abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 22 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.6. 17:00 | IT novinky

    Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.6. 16:22 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení

    10. 4. 2015 | Michal Janoušek | 2930×

    Za nejnovější bombou stojí patrně jistý ukvapený manažer v LG. Display, který poodhalil ostře střežené tajemství chytaného 8k Macintoshe. Běžný LCD/PC svět nám dnes představí Asus se 144Hz IPS monitorem a řekneme si také nejnovější informace o výrobě čipu Apple A9 chystaného pro příští generací produktů s „i“ ve jménu. Zakončíme fotografiemi Radeonu R9 390.

    Asus MG279Q nabídne 2560×1440 IPS se 144 Hz a FreeSync

    Společnost Asus se rozhodla v novém monitoru zkombinovat hned několik dobrých technologií. MG279Q je sedmadvacetipalcový model s rozlišením 2560×1440 (to je při této úhlopříčce obvyklé rozlišení) a rychlou elektroniku zvládající řídit panel i při obnovovací frekvenci 144 Hz. Monitor také podporuje technologický systém AMD „FreeSync“, který byl před časem standardizován jako VESA Adaptive Sync a umožňuje variabilní změnu obnovovací frekvence.

    HW novinky

    Jediné z nejnovějších specialit tak tomuto monitoru chybí „hi-dpi“, tedy vyšší rozlišení vyžadující moderní GUI (Windows jím budou disponovat až od verze 10, podpora v Linuxu je roztříštěná: jednotlivá desktopová prostředí si řeší hi-dpi sama). Adaptivní změna obnovovací frekvence (resp. synchronizace obrazu s grafickou kartou) je v rámci standardu DisplayPort nepovinná a k dispozici až od verze 1.2. Jelikož monitor MG279Q není vybaven verzí DisplayPort 1.3, stejně by vyšší rozlišení ve 144Hz frekvenci nemohl s verzí 1.2a nabídnout.

    Použitý displej? Patrně LG.Display

    Sám Asus je pouze výrobcem monitoru, LCD panelu mu dodávají jeho partneři. Špičkou ve vývoji IPS technologie je již delší dobu LG.Display, takže dle dostupných, prozatím neoficiálních informací, je použitý panel zvládající 144Hz obnovovací frekvenci právě od ní. Tuto variantu již LG.Display nějakou dobu nabízí, nově má též verzi omezující nežádoucí jev „IPS glow“ díky použití jiného typu polarizační vrstvy A-TW. Dle TFT Central také LG.Display řeší v nové generaci panelů dosavadní nižší základní kontrast těchto IPS panelů.

    LG prozradila Apple Mac s 8k displejem

    Pokud bychom se drželi posloupnosti informací o 5k rozlišení (tedy 5120×2880), tak prvním, kdo jej světu odhalil, byl americký Dell se svým 5k monitorem UltraSharp. To muselo Apple minimálně mrzet, firma si na „Retina“ fenoménu stvořeném ještě Jobsem celkem zakládala. V 8k už si vlak podle dostupných informací ujet nenechá, LG prozradila, že 8k Mac je v přípravě. Pod názvem „iMac 8k“ o něm hovořily firemní materiály.

    Pikantní je, že k uvedení takovému iMacu by mělo dojít ještě letos. Pojí se nám tak dohromady několik zajímavých otázek. Jako první jistě člověka napadne, jaká asi bude úhlopříčka, protože je jasné, že nic se nemá přehánět. Takže třeba maximálně 32 palců? Uvidíme. Pak je tu ale otázka toho, čím to bude Apple živit. U iMacu připadá v úvahu libovolná varianta interního propojení výstupu z GPU do elektroniky displeje, ale pravděpodobně je nejvyšší čas si říci, že mladý DisplayPort 1.3 s podporou 5k rozlišení, který se vlastně ještě ani pořádně neobjevil na trhu, se tímto stane brzy nedostačujícím. Na rozlišení 8k, ať již 7680×4320, nebo nějaké vyšší, bude potřeba nejnovější Embedded DisplayPort 1.4a (uvedený před dvěma měsíci) a jeho patřičná podpora na straně GPU.

    Nepochybně ale bude 8k iMac vynikající volbou na úpravy RAW snímků v 1:1 zobrazení, samozřejmě pokud uživatel nedisponuje nějakým moderním středoformátem, či full-framem. Podobně jako u 5120×2880 ale můžeme očekávat, že stejným displejem vybavené monitory uvedou v první vlně i Hewlett-Packard a Dell a časem se přidají i další výrobci. UltraHD 8k rozlišení 7680×4320 bude ale primárně doménou příští generace televizorů. Je sice předčasné o ní hovořit, když UltraHD 4k s 3840×2160 teprve začíná svoji životní pouť, ale jak praví klasik: „pokrok nezastavíš“.

    GlobalFoundries se připojila k Samsungu, spustila 14nm FinFET výrobu

    Vleklé problémy megavýrobny TSMC nejprve s klasickou 20nm technologií a posléze její FinFET variantou známou jako 16nm, vyústily v odchody velkých zákazníků ke konkurenci. Samsung a GlobalFoundries před řadou měsíců uzavřely klíčovou dohodu, dle které GlobalFoundries ukončila nerentabilní vývoj vlastní 14nm FinFET technologie 14XM a bude vyrábět čipy této generace shodně se Samsungem. Ten rozjel 14nm výrobu pro Apple (SoC A9) již loni v závěru roku, čímž jistě nalákal i další zákazníky, včetně tvůrců herních GPU: k Samsungu a GlobalFoundries přesouvají své čipy i Nvidia a AMD. Nesmíme zapomínat ani na Apple, který bez ohledu na „BendGate“ iPhonů 6 stále zvyšuje své prodejní rekordy a tak bude svých ARM čipů potřebovat stále více.

    Nově se tak hovoří o tom, že po solidně běžící 14nm FinFET výrobě u Samsungu naběhne na stejnou výrobu ve druhém (tomto) čtvrtletí i u GlobalFoundries, která má licenci na dva typy 14nm FinFET výroby Samsungu: 14LPE (Low Power Early) a 14LPP (Low Power Plus). Nadále tak platí, že touto zcela čerstvou a nejpokročilejší technologií lze zatím vyrábět jen menší a méně komplexní čipy, což, bez ohledu na všechen pokrok, ARM SoC ve srovnání s velkými GPU jsou. Také ale nesmíme zapomenout na Intel, o němž se již delší dobu hovoří v souvislosti s „otevíráním továren“, tedy poskytováním výrobních kapacit a technologií dalším firmám. Intel má továren aktuálně příliš mnoho, poptávka je menší, takže jedna z nových továren dokonce nějakou dobu ležela ladem (zakonzervována), ale jeho 14nm technologie je jednoznačně nejpokročilejší: umí s ní i vícejádrové x86 procesory s vysokými takty.

    XFX Radeon R9 390 na fotografiích

    Může to být výmysl vzniklý v Photoshopu, ale s ohledem na to, že jde o model R9 390, nikoli nejvyšší Radeon R9 390X, nijak nevadí, že karta od XFX neodpovídá očekávání vodního chlazení. Podle prozatím existujících informací ponese Radeon R9 390X celkem 4096 jader, zatímco model 390 bude se svými 3584 jádry částečně deaktivován a tak nejenže nemusí nutně nést stejné chlazení jako vyšší typ, ale výrobci mohou mít od AMD povoleno uvést na trh rovnou nereferenční karty. Vše je zatím v rovině spekulací, takže se nechme překvapit, co AMD (a v tomto kontextu také XFX) chystá.

    HW novinky HW novinky

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.4.2015 06:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    Ach jo. Když už se konečně začínají objevovat 4K monitory s trochu rozumnou velikostí, tak přijdou s 8K o úhlopříčce 32". :-( Ale co holt člověk může čekat od firmy, která vezme smartphone, schová ho do notebook case s jedním USB konektorem a vydává to za technologický hit.
    10.4.2015 08:34 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    Hlavne co z 16:9 nudli, je to naprosto knicemu.
    10.4.2015 08:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    No, u nějaké 40" a víc už bych o 4:3 ani moc nestál, tam už by ta výška byla dost nepraktická (aspoň pro mne).
    10.4.2015 09:22 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    Kdo mluvi o 4:3 ... 16:10 je na jakykoli vyuziti daleko lepsi format, nevsim sem si, ze by se veci delali na sirku.
    10.4.2015 09:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    Tak 16:10 vs. 16:9 by mne vůbec nenapadlo řešit, natož abych jedno pohrdavě naýval "nudlí" a druhé považoval za "daleko lepší".
    11.4.2015 02:25 Sinuhet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    Pokud přejdete z 1920x1200 na 1920x1080, tak vám těch 120px bude připadat jako zatraceně hodně :-)
    11.4.2015 03:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    Ale pokud to bude obráceně, nebude mi to připadat zdaleka dost na to, aby to vyvážilo rozdíl v ceně a šíři nabídky.
    Rezza avatar 10.4.2015 09:22 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    Jj, ja si na telefonu zvykl na 1:1 a ted bych to chtel vsude :D.
    10.4.2015 09:55 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení

    jj , ja chci 21:9

    USE="-gnome -kde";turris
    10.4.2015 10:42 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    21:9 je zaujímavé rozlíšenie (takmer ako 16:9 + ďalší 16:9 postavený na výšku). Vyrába sa aj niečo s väčším rozlíšením ako LG 29 UltraWide IPS Monitor? (pretože 1080 riadkov mi príde dosť málo)
    Josef Kufner avatar 13.4.2015 10:35 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    Já před pár týdny přešel z 4:3 na 16:9 (nový notebook) a jsem s tím spokojen. Konečně si mohu dát pohodlně dvě okna vedle sebe, aniž by z nich byla vysoká nudle. Také to je bližší formátu A4 (na šířku), takže s otočeným notebookem se dobře čtou PDF. Podobnost s formátem A4 (mám 12.5", takže se to liší jen o pár milimetrů) se také hodí při nošení v batohu, neboť to pěkně pasuje s deskami na těch pár papírů, co občas potřebuju.

    V případě desktopu (doku) to vidím tak, že na výšku tolik, abych nemusel moc hýbat hlavou, a na šířku co se vleze na stůl. Tedy nějaký poměr stran je v případě desktopu nezajímavý.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    kyknos avatar 10.4.2015 14:51 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    tak jeste tak snizit sirku o 20 a bude to pouzitelny monitor - nechapu proc porad ty hrozne nudle, to je snad jen ke sledovani porna
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    10.4.2015 18:10 hlasovani | skóre: 1 | blog: zapamatovat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    lol wut? Hardware novinky bez obvyklého bulvárního podtextu? Co se stalo? ah jiný autor, ok první + ode mě pro tento seriál.
    Bystroushaak avatar 10.4.2015 23:05 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    Teď jsi to vytrhl, za to plus si autor koupí něco dobrého k obědu.
    10.4.2015 23:56 Jirka | skóre: 25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    Chci vidět každej pixel, kterej v gimpu namaluju, tady u toho abych si vzal mikroskop :-D
    Dokud to funguje, nešťourej se v tom!...
    Václav 11.4.2015 14:45 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    Gimp už neumí zoom?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    kyknos avatar 11.4.2015 15:03 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    max hodnota zoomu u gimpu je obcas mala i na hrubsich monitorech
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Jendа avatar 12.4.2015 01:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    Mně GIMP umožňuje zoom 256:1, na diskutovaném 8k monitoru se ti tak zobrazí 30x16 pixelů. To je ti fakt moc?
    kyknos avatar 12.4.2015 11:23 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    tak mas nejakou novejsi verzi, ta co mam v opensuse umi porad jen tradicnich 800%
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    12.4.2015 14:30 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    tak mas neco spatne :) v 13.2 je gimp 2.8.14, v te same verzi pod *buntu mam 25600%...
    kyknos avatar 12.4.2015 15:10 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    Příloha:
    ono se k tomu da proklikat jinudy, pravda, ale to je naprd, kdyz ta nejprimejsi cesta nefunguje
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    12.4.2015 15:20 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    ono se k tomu da proklikat jinud
    a klavesnici jsi zkousel pouzit?
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    kyknos avatar 12.4.2015 15:26 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    to opravdu nechci, pokud maluju
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    12.4.2015 15:38 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    neumim si predstavit, ze bych ovladal gimp jen mysi. pouzivat pouze mys je zatrest. zmenit nastroj/provest operaci obvykle trva nekolikrat dyl, nez zmacknuti jedne klavesy na klavesnici.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    kyknos avatar 12.4.2015 15:43 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    to ja si mysli take nedokazu predstavit, bavime-li se o tvorbe nejake rastrove grafiky - ja pouzivam tablet
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    12.4.2015 15:55 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    ja pouzivam tablet
    ja ne, a?
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    kyknos avatar 12.4.2015 16:34 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    a nic, proste ty pouzivas klavesnici, mne to nevyhovuje
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Josef Kufner avatar 13.4.2015 11:05 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    Ono také záleží na tom, jaký tablet. Pokud je to takový ten co se mu otočí klávesnice za displej, tak je lepší mít všechny panely narovnané najednu stranu a ovládat je druhou rukou ťukáním prsty do displeje.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    13.4.2015 12:52 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    pocitam ze pouziva "tablet ala wacom", nicmene stejne, muze tuknout perem na lupu a zoomnout na 2 tahy az do 25600% bez pouziti klavesnice, ale to mu prijde pres ucho ;)
    kyknos avatar 13.4.2015 16:21 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    jiste, toho klikani je ponekud vic

    a dost casto ani neni kam klikat

    vskutku me fascinuje, jak nekdo dokaze vnucovat svuj styl prace ostatnim - me jakozto uzivatele vimu nemuze nikdo ovinovat z maleho vyuzivani klavesnice, ale k malovani ji skutecne nepotrebuju

    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.4.2015 17:20 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    nikdo ti nic nevnucuje, pouze rozporuju to ze tvrdis ze to v tvem gimp nemas, nebo ze to nelze lehce, lze to o stejnem poctu nebo max o 1tuknuti vice nez tvuj postup s pulldownmenu v kterem mas max tech 800 :)
    kyknos avatar 13.4.2015 17:31 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    ne, skutecne to neni o jedno kliknuti vic - a i kdyby bylo, je to spatne, protoze jde o castou operaci
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.4.2015 17:44 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    je o jedno vice, coz je navrat z nastroje lupa na puvodni nastroj :)
    nicmene jak sem psal v jinem prispevku, jakmile to jednou zoomnes, tak uz mas ty hodnoty v tom menu ktere pouzivas viz
    kyknos avatar 13.4.2015 18:31 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    to jeste musism mitten nastroj lupa po ruce, ja mam bezne jen okno s obrazkem
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.4.2015 18:58 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    tak menu Zobrazeni/Priblizeni/Jine, nastavis pozadovanou miru priblizeni, a to se ti prida do tebou pouzivaneho pulldownmenu zoomu na liste :)
    kyknos avatar 13.4.2015 19:49 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    no vis co, to uz jednodussi si to prekompilovat s opravenym menu
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.4.2015 20:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    Mám takový dojem, že kyknosovo motto by mohlo být něco jako Na každé řešení existuje problém :-D
    Josef Kufner avatar 13.4.2015 16:57 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    "Tablety ala Wacom" se dělají i s 12" displejem a vůbec celým Thinkpadem okolo ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    13.4.2015 17:21 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    tak jiste, treba x220tablet z ktereho pisu ;) a presne na nem lze perem v gimpu zoom do 25600% bez doteku klavesnice :)
    12.4.2015 16:27 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    Příloha:
    existuje pro zoom neco primejsiho nez "+ a -" ? :)
    nebo do pole zoom vlozit konkretni vlastni cislo ?
    nastavene kolecko mysi pro zoom in/out ?
    kyknos avatar 12.4.2015 16:36 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    budu se asi opakovat, ale nepovazuji za pohodlne prehmatavat na klavesnici

    nehlede na to ze kdyz kreslim nebo maluju, casto ji mam odsunutou uplne nekam do riti, jednou rukou tabletuju, druhou treba pracuji s predlohou

    leda tak pedaly, coz jsme uz videl par lidi pouzivat :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    12.4.2015 18:24 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    jakmile to zmenis jednim ze zpusobu co jsem napsal, lze to pak uz vybrat mysi z nabidky kde ti to chybelo, viz ta priloha...

    pokus mas ale klavesnici i mys s koleckem kilometr daleko, muzes udelat toto:
    1. vezmes do ruky wacom pero
    2. vyberes perem nastroj lupa
    3. 1-2x oznaceni zoomu perem a jsi na zoom 25600% ;)
    kyknos avatar 12.4.2015 19:15 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    no proste pres ucho
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Jendа avatar 12.4.2015 18:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    Aha, já nabídku neřešil (pokud nechci explicitně třeba 1:1), i v jiných aplikacích používám ctrl+kolečko myši.
    11.4.2015 08:59 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    Koukam, ze zmena autora serialu prospela. Jsem rad za konec antiapple kampane pana jezka, ktera nema v serioznich clancich co delat. Pan jezek nepsal spatne, ale svymi nazorovymi vylevy clanek vzdy degradoval.
    11.4.2015 11:29 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    tak ono neni treba rozmazavat ze monitor od Apple se bude jiste prohybat, rusit mobilni signal kdyz kolem projdes, zlate prvky budou mit mene zlata, obcas ohluchne, nebo budou nemy, slaba wifi bude kvuli ochrane uzivatele, kdyz na ovladac sedne poucha deaktivuje otiskem prstu deskou pojistku, ale neboj cena bude dostatecne vysoka aby pokryla takoveto vychytavky ;)
    11.4.2015 15:52 Ondřej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    A taky všude cpal foťáky od pentaxu.
    kyknos avatar 11.4.2015 16:16 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    coz byvalo na tech clancich casto to nejzajimavejsi
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    11.4.2015 16:23 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    Pravdou je, ze v tomto se byvaly autor vyznal a umel psat zajimave. Jeho subjektivni nazory vsak uroven clanku obcas silne degradovaly.
    11.4.2015 10:38 linear | skóre: 9 | blog: pozor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    8K má smysl pro monitor 40" a větší, možná Apple chce všem vytřít zrak takovým modelem. V případě 40" monitoru, což dneska jako velikost už existuje (ale ne v 8K), 8K rozlišení má stejnou hustotu bodů jako 10" FullHD tablet, což mi přijde OK. Hry si to mohou snížit na FullHD, v to bych problém neviděl. Obrazovka 40" 8K Applu by opravdu mohla vypadat na míle vzdálená 28" 4K klasice na PC, a Apple by si zase mohl říct o nějakou extra cenu. To je jejích systém a já jim to neberu. Někdy správně vycítí, že něco dlouhodobě stojí za hovno, jako třeba u mobilních telefonů když přišli s Retina displejem a všichni ostatní měli displeje na hovno, zlepší to, a vydělají. Teď správně vycítili, že monitory PC stojí za hovno, každý kdo uvidí pořádný 8K IPS monitor 38"-40" uvidí ten obrovský rozdíl oproti toho co mají v "Datartu" PC zoufalci a koupí si předražený iMac. Já si počkám na "generic" výrobce, ale jsem rád za průkopnictví Applu, protože takovej Acer by sám nikdy s 8K monitorem nepřišel. Všichni co považujete 8K za nesmysl, za pět let budete považovat FullHD monitory za totální shit.
    kyknos avatar 11.4.2015 11:19 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    Všichni co považujete 8K za nesmysl, za pět let budete považovat FullHD monitory za totální shit.

    nevim nevim, ja povazuji za totalni shit soucasnou generaci 16:9 a nechapu, proc se neda koupit slusny monitor 1600x1200, ktery mi stale prijde idealni
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    11.4.2015 11:21 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    sam riks ze 8K ma vyznam pro 40" ... proc by za 5let mel nekdo s prumerne 24" LCD povazovat FullHD za shit ? protoze si pred tu 24" budem davat lupu ? ;)

    FullHD tu mame nejakejch 10let, ze by vsichni povazovali HDReady za shit asi take neni pravda, protoze HDReady porad v NB vladne, a kdyz by to nikdo nekupoval tak to vyrobci uz nevyrabej... rozdil mezi HDReady a FullHD je v praxi pritom mnohem vetsi...

    btw: Apple neni first, uz pred rokem Sharp spolecne s partnery predstavil prototyp 8K 13" OLED panelu :)
    http://news.oled-display.net/sharp-and-sel-showcase-a-13-3-inch-8k-oled-panel/
    11.4.2015 21:04 bogo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    Ano, spravne vyciti ze neco stoji za... a je to fajn. Nicmene:
    Všichni co považujete 8K za nesmysl, za pět let budete považovat FullHD monitory za totální shit.
    To asi tezko, zvlast kdyz se bude opakovat situace jako se 4K - prvni snad ~4 roky vsechny monitory bud 30Hz, TNkovy display, nebo nejake jine oj**avky, krom rozliseni to dobrym FullHD monitorum nesahalo ani po paty. I ted kdyz se podivam na nabidku.. "Úchvatný 4K UHD monitor pro profesionály" podivam se pod to.. typ displeje: TN... LOL ze profesionalni, my *ss...

    Soude podle zkusenosti s 4K, za pet let muzem mit prvni 8K monitor s rozumnou cenou (tj ne pul mega), co nebude absolutni sr**ka. Ano Apple bude mit uz ted 8K + 40", ale v cene, ktera nic na trhu nezmeni...
    11.4.2015 21:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
    Hmm, tak ve chvíli, kdy dorazí 8k, budou možná už aplikace připraveny na FullHD. Ale spíš jsem jen nemístně optimistický.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.