abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    Apple představil nový MacBook Pro s čipy M4, M4 Pro a M4 Max.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:00 | Zajímavý software

    Na GOG.com běží Halloween Sale 2024. Při té příležitosti lze získat zdarma počítačovou hru Return of the Phantom.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI spustila internetový vyhledávač ChatGPT search.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Pozvánky

    Konference OpenAlt 2024 proběhne již tento víkend 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Začíná ale už v pátek na warm-up party ve Studentském klubu u Kachničky v 17:00. Pokud jste ještě areál FITu nenavštívili, k dispozici jsou pokyny k orientaci. Na programu je 54 přednášek a workshopů. Témata jsou od silně technických témat jako je třeba GCC nebo PostgreSQL po méně technické témata jako eGovernment, nebo třeba detailní analýzu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:23 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.9 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.0.1. Tor client na verzi 0.4.8.13. Thunderbird na verzi 115.16.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Komunita

    Vývojáři free a open source synchronizačního nástroje (a p2p náhrady Dropboxu) Syncthing oznámili, že z důvodu odporu ze strany Google Play ukončují podporu OS Android. Bohužel v rámci toho zmizí i vydání Syncthing na F-Droid, který má slabší uživatelskou základnu. Syncthing je na Androidu implementován formou wrapper aplikace, která spustí Syncthing démon, vyžádá potřebná oprávnění a zpřístupní webové rozhraní démona. Ve srovnání se

    … více »
    Harvie.CZ | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    V červnu 2022 bylo oznámeno, že z K-9 Mailu se stane Thunderbird pro Android. Trvalo to poněkud déle, než vývojáři předpokládali, ale včera byl první stabilní Thunderbird pro Android 8.0 vydán.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 21:33 | Komunita

    Projekt microDMG Racer na Kickstarteru nevyšel, tak se autor rozhodl uvolnit na ESP32 postavené autíčko i ovladač jako open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    30.10. 13:22 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.10 „Electric Eel“. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.10.29 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nově s podporou AI (whisper.cpp) pro generování titulků. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Rozcestník

    Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1

    Alyssa Rosenzweig v příspěvku na svém blogu informuje, že svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1 u Khronosu.

    22.8.2023 19:00 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.8.2023 20:07 Wallace
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    To jsou dnes vanoce ze redakce Mesa knihovnu pod MIT licenci nazvala spravne svobodnou? Tak ja jdu bouchnout sampano. BTW Asahi Linux vs Apple, to bude vyzivna diskuze. Dame 123 prispevku nez zpravicka zmizi z titulky?
    22.8.2023 22:24 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Ten prvni obrazek je v rozliseni a grafice jak z meho atari 800xe. Gratuluji tymu k dosahnuti tohodle uspechu a preji jim dalsi uspechy!
    Max avatar 23.8.2023 08:19 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Jaký smysl by mělo řešil "líbivost zobrazení" u syntetického testu, kam člověk pošle sadu úloh a čeká, zda se provedou správně? A jak souvisí rozlišení obrázku na webu se samotným testem?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.8.2023 22:53 disident
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Bych i napsal kdo je Alyssa Rosenzweig ale kolibáč by mně smáznul tak si to zjistite sami.
    22.8.2023 23:23 Dave
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Jo je to ostuda, ze za linuxem na Apple M procesorech jsou holky - Alyssa a AsahiLina. A mozna to je tak i dobre, za chlapu sel linoxovy desktop od deseti k peti. Tohle je nova sance prorazit na Applim vlastnim hristi.
    22.8.2023 23:35 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    No hlavne Alyssa je holka jako ja prezident CR. Ale jo, at se snazi.
    23.8.2023 22:09 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Komunisti a nacisti by z Vás určitě měli radost, posuzovat jednotlivce podle jejich příslušnosti k určité skupině byl jejich stick.
    23.8.2023 23:49 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Jak ji posuzuji? Predchozi prispevek byl o tom ze holky to umi lip nez muzi. Vice bych to nerozvadel.
    24.8.2023 01:07 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Alyssa je holka jako ja prezident CR
    Máte potřebu zpochybňovat její gender. Pochybuji, že jí znáte osobně natolik abyste mohl ve zpochybňování pravdu. Takže jde asi o pouhé vyjádření antipatie k příslušniku LGBTQ skupiny.
    Jendа avatar 24.8.2023 01:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Já jsem zase zkusil zběžně zagooglit a nedozvěděl jsem se že je trans. Takže asi zase nějaká frenologie z fotek.
    24.8.2023 05:46 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    24.8.2023 06:48 Buko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Alyssa se tu probirala mnohokrat, najdi si videa z konferenci kde prednasi o reverzovani gpu driveru.
    24.8.2023 08:23 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Jediné rozumné řešení bude, když pozvem Alyssu na InstallFest nebo OpenAlt a tam každý na živo uvidí jak se věci mají. Snad nebude požadovat různé vylomeniny jako RMS.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    28.8.2023 23:31 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Ja ti dam jednoduchy navod jak poznas chlapa i kdyby se citil jako hezka zenska: https://m.instory.cz/styl/232-vite-proc-nemaji-zeny-ohryzek-a-muzi-ano.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu&_st=MTY5MzI1ODEyOTYwMg%3D%3D&_ts=JTdCJTIyaW5pdCUyMiUzQTElMkMlMjJ0Y2xvYWRlZCUyMiUzQW51bGwlMkMlMjJjbXB1aXNob3duJTIyJTNBbnVsbCUyQyUyMnVzZXJhY3Rpb25jb21wbGV0ZSUyMiUzQTElN0Q%3D&_tc=Q1B4TnVNQVB4TnVNQUQzQUNFRU5EVUNzQVBfQUFFUEFBQVRJSVhJQmhDb2tCU0ZDQUdwWUlJc0FBQUFIeHhBQVlDQUFBQkFBZ1FBQkFCSUFJQVFBQUFBUUFBUWdCQUFDQUJBQUlBSUFBQUFBQ0FCQUFBQUFBQUFBQVFBQUFBQUFBQUFBSVFBQUFBQUFBaUJBQUFBQUFBQkFBQUFBQUFCQVFBQUFnQUFBQUFJQVFCQUFBQUVBZ0FBQUFBQUFBQUFBQUFBQUFRZ0FBQUFBQUFBQUFBZ0FBQUFBRUVMb0VvQUN3QUtnQVhBQXlBQ0FBR1FBTkFBaUFCSEFDWUFFOEFLb0FZZ0FfQUNFZ0VRQVJJQWpnQk9BQ2xBR1dBTTBBZHdBX1FDRUFFV0FKTUFYVUEyZ0NiUUZTQUxVQVhtQXdRQmtnRExnR3BnUXVBQUEuWUFBQUFBQUFBQUFB

    Takze kdyz potkas v baru hezkou holku a ma ohryzek tak to holka geneticky neni.
    29.8.2023 14:13 pasak vzteklych koroptvi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Zamotavas se do toho. Podle tebe je trandak kazda zenska co ma ohryzek na notesu nebo founu.
    24.8.2023 09:06 GeorgeWH | skóre: 42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Jedini, kto spochybnuje ich pohlavie, su oni sami. Ked sa raz niekto narodi s penisom, resp. s vaginou, tak je muz, resp. zena. Bez ohladu na to, co si o sebe myslia oni sami, alebo ostatni. Ale ano, mozes kludne vyhlasit, ze si, co ja viem, napr. lesticka na topanky, ale potom sa necuduj, ze ta ostatni nebudu brat vazne. A ked o sebe 10-rocne decko prehlasi, ze nie je tym cim je, tak asi nieco (v tejto spolocnosti) nie je v poriadku...
    24.8.2023 09:42 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    A keď sa náhodou narodia aj s penisom a aj vagínou, tak ich šmiknú chirurgovia. Kedysi za totality to tu bolo bez diskusie s rodičmi.
    Jendа avatar 24.8.2023 12:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Jedini, kto spochybnuje ich pohlavie, su oni sami. Ked sa raz niekto narodi s penisom, resp. s vaginou, tak je muz, resp. zena.
    Možná si pleteš termíny gender a sex, pro které bohužel čeština má jenom jeden termín pohlaví? (pro to druhé možná „biologické pohlaví“)
    25.8.2023 14:37 GeorgeWH | skóre: 42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Sam si si odpovedal - biologicke pohlavie - nic ine tu nie je.
    Jendа avatar 25.8.2023 16:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Zjevně je. Můžeš strčit hlavu do písku / říkat že to je porucha, ale prostě to tu je.
    Jendа avatar 24.8.2023 12:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Jinak…
    Bez ohladu na to, co si o sebe myslia oni sami, alebo ostatni. Ale ano, mozes kludne vyhlasit, ze si, co ja viem, napr. lesticka na topanky, ale potom sa necuduj, ze ta ostatni nebudu brat vazne. A ked o sebe 10-rocne decko prehlasi, ze nie je tym cim je, tak asi nieco (v tejto spolocnosti) nie je v poriadku...
    Já nevím co si o tom myslet. Zdá se, že tu je dost lidí, co přesně tohle dělají, a pak je to o definicích co je to „porucha“ a co člověk považuje za „nenormální“ (třeba tu leštičku na boty bychom asi za divnou považovali). Případně je vidět jak obrovsky je to dané společností - se podívej na naprosto odlišné vnímání homosexuality („Ale ano, mozes kludne vyhlasit, ze si kluk a chceš se tulit s klukem, ale potom sa necuduj, ze ta ostatni nebudu brat vazne. A ked o sebe tohle prehlasí 10-rocne decko, tak asi nieco (v tejto spolocnosti) nie je v poriadku...“), v různých zemích za posledních 50 let (i západních!) od naprosté přirozenosti po snahu o „léčení“ po trest smrti.
    24.8.2023 13:34 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Jak se stanovuje hranice, od kdy se určitý stav jednotlivce (neporušujícího svými činy zákony) stává problémem společnosti?
    25.8.2023 14:59 GeorgeWH | skóre: 42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Tak napr. prave tie biologicke "hranice". Aj ked tazko hovorit o nejakych hraniciach. Kazdopadne ja osobne nechcem vychovavat svoje deti v spolocnosti, kde si ludia menia pohlavie podla toho, ako sa rano zobudili. To proste nie je biologicky normalne.

    Chcel som napisat, ze by to bolo proti zakladnemu "zakonu" prirody - prezit (ako napr. v pripade buzerantov), ale potom ma napadlo, ze mozno prave tym sa priroda brani proti premnozenemu ludstvu...
    Jendа avatar 25.8.2023 16:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Aha, takže homosexualita taky není „normální“? Co mají ti lidé dělat? (homosexuálové, trans, ale třeba i - podle tvé definice - všichni které z nějakého důvodu sex / mít děti neláká -- wait, antikoncepce je proti přírodě!)
    26.8.2023 22:50 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Například homosexuální chování bylo pozorováno vědci u cca 1500 druhů zvířat a většina z těchto druhů je tu mnoho miliónů let a bude i další pokud je především heterosexuální lidé svým jednáním nevyhubí.
    28.8.2023 23:27 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    To nikdo nespochybuje.
    28.8.2023 23:27 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Precti si prispevek na ktery jsem reagoval, zklidni hormon a pak pis do diskuse. To ze si nekdo mysli o sobe ze je kun z nej kone neudela. Genetiku neochcijes i kdyby jsi chcil 5x denne. Ze se nejaky chlap citi zenskou - ok. Ze se nekdo citi konem - ok. Ale hrat si na to ze ted je lepsi dostihovy kun protoze se citi konem je proste picovina. Stejne je to s Allyssou - ze se citi jako zenska s tim problem nemam ale ze by mela mit nejake extra nadani pro graficky cit jenom kvuli tomu ze se citi zenska je proste picovina. To graficke nadani je otazkou genetickou a vychovou. A nikd nespochybuji jeji gender, at se citi treba jako stonozka, je mi to u prdele.
    Jendа avatar 22.8.2023 23:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Tak teď to nechápu, pohlaví v příspěvku není zmíněno dokonce vůbec (autor se šikovně vyhnul nutnosti použití časů sloves, ze kterých by to v češtině šlo poznat), odkazovaná stránka neobsahuje vůbec žádné barvičky (kromě červeného titulku "Vulkan Example" na screenshotu), což byla druhá věc co minule vadila, a stejně se tu musí řešit co má kdo mezi nohama a jestli tam náhodou neměl pytlík který mu ustřihli!
    22.8.2023 23:35 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Mistni folklor.
    23.8.2023 10:02 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Bohužel je to dnešní době folklór všude.
    23.8.2023 05:39 Bugsa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Protože je to hodnotnější informace než že něco funguje na nějakým jepku.
    23.8.2023 06:20 Šnyt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Asahi Linux je asi to nejlepší co mohlo desktopový linux potkat. Je tu šance mít odladěné distro co využije celý hw jako na žádnem jiném PC. Za prvé se ten čipset mezi verzemi moc nemění, za druhé za tím stojí velká firma co hw umí a za třetí těch modelů není mnoho. 100% funkcionality vůči macOS asi nebude - třeba snímač otisků bude asi problém ale možná se najde nějaká jailbreak díra. Já se těším a můj Mini M1 taky ;-)
    23.8.2023 07:22 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Ten tvůj Mini M1 už tou dobou bude v křemíkovém nebi. Jenom tupcům nedochází, že bez otevřené podpory výrobce HW není možné kloudně držet krok vývoje na jeho platformě. A výsledek? Ten koho si Apple nezaplatí, se na jejich HW z vysoka vysere.

    Apple má své místo na slunci, ale rozhodně ne jako lídr vývoje. A čím víc lidí stáhne, tím méně bude těch, které by si pak mohl za nějakou almužnu najmout, ať mu zadrátujou nějakou open source aplikaci do toho jeho příšerného UI.

    Výsledek současné masírky je pouze ten, že prudce klesají počty těch, co jsou schopni dodržovat pravidla štábní kultury v prostředí, kde mají víc možností jak se dá něco udělat. Pozvolna se v tom bordelu co plodí utopí, protože dnes už je ten monolitní software tak komplexní a složitý, že se jeho vývoj bez dodržování elementárních pravidel a sebekázně dělat nedá.

    Východiskem je pouze návrat ke kořenům. K původní unixové strategii - kombinování malých utilit, které sice kromě toho co mají dělat kávu nevaří, ale zato fungují spolehlivě. A to samé platí i pro HW. Slepence mikrosoučástek nacpané do ultratenké placky, jsou dobré maximálně tak na čtení webu a psaní blitků alá RealJ.
    23.8.2023 08:35 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Ty idiote. Vysledek je, ze Apple appstore je jedinej desktopovej appstore, kde se skutecne prodavaji aplikace...

    Ty fantazie a fantasmagorie, o kterejch mluvis, to je nejaka alternativni realita.
    23.8.2023 09:00
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Ty idiote. Vysledek je, ze Apple appstore je jedinej desktopovej appstore, kde se skutecne prodavaji aplikace..
    Aplikace, které do pár let nebudou fungovat, jak je u Applu a jeho zpětné podpory SW/HW zvykem? Ne, díky, to už snad i ten Microsoft Store.
    23.8.2023 09:27 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    myslis tu zpetnou podporu, kdy 2x zmenili architekturu cpu a pokazde poskytli zero day funkcni emulaci, takze stavajici aplikace bezi bez problemu?

    a microsoft store, ve kterem nejsou zadne aplikace?

    co to tu fetujete?
    23.8.2023 09:54 booze
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    23.8.2023 12:07 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Po par letech? Ja ti nevim, koupil jsem si final cut pro x kdyz ho snad vydali a od te doby ho mam a poouzivam. Ze nejaky developer udelal nekdy 32bit aplikaci a pak ji neudrzuje fakt neni problem apple. A kdyz jsme u toho, nezariznul linux taky lodporu starsich cpu? Zariznul. Takze se to deje vsude, i v milovanem linuxu.
    Max avatar 23.8.2023 10:22 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Nezapomínej na Steam, tam se prodávají také app, hry a další věci. Možná je i rozšířenější / používanější, než ten Applí :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    23.8.2023 12:20 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    A treba takovy Adobe taky… pokud se podivas ale na uroven OS a store ve kterem si muzes koupit textovy editor, graficky editor, hry, tak apple ma historicky naskok. MS to podle me podelal se svym store, osobne neznam nikoho ze sveho okoli kdo by si tam neco zakoupil. No a na linuxu nejaky obecny store neexistuje snad v zadne distribuci. Znova historicka zalezitost ze vetsina linuxovych uzivatel proste za sw nechce platit.
    23.8.2023 12:31 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    No a na linuxu nejaky obecny store neexistuje snad v zadne distribuci.
    Linux mal repozitáre so SW zdarma a legálne v čase, keď korporácie o nejakých online obchodoch na programové vybavenie ani nechyrovali.

    Jáj, už som pochopil. Ty by si si radšej kúpil program, aj keď je zdarma. Daj sem číslo kreditky.
    23.8.2023 13:34 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Vis, je spousta programatoru kteri davaji svou praci zdarma do OSS projektu. A pak jsou programatori kteri chteji za svou praci zaplatit a pracuji na skvelem sw ktery na linuxu neni protoze by ho tam nikdo nekupoval. Treba takovy photoshop, jsou v nem patrne miliony hodin vyvoje a zdarma proste nebude. Jo, mas svuj svobodny gimp ktery umi tak 0.01% toho co photoshop. Nekomu to staci, nekomu ne. Myslel jsem ze alespon tyhle zakladni veci chapes. Ani ten tvuj color magic studio neni v zadnem repozitari…
    23.8.2023 15:26 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Linux mal platené repozitáre s plateným SW v čase, keď korporácie o nejakých online obchodoch na programové vybavenie ani nechyrovali.

    Jáj, už som pochopil. Zas sa vyjadrujeľ k veciam o ktorých nemáš ánung. A to je dobré, aspoň si každý uvedomí aké máš IQ.
    23.8.2023 16:18 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Tak ano, bezny domaci uzivatel si kupuje oracle a rhel. To ze linux ma placene repozitare pro servery je hezke. Kolik placenych videoeditoru, hudebnich editoru, grafickych editoru srovnatelnych treba s fotosopem tam mate? Aha, zadne. Takze je to vlastne lepsi nez obchody u ostatnich OS. Dokazal si leda tak svou viru v linux. Co ty fotky tveho notebooku s 30ti usb porty bez hubu, uz jsi nafotil?
    23.8.2023 16:35 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Čím více obecné otázky kladete tím je větší šance, že se dočkáte odpovědí (stále pravdivých) co se Vám nehodí do krámu. Zužte rovnou prvotní otázku tak, aby na ní mohla padnout pouze Vám vyhovující odpověď.
    23.8.2023 16:41 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Mac App Store byl oznámen v roce 2010 (spuštěn v lednu 2011). https://cs.wikipedia.org/wiki/Mac_App_Store

    Ubuntu Software Center je jako shop zmiňován již ve verzi 9.10 (2009). Tam jsou aplikace i pro zcela běžné uživatele. https://help.ubuntu.com/community/UbuntuSoftwareCenter
    23.8.2023 21:53 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Treba takovy Abiword… kolik lidi ho pouziva? Hm… a to se vyplati… ale mas pravdu ze historicky apple nebyl prvni, ale to jsme myslim ani neresili… jinak bavi me tva trpelivost se mnou.
    23.8.2023 23:28 abe oddysee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Abiword vetsina pricetnych lidi pouzije presne 2x. Poprve a naposledy. Predpokladam ze stejny postoj mel i jeho autor. Splacal to jako diplomku, udelal skolu a tim to haslo. Uz na nej nesah :-) Dal svetu ale zdrojaky a tak ta vecna betaverze prezila do dnes.
    Max avatar 23.8.2023 17:19 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Oracle a RHEL byl příklad, ne? Máš spoustu dalšího sw, který vystavuje své repo a platí se buď za přístup k repu, nebo se dává klíč do sw, který se sosne přes repo, co je vystaveno jako public.
    Pokud děláš vývoj, tak jako příklad např. Gitlab.
    I samotný MS má repositáře pro Linux pro svůj sw.
    Dost firem má repa v režimu public, nehlídají dodržování licencí pomocí nějakého toolu v tom sw, jen spoléhají, že si lidi ten klíč koupí. Tj. podobná filozofie, jako má třeba Total Commander. Touto cestou jde u několika produktů i Oracle, i MS, i další.
    Díky podobné filosofii pak i tento sw může balit komunita a být v nějakých komunitních repech.
    Pokud hledáš nějaký profi nástroj, tak můžeš zkusit rozcestníky jako toto: Awesome-Linux-Software, tj. pro grafiku tam máš třeba AfterShot Pro.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    23.8.2023 21:51 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Diky, podivam se.
    23.8.2023 23:19 MaxPaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    O co se snazis Maxi? To awesome repo je snuska sracek z 99% tvorenych free softem ( a tedy odpovidajici "kvalitou" a "stabilitou"). Ten aftershot je 5x prebalena vykopavka z minuleho tisicileti vychazejiciho z Paint Shop Pro, ktery se proslavil koncem 90tych let tim ze z shareware verze na plnou stacilo prepsat v hexeditoru jediny bit. Kvalitni desktop software pro linux neexistuje tak jak neexistuje linux warez scena.
    24.8.2023 11:37 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Adobe jednu dobu vyhrozoval Apple, ze je odstrihne a bude vydavat svuj SW jen pro Linux a Windows - puvodne totiz chtel, aby Apple bud otevrel COCOA aspon pro ne a nebo aby zacali podprovat napr. QT etc. - dnes totiz maji 2x Adobe produkty, win a macOS a kazdy ma rozdilny vyvoj a jen neco sdili, Adobe nechtel 3 pro linux, ale videl linux jako potencial - tak chtel mit POSIX OS - tedy stejny SW pro MacOS+Linux a dalsi pro win - Apple je poslal nekam a Adobe bohuzel slib nedodrzel.

    Pokud by byl LuminarNEO a nebo aspon Affinity photo pro linux - tak uz bu si Adobe mohl svoje SW vcetne podpory jen Apple strcit dopr* - znam mnoho MacOS studii, ktere nesansi windows, ale na Linux by presli hned .... tim padem ligicky, Apple vedel, ze je jedno zda bude klast prekazky nebo ne, ze by ztratil zakazniky stejne - nebot vykonne stroje ma Apple proste predrazene, zase MacBooky jsou levne
    24.8.2023 13:22 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Ten slib Adobe castecne dodrzel. Primarni vyvoj Creative Suite se presunul na Windows. Oni stejne cele GUI maji vlastni a nativni widgety z OS nepouzivaji temer vubec. Takze jejich multiplatformita je v podstate o udrzovani jedne knihovny (podporuje win, mac a web). Zbytek kodu je OS independent.
    Max avatar 23.8.2023 13:53 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Na Linuxu se to řeší placenými repy. Pokud chceš nějaký sw, tak ti nabídnou placený repositář, který si přidáš do OS. Dokud platíš, fungují ti aktualizace přes klasický balíčkovací systém. Jakmile přestaneš platit, tak se repo znepřístupní. Dělá to tak Oracle, RHEL a další.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    23.8.2023 14:08 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Konecne rozumna odpoved. Diky!
    23.8.2023 23:22 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    tak

    a ted to be

    jedna se o software pro servery
    23.8.2023 10:42 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Kdežto například na Microsoft Store se prodávají aplikace pro desktop pouze neskutečně.

    V dnešní době máte problém s nákupem softwaru pro desktop přímo od producenta/vývojáře? Ten přímým prodejem má šanci získat více peněz na vývoj (bez placení marže Applu, 30%?).
    23.8.2023 12:10 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Takze rikas, ze developeri jsou idioti a neumi cist podminky apple store a tech 30% objevi nehodou kdyz jim dojdou prachy od apple? Na macos muzes vyvijet klidne bez store a zverejnovat svou apku mimo apple store (zkus se podivat treba na vorta backup). To vyvoj pro ios je jina liga a tam to omezeni dava smysl. Na rozdil od androidu malware ktery by ti telefonoval na premiova cisla po nocich fakt nenajdes.
    23.8.2023 12:51 ÿ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    U nekterych aplikaci je AppStore verze osekana protoze by nepresla sandboxovou certifikaci. Takze plnou si musis koupit u autora (funny story, nekdy i levneji).
    23.8.2023 13:36 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Nejaky konkretni priklad? Tohle me zajima z pohledu bezpecnosti.
    23.8.2023 14:20 @
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Tvl, to delas s Macy tyden nebo mesic? Obvykle neco co dela se siti, diskem, nebo lowlevel. CyberDuck, ForkLift, Commander One, ruzne sniffery a pod.
    23.8.2023 14:32 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Nerozumim proc by treba takovy forklift nepresel auditem do appstore. Mam par aplikaci stazenych mimo store ale ne z duvodu ze by nepresli auditem ale z duvodu ze jejich tvurci nechtej platit poplatky. Ty apky co mam resi low level veci (sit, disk). Zajimaji me spise ty aplikace ktere neprosli auditem…
    23.8.2023 14:35 @
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Maji ty duvody nekde na blogu. V AppStore drzi jen starou verzi v2.x a nova 3.x jim neprosla tudiz si ji kupujes od autoru.
    23.8.2023 16:19 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Diky, podivam se na to.
    23.8.2023 16:24 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Oni tam uvadeji u verze 3 jako duvod sandboxing a ze by nemohli otevirat soubory mimo home folder, coz je blbost. Jako uzivatel akorat zadavam permission k vybranym adresarum nebo full disk access nebo removable drives access.
    23.8.2023 08:21 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Je to uspech. Ale dokud to nebude umet naprosty elementarity jako napr. pouziti repraku a mikrofonu u macbooku, tak je to k hovnu a nepouzitelny. Nanestesti vyvoj podpory nekterejch z tech elementarit jeste ani nezapocal. M1 byl uvedenej na trh listopad 2020, ted to jsou skoro 3 roky a stroj z te doby neni funkcni. Nejsem vubec tak optimistickej stran udrzeni tempa s nasledujicimi generacemi.

    Plus ta vec, ze Macos je z pohledu vyvojare plnohodnotny unix a vsechny ty obvykly vec, ktery je nutny na Windows nejak roubovat, tam jsou v zakladu nebo jednoduse pres homebrew apod. Cili noseni drivi do lesa.
    23.8.2023 09:25 okbobcz | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Macos je sice Unix, ale dost zastaralý. Apple ty BSD knihovny neaktualizuje.
    23.8.2023 09:51 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Nektere ano, nektere ne. Zaklad je Darwin co se cely pece doma a tech par libs z BSD je tam tak nejak ze setrvacnosti nebo jsou feature complete. Co bys chtel asi menit na prikazu ls, cat ? Shell je tam vcelku moderni zsh. A co chces "modernejsiho" tak si dohodis pres homebrew do userspace (= nedojebes system).
    23.8.2023 12:12 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Treba takovy prikaz date je zapotrebi aktualizovat a mit v nem podporu minimalne smajliku… nektere veci proste neni zapotrebi aktualizovat.
    23.8.2023 09:26 Grèta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Uz se o tom mluvilo mnohokrat. Zitra Apple preradi M1 do vintage a mas s macOS slus. Pokud ho neplanujes pripojit k netu tak to moc nevadi a klidne bez starou verzi. Ale pokud ti bezpecnost na netu neco rika tak potrebujes updatovany system. A to je presne ten use case pro Asahi Linux. Vdejchne macbooku jeste par let zivota navic. Ekologicke! Nekonzumni!
    23.8.2023 12:27 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Neco jako nahrada plastovych brcek papirovymi v EU. Apple stare zarizeni odkupuje a likviduje je. Uzivatel macos po konci zivotnosti zarizeni nebude prechazet na jiny nekompatibilni system, spise udela tradein a koupi si novy mac se slevou. Me se libi asahi linux z pohledu reverse engineering ale smysl to ma stejny jako mit 3678 ruznych desktopovvych prostredi v linuxu - par lidi to bude pouzivat ale ve finale ta prace vyjde navnivec (x tisic hodin se mohlo pouzit nekde jinde kdyby se linuxova komunita dokazala domluvit).
    23.8.2023 13:00 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Pouzil jsi nekdy v zivote vetu "mate pravdu"? Protoze porad mas grafomanickou uchylku si tu pomerovat pindiky a placet svoje nesmysly. Tebe ju kurva hovno po tom kdo na svem macu chce mit linux a proc. To ze to nechapes je TVUJ PROBLEM. Ja mam ve sve svatyni G5ku a OSX na ni nebezel snad uz 5 let. Frci mi tam Debian10 a porad to vali, tak kvalitni zelezo to je a navic hezke :-)

    Takze nemas pravdu. Nebudu Applu nic vracet za almuznu, proste si ten HW pobezim dal. Dulezite jsou pro mne spise aplikace nez OS pod nim. A v mem pripade je mi jedno jestli frcim OSX nebo Linuxa. Podle rekaci na PPC forach jsou nas porad tisice.
    23.8.2023 13:38 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    A ty jsi nekdy dokazal pochopit jiny nazor nez ten svuj? Kdyz s tebou nesouhlasim tak ti mam rict ze mas pravdu? Vporadku, mas pravdu Filipe…
    23.8.2023 13:57 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Co mají ty tvoje blitky společného s názorem?
    23.8.2023 14:09 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Ze linuxovy desktop stoji za starou backoru je nazor. Pro tebe blitky.
    23.8.2023 14:24 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Pro mne cernoch jako cikan. Vsechny desktopove OS stoji za starou belu a mas pravdu, na Linuxu je tech problemu nejvic. To ale neznamena ze budu do nebes vynaset macOS protoze si muzu telefon zvednout na desktopu :-D Tech lidi co to delaji je zarucene mene nez tech co frci linux na macich!
    24.8.2023 12:00 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Ehm - ne na Linuxu je tech problemu nejmene ;-)) Treba windows dones neumi pracovat se zvukem, fakt ne neumi, vite co dela ? - interpoluje zvuk na vysoke rozliseni a but hloubku kdysi 24/192 dnes mozna i 32/xxx - no a pak kdyz zjisti, ze to zvukovka neumi .... tak to OSEKA - ne ze by to zpet interpoloval, on to ten kr* oseka - proto zni blbe temer kazda HIRes hudba ;-) - vlasten vse, SondBlaster kdysi daval do ovladacu ASIO, tim seice znemoznil Direct-Audio - ale to se stejne neujalo - nakonec si dal vse do ovbladace a barouboval to na ASIO ...

    ASIO je primi pristup ke zvukovce - pres ASIO driver - kdy nebyl Driver, tak to muzel umet aspon player ;-)) treba Foobar200

    No a nebo si koupit DAC/AMP ala FIIO K7 - a tam je driver, co ma v sobe ASIO ;-) - vcetne SW, kde to vse nastavit.

    A linux ? pravda, Hires sample radte je treba povolit - je na to i specialni maly config, kde je jenom to, v GUI jsme to nenasel ;-)) - zato v pavucontrol nastavite pro DAC bud ten HDMI/S-SPDIF kodek, nebo ProAudio - imho i analog audio je OK, nebot je to PCM, coz je porad OK, mozna i lepsi ;-))

    Linux imho zvuk pri perhravani nemeni, meni jej az tehdy, kdyz zjisti, ze jej zvukovka nepodporuje, tak jej presampluje, ale s interpolaci ! - a jsou na to hezke utility, kde presne vidite, co dporuje vase karta, co ktery prehravac posila (je nektere prehravace umi presamlovat taky) a jako co to jde do DAC-karty ;-)

    Dale existuje SW pro Linux/Wn/MacOS - hires player - ale chteji za nej snad 500 USD - a na linuxu jsou na to alternativy.

    A tak je to na jinych SW se vsim, MacOS je taky srandista, treba ac tvrdi, ze by mel umet AptX a LADC - tak neumi ;-)) proste to s M1/M2 vyhodili a basta - a kde se to tam povolovalo? s prikazove radky ;-)) jinak MacOS de fakto neumi BT, ma bud svuj AAC a nebo SBC - coz je 128kbs mp3 kodovani - cili total sh* - to jsme si tak pustil na MacOS hudbu a rikam, sei, proc to zni jako sh* - nasel jsem debug consolu a tam to jde zjistit, nikde jinde, debug kernelu a OS - a rikam sh* SBC kodek, tak pripojim shanling M0 pres USB, stane se z nej DAC a ten pripojim na BT hifi repro bedny - a pak to zni dobre .... zlaty Linux, tam mi jede vse jak ma a je snadne zjistit co to dela - imho PipeWire je skvele vylepseni - Linux audio imho zacalo byt velmi cool, kdyz prisla ALSA - uz tam jsme vlastne nepotreboval soudn deamony, nebot pdporovala prehravani vice Sw naraz na stejnem zarizni + moduly - nekdo pouzival i JACK - ALSA mi stacila, ale mit PipeWire s pavucontrol a vice GUI chapu, je to takove easy - nastavim si karty jak potrebuji a u nich vystupy, vstupy a jedu ;-)

    Imho mi funguje v linuxu vse a velice dobre - jako desktop neznam lespi OS, a mam i MacOS na M1
    24.8.2023 12:28 Hyfyk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Kdyz se bavis o hires tak co tu tahas aac a mp3, na to mas nativni Alac nebo si dohodis flac/dds. Na prehravani doporucuji Audirvanu a externi dac, ale i ten interni je naprosto v pohode. Sony AptX macOS/iOS nikdy nemel, s necim si to pletes.
    24.8.2023 15:03 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    takze na zaklade nejaky deset let stary informace, ktera se tyka extremne specialiozvany oblasti "hi res audia" posuzujes funkcnost systemu, ktery jinak lide pouzivaji AKTIVNE (ty bys napr. mohl zcela nepouzit obecny pocitac s obecnym operacnim systemem a pouzit specializovany stroj k tomu urceny..) k praci / tvorbe / zabave, soudis cely system?

    no tak to jsi idiot ne? ano

    hele vse a velice dobre v linuxu nefunguje staci to pustit a muzes zacit psat seznam elementarnich bugu..
    24.8.2023 11:40 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Presne tak, de fakto pouzivam Linux SW na MacOS ;-) - mozna by nebylo od veci umet setsrelit ten jejich sh*** GUI a dat tam XFCE ;-)
    24.8.2023 11:45 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Za chvíľu budeš môcť kompletne odstaviť ten bootloader na programy. Vývoj napreduje míľovými krokmi.
    24.8.2023 13:25 ~
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Muzes byt kokretnejsi jaky linux software pouzivas?
    24.8.2023 13:31 Tuxedo Stellaris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Trosicku offtopic ale bavime se i o Macboocich a tady je druhy nejlepsi notas na svete - ma vytunene KDE, ethernet, 3kila a hlavne (Kolibac bude z toho uplne hotovej) - mechanickou klavesnici! Absenci serioveho a paralelniho portu pro tentokrat promineme...
    24.8.2023 13:40 Tuxedo Aquaris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodné a otevřené grafické ovladače pro M1 a M2 úspěšně prošly testy kompatibility s OpenGL ES 3.1
    Jo malem jsem zapomnel - da se dokoupit i vodni chladic.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.