abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:00 | IT novinky

    Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:22 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:00 | Zajímavý software

    Národní superpočítačové centrum IT4Innovations s partnery projektu EVEREST vydalo sadu open source vývojových nástrojů EVEREST SDK pro jednodušší nasazení aplikací na heterogenních vysoce výkonných cloudových infrastrukturách, zejména pro prostředí nabízející akceleraci pomocí FPGA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,32 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Ubuntu, Linux Mint a Manjaro Linux. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 45,34 %. Procesor AMD používá 75,04 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 11:33 | Pozvánky

    Blíží se léto, chladiče topí, tranzistory se přehřívají, novinářům pomalu docházejí témata a nastává klasická okurková sezóna. Je tomu tak i mezi bastlíři? Na to se podíváme na Virtuální Bastlírně! Tentokrát se strahováci podívají na zoubek velmi slibně vypadajícímu open-source EDM projektu - ne, nejde o taneční hudbu, ale o elektroobrábění. Ukáží taky, jak vypadá starší cykloradar zevnitř nebo jak se testuje odolnost iPhonů.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    dnes 11:22 | Humor

    CEO Microsoftu Satya Nadella odstoupil z představenstva Starbucks [CNBC, SEC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    5.9.2011 01:45 nevim.nepistemi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    tak ten byl dobrej ... asi bych měl jít spat
    5.9.2011 03:06 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Spát? Takhle brzo??
    5.9.2011 08:41 akaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    j, takhle brzo
    Bedňa avatar 5.9.2011 10:14 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Nechápem ako niekto môže trpieť nespavosťou, dobrú noc.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    xvasek avatar 5.9.2011 13:05 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Normálně jsem teď nedávno zničeho nic měl nějakou spánkovou poruchu a prostě jsem si při propadu do té spánkové mozkové frekvence jakoby něčeho lekl (a to velmi) a zase jsem skončil v bdělém stavu. To trvalo několik zničujících hodin, co pět minut úlek jako prase (spocené čelo, tep 200). Pak jsem třeba na hodinku usnul a bylo zase ráno, byl jsem zbitý jak pes. Ten strip to úplně zcela přesně popisuje (jako u xkcd často). Naštěstí mě to za týden opustilo, ale nepřál bych to ani nepříteli.
    GeoRW avatar 5.9.2011 13:17 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    tiez sa mi to obcas stane, ze sa pri zaspavani zlaknem, akoby som niekam padol (do nejakej jamy alebo co) a zobudim sa :-) Ale stava sa mi to tak 2-3 krat za rok a to vacsinou vtedy, ked zaspim nejak neplanovane
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    5.9.2011 14:38 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    To se občas stane snad každému, problém je, pokud se to stává častěji... Neví ale někdo nějaké ty "učené kecy", které by o tom řekli psychologové? :D
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    6.9.2011 12:01 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    nevím, jak se to odborně jmenuje, ale podstata tohoto jevu je taková, že v určité fázi usínání je nervová odezva podobná tomu, jako když se umírá - a pokud se rozjede synchronizace v mozku, a ta odezva začne mizet dřív než je na to příslušné centrum připraveno, tak je to vyhodnoceno jako předsmrtný stav, a mozek vyšle po těle jakýsi kontrolní signál, aby zjistil, co ještě funguje

    tento signál způsobí ony záškuby svalstva, a pokud je vše v pořádku, vrátí se normální odezvy a jsou správně vyhodnoceny, tak se akorát zkoriguje to centrum co to řídí a proces usínání normálně pokračuje

    pokud se ovšem správná odezva nevrátí, nebo není dobře vyhodnocena třeba v důsledku toho, že mozek už taky usíná a není na to připraven, tak to znamená vyhlášení poplachu, iniciuje se proces rychlého probuzení, začne se pumpovat adrenalin atd., stejně jako se organismus brání zranění a dalšímu ohrožení - někdy je to jen takový drobný záchvěv, po krátké panice se přijde na to, že vše je v pořádku, člověk se jen trošku probere, uvědomí si, že sebou škubnul (někdy se probere i jen na to samotné škubnutí, protože se vrátí signál o pohybu), a za chvilku zas zabírá, ale někdy jede alarm na plné obrátky, a z toho jsou pak ty vytřeštěné oči a tep 200 ...

    tak, a teď někdo vyhrabte tu odbornou literaturu, schválně jestli jsem to napsal správně ;-)
    6.9.2011 14:29 wiki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnic_jerk
    6.9.2011 23:01 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Added to TODO list: EEG :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    7.9.2011 12:39 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Electroencephalogram?
    Jendа avatar 7.9.2011 14:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Jasně, žádný jiný význam zkratky snad v tomto kontextu nepřipadá v úvahu.
    Jendа avatar 5.9.2011 16:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    tiez sa mi to obcas stane, ze sa pri zaspavani zlaknem, akoby som niekam padol (do nejakej jamy alebo co) a zobudim sa :-)
    Přesně to s tím pádem se stává i mně. Zkusím vysondovat od povolané osoby, jestli se to třeba i nějak odborně jmenuje :-).
    5.9.2011 18:27 czp | blog: czp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    To s tím pádem do díry se mi docela často stává taky, mam normální sen a najednou letim do díry, s šíleným úlekem se probudim a zjistim že to je třeba 5 min před tím než má zvonit budík... a rozhodně se to nestvá 2krát do roku, to tak 1 do měsíce...
    Jendа avatar 5.9.2011 19:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Mně se to stává jen při usínání.

    Pokus o vysvětlení, určitě chybný: Člověk cítí zrychlení i klouby (AFAIK) && při vstupu do REM spánku se odpojují nervy od svalů, které jsou šlachami připojené ke kloubům.

    //no ale jsem rád, že s tím nejsem jediný :)
    6.9.2011 10:33 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    mě se zase (poslední dobou čím dál tím častěji) stává že mě ve snu něco nebo někdo zabije (většinou známá osoba), vzbudím se v sedě na posteli zpocenej jak to prase a udýchanej :-D
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    Bedňa avatar 5.9.2011 16:10 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Spravidla to zapríčiňuje stres a neskúšal si si vtedy ľahnúť cez deň, to by malo pomôcť.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    xvasek avatar 5.9.2011 17:36 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Ono to ani jinak nešlo, párkrát nechtíc jsem usnul v práci (naštěstí nejsem řidič :), ale stresem to nebylo. To bylo na tom to nejzajímavější, vypadalo to, jako by ta nespavost přišla někde z vnějšku, jako když člověk chytí chřipku.
    Bedňa avatar 5.9.2011 20:20 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Pokiaľ sa ti cez deň chcelo spať, stačí si večer rozsvietiť malú lampičku a pustiť si nejakú dobrú hudbu, alebo čo si ja rád púšťam záznamy s divadelných predstavení. Ono to nebýva len stresom, ale aj keď robíš na niečom čo ťa baví a človeku ide stále mozog na plné obrátky a nechce vypnúť, to sa my stáva. A raz dvakrát do roka ma v posteli napadne že čo keď už sa nezobudím a vtedy som dospal a idem zapnúť komp :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    xvasek avatar 6.9.2011 10:08 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Spát se mi chtělo, v tom problém nebyl, ale nešlo usnout.
    Jendа avatar 5.9.2011 16:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Ha, to se mi taky stává, ale max. tak jednou za měsíc.

    V těch posledních xkcd se nějak poznávám. Nejdřív dlaždičky, pak toto…
    Grunt avatar 6.9.2011 22:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    To je ještě v pohodě. Buď rád, že si ještě nezažil (resp. si nepamatuješ) vize při spánkové paralýze. To je teprve hnus fialový.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 7.9.2011 01:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Podle mě když člověk ví, o co jde, tak to nemusí být nijak děsivé, ne? Ale asi se to liší případ od případu.
    Grunt avatar 7.9.2011 09:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Podle mě když člověk ví, o co jde, tak to nemusí být nijak děsivé, ne?
    No to právě nevíš. Stalo se mi to teď nedávno. Udělal jsem tu chybu, že jsem si chtěl číst v posteli, takže jsem si podložil hlavu a nechal rozvícenou lampičku. Jsem u toho nějak musel zaspat a jak jsem měl podloženou hlavu, tak ta jednak směřovala směrem před postel a jednak vlivem gravitace, když se uvolnily svaly mi sjely bulvy dolů a víčka se úplně nedovřely. Mozek má tendenci na všecko co projde skrze oči (i když je to neostré a zašuměné) cpát nějaké tvary (podobně jako v případě LSD, kyž se vyřadí z činnosti odšumovací filtry) a identifikovat to jako objekty. Svůj pokoj jsem identifikoval bez problémů, i když byl rozmazaný. A po nějakém teroristickém snu, když se objevíš ve své posteli a před ní ti stojí fakt pěkně hnusná málá čarodějnice (a to je ještě ten lepší případ, čarodějnice ještě nejsou tak strašné, to představivost už kolikrát přišla i s mnohem hnusnějšíma věcma), která ti chodí po místnosti (to bych přikládal za vinu REM, šumu a nebo nedejbože když necham zaplou televizi – u toho není už tuplem co řešit, protože v televizi se furt něco hýbe) a ty se nemůžeš ani hnout a můžeš to jen pozorovat a zuby nehty se snažit probudit to není fakt nic příjemného. Nakonec když začaly k sobě přicházet i čočky a oko se stabilizovalo z toho vylezl stín židličky (posraná lampička).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    7.9.2011 13:00 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    me to pripada zes zbytecne panikaril. Proste vim ze jsou to jenom predstavy tak to nijak neresim a pockam chvilu az se probudim...

    Me se treba jednou stalo ze jsem se v noci zbudil, sel jsem na zachod a celou dobu jsem videl predemnou poskakovat nejakyho zelenyho trpaslika. Pravdepodobne jsem jeste napul spal a pomichal se me sen s realitou. Ale bylo me jasny ze je to jenom predstava tak jsem to nijak neresil a sel zase spat...
    Ravensun avatar 7.9.2011 13:29 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    No my máme na záchodě zrcadlo u umyvadla a když jsem šel jednou v noci na záchod, tak jsem si nerosvítil abych zase vklidu v posteli rychle zabral a tak jsem vykonával činnost v šeru. No a jak tak čumím do toho zrcadla, tak koukám, že z toho zrcadla na mě čumí nějaká příšera. Fakt jsem to nebyl já. Jako kdyby tam byla ta příšera od Geralda Durella z knížky Piknik a jiné pohromy a nebo nějaká příšera z Dooma3 nebo jiné hry, knížky, filmu. Ale já jsem to neřešil, páč kdyby tam byla, tak už by mě rozsápala a pak stejně jsem věděl, že si to mozek vymýšlí - dopočítává obrazce na základě mizerných nedostatečných dat a vzpomínek (hry, filmy) či představ již jindy vygenerovaných (knížka).
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    Grunt avatar 7.9.2011 17:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    dopočítává obrazce na základě mizerných nedostatečných dat
    No. Takhle když to říkáš to nezní moc přesně. On mozek technicky nic nedopočítává a kdyby si měl teď možnost napíchnout zrakový nerv, tak si myslím že by tam nebyl úplně křišťálově čistý obraz (i za dobrého světla), ale furt se snaží z dostupných dat dělat nějakou objektovou projekci do backbufferu, takže v podstatě to co vidíš není reálný obraz jako z CCD čipu, ale nějaká 3D prostorová projekce vzadu v tvém mozku. Blbé je, že se furt snaží modelovat v tom backbufferu cosi za libovolných světelných podmínek (a pokud má z čeho vycházet), takže když si ve velmi zašuměném prostředí, tak prostě z těch obrysů modeluje objekty, které znáš, šum, nešum. Holt nejblíž tomu co oči viděly asi byla nějaká ta potvora, tak prostě vymodeloval potvoru.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Ravensun avatar 7.9.2011 21:21 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Nejsem specialista na mozek a zrak. Prostě mi to tak přišlo, že to tak funguje na základě mé zkušenosti. Je zajímavé co mozek dělá, když se nudí. Příklad: Zkuste se dívat z blízska na posekanou trávu a nemrkejte. Zanedlouho se vám obraz začne sám měnit aniž by se tak stalo ve skutečnosti. Dost divné. Nebo určitě znáte takové ty podlahy z kamene, kde jsou vidět jednotlivá zrna krystalů a nebo tak něco. Když se zaměříte na nějaký ten detail a upřete na to svůj ostříží zrak, tak vám přijde, že ve vzduchu nad tím povrchem začínáte vidět vlnění vzduchu... atd atd
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    Grunt avatar 7.9.2011 22:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Nejsem specialista na mozek a zrak
    Zato já certifikovaný.
    Prostě mi to tak přišlo, že to tak funguje na základě mé zkušenosti.
    Ne, ne. Pozor.Já neříkám, že je to špatně. To v žádném případě. Já jen že technicky to není úplné, ale je to je aproximovaný pojem třeba jako ticho nebo tma. Stále víc se totiž kloním k názoru, že mozek dopočítává úplně vše, takže technicky vzato vlastně nic nedopočítává, ale počítá úplně vše.
    Je zajímavé co mozek dělá, když se nudí. Příklad: Zkuste se dívat z blízska na posekanou trávu a nemrkejte.
    Tak kupodivu to není práce mozku. Teda resp. je, ale v kombinaci s celou soustavou. Může za to zrakový nerv. Ten má jen omezenou kapacitu, která je mnohem menší než celkový počet světlocitlivých buněk na sítnici, tak obraz který se na ní nasnímá se musí před přenosem do mozku zkomprimovat. Funguje to tak, že se přenáší jen změna oproti předchozímu snímku (když to řeknu zjednodušeně a budu se držet terminologie kterou znám z oboru komprese videa –), přesněji stimulus (když se po obraze pohybuje vláček, ale kamera stojí furt na jednom místě nemá cenu v každém přiděleném okně nebo nějakém paketu přenášet celý obraz, ale jen jak se oproti předchozímu stavu změnila pozice vláčku) no a pokud očima nehýbeš a fixuješ se na jedno místo, tak stimulus ochabuje a obraz z mozku mizne. Viz. Stabilized retinal image, kodek a tento jev exploitující optická iluze.
    Nebo určitě znáte takové ty podlahy z kamene, kde jsou vidět jednotlivá zrna krystalů a nebo tak něco.
    Grid illusion. I s vysvětlením.
    Když se zaměříte na nějaký ten detail a upřete na to svůj ostříží zrak, tak vám přijde, že ve vzduchu nad tím povrchem začínáte vidět vlnění vzduchu
    Waterfall Illusion. Důsledek pohybové predikce objektů v mozku.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 7.9.2011 17:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    me to pripada zes zbytecne panikaril. Proste vim ze jsou to jenom predstavy tak to nijak neresim a pockam chvilu az se probudim...
    No to právě nevíš. Když se začíná dostávat mozek k sobě, tak je to jako pořádná kocovina (částečně za to asi může i zaujatá krkolomná pozice, protože když jsem se probral, tak to nebylo s bolestí hlavy o moc lepší). Prostě nemůžeš určit jestli je to realita nebo ne. A vzhledem k tomu co následovalo před tím ani moc na to není pomyšlení (+ mozek je furt stále docela mimo). Ještě když jsem vstal a šel si kvůli pachuti v hubě vyčistit zuby, jsem měl tak dvakrát chuť skočit si ze schodiště, protože furt nevíš jestli je to False awakening. A nálada je furt pod psa. Od té doby se snažím spát s co nejmenším množstvím externích podnětů (nejhorší spaní je v Brně), protože mozek debil se i sebemenší podnět snaží vyhodnocovat a to se ve snu promítne. Jo když se člověku poštěstí Lucidní snění, tak to je už pohoda, ale bohužel to není tento případ určitě. Myslím, že slovo paralýza ho popisuje opravdu věrně.
    Pravdepodobne jsem jeste napul spal a pomichal se me sen s realitou.
    To se mi zas moc naštěstí nestává.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 7.9.2011 14:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Jak je to třeba s vědomou kontrolou dechu při takovémto stavu? (Try it!)
    Grunt avatar 7.9.2011 17:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    To nevím. To je asi ta poslední věc, na kterou si člověk vzpomene. A nebo tebe dneska v 11:43 napadlo kontrolovat si dech?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    poky74 avatar 5.9.2011 16:33 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost

    Já to zažil jen jednou v životě, noc před opravnou zkouškou, v 6 jsem měl vstávat, tak jsem si v 10 šel lehnout, ale prostě nic, ležim, čumim, spát se mi nechtělo, když jsem zavřel oči, otevírali se mi, prostě čilost jak za dne.

    Skončilo to tak že jsem neusnul vůbec a v půl 6 na mě přišla skokově strašná únava, usnul jsem na 25 minut a musel jsem jít na zkoušku, úplně mrtvej, usnul jsem před učebnou, při ústním zkoušení se mi zavírali oči... Asi stres, neudělal jsem to, takže opakuju ročník :/

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Bystroushaak avatar 5.9.2011 16:40 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Jo, to se mi taky stalo. Příští pokus jsem to vyřešil lahví nějakého chlastu, který jsem okolo desáté začal chlastat. Ráno jsem pak došel na zkoušku, dal si redbull & speed8 a dopadlo to pěkně.
    5.9.2011 21:57 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    nabuduce vecer jedno pivko a si v pohode
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    5.9.2011 22:25 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Klidne i dve nebo treba panaka, porad lepsi mirna kocovina nez absence spanku, pokud na to neni dotycny zvykly. Nicmene ja obcas jedu dulezite zkousky nonstop. Jelikoz se na ne pripravuju obvykle jen par dnu a intenzita uceni pribyva datem blizici se zkousky (tim chci rict, ze kdo se uci treba mesic ;-), asi uz se nic noveho nenauci, ale to ja nejsem) a v ten podvecer jsem nekdy rozjety nejvic (stres sice zabranuje usnout, ale perfektne stimuluje), tak si opakuju celou noc.

    A ta nabuzenost mi vydrzi obvykle i to zkouseni ;-). Ale chce si to rozmyslet z ceho to clovek dela, treba u me pocitani a vubec analyticke schopnosti jsou zpomalejensi (takze na matiku radsi nebrat), ale naopak si lepe vybavuju nez kdyz se dobre vyspim => data jsou stale v kratkodobe pameti (samozrejme clovek musi znat i logicke souvislosti z predchoziho studia, ty se pres tu noc neutvori => mluvim POUZE o opakovani, ne o uceni novych veci na posledni chvili pres noc).

    Ale zdrave to moc neni a kdo v tom neumi chodit vyhori. A jeste neco jineho je pisemka a neco jineho ustni zkouseni (ale i to jsem takto prezil).

    Zaver je, ze vyspat se je idealni. Nicmene opakovat si to ucivo pres noc a jit na zkousku je stale mnohem lepsi varianta nez se celou noc prevalovat v posteli a rikat si, jak to neumim -> autosugesce funguje, on to pak clovek fakt neumi ;-).
    Baník pyčo!
    6.9.2011 00:36 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Souhlas. Na nespavost funguje pivo (dá se i více než jedno ale pak záleží na každém jak to má s kvalitou ožraleckého spánku) zcela spolehlivě.

    V mém případě na kvalitní spánek naštěstí stačí totální tma a ticho.
    Bystroushaak avatar 6.9.2011 01:11 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    V mém případě na kvalitní spánek naštěstí stačí totální tma a ticho.
    Tedy dvě věci, které student na kolejích nikdy nepotká :)
    6.9.2011 11:53 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Nezkušený jsi. Stres potlačit (teplé mléko, sport, horká sprcha) a ráno Ascoffin, kafe/čaj, studená sprcha.
    6.9.2011 15:26 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Včera jsem se probudil, podíval jsem se z okna a uviděl jsem, že hodně fouká, prší, stromy jsou opadané a na zemi leží trocha sněhu.

    To už říjen? Jak to, že to vypadá venku takhle v říjnu? Aha, je asi 10. listopad (nebo tak nějak). Ale stejně, zima přišla teda brzo.

    Uvědomil jsem si, že je vlastně listopad, na FITu jsme uprostřed zimního semestru, jsou zadané projekty, píšou se půlsemestrálky... a já o tom nic nevím, asi jsem vůbec nebyl ve škole. To mě vyděsilo.

    Pak jsem se probudil znovu. Podíval jsem se z okna a uviděl jsem, že je slunečný letní den, 5. září.
    Jendа avatar 6.9.2011 17:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Lucidní sen?
    6.9.2011 19:22 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Ne, předtím jsem spal, nebyl jsem vzhůru. Tj. normální sen situovaný do skutečného místa, kde jsem byl. Resp. pokud něco bylo jinak, tak si to nepamatuju, myslel jsem si prostě v tom snu, že jsem se vzbudil doma a dívám se z okna.
    6.9.2011 19:48 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    To je celkem známý jev, člověk si ve snu myslí, že se probudil, ale ve skutečnosti spí a sní dál. Osobně jsem to nezažil, ale slyšel jsem vyprávět lidi, kteým se to stalo. V jednom případě to byla docela drsná noční můra: dotyčnému se noc před zkouškou zdálo, že se ráno probudil, do krásného rána, sluníčko hezky svítilo oknem, ptáčkové zpívali, prostě nádhera. Až na to, že jeho okno mířilo na západ ... Když si to uvědomil, vyděsilo ho to natolik, že se zpocený probudil hrůzou ve tři v noci a do rána už neusnul.
    6.9.2011 20:27 nou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    no ale uplne najdrsnejsie je ak sa tak clovek falosne prebudi parkrat zasebou. to uz ide clovek zcvoknut a aj ked sa nakoniec naozaj zobudi tak mu chvilu trva kym sa uisti ze to nie je sen.
    6.9.2011 21:55 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Na druhou stranu, může být docela pyšný – kolik lidí by si dnes uvědomilo, že ráno je na sluníčku na západě něco špatně?
    xvasek avatar 7.9.2011 10:22 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 313: Nespavost
    Probuzení se ve snu se mi stává několikrát do roka. Největší otrava je na tom, že musí člověk ty ranní činnosti (dělání snídaně, čištění zubů, oblékání se) absolvovat dvakrát.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.