abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:11 | IT novinky

    Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:11 | Nová verze

    Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:00 | Nová verze

    Byla představena oficiální rozšiřující deska Raspberry Pi M.2 HAT+ pro připojování M.2 periferii jako jsou NVMe disky a AI akcelerátory k Raspberry Pi 5. Cena je 12 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:44 | Pozvánky

    V Praze o víkendu proběhla bastlířská událost roku - výstava Maker Fair v Praze. I strahovští bastlíři nelenili a bastly ostatních prozkoumali. Přijďte si proto i vy na Virtuální Bastlírnu popovídat, co Vás nejvíce zaujalo a jaké projekty jste si přinesli! Samozřejmě, nejen českou bastlířskou scénou je člověk živ - takže co se stalo ve světě a o čem mohou strahováci něco říct? Smutnou zprávou může být to, že provozovatel Sigfoxu jde do

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Humor

    Kam asi vede IllllIllIIl.llIlI.lI? Zkracovač URL llIlI.lI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    13.5. 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.5. 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (10%)
     (11%)
    Celkem 271 hlasů
     Komentářů: 16, poslední včera 11:05
    Rozcestník

    Smazáno

    12.6.2010 16:57 | Přečteno: 1952× | poslední úprava: 16.10.2010 09:04

    Smazáno

           

    Hodnocení: 80 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.6.2010 17:00 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    1)Meteorologove neblaboli, obvykle blaboli travnikarka 2)Bourky se lihnou, staci se juknout na net
    12.6.2010 17:02 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    a dodam: 3)Vcera 32, dnes 29, zalezi na miste 4)alou k vode!

    :-)
    12.6.2010 18:47 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    ...2)Bourky se lihnou, staci se juknout na net...

    Spolehlivější je juknout z okna a vidím jen slunce...
    12.6.2010 18:52 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Koukam z vokna a neco sem jede. Staci?
    12.6.2010 21:14 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Ne že jede, ale už to tady přes hodinu běsní jak v těch katastrofických záběrech z ničivých amerických tornád. Hromy, blesky, proudy vody jak z vodopádu, stromy ohýbané o 90 stupňů přívaly větru.

    Přesně jak (a kdy) meteorologové předpovídali. Příště než psát takovéto hloupé blogy je lepší si chvilku počkat. Nikdo neříkal, že bouřky přijdou hned, za minutu.
    Jendа avatar 12.6.2010 21:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Kde bydlíš? Tady v Praze trochu zapršelo a nic.
    12.6.2010 21:37 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Brno. Už to ustává. Třeba se to valí na Prahu...:-)
    12.6.2010 21:42 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Nevali a je to dobre. Ted, kdyz jsem pred veceri roznosil po zahradce dveste litru vody by mne to vazne nasralo.
    Dalibor Smolík avatar 13.6.2010 01:01 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Teď se nacházím na Vysočině - a spadlo pár kapek a nic. Trochu se ochladilo.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    13.6.2010 15:57 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Divné, na Vysočině měly být strašné kroupy, velké jako kopačák.
    =^..^= AmigaPower® avatar 13.6.2010 16:09 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Tak to je fak škoda že nepadaly, při troše štěstí jsi moh dostat jednou do palice! :-D
    13.6.2010 16:23 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Comment removed
    Dalibor Smolík avatar 14.6.2010 00:05 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Vůbec nic. 10 km od Ledče nad Sázavou, ve výšce 530 m nad mořem. Pár minut deště a dnes večer trochu pršelo při cestě do Prahy.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Heron avatar 12.6.2010 21:52 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Z Olomouce hlásím překrásnou bouřku.
    David Ježek avatar 12.6.2010 21:56 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    to já tu tak akorát čumím na ostrovní zprávy, abych aspoň nějaké pořádné ochlazení přivolal :-( ... (ale i tak je tu teď krásně ve srovnání se včerejškem)
    12.6.2010 22:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Kde bydlíš? Tady v Praze trochu zapršelo a nic.
    Hradec Králové to samý...

    Update: po kliknutí na 'Náhled' se rozpršelo. To nemůže být náhoda.
    12.6.2010 22:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Ok, tak už zas neprší. Asi mě chce někdo naštvat :-D
    12.6.2010 22:03 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    A že bys třeba napsal, kde bydlíš, než rozdávat taková pseudomoudra nebo bláboli oproti meteorologům? Meteorolové hlásili pro tvou oblast určitě bouřky? A pro jaké období a s jakou pravděpodobností? Nebo sis to vycucal z prstu?
    13.6.2010 12:13 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Petře, dík za příspěvek v diskuzi u mýho blogu.
    Dent avatar 12.6.2010 17:14 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Podobné osvěžení máme na zahradě a je to prd platné. Když v tom voda má ~35°, tak to taky není moc.
    12.6.2010 18:39 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Takový množství vody v bazénu se snad ani nemůže zahřát na 35 stupňů, protože v noci se voda ochlazuje.
    12.6.2010 17:17 qw11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    To citas zle, nemal by si skor citat tu klausovu knizku kde pise aky vymysel je globalne oteplovanie? :)
    12.6.2010 18:04 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Je to fakt skandální, že v létě je teplo a v zimě zima. To přišlo až s tím prokletým globálním oteplováním - za života našich praprarodičů bylo celoročně 16 °C a lední medvědi byli od Aše po Frýdek a od Krkonoš po Šumavu. Naopak se chodili ohřát do chalup.

    Sečteno a podrtženo, nepočítám-li letošní dlouhou a mimořádně studenou zimu s metry sněhu a nepočítám-li, že v létě bývá větší teplo než v zimě, pak je globální oteplování opravdu realitou.
    12.6.2010 18:11 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    A taky mě sere, že je přes den světlo a v noci tma. Za života našich praprarodičů bylo pořád šero, což bylo ale nevýhodný kvůli těm ledním medvědům - člověk je přes den snadno přehlídnul.
    12.6.2010 18:41 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Jenomže teď je takové horko, že ti lední medvědi rychle plují po proudu Vltavy na sever, aby se zachránili.
    12.6.2010 18:58 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Tak to aby si lidi v Mělníku dali majzla.
    12.6.2010 19:12 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Jsou mírní, v horku klesá denní potřeba kalorií u ledního medvěda z 20 000 kcal denně na nulu. Stačí mu sem tam nějaká říční ryba.
    12.6.2010 18:51 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    ...Je to fakt skandální, že v létě je teplo a v zimě zima. ...

    Skandální je, že se baráky staví na jižní stráni a ke všemu mají skoro všechny okna směrovaný tak, že do nich skoro celý den praží slunce a k tomu plechová střecha a místnosti jsou v podkroví.
    12.6.2010 19:30 long long unsigned int
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Mimořádně studená zima byla nanejvýš u Bobošíků pod peřinou, protože co Bobo přibrala už to není tak žhavá kůstka. Metry sněhu jsou v souladu s oteplováním (větší teplo = více odpařené vody = více napadaného sněhu).
    12.6.2010 19:32 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Pro Bobo platí stejný recept jako pro jiné. Nejíst a místo toho jít běhat.
    12.6.2010 23:50 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Mimořádně studená zima byla nanejvýš u Bobošíků pod peřinou, protože co Bobo přibrala už to není tak žhavá kůstka.
    No jo, táhne jí na půlstoletí. Spíš jí ale slušely delší, tmavší a rovnější vlasy. Ale - čest rodiny Bobo zachraňuje jedna z dcer! Aspoň pokud vypadá pořád tak, jako když jsem ji viděl naposled (to jí bylo asi dvacet). ;)
    13.6.2010 15:34 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Bobo nebo tu dceru ?
    13.6.2010 18:18 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Dceru.
    13.6.2010 00:04 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Metry sněhu jsou v souladu s oteplováním (větší teplo = více odpařené vody = více napadaného sněhu).
    Je v tom dost bordel. Globální oteplování má způsobovat metry sněhu i tání ledu, zvedání mořské hladiny (to potvrzuju: byl jsem u moře a voda byla asi padesát metrů od stánků se suvenýrama - odešel jsem se do hotelu najíst, vrátil se za pár hodin a hladina byla už skoro u těch stánků! hrozné!), sucho i deště...

    Je vůbec něco, za co globální oteplování nemůže? Včera měli v krámě vyprodanou hořčici - nemůže to být taky tím?
    13.6.2010 00:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    13.6.2010 08:43 qw11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Ano moze, pokial boli v krajine horcice tiez take povodne. :)
    13.6.2010 15:35 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Asi jo. Horcice se pěstuje normálně na Slovensku, v Čechách a na Moravě.
    14.6.2010 09:47 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    No vidite, a v praxi je to jeste o rad slozitejsi system, jak doklada treba tento post.

    Proste, klima je slozite. Nemuzete cekat jednoduchou odpoved.
    14.6.2010 15:56 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    S druhým odstavcem zcela bez výhrad souhlasím.
    AsciiWolf avatar 12.6.2010 17:33 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Zajdi do kostela, to je lepší osvěžení... :-D
    12.6.2010 18:41 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Zítra dopoledne...
    =^..^= AmigaPower® avatar 13.6.2010 00:44 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Nějaká hromadná mrdačka? Já moc do katolický církve nevidim, vim jen že tam všichni všechny furt mrdaj.... :-D
    Václav 13.6.2010 01:01 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Jo, mrdaj… Ale na to už seš moc starej (čti: máš občanku) :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    =^..^= AmigaPower® avatar 13.6.2010 06:33 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    A kdybych byl nesvéprávnej (sebrali by mi občanku)? :-D
    13.6.2010 06:43 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Tak bys byl mrdan. Aneb jak pravi ten vtip ve kterem se pred zpovedi bavi dva ministranti:
    Jano: Fero, nevis, co dva nas knez za oralni sex?
    Fero: Asi jak komu, mne dava vzdycky tatranku.
    13.6.2010 16:28 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Mělo by se tady mazat, mazat a mazat. Ale ono se nemaže, nemaže a nemaže.
    kotyz avatar 13.6.2010 17:55 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    to si pletes pojmy s dojmy. to ze ty si myslis ze by se to melo mazat neznamena ze by se to mazat melo. tady nejsi na krestanskym diskuznim foru. tady se si nehrajem na to, ze kdyz reknem trebas hovno, prdel nebo pica tak za to pudem do pekla (a o vtipech na nabozenstvi ani nemluve). :-D smir se s tim nebo tahni! muzes si vecer pred spanim postezovat tomu svymu imaginarnimu kamaradovi, jak sou ty linuxaci na tebe zly a hnusny! ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    13.6.2010 17:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Mělo by se tady mazat, mazat a mazat. Ale ono se nemaže, nemaže a nemaže.
    Cenzura? A ještě k tomu křesťanská? Jsi spad z jahody na znak, ne?
    kotyz avatar 13.6.2010 18:03 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    spis z oltare a na hlavicku ... ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dalibor Smolík avatar 14.6.2010 00:07 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Já to znám s Fidorkou :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.6.2010 07:52 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Když vy jste dělal ministranta, tatranky ještě nebyly? :-D
    Dalibor Smolík avatar 14.6.2010 14:20 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Já jsem byl vždycky na holky a od těch jsem tatranky dostával. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Chytrex avatar 14.6.2010 14:26 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro

    LOL

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    belisarivs avatar 14.6.2010 09:58 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    V jedne vesnici takhle dva (teda ona a on) divocili a museli kvuli tomu znovu vysvetit kostel.

    A taky tam nejak nezkousli, ze maji bordel pres silnici. Tak z nej udelali hospodu. :-D
    IRC is just multiplayer notepad.
    default avatar 14.6.2010 10:05 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Ten bordel bych pochopit dokázal, ale to přesvěcení? To už fakt trochu přeháněj. Nebylo to v Polsku? :-D
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.6.2010 12:08 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    V Polsku by se to ututlalo a za církevní zdi se nedostalo, bordel si může stát 200m od kostela, nebo školy. :-D
    14.6.2010 14:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    V jedne vesnici takhle dva (teda ona a on) divocili a museli kvuli tomu znovu vysvetit kostel.
    To by mě zajímalo, co by dělali, kdyby tam divočili ona a ona/on a on :-D To by ten kostel asi rovnou zbourali...
    vencour avatar 14.6.2010 15:19 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro

    Nebo by tam postavili klášter ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    default avatar 14.6.2010 16:04 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Nebo katolickou školu. :-D
    12.6.2010 17:43 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    No, mě shořela základovka....
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    12.6.2010 18:45 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    To by si nemohl sem teď psát...
    Samae1 avatar 12.6.2010 18:56 Samae1 | skóre: 6 | blog: Ohniště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Více PC/mobil ?
    Thomas Jefferson:Když se lidé bojí své vlády, pak existuje tyranie.
    Samae1 avatar 12.6.2010 18:59 Samae1 | skóre: 6 | blog: Ohniště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Aha už mi to docvaklo.
    Thomas Jefferson:Když se lidé bojí své vlády, pak existuje tyranie.
    12.6.2010 17:44 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Hehehe, koukam, ze vetsine lidi je vedro. Vcelku Vam to nezavidim.....

    Me je tak nejak normalne. Prijemne teplo. A i kdyby bylo o deset stupnu vice, tak normalne funguju. O tom by se daly vypravet asi legendy....

    Kazdej ma jinou termoregulaci. Bohuzel me je zima vetsinu roku a studeny ruce a nohy jsou standard. Telesna teplota bezne o 1-1.5 stupne mene nez u vetsiny lidi.

    gf
    12.6.2010 19:28 robertK | skóre: 26 | blog: Klokanuv_blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    taky myslim, ze tohle bude jeden z cca 20 dni v roce, kdy mi neni zima.

    vedro mi je, mame byt na zapad, ale jak zaleze slunko, tak si urcite uz pujdu pro mikinu :)
    12.6.2010 19:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Nech si zkontrolovat štítnou žlázu...
    12.6.2010 19:34 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    To by musel napřed schválit lékař a zdravotní pojišťovna.
    Jendа avatar 12.6.2010 19:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Proč? Jestli má tělesnou teplotu v nedestruktivním rozsahu (35;37) °C, tak to buď znamená, že jeho organizmus je defaultně úsporný (a EU by na něj měla nalepit zelenou nálepku), nebo že z nějakého důvodu (moc mě toho nenapadá - snad jen, kdyby byl kostra s BMI < 18) hodně tepla ztrácí (to je zase neúsporný a EU by ho měla zakázat) :-).
    12.6.2010 20:13 Jaromír Hradílek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Poslušně hlásím, že s BMI 15,96 mám teplotu v normě. :-)
    12.6.2010 21:42 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Jo, pekny popis.

    Tak organismus mam nekdy usporny a nekdy totalne ne.

    Kdyz (ze srandy) porovname spotrebu potravin, tak je lepsi me satit nez zivit (spotreba tak za 2-3 lidi) a zde je to na odebrani znamky. Ale kdyz porovnate vykon, co telo vydrzi (treba delat manualne 16 hod denne), tak to uz je hodne zajimave.

    Mozna par veci zni pekne, ale je to spise prusvih. Osobne treba nesnasim klimatizaci anebo prilis dlouho otevrena okna. No a pak nekde delejte v praci a tymove....

    gf
    13.6.2010 11:03 boriz | skóre: 4 | Localhost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    po navsteve nemocnice jsem mel 34,3 az 34,9 ... poslusne hlasim ze mi bylo fajn, usmival sem se a koukal na ty curaky z okna jak chodili do prace.... a ja se belhal o berlich s lehvickou krve v ruce s hadickou do kolen na haj*lik :) jinak aktualne to pendluje mezi 35,4 az 39,8
    I slackwaristi maji sve dny
    13.6.2010 12:26 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Podchlazení
    Chytrex avatar 14.6.2010 14:00 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    A to proč? Mám standardně 34.5 a nemám s tím žádný problem, doktorka si taky na tu drobnou odchylku zvykla.. Máš snad lékařské vzdělání nebo ti to, že to je podchlazení nakukal tvůj imaginární kamarád?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    stativ avatar 14.6.2010 14:38 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Spíš bych řekl, že letec narážel na to, že třeba při operacích je člověk většinou/vždy (nejsem odporník) podchlazený.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    12.6.2010 21:35 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    diky za tip, ale neni treba. Vim, ze v rodine s tim byl problem.

    gf
    12.6.2010 17:52 hanoj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    co je to za dům, kde je teplota 36? My mame 24 - je tu prijemne.
    Dent avatar 12.6.2010 18:11 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Podkrovní byt? Půlroční saunování již v ceně nájemného.
    12.6.2010 18:42 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Horko je od střechy ! V zimě naprd, v létě naprd.
    12.6.2010 18:49 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Ani kočka, která se často vyskytuje na střeše, teď nemůže na rozpálené plechové střeše vydržet.
    12.6.2010 18:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    O tom dokonce kdysi natočili film. :-)
    12.6.2010 19:02 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Tak to mě dostalo, když jsem si teda ten název obtížně přeluskal z angličtiny. Prosím, pokud možno, odkazy na český stránky.
    12.6.2010 19:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    OK, tak ještě v češtině na ČSFD.
    12.6.2010 19:24 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Dík. Ale když to tak čtu, fakt si nemůžu vzpomenout, že bych to někdy viděl. Holt Transformers to asi nebudou...
    12.6.2010 19:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Přeci jen je to film z roku 1958… Ale dost známý. Už je to nějaký pátek, co jsem ho viděl, takže si děj vybavuju jen v hrubých rysech. Spíš je to taková konverzační inscenace, celé se to IIRC odehrává v jednom domě.
    12.6.2010 19:31 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Jo, dnes by se řeklo nízkorozpočtový film... něco jako divadelní hra, asi.
    12.6.2010 19:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Tipoval bych, že to původně divadelní hra opravdu byla. Co se týká rozpočtu, Elizabeth Taylor a Paul Newman asi nebyli zrovna levní herci, na druhou stranu, za to, co se tehdy považovalo za horentní sumu pro hvězdu prvního řádu, by se dnes nejspíš sehnal leda kompars.
    13.6.2010 12:27 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Paul Newman - žádný film sem s ním neviděl, ale vím že to byl nějaký automobilový závodník.
    vencour avatar 13.6.2010 17:13 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro

    A kruci, on už nežije ... jak koukam na čsfd ... Kočka na rozpálené plechové střeše je i o generačním vztahu, některý divado v Praze ji hrálo. Mimo to mne napadaj filmy Podraz, Butch Cassidy a Sundance Kid a Život a doba soudce Roye Beana ... že za to fakt stojej. Dabing pana Munzara se mi u toho hodně líbí. Jak koukam na seznam filmů, ještě Harry a syn mne kdysi docela dostal.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    13.6.2010 20:17 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    vencour avatar 13.6.2010 21:08 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro

    Dííík. Ach jo.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    13.6.2010 14:54 Někdo jiný | skóre: 18 | blog: Někde jinde
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Ano, autorem je Tennessee WIlliams a dokonce za tuhle hru dostal Pulitzerovu cenu :)
    13.6.2010 15:36 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Lidi, někteří víte všechno. Já teda ne.
    13.6.2010 11:41 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Tak to mě dostalo, když jsem si teda ten název obtížně přeluskal z angličtiny
    Chceš říct, že když jsi o pár komentářů výše psal "kočka na rozpálené plechové střeše", tak to nebyla úmyslná narážka na to dílo? (Mimochodem, původně to byla divadelní hra od Tennessee Williamse.)
    default avatar 13.6.2010 12:22 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Tím chce říct, že se anglicky ještě pořád nenaučil.
    13.6.2010 15:42 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    ...kočka na rozpálené plechové střeše...

    Pro Roberta K.:

    To byla narážka na Amigapowera ! Ne na film a už vůbec ne divadelní hru. Mimochodem, z herců znám jedině toho Leonarda di Caprio, protože jsem byl kdysi přinucenej jít na Titanik!

    13.6.2010 20:15 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    z herců znám jedině toho Leonarda di Caprio,
    Není třeba chodit tak daleko - krásně to hráli například v pražském divadle Na Fidlovačce.
    Dalibor Smolík avatar 13.6.2010 01:03 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Je to snad tenhlefilm? :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    13.6.2010 12:28 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    No nevím, jestli zrovna toto.
    12.6.2010 19:00 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    ...My mame 24 - je tu prijemne...

    Tolik by možná ve sklepě bylo taky...
    Jendа avatar 12.6.2010 17:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Já mám v místnosti 26 °C (panelák, Praha), CPU v notebooku má 57, ale přehřálo se mi AP.

    Pršet a bouřit bude, neboj.
    12.6.2010 18:43 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Vypadnul internet ?
    Jendа avatar 12.6.2010 18:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Spojení mezi notebookem a domácí sítí. Síť je připojena do Internetu po kabelu.
    David Ježek avatar 12.6.2010 18:04 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    mám ještě lepší čísla (ze čtvrtka):
    - venku: nevím kolik, ale přes 30°C jistě
    - cpu: 40°C v idle (s orochi! :-))
    - hdd 5k4/hdd 7k2: 33/39°C
    - david ježek: 39,3°C :-( :-( :-(
    12.6.2010 18:50 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Jezek je chlazenej pasivem?
    12.6.2010 18:53 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Lidi jsou často chlazený spíš pivem, ale v tomto konkrétním případě nevím, neznám.
    12.6.2010 18:57 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Jo a pokud pivo nepomáhá, jsou namístě antypiretika...
    12.6.2010 19:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    obráceně…
    12.6.2010 19:03 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Jo tak, pokud nepomáhají antipyretika je namístě pivo...
    12.6.2010 19:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Sice jsem myslel ta i/y, ale i tak je možno.
    12.6.2010 19:29 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Sem změnil pro jistotu oboje...
    Dalibor Smolík avatar 14.6.2010 00:10 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    No a to v Počernicích naměřili včera 50° C ve stínu..
    V Dolních 25, v Horních také 25 ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    David Ježek avatar 14.6.2010 22:01 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    ty poslední dvě čísla jsou průměrné iq? :-D
    Grunt avatar 12.6.2010 18:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Stejně to nechápu. Neměl by si se začít potit až při dosažení okolí teploty těla (počítejme s klidovým stavem)?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.6.2010 18:35 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    No já se potím už při třiceti ;-).
    Baník pyčo!
    Grunt avatar 12.6.2010 18:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    • Tělo generuje teplo při jakémkoliv pohybu svalstva a v případě že se teplota okolí blíží teplotě těla, tak jakýkoliv mírný pohyb způsobí mírné zvýšení teploty, které je nutné vyzářit do okolí. V podstatě všechna energie při pohybu svalstva, která není přeměněna na mechanickou energii je přeměněna na energii tepelnou a tu je nutné dostat z těla ven a stejnětak z povrchu těla (odpařováním, tedy pocením).
    • Většinu času na sobě něco máme. A vrstva pod oblečením jednak zadržuje mikroskopickou vrstvu teplého vzduchu a jednak brání odpařování vody a šíření tepla. Bylo by nutné být úplně nahý aby mohla probíhat dobře výměna tepla s okolím a zároveň by bylo nutné tuto mikroskopický obal nějak narušit (větrem).
    • Bylo by nutné aby na celý povrch těla vyzařoval pouze vzduch a žádné jiné objekty jako stěny, strop nebo slunce.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 12.6.2010 19:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    a zároveň by bylo nutné tuto mikroskopický obal nějak narušit (větrem)
    Ano, takové ty ventilátory u stropu ve vedru velmi pomáhají. Bohužel mám jenom 50 mm větráček z procesoru.
    Jakub Lucký avatar 12.6.2010 23:10 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Ano, takové ty ventilátory u stropu ve vedru velmi pomáhají
    V českých podmínkách možná, ale v indickém hotelu bývají tyhle větráky peklo...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Jendа avatar 12.6.2010 23:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    A se standardní indickou elektroinstalací? To musí jít o život. (nemáš do takových Tramtárií jezdit…)
    Jakub Lucký avatar 12.6.2010 23:30 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Nejsem si jist jestli rozumím... Ale indický větrák == neskutečný rachot

    2) Vedro je člověku celkem pořád, akorát na několik odhalených partií je mu zase ofukováno, takže je to spíš nepříjemné...

    Btw: Do Indie se ještě rád odstěhuješ, až tě v ČR odsoudí k 30 letům žaláře za používání podvratných a ilegálních technologií jako je TrueCrypt, SSH-tunely, TOR atd...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    13.6.2010 16:26 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    ...se standardní indickou elektroinstalací...

    Zase nevím, vo co go. Standardní indiánskou elektroinstalaci jsem ještě nikdy neviděl.
    Jendа avatar 13.6.2010 16:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Prostě v některých zemích dělají elektroinstalaci lidé, kteří se řídí heslem „nas mnogo“ a tak je většina rozvodů udělaná nějak takto.

    Nicméně není to jen v Indii, mají to i jinde.
    Jakub Lucký avatar 14.6.2010 00:04 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    LOL, toho přednášejícího z toho AVC já osobně znám... Jsem ani nevěděl, že byl v Mongolsku...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Jakub Lucký avatar 14.6.2010 00:00 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Kabeláž 1

    Kabeláž 2

    Trafostanice se zebu

    Kabeláž - Bombaj

    Klimatizace

    Všechny fotky jsou autentické, 3-4 roky staré, jižní Indie
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    14.6.2010 07:56 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Takovyhle trafacky jsou i u nas. Jen ty zviratka jsou jiny.
    12.6.2010 19:16 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Dodal bych další bod, že v blízkosti se nesmí vyskytovat další teplokrevní živočichové, kteří by zhoršovali situaci. Taky připomínám, že pokud by čistě teoreticky byly objekty zcela nahé, hrozí přilepení zpocených těl k sobě.
    12.6.2010 18:54 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Ja pri petadvaceti. Uz od triceti, driv jsem to zvladal lip :-)
    12.6.2010 19:04 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    To bude stářím nebo vysokou cenou...
    Dalibor Smolík avatar 14.6.2010 00:09 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Já i při deseti (pivech) .. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    12.6.2010 18:44 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Různý nemoci způsobujou, že se člověk potí mnohem dříve. Typicky děda ledviny, cukrovka...
    Jendа avatar 12.6.2010 18:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Ne, i v klidu dává člověk nějakých 100 W tepelných.
    12.6.2010 18:54 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    To by bylo stejně jako nějaká žárovka...
    Jendа avatar 12.6.2010 19:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Vždyť jo. Spočítej si to. Kolik za den spotřebuješ energie? 9 MJ? Tak to máš průměrný příkon 9e6/(3600*24) = 104 W.
    stativ avatar 12.6.2010 21:00 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Ty vydáš denně 4 W na pohyb?
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    12.6.2010 21:08 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Asi se velice málo hýbe.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    Jendа avatar 12.6.2010 21:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Když už takhle, tak 4 Wd (wattdnů).

    Dobře, těch 100 W bylo nastřeleno a asi to bude míň. Ale zase se předpokládá, že i ten Grunt koná nějaké jednoduché pohyby :-).
    Grunt avatar 12.6.2010 22:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Ale zase se předpokládá, že i ten Grunt koná nějaké jednoduché pohyby.
    Na to bych moc nesázel. Kdybych si mohl udělat interface a připnout si kábl z prdele do PS/2, tak je dost velká pravděpodobnost, že ta rovnice by se stala ideální. No vlastně jsem opomněl srdce a zdá se, že aspoň zvedat plíce je také potřeba.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 12.6.2010 18:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Pravda. Vidiš to. Nějaké šíření tepla a rovnost teplo = energie jsem úplně zanedbal. Ale i tak při teplotě blížící se k tělesné teplotě by se člověk měl cítit líp a líp, ne? Mam tu 29°C a můžu se jít po*** a o své hypotermii dost pochybuju.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 12.6.2010 19:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Asi holt nedokážeš při rozdílu teplot 8 K ztratit 100 W. Má na to vliv kromě oblečení také izolační tuková vrstva, máš-li nějakou. Mně je proto horko častěji.
    12.6.2010 19:18 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Heh, čím dýl čtu diskuzi v tomhle blogu, tím je mi větší horko :/, se asi zkusím jít zchladit do hospody, třeba to pomůže.. už jsem tam dlouho nebyl.
    Baník pyčo!
    12.6.2010 19:19 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Izolační tukovou vrstvu má každý, kromě vyjímečných jedinců, kteří proti tomu úspěšně bojují. Recept je nejíst a místo toho běhat asi 10 km denně.
    Grunt avatar 12.6.2010 20:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Má na to vliv kromě oblečení také izolační tuková vrstva
    Ale prdlajs. Hlavní vinu na tom má měrná tepelná kapacita vzduchu (ale je pravda, že jsem na tu Wikinu mohl mrknout dřív než jsem se zeptal). I ve vzduchu o teplotě 0°C ti může být horko pokud ten vzduch nebude schopen odebírat teplo rychleji než ty ho generuješ. Pokud ho naopak bude odebírat rychleji než ho generuješ, tak ti bude kosa. Teď už by jen bylo vhodné vypočítat jakou musí mít ten vzduch teplotu aby byl schopen teplo odebírat přesně rychlostí jakou ho generuju.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 12.6.2010 20:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    A IMHO i proto teplý vzduch (pod podmínkou, že nebude teplejší než teplota těla) v pohybu (od větráku) se zdá studenější, protože je díky proudu schopen rychleji odebírat teplo od těla.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    vencour avatar 12.6.2010 20:37 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro

    O vlhkosti se nikdo nezmiňuje úmyslně?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Grunt avatar 12.6.2010 20:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Neúmyslně bo ji stejně nejsem v pokoji schopen změřit a tak by mě to ani nenapadlo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.6.2010 20:51 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Potvrzuji. V -3°C není problém běžkovat v krátkém rukávu s tenkou vrstvou na nohách -- ta se nedala vysléknout bez následného veřejného pohoršování.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    13.6.2010 03:18 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Jednou jsme to na cviku z fyziky počítali a vyšlo to tuším 200W, ale takřka tu samou hodnotu zase tělo přijme z okolí.
    Jendа avatar 13.6.2010 10:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Ehm, to by bylo 200 J/s * (3600*24) = 17,3 MJ/d. Tolik snad nespotřebuješ.
    13.6.2010 14:36 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    My jsme to počítali přes Stefan-Boltzmannův zákon (vyzařování tělesa), ale je fakt, že jsme nějakou proměnnou mohli hodně zanedbat :-D.

    P.S. Podíval jsem se ještě na wikipedii a tam píšou, že 100W, ale jako rozdíl mezi vyzářenou a přijmutou, přičemž to co jsme asi počítali byla jen vyzářená. Takže se to vlastně může shodovat :-).
    13.6.2010 16:00 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Zase jakýsi Stefan-Boltzmannův zákon, to mi taky nic neříká. A neříkejte, že je to z 8. třídy.
    Jakub Lucký avatar 13.6.2010 16:04 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Ne, to tipuju tak na střední školu...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    13.6.2010 16:30 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Na gymplu jsem to neměli... Nebo sem to zasklil.
    13.6.2010 16:48 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Možná bylo nezávazně zmíněno ;-) možná v automatizaci, kde jsme probírali černé těleso u měření teploty, ale jinak VŠ a ne zrovna semestr s nízkým pořadovým číslem.
    13.6.2010 19:20 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Co je to zase to černé těleso ? Doufám, že nic neslušnýho.
    kotyz avatar 13.6.2010 19:23 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    lol, to si delas prdel ne? tohle se snad normalne uci ve fyzice snad i na zakladce nebo na stredni urcite.

    no moh bych sem flaknout nakej prasackej obrazek, ale asi to neudelam ...

    cerne teleso
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 13.6.2010 19:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Příloha:
    jinak kdyz si me tak pekne nahral na smec, jednu fotecku specialniho cernyho telesa bych tu pro tebe mel ... ;-) :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    default avatar 13.6.2010 19:47 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Já myslel, že nalinkuješ něco takovýho. Případně rovnou případ užití černého tělesa. :-D
    kotyz avatar 13.6.2010 20:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    vsak to je jedna z mnoha moznosti, co si predstavit pod "cernym telesem". ucel to splnilo - reakce se mnozi. jen cekam az sem prijde amigapower a rozsekne to necim tak hustodemonsky krutoprisnym ze na to budeme vzpominat jeste po letech ... :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    12.6.2010 18:55 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Zajímalo by mě, proč meteorologové stále nejsou schopni předpovědět počasí na hodinu přesně, když mají každou chvíli nové superpočítače, jejichž výpočetní výkon si ani nedovedeme představit ...
    12.6.2010 18:57 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Protoze do hry vstupuje vic faktoru, nez tam dokazem zadat a pocitace zvladnout.
    12.6.2010 18:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Protože proto ;-)
    12.6.2010 19:26 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Zase anglicky. Proč já jen na tu školu lez, když jsem si ani nenapsal angličtinu.
    Heron avatar 12.6.2010 19:49 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    1) Ty superpočítače nejsou zdaleka tak výkonné (na TOP500 to není).
    2) Těch dat je hrozně moc. Pokud bys sondu v simulaci umístil ve 20 vrstvách 10km daleko od sebe (což je dost daleko), tak máš přes 1mld prvků k simulaci. V každém prvku jsou data jako teplota, vlhkost, směr a velikost proudění apod. K tomu si přičti ještě vliv Slunce a takových drobností jako třeba popel ze sopky.
    3) Jedná se o chaotický systém (který je už z principu vysoce citlivý na odchylku vstupních dat), jehož pravidla navíc nejsou zcela přesně známa (je to pár měsíců, kdy se přišlo s nějakým objevem ohledně aerosolů v atmosféře).
    12.6.2010 20:34 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Proč? Protože chaos. Dokonce objev podivného atraktoru, který pak vedl k rozvoji celého oboru výzkumu chaosu, udělal matematik a meteroloog Edward Lorenz právě když na počítači simuloval zjednodušený systém diferenciálních rovnic popisující chování atmosféry.

    Protože jeho počítač Royal McBee vypisoval výsledky na méně míst než používal vnitřně k výpočtu, tak se při opětovném spuštění simulace "odprostřed" výpočty vždy postupně rozešli oproti těm předchozím. Právě citlivost na počáteční podminky (kterou Lorenz pojmenoval jako efekt motýlího křidla) je ten hlavní důvod, proč počasí nelze předpovídat na delší časové období - pro přesný výpočet by bylo nutné získat věškeré hodnoty (teplota, tlak ...) ve všech bodech atmosféry a povrchu s maximální přesností. A nejspíš i to by bylo málo ...
    13.6.2010 15:45 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Já sem myslel, že za nepřesnostmi stojí nevyzpytatelný vliv Coriolisovy síly.
    13.6.2010 17:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Imho Corriolisova síla se dá celkem snadno spočítat...
    13.6.2010 19:19 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Tak to budeme mít brzy přesné předpovědi...
    13.6.2010 19:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Coriolisova síla - kuk na ni. Výpočet tam je.
    12.6.2010 21:15 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    pocasi jde predpovidat velmi presne, viz http://www.medard-online.cz, docela to funguje.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    otasomil avatar 13.6.2010 09:00 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro

    A proc by to delali.

    Prachy jim jdou a kdyz to nevyjde tak se to svede na nahle zmeny ci neco podobneho (sopku).....

    Nikdo jim nic nedokaze a spokojene doziji do duchodu v kanclu ci laboratori. Holt dobry koryto.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    13.6.2010 12:16 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Zase rozdáváš rozumy a sám bys to líp neuměl. :-)
    13.6.2010 09:04 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    OK, se vsemi odpovedmi souhlasim, protoze jsou pravdive a velmi tezko vyvratitelne.

    Akorat me pripada, ze misto vsech tech udelatek by se clovek spokojil v pripade kratkodobe predpovedi s tim, ze se mrkne na satelitni pohled na mraky a vidi, jestli se ty mraky zenou priblizne jeho smerem nebo ne.

    Je sice pravda, ze, co se tyce teplot, se meteorologove celkem presne trefuji, ale predpovedi typu "bude jasno az polojasno, misty prehanky a bourky" si muzou nechat pro sebe.
    13.6.2010 09:11 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    predpovedi typu "bude jasno az polojasno, misty prehanky a bourky" si muzou nechat pro sebe
    No, ono taky totiz zalezi na jak velke uzemi predpovidaji, protoze tady muze bejt hezky, ale o pet kilometru vedle je burina jaxvin.
    13.6.2010 12:18 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Musíte sledovat, pro jaké území se předpovídá a s jakou pravděpodobností. Nicméně jste napsal jen nějaký bezobsažný obecný blábol.
    13.6.2010 12:20 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Zajímalo by mě, proč meteorologové stále nejsou schopni předpovědět počasí na hodinu přesně, když mají každou chvíli nové superpočítače, jejichž výpočetní výkon si ani nedovedeme představit ...
    Máš ještě nějaké jiné debilní poznámky?

    http://www.chmi.cz/PR/praha/grafy/br/B2BZAB01.PNG

    http://new.meteo.pl/um/php/meteorogram_map_um.php?ntype=0u&row=486&col=171&lang=en&fdate=2010061212

    Grunt avatar 13.6.2010 12:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Které hodnoty jsou predikované?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.6.2010 16:08 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    A máš aspoň IQ 70 na to, aby sis to z toho byl schopný přečíst? Nebo to má být jako nějaká sranda?
    default avatar 14.6.2010 16:13 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    S tím IQ opatrně…
    Grunt avatar 14.6.2010 17:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Se nepo***. To tam holt nikde nevidím(bych asi potřeboval brýle), tak jsem zeptal. Sorry no.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.6.2010 21:14 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Jak sis mohl všimnout, první byl kontinuálně generovaný meteogram reálných hodnotod ČHMÚ a druhý polský meteogram s předpovědí, která aktualizována nebyla. Chápu, že pro někoho, kdo to vidí poprvé, nemusí být hned jasné o co jde, ale přece jen aspoň trochu intelektu bych od tebe očekával - například v tom, že když ses ptal v neděli na to, který z těch obrázků je predikovaný, když na jednom byla předpověď na pondělí, je fakt idiotské.
    default avatar 15.6.2010 21:40 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    trochu intelektu bych od tebe očekával
    Aspoň že ode mě nikdo nic takovýho neočekává. :-D
    15.6.2010 21:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Tohle má být odpověď na omluvu? Tady někdo potřebuje psychologa, a hezky kvapem. A tím "šťastlivcem" je PT...
    21.6.2010 23:13 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Vulgární omluva? Navíc od člověka, který dlouhodobě utíká do minulosti a vytahuje nesouvisející věci, ať kamkoliv napíšu cokoliv? Zbláznil ses? Neřekl bych, kdyby se zeptal na něco, co nešlo poznat na první pohled.
    22.6.2010 15:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    No, já nevim co mezi sebou máte dlouhodobě a jestli třeba nemá tahle diskuse nějaké skryté kontexty, každopádně z vnějšího pohledu to je takhle:
    Anonym: "Zajímalo by mě, proč meteorologové stále nejsou schopni předpovědět počasí na hodinu přesně, když mají každou chvíli nové superpočítače, jejichž výpočetní výkon si ani nedovedeme představit ..."
    PT: "Máš ještě nějaké jiné debilní poznámky?" +odkazy
    Grunt: "Které hodnoty jsou predikované? " - imho naprosto neutrální, slušná otázka
    PT: "A máš aspoň IQ 70 na to, aby sis to z toho byl schopný přečíst? Nebo to má být jako nějaká sranda? " - urážka
    Grunt: "Se nepo***. To tam holt nikde nevidím(bych asi potřeboval brýle), tak jsem zeptal. Sorry no."
    PT: ...vysvětlení, ale s posměšky, blablabla...

    Si to v hlavě srovnej ;-) Krom toho, co jde nebo nejde poznat na první pohled je poměrně subjektivní... Já jsem z toho grafu taky z počátku nebyl moc moudrej... No možná mám nízké IQ ;-)
    25.6.2010 15:12 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Moje odkazy byl o tom, že meteorologové na základě modelů jsou dnes s více než 90% pravděpodobností a minimální odchylkou předpovědět přesně počasí na hodinu. Samozřejmě když někdo neumí sledovat přesnější, aktuálnější a geograficky zacílenou předpověď než je ta pro mainstreamové použití v televizi nebo rádiu, tak ať podle toho aspoň laskavě nehodnotí současné technologické možnosti na samotné hranici poznání atmosférické fyziky.
    12.6.2010 18:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Jsem jediný, kdo má takový pocit, že lidi si stěžujou na počasí prostě furt, ať je zima nebo teplo, ať prší, sněží nebo svítí slunko?
    12.6.2010 19:07 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Já si tu stěžuju na počasí poprvé. I když, někdo by si možná na to horko nestěžoval, protože ženy jsou díky tomu velmi lehce oblečené, ale já jsem do určité míry křesťansky založený...
    12.6.2010 19:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    ženy jsou díky tomu velmi lehce oblečené, ale já jsem do určité míry křesťansky založený...
    No to já taky, ale do té míry, abych nefandil lehkému oblečení žen rozhodně ne ;-)

    Musim říct, že co jsem posledně procházel městem, rozhodně bylo na co koukat...
    12.6.2010 19:20 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Je třeba odvrátit pohled od možného hříchu a v krajním případě si později koupit odpustky...
    Josef Kufner avatar 12.6.2010 20:19 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Upřímnou soustrast.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    12.6.2010 22:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Ne těch holkách nic hříšného není... Naopak, vždyť jsou krásné (většinou) ;-)
    13.6.2010 16:21 kosmonaut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Nejkrásnější je Panenka Maria.
    =^..^= AmigaPower® avatar 13.6.2010 17:00 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    ...hovno panenka, kurva je to! :-D
    kotyz avatar 13.6.2010 18:01 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    lol, koukam ze se tu uz i letec klonuje. ze by se stydel za svoje prispevky tak, ze si musi dat jinou prezdivku? :-D

    svata dala nevedela komu :-D

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    13.6.2010 19:18 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Letec-kosmonaut je správně, ale je to moc dlouhý.
    12.6.2010 19:29 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Do pr*** ! Momentálně jsou nejbližší bouřky na severu Itálie.
    12.6.2010 20:03 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Příloha:
    Tos mel rict rovnou, ze nebydlis v Ceske republice...

    jinak tady sice nebourilo, al lehce sprhlo a je prijemnych dvacet...
    vencour avatar 12.6.2010 19:51 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro

    V srpnu 1997 mi bylo tak horko, že jsem se sprchoval 5 a více krát denně. Kolej Bory Plzeň. Od té doby takové léto snad nebylo.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Michal Fecko avatar 12.6.2010 20:50 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Odporúčam všetkým tu prítomným piť teplé nápoje - hlavne čaje (žiadnu kávu, frappe, či kolu albo fantu s ľadom) - v týchto horúcich dňoch. Pomáha to... Dúfam že z tých horúčav nepríde krupobitie...
    12.6.2010 20:51 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Je pravda, ze pracovni den zacinam pullitrem horkeho caje. To se opotim poprve :-)
    12.6.2010 21:07 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Pomáhá to čemu? Leda ke většímu opocení a tím pádem k nepohodlí, zvláště pokud je vzduch vodou již saturovaný. Nechápu jak to může pomoct. Pravděpodobně je to placebo-efektem, nebo nějakým chemickým oblbnutím, což je podle mě stejně špatné, jako je podle mě špatné pití piva v horku. Pivo je hořké, čímž zažene žízeň, ale organismus potřebuje vodu a říká si o ni právě pocitem žízně.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    Michal Fecko avatar 12.6.2010 21:21 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Horúci čaj síce na určitý čas zvýši tvoju telesnú teplotu nad teplotu okoliteho prostredia a zrejme sa trosku aj zapotíš, ale potom sa voči okolitému prostrediu tvoja teplota zníži a budeš mať pocit osvieženia a ochladenia (mierneho). Kdežto pitie chladených nápojov, zmrzlín príliš rýchlo ochladzuje tvoje telo a pitie nápojov s obsahom kofeínu (pozor - nie teínu) tvoje telo zbavujú vody a komplikujú rýchlejší odvod tepla. Prečo beduíni na púšti či indiáni v amerike v lete pijú/pili teplé nápoje?
    12.6.2010 21:35 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Tein je kofein. Je to jenom jiný název pro totožnou látku.

    A s tím odvodem vody to je spíš starý mýtus. Před časem proběhl výzkum, který zjistil, že z kafe, čaje, jiných nápojů i čisté vody se člověk napije stejně, respektive je stejně „zavodněn“ i následně „odvodněn“.
    Michal Fecko avatar 12.6.2010 21:44 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro

    Ako tein, matein tak i kofein patria do spolocnej skupiny tzv. xantinu. Su medzi nimi celkom minimalne rozdiely, ktore vedu k ich zamienaniu...

    A odvodnovanie sposobuje hlavne kofein - je to silne diuretikum.
    12.6.2010 21:59 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Veškeré prameny, které se mi daří malézt, se shodují, že mezi nimi není žádný rozdíl, je to zcela identická látka.

    Mezi xantiny patří kofein, teofylin a teobromin. Kofein a teofilin jsou obsaženy mimo jiné v kávě a čaji, teobromin v čaji a kakau, ale ne v kávě. A právě jejich chemická podobnost (a mírně rozdílné účinky) prý vedla kdysi dávno lidi k mylné domněnce, že tein je něco jiného než kofein.
    13.6.2010 03:30 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Jinak ještě k tomu diuretickému účinku (který nemá jen kofein v kávě a čaji, ale i teofylin a teobromin v čaji a kakau) – skutečně se zdá, že to je přeceňovaná věc, která se pořád traduje. Ano, kofein má diuretický účinek, ten je ale značně individuální, patrný jen při jednorázovém požití a i tak celkem nevýznamný, při pravidelném užívání prakticky žádný:

    Vliv pití kávy na bilanci tekutin

    „Při chronickém příjmu kávy dochází ke změně působení kofeinu na ledviny, především ke ztrátě diuretického účinku. Prokázala to studie na osobách, které konzumovaly několik dní buď kávu, nebo stejné množství bezkofeinového nápoje. Neprojevil se rozdílný objem moči, ani rozdílná osmolalita nebo vylučování elektrolytů. Při pravidelném příjmu kávy se tedy zdá, že káva může být započítávána k celkovému množství tekutin.”
    13.6.2010 12:24 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Diuretický účinek pozoruju především po požití melounů (7kč/kg).
    12.6.2010 22:25 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    To nevím. Lidé tropí různé hlouposti. Možná pili proto, aby zabili všelijaké neřády v té vodě.

    Souhlasím s tím, že ledové pití může být pro organizmus zátěž. Proč ale pít horký čaj? Proč nepít vlažný čaj? Ano, možná horký čaj má za následek náhlé zvýšení pocení, nicméně to je podle mě nevýhoda. Když už mi nevadí být mokrý, namočím se do vody.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    Grunt avatar 12.6.2010 22:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Zas voda je většinou mokrá.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 12.6.2010 22:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Pot taky (nebo se Grunt potí suše?).
    Grunt avatar 12.6.2010 23:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Pot je vylučován přesně takovou rychlostí aby stačil odbírat přebytečné teplo. Víc potu se začne vylučovat jen v případě nějakého náhlého pohybu (a ty já nedělám). Navíc když je člověk mokrý, tak se dost blbě píše na klávesnici, manipuluje s myší a o sluchátkách už radši nemluvím vůbec.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 12.6.2010 23:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Mně zase vadí, že je slaný. Člověk si nevybere.
    Grunt avatar 13.6.2010 12:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Nežer tolik soli. Můj pot je téměř jenom voda a rozhodně není slaný.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    13.6.2010 15:47 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    To je velmi divné.
    Grunt avatar 12.6.2010 22:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Něco na tom být může. Člověk se nepotí jen tak pro srandu králíkům. Tělo vypouští vodu na povrch z toho důvodu, že ta se na kůži začne odpařovat a začne tak sebou odebírat teplo, což zvýší tepelný odvod tepla z povrchu těla (vzduch je tepelný vodič na …) a v případě, že rychlost odvodu překročí rychlost generování, tak je člověku kosa (a nebo když se začne ta rychlost blížit, tak je člověku líp a líp i když je spocený jak prase). Vlastně to funguje na podobném principu jako klimatizace. Proto je člověku kosa když vyleze z vody ve stejném prostředí jako když za chvíli uschne a začne se znova potit.Teď mám na chvíli vystaráno, protože se to tady už prohnalo a venku je 19°C, ale léto je teprv před námi, takže budu muset něco vymyslet a nějaké blbnutí s párou nevypadá vůbec špatně.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.6.2010 22:34 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    To, že odpařování snižuje teplotu místa, odkud se odpařuje chápu (viz zmínka o saturaci v mém nadpřízpěvku.)

    Nepřipadá mi chytré, když člověk, kterému je horko do sebe vpraví horký čaj, aby zvýšil svoji teplotu a následně organizmus zareagoval zvýšeným pocením, aby se rychleji ochlazoval. Myslím, že zlepšení déle po horkém čaji může být ovlivněno tím, jak horko je ihned po čaji. Tím pádem se může jako účinnější jevit chlazení pití horkého čaje, ačkoliv to není pravda.

    Doporučuji raději pít a polévat se vlažnou vodou.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    Grunt avatar 12.6.2010 22:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Nejde ani o to, že tu teplotu místa snižuje (ono to o moc asi nesníží, protože místo ve kterém se sníží teplota ihned zaplaví teplo zevnitř těla), ale zvyšuje tepelný odvod.
    Nepřipadá mi chytré, když člověk, kterému je horko do sebe vpraví horký čaj, aby zvýšil svoji teplotu a následně organizmus zareagoval zvýšeným pocením
    Celková teplota se o moc nezvýší (to už i takový pobyt na slunci má šanci ji zvednout víc). Jde spíš o to, že vpravené teplo se musí rychleji dostat z těla ven a tak se zvedne nárazově rychlost pocení, se kterou se zvedne nárazově i rychlost vypařování a tak tedy rychlost tepelného odvodu. A čím ta je větší, tím líp člověku je.
    polévat se vlažnou vodou.
    To je zas dost nepříjemné.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.6.2010 22:53 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Nejde ani o to, že tu teplotu místa snižuje (ono to o moc asi nesníží, protože místo ve kterém se sníží teplota ihned zaplaví teplo zevnitř těla), ale zvyšuje tepelný odvod.
    Souhlasím, špatně jsem se vyjádřil.
    polévat se vlažnou vodou.
    To je zas dost nepříjemné.
    Mno, mě to připadá příjemné. Ale asi jsme jiní lidé a možná to mám prostě vsugerováno, že je to příjemné.

    Mimochodem, jelikož je na abclinuxu asi nějaký bug, který způsobuje ukládání náhledů komentářů, reagoval jsi na náhled, ne na hotový komentář. V hotovém komentáři je navíc ještě věta:
    Myslím, že zlepšení déle po horkém čaji může být ovlivněno tím, jak horko je ihned po čaji. Tím pádem se může jako účinnější jevit chlazení pití horkého čaje, ačkoliv to není pravda.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    Jendа avatar 12.6.2010 23:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    polévat se vlažnou vodou.
    To je zas dost nepříjemné.
    No, může být i teplá. Viz Tabulky - tepelná kapacita „jenom“ 4,18 kJ/(kg*K) a skupenské teplo varu celých 2253 kJ/kg.
    13.6.2010 12:18 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    ...tepelná kapacita...skupenské teplo...

    Na mě moc odborné pojmy...
    Jendа avatar 13.6.2010 13:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    8. třída ZŠ…
    13.6.2010 15:48 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Aha, ale kdo si to má pamatovat. Co se v 8. třídě naučíš, v prváku na gymplu už nevíš.
    Jendа avatar 13.6.2010 16:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    No, jak co. Je pravda, že třeba organiku či dějepis středověku jsem už skoro celé zapomněl. Ale věci, které pravidelně používám (fyzika, matika, pravopis, angličtina), si tak nějak pamatuji pořád.
    13.6.2010 19:17 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Ty používáš fyziku ? K čemu ? Matiku snad. To potřebuju i já kvůli počítání živočichů.

    Pravopis asi taky moc ne. Když potřebuju nějaký slovo vědět jak se píše, mrknu do google, u kterýho tvaru to vyhodí největší číslo.
    Jendа avatar 13.6.2010 20:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Posledně jsem v praxi vymýšlel, jak nejefektivněji vyřešit chlazení výrobků při rozvozu, respektive jsem vyvracel nesmyslný nápad znásilnění autochladničky výpočtem, že roztopení kila ledu absorbuje víc tepla, než odvede ta autochladnička za celou pracovní dobu.

    Ještě mě napadá, že jsem se včera snažil vysvětlit misomusům, že mobilní klimatizace má hadici pro odvod teplého vzduchu jaksi z principu, a že bez hadice žádnou opravdu neseženou. Leč neuposlechli a šli se ztrapnit do Bauhausu. (jak mohl někdo takový nepropadnout na ZŠ ani SŠ z fyziky?!)
    14.6.2010 12:09 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Taky jsem se snažil vysvětlit, proč tam ta hadice musí být - leč některým osobám marně. Bohužel, nějaké základy fyziky, alespoň ty ze zš, většina lidí spolehlivě zapomněla mi připadá...
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.6.2010 13:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    LOL! Tak já měl v práci třeba kolegu, kterej chápal, že "z hadice jde teplej vzduch", ale pro změnu zahlásil "na co je ten pekáček?" a dal ho zpátky do krabice. Bylo z toho vystěhování části kanclu a obracení koberce... :-D
    Jendа avatar 14.6.2010 14:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    „Ale já jsem myslel, že by to třeba šlo přes ňákej chladící filtr.“ :-D

    Holt asi fakt existují lidé, kteří si v létě otevřou ledničku, aby v bytě ochladili…

    Ještě jsem slyšel, že nějaký ekolog ohřívá vodu na elektrickém vařiči místo v rychlovarné konvici, protože vařič má příkon jenom 800 W, kdežto konvice 2200 W. Ale těžko říct, jestli to není urban legend.
    14.6.2010 15:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Docela bych tomu věřil, už mockrát jsem narazil na to, jak žalostné je povědomí veřejnosti o základních fyzikálních principech (včetně těch, o kterých se učí na ZŠ).
    14.6.2010 16:17 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Na kolejích VSB bývávala cedulka, na které stálo něco jako že nemáme používat rychlovarky, abychom šetřili energií.

    Bohužel už neznám přesné znění té cedulky. Opravdovým problémem bylo spíš to, že se při použití rychlovarky klepal obraz síťově okolních CRT monitorů, jistě v důsledku vzniknuvšího podpětí. Proč na cedulce byl jakýsi žvást o energii jsem nikdy nepochopil.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    default avatar 14.6.2010 16:31 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Proč na cedulce byl jakýsi žvást o energii jsem nikdy nepochopil.
    Předvolební agitačka Zelených?
    14.6.2010 17:11 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Mno, možná. Mohlo to být před 4 roky.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    vencour avatar 14.6.2010 17:11 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro

    Když potřebuješ přesvědčit, tak použiješ něco, s čím se nedá diskutovat. Lepší vysvětlení mne nenapadá.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.6.2010 17:22 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Holt asi fakt existují lidé, kteří si v létě otevřou ledničku, aby v bytě ochladili…
    To ale za určitých okolností fungovat může, alespoň na chvíli. Třeba tak, že se silně "zaledněná" lednička odpojí od napájení a nechá otevřená, takže bude ochlazovat místnost tak dlouho, dokud v ní všechen led neroztaje a roztátá voda nedosáhne teploty místnosti.

    Druhá možnost je nechat ledničku zapnutou, ale chlazený prostor (který by měl být co nejmenší) musí být oddělený od okolí (např. v jednom díle Simpsonových použili stan). Bohužel ani to nemůže fungovat dlohodobě, protože kompresor v lednici není stavěn na dlouhodobý provoz, takže se buďto zadře a zavaří, nebo přehřeje a spálí (to se stalo i Simpsonovým :-) ) ).
    13.6.2010 23:10 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    No, s tím Google se ti tady onehdá mhohokrát po sobě snažili vysvětlit, že jej neumíš používat, a že tudíž tvoje „hledání správného tvaru“ dává naprosto scestné závěry. Pokaždé jsi to vysvětlení ignoroval a v každé další diskusi jsi tu chybu znova zopakoval, a vysvětlení znovu ignoroval. :-) Tak doufám, že už jsi to aspoň zpětně zaznamenal. :-)
    12.6.2010 22:02 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    tu kavu bych tam nechal. Ale v podobe melty. Muzu potvrdit z dob, kdyz jsem jezdil kombajnem na znich, ze to dobre zahani zizen.
    12.6.2010 20:53 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Vedro s*re pes, ale ti komáři... Právě jsem s nimi prohrál bitvu o záhon cibule
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    12.6.2010 21:21 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Hlásím z Jihomoravského kraje že bouřky začaly
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    12.6.2010 21:41 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Tak to uz te ta cibule nemusi trapit. Az to vyschne, zbytky zaryjes.
    12.6.2010 21:12 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    vedro je tragicke, navic sem dneska zistil ze integrovana antena v notebooku nema dost vykonu na pripojeni pres zelezobetonovy strop, takze muj plan na prestehovani do sklepa selhal :-(
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Jendа avatar 12.6.2010 21:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    iwconfig wlan0 txpower 60
    (a pak že pečení holubi do huby nelítaj…)
    Jendа avatar 12.6.2010 22:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Hele, to si ještě nikdo nevšiml, že v Grónsku nežijí tučňáci?
    12.6.2010 22:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Zato žijí v Africe - imho neméně překvapivé...
    (jo a btw, ne, tim opravdu nenarážim na film Madagaskar n; n ∈ ℕ)
    Jendа avatar 12.6.2010 23:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    13.6.2010 12:17 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    ...v Grónsku nežijí tučňáci?...

    Správně. Každý ví, že tučnáci žijí především ve Finsku, v USA a v Patagonii.
    14.6.2010 17:37 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Tučnáci sice né, ale alky, alkouni a papuchalkové ano. Díky konvergentí evoluci vypadají podobně jako tučňáci (se kterými nejsou příbuzní), ale když narozdíl od nich umí létat (i když čím více "tučňákovitější", tím hůře létají).
    JiK avatar 12.6.2010 22:36 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    hmm, tak tady je tak pulka tech tvych stupnu, a bud prsi, chcije nebo jen mrholi. A nejak si nepamatuju, ze bych letos vubec videl neco pres 20 stupnu. Pres 25 to jiste nebylo. A to jezdim kolem benzinky, kde je takovy ten digitalni teplomer, co preblikava na stridacku s casem. Jedinkrat, kdy to zacinalo cifrou 2 bylo v unoru. Leto v Dansku pry bylo letos kratke, cca 72 hodin...
    gtz avatar 12.6.2010 23:50 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Včera 30, dneska 32, od 8:00 leje jako z konve a jedna bouřka střídá druhou.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.6.2010 00:37 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Existuje vynález, zvaný klimatizace...naštěstí :-)
    13.6.2010 09:27 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    No pleasure, no rapture, no exquisite sin greater... than central air.
    vencour avatar 13.6.2010 17:23 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro

    Kevin Smith? :-D

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    13.6.2010 19:13 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    KLIMATIZACE ? To skoro nikde nemaj... Kromě supermarketů.
    =^..^= AmigaPower® avatar 13.6.2010 22:28 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Ty musíš bejt z hrozně zahrabaný prdele, co? :-D Máš vůbec jiný boty než holinky? (kromě těch do kostela) :-D
    kotyz avatar 13.6.2010 22:30 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    do kostela ma svatecni holinky, zeleny ... :-D :-D :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    14.6.2010 12:07 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Že to nikde nemaj (i na vesnici, odkud pochází ji v sámošce mají), mě nezajímá, když ji mám já :)
    13.6.2010 23:17 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Klimatizace je dvojsečná zbraň. Nejhorší není vedro ani zima, nejhorší je přechod z vedra do zimy nebo z chladu do vedra. Rodíl teploty uvnitř (místnost, auto) a venku by neměl být větší než 7 °C, jinak hrozí teplotní šok a zdravotní problémy.
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.6.2010 07:59 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Ve zprávách na nově řilaly, že je to 10°C a co je ve zprávách na nově, je pravda, takže ty kecáš! :-D

    Každopádně všechna zdravotní rizika při přechodu z AC do nonAC, s teplotním rozdílem 10-12°C rešim vypitím 10°-12° piva, čímž se to vyeliminuje... :-D
    13.6.2010 10:26 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    jeden kolega jednou vymyslel že až bude něco předělávat v baráku a nebude mu líto nadělat svinčík, tak si udělá zimovod. Prostě někde v koutě udělá díru z vrchního patra až do sklepa, do ní dá prostou plastovou hajzltrubku a na ni ventilátor. V práci celkem úspěšně na obrobně aplikují prosté rozlévání vody po zemi. Motory soustruhů nějaké to teplo vyrobí a tak tam opravdu není příjemně. Odpařující se voda nějaký ten stupínek srazí.
    Jendа avatar 13.6.2010 10:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    V práci celkem úspěšně na obrobně aplikují prosté rozlévání vody po zemi.
    Dobrý nápad, ale doma by mi to asi neprošlo :-).
    13.6.2010 10:55 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Ja to jako kluk parkrat zkusil, kdyz jsem si pustil vodu do vany a zapomnel na to. Nase to naopak rozpalilo do ruda. Nezkousej to.
    13.6.2010 11:28 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Hlavně bych se bál uklouznutí. Dát si kedlubnou o svěrák asi není nic příjemnýho...
    13.6.2010 12:28 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    to záleží na podlaze, na hrubém betonu to nehrozí. Na linoleu nebo dlaždičkách by to asi nebylo to pravé. Naštěstí u nás na mechanické dílně máme ventilátory takže si klouzačku na linoleu dělat nemusíme a na obrobně a montážní hale je beton takže louže nevadí. Kdysi tam byly takové topné bedny s radiálním ventilátorem o průměru asi metr, to se vzduchem v hale už dokázalo pohnout. A když se do sacího otvoru občas chrstnul kýbl vody, hned to bylo lepší. Jenže to časem dosloužilo, topné výměníky prorezavěly a tak dvě bedny velké jako střední dodávka nahradilo několik menších fukadel. V zimě líp topí ale v létě se do nich nedá cáknout kýblem :-)
    13.6.2010 12:14 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    ...Odpařující se voda nějaký ten stupínek srazí...

    Pravda, ale s odpařující vodou přichází vlhkost a s ní někdy i koroze.
    13.6.2010 12:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro

    Navíc vlhkost výrazně zhorší subjektivní vnímání teploty. Kdysi jsem byl v létě v Řecku, kde bylo kolem čtyřicítky a hodně suchý vzduch; při dostatečném přísunu vody jsem to snášel celkem dobře. Když jsem se vrátil do Prahy, kde bylo "jen" třiatřicet a vlhko, cítil jsem se mnohem hůř. Takže si nejsem moc jistý, jestli by rozlití vody v uzavřené místnosti s tepelnými zdroji ochladilo vzduch natolik, aby se lidé i přes zvýšení vlhkosti subjektivně cítili lépe.

    Také si vzpomínám na Předehru k Nadaci, kde se Seldon při návštěvě dahlské jámy ptá, proč tam mají tak šero, a je mu vysvětleno, že kdyby svítili naplno, museli by chladit na nižší teplotu, aby se lidé cítili stejně. Ale tenhle trik bych u soustruhů asi nedoporučil.

    13.6.2010 12:40 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    tak s tou tmou nevím, zatímco ve dne celkem dobře snáším 30 stupňů, v noci je mi v nějakých 25 vyloženě nepříjemně. K tomu rozlití vody, v uzavřené místnosti by to nešlo, vzduch se musí pohybovat, vyměňovat, jinak by vznikl deštný prales. Stačí mírný pohyb vzduchu, otevřené dveře na obou stranách dílny které by jinak na větrání nestačily protože je venku taky teplo a odpařující se voda udělá své.
    13.6.2010 15:55 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    ...Navíc vlhkost výrazně zhorší subjektivní vnímání teploty...

    Blbě se dýchá.
    Jendа avatar 13.6.2010 16:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    default avatar 13.6.2010 12:25 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    A teď si představ, že by ses v tom vedru měl věnovat sexu. :-D :-D :-D
    houska avatar 13.6.2010 13:43 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    to je moc hezka predstava :) ... teplo sexu preje
    =^..^= AmigaPower® avatar 13.6.2010 15:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    to je moc hezka predstava :) ... teplo sexu preje
    Gayparty? :-D
    kotyz avatar 13.6.2010 18:03 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    globalni otepleni :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    13.6.2010 13:44 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Úplně jsem se z toho opotil. :)
    13.6.2010 16:01 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Okotil...
    13.6.2010 17:20 Machete
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Podle mě za to oteplení může PT.
    13.6.2010 19:11 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Za oteplení asi ne, ale za ty jeho krásné komentáře určitě.
    14.6.2010 17:48 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Nechte toho! Má to podloženo 6666 Kib textu od světoznámých a nezpochybnitelných odborníků.
    15.6.2010 21:14 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    A ty máš co? Tak akorát meleš jen svoje vymyšlená hovna.
    default avatar 15.6.2010 21:35 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Já třeba nic nemelu, protože mám hovno. Zejtra ráno ho spláchnu do záchodu a přes den budu pracovat na novým. A takhle to chodí roky; den co den. :-D
    houska avatar 16.6.2010 10:37 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Zejtra ráno ho spláchnu do záchodu a přes den budu pracovat na novým. A takhle to chodí roky; den co den. :-D
    Ze te to bavi ... takhle se s tim sr*t ...
    =^..^= AmigaPower® avatar 16.6.2010 15:43 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Jak to děláš ty? Jednou měsíčně naplníš kadibudku až po okraj tim "srdíčkem" ve dveřích? :-D
    16.6.2010 15:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Jak říká Hawkey Radarovi: "Dokonce ani nechodíme na záchod… ve čtyřiceti praskneme."
    16.6.2010 15:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Chybí mi tam "a".
    Chytrex avatar 16.6.2010 17:40 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro
    Blbneš? při také náloži by ho to zvedlo a rozsekal by střechu kadibudky hlavou:D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    houska avatar 22.6.2010 10:07 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strašné vedro

    ja? ja nechodim na zachod? sr*ni je pro slabochy

    sice vypadam jako velky nasaty kliste, ale koho to zajima?!
    AsciiWolf avatar 16.10.2010 18:25 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazáno

    Během několika dní se raketově zvýšila teplota. Mám v místnosti cca 36 stupňů ve stínu. Procesor má asi 70 stupňů a disk skoro 60 stupňů. Divím se, že to všechno ještě funguje. Prodavač mi tvrdil, že má disk mít maximální teplotu 55 stupňů.

    Původně bylo v místnosti jenom asi 33 stupňů. Ale potom přišla přítelka a řekla: Fuj, to je vedro. Dostala geniální nápad. Zvedla žaluzie a otevřela okno, aby se větralo. Jenomže, vzduch se ani nehne a teplota v místnosti se zvýšila na těch 36 stupňů.


    Obr 1



    Takže čtu knížku o tom, proč tučňákům v Grónsku nemrznou nohy a každou minutu si utírám pot, aby nekapal na stránky té knížky.

    Přitom se psalo, že prý sobotní odpoledne nebude doprovázet taková výheň, jako to páteční. Teploty prý vystoupají jen asi ke třicítce. No nevím, ale teplota stoupá pořád dál. Dnes je sobota a skoro o dva stupně víc než v pátek.

    Meteorologové blábolí. Bouřky, deště a ochlazení nikde. Chtělo by to něco takovýho, jako na obrázku, což teda nemám.




    Obr 1

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.