abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | IT novinky

    Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:11 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    25.5. 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 899 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Grécky pohľad z druhej strany.

    8.3.2010 21:04 | Přečteno: 2241× | to su Veci

    Mnohí ste čítali interview s bývalým ministrom financií Grécka. Podľa neho to vyzerá, že v Grécku sa peniaze vo verejnej správe vyhadzujú von oknom. Ja som bol zvedavý, ako veci vidí druhá strana. Napísal som mail odborovej organizácii pracovníkov verejnej správy ADEDY, ktorá stojí za organizovaním štrajkov proti opatreniam, ktorými chce Grécka vláda šetriť. A dostal som odpoveď. A som zvedavý, čo si o nej myslíte:
    SUPREME ADMINISTRATION OF GREEK CIVIL SERVANTS TRADE UNIONS (ADEDY)

    RESOLUTION

    We, the civil servants, the juridical persons of the public law, and the local government that participate in ADEDY’s strike feel that once more due to the financial problems of the Greek economy, the government and the E.U are trying to pass the buck on the workers and the society instead of blaming the real culprits of this crisis which are the banks and the wealthy who take advantage of the crisis to maintain or grow their profits.

    The measures included in the stability and development plan are unfair and antisocial and will have negative effects on our salary, and our working and security rights instead of leading us out of the crisis.

    The civil servants and the public services are again on the eye of the cyclone as they are to blame for the situation of the economy and the deficit. The wealthy who got rich by exploiting the public sector, who built their companies and established their banks by exploiting the people and the security funds, and their followers  have found the culprits, that’s us, and want to sacrifice us for their own gain.

    They are trying to convince the society that the cause of the crisis is the 1300 euros average salary that the civil servants receive, our pensions, and the public services and not the billions lost through tax evasion and the grey economy, the bank profits, the benefits of the elit, the sell-out of the public property and the scandals.

    They are trying to freeze or even reduce our salaries.

    For the fisrt time after the change-over our salary is threatened not only to be frozen but even to be reduced by more than 20%.

    -The frugality will continue to exist not only in 2010 but also in the years to come. In 2009 our salaries stayed the same and this will continue in 2010.

    –Our field allowance is reduced by 10%. The thing is however, that the field allowance is 50% or even 60% of our total salary.

    -The reduction of the salary for many categories of civil servants will continue through the abolition of the tax-exempt sums and the single tax bracket.

    -Increasing the indirect taxes and the new tax laws will decrease our salaries further.

    -At the same time however, expensiveness and profiteering are a plague for the market.

    Our security rights are put on Procruste’s bed

    The social debate about security rights is aiming at changing its model from social to capitalistic. This way, the state and the employers are trying to escape their accountability for stealing the social funds.

    -The situation at the Provident Society for Civil Servants is going from bad to worse. Its debt is more than 700 million euros. Because of that, the gratuity will take 3 to 4 years to be given.

    -The Participial Fund and the other Funds are facing similar problems.

    -Our medicaid is degraded even more. A lot of money is owed to chemists and doctors. The pharmaceutical organisation of Athens has already asked for a termination of contract with the public sector from 1/2/2010.

    -There’s been a leak that the decision of the European Parliament will be accepted and thus, women will work more years.

    Decreasing the number of employees at the public sector will have negative effects on the civil services and the working people.

    The government, in order to reduce expenditure, have announced a decrease in the number of civil servants. At the same time, a new law has passed which will lead to many lay-offs of tens of thousands of employees. Reducing the number of civil servants will have negative effects on the effectiveness of the public services and it will lead to the degradation and privatization of the public sector and the dialysis of the security funds.

    Similar problems will arise due to privatization and the expenditure cuts of the civil services which will affect negatively the citizens and the workers.

    The measures proposed will degrade our standard of living and won’t solve anything. On the contrary, recession, social injustice, unemployment and poverty rates will increase.

    The civil servants respond to all this as one and are ready to fight.

    We demand:

    - Immediate state financing for the Provident Society for Civil Servants.

    - Realistic salary raise, no salary or pension cuts.

    - A new salary policy which will integrate allowances.

    - A fair tax system-social justice.

    - Cancellation of the decision taken by the E.U concerning the equalization of the working years for men and women. - Abolition of all the anti-security laws.

    Permanent employment for civil servants so as to cover all the needs.

    WE STATE that:

    We will not pay for their crisis.

    The ones who should pay are the wealthy, the banks, the multinational companies, and the tax-defaulters.

    WE DEMAND

    by the government and the E.U to abandon this policy that subjects the working class and our society to the interests of  profiteers and the market.

    WE DECLARE that:

    We are determined to continue and escalate our struggle.

    By ADEDY
           

    Hodnocení: 82 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    8.3.2010 22:21 Ooaniki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Rekl bych, ze zasadni je tato veta "They are trying to convince the society that the cause of the crisis is the 1300 euros average salary that the civil servants receive, our pensions, and the public services" ... Recko ma ekonomiku zhruba na stejne urovni jako my ... a pokud tam nekolik milionu lidi bere takove penize, kterych se samozrejme vzdat nechteji, tak se jim ta lodicka proste potopi (letos zrejme jeste ne, ale pristi rok si troufam tvrdit urcite)
    xxx avatar 8.3.2010 22:58 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.

    Co kdyby slo jen o tech 1300E. Jenze k tomu je pak jeste 13. a 14. plat. Prakticka nevyhoditelnost zamestnancu. Pripadne odstupne ve forme 24 mesicnich platu atp. CR je oproti tomu slabej odvar. Byl o tom clanecek v Reflexu.

    Please rise for the Futurama theme song.
    9.3.2010 07:53 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Zrovna Reflex bych neuváděl, jako nějaký směrodatný zdroj. Jeho autoři si vybírají jen fakta, která se jim hodí do krámu a ostatní tiše přecházejí. Na druhou stranu nutno říct, že to dnes dělá většina vydavatelů. Každý někomu straní a najít nezávislé pravdivé informace je problém.
    9.3.2010 08:50 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Já Reflex nečtu, ale je to minimálně stejně kvalitní zdroj pravdivých informací jako řecký ministr nebo odboráři. A je jen otázkou času, kdy někdo do této diskuse umístí odkaz na nějakou "ale už fakt nezávislou" studii z pera blisty.cz. :))))
    8.3.2010 22:23 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    We demand, we declare, ... To umějí naši odboráři taky pěkně. Nějak tam chybí We propose a kroky, jak podle nich tedy situaci řešit. Jako třeba že začnou konečně platit daně nebo chodit do důchodu v podobném věku jako zbytek Evropy...
    9.3.2010 13:31 elviin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    To mi v te zprave je taky proti srsti. Jen neco pozadovat a nenavrhnout reseni... resp ano, resenim je splnit jejich pozadavky.
    8.3.2010 22:34 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Uprimne receno, ze je puvodni rozhovor zaujaty je jasne z toho, ze ho otiskly Lidovky. Jiny pohled z druhe strany.

    Situaci tam moc neznam, ale myslim si, ze hlavni problem Recka je korupce. I kdyz s tim dozivotnim zamestnanim, ktere pozaduji tito odborari, bych asi nesouhlasil.

    Kazdopadne, ze za situaci v Recku patrne nemuzou jen socialni vydaje nebo vydaje na skolstvi je jasne ze struktury rozpoctu.

    Na skolstvi davaji mnohem mene nez prumer OECD (mimochodem, kdyby davali to co davaji na armadu misto toho na skolstvi, tak by byly na spicce). A jejich socialni vydaje jsou srovnatelne se severskymi staty, a ty maji vsechny rozpoctovy prebytek. Takze rikam: propaganda!

    Dalsi vec je, ze nelze dost dobre cinit obcany odpovedne, pokud jejich vlastni vlada podvadi a zatajuje skutecnou velikost dluhu.
    thingie avatar 8.3.2010 22:50 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Původní rozhovor z Lidovek na mne skutečně nepůsobil jako objektivní posouzení situace. Stejně tak ani tahle odborářská odpověď, ovšem.
    Růžové lži.
    9.3.2010 09:11 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.

    Uprimne receno, ze je puvodni rozhovor zaujaty je jasne z toho, ze ho otiskly Lidovky

    Pokud je rozhovor zaujatý, tak jistě nebude problém tuto zaujatost prokázat. Rád bych viděl reakci na tento rozhovor, kde někdo bod po bodu vyvrátí lži a vyjeví pravdu. Zatím se zaujatost posuzuje jen podle listu, který to vytisknul, což mi přijde poněkud slabé.

    9.3.2010 15:43 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Jste si jisty, ze jste docetl muj prispevek az do konce?
    9.3.2010 16:26 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Co konkrétně jsem měl přehlédnout? Že je v Řecku velká korupce? Že nejsou schopní vybrat pořádně daně? Že opakovaně falšovali statistiky? Tohle všechno vím, ale oni to vědí taky a dlouhou dobu jim to vyhovovalo. Proto se teď musí v tom svém bahně pořádně vymáchat, aby se to do budoucna neopakovalo. Nechápu, proč by na jejich neschopnost měli doplácet daňoví poplatníci v jiných zemích.
    9.3.2010 09:52 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Ano, propaganda. Problémem Řecka je korupce, šedá ekonomika a to že dosavadní vlády si místo boje s těmito problémy nechali platit životní úroveň ostatními státy eurozóny.
    8.3.2010 23:14 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.

    Co si o tom myslej ted je celkem jasne, zajimavejsi je otazka, co si o tom budou myslet, az podobne akcicky prijdou i k nam. Bude napr. pan Platonix stale stejne nadseny, az mu zavrou AV (penize se samozrejme presunou na inovace, protoze myslime na budoucnost a investujeme do vedy) a seskrtaj ucitelskej plat, protoze banky jsou po ani ne deseti letech a desitkach miliard odcerpanych zisku zase cugrunt? Bude demonstrovat za snizeni dane podnikum a nejbohatsim za soucasneho zvysovani DPH nebo spoluucasti ve zdravotnictvi, snizovani duchodu, celkove privatizaci statu a dalsich podobnych roztomilosti?

    Hadam, ze nikdo z pritomnych, by tak komunisticky populisticke heslo, jako "krizi jsme nezpusobili, nebudeme za ni platit" nikdy za zadnych okolnosti z ust nevypustil.

    thingie avatar 8.3.2010 23:17 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    No, minimálně tu nezpůsobili část tu opakuje kdekdo.
    Růžové lži.
    9.3.2010 09:11 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    problemy Grecka s krizou nemaju nic spolocne; oni maju brutalne zadlzeny stat (vyse 100% HDP) a zadlzeni boli uz aj pred krizou; proste su navyknuti na vysoky soucialny standard a zivot na dlh; nikdy napr. nesplnali Maastrichtske kriteria pre prijatie EURa (v case prijimania falsovali statistiky); no co si o tom narode mysliet? ja by som im nepozical ani vyndru a nech pekne platia svoje dlhy; teraz zase vykrikuju, ze im nikto nechce pozicat, ked su na pokraji bankrotu; no proste mentalita jak svina
    9.3.2010 18:29 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Kdyz odsuzujes reky za to, ze maji neschopne a zkorumpovane politiky, co to rika o slovacich?
    9.3.2010 18:59 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    no na Slovakov to mozno plati tiez, ale 2 Dzurindove vlady bola IMHO pre Slovensko velka vyhra a uvidime, ci populista Fico spolu so sberbou od Meciara a SNS vyhraju volby teraz znovu alebo sa to vrati spat do normalnych kolaji; no hold demokracia ma svoje slabiny, ktore populisti (socialisti) dokazu rychlo zneuzit ;-)
    belisarivs avatar 9.3.2010 19:25 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Souhlas.

    Dzurinda byl pro Slovaky poklad. Z jeho prace tezi dalsi vlady jeste dodnes.

    Byt Slovak, tak ho volim o 106. I u nas by takoveho bylo potreba.

    Jeden pan, v dobe, kdy to vypadalo, ze pujde Meciar konecne tam kam patri a Slovensko s Dzurindou chytalo novy dech, mi rekl toto: "Slovaci jsou na tom ted lepe, protoze se uz odmeciarovali, my se jeste neodklasovali."

    A hle, Meciar tam smrdi zas, alespon nezpiva. Preju Slovakum, at se nedostane nikdy k moci, protoze on zna do prdele zkratku.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Dalibor Smolík avatar 10.3.2010 11:33 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Vždyť je to jedno. Na Slovensku Mečiar, u nás trochu v jiném kabátě Paroubek. Zkratku do p*dele znají oba a to velmi dobře.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    belisarivs avatar 10.3.2010 13:11 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    To nepopiram. Ale ja mluvil pouze o Slovensku a ti Paroubka nastesti (pro ne) nemaji.

    Bylo by zahosdno zminit, ze Topolanek a spol. neni o moc lepsi.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Dalibor Smolík avatar 11.3.2010 00:57 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Když jsem dneska poslouchal Slotu, tak to náš Paroubek i Topolánek jsou úplní břídiové ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    belisarivs avatar 11.3.2010 09:58 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Slota je magor a Madarsky agent, ktery chce zdiskreditovat odpurce Madaru. O tom zadna.
    IRC is just multiplayer notepad.
    JiK avatar 11.3.2010 13:21 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    proc ty konspiracni teorie? Neni to treba jen obycejny blb?
    belisarivs avatar 11.3.2010 21:29 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    To neni konspiracni teorie. To je jenom for mireny proti jeho debilite.

    Jasne, ze je to obycejny blb.

    Ale smutne je, ze mu to dost lidi zere.
    IRC is just multiplayer notepad.
    11.3.2010 20:10 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Paroubek v CZ = Fico v SR. Tito dvaja uboziaci navyse zdielaju vzacny intimny ritolizacky vztah.
    drc avatar 11.3.2010 22:24 drc | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Příloha:
    Vzpomínám si, ze kdyz hrozilo riziko, ze CSSD prijde u soudu i o predsedovi trenky, tak pry existoval plan, ze CSSD prehodi majetek na Fica a CSSD se stane jakousi pobockou Smeru v CR.

    No,cert vi jestli to byla pravda. Nicmene pokud ano, tak by to davalo heslum o tunelarich netuseny rozmer ;-)

    Jeste nemuzu nedat sem jeden uzasny predvolebni plakat. Mel jsem chut na nej pripsat nejznamejsi vyrok pana Paroubka: "Kdo z vás na to má?" ;-)
    9.3.2010 04:21 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    rekove jsou lini socialisti, statni sprava zamestanva vetsinu lenochu a ostatni maj sedou ekonomiku, uz aby recko krachlo a s nim i ostatni lenosi jako spanele a taliani.
    hmm
    9.3.2010 06:52 bajtík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Britové těmto problémovým státům říkají PIGS - prasata. Je to zkratka z Portugal, Ireland, Greece, Spain. :-)
    9.3.2010 07:30 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Ze by zrovna Britove mohli neco rikat...
    9.3.2010 07:59 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    no v skutocnosti je to PIIGS; chyba ti tam Italy ;-)
    9.3.2010 10:36 newman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Ne. Ono tam Irsko s vyssi zivotni urovni per capita nez Britanie vubec nepatri. s/Irsko/Italie/
    9.3.2010 10:48 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    patri tam aj Irsko. Ide o vysku statneho dlhu, nie zivotnu uroven
    9.3.2010 16:20 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Irsko tam patří, pokud je o dluh. Nicméně pokud jde o přístup, tak Irsko a Řecko jsou jako nebe a dudy...
    9.3.2010 16:51 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    italie na rozdil od mnoha jinych zemi dokaze se svym dluhem pracovat uz leta , a bez straty duvery veritelu ve schopnost splacet narozdil od spanelska a recka
    USE="-gnome -kde";turris
    9.3.2010 08:02 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    zaujimave je, ze nevinia z toho vlastnych politikov; inak vsetkym predsa musi byt jasne, ze tak velky verejny sektor sa neda uzivit takou slabou ekonomikou, ktoru maju, su tam obrovske danove uniky a seda ekonomika; vacsina ludi mimo verejneho sektoru nacierno pracuje v cestovnom ruchu a neplati ziadne dane
    9.3.2010 08:11 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Proc by se tak velky statni sektor nedal uzivit? Prectete si jeste jednou muj prispevek vyse. Navic velikost statniho sektoru nema s korupci co delat, a to je, jak sam pisete, ten hlavni problem.
    9.3.2010 08:27 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Zakladnym predkpokladom korupcneho prostredia su urady plne korucpie. Respektive neochota uradov s korupciou bojovat.
    9.3.2010 08:37 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.

    Proc by se tak velky statni sektor nedal uzivit?

    Protože nejdřív se musí vydělat peníze v soukromém sektoru, z nich zaplatit daně a z těch daní může stát utrácet. Pokud stát nevybere na daních dost peněz (a je jedno, z jakého důvodu), tak prostě musí šetřit. Nebo si musí půjčit, ale to nejde donekonečna.

    Navic velikost statniho sektoru nema s korupci co delat, a to je, jak sam pisete, ten hlavni problem.

    Teoreticky to tak být nemusí, ale v praxi to tak často je. V podstatě je to ovšem jedno. Pokud stát nedovede nic dělat s korupcí, tak je to jeho problém. Když ještě ke všemu je státní sektor plný neschopných a líných úředníků, tím hůř.

    9.3.2010 16:07 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Kdybyste se obtezoval podivat se na (procentualni) strukturu jejich rozpoctu, zjistil byste, ze nejsou v Evrope zase tak vyjimecni. Jenom podotykam, ze protoze jde o procenta, nesouvisi to s absolutni vysi prijmu. Procentualne stejne velky statni sektor maji i jine staty, ktere dluhy nemaji. Takze, proc by neslo jej uzivit?
    9.3.2010 16:41 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.

    Procentualne stejne velky statni sektor maji i jine staty, ktere dluhy nemaji. Takze, proc by neslo jej uzivit?

    Třeba proto, že např. ve Skandinávii sice mají velký státní sektor, ale také mají drasticky velké daně, které jsou schopni efektivně vybírat, a nízkou korupci. Samozřejmě je otázkou, jestli je možné donekonečna zvyšovat daně a odírat občany.

    Ale jak už jsem řekl, na příčině zase tolik nezáleží. Prostě v Řecku mají velký rozdíl mezi příjmy a výdaji, a proto s tím musí něco udělat. Jestli propustí státní úředníky nebo zefektivní výběr daní, to je na nich. Jen mi přijde trapné, vydírat ostatní země eurozóny.

    9.3.2010 19:11 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Kdybyste se obtezoval podivat se na (procentualni) strukturu jejich rozpoctu
    hmm, co to ma spolocne z velkostou statneho sektora?
    9.3.2010 16:27 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Teoreticky to tak být nemusí, ale v praxi to tak často je.

    Jiste, proto (pseudovyzkumy) uvadeji nejnizsi miru korupce ve skandinavii a nejvyssi v Africe, kde mate k nejblizsimu urednikovi casto den ostre chuze.

    Pokud stát nedovede nic dělat s korupcí, tak je to jeho problém.

    Opet mate uplnou pravdu, stat je totiz samostatna entita zcela oddelena od zbytku spolecnosti. Staci, aby se stat rozhodnul, ze korupci nechce a ona v tu ranu zmizi jako para nad hrncem.

    9.3.2010 16:45 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.

    Jiste, proto (pseudovyzkumy) uvadeji nejnizsi miru korupce ve skandinavii a nejvyssi v Africe, kde mate k nejblizsimu urednikovi casto den ostre chuze.

    Nemůže to být trochu jinak? Třeba tím, že některé národy jsou čestnější, pracovitější a pořádnější než jiné?

    Opet mate uplnou pravdu, stat je totiz samostatna entita zcela oddelena od zbytku spolecnosti. Staci, aby se stat rozhodnul, ze korupci nechce a ona v tu ranu zmizi jako para nad hrncem.

    OK, tak to přeformuluji - korupce v Řecku je problém Řeků. Oni s tím musí něco udělat, protože nikdo jiný to za ně neudělá.

    9.3.2010 08:39 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Přečetl jsem si ten konec a jako vtip je to dobrý. Mám Řecko, Řeky rád, ale jen jako turistickou oblast a hostitele. Fakt je, že se Řekové nepřetrhnou, do důchodu si chodí málem ne po čtyřicítce, mají snad dvacátý důchod a na všechno serou.

    Řecko je pro nás dobrý (varovný) příklad v několika bodech. Zaprvé vidíme, co se stane, když necháme odboráře diktovat politikům - státní krach. Zadruhé vidíme, že to, že je někdo součástí EU, hospodářskou situaci nutně nepozvedne (toto někteří slibovali nebo stále ještě slibují). A zatřetí vidíme, že když se někdo z EU dostane do problémů, EU mu nepomůže (nebo pomůže za "výhodných" podmínek).

    Jižní státy od 20. století obecně balancují mezi komunismem a fašismem. A je nutno dodat, že fašismus je rozhodně ta lepší volba.
    9.3.2010 09:49 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    EU hlavně pomoct nikomu nesmí, protože jí to zakazuje LS. A je to tak dobře. EU je v tuhle chvíli v pozici rodiče rozmazlené ratolesti (Řecka), které se celý život akorát válí na podpoře, seká dluhy kde jen to jde a když mu u dveří zazvoní exekutoři, tak chce, aby to za něj rodiče zatáhli a mohl tak ve svém počínání pokračovat. Když mu ale rodiče sdělí, že si to nemůžou dovolit, protože sami nemají na rozhazování a podobným způsobem by se mohli začít chovat i jeho sourozenci a tudíž by měl začít pracovat jako všichni ostatní, tak se začne hystericky vztekat, že za všechno stejně můžou oni, protože mu dávali malé kapesné atd..
    9.3.2010 11:16 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Já bych jen chtěl upozornit, že souhlasím s tím, aby se Řecku nepomáhalo.
    9.3.2010 08:57 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Před nějakou dobou, když odstupovala eurokomisařka pro zemědělství, jsem viděl, že to zemědělci oslavují. Říkal jsem si - no jasně, chápu. Ale spadla mi čelist, když jsem se od zemědělců dověděl, že prý byla "příliš liberální" (!!!!!!!).

    A řečtí odboráři to vidí s Řeckem, předpokládám, stejně. Jeden básník řekl: "Moře je pořád stejné, lidé ho nezpění, plivni si stokrát na komunistu, on se nezmění." No, možná jsem to trochu upravil. ;)
    gtz avatar 9.3.2010 12:13 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Ano Řecko je nádherná země na tom se shodneme všichni, ale proč někomu takovému pomáhat ?? Aby se měl ještě lépe a radostněji než dříve ? A co se stane až mu EU apod. pomůže ? Za další půl-rok bude další stávka, protože tyto peníze Řecko někde probendilo.

    Bohužel, prostě si jen žije celý stát nad poměry jejich kapes. Ano příjmy z památek a z cestovního ruchu musí tuto zemi spolehlivě udržet v normálních číslech.

    Co to je za módu brát si jako rukojmí lidi co cestují těmi prostředky, vždyť u nás je situace skoro stejná, odbořáři jen pískli a naše vláda se mohla posrat.

    Copak někdo ví kde Ti bossové jejich ( i našich ) odborů žijí a kde bydlí. Myslím, že se nemají jako socky, spolehlivě jsou všichni za vodou. Stačí se jen podívat na jejich slavnou centrálu v Praze a jaká tam parkují služební auta ( Samý SuperB a Audi ).

    Pomáhat se má chudším lidem.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    9.3.2010 16:13 xurfa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    A koho zajímají nějaký odborářský vyžírky?
    10.3.2010 15:48 Jirkus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    A koho zajímá zlodějský pravicový šmejd?
    belisarivs avatar 10.3.2010 16:58 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Prave ty levicaky, kteri z nej berou dane na pastelkovne a podobne chujoviny?

    Kdyz uz flamovat, tak poradne :-D

    Jinak, je zabavne pozorovat, jak jsi polozil nerovnitko mezi pravici a odbory.

    Fakt je, ze byt v odborech je pekna trafika. Chovani ucitelu z Prav v Plzni, co si zalozili nekolik odboru aby je nemohli vyhodit to primo potvrzuje.
    IRC is just multiplayer notepad.
    10.3.2010 18:12 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    zlodejsky pravicovy smejd dane neplati :-)
    Dalibor Smolík avatar 10.3.2010 18:28 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    To je stejná logika, jako říci, že automobily jsou nebezpečné, protože se občas stanou smrtelné nehody :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    10.3.2010 19:39 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Ze se na to chytis zrovna ty :-D

    Logika je to spravna. Pokud podnika normalne a nekrade, neni to "zlodejsky pravicovy smejd".

    :-)
    Dalibor Smolík avatar 11.3.2010 00:55 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Souhlas. Ale zlodějský šmejd může být kdokoliv, kdo krade. Ten přídomek "pravicový" považuji tudíž za předvolební boj :-D :-D
    Poctivý člověk může být jak levicového, tak pravicového smýšlení. Totéž ovšem platí i o zloději ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    11.3.2010 07:51 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    vzdyt jo. Kdyby to tak nebylo, stacilo by napsat zlodejskej smejd a kazdej by vedel :-)
    10.3.2010 20:21 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grécky pohľad z druhej strany.
    Což ovšem nic neříká o obrácené implikaci...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.