abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    včera 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    LINUX-CNC

    19.10.2013 06:47 | Přečteno: 4364× | CAD

    Nazdar, bazar. Protože Bedňa se nepochlubil zde na abíčku tak to musím udělat já. :-)

    Před časem se mě Bedňa ptal na jabberu jestli má koupit jednu malou CNC frezku. A jelikož jsem odpověděl kladně tak se Bedňa chopil příležitosti a pořídil stroj myslím asi za 50k!

    No a tu je výsledek!

    Teďka nevim, ale napadlo mě že předvést stroj na LinuxAltu by bylo boží! Bedňo jestli jsi se nepřihlásil tak jsi kokos! :-)))

    No a jaké jsou plány? Musím si udělat čas a doject na Slovač za Bedňou a krom vypití hektolitrů borovičky započít kopírování stroje, tedy vytvořit opensource CAD data a výkresy pomocí kterého by jsi mohl kdokoli sestrojit vlastní CNC stroj. Ono totiž nejde jenom o frézování, stroj by se měl dát, pomocí změny hlavy, změnit klidně na 3D tiskárnu. Můj plán do budoucna je změnit tento stroj na univerzální replikační nástroj, který zvládne vyrábět věci domácích potřeb a přispět k budoucímu hnutí FREE-Engineering na světě. Proto vlastně se snažím investovat vlastní prostředky do různých softíků, které mají napomoci Free Engineerům na celém světě k tvorbě svobodných počinů, tak aby alespoň ti schopní získali prostředky ke své svobodě.

    Slunce v duši! :-)        

    Hodnocení: 90 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.10.2013 11:12 Ondřej Pavlíček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Zdar bejku, na foru http://www.c-n-c.cz/ je to tom dost zajímavejch informací a spousta jinejch bejků, co už mají postavenejch několik strojů. Třeba by mohli uvolnit dokumentaci :)
    Bedňa avatar 19.10.2013 18:44 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    c-n-c.cz ponám ale väčšina ľudí kutí pre seba. Sú tam aj ochotní ľudia, tak by možno šlo niekoho ukecať aby svoj výtvor zverejnil ako slobodný hardvér.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    stativ avatar 19.10.2013 11:33 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Hele, ale to by nemělo bejt tak těžký zkonstruovat, ne? Začal bych s něčím jednodušším, co by umožňovalo posun jen ve třech osách bez rotace. Na to by stačila nějaká bytelnější 3D tiskárna (aby se to netřáslo), kde by místo trysky na plast byla přidělaná vrtačka s frézou. Potom by se dalo pokračovat přidáním rotace té vrtačky.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    stativ avatar 19.10.2013 11:34 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Příště bych si měl ten blog nejdřív přečíst a ne začít psát hned po tom, co se kouknu na pár fotek…
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Max avatar 19.10.2013 12:13 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Zdá se mi to, nebo Bedňa při frézování vůbec nechladí/nemaže?
    Nevím, co to je za matroš, ale i kdyby dělal dural, tak musí lejt a lejt, takhle bude mít zachvíli v háji frézku, silně nekvalitní a nepřesný povrch.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    19.10.2013 12:28 asdf12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Dural se nemaže, ale chladí třeba alkoholem. Jinak se to celý zalepí.
    19.10.2013 13:07 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    mozna se maze alkoholem ten kdo obsluhuje tu frezku tak je mu to potom jedno :-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Max avatar 19.10.2013 22:41 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Vím, možná jsem to nepřesně formuloval.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Bedňa avatar 19.10.2013 18:34 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Chladím to ručne, to je pohode, alebo zvolím nízke otáčky a pomalý posuv, no kámoš čo robí na frézke mi povedal že je to blbosť a ničím nástroj. Máš pravdu že pri vyšších otáčkach dural teče a dokonca sa horúce špony dokážu zvariť takže za nástrojom vzniká ničo ako zvar :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Max avatar 19.10.2013 22:45 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Teď jsi mi něco připomněl z mé strojařské praxe :D. Bylo to v začátcích studií a byli jsme na praxi. Mistr ukazoval vrtání. Jednomu ze spolužáků řekl, ať jde k němu a chladí vrtání. On před tím neposlouchal, nebo nevím, prostě se naklonil k tomu vrtáku a začal na něj z hluboka foukat :D. Následný výraz našeho mistra byl vskutku originální :D.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Bedňa avatar 19.10.2013 23:06 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    To verím :D
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    vlastikroot avatar 20.10.2013 11:01 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Ja vsechno chladim lihem :-D BTW, friction drill
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Bedňa avatar 20.10.2013 14:58 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    To mi pripomenulo ako som roztavil frézu na antikore a pri tom som chladil, len otáčky boli moc vysoké :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    frEon avatar 19.10.2013 14:40 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    mrda :-)

    Neco takovyho mam taky v planu si vyrobit. Akorat jsem jeste nevymyslel, jak to udelat dostatecne presne v domacich podminkach, aby mi nekde neco nedrhlo na linearnich vedenich a pod... A sousedi v cinzaku by me asi zabili, kdybych to doma pustel casto :-D Ale nic z toho neni neresitelnej problem.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    19.10.2013 14:44 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    http://www.cncshop.cz/linearni-vedeni_c
    frEon avatar 19.10.2013 17:25 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    jo, vim o tom (i tak dik :-) ). Ale potrebuju dat 2 rovnobezne aby po nich neco mohlo stabilne jezdit. A pokud to dost rovnobezne umisteny nebude, tak se casem stejne znicej.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Bedňa avatar 19.10.2013 18:41 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Pred rokmi som so stavbou aj začal ale zabalil som to. Keď som sa teraz do toho chcel znovu pustiť a zrátal som náklady tak sa pod 30tisíc českých nedostaneš, teda pokiaľ sa bavíme o slušnej kvalite, toto mi prišlo ako dobrá kúpa, s tým že os X a Z je zo sériovej výroby a nie robená na kolene.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    frEon avatar 20.10.2013 16:55 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    jo, ja jsem dosel k podobnemu zaveru, akorat pro me nebyla prekazkou celkova cena jednotlivych dilu, ale spis vybaveni, ktery bych potreboval k jejich sestaveni dohromady. Rucni vrtacka a pasovej metr nestaci ;-) mereni rovnobeznosti, rovinnosti a pod neni zas takova prdel.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    21.10.2013 04:24 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Hele, vono když by se udělalo OpenSource CNC tak jednotlivý díly by sis nechal vyrobit celkem za babku někde na nějakým jiným CNC frezce. :-) A pak by jsi potřeboval jenom imbus klíče a jedeš. :-) Jenom to prostě zkreslit. :-)
    Dreit avatar 19.10.2013 17:14 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC

    Kdyby někdo chtěl, tak můžu někam postnout fotky CNC frézy, kterou jsme našli na škole. Stačilo nainstalovat LinuxCNC, naučit se správnou posloupnost tlačítek (v programu jsou dva vypínače + parkování os) a už jsme si jezdili. Strojaři nám slíbilli i třetí osu s vrtačkou, ale krátce před mojí maturitou přestala fungovat jedna z os (myslím že X) a už se nám to nepovedlo vyřešit.

    Elektronika se skládala z obvodu L297 a několika výkonových tranzistorů (lze nahradit obvodem L298). Schéma jsem si nafotil, ale kvalita je nevalná - popisy součástek nepřečtete. Na druhou stranu to ani není potřeba, RC článek je popsaný v datasheetu a na zbytku není co zkazit :-D

    Motory se nepěkně zahřívaly, ale měly sílu. Závitové tyče měly převod 1cm/ot., motor měl 0.04Nm a museli jsme opravdu hodně zabrat, abysme motor "utrhli" a protočil se :-)  Na škole už jsem ale přes rok nebyl, kdoví, třeba někdo vyměnil motory, dodělal třetí osu a fréza funguje ke spokojenosti všech...a nebo taky ne.

    Nope
    Dreit avatar 21.10.2013 16:22 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Přílohy:

    Vzhledem k velkému zájmu (:-D) přikládám fotky toho, co jsme ve škole tehdy našli. Třeba pochytíte nějakou inspiraci :-)

    Nope
    Dreit avatar 21.10.2013 16:27 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC

    K odporům u motorů (v krabici s větráky) - mistrovi se nelíbilo jak hřejí motory a tak vrazil k motorům do série hrst odporů s celkovou hodnotou v jednotkách ohmů.

    Nope
    Bedňa avatar 21.10.2013 20:19 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Na škole sme ku krokovým motorom navíjali odpory z odporového drátu a tie topili tiež :) Dnes už kúpiš hotový výkonový stupeň, kde je to všetko poriešené.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Dreit avatar 21.10.2013 20:32 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC

    Co jsem koukal do datasheetu (jako jeden z mála na škole jsem uměl použitelně anglicky), tak se to dá snad ovlivnit RC článkem u obvodu L297, ale to mistra fakt nenapadlo ani zkusit :-(

    Nope
    Bedňa avatar 21.10.2013 23:00 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    To vyzerá dobre, tak tam by sa s tým už fakt dalo vyhrať.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bedňa avatar 21.10.2013 20:20 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Dík za fotky.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Dreit avatar 21.10.2013 20:32 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC

    Není zač, spolupracovník prohlásil něco ve smyslu, že tak dobrý provedení nečekal a že je to na školu na hodně dobrý úrovni :-)

    Nope
    Bedňa avatar 19.10.2013 18:51 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    LinuxAlt? Teda možno fajn len tak spropagovať že je možné pod Linuxom v strojárine existovať, ale fundovaná prednáška by bola tak na osem hodín bez prestávky :-) Chcem písať články o HW, elektronike, ovládanie CNC a softvér okolo, je to fakt rozsiahla téma.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    PepaSFI avatar 19.10.2013 20:01 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    eště se nauč něco o obrábění, ten svěrák ti tam ty upínky drží jako onen příslovečný pes ježka. Když se ti to pohne tak zničíš nástroj i výrobek a když to uvidí nějaký obráběč tak si pomyslí něco o "šikovným" ajťákovi.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Bedňa avatar 19.10.2013 20:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    To máš pravdu :-) Najprv som nevedel na čo sú tam tie schodíky na upinkách ale už viem :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    gtz avatar 19.10.2013 20:18 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    To si Bedna utáhnul opasek a pořídil si CNC na doma nebo to bylo do hokny?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Bedňa avatar 19.10.2013 20:29 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Zatiaľ na doma, no už by som si trúfol aj niečo vyrobiť. Teda na budúci týždeň idem vyrábať odlievaciu formu, tak uvidíme.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    gtz avatar 19.10.2013 21:44 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    To já bych doma pro to nenašel pochopení.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Bedňa avatar 19.10.2013 23:07 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Je to doma v dielni, takže v poho .)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Agent avatar 19.10.2013 23:31 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Dala by se místo vřetena použít prachobyčejná vrtačka?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Grunt avatar 19.10.2013 23:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Když by si dělal díry, tak proč ne? Nedostal by si CNC řízený soustruh ale počítačem ovládané vrtací centrum.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bedňa avatar 20.10.2013 01:04 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Dala a je to dosť bežná prax na lacnejších frézkach kde je vreteno vŕtačky z TESCO. Otáčky môžeš potom riadiť ovládaním priamo na vŕtačke. Čo môže byť problém je hluk a prípadná voľa na ložiskách. Hlavne ten hluk by mi vadil.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bedňa avatar 20.10.2013 01:07 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Aby som to upresnil volil by som radšej hocijaký asynchrónny motor bez uhlíkov. Pretože komutátor dokáže vytvoriť pekný hluk.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    PepaSFI avatar 20.10.2013 09:18 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    ta vůle na ložiskách je taky problém. Vřeteno běžných vrtaček je stavěné na zátěž ve směru osy, příčné síly se moc neřeší. Jenže fréza pracuje převážně právě při bočním pohybu a narozdíl od vrtáku zabírá nesouměrně. Pokud to vřeteno není na to stavěné, ložiska se přetěžují a když tam je vůle tak to v záběru kmitá, prostě to začne drnčet. Neuděláš slušný povrch, trpí nástroj i konstrukce frézky.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Agent avatar 20.10.2013 19:41 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Jo díky za objasnění. Taky mě to mohlo napadnout. Jak píše grunt, spíš by to byla taková vyvrtávačka. Ale na občasný frézování do dřeva by to mohlo stačit.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Grunt avatar 20.10.2013 22:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Ale na občasný frézování do dřeva by to mohlo stačit
    Na to rovnou zapomeň. Vrtačka je na vrtání, ne na frézování a kór do dřeva.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Josef Kufner avatar 21.10.2013 01:45 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    A co té vrtačce dát lepší ložiska a to okolo, aby mohla být pěkně multifunkční?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.10.2013 04:26 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    V podstatě by to šlo. Udělat pořádné vřeteno a rotaci už by jsi udělal čímkoli. :-)
    Grunt avatar 21.10.2013 09:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Tady jsem to myslím viděl.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 19.10.2013 22:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Too late. Diskuse už proběhla. Ale jinak je to mnohem lepší nápad než svobodný CAD. Výkres, nářezáky rámových profilů, BOM, schémata elektroniky…RT-Linux moc nevím, takže asi nějaký ovládací jednočip s programem. Ani nemusíš vymýšlet takové cipoviny jako sebe-replikační stroj.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    21.10.2013 04:27 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    No jooo jsem si nevšiml. :-)) Jop tak teďka se do toho jenom pustit. :-) Do dvou týdnů bych měl dodělat své dva stroje tak potom bych měl mít čas. :-)
    Bedňa avatar 20.10.2013 02:49 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Teším sa na teba priateľu!
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    20.10.2013 09:03 hmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Je to nejaka uchylka psat "doject" namisto normalniho "dojet"? Tohle musel vymyslet nejaky retard...
    PepaSFI avatar 20.10.2013 09:26 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    spousta užitečných rad k obrábění se dá najít tady www.tumlikovo.cz . Řezné rychlosti, postupy, nástroje, prostě všechno co se může hodit.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    21.10.2013 04:28 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Díkes díkes. Odkaz se hodí, sic jsem už na tyhle stránky narazil ale úspěšně zase zapomněl. :-))
    21.10.2013 11:07 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Neni to tema, ktere by me zajimalo, ale tady je jeden zajimavy CNC tutorial.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    21.10.2013 08:56 gsnak | skóre: 22 | blog: gsnak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Oprav ma, mozno sa mylim ale nie je najtazsie (z hladiska presnosti) vyrobit tie kolajnicky na ktorych to chodi. A tie imho na tej frezke vyrobit nepojdu (aby to malo pozadovanu presnost a zaroven bol material dostatocne pevny/kvalitny).
    Čo Rys, to vrah!
    Bedňa avatar 21.10.2013 11:04 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Vedenie samozrejme treba kúpiť hotové.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    21.10.2013 16:00 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    jak říká Bedňa. Kolejnice koupíš. :-) Jde o to jak vyrobit/poskládat funkční stroj protože tam je největší přidaná hodnota. Kolejnice je polotovar stejně jako šrouby a ty koupíš od kohokoli. :-)
    22.10.2013 08:34 gsnak | skóre: 22 | blog: gsnak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Ok, uz chapem, myslel som ze sa to postavi na zelezny kvader 1x1x1m a ono sa to samo zreplikuje.
    Čo Rys, to vrah!
    Grunt avatar 22.10.2013 09:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Na to by si potřeboval ještě aspoň jeřáb.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    22.10.2013 09:25 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    :-))
    Josef Kufner avatar 22.10.2013 13:16 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Nebo to může vypustit do dolu a vylezou dva.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Dreit avatar 22.10.2013 15:48 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC

    Samovolná přeměna hmoty na energii, wow!

    Nope
    23.10.2013 09:26 gsnak | skóre: 22 | blog: gsnak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LINUX-CNC
    Ako, myslel som tym ze sa to polozi na ten kvader, zapne sa to do elektriky a az tak sa to samo zreplikuje.
    Čo Rys, to vrah!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.