Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.
Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].
JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.
Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).
Najnovsia verzia specifikacii implementuje najma definicie stylov, t.j. pre prekladove textove vrstvy je mozne zadefinovat fonty, ktorymi sa budu jednotlive styly vykreslovat. Boli rozsirene aj typy "text-area", ktore je mozne takto stylovat: formal, sign, heading, letter ...
Bola pridana moznost nastavit tzv. "page transition types", t.j. pre prechode z jednej stranky na druhu sa pouzije rozny druh animacie, ktory je mozne pre konkretnu stranku zadefinovat: fade, blend, scroll_right, scroll_down
Bol pridany novy element "jump", ktory sluzi na prechod na inu stranu v komikse. Je ho mozne pouzit na interaktivnu stranku z obsahom knihy prip. na typy komksov, kde si citatel vyberie, ako chce v pribehu pokracovat ("choose your own adventure")
Boli rozsirene aj typy pre autorov (Photographer, Editor, Assistant Editor), pridany "content-rating" element a celkovo su specifikacie konsistentnejsie.
Najvacsia zmena v ACBF Editore je moznost automatickeho rozpoznavania komiksovych panelov a bublin. Pouzita je kniznica OpenCV a niekolko jednoduchsich algoritmov, ktore sa to snazia dosiahnut. Samozrejme to nefunguje bezchybne, je tam viacero uskali, ktore treba prekonat a pisu sa na to vo svete aj dizertacky, ale ak su panely jednoznacne vyclenene funguje to vyborne aj s pomerne jednoduchym algoritmom, ktory som bol schopny vyprodukovat bez predosleho hlbsieho studia "Computer Vision".
Ak som bol doteraz trochu skepticky voci tomu, ze auta budu jazdit v premavke lepsie ako ludia, tak vsetky moje pochybnosti tymto uplne zmizli
Dalsie zmeny v ACBF Editore boli:
Nejake dramaticke zmeny sa v ACBF Vieweri neudiali, no stale sa pomaly vylepsuje:
V prehliadaci pre Android sa ziadne zasadne zmeny neudiali. Najma sa v nom synchronizuju zmeny z desktop prehliadaca, hlavne co sa tyka podpory novych specifikacii a opravy chyb, takze plati zhruba to, co je vyssie pre ACBF Viewer s tym, ze ACBF Viewer for Android nepouziva SQLite databazu.
Okrem vyssie uvedenych technickych zmien, vznikla nova stranka cisto pre komiksy v ACBF formate - acbf.info. Stranka je na Bluemixe a je napisana v Node-RED.
Do ACBF formatu boli takzie skonvertovane viacere dalsie komiksy: The Bizzare Cathedral, Misery Depot a Ubunchu Vol. 1 .
Wolthera van Hövell tot Westerflier vytvorila Comics Project Management Tools plugin pre kresliaci program Krita, ktory okrem ineho vyuziva ACBF format, do ktoreho dokaze vyexportovat komiks nakresleny v tomto programe.
Projekt sa nachadza na launchpade: https://launchpad.net/acbf
Screenshoty z ACBF Viewera a Editora je mozne najst na Google+.
Wiki stranky projektu su na acbf.wikia.com, kde možno nájsť viacero užitočných informácií.
Tiskni Sdílej:
Ale ako cvicenie si mozes spravit prevodnik z ACBF do SVG. Som zvedavy na vysledokVeľmi rád, ale však to poznáš, času je málo a venujem ho zas veciam ktoré trápia mňa