IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Jak na automatizaci deploymentu pomocí Capistrano 3 se můžete dočíst v článku od Jana Smitka "Capistrano 3: automatizovaný deployment Nette aplikací". Článek je zaměřen na deployment Nette aplikací, ale principy lze samozřejmě použít i jinde.
Tiskni Sdílej:
Ale bylo – minimálně v době, kdy nahrazovalo živelně psané CGI skripty.
Já to taky osobně nepamatuji, začínal jsem někdy kolem PHP 4, ale sem tam jsem nějaké ty CGI skripty za život potkal.
Problém je, že pak pořádně nevíš, co je kde nasazené, co je verzované a jestli si nepřepisuješ nějakou užitečnou opravu a nezanášíš tam znovu nějakou chybu… A když se vyvíjí v týmu, tyhle problémy se ještě násobí.
(ale neříkám, že jsem takhle taky nevyvíjel
Tento typ editace přece nevylučuje verzování.
Můžeš to pak (nebo i před tím) ručně zaverzovat, ale nemáš nad tím pořádně kontrolu, je to velmi náchylné k chybám.
Správný postup je: vyvíjet, verzovat, vytvořit balíček, ten otestovat a pokud prošel testy, prohlásit ho za verzi k vydání (tzn. vydáváš přesně totéž, co je zaverzované a otestované, nemůže tam nic přebývat nebo chybět).
Trochu mi ty systémy - pustím příkaz, který natahá spoustu věcí z webu, o kterých nic netušímVýstižné… taky je mi tenhle přístup proti srsti.