abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (72%)
     (6%)
     (10%)
     (11%)
    Celkem 227 hlasů
     Komentářů: 15, poslední včera 21:33
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vánoce opět bez sněhu?

    22.12.2008 20:11 | Přečteno: 1367× | poslední úprava: 23.12.2008 11:12

    O poslední adventní neděli ve 13:01 středoevropského času začala astronomická zima. Český hydrometeorologický ústav v dnešní dopolední předpovědi očekává na Štědrý den sněžení, model Německého institutu pro meteorologii v Karlsruhe předpokládá převážně déšť a sníh hlavně na horách. V tom se shoduje s norskou službou yr.no, švýcarskou Meteoblue a polským modelem UM a podobné by to mělo být i v dalších dnech.

    Podle statistik většinou sníh na Vánoce v naší republice sice nebývá, ale s tou ladovsky bílou peřinou se mi to líbí víc.

           

    Hodnocení: 83 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Watzke avatar 22.12.2008 20:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    No nevím, já bych byl nejradši kdyby tady (v Teplicích) nesněžilo vůbec a bylo aspoň kolem 10°C. Ať si sněží na horách, kde o to někdo stojí :-/
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    22.12.2008 20:43 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Presne, aspon ze nejsem jedinej, kdo to tak vidi :-) Nemam tu ani trochu snehu - Liberec !!! - tady by ale snih mel byt, resp. musi, kvuli lyzovani. Jinak nasypali ty prachy co vrazili do staveni arealu na Jestedu a u nas ve Vesci do kanalu.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    22.12.2008 20:45 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    To zcela určitě nasypali, bohužel ne do kanálu, ale nějakým lumpům, kteří jsou teď vysmátí. Tam totiž nejsou žádné seriozní podmínky pro sníh.

    22.12.2008 20:56 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    V Teplicím vám na Štědrej večer může zapršet a pak se teplot nad nulou minimálně týden asi nedočkáte. Jinak ne každý chce sníh jen v horách. :-)

    David Watzke avatar 22.12.2008 21:01 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Dík za linky, dokonce jsou tam i Bystřany. I když ty teploty úplně neseděj, můj teploměr na okně ukazuje posledních pár dní trochu víc. To počasí je děs.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Jan Drábek avatar 22.12.2008 21:03 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Nebude to tím, že je na okně?
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    David Watzke avatar 22.12.2008 21:06 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Nevím, ale podle mě ty teploty co ukazuje odpovídaj. Vždycky si podle toho vezmu patřičně silnou bundu nebo mikinu :-D A nízký teploty opravdu zobrazovat umí... :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    22.12.2008 21:15 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    V okolí okna, parapetu atd. může být často jiná teplota než ve 2 m nad zastíněnou travnatou plochou, kde se oficiálně měří a předpovídá. Stačí, když se přežene mrak, a teplota se nám na teploměru často změní o několik stupňů. Ale tak přesnost na desetinky aspoň já k ničemu nepotřebuju, takže mě to tolik netrápí a ani to nepoznám.

     

    David Watzke avatar 22.12.2008 21:21 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Nejde o desetinky, ale tak 3-4°C... Ještě to prozkoumám :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    22.12.2008 21:41 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    Tak ty modely mají rozlišení orografie několik km až několik desítek km a také záleží na konkrétním místě, nadmořské výšce, zda je to na návětrnné straně kopce, u lesa, ve městě mezi paneláky a chodníky atd. atd. Ale tak pro orientaci to stačí. Mohl bys z toho přibližně určit obvyklou odchylku a těch pár stpňů si vždy ručně přičíst nebo odečíst. Spíš mě zajímá, zda u vás ve středu bude skoro o stupeň více, jak říká yr, nebo o 4 méně, jak předpovídá Meteoblue. Podle mých zkušeností je yr asi nejpřesnější služba, se kterou jsem se kdy setkal, na druhou stranu Meteoblue obvykle líp předpovídá mlhy a nízkou oblačnost.

    23.12.2008 00:24 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    Tak po večerní aktualizaci hlásí Meteoblue pro Bystřici na středu 7 stupňů, tedy o 4 více než na úterý. :-) Yr se z tohohle pohledu jeví jako stabilnější. :-)

    David Watzke avatar 23.12.2008 14:00 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    No dobře, záleží na konkrétním místě, samozřejmě. Ale teď yr.no ukazuje -2°C a přitom je tu 10°C... A Bystřany nejsou zas tak velký, aby se to někde lišilo o tolik.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 23.12.2008 14:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Ne, pardon, moje chyba. Na konci grafu je odhadovaná teplota k 25. 12. Teď to ukazuje zhruba 4°C.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    23.12.2008 22:06 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    V Teplicích bylo maximálně 6. Zkontroluj si teploměr, je to podezřelé. :-)

    22.12.2008 21:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Já chci sníh i u nás v nížině. A tohle už stojí fakt zahovno, jesi to takle pude dál, budem tu jak někde v Anglii... Pěkně pořádnou zimu by to chtělo...
    Grunt avatar 22.12.2008 21:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    Dej pokoj. Kdo to bílé svinstvo má pořád uklízet(nostalgická vzpomínka na duben před pár roky, kdy jsem musel ze zaváté popelnice uklízet sníh).

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    22.12.2008 21:37 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    Nepsal nic o bílém svinstvu navátém na popelnici, ale myslel jsem spíš pár cm poprašku pro atmosféru.

    Grunt avatar 23.12.2008 14:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    A v tom se potom šmatlat v lese a setřepávat ho z dřeva? Jak říkám, dej pokoj.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.12.2008 22:07 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    Bratr jde zase zítra s přáteli tradičně do lesa nakrmit zvěř. Rozhodně by uvítal raději sníh než bláto.

    23.12.2008 00:07 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    Tato zima je relativne studena, viz napriklad:

    www.guardian.co.uk/environment/2008/dec/05/climate-change-weather

    www.guardian.co.uk/environment/2008/dec/16/scienceofclimatechange-climatechange

    Zda se, ze na "Ladovskou zimu" si budeme muset odvyknout.

    23.12.2008 00:34 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    Na prvním odkazu je moc zajímavý graf. Škoda, že tam nejsou korelace s aktivitou člověka, ale to by pak asi Hrad hned vydal objasňující tiskovou zprávu.

    23.12.2008 00:18 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Příloha:
    ja mam snih i 23°C a slunce :-) viz priloha
    23.12.2008 00:21 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Tak to je paráda. :-)
    23.12.2008 11:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    23.12.2008 12:12 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    A je to fakt sníh, nebo jen podle vzoru Číny (nebo jiných zemí) natřeli šutráky nabílo? ;-)

    23.12.2008 10:00 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    yr.no je norská, ne finská. Proto je tam to .no :)

    23.12.2008 11:12 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    Dík za upozornění, večer jsem to tedy zmotal. :-)

    23.12.2008 11:45 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    Ladovsky bílá zima? Co si vzpomínám, tak loni byla nějaká aférka kvůli landovsky bílé zimě. :-)

    23.12.2008 11:55 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    Mimochodem, zdá se že zima přituhuje... Už Bertík Gorů vydal knížku o globálním ochlazování? A už mu za ni dali Nobelovku? Měli by máknout, protože třeba za chvíli přijde zas oteplování, pak zas ochlazování, pak bude třeba průměrně... Zkrátka aby to nepropásli.

    23.12.2008 22:08 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    Tak to je teda dost stupidní výkřik.

    23.12.2008 11:54 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    podle mě by to takhle mohlo vydržet do silvestra a pak by se mohlo pomaloučku začít oteplovat.

    Ještě přidám pranostiku: Když na Silvestra chumelí tak Nový rok není daleko.

    23.12.2008 13:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    podle mě by to takhle mohlo vydržet do silvestra a pak by se mohlo pomaloučku začít oteplovat.
    Snad ochlazovat ne?!? :-D
    23.12.2008 15:55 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    když napíšu oteplovat tak myslím oteplovat. Pokud někdo nezřízeně touží po sněhu tak ať si jede někam do Alp. Není žádným tajemstvím že pár dní lyžovačky v Alpách vyjde levněji a s lepšími službami než kdekoliv tady. Jiný důvod pro tu bílou věc a teploty pod nulou není. Příroda se přizpůsobí snadno a my můžem na teplé zimě jen vydělat. Jen na silnicích co by se ušetřilo, stovky tun posypu,sůl, spotřeba paliva, pneumatiky, krizové situace, opět jen samá pozitiva. Já sice jezdím na sněhu velice rád, dokonce to trénuju ale obešel bych se bez toho. Už jen proto že ti ostatní to třeba rádi nemají, neumí to a nezvládají to.

    23.12.2008 16:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Nejde jen o lyžování. Já mám rád zimní přírodu, a ty zasněžený hory a lesy mi prostě chybí... Taková ta idila kdy člověk jde/jede sněhem, okolo stromy a kopce pod sněhem, z nebe se sypou vločky, případně ňáký to sluníčko...

    To co máme teď, to vůbec není vono. Chápu, že lidi jsou teplomilný, ale nevim k čemu jim je, když celá zima vypadá jako podzim: je hnusně, bláto a nad celou zemí leží tlustá tíživá deka hnusných mraků. Tlak na minimu.

    Ladovská zima je prostě (v našem podnebným pásmu) zdravá jak pro přírodu tak pro lidi. Takový to podzimní chřipkový období co bývalo se teď plynule protáhne až do jara. Mám dojem, že slunečných dnů je oproti "ladovské zimě" taky výrazně míň. Nevim, co je na tom pozitivního. To klidně radši dám nějaké ty výdaje...
    23.12.2008 17:08 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Nevím, jaké máš statistiky, ale tady v noci z 24.12. na 25.12. ve dvou třetinách případů aspoň něco málo nasněží.
    Quando omni flunkus moritati
    23.12.2008 22:11 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    24.12.2008 01:45 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Jo, meteorologové a klimatologové toho nakecaj. Vzhledem k tomu, že meteorologové nejsou schopní dát spolehlivou předpověď počasí na tři dny dopředu, nevěřím tomu, že klimatologové jsou schopní dát spolehlivou předpověď klimatu na jakkoliv dlouhou dobu.

    Quando omni flunkus moritati
    24.12.2008 10:43 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    To jsem přesně čekal, demagogiká argumentace jako z Hradu. Kdybys byl aspoň schopný kliknout na ten článek, zjistil bys, že je statisticky podložené ubývání teploty a s tím související menší pravděpodobnost sněhu v našem pásmu. Chápu, nehodí se ti do to do ideologie-demagogie, tak si doplň základní vzdělání a neztrapňuj se informačním vákuem. Je to k smíchu.

    24.12.2008 11:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    To máš těžký. Vono z těch dat dycky něco vypline - jako třeba že se planeta neuvěřitelně rychle otepluje, nebo tak neotepluje. Každej si udělá takovej výcuc dat, že to zapadne do jeho teorie a objektivní to pak už moc není. Mrkni se třeba na tenhle graf (odtud) - teplota 1. ledna 1775~2004. Určitej stoupající trend tam je, ale 1) není tak dramatický 2) je tam už od roku ~1920 stabilně dodnes...
    24.12.2008 11:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    24.12.2008 14:16 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    Jenže pokud sis toho ještě nevšiml, tak tady se diskutuje úplně o něčem jiném. Tedy o tom, že prokazatelně dochází k oteplování, tání ledovců atd. a že tedy klesá pravděpodobnost počtu dnů v roce s nízkými teplotami a sněhem.

    Věrohodných důkazů o dopadech činnosti člověka na oteplování planety přibývá neustále a zpochybňování toho na základě zmanipulovaných dnes vnímám jako stejně nebezpečnou a nehoráznou křivárnu jako když někteří jednotlivci popírající holokaust. Takové demagogy bych trestal.

    24.12.2008 14:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Takové demagogy bych trestal.
    Tak z tim si běž do minulých režimů. Neříkám, že tihle lidi mají pravdu. Ale zaprvé, mají právo na svůj názor a ty, vzteklej špunte, tady nemáš koho co trestat. Zadalší, jejich názor nemusí být až tak zcestný; že lidi na oteplování planety působí, je jasné. V čem je ale zakopanej pes, je, jak moc to člověk ovlivnil. Zelená propaganda totiž tenhle vliv zveličuje do neuvěřitelných výšin. Skutečnou hodnotu je ale hrozně těžké nějak objektivně stanovit - to množství možných příčin a průběhů je prostě moc komplexní. Pravda bude nejspíš někde uprostřed, jak už to bývá.
    24.12.2008 16:32 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    Tak hele, ty jsi nějakej pomalejší Kralyk na ten Štědrej den. Tato diskuse je o oteplávání a sněhu na vánocích. Trekkerova poznámka je úplně mimo, protože narážel na samotné oteplování. Inteligentní lidé vědí, že dnes není o tom, zda se otepluje a tají ledovce, ani zda za to může člověk, ale nakolik se oteplují a budou oteplovat a nakolik za to může člověk. To, že v česku přestává být sníh a již není normálnem je podloženo statistickými fakty. Tečka a basta fidli.

    A ano, nekompetentní lidi hrající si na všeználky s propagandistickými zmanipulovanými fakty bych trestal stejně jako všechny ty, kteří je hájí. Pro mě je to v principu podobné jako popírání holokaustu a vymýšlení lží, kterými se to má dokládat.

    24.12.2008 17:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Já nevím, proč se to tu snažíš moderovat? Diskuse je o tom, o čem se lidi bavěj...
    A že je pro tebe popírání oteplování podobné (byť jen z principu) jako popírání holokaustu o tobě nic hezkýho nevypovídá...
    24.12.2008 20:57 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    To se mýlíš, lidé, kteří po světě šíří lži poodbně jako o tom holokaustu už napáchali mnoho zlého. A jak sis mohl všimnout, nic nemoderuju, jen Tě upozorňuju na to, že jsi nepochopil téma diskuse. Jednalo se o sníh na Vánoce a s tím spojené oteplování. Sám píšeš o tom, že člověk působí na oteplování (takže podle tebe existuje), ale přitom nechápeš, že trekker zde shazuje samotnou podstatu příspěvku a fakta, tedy že sníh na Vánoce je u nás nepravděpodobný. Tečka.

    24.12.2008 15:06 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Tedy o tom, že prokazatelně dochází k oteplování
    V jakém časovém úseku je to prokazatelné?
    tání ledovců
    Zajímavé je, že obrázky toho, jak tají ledovce, se objevují vždycky kolem března a jindy už moc ne. Jestli ono to nemá nějakou souvislost s počasím.
    že tedy klesá pravděpodobnost počtu dnů v roce s nízkými teplotami a sněhem.
    Zatím. Nicméně předpovídat do budoucna klima na padesát let dopředu, když máš k dispozici data z nějakých 200 let, to prostě nejde. Respektive, jak je vidět, tak to jde, ale výsledek je nutně zatížen chybou.
    Věrohodných důkazů o dopadech činnosti člověka na oteplování planety přibývá neustále a zpochybňování toho na základě zmanipulovaných
    Zajímavé je, že důkazy podporující teorii, že člověk má vliv na oteplování planety, jsou věrohodné, kdežto důkazy tuto teorii vyvracející jsou zmanipulované.

    A jenom pro ukázku. Ze slunce na zemi nepřetržitě dopadá energie 1,7508 × 10^17W (+/- 3% v závislosti na ročním období). Lidé spotřebovávají 1,267 × 10^13W energie. I kdyby se veškerá tato energie měnila v teplo, jako že nemění, rozdíl je čtyři řády. (Přidejme, že další dodaná energie bez zásluhy člověka je z zemského jádra.) Tvrzení, že člověk může nějak výrazně ovlivnit klima svou činností na zemi, je už jenom díky tomuhle přinejmenším ambiciózní.
    Quando omni flunkus moritati
    24.12.2008 16:40 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    "V jakém časovém úseku je to prokazatelné?"

    To vidí každý, kdo umí číst z grafu vývoje teplot za posledních několik set let.

    "Zajímavé je, že obrázky toho, jak tají ledovce, se objevují vždycky kolem března a jindy už moc ne. Jestli ono to nemá nějakou souvislost s počasím."

    To kdybys uvedl do písemky pro obyčejný zápočet z Environmentálního vzdělávání v prvním semestru VŠ, tak asi rupneš za to, že nedáváš pozor na hodinách. :D

    http://en.wikipedia.org/wiki/Retreat_of_glaciers_since_1850

    "Zajímavé je, že důkazy podporující teorii, že člověk má vliv na oteplování planety, jsou věrohodné, kdežto důkazy tuto teorii vyvracející jsou zmanipulované. "

    Jistě, jestli se takové důkazy vůbec někdy dostane do nějakého seriozního vědeckého časopisu, pak se jima bude vůbec kdo zabývat. Zatím mi přijde idiotské nedržet se nejnovějších poznatků mainstreamové vědy ale věřit pár procentům blbců, kteří nic seriozního relevantního v ruce nemají, jinak by se tím už někdo dávno zabýval.

    24.12.2008 17:06 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Takže několik set let.
    To kdybys uvedl do písemky pro obyčejný zápočet z Environmentálního vzdělávání v prvním semestru VŠ, tak asi rupneš za to, že nedáváš pozor na hodinách
    Štěstí, že se na VŠ zabýváme pouze vědou a ne pavědami typu environmentální vzdělávání.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Retreat_of_glaciers_since_1850
    V souvislosti s ubýváním ledovců jsi mi ještě nikdy neodpověděl na otázku, co způsobilo úbytek ledovců v době, kdy Vikingové Grónsko pojmenovali "Zelená země" kolem přelomu tisíciletí. Taky aktivita člověka?
    Zatím mi přijde idiotské nedržet se nejnovějších poznatků mainstreamové vědy
    A které že poznatky to jsou? Nejsou to náhodou poznatky toho mezinárodního sjezdu klimatologů, kde politici (ale nikoliv vědci, ti už byli na cestě domů) odhlasovali, že za oteplování může člověk? Věda se nedá odhlasovat.
    Quando omni flunkus moritati
    24.12.2008 17:11 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Btw. nějak mi v tvé odpovědi chybí reakce na to, že předvídat něco z tak mála dat je z principu nesmyslné a že energie, kterou vyrábí člověk, je marginální (0,1 promile přinejlepším) oproti energii dodané z vesmíru.
    Quando omni flunkus moritati
    24.12.2008 21:02 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    Ale na to já ti přece nepotřebuju vůbec odpovídat. Mě stačí, že jsi lhal o tom, že oteplování neexistuje a že sníh je dle statistiky na Vánoce nepravděpodobný. Za druhé bys nepochopil ani tak jednoduchou věc, jako že když bylo před pár tisíci lety relativní oteplení s žádným nebo nižším působením člověka než dnes, že to není vůbec žádný argument proto, že tomu tak je stejně i dnes.

    Poznatky jsou popsány na wiki, nehodlám se tu zaplétávat týdenní diskusí, kterou vždy shodíš tím, že různé konference odhlasují většinové stanovisko jednotlivých vědců stanovisko na základě fakt. Opět, pokud jsi tak málo inteligentní a nechápeš, že politici si mohou odhalsovat co chtějí, ale fakta vždy zůstanou fakty bez ohledu na to, že výsledek hlasování na jejich základě je v rozporu s tvým názorem.

    26.12.2008 23:50 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Mě stačí, že jsi lhal o tom, že oteplování neexistuje
    Dolož nebo se jdi bodnout...
    Quando omni flunkus moritati
    24.12.2008 17:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    "V jakém časovém úseku je to prokazatelné?"

    To vidí každý, kdo umí číst z grafu vývoje teplot za posledních několik set let.

    Díval ses na ten graf, co jsem napsal výše? Z něj teda nějaký třeskutý oteplování zrovna dvakrát prokazatelné není...
    24.12.2008 21:06 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    Stačí se podívat na grafy na wikipedii. Pokud nejsi slepý nebo blbý, tak to uvidíš a pochopíš.

    25.12.2008 11:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    No nevim ... mám tendenci spíš věřit Klementinu, než nějakýmu grafu někde na wiki, kterej tam moh upnout kdokoli. Každopádně, i kdyby ten graf byl pravdivej, u nás v ČR se neprojevuje. U nás všchno nasvědčuje Klementinským datům...
    25.12.2008 16:58 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    Já si strašně moc přeju, aby aspoň průměrně inteligentní lidé (kteří jsou toho schopni) věřili zdrojům jako je například IPCC, Akademie věd ČR, NASA, National Geographic, Nature, Wikipedia, Britannica, MSN Encarta, Columbia Encyclopedia  ... než pár procentům neinformovaných blbců, bláznů, demagogům, a propagandistickým všeználkům z Hradu překrucujícím základní fakta a sveřepících na překonaných, zastaralých a stokrát vyvrácených informacích.

    26.12.2008 20:21 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Já bych si zase strašně moc přál, aby lidi informačním zdrojům nevěřili, jako to děláš ty, ale aby se trochu zamysleli, když koukají na nějaký graf nebo tabulku nebo něco. Koukni se třeba na ten graf na wikipedii - tady. Z takovýho grafu třeba nevyplívá vůbec nic. Dlouhodobé oteplení? Těžko, ten graf začíná rokem 1850, takže to klíďo píďo může bejt lokální extrém. A už vůbec z toho nevyplývá, že by za to mohl člověk. Jenže lidi jako ty se kounkou, vidí strmou křivku a hned maj jasno - člověk otepluje planetu. A stejně to je se všema klimatologickejma datama - daj se vyložit všelijak.

    Jak říkám - pravda bude nejspíš nakonec uprostřed mezi extremistickými názory - z Hradu na jedné straně a na druhé od lidí jako ty.
    24.12.2008 14:46 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Statisticky lze podložit kde co a statistika je jenom sofistikovaná lež.

    A když se podíváš na ten graf výše, tak když si proložíš ty devítileté průměry, nedostaneš čáru, která rovnoměrně stoupá, ale kus sinusovky, který se zrovna blíží maximu (lokálnímu.) Že by to nějak souviselo s teorií, že klima na zemi ovlivňují víc sluneční cykly než člověk?

    Quando omni flunkus moritati
    24.12.2008 16:42 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    Až si o tom něco relevantního přečteš, tak zjistíš, že jde o skutečné korelace. Do té doby zde budeš moct tak akorát plácat absurní nicotné kecy na úrovni toho, že ledovce tají jen na jaře.

    24.12.2008 17:12 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Až si o tom něco relevantního přečteš, tak zjistíš, že jde o skutečné korelace.
    Korelace čeho s čím?
    Quando omni flunkus moritati
    24.12.2008 16:49 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    24.12.2008 17:12 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Já se zase nestydím za to, že neberu v potaz článek, který začíná "něco jsem neviděl, ale hodlám to kritizovat"
    Quando omni flunkus moritati
    24.12.2008 21:09 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    Těch článků a stanovisek byly mraky. Solární aktivitu mohou současnému oteplování přičítat jen demagogové a blbci nebrající v potaz to, že jejich argumenty byly již mnohorát průkazně vyvráceny. Ale jak říkám, na detailní hloubkovou diskusi zde nemám náladu ani čas a pochybuju, že by to k něčemu bylo.

    25.12.2008 13:53 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    on už to asi nikdo číst nebude ale pokusím se ty horké hlavy zchladit. Ledovce tají, to je prostě fakt. Na to stačí zajet si na zájezd do Alp. Je to dobře nebo špatně? Myslím že ani tak ani tak. Je to prostě přírodní jev který si jde svou cestou stejně jako déšť nebo vítr. Může za to člověk? Ale prd! Může k tomu leda tak nějakým asi ne příliš podstatným způsobem přispět a stejně tak to nemůže zvrátit. Znám se s jedním geologem který se tomu směje už hodně dlouho. Docela mu věřím, oni ti geologové vidí trochu dál do historie planety a do sil které jsou ve hře. Samozřejmě by se lidstvo mělo ve svém konání trochu krotit ale to co se páchá ve jménu ekologie je někdy úplně naruby. Klasika jsou větrné elektrárny. Kdyby nebyly VELMI, opakuju VELMI štědře dotovány tak po nich psovák nezaštěkelí. Další věc která mi leží v žaludku je limit CO2 u aut. Stalo se to reklamním prvkem a je to jen papírový údaj který vůbec o ničem nevypovídá. Ono to totiž v praxi nejde změřit nějakým rozumným způsobem a tak se to prostě paušálně vypočítává ze spotřeby paliva. A ta se zjišťuje v laboratorních podmínkách zkušebny a s reálným provozem má většinou jen málo společného. Taky se propagují diesely, mají o trošičku menší produkci CO2 (možná) než benzinová auta. A taky prima rakovinotvorné saze ale ty jenom dejcháme, ty nemají ten globální vliv. Další prima ekomýtus jsou hybridní auta. Zkuste si najít nějaké testy z reálného provozu jakou to má spotřebu.

    Že nemůžete žádný najít? já se na českých autowebech pohybuju celkem dost a po dlouhém hledání jsem našel jeden. Nebudu psát o jakou značku se jednalo, jen tolik že moje zastaralá taliánská rachotina je na tom líp. A to už vůbec nikde není psáno jakou má životnost ten akumulátor co to živí, jak drahá je jeho výměna, jak ekologicky náročná je jeho výroba a recyklace případně likvidace. Další části pohonné jednotky jako generátor, elektromotor,což někdy bývá v jednom, elektrické rozvody, spínací a regulační prvky, spousty a spousty plastů a elektroniky. Ať mě ještě někdo krmí tím že to je ekologičtější než normální auto. Prostě pokud se budou aktivity ochránců ubírat tímhle směrem tak pro mě a spoustu dalších lidí to bude jen další temná sekta která nikomu a ničemu neprospívá a jen dělá ochraně přírody špatné jméno.

    25.12.2008 16:57 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    Váš problém je ten, že pletete milion věcí dohromady. Dnes je již zcela nepochybné, že se na oteplování podílí člověk, a téměř nepochybné, že rozhodující měrou. To jsou prostě fakta. A existuje mnoho modelů, které předpovídají čím dál tím výraznější oteplování. A samozřejmě jsou verifikovány a je to vidět na těch obrázcích na wiki, že skutečný (měřený) vývoj teploty odpovídá v uplynulém století těm modelům. To, co se v současnosti diskutuje, je způsob a intenzita opatření.

    26.12.2008 23:58 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    A existuje mnoho modelů, které předpovídají čím dál tím výraznější oteplování. A samozřejmě jsou verifikovány a je to vidět na těch obrázcích na wiki, že skutečný (měřený) vývoj teploty odpovídá v uplynulém století těm modelům.
    Jo. Udělat model na základě dat z dvou set let na deset let dopředu, to asi jde. Nicméně to, že ten model zatím funguje, v žádném případě nedokazuje, že je přesný a že data předpovězená na padesát (sto) let dopředu jsou přesná.
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 25.12.2008 17:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Na to stačí zajet si na zájezd do Alp.

    Přesně. V nějaké debatě o globálním šílenctví přinesl někdo ukázat obrázek, kde byly Alpy zelené a pásl se tam dobytek. Na místě, kde je dnes ledovec. Bylo to jen pár století zpět. O tomto se ví. Geologové vědí i o dalších a dlouhodobějších cyklech tepla a zimy. Již děti na ZŠ se učí do dobách ledových. Navíc, jak se víc a víc zkoumá, tak se přichází na další vlivy (hlavně záporných zpětných vazeb - čím víc se oteplí, tím více budou bránit dalšímu oteplovaní). Ale to se nesmí říkat.

    Příklad s těmi větrnými elektrárnami je velmi přesný. Dotovaná neefektivní výroba (v našich krajích). Dále všechna ta biopaliva. Neušetří ani procento CO2, ale o to více zatíží atmosféru metanem (u kterého je skleníkový jev na rozdíl od CO2 laboratorně prokázaný).

    25.12.2008 18:10 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

     

    Na to stačí zajet si na zájezd do Alp.

    Přesně. V nějaké debatě o globálním šílenctví přinesl někdo ukázat obrázek, kde byly Alpy zelené a pásl se tam dobytek. Na místě, kde je dnes ledovec. Bylo to jen pár století zpět. O tomto se ví. Geologové vědí i o dalších a dlouhodobějších cyklech tepla a zimy

    Mně by skutečně zajímala kvalitativní úroveň argumentů proti lidskému přičinění globálního oteplování, kdy je jasné, že nejde o žádný přírodní cyklus, ale o negativní dopady aktivity člověka. Ona je totiž veškerá nulová, protože to již bylo věrohodně prokázáno.

     

    26.12.2008 09:52 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?

    ale my tady nevedeme žádnou filozofickonáboženskou diskusi. Klimatické změny se děly, dějí a s největší pravděpodobností se dít budou i nadále. To že se děly i v dobách kdy na to lidstvo mělo nulový vliv je celkem snadno doložitelný fakt. To že dnes za to může člověk, pouze nebo převážně je dost sporné. A i kdyby, můžeme s tím něco dělat? Asi těžko změníme Indii a Čínu, nebo žeby jsme se nějak zbavili tak miliardy lidí? Evropa, ta to nevytrhne, obzvlášť když se snižování emisí řeší prodáváním povolenek. Když se ve jménu ekologie likvidují stará auta aby si lidi koupili nová. Ta nejstarší mají většinou lidé kteří najedou naprosto mizivé kilometry tudíž jejich emise jsou zanedbatelné. A opět na to jdeme přes peníze. Dědovi doslouží stará škodovka a on aby měl čím jet k doktorovi a na nákup musí koupit jiné auto. Buď koupí starou ojetinu která by mu na ty dva tisíce kilometrů ročně stačila a zaplatí z ní poplatek v ceně benzínu který by spotřeboval za pět let anebo koupí novější auto které ovšem je pro něj zbytečný luxus. Ale hlavně že se trh hejbá áno! Mimochodem moje auto by se vešlo do toho slavného limitu CO2 už před těmi 17 lety kdy bylo vyrobeno. Proč se u těch dnešních z toho dělá takový cirkus?

    Heron avatar 27.12.2008 00:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Mně by skutečně zajímala kvalitativní úroveň argumentů proti lidskému přičinění globálního oteplování

    No obvykle se nedokazuje, že něco není, ale naopak, že něco je. Jinými slovy, je třeba přinést důkazy, opakovatelně dokazatelné, laboratorně ověřitelné atd., že to má za vinu člověk. Nikoliv, že nemá. A důkazem není hlasování politicky ovlivněných lidí s výsledkem "s vysokou pravděpodobností". Takhle se věda nedělá.

    Geologové nechť mi odpustí zjednodušení, tato planeta zažila mnoho střídání tepla a zimy. A některá jsou dokonce zaznamenáma lidmi. Tato změna (je-li jaká) má mít jinou příčinu? A proč? Protože je to politicky atraktivní téma? A to, že se ve jménu "boje proti" páchá mnohem větší poškození přírody ti nevadí? Měření teploty se provádí nějakých sto let. S různou metodikou, různou přesností. Na základě tohoto že předpokládá změna na další stovku let. To je hádání z křišťálové koule. Nic jiného.

    26.12.2008 23:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Geologové vědí i o dalších a dlouhodobějších cyklech tepla a zimy.
    To ano, ale přestože současné oteplování docela přesně zapadá do jednoho z těch cyklů, tak v tomto konkrétním případě za to může člověk.
    Quando omni flunkus moritati
    10.12.2014 18:41 Kikooo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vánoce opět bez sněhu?
    Diskusia je uz starsia, ale na tento rok 2014 to vyzera byt fajn s pocasim, akurat chladno je..tak ako sa patri :) dufam, ze nepride vianocne oteplenie. A dufam, ze tieto vianoce stravim tu !:) v seefelde

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.