Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.
Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Ale no jo, taky jsem měl tu čest bejt u Dastycha na přednášce, na FAVce asi v r. 1997?
§ 247 Krádežvěc = konkrétní předmět, jev vnímaný smysly (dle SSČ) Nevím jak vy, ale já smysl, kterým bych dokázal vnímat software nemám, ani nepovažuju software za konkrétní předmět – těžko tedy software označím za věc. Software nemůžete mít, nemůžete ho vlastnit, nemůžete ho ukrást. Můžete ho používat, a to oprávněně (máte k užití licenci), nebo neoprávněně. Krást software je pouze zjednodušené zkrácené pojmenování – stejné, jako když někdo řekne, že půjde na houby: také tím nemyslí, že se bude chůzí dostávat na houbu, ale myslí tím, že bude procházet les křížem krážem a cestou bude sbírat houby.
(1) Kdo si přisvojí cizí věc…
Konečně se dostávám k důvodům, které mě vedli ke smazání partišny s Windama. K ničemu Windows nepotřebuju. Většiná rebootů do W (nebylo jich ani 20) byla k vuli hrám, a také k vůli tomu, že různí lidé chtěli vyzkoušet něco na lepším stroji (a to nemám žádně dělo, jen podprůměrné PC) než mají doma (ne Radku, opravdu nemám na mysli tebe i když to tak může vypadat). Windows byly posledním kusem nelegálního SW nainstalovaném na mém PC. Až je budu potřebovat, tak si je koupím. To je další důvod. Od chvíle, co jsem začal programovat trochu profesionálněji, mě problém nelegálního SW trápil čím dál tím víc. Dnes jsem ho vyřešil.A potom tu byl ten zápisek o ceně softwaru. Po tom všem jsem získal dojem, který je možná mylný, že se vám nelíbí neplatit za programy, které jejich tvůrci neposkytují zdarma. (A je to nelegální.) Přitom trochu stahujete zdarma filmy a hudbu, kterou tvůrci rovněž neposkytují zdarma. (A to je legální.)
Pokud ho někdo potřebuje ke studiu, má trvat na tom, že a) mu škola poskytne licenci, b) mu škola umožní přístup ke školnímu PC, kde je to nainstalované. Ve škole pracuju na softwaru, jehož základní licence stojí 100 000kč + image processing tools za dalších 200 000kč. Přípočítám-li HW, škola mi poskytuje bezproblémový přístup k počítači, jehož celková cena (HW+SW) je bezmála půl milionu -- upozorňuju, že je to PC, a jede to na Windows Me.
Hehe. Já zákony neberu vůbec vážně. Kašlu na ně. Ale to co píšu, za tím si stojím. Protože vím, jak težkou práci dá vytvořit cokoliv (program, který aspoň trochu funguje; měřící přístroj, který se dá použít; navrhnout síť, tak aby fungovala; nastavit složitější HW; zkrátka, dělám toho dost). Štve mě, že si lidé neváží kvalitní práce (resp váží, ale nechtějí za ni platit - klidně i protislužbou). Štve mě, že si nemůžu koupit kvalitní potraviny, protože drtivá většina lidí bůh ví proč preferuje nízkou cenu a to, že se to nedá jíst je jim jedno. Vadí mi, že nejsledovanější TV denně vysílá lži, a lidem je to jedno (a ještě těm lžím věří). Takhle se dá pokračovat. Já to chci změnit. Nesedím jen doma na nenadávám. Pár věcí, které jsem šéfovi katedry navrhnul, už jsou v provozu. Totéž se mi podařilo přímo u některých vyučujících. Dávám k disposici svoje vypracované studijní materiály ostatním studentům (některé jsou na webkách). A co na to spolužáci? Ti jsou na mě nasraní, protože ve škole budou muset něco dělat .
Sorry, vím, že to sem nepatří, ale muselo to ven.
Můžeš, prosím, napsat jaký je rozdíl mezi zabitím a vraždou? Rozumím, že zabití je asi neumyslné a vražda umyslné připravení člověka o život, ale máš to někde "officiálně"? Stejně je ten člověk mrtvý...
Tiskni
Sdílej: