abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1074 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník

    BusKill, výtrhová pojistka pro Linux

    Michael Altfield v příspěvku Introducing BusKill: A Kill Cord for your Laptop na svém blogu představil "výtrhovou pojistku" pro Linux aneb uživatel je ke svému notebooku připojen usb kabelem a v případě krádeže notebooku, tj. vytrhnutí usb z notebooku, jsou na základě udev pravidel provedeny příslušné akce (uzamčení obrazovky, odhlášení uživatele nebo i smazání dat z disku).

    4.1.2020 13:55 | Ladislav Hagara | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Josef Kufner avatar 4.1.2020 14:52 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Hezký nápad. Snad by se jen slušelo dodat, že lepší než „DISPLAY=:0 xscreensaver-command -lock“ je použít trochu bytelnější loginctl lock-sessions a nejlépe ještě v kombinaci s cryptsetup luksSuspend /dev/mapper/sda_crypt.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    xkucf03 avatar 4.1.2020 15:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    nejlépe ještě v kombinaci s cryptsetup luksSuspend /dev/mapper/sda_crypt.

    +1 A určitě je lepší jen zapomenout klíč (který budu mít zálohovaný doma nebo ho odvodím z hesla) než mazat data na disku.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Josef Kufner avatar 4.1.2020 17:20 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Záleží, jaká jsou rizika. V Británii bych o autodestrukci docela uvažoval, neboť klíče tam jsi povinen vydat. Naštěstí díky TRIM je docela snadné ten disk smazat i bez pomoci operačního systému. Ale také je vhodné si nechat trochu prostoru pro neopatrnou manipulaci.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    4.1.2020 18:16 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Blbe je, ked sa ti resetne USB radic. USB zariadenia sa tym padom odpoja a znovu pripoja a ty budes mat ako bonus vymazany disk.
    4.1.2020 23:51 Henonee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Nebo muzes proste spustit skript, ktery ti treba zhasne obrazovku (abys vedel, ze sse neco deje) a pak urcitou kratkou dobu sleduje, co se deje na klavesnici (/dev/input/by-id/COSI-cosi-event-kbd) a pokud tam dost rychle neprobehne heslo, tak teprve zacne jednat

    Takze kdyz ti jen vypadne sbernice, tak rychle naklofes par znaku a jedes dal, kdyz ti to nekdo slohne, tak ty znaky asi z hlavy hned neda a pak uz je pozde.

    (jo a to heslo se bere prubezne proto, ze muzes setrvacnosti psat neco jineho a jeste postiskat (nebo autorepetnout) par klaves, nez ti dojde, ze zhasla obrazovka - takze neni od veci, aby se to chytalo treba na sekvenci SHIFT ENTER SHIFT ENTER superheslo vcetne treba Alt ci Ctrl a jakmile neprojde ten uvod do urcite doby tak to skoncilo hned neuspesne, jinak to dalo na kazdy znak treba 0.5s a po prvnim neuspesnem/zmeskanem to opet failnulo - cili pokud te bude nekdo nutit to heslo zadat, tak na poprve udelas nekde chybu a budes psat dal, zatimco se uz bude mazat ... )
    Josef Kufner avatar 5.1.2020 16:57 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Samozřejmě je potřeba počítat s tím, že se to může omylem odpojit. Smazat disk při prvním škytnutí je blbost, ale zamknout obrazovku to klidně může. Dávalo by smysl například pár sekund počkat, zda se kablík nepřipojí zpět a neodemkne obrazovka.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Bystroushaak avatar 5.1.2020 20:22 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Pokud šifruješ LUKSem, tak na začátku disku jsou umístěny skutečná klíče, kterými je šifrováno. Ty mají asi jeden megabajt, a dají se zazálohovat prostě pomocí přečtení prvního ~megabajtu. Stejně tak je přepsáním téhle oblasti můžeš smazat. Dává o hodně větší smysl nemazat celý disk, ale jen tuhle malou část, a zároveň si jí pro případ nouze někam odzálohovat. Na archlinux wiki je popsáno jak na to; https://wiki.archlinux.org/index.php/Dm-crypt/Device_encryption#Backup_and_restore
    Bystroushaak avatar 5.1.2020 20:22 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Tak dokonce míň jak megabajt, jsem si to pamatoval blbě.
    4.1.2020 23:23 Cabrón
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Jak v takovém případě policie dokáže, že existuje a je v domě rodičů pod jednou parketou pod kobercem schovaný mosazný proužek s vygravírovaným LUKS klíčem?
    4.1.2020 23:36 Henonee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Policie nic dokazovat nemusi - ma disk, je sifrovany, hajzle rozsifruj to, protoze zakon!
    5.1.2020 06:54 Xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Jdu hledat dvouurovnovy sifrovany disk.
    paul2no avatar 5.1.2020 09:17 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Je možné vůbec zašifrovat disk tak, aby nebylo poznat že je vůbec zašifrovaný? Například že hlavička s klíčem bude někde úplně jinde, a policii pak budu tvrdit, že na disku je pouze výstup z mého nového generátoru náhodných čísel, přičemž ta nebude schopná prokázat opak.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    5.1.2020 09:29 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Čo si pamätám, tak existovali implementácie šifrovania disku ktoré nepoužívali hlavičku, napríklad loop-aes. A existujú aj implementácie šifrovania ktoré využívajú steganografiu.

    Ale tvrdiť že na disku je len výstup z generátora náhodných čísel, to nezožerie ani pochôdzkar ktorému nechcú vydať pištolu.
    paul2no avatar 5.1.2020 11:22 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Věřit nemusí, prokázat musí. Prostě říkám, že to je výstup generátoru náhodných čísel, a prokažte mi opak, pokud to zvládnete.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    5.1.2020 12:09 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Věřit nemusí, prokázat musí.
    Na svete existujú totalitné krajny v ktorých nemusia nič dokazovať. Jednoducho ťa vyzvú k odšifrovaniu. A ak to neodšifruješ, tak si pôjdeš sadnúť do basy. V Európe sa medzi také krajiny ráta napríklad United Kingdoom.

    Zaujímalo by ma kedy bude taký zákon prijatý celoplošne vo všetkých Európskych krajinách.
    5.1.2020 12:10 Henonee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Obavam se, ze takhle blbe si ten zakon nenapsali (protoze to by jim pak rekl kazdy) a naopak je tam spis neco, ze kdyz na vyzvu policie nerozsifujes, tak vezeni, propadnuti veci a pokuta - takze dokazuj ty, ze neni co rozsifrovat, pokud oni si mysli, ze v tech datech neco je. Z toho hlediska smazane a oTRIMovane SSD dava smysl, protoze tam proste zadna data nejsou, jen opravdu prazdne bloky.

    (U nas taky mame "objektivni zodpovednost majitele vozidla" a i kdyz prokazes, ze jsi tim vozem prokazatelne nejel a zakon ti umoznuje nevypovidat, pokud bys ohrozil sebe, ci osobu blizkou, tak stejne zaplatis "urcenou castku" ve vysi pokuty - to by bylo, aby policie nemohla ryzovat jen kvuli nejakym trikum s lidskymi pravy, ustavou a advokaty)
    5.1.2020 19:55 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Protože se každej snažil bejt chytrejn jako teď tady ilustruje tohle vláknon a zneužívalo se to. Což obráceně možná taky zase ilustruje, proč existují ony "totalitní" (podle Petra Golise, podle mě je to čistě pragmatická nutnost) praktiky proti šifrovačům.
    5.1.2020 20:39 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Keby nebol takýto gentlemanský zákon, tak nastúpi tradičný spôsob a z človeka to bez mihnutia oka vymlátia.
    Jendа avatar 6.1.2020 00:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Máš nějaké věci, které „se nezruší“ když „se budou zneužívat“? IMHO by třeba z pragmatického pohledu bylo prospěšné, kdyby se mohlo vyslýchat bez obhájce a bez tlumočníka.
    5.1.2020 13:30 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    LUKS umí dát hlavičku na jiný disk nebo do jiného souboru. Na to jsou šikovné třeba PNG nebo PE (*.exe a další Windowsí spustitelné soubory a knihovny) soubory, protože na jejich konec si většinou můžete přidat libovolná data a soubor stále funguje.

    Když na disku budou náhodná data (nebo jim to budete tvrdit), nemůžete jim to nijak dokázat.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    Josef Kufner avatar 5.1.2020 17:01 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Spíš je lepší mít na notebooku dva systémy a ten šifrovaný v rámci volného místa na disku toho prvního. Když se policie zeptá, ochotně ukážeš, nic nenajdou a dají pokoj. Pokud po tobě půjdou cíleně delší dobu, tak asi budou koukat důkladně a možná si něčeho všimnou, ale i tak máš alespoň nějakou rozumnou šanci a uvěřitelnější historku.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    xkucf03 avatar 5.1.2020 17:08 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux

    Tímhle se asi nechá oblbnout asi jen někdo, kdo nemá právo ti do počítače lézt. Takže ho tím můžeš uklidnit a zbytečně na sebe neupozorňovat tím, že bys ho odmítl a vyžadoval dodržování zákona. Ale pokud to právo má, tak ti nejspíš nebude jen tak koukat do počítače, ale připojí k němu šmírovací zařízení, které se z něj pokusí vysosat co nejvíc informací, nebo vyndá disk a ten dá do šmírovacího zařízení se specializovaným softwarem. A tam se většina těch skrytých oddílů (nebo podezřelých dat v nealokovaných částech disku) ukáže.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Josef Kufner avatar 5.1.2020 17:30 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Skryté oddíly a nealokované místo je podezdřelé, ale pokud budeš mít dva oddíly přes celý disk, jeden systémový a druhý datový, tak se ten datový může překrývat s šifrovaným oddílem. Necháš si na začátku třeba 1 GB pro trochu legálních dat a zbytek volného místa použiješ dle libosti. Jen si to pak nesmíš přepsat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    xkucf03 avatar 5.1.2020 17:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux

    Tak jsem to myslel – že to bude v rámci FS, ale nebude to místo přidělené žádným souborům. Normálně tam taky nebudou nulové bajty, ale třeba zbytky souborů předchozího FS. Jenže když tam bude souvislý blok náhodných dat, tak už to trochu podezřelé je. Jasně, můžeš třeba říct, že tam asi měl předchozí majitel šifrovaný oddíl a ty jsi ty disky jen naformátoval a nemáš s tím nic společného…

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Heron avatar 5.1.2020 21:37 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    že to bude v rámci FS, ale nebude to místo přidělené žádným souborům
    Což je docela obtížné. To by ten fs musel nějak vědět, kam nemá zapisovat. A tato informace by byla viditelná (získatelná).
    Jasně, můžeš třeba říct, že tam asi měl předchozí majitel šifrovaný oddíl a ty jsi ty disky jen naformátoval a nemáš s tím nic společného…
    Tohle ale platí jen pro HDD, SSD, na kterém se pouští trim, už to bude mírně podezřelé.

    Jinak já, speciálně na ssd, nemám přiřazené celé místo. Na linuxu mám cca 96GB z 512GB a na FreeBSD mám 64GB z 265GB. A ne, nemám tam skryté oddíly ani speciální místo na data. Prostě to místo aktuálně nevyužívám a pokud bych jej potřeboval, tak si kdykoliv vytvořím nový oddíl (GPT má limit 128 oddílů, což na jednom disku stačí).
    Josef Kufner avatar 5.1.2020 22:06 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    To by ten fs musel nějak vědět, kam nemá zapisovat.
    Nemusí. Prostě na ten datový disk nebudeš nic nahrávat. Na začátku tam šoupneš trochu dat, aby se neřeklo, ale jinak na to nebudeš sahat. Navíc taková FAT se plní postupně od začátku, takže nějaké malé množství nahraných dat tomu (snad) neublíží. Pokud bys to chtěl robustnější, můžeš si ručně vytvořit soubor na přesně daných blocích, což ochrání ten skrytý systém, a při bootu ten soubor přepsat něčím malým.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Heron avatar 5.1.2020 23:37 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Tak jasně, tohle je takový mezní případ, kde zase lze detekovat poslední datum zápisu.
    Jendа avatar 6.1.2020 00:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    A ne, nemám tam skryté oddíly ani speciální místo na data.
    Teď ještě aby ti tohle věřil ten, kdo po tobě bude chtít nějaká data vydat ;-).
    Bystroushaak avatar 5.1.2020 20:24 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Je možné vůbec zašifrovat disk tak, aby nebylo poznat že je vůbec zašifrovaný? Například že hlavička s klíčem bude někde úplně jinde, a policii pak budu tvrdit, že na disku je pouze výstup z mého nového generátoru náhodných čísel, přičemž ta nebude schopná prokázat opak.
    Přijde mi docela naivní věřit v to že budeš moct spolehnout na to že policie bude muset něco dokazovat, místo aby tě prostě mlátili dokud jim to nedáš, nebo tě zavřeli za nekooperaci a maření vyšetřování nebo whatever.
    Jendа avatar 6.1.2020 00:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Ano, matematicky vzato to tak jde. Ale je složité zařídit, aby ti neleakovala metadata, a to jak v počítači (např. aby nebylo v .bash_history, syslogu, thumbnailech nebo „posledních dokumentech“ vidět, že jsi něco takového připojoval -- pravděpodobně bys musel používat pouze read-only live CD, což je samozřejmě pro každodenní používání opruz, a to, že ho používáš, je samo o sobě podezřelé), tak mimo něj (ve většině případů ta data nemáš jenom pro to, abys je měl na tom počítači, ale nějak jsi je získal, nějak je zpracováváš, a výsledky nějak používáš, a opět se někdo může ptát „jak jste udělal toto když tvrdíte že nějaká data nemáte“).
    Fluttershy, yay! avatar 5.1.2020 11:05 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    ACAB
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    4.1.2020 16:51 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Pripomína mi to starú implementáciu PAM BT kde sa zamkla obrazovka ak z dosahu BT zmizlo nejaké zariadenie, napr. mobil. Som rád, že tento nápad niekto zrecykloval, a navrhuje aby si ľudia doimplementovali čo potrebujú (zamknutie obrazovky, disku, zmazanie SSD ktoré ajtak trvá okolo hodinu, ...).

    Ale v prípade zabezpečenia dát proti krádeži by som radšej ostal verný zámkom na lanku ktoré sa nedá tak ľahko vytrhnúť ako nejaký USB kábel.
    Bystroushaak avatar 4.1.2020 23:13 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Relevantní: swatd
    4.1.2020 23:26 Cabrón
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Přijde mi, že to trochu minulo dobu. Na sobě i u kolegů vídám, jak rychle mizí kabely - běžné periferie (myši, sluchátka, LAN) jsou bezdrátové, a poslední léta i to napájení přestává být nutností, s ultrabooky běžně jedeme z baterie celý den.
    Fluttershy, yay! avatar 5.1.2020 11:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Tak se to naváže na dostupnost Bluetooth zařízení. KDE Connect apod. tohle v zásadě umí.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    5.1.2020 23:28 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Ano, a je vidět že kvalita už nikoho moc nezajímá. Neznám bezdrátová sluchátka která by byla schopna vyrobit zvuk byť jen blizký jako např. stará AKG-K-701
    Fluttershy, yay! avatar 5.1.2020 23:49 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    K701 jsou už jen konstrukcí velká, otevřená sluchátka, takže nejsou moc užitečná v hlučném prostředí, mezi lidmi atd. (Nicméně zřejmě existuje třeba Grado GW100… ale ano, je to Grado.)

    Nějak si nepředstavuji, že by předřečníkovi kolegové každý pracovali na tom ultrabooku ve vlastní tiché kanceláři.

    To spíš uzavřené či in-ear modely, typicky i s aktivním potlačením zvuku. Samozřejmě nebudou mít zvukové charakteristiky jako otevřená sluchátka.

    Na druhé straně nové aktivní reproduktory (potažmo receivery) často podporují Bluetooth a co tak koukám, někdy i Wi-Fi. 🙄

    To píšu jako zarytý dráteník.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Josef Kufner avatar 5.1.2020 23:52 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Bluetooth používá ztrátovou kompresi na přenos zvuku a tedy nemá smysl kupovat příliš kvalitní bezdrátová sluchátka.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Fluttershy, yay! avatar 5.1.2020 23:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    MP3 používá ztrátovou kompresi, přesto je pro lidský sluch transparentní.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Josef Kufner avatar 6.1.2020 00:42 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Pak jsi neslyšel kvalitní sluchátka či reproduktory hrající kvalitní nahrávku. A nebo jsi nahluchlý – je to celkem běžné. Zrovna nedávno jsem si zkoušel povícero bezdrátových sluchátek a je to docela tragedie. V podstatě nemá smysl kupovat bezdrátová sluchátka za víc jak tisícovku, když nepočítám cenu té bezdrátové elektroniky navíc. Vedle toho u drátových sluchátek má smysl nějakou tu tisícovku přihodit, pokud je k dispozici aspoň trochu rozumný DAC. Kupodivu i sluchátkový výstup Thinkpadů (Intel HDA) je docela dobrý, ale třeba postarší Samsung S4 mini je slyšitelně horší (při přehrávání stejného FLAC).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Fluttershy, yay! avatar 6.1.2020 09:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Pak jsi neslyšel kvalitní sluchátka či reproduktory hrající kvalitní nahrávku.
    *ohlíží se na kupu sluchátek používaných zvukotechniky (namátkou Beyerdynamic DT150/DT250, Sennheiser HD25/HD250/HD540/HD580…) a rozpomíná se na výsledky testu Philips Golden Ears
    A nebo jsi nahluchlý – je to celkem běžné.
    „Nahluchlá“ je většina populace. Právě to umožňuje transparentní ztrátovou kompresi.
    V podstatě nemá smysl kupovat bezdrátová sluchátka za víc jak tisícovku, když nepočítám cenu té bezdrátové elektroniky navíc.
    Tisícovka je zhruba ta hranice, kolem níž teprve začínají akusticky slušná drátová sluchátka (některé superluxy apod.).
    pokud je k dispozici aspoň trochu rozumný DAC
    Což je prakticky libovolný, pokud výstup není zrovna zarušený. DAC je přesně to – převodník. „Ale různé algoritmy…“ Teorie bez praxe je slepá.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Rezza avatar 6.1.2020 09:56 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Takhle - já preferuji bezdrát, protože ve sluchátkách poslouchám jen mimo domov a tam je drát neuvěřitelně otravný (a mám ho jen jako zálohu, když dojde baterka). S jednou výjimkou - jednu dobu jsem měl telefon od LG a tam i já, jinak relativně hluchý člověk (proti hifi populaci, v rámci běžné populace mám vyšší nároky), jsem slyšel markantní rozdíl. Celkem často jsem jel na drátě. U jiných telefonů zas až takový rozdíl není, abych se omezoval drátem.
    5.1.2020 12:53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    Miláčku, ten notebook máš asi rozbitý... Já jsem ti chtěla ukázat fotečky toho pejsánka a ono to nějak nefunguje... Vyndala jsem tady ten čudlík, abych tam mohla dát ten čudlík s fotkami a ono se mi nic neukazuje... grrrrr
    xkucf03 avatar 5.1.2020 13:00 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    To řekla Nina Reiserová?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.1.2020 14:23 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    To se potom nedivím, že to dopadlo, jak to dopadlo :-D
    ⧠ A = 0 avatar 5.1.2020 15:34 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BusKill, výtrhová pojistka pro Linux
    :D
    Nevolte zmrdy.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.