované liště, kam zatím nevím, jak se dostat (je poloprázdná) a napravo ji zbytečně hyzdí 3 tlačítka (jedno listuje taby zpět, druhé zmenší do malého okna a třetí zavře - mám vypnuté zavírací tlačítko na každém tabu). Pod tím adressbar s tlačítky, hledání a zase webdev tlačítko.Suma sumárum mám teda v opeře o jeden tab více.

    Asi jsme se oba dva zakousli u odstranění "hlavní nabídky". Ve ff to jde v ~/.mozilla/firefox/*PROFIL*/chrome/ a soubory UserChrome a UserCss. Jsou obsaženy příklady (UserChrome-example apod.) Strukturu nabídek ve ff zjistíte přes Dom Inspector a tuším adresu chrome://browser/content/browser.xul. Pokud chcete, můžu vám své userChrome/UserCss poslat, ale od uvedených příkladů se zase tolik neliší. Pokud toto už víte, omlouvám se.
    Only Sith deals in absolutes.
    David Watzke avatar 14.4.2006 21:41 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Ne, to jsem nevěděl. Nepotřebuju položky Soubor, Úpravy, chci ten panel dát úplně pryč. Tak jako to mám v Konqueroru a jak jsem to měl v Opeře, když jsem jí zkoušel. Pokud máš (a tímto rovnou žádám: prosím tykej mi, jsem 14 letej kluk :-)) takto upravený CSS, byl bych za to vděčnej...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.4.2006 22:03 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Vytvoř v ~/.mozilla/firefox/*Použitý-profil*/chrome/ soubor userChrome.css a do něj zapiš toto:

    @namespace url("http://www.mozilla.org/keymaster/gatekeeper/there.is.only.xul")$
    
    toolbar[id="toolbar-menubar"] {
            display: none !important;
    }
    
    Profil dosaď, jaký používáš. Ověřeno.
    Only Sith deals in absolutes.
    David Watzke avatar 14.4.2006 22:25 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Nefunguje. Firefox 1.5.0.1, Bon Echo.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.4.2006 22:35 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Stáhnu Bon Echo a uvidím, možná změnili identifikátory (už jsem se s tím setkal).
    Only Sith deals in absolutes.
    14.4.2006 23:05 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Stáhnul jsem Bon Echo a lišta zmizí (45kB, pro srovnání přidán obrázek jiného profilu). Máš ten ff sám kompilovaný, patchovaný nebo přímo z mozilla mirroru?

    Nezapomeň při změně vždy zavřít všechna okna ff a pak ho znova spustit. Ujisti se, že upravuješ správný profil. A nebo zkus vytvořit nový (pokusný) profil ($ firefox -ProfileManager).
    $ cat ~/.mozilla/firefox/bqshpux8.tester-miss/chrome/userChrome.css
    /*
     * Do not remove the @namespace line -- it's required for correct functioning
     */
    @namespace url("http://www.mozilla.org/keymaster/gatekeeper/there.is.only.xul"); /* set default namespace to XUL */
    
    toolbar[id="toolbar-menubar"] {
            display: none !important;
    }
    
    Only Sith deals in absolutes.
    David Watzke avatar 15.4.2006 00:16 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    No vidíš... mám ho z mozilla mirroru. Firefox byl během editace zavřenej a ani profil jsem si nespletl. Protože mám jen jeden. Vytvořil jsem nový a ani tam to nejde.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    15.4.2006 10:11 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Tak to už nevím. Můžu někam umístit nový profil, kde mi to funguje.
    Only Sith deals in absolutes.
    David Watzke avatar 15.4.2006 10:31 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Zkus to...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    15.4.2006 11:04 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Tak jo, stáhni profil, rozbal ho k ostatním profilům, uprav profiles.ini (analogicky k předchozím profilům, zkopírovat a upravit název profilu a pořadové číslo), zavři všechny firefoxy a na profil přepni přes firefox -ProfileManager
    Only Sith deals in absolutes.
    David Watzke avatar 15.4.2006 12:33 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Ty brďo, s tvým to funguje... přitom jsem to udělal stejně jako to tam máš ty. No... díky.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    15.4.2006 14:04 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    To asi budu už linuxový guru :-) A tak si ten profil nech ;-) :-D
    Only Sith deals in absolutes.
    David Watzke avatar 15.4.2006 14:10 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Ono stačilo si to tvý CSS zkopírovat k sobě... asi jsem něco podělal, ale dal bych ruku do ohně za to, že ne...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    15.4.2006 01:08 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Tak to je zajímavá zkušenost. :-) Já totiž zrovna teď mám v Opeře a ve Firefoxu otevřeno týchž 7 stránek - Firefox 33 MB, Opera 35 MB. :-)
    Luk avatar 15.4.2006 01:15 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    S tou pamětí je to ošidné. Záleží na tom, co všechno je spuštěné a jaké knihovny to využívá. Např. v KDE zabere Opera reálně méně (přestože třeba virtuálně více), protože využívá Qt - Firefox naopak v GNOME. Záleží i na konfiguraci.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.4.2006 21:16 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Nebyl by Firefox rychlý, kdybych si ho sám vhodně kompiloval? Co na to Gentoo uživatelé? Jak vám jede FF?
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    14.4.2006 21:23 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Nemáme binární verzi na porovnání :-D. Já doma na Gentoo používám primárně Konqueror, firefox jen občas, takže nemůžu sloužit. V práci mám 1.0.6 z CentOS a rychlostně mi vyhovuje (jó, Konq 3.3 se docela seká a Internet Explorer na wine je ještě pomalejší ;-)). Ty překladové optimalizace se imnho zbytečně přeceňují.

    (díky ajce za přepsání poslední věty, psal jsem jí s anglickou klávesnicí).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    14.4.2006 21:31 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Zase záleží na tom, které optimizace. Předevčírem jsem se divil, proč mám počítač tak pomalý a zjistil jsem, že se mi jádro zkompilovalo s -Os a ne -O2 :-) Ve firefoxu bude podle mě rozhodující, jak ho při kompilaci zkonfigurujete.
    Only Sith deals in absolutes.
    14.4.2006 21:42 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    No já myslím, že ten balík s FF co se dá stáhnout například na czilla.org je udělaný tak, aby jel všem, což přináší jisté snížení rychlosti. Například staticky linkované knihovny a tak.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    14.4.2006 21:26 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Viz. příspěvek výše - mozilla-firefox-1.5.0.1-r4 na gentoo. Nutno ale připustit, že jsem kompiloval s mozconfigem z gentoo.
    Only Sith deals in absolutes.
    xvasek avatar 14.4.2006 21:37 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    A máš k Opeře takovéto videa? Cha. Teď před pěti minutama jsem jejich pomocí konvertoval Lenku z Opery na FF. <g> Wheee! se jí líbilo a Daredevil ji definitivně dorazil. Stačilo jí tam hodit Tab Mix Plus.

    (A to jsem ji ani nechtěl přesvědčovat, jenom jsem jí říkal, že jsem našel super videa, ať se jde mrknout, byl to čistě side-effect.)
    16.4.2006 09:26 Pihhan | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    No, mě třeba v debianu funguje bez potíží přehrávání MS Videa pod linuxem přes VLC mozilla plugin. V Opeře. Je tu slušná šance, že by to chodilo i s tvým pluginem. Prostě nemám plugin, který by uměl inicializovat video typu Quicktime. Co se mě týče, nepřehraju ty videa ani pod operou, ani pod firefoxem. Takže tohle mi jako moc silný argument nepřijde...

    Jinak většina těch videí je úplně naprd, mě se líbil akorát Billy. Teda Wheee je sranda, ale rozhodně nikoho nepřesvědčí o kvalitách browseru. Billyho customizace myslím vystihují vtipně podstatu pluginů firefoxu, v čemž vidím hlavní výhodu firefoxu oproti opeře. Ale musím říct, že FF nepoužívám, protože Opera je kompaktní a funguje mi všude stejně, místo abych se musel srát ve škole s nastavením getur, doma na všech počítačích, po upgradu mi to třeba nemusí jet.

    A tak prostě. Chápu, že na notesu je tu super věc, když mám 1 počítač všude s sebou. Ale jinak se musím přidat k názoru, že opera má všechno co od ní potřebuju v sobě, a nemusím (pravda nemůžu) hledat pluginy které mi ty věci přinesou.
    xvasek avatar 18.4.2006 13:26 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč mám radši Operu než Firefox
    Já ty videa taky na stránkách nepřehraju, ani jsem se o to nepokoušel. Je tam někde "download this", nebo tak něco.

    Jinak celkem souhlas - pokud člověk navykne na více než 10 pluginů, tak má s přeinstalací problém a pak zlaté Opera. Ale na druhou stranu dohnat vychytávky z Opery je záležitost dvou, tří pluginů (Tab Mix Plus, nějaký download manager a eventuálně Mouse gestures pokud to člověk používá) a ty další jsou už funkcionalita navíc, kterou Opera nemá.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.