Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).
Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.
Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.
Google na své vývojářské konferenci Google I/O 2024 představil řadu novinek. Keynote byl věnován umělé inteligenci (DeepMind, Gemini, Responsible AI).
V Gitu bylo nalezeno 5 zranitelností. Opraveny jsou ve verzích 2.45.1, 2.44.1, 2.43.4, 2.42.2, 2.41.1, 2.40.2 a 2.39.4. Útočník může připravit repozitář tak, že při jeho klonování (git clone) může dojít ke spuštění libovolného kódu.
Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.
Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.
Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.
[snoro@blackdevil ~]$ sweethome3d com.jogamp.opengl.GLException: J3D-Renderer-1: createImpl ARB n/a but required, profile > GL2 requested (OpenGL >= 3.1). Requested: GLProfile[GL3bc/GL3bc.hw], current: 3.0 (Compat profile, compat[ES2], FBO, hardware) - 3.0 Mesa 19.0.3 at jogamp.opengl.x11.glx.X11GLXContext.createImpl(X11GLXContext.java:440) at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrentWithinLock(GLContextImpl.java:765) at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrent(GLContextImpl.java:648) at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrent(GLContextImpl.java:586) at javax.media.j3d.JoglPipeline.createNewContext(JoglPipeline.java:6411) at javax.media.j3d.Canvas3D.createNewContext(Canvas3D.java:4612) at javax.media.j3d.Canvas3D.createNewContext(Canvas3D.java:2386) at javax.media.j3d.Renderer.doWork(Renderer.java:881) at javax.media.j3d.J3dThread.run(J3dThread.java:271) Error in Java 3D : 3 Renderer: Error creating Canvas3D graphics contextevidentne je teda problém s verziou OpenGL, kde ja mám v3.0 a program potrebuje min. v.3.1, GPU je ATI Radeon HD4850, pozeral som wiki Archu ohľadom ATI, stále si však nejak neviem pomôcť, nejaké rady? Karta by mala zvádať až OpenGL 3.3, chyba bude teda zrejme v ovládači, nainštaloval som všetky možné aj nemožné balíky kt. sa spomínajú na wiki a stále nič, nejaké rady ako to spojazdiť, alebo mám smolu? ďakujem, pripájam výpisy:
[snoro@blackdevil ~]$ vainfo vainfo: VA-API version: 1.4 (libva 2.4.1) vainfo: Driver version: Mesa Gallium driver 19.0.3 for AMD RV770 (DRM 2.50.0 / 5.0.9-arch1-1-ARCH, LLVM 8.0.0) vainfo: Supported profile and entrypoints VAProfileMPEG2Simple : VAEntrypointVLD VAProfileMPEG2Main : VAEntrypointVLD VAProfileVC1Simple : VAEntrypointVLD VAProfileVC1Main : VAEntrypointVLD VAProfileVC1Advanced : VAEntrypointVLD VAProfileH264ConstrainedBaseline: VAEntrypointVLD VAProfileH264Main : VAEntrypointVLD VAProfileH264High : VAEntrypointVLD VAProfileNone : VAEntrypointVideoProc----
[snoro@blackdevil ~]$ glxinfo | grep OpenGL OpenGL vendor string: X.Org OpenGL renderer string: AMD RV770 (DRM 2.50.0 / 5.0.9-arch1-1-ARCH, LLVM 8.0.0) OpenGL core profile version string: 3.3 (Core Profile) Mesa 19.0.3 OpenGL core profile shading language version string: 3.30 OpenGL core profile context flags: (none) OpenGL core profile profile mask: core profile OpenGL core profile extensions: OpenGL version string: 3.0 Mesa 19.0.3 OpenGL shading language version string: 1.30 OpenGL context flags: (none) OpenGL extensions: OpenGL ES profile version string: OpenGL ES 3.0 Mesa 19.0.3 OpenGL ES profile shading language version string: OpenGL ES GLSL ES 3.00 OpenGL ES profile extensions:----
[snoro@blackdevil ~]$ glxinfo | grep direct direct rendering: Yes GL_ARB_direct_state_access, GL_ARB_draw_buffers,----
[snoro@blackdevil ~]$ java -version openjdk version "1.8.0_212" OpenJDK Runtime Environment (build 1.8.0_212-b01) OpenJDK 64-Bit Server VM (build 25.212-b01, mixed mode)
Řešení dotazu:
git clone https://github.com/hharrison/java3d-core.git j3d-core git clone https://github.com/hharrison/java3d-utils.git j3d-utils git clone https://github.com/hharrison/vecmath.git vecmath mkdir jogl-v2.3.2 wget https://sourceforge.net/p/tuer/code/1319/tree//pre_beta/lib/jogamp/jogamp-fat.jar?format=raw -P jogl-v2.3.2 cd vecmath ant compile ant jar cd ../j3d-core ant compile ant jarprvé ant compile a ant jav zbehne úspešne, po cd ../j3d-core teda v pohode, ale potom keď spustím posledný príkaz ant compile dostanem error:
BUILD FAILED /home/snoro/j3d-core/build.xml:78: Compile failed; see the compiler error output for details.takisto sa mi to nasťahovalo všetko do /home, to predpokladám nie je správna cesta kde by to malo byť? /usr/lib/jvm?
However, you don't have to rebuild Java3D to benefit of this fix, you just have to use the fat JAR above at runtime instead of JOGL 2.3.2 fat JAR until we release another version.
$ SWEETHOME3D_JAVA3D=1.5 sweethome3du mňa funguje. Ďakujem zúčastneným za rady.
Tiskni Sdílej: