abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 15:44 | IT novinky

    Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    27.5. 15:11 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    25.5. 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 946 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Windows Mobile, systém v rozkladu

    3.12.2008 11:37 | Přečteno: 3601× | Linux

    Už od února jsem majitelem PDA značky HTC, na kterém běhá Windows Mobile. To okolní linuxáci často komentují slovy "Ha zrada", aniž by tušili, jaká muka taková věc přináší.

    Největší vadou Windows Mobile je, že se chovají jako desktopová Windows. Nikdy jsem nevěřil tvrzení, že se Windows rozkládají jen vinou instalovávaných a odinstalovávaných aplikací - WM mi teď předvádí, že to skutečně pravda není, a teď si představte, že s tím máte třeba telefonovat.

    Takže až mě potkáte a uvidíte Windows Mobile, máte mě litovat!        

    Hodnocení: 89 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Windows Mobile, systém v rozkladu, obrázek 1 Windows Mobile, systém v rozkladu, obrázek 2

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.12.2008 11:49 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    Asi zacinam byt rad, ze jsem vydrzel na Palm OS a odolal vabeni microsoftiho systemu. Pokud to tak vypada na vetsine WM telefonu, tak je to docela sila...

    Uz aby tu byl poradny linuxovy telefon (by ACCES nebo Palm), ktery ma task-based a ne file-based UI (aka Zen of Palm).

    the.max avatar 4.12.2008 23:03 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    ja se nechal zlakat pozlatkem a 'modernosti' a koupil e-tena. Uz jsem se zarekl, ze tu sr*cku nebudu komentovat, nicmene po par dnech jsem se vratil spatky ke svemu Treu650 a najednou se divil jak je vsechno svizne, jak vsechno funguje... pockal jsem az si kolega ze stejneho e-tena presune kontakty zpet do telefonu a poslali jsme je na reklamaci (oba se stejnymi problemy, jen ten muj jich mel vic (mozna jsem jich objevil vic)). Hned ten den co se mi vratil z reklamace sel za polovinu ceny do sveta a byl jsem rad, ze jsem dostal alespon tu polovinu.

    UZ NIKDY!!!!! nechci zadny experiment s WM. Lidi, nekupujte si to. Kor pokud mate Palmy. Zesedivite, vypadaji vam vlasy a zemrete minimalne o 10 let drive, protoze tolik stresu a problemu jako s WM si jen tak nekde neuzijete.

    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    regine2 avatar 3.12.2008 12:01 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    Můj spolupracovník sedící právě naproti mě nákupem a provozem HP iPAQ před asi 3mi lety s WM doslova odradil od nákupu PDA. Zůstávám u dvou zařízení - mobilu Siemens a organizeru Casio. WM mu totiž úplně stejně blbne a ve chvíli, kdy má přijmou či volat, tak si OS něco dělá nebo vypadne a nutný restart. Jak je na to Palm nevím.

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    3.12.2008 12:05 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    Proc litovat? Kdo chce kam, az se ucho utrhne :-)
    default avatar 3.12.2008 14:34 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    JoJo, jak říká bratr: "Každý svého Exploreru debuggerem…"

    Luk avatar 3.12.2008 12:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    Mám též HTC se systémem Windows Mobile a jsem v zásadě spokojen. A to tam používám všechno možné - telefonování, SMS, e-mail, web (přes Operu Mini), navigační SW (TomTom, Google Maps, NoniGPSPlot), kalendář, poznámky, foťák, sdílení internetového připojení atd. Na problémy s telefonováním jsem nenarazil, zatím to vždycky fungovalo. Jediné, na co si mohu stěžovat, je rychlost odezvy - někdy by to opravdu mohlo být rychlejší. A také vlastně na to, že si občas nechtěně zapnu foťák nebo hlasovou volbu (tlačítka na boku).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    carnero avatar 3.12.2008 12:43 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    Taktez mam mobil od HTC a stezovat si nemuzu. Vse funguje spolehlive a stale, restart me nepotkal uz asi mesic (posledni byl kvuli instalaci .NETu nebo tak neceho, nikoliv zasek). A na odezvu si stezovat nemuzu. Drive jsem mel Siemens S75 nebo Nokii E50 a to byly teprve odezvy... ci spise vetsinou nebyly. Soucasny mobil je pravda vykonnejsi, ale to me z uzivatelskeho hlediska moc nezajima, dulezite je, ze na me prikazy reaguje velmi svizne. Nepada, nekouse se, neodpojuje se, lidi se mi vzdycky dovolaji, SMS vzdycky dojdou.

    Obcas premyslim, zda ostatni (ty kteri si na WM stezuji) to neumi, pouzivaji neodladene aplikace, maji smulu... nebo proste ja mam jen obrovske stesti, ze mam mobil bez problemu. Ale ani na PDA s WM jsem si nemohl stezovat, tam byl jen obcas problem s nedostatkem pameti. Coz bych nevidel jako problem WM jako spis narocnych aplikaci typu iGo.

    I pres narky ostatnich bych si WM zarizeni koupil rad znovu (tot shrnuti zkusenosti, je celkem jasne "kup si co chces").

    3.12.2008 12:09 Khell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    Bylo by fajn, kdybyste napsal, co máte za zařízení (a s jakou verzí OS a firmware pro radio). Tohle vypadá, že flash novějšího firmware pro radio by vám měl vyloženě pomoci - protože vaše problémy ani tak nesouvisí s WM jako takovými, jako spíš s problémovým telefonním modulem, resp. jeho firmware.

     

    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.12.2008 13:15 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    To si právě moc nemyslím. Jak firmwarem vysvětlit, že to dřív nedělalo, a teď je to k zbláznění?
    3.12.2008 15:26 Khell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    Stačí i nějaká jinak nepozorovatelná změna na straně provozovatele sítě. Nebo vám v tom něco odešlo, to se koneckonců čas od času taky stane. A nebo vám pomalu "odchází" SIMkarta (nebo má zoxidované kontakty - i to dokáže udělat spoustu srandy).

    Jestli je to sw problém se dá vyzkoušet hard resetem celého zařízení.

    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.12.2008 17:37 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    Hledání příčin podobných chyb tímhle způsobem mi přijde vyloženě absurdní. Zajímalo by mě, jestli se podobným způsobem hledají omluvy na desktopová Windows, když se po čase začnou hromadit problémy :-) Kdyby byl problém se sítí, tak to nepůjde vždycky v nějaké situaci - to ale není moje situace. Kdyby byl problém se SIM kartou, tak by nezabral restart nebo by nešly jiné operace v síti.
    Jestli je to sw problém se dá vyzkoušet hard resetem celého zařízení.
    Což je přesně věc, co dělat nechci.
    3.12.2008 19:06 Khell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    Já chápu, že jste si vzal do hlavy, že "za to můžou Windows" a odmítáte připustit, že chyba může býti  v nečem jiném. Nicméně, dokud neuděláte alespoň HR abyste vyloučil vliv zaneseného OS, tak se tak trochu nemáme o čem bavit.

    A jestli máte pocit, že změny v GSM síti či "opotřebování" SIM karty nemůžou mít na chod zařízení vliv, tak v tom případě jsem opravdu zvědav, na co to budete svádět, až vám podobným způsobem začne zlobit jakýkoli non-WM mobil (protože a to pro vás možná bude šok - vaše problémy až na poslední dva jsou naprosto generického charakteru a čas od času k nim dochází k u mobilů všech značek a lhostejno s jakým OS a to si ještě tím úplně posledním nejsem jist, jestli taky tak trochu nespadá mezi ty generické a jako takové mohou mít tucty příčin, včetně mechanického poškození telefonu).

     

    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.12.2008 19:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    jste si vzal do hlavy, že "za to můžou Windows" a odmítáte připustit, že chyba může býti v nečem jiném
    Je zajímavé, že jsem chtěl napsat opak o vás :-)

    To mi vysvětlete, jak by špatný kontakt u SIM karty mohl způsobit nemožnost připojit GPRS, když mezitím ostatní GSM služby jako hovory a SMS fungují, je možné restartovat GSM modul a zadat PIN, ale GPRS začne fungovat až po restartu OS.

    Nebo jak by se změna v GSM síti mohla negativně projevovat jen dokud nerestartuju OS :-)
    4.12.2008 00:25 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    Bylo by fajn, kdybyste napsal, co máte za zařízení (a s jakou verzí OS a firmware pro radio). Tohle vypadá, že flash novějšího firmware pro radio by vám měl vyloženě pomoci - protože vaše problémy ani tak nesouvisí s WM jako takovými, jako spíš s problémovým telefonním modulem, resp. jeho firmware.
    To si nemyslím, měl jsem obdobné problémy na motorole s WM 2003. Nejtypičtější byly stavy, kdy se mi nikdo nemohl dovolat, přestože telefon byl zapnutý a tvářil se korektně. Pomohl až reboot. Nebo variace na tuhle chybu, kdy se telefon na místech se slabým signálem odasocioval od BTS a už tak zůstal až do rebootu OS nebo GSM. Náhodná "zavěšení" uprostřed hovoru taky nebyla zrovna řídkým jevem. Během hovoru s důležitým zákazníkem nebo nadřízeným opravdu potěší.

    A znám dost lidí kolem sebe, co mají nebo měli stejné nebo podobné problémy na dalších founech s WM, včetně jednoho managera, co si stěžoval, že od té doby co má nějaké MDA, se mu každou chvíli někdo nemůže dovolat. Takže náhoda to asi nebude.
    3.12.2008 12:24 Klikyhák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    Osobně jsem po přechodu z PalmOS také dost nadával co že je to za pasystém. Multitasking který všichni tak velebili byla ze začátku pro mě noční můra. Pak jsem objevil ten svůj nejlepší taskmanager (quickmenu 2.7) a rázem bylo vše ok.

    Dneska mám v telefonu výbornou extrarychlou romku wm6.1, pár svých oblíbených aplikací  a už bych možná ani zpátky k palmu nešel.

    Pokud jde o prodlení při příchozím hovoru, je to nešvar wm. Zkusil bych se podívat po prográmku fastcall.cab který by toto měl z části řešit.

    Ostatní problémy na svém strojku nemám, být vámi flashnul bych tam nějakou jinou romku.

     

     

     

     

     

    3.12.2008 12:37 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    Mel jsem s E-tenem X600 podobne problemy ... a to i po upgradu firmware. Nakonec jsem si uvedomil, ze to za to nestoji a presel jsem zpet ke svemu Siemens C25 :)

    rADOn avatar 3.12.2008 12:38 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    Chá, chá, a to jsem si myslel že jenom Freerunner má problemový software.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    the.max avatar 4.12.2008 23:09 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    tak u FR je alepson nejaka realana sance ze se to casem poda, coz u WM se rict neda. Mel jsem pred lety iPaq 3630. Pokud jsem toho po nem moc nechtl tak se to i dalo pouzivat. Co jsem mel e-tena, ktery byl o nekolik let novjedi, nekolikanasobne vykonnejsi atd.. tak byl tez nekolikanasobne pomalejsi, nestabilnejsi atd... Pripada mi, ze WM se misto aby se zlepsoval, tak se zhorsuje. Co se tyka te 'vlastnosti' pri prijmu prichoziho hovoru, tak to uz jsem mel i na tom iPaqovi (s GSM jacketem) takze to opravdua si nebude bug, ale featura, kdyz je to tam uz tolik let a nikdo s tim nic do ted neudelal.

    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    3.12.2008 12:53 joka x3m | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    HTC Touch Diamond, odozvy rýchle (pozor na veľké mp3 ako zvonenie, potom sa stáva, že chcvíľu trvá pokiaľ začne zvoniť), inak plna spokojnosť, je to rýchle, od leta sa mi iba 2x sekol, ale to aj Motorola Razr2.... funguje GPRS, EDGE, 3G.... pripaja sa automaticky bez problemov, fotak slušný.... hlasitosť hovoru dostatočná aj s rezervou

    WindowsMobile by som si znova zobral :)

    skús nový firmware, prípadne pozri či tam nemáš nejakú "divnú" aplikáciu :)

    3.12.2008 13:12 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    Hm mám WM v MDA od HTC už asi dva roky a nemám si zatím na co stěžovat. Kromě špatného zvuku při telefonování který je ovšem způsoben mizerným reproduktorem (pokud se něčemu takovému dá říkat reproduktor :-) ) nemám popisované problémy. Je ale provda že pokud přehrávám video a někdo mě zavolá tak chvíli škobrtá než se chytne ale to je tak na 5s.

    3.12.2008 13:31 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    Tak to jsem teda rad, ze jsem se udrzel u Symbianu, nerestartoval/nevypnul jsem par mesicu, nic neblbne, tak doufam, ze mi to dlouho vydrzi.
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    3.12.2008 14:25 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

     S autorem souhlasím, Windows Mobile jsem používal od roku 2001 na Compaq Ipaq 3630 (budiž mu křemíkové nebe lehké) ve verzi, tušim, že to bylo CE 2001? Asi po dvou letech a plné spokojenosti (kdo v roce 2001 používal mobilní internet? Já byl mezi prvními testovateli :-) mi přestala fungovat dotyková plocha a PDA se stalo nefunkční. Poté jsem PDA nějak nepotřeboval/nechtěl dávat deset tisíc za mini pc. V roce 2006 sem si řekl, že je čas zakoupit nové. Stalo se tak a já zakoupil Acer n311 s Windows Mobile 2005. Moje zhrození bylo ihned po startu systému, vůbec nic se nezměnilo za pět let vývoje, jen přibyla podpora pro bluetooth a wifi a paměťový karty. PDA jsem vydržel používat asi půl roku, kdy jsem zjistil, že restartování každou chvíli když zrovna nutně potřebuju něco udělat, už mě nebaví a stejně nevíc používám přehrávač mp3 a i to byla hrůza, pořád stylus, ovládání hlasitosti stylusem, či pokusy prstem.... Podpora videí: musel jsem laborovat jaký rozlišení a kodek mam filmu přiřadit tak aby film vůbec šel přehrát, no hrůza, nakonec to přehrávalo něco nekoukatelnýho, ale plynule. Kartu jsem měl rychlou. Softwerová výbava samotného PDA je na štýru, maily to z části házelo na kartu z části do PDA, synchronizace občas šla občas ne, občas jsem musel celý zařízení přejmenovat a znova sesynchronizovat. No dopadlo to tak, že jsem PDA prodal a koupil si iPoda. Letos v srpnu jsem si zakoupil iPhone 3G a můžu říct, že jsem plně spokojen. Restart tak jednou za týden a to hlavně kvůli aplikacím třetích stran (občas po instalaci je restart doporučován). Hovory, sms, vše funguje. Zálohování a obnova po flashnutí na novou verzi je automaická a iPhone je úplně ve stejném stavu jako před upgradem, akorát s novou verzí OS, prostě automat. WindowsMobile je dle mě zastaralej operační systém, troufam si tvrdit, že i Symbian je na tom daloko líp než WM. Prostě chlapci usnuly na vavřínech někdy v roce 2000 a to nemluvim o nepodpoře starých zařízeních novými/placenými verzemi WindowsMobile.

    hmm
    carnero avatar 3.12.2008 14:41 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    Tohle (nove verze WM) je zalezitosti vyrobce zarizeni nikoliv Microsoftu. Nove WM je vzdy k dispozici a je jen na vyrobci, zda pripravi novou ROM a nabidne ji zakaznikum, nebo na zakaznika sere jako na placaty kamen. O tom, ze to jde svedci i neoficialne pripravene ROM na hodne stare veci... dukazem budiz treba Motorola MPx200, ktera uz ma nejlepsi leta davno za sebou a pritom na ni existuje nejnovejsi Windows Mobile.

    Co si vzpominam, tak Acer delal PDA stejne jako notebooky. Zakaznik byl az na poslednim miste a kvalita jeste dal :) A srovnavat tri roky stary Acer s novym iPhonem... kdyz ten Acer srovnam se svym WM mobilem, vyjde mi srovnani uplne stejne. Byla to tragedie a jsem rad, ze neni (aspon u meho HTC ne). Kdyz si vezmu treba ty videa - stahnu nejakou R5 nebo DVDrip z netu (nebo si ho vyrobim z DVDcka), zkopiruji to AVIcko do mobilu a muzu se v metru divat na film. Zadne prevadeni, zadne laborovani, proste to funguje.

    Nejaka vyrazna inovace chybi, to je pravda. Ale ma to i sve pozitivni stranky - behaji na tom i nekolik let stare aplikace a clovek nemusi (jako treba u Symbianu) resit co je pro kterou verzi. Pripadne jako u iPhone, kde zadna predchozi verze neni a nebyla jelikoz je to novy pristroj s novym OS.

    3.12.2008 15:29 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

     S tim OS máš i nemáš pravdu, oni totiž skoro všichni výrobci na to prděj,  a s WM7 to bude stejný, kupte si novej stroječek. A s tim videem, nechtěl jsem srovnávat, teď už jo :-), ale třeba iPod video byl i v roce 2006 a ten přehrával i videa v pěknym bitrate-to jen pro srovnání. PDA jsem si stejně nekupoval kvůli videím. Mě prostě jen zklamalo že se za těch pět let ten operační systém vůbec nezměnil, tim nemyslím třeba aplikace, ale spíš vyladěnost, proč třeba zabírá neustále místo horní a dolní lišta? Ještě k tomu tak obrovský?. Vždyť i dneska, kdy mají PDA rozlišení víc jak 320x240 tak WindowsMobile zobrazují jen toto rozlišení, do většího rozlišení se toto musí dopočítat, stejně jako podpora barev jen 65tisíc, IE má jádro stále ve verzi 4, ano je tu opera. Co se týče pamětí, výrobci zase spali, když přišel na trh iPhone s pamětí 8GB byl první (předtim ještě SE se 4GB, ale obrovskou cenou), do PDA se pořád davala paměť v řádech MB, podpora paměťových karet je dobrá věc, ale když si koupíte PDA a za rok zjistíte, že jeho čtečka podporuje karty jen do velikosti 2GB, protože v tý době prostě větší nebyly... Prostě mě přijde, že od uvedení iPhone se i ostatní začali probouzet ze spánku a začli něco dělat pro zákazníky. Opravdu jsem zvědav na WM7 a na Androida, kterej začíná mít podobný omezení jako si lidi stěžujou u iPhone. Konkurence je třeba.

    hmm
    carnero avatar 3.12.2008 16:17 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    Mam nebo nemam. Slo mi o to, jak je to jinde. Tedy otazku: Kdyz si koupis jiny mobil, dostanes novou verzi OS? Nedostanes. Nekde jen dostanes upgrade, jinde ani ty ne. Ale plati i u WM napric ruznymi vyrobci.

    Vyladenost se myslim pohnula. Treba jsem to hodne poznal, kdyz jsem na sve PDA nainstaloval misto WM5 novejsi WM6 (tehdy uplne nove). To bylo jako nebe a dudy. Ano, chyby tam jsou stale. Ale vnimam jejich ubytek a postupne opravovani. Zda je to rychle nebo ne, necham na kazdem. Muj soucasny pristroj nema zadnou chybu, ktera by me otravovala, takze to povazuji za dostatecnou rychlost. A ano, PDA a mobily maji vic nez QVGA (sam mam VGA), ale to s tim moc nesouvisi... ovladaci prvky by mely byt pouzitelne a to IMHO omezuje jejich rozmery. Sam jsem rad, ze jsou naopak tak male jak jsou, nebot u jinych systemu (UIQ, S60) jsou nektere prvky jako krava a to jen protoze nekteri uzivatele maji tluste prsty a netrefili by se. 65 tisic barev je veci zarizeni nikoliv systemu. Ostatne jsou na trhu i zarizeni s vyssi poctem dostupnych barev a to treba Omnia a T*Omina, napriklad. IE je zastarale, zde bych pouzil vse co si rekl o WM... je to stare a nikdo na to nesahl jak je rok (spis dva) dlouhy. Chysta se nova verze, ano. Ale dost pozde. Faktem je, ze to zase dohani moznost nainstalovat cokoliv - NetFront, Opera mini nebo Mobile, Skyfire, Minimo... Ale jasne, to neni vlastnost WM ale spise vyvojarske zakladny. Pamet v mobilu u WM jsem vzdycky bral jako provozni a na blbosti karty - je to jiny pristup nez u vestavene pameti, ale sam jsem si na nej zvykl. Ma i vyhody, pamet se da snadno dokoupit. Driv to bylo horsi, dneska muzes koupit 32 GB kartu a do kapsy treba dalsich deset a muzes treba udelat fotku, vymenit kartu a fotky poslat nekam do sveta - bez pocitace, bez kabelu. V mobilu s pevnou pameti to nevymenis. Ma to sva pro i proti.

    Cele je to o vyrobcich a uz ne tolik o WM. iPhone skutecne donutil pracovat ostatni vyrobce a o tom konkurecne vzdycky byla. Staci se podivat na nas telekomunikacni trh - neni konkurence, neni nic. Souhlasim s tim, ze iPhone byl potreba... i kdyz si ho nekoupim.

    I kdyz to tak vypada, nechci se primo zastavat WM. Spise si pokladam otazku "je to jinde lepsi?". IMHO neni. Kazde ma nejake sve pro a proti, ale zasadni rozdily v tom, co nabizi ruzni vyrobci mobilu a ruzne OS na nich, neni. Nejdulezitejsim parametrem mobilu jsou preference uzivatele. Ale mezi samotnymi zarizenimi moc rozdilu neni.

    4.12.2008 01:20 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    Je vidět, že se vcelku shodneme, ano nic neni dokonalý a i iPhone má několik omezení, že to člověk pořádně ani nechápe jak to někoho mohlo napadnout. Hlavní je, že je výběr a každýmu vyhovuje něco jinýho. Mě přestaly WM vyhovovat, ale to neznamná, že se za pár let k nim vrátim až třeba apple usne na vavřínech nebo budu potřebovat něco co iPhone nebude umět. Hlavně že si nenadáváme :-)  iPhone je k prdu lidem co používaj linux, protože apple na linux komunitu prdí. U toho rozlišení mi šlo o to, že se ty pixely musejí dopočítávat a tím se zařízení zatěžuje, ikdyž asi ne moc ale stejně.

    hmm
    Luk avatar 4.12.2008 06:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    iPhone má několik omezení, že to člověk pořádně ani nechápe jak to někoho mohlo napadnout
    Ta tam jsou úmyslně. Těmi Steve Jobs testuje věrnost svých oveček (něco jako když Steve Ballmer zvolá: "Show us your Wow!") :-D

    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.12.2008 14:30 jgv | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    Doufam, ze nevymizi takove ty jednoduche mobily "jen na volani". Taky jsem byl jednou ve stadiu, kdy jsem chtel super telefon, ale nastesti je to za mnou a tak mam PDA a telefon jako 2 zarizeni. To PDA ma taky WinMobile, ale nastesti se chova docela obstojne.

    Nicmene, lituji te :-P

    3.12.2008 17:29 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    Take doufam - ja svuj mobil treba opravdu pouzivam jen na volani (tedy, spis aby se mi ostatni dovolali). Ostani veci ve smartphonech bud nepotrebuju, nebo na to mam zarizeni, ktera to delaji mnohem lepe. M
    Jan Drábek avatar 3.12.2008 14:30 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    Měl jsem čest s HTC Kaiserem, nic moc, především mě zaujala pomalost gui, ať už reakce nebo překreslování a chyby v telefoním modulu.

    Takže radši budu kupovat FR, který všechny problémy má již při koupi :-D (ironie).

    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    3.12.2008 14:57 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    Já mám pro změnu PDA od HP s Windows Mobile (Pocket PC). Taky ho čas od času musím restartovat.

    3.12.2008 18:36 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    Řekněte mi prosím někdo, kdo s tím má zkušenosti, k čemu je takovýto funkcemi nabitý "telefon" dobrý...

    Osobně si moc neumím představit, k čemu to má sloužit a v čem je výhoda oproti nějaké 3310. Jedinou další funkci, kterou vidím jako zajímavou a kterou bych chtěl i ve svém nemoderním telefonu, je možnost ho používat i jako přenosný disk.

    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.12.2008 18:40 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    Přehrávání hudby a filmů, e-mailový klient, Jabber klient, webový prohlížeč, GPS, diktafon, poznámky, slovník, SSH klient, ...
    Luk avatar 3.12.2008 18:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    Nejdřív čti a teprve potom se ptej ;-)
    Jedinou další funkci, kterou vidím jako zajímavou a kterou bych chtěl i ve svém nemoderním telefonu, je možnost ho používat i jako přenosný disk.
    To jde (u HTC s WM) bohužel jen z Windows, protože nefunguje jako USB Mass Storage, jde to jen přes to microsoftí technologii.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Pravák Bob avatar 3.12.2008 21:28 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    Koukni se po freeware prográmku wm5torage.
    knowledge brings fear
    Luk avatar 3.12.2008 22:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    Díky, podívám se.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 3.12.2008 23:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    Tak se zdá, že to funguje. Tedy přesněji funguje to, ale zatím jsem to zkoušel jen ve Windows, Linux zkusím později. Teď už jen doufám, že mi to nijak "nenakoplo" Windows Mobile ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Pravák Bob avatar 4.12.2008 10:29 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    Používám to bez problémů už několik měsíců a to jak ve windows tak v linuxu.
    knowledge brings fear
    the.max avatar 4.12.2008 23:17 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    http://www.softick.com/pocket-pc/cardexport2/ da se na to najit i keygen

    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Luk avatar 5.12.2008 00:05 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    Ale to snad ne! Nelegálně používat software? Proč, když tu máme ten freeware?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    the.max avatar 5.12.2008 21:04 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    nerikam ze se ten keygen musi pouzit, nicmene pokud porovnam free alternativy k CardExportu, tak CardExport je proste jina liga. proto ty ostatni jsou free:-D

    jinak cardexport pouzivamna Palmu, kde ho mam dokonce i koupenej.

    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Luk avatar 5.12.2008 22:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    CardExport je proste jina liga. proto ty ostatni jsou free
    V čem je to jiná liga? V čem to bude lepší, když připojím PDA k počítači a chci ukládat nebo číst soubory uložené na kartě v PDA?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    kyknos avatar 3.12.2008 19:29 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    uz bych s hloupym telefonem nechtel pracovat :) brouzdani na webu z mobilu, ruzne chytre aplikace, napriklad mapy, navigace, ... uz nikdy nemusim cekat "az se dostanu k internetu", pokud chci zjistit nejake informace... proste pohoda. ovsem ja mam telefon s tucnakem :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    3.12.2008 20:16 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    Nemám dojem, že by můj telefon (mlhavě tuším, že nějaký Siemens) hloupý, i když umí jen vyvolávat a přijímat hovory, přijímat a odesílat SMS a tak. Umí to dokonce i MMS, ale to jsem nikdy ani nepoužil. Fotil jsem tím jen jednou. Velmi často používám pouze budík (nemám žádný klasický budík).

    Ale fakt mě zajímá, jak lidi ty "chytré" telefony používají, protože to má mrňavý displej, nedá se na tom moc psát atp.

    kyknos avatar 3.12.2008 20:27 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    psat se na tom moc neda (ovsem muzes pripojit klavesnici, pokud chces), ale i na mobilni klavesnici muzes zadat dotaz do googlu, idosu, nebo kamkoliv jinam (a lkdyz se clovek nudio v metru ci tramvaji, muze psat i na abicko). Mobil je mobil - vyhoda je naprosta mobilita a to, ze ho mam u sebe vzdy. Pokud mas u sebve vzdy notebook ci neco podobneho, nepotrebuijes chytry mobil. Ale ja sebou rozhodne notebook neustale nenosim. s displejem problem neni, kratsi texty a jednoduche stranky se na tom ctou naprosto pohodlne. navic veci, ktere pouzivas pravidelne, mas nastaveny pres ruizne zkratky a zadny text tukat nemusis. ve vysledku je to mnohem rychlejsi, nez vytahnout z batohu, otevrit a probudit notebook, i kdybych hho ssebou mel

    takze to je nejspis cele o tom, zda potrebujes pouzivat data z internetu ci ruznych aplikaci v terenu nebo ne. ja ano.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    elviin avatar 5.12.2008 10:04 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    <cite>Ale fakt mě zajímá, jak lidi ty "chytré" telefony používají, protože to má mrňavý displej, nedá se na tom moc psát atp.</cite>

     

    volani, sms, mms, maily, gps, navigace, realtime trackovani, internet, bankovnictvi, jabber, skype, icq, facebook, prehravani, toceni videa, fotky, fotky s geo tagy, hudba, filmy, onlinek, hry, hry pres tv, synchornizace kontaktu, kalendare, udalosti, bt sluchatka, offline/online mapy, idos, rezervace vstupenek/jizdenek asap, webkamera (k pc), (sifrovane) uloziste dat, ssh/vpn/nas klient, podcast, wifi klient, wifi router, akcelerometr (pro hry, ovladani telefonu), kompas, nahravani (hovoru), ruzne 2d tagy, ... a ted tohle vsechno se kombinuje:)

    3.12.2008 19:41 marekb | skóre: 16 | blog: Co se nevešlo do /dev/null | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    Mel jsem do minuleho tydne HTC Kaiser TyTn II s WM6.0 - po case si clovek zvykne na cekani na uplne vsechno, nutne restarty, sporadicke prijimani a ukoncovani hovoru apod.. Co me ale opravdu dostalo a co uz jsem nebyl ochotny akceptovat - HTCcko zacalo vyzvanet, ale nikdo nevolal - rikal jsem si OK, restartnul jsem, po nabootovani zvonilo dal, pomohlo az vytahnout baterku.. To uz  bylo jednoduse moc, takze jsem poridil BlackBerry 9000, mame firemni BlackBerry Enterprise Server, takze e-maily, kalendarove sluzby etc. jsou lahudkou.. Po tydnu pouzivani musim rict, ze jsem maximalne spokojen, zadne cekani, rychla odezva na vsechno a doted bez restartu.. O WM uz nechci slyset..

    M.

    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.12.2008 19:42 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    Taky mám HTC Kaiser.
    4.12.2008 01:22 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

     Určitě jsi koupil Kaisera, protože ho vychvaloval pán na egu, že jo? :-) 

    hmm
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.12.2008 12:34 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    Hehe, jeho články jsem četl, ale až po koupi ;-)
    3.12.2008 22:48 Robertek | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    Já mám Palm TX. Za tento rok jsem restartoval asi 2x a to když jsem testoval nějakou aplikaci která jaksi nešla vypnout. Ideální čtečka, občasné brouzdátko a hlavně přehledný PIM (ostatně to je věc kůli který to mám). Nabijim tak jednou za 2 měsíce, při PIM-style použítí. Uznávám že na hry a podobný vymoženosti to neni, ale na to co to má dělat je to rychlý a spolehlivý. Prostě kdo potřebuje solidní diář a nechce řešit problémy tak si pořídí i dnes už zastaralý palm. Kdo si chce hrát apod koupí si WM. Obecně bych uvítal nějakýho reprezentativního nástupce Palmu. Jsem zvědavej na ty nový linuxy. Ale myslim že TX ještě párkrát nabiju. Jinak na telefonování mám malinkej levnej samsung, umí telefonovat, smskovat a GPRS/EDGE+bluetooth, nějak mě už nic nenapadá co bych víc potřeboval.

    3.12.2008 23:58 peterh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    No ono sa to skutocne takto chova, ak to clovek pouziva aj na ine veci, napr. browsovanie a tak. Napr. mazanie suborov - vo flash treba premazat cely blok - funguje to tak, ze si to system oznaci a potom neskor to vymaze, ale vacsinou akurat ked clovek nieco robi - totalny vymrz, aj ked to trva iba chvilu. Multitasking tomu nic nehovori, mam pocit, ze ten system je skutocne navrhnuty len na to, ze clovek robi akurat s tym co vidi na obrazovke a ostatne veci idluju v pozadi. Ukoncovanie aplikacii? Nacooo... Takze moja praca vyzera - pustim browser, dorobim, zavriem, pustim nieco ine, malo pamate - task manager, kill..a takto stale dokola..

    Ilfirin avatar 4.12.2008 00:15 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    Příliš silná Linuxová aura kamaráde.
    Je to něco jak Murphyho zákon. Vědecky nepodložitelné, ale hodně lidí by přísahalo, že to funguje.
    Fluttershy, yay! avatar 4.12.2008 02:22 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    Zlatý PalmOS... Už se těším, až si pořídím nějakou linuxovou Motorolu, nebo něco s Androidem...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    kotyz avatar 4.12.2008 19:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu
    Zaplatpambu za Siemens ME75 ...

    Volat jde, sms jde, na net (opera mini) a jabber (bombus-mod) se s tim dostanu taky (akorat to kvuli vyderacum z O2 z financnich duvodu nedelam) a restarty to taky nepotrebuje.

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    6.12.2008 00:37 Lokiji
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    zdarec ja mam asus p535 s WM6.0, ze zacatku to byl, asus prestal vydavat zvuky, zvonil jenom ve sluchatkach, tak sel do servisu, z tama se vratil, pri prvnim hovoru to o5 nezvonilo, tak sel znovu a uz je na tom lip. S gsm modulem byly taky problemy, delalo mi to to same, telefon se tvaril ze je v pohode, ale nikdo se nedovolal, sms nechodily atd(operator T-mobile), hledal sem na netu a zjistil, ze cesky firmware pro gsm modul je stary jak prase, a novejsi neni, novejsi byl jenom madarsky, tak tam sel madarsky firmware a telefon uz funguje. Co se tyce wifi, tak ta je tam fakt tragicka-nechytnu toho moc. GPS tak ta trva trosku dyl nez se chytne(nestahuje si pozice z netu), kdyz sem to srovnaval v e-tenem tak ten na stejnem miste(v dome v prizemi) chytil asi 5 satelitu a asus zas nic. A jeste mi vadi, ze sms nelze psat rukou, musi se klapkat na klavesnici, nekde sem cetl ze tato funkce neni lokalizovana. Po pocatecnich peripetiich se s tim uz dal docela fungovat:-)

    6.12.2008 12:29 mil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    ja pouzivam palm treo 750 zacinal jsem z wm5 byl to des pak jsem presel na wm6 a to bylo lepsi ale

    zapominalo to heslo pristup do pristroje ted jsem si tam dal wm6.1tak uvidim ale uz si neumim

    predstavit prejit na obycejny telefon.

    1.9.2009 13:14 Mocela | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, systém v rozkladu

    Dzizis, muj telefon vydava z 90% stejne chybove hlasky, az na jednu, ktera je take na screenu, ale to prijde casem :) S WM je sranda.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.