abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:55 | Zajímavý článek

    Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | Nová verze

    Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | IT novinky

    K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (79%)
     (5%)
     (9%)
     (8%)
    Celkem 386 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Pryč z (Google) cloudu

    20.1.2014 21:39 | Přečteno: 3026× | Problémy | poslední úprava: 21.1.2014 07:54

    Rozhodl jsem se omezit využívání služeb Google v (opožděné) reakci na jejich paktování s NSA a podobně.

    Nemyslím si, že teď zázračně zmizím z databází, to by bylo naivní, ale cílem je spíš nedávat jim všechno na stříbrném podnose. Doteď jsem měl u Google email, účet na jejich sociální síti, propojení s YouTube, synchronizaci Android zařízení (tzn. wifi hesla), také jsem si tam vedl kalendář a synchronizoval Chrome (tzn. hesla všude možně). To se teď postupně mění. Drobná motivace je zde.

    Nejjednodušší bylo zbavit se účtu Google+. V nastavení je odkaz pro kompletní zrušení účtu.

    Potom jsem si nainstaloval ownCloud na vlastní server a získal tak caldav kalendář, který se dá nacpat i do mobilu, takže funkcionalita je zachována, ale kalendář je nyní soukromý. Jako bonus jsem získal vlastní dropbox, což jsem tedy nikdy nepoužíval, ale možná začnu - sem tam se to může hodit.

    Potom jsem přešel z webového prohlížeče Google Chrome na Firefox. Nechtěl jsem se ošidit o synchronizaci dat prohlížeče a FF naštěstí nabízí řešení pro rozumný lidi - prostě si ten sync server rozběháte na svém serveru. Je to sice docela opruz rozběhat, ale nic moc složitého.

    Zkouším používat vyhledávač DuckDuckGo.com místo Google.com a hodně mi v něm chybí možnost vyhledávání obrázků, tak ještě uvidím jak to vymyslím...

    Nejdůležitější krok mě ještě čeká a sice zbavit se Google Apps na své doméně, zejména pak zbavit se Gmailu. Nemůžu se dočkat konfigurování mailserveru - tuhle činnost opravdu hodně nesnáším, ale bude to za to stát.

    Až dodělám mailserver, tak už bude zbývat jen změnit si všude hesla a bude to. Zvažuju použití nějakého password managera, ale v tom ještě nemám jasno - přece jenom občas se člověk potřebuje připojit za extrémních podmínek a tímhle bych sám sobě házel klacky pod nohy, ale výhody jsou přesto lákavý.

    Co vy? Jak moc jste paranoidní?

           

    Hodnocení: 89 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Máte svou hlavní emailovku u Google?
     (51 %)
     (49 %)
    Celkem 246 hlasů

    Anketa

    Máte v plánu také omezit svou sdílnost soukromých údajů s NSA?
     (51 %)
     (25 %)
     (16 %)
     (8 %)
    Celkem 193 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.1.2014 21:45 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu

    Direktíva : "Nikto nič nemusi vedieť."

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    pushkin avatar 22.1.2014 08:24 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    +1

    Pokud nemusím, nikomu žádné informace nedám. A pokud už je dotyčná má, zjišťuji odkud.
    22.1.2014 09:05 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    To musi byt zabava s tebou na vecircich.. :-)
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    28.1.2014 20:05 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu

    Nemyslíš, že večierky sú mrhanie dostupného času. Nič sa tam nedozvieš, tak načo ? Prípadný alkohol alebo jedlo môžeš kúpiť aj v obchode. Nie je dôvod ísť na večierok.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    David Watzke avatar 29.1.2014 07:36 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Pro tvoje dobro doufám, že jen trolluješ :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    20.1.2014 21:59 Radovan Garabik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Zvažuju použití nějakého password managera, ale v tom ještě nemám jasno - přece jenom občas se člověk potřebuje připojit na extrémních podmínek a tímhle bych sám sobě házel klacky pod nohy, ale výhody jsou přesto lákavý.
    Ja to riešim tak, že mám niekoľko hlavných hesiel podľa dôležitosti, napr. hlavneheslojedna, hlavneheslodva a dovnútra každého hesla pridávam prvé dve slabiky foneticky vysloveného názvu domény odzadu[*] - t.j. pre google.com mám heslo hlavnelgugheslojedna, pre csob.sk hlavneseecheslodva, pre abclinuxu.cz hlavneebaheslodva atď...

    *) Nie je to pravda. Ale je to pomerne podobný princíp.
    David Watzke avatar 20.1.2014 22:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    To má zároveň i tu vlastnost, že se člověk nikam nepřipojí, když je pod vlivem :-))
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    22.1.2014 09:01 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    To je feature, pod vplyvom by som ešte poslal nejaké vyznanie lásky alebo nadriadeným napísal, čo si naozaj o nich myslím :-)
    23.1.2014 17:45 klo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    nebo se notně podroušený rozhodnout, že je konečně čas udělat radikální změnu ve svém životě -- a pokusit se přeinstalovat operák na remote serveru. [bolelo]
    20.1.2014 23:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Co se týče password managera, používám teď Lastpass, ale moc mi to teda nevyhovuje. Má to několik nevýhod: UI v prohlížeči není bezchybné, na mobil je to za peníze a člověk je závislý na externím médiu & software (ie. nevysype heslo z hlavy).

    Blbý je, že ostatní možnosti nejsou o buhvíkolik lepší. Pro zájemce: na Ars o mají na tohle téma velký článek.

    Upřímně zatim nevim, jak problém hesel vyřešit, asi to bude chtít nějakou neobvyklou dovednost ;-)
    21.1.2014 01:52 Radek Podgorny | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    supergenpass...?
    21.1.2014 02:56 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Nevim, cim to, ale jak google, tak duckduckgo mi vraceji casto neco jineho, nez hledam. Paradoxne neumim ani kousek azbuky, natoz rustiny, ale nejlepsi vysledky mi dava yandex...
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    21.1.2014 07:33 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    zalezi co hledas, me uz dlouho na googlu vadi ze neumi hledat delsi fraze (1-2 vety), DDG v tomto neni moc lepsi(jak kdy). Obcas se me bohuzel osvedcil bing :-(
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    21.1.2014 08:59 jj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Yandex je ale doslova z deště pod okap. Jenomže být Snowden v Rusku, tak ani nepípne.
    Václav 25.1.2014 16:41 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Počkat, Snowden je v Rusku, ne? :-)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    25.1.2014 21:10 AMD Faununu Specnaz Alfa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Počkat, Snowden je v Rusku, ne?

    Snowden je v Rusku no. Možná už tam implementuje nějaké šmírácké technologie :). Jinak yandex nabízí hodně podobné služby. Vyhledávač, pak samozřejmě poštu a další .Pošta celkem solidní, no a řek bych, že yandex dává nejlepší vyhledávací výsledky po google. Akurát zatím nemaj nějaku obdobu VOIP telefonie (Google voice). Ale zas maj YandexFeeds, tedy čtečku a tu myslim google už zrušil (google reader).

    No a pak taky Yandex disk (analogie google drive).10 GB zadarmiko, klient (konzolovej) pro Linuxa a samozřejmě i pro mobily. No a dokonce nepotřebuješ v Linuxu ani toho konzolovýho klienta. K disku de přistupovat přes webdav, a tím pádem můžeš s tim pracovat jako s diskem (vzdálenym), tj. mazat, přejmenovávat přesouvat soubory a adresáře. Stačí si udělat záložku v Dolphinu nebo Krusaderu a nebo v Gnome v Nautilovi. To je docela povedený. Sice ten webdav nebude bezpečnostně úplně košer, ale na nějaký méně důležitý věci, návody a méně důležité kraviny to stačí. Kdo má všech pět pohromadě, tak snad nějaká citlivá data snad nějakému cloudu stejně nesvěřuje. Občas to měli rozbitý, ale už to vychytali. Tady to syncování s v NSA-Dropbox a podobných službách je stejně na píču a často rozbitý, ten webdav je docela dobrej, k tomu máš přístup prakticky všude. Kdyby chtěl někdo zkusit, tak link je tady. Maj i peněženku Yandex money (google wallet), kde si můžeš udělat i virtuální kreditku k placení na internetu (tedy kreditku anonymní, bez jména). Je to důstojná náhrada gůgla. Ale jinak to samozřejmě záleží na preferencích, jestli někdo dává přednost NSA s CIA, a nebo FSB :-D.

    Vlastní servříkové zařízení + zálohy je samozřejmě nejlepší nápad a varianta, to je bez debat.
    27.1.2014 19:23 zxghjk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    JJ to je z bláta do louže, Až po krk.
    21.1.2014 12:35 tony
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    A co také hladas v azbuke? Navod na stavbu domu s krivimi stenami, recept na vyrobu vodky z brzdovej kvapaliny? Alebo stavebnicu kalasnikova?
    21.1.2014 13:43 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    práci v čechách ....
    21.1.2014 14:25 tony
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    v cechach pouzivaju azbuku?
    22.1.2014 09:00 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Čo som bol pár krát v Prahe tak azbuky, a konkrétne ruštiny som tam videl pomerne dosť... napríklad v hoteli na recepcii som sa dohovoril po rusky (a to 2x v dvoch hoteloch), slovensky (resp. česky z ich strany) to nejako nešlo.
    23.1.2014 00:49 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    kdo maže, ten jede:)... nie sme Noví Rusi, tak nečakaj, že by nám tam niekto mal záujem rozumieť;-)
    23.1.2014 14:16 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Nechcel som byť anonymous...

    Ono sa na tej recepcii aj snažili, ale fakt tú češtinu veľmi v škole asi nepreberali... v jednom prípade bola recepčná z Moskvy, v druhom z Bieloruska, ako sa priznali (a boli naozaj milé a ochotné, keď sme teda už zistili že si nájdeme spoločný jazyk :-))
    23.1.2014 15:17 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    nie som anonymous:)

    ... tak sme sa nie celkom rozumeli:),asi som to čítala aj cez osobnú skúsenosť pri ostatných a už zrejme aj posledných návštev Prahy a okolia, kde sa ťažko s niektorými dohovoriť po slovensky (a nakoniec i na internete niektorí tvrdia, že "nerozumejú")

    tú prevládajúcu ruštinu a ukrajinčinu som si všimla už pár rokov dozadu v stánkoch na Václaváku, Ukrajincov je 42 mil., keď vstúpia do EU ( hoci tomu asi bude predchádzať roudelenie na Vých. a Záp. Ukrajinu:)), tak už česky nebude hovoriť v Prahe prakticky nikto:))
    23.1.2014 01:11 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Pozerám dokument o Palachovi a chce sa mi vracať, pretože také skresľovanie a podprahové šírenie antipatií prostredníctvom personifikácie Husák= Dubček= zrada= Slováci je úplne typické pre ČT a jej propagandu. Všetky možné protesty, v Poľsku a kade tade inde, ale ani slovo o Lefčíkovi, čo sa upálil na protest proti ruskej okupácii pred Slovanom v Košiciach, kde sa na to po celý čas na to nezabúdalo (vždy keď som tam stála na zastávke električky som na neho myslela a v Čechách to úspešne taja dodnes:)podobne ako nič z tohto ich nezaujíma. Takže nejakej natvrdlej recepčnej sa nemožno potom ani čudovať.
    4.2.2014 22:25 Frodo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Vidím, že jste tady všichni velcí znalci na Rusko, na jejich poměry u nich, zkrátka samý cestovatel. To vše znáte asi znáte z naší "demokratické" a nestranné ČT. Totéž by mohl říct rus o čecháčkách. O tom, že ti švejkové rozkradou co mohou a co není na tlustém řetězu, což většinou také nepomůže. Jsou strašně chytří, hlavně v hospodě a za klávesnicí, něž musejí umýt manželce nádobí... Ocasy stáhnou mezi nohy a dávají ruce nahoru už od roku 1620 atd. Na závěr malé ruské přísloví: "Nevrč, brachu, na zrcadlo, když máš hubu křivou..." до свидания

    21.1.2014 13:51 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    skus startpage.com

    Polívčička byla..
    21.1.2014 08:02 alfonz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Čím nahradíte celé google apps? Tak aby to bylo aspoň trochu porovnatelné? Ano je tu owncloud > ale tam stále chybí ten e-mail - ta nejdůležitější složka.
    David Watzke avatar 21.1.2014 08:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Gmail nahradím postfixem, dovecotem a nějakým Roundcube + Squirrelmail (pro kompatibilitu).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    MaFy avatar 21.1.2014 09:23 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Souhlas... Pred mesicem jsem udelal to same :-) A existuje krasny plugin Roundcube primo do ownCloud...
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    21.1.2014 18:26 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Jo prechod z Gmailu na roundcube a squirell je jak....radsi nic.

    Samozrejme neni problem necim proste odeslat mail, antispam si clovek taky "nejak" nakonfiguruje, k tomu prilepi pochybne webove rozhrani a je to vsechno strasne free a cool, bohuzel kvalitou se to Gmailu neblizi ani velmi zdaleka. (a to google opravdu nemam rad a hned bych utekl nekam jinam, bohuzel nabizene alternativy jsou takrikajic k smichu)
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    21.1.2014 18:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    To by mě zajímalo, čím je gmail UI tak super. Mě naopak přijde, že šlo dost dolů. Roundcube mi aktuálně vyhovuje, je téměř bez problémů.
    David Watzke avatar 21.1.2014 19:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    To je tvoje věc, pro mě se přechodem změní pouze jediná věc: adresa, kterou mám uvedenou v emailových klientech.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Jendа avatar 21.1.2014 23:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Já jsem třeba webmail nepoužil, ani nepamatuju.
    22.1.2014 01:03 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    ja pouzivam jenom webmail, ale urcite je to o zvyku. K tomu zbytku z predchozich komentaru - roundcube je proste docela hrozne, k tomu se nevyjadruju, co je na gmailu tak super - cistota rychlost spolehlivost, ze slo dolu to je asi pravda, nekolik veci me na nem vadi.

    Nehodlam ale startovat nejaky flamewar takze vesele pouzivejte kdo co chcete, je me to uplne jedno.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    David Watzke avatar 22.1.2014 11:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Vždyť jo, já se taky nechci hádat. Je super, že sis našel něco co ti vyhovuje. A já jsem zase rád, že nejsem na Gmailu ničím závislej, protože mi to aspoň nebude chybět.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    23.1.2014 18:01 klo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    a když se ti něco nelíbí, tak si to místo nadávání na operátora předěláš k obrazu svému. když to publikuješ, maj z toho užitek všichni, co to budou zkoušet po tobě.
    Josef Kufner avatar 23.1.2014 19:05 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Otázkou je, zda na to předělávání k obrazu svému máš čas a nemáš na práci něco lepšího.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.1.2014 08:46 kapo | skóre: 15 | blog: runtime
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Tak to jsme na tom podobne. Ja konfiguruju svuj email server uz asi rok a pul a porad nic :).
    Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
    Bedňa avatar 21.1.2014 11:04 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Vitaj v klube. Google treba zakázať koláčiky, potom ťa už netrakuje a zmiznú aj reklamy, čo je dosť dobrý dôkaz. YouTube mám už tiež bez reklám, bez toho sa nedá žiť, aj tu je to samý link na YT. Z Androidu som tiež všetko G vyhádzal, market mám F-Droid a SlideMe. Na F-Droide sú aj aplikácie od Google, ale v popise vidíš že odtiaľ vyhádzali špicľovacie časti kódu.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    21.1.2014 11:28 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu

    Vieš ktoré cookies treba vypnúť ale aj aby to fungovalo ?

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    Bedňa avatar 21.1.2014 12:04 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Normálne všetko funguje bez cookies, ja som ich zakázal všetkým službám od G.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    21.1.2014 14:13 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Co se týče googlího vyhledávače, tak já mám ve Firefoxu nainstalovaný addon "No cookie for google search" (nebo tak nějak se jmenuje), takže ikdyž jsem přihlášenej v prohlížeči na G+/GDocs/GMail, tak mě Google nesleduje při vyhledávání.

    Další dobrý antišpehovací addon je Ghostery, který blokuje všelijaké like tlačítka, +1 tlačítka, Google Analytics a jiné trackery na webech. Dají se s ním blokovat i cookies.
    21.1.2014 16:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Ghostery je proprietární a má kontrovezní fíčuru GhostRank (která je ale afaik vypnutá by default). Z různých důvodů může být lepší AdBlock nebo Disconnect. Viz flamewar @prism-break. V Chromiu je každý z nich "zlý" svým způsobem, ve Firefoxu je nejlepší asi AdBlock Edge.
    Bedňa avatar 21.1.2014 23:01 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Dík za typ.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    21.1.2014 20:09 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Ja mam zakazane vsechny cookies a povolene vyjimky pro urcite servery a pro vetsinu povolenych navic jen pro session. Krome abclinuxu :-)
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Jendа avatar 21.1.2014 17:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Vitaj v klube. Google treba zakázať koláčiky, potom ťa už netrakuje
    User agent? IP adresa?
    Bedňa avatar 21.1.2014 17:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Jasne to ide, IP ti je k ... polka sveta sedí za NATom. Hneď ako som zakázal koláčiky, zmizli reklamy, páč každé iné riešenie ako koláčiky je drahé.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    mca avatar 21.1.2014 19:15 mca | skóre: 17 | blog: keep_walking | Lévis, Québec City
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    NAT nema pro indentifikaci vubec zadny vliv, protoze neni nicim jinym, nez-li doplnek. Mnohem vice toho o Tobe vykeca browser samotny. Jasne, muzes to zkusit s Tails, na foru chovatelu andulek budes svitit na kilometry daleko a co se neda dostat z browseru, to lze dostat z textu a profilu chovani. Sice Te nepostihne epilepticky zachvat zpusobeny "zhavou" reklamou na papousci bidlo, ale system Ti misto toho podsoupne pekne recenze na pekne bidla i s kleci. Tak drahe reseni to neni. Jestli se to vyplati/nevyplati vi jen sam provozovatel.

    "Hloupe dotazy posiluji kolektiv... ostatnim v tu chvili stoupne sebevedomi"
    Bedňa avatar 21.1.2014 22:58 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Ono takáto identifikácia je drahá či už množstvom dát, výpočtovým výkon a neistým výsledkom. To si predstav že milovníkovi zvierat ponúkneš brokovnicu s 50% zľavou, to ho asi nepoteší. Koláčik je jedinečný a vie že sa nesekne. Za pár nás stratených paranoikov im to stojí.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    23.1.2014 18:12 klo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    co se týče trackování a NATu, nezapomínal bych na p0f. (viz třeba) cenu teda nezvažuju, poznámka pro paranoiky.
    Heron avatar 21.1.2014 11:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Mailserver je trivka. Bohužel se ale jedná o prostředí, kde místo toho, aby si to jednotliví provozovatelé nastavili přesně podle RFC a fungovalo to, jak to bylo navrženo, tak se hraje na právo silnějšího a slabší si to musí nastavit podle toho, jak někdo jiný píská...

    Takže i když odejdeš od google mail, tak se přes to budeš s google (a nejen s ním) potýkat v roli správce svého mailserveru.
    21.1.2014 13:05 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Bohužel se ale jedná o prostředí, kde místo toho, aby si to jednotliví provozovatelé nastavili přesně podle RFC a fungovalo to, jak to bylo navrženo, tak se hraje na právo silnějšího a slabší si to musí nastavit podle toho, jak někdo jiný píská...

    Oblíbená písnička na téma "ó jak velký problém je nastavit si reverz"?
    Takže i když odejdeš od google mail, tak se přes to budeš s google (a nejen s ním) potýkat v roli správce svého mailserveru.

    Tak zrovna u Google je to jednoduché. Když se rozhodnou, že od tebe nebudou přebírat poštu nebo že ji budou házet do spamu, tak to udělají. Potýkat se s nimi není potřeba, protože na pokusy o řešení nereagují.
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 21.1.2014 13:23 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Oblíbená písnička na téma "ó jak velký problém je nastavit si reverz"?

    Ne.

    Tak zrovna u Google je to jednoduché. Když se rozhodnou, že od tebe nebudou přebírat poštu nebo že ji budou házet do spamu, tak to udělají. Potýkat se s nimi není potřeba, protože na pokusy o řešení nereagují.

    No právě.

    Jendа avatar 21.1.2014 17:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Oblíbená písnička na téma "ó jak velký problém je nastavit si reverz"?
    Mně Google zahazuje maily na základě user-agenta. Například "Thunderbird" projde, "Echelon/1.2.1~nsa1 CIA nuclear bomb bin ladin kill bush cryptography Dastych major Zeman" ne.
    21.1.2014 19:35 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Aktualizuj si poštovního klienta, kill bush je obsolete ;-)

    Ale vážně - samotná kontrola user-agent není tak špatný nápad, pokud mají a udržují seznam klientů (včetně těch méně obvyklých, ale moc bych nedoufal) - je šance, že spammeři to budou mít blbě. Na druhou stranu jestli jenom na základě tohohle testu zahazují maily, tak jsou to hovada.
    Quando omni flunkus moritati
    elenril avatar 21.1.2014 13:10 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    No nevim, domácí mailserver mám už několik let a problémy s gůglem ani jiným velkým poskytovatelem jsem ještě neměl.
    Josef Kufner avatar 21.1.2014 17:07 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    To já na potíže narazil. Nelíbil se obvykle rozsah IP adres deklarovaný jako "domácí". Takže jsem si nastavil důvěryhodný server jako relay a od té doby je vše v pohodě. Můj server jen pŕijímá a o odchozí konfiguraci se nemusím následujících pár let starat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    elenril avatar 21.1.2014 13:28 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Co se týče vyhledávání, tak DuckDuckGo ani jiné alternativy mi nikdy moc dobře nefungovaly. Jako lepší řešení mi přijde používat gůgl, ale přes Tor. Je to pomalejší, ale dá se to přežít. Akorát poslední dobou celkem často chce kapču, nebo mě pošle úplně do zadnice. Zkoušel jsem třeba i Bing který toto tolik nedělá, ale ten má taky výrazně horší výsledky.

    Vlastní mailserver je celkem jednoduchá záležitost. Pokud člověk trochu (opravdu jen trochu) tuší v dané problematice, tak zhruba jeden víkend by měl stačit na celý shebang s dovecotem a webmailem. Dobře poslouží seriál zde na abc + příslušné TFM.

    Hesla -- dd if=/dev/random bs=1 count=16|md5sum na každou službu, uloženo v textovém souboru zašifrovaném Vimem. Na základní paranoiu to stačí, lidé po kterých opravdu někdo jde si vymyslí něco lepšího. Vzdálený přístup přes SSH. Různým složitým GUI správcům hesel bych se vyhýbal, komplexita je hlavní nepřítel bezpečnosti. Tím spíš pokud to má nějaké zabudované sítování.
    21.1.2014 15:10 marvn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    ta druha anketka nedava uplne smysl. pokud bych odpovedel ano, znamenalo by to, ze bych se chtel zbavit minimalne SIMky a internetu.

    proto by tam imho mela byt moznost: "rad bych, ale nejsem dost naivni na to, abych veril ze je to mozne" (...a nemam chut na demonstrativni, avsak v praxi bezvyznamna gesta)
    David Watzke avatar 21.1.2014 16:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    OK, druhá anketa není zformulována striktně korektně.

    Ale s tou závorkou nesouhlasím. Bezvýznamné gesto to není. Neříkám, že tím vyzraju na NSA, ale vyzraju alespoň na takové honiče, jakým je pan David Barksdale.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    21.1.2014 16:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    +1, kromě toho, přijde mi, že lidí odcházejících od Googlu je poslední dobou docela dost - pokud jich bude dostatek, mohla by to být pro Google zpětná vazba.
    21.1.2014 20:15 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Jak souvisi simka s googlem? Dvacet let nemel google s moji simkou nic spolecneho a pochybuju, ze kdy mit bude. A co se tyce internetu, blokuju vpodstate vsechno (a specialne primo linkovane skripty) od googlu krome primo google.com.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Jendа avatar 21.1.2014 23:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Jak souvisi simka s googlem?
    Nijak, proč by měla?
    22.1.2014 17:31 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    A co zálohy dat a upgrade OS a služeb, ty hodláš řešit jak?
    David Watzke avatar 22.1.2014 18:31 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Nerozumím jak to souvisí s odchodem od Google. Máš na mysli Android?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    22.1.2014 22:56 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Myslím server. Rozběhat služby jednorázově je brnkačka. Starat se o to dlouhodobě a neztratit data když se něco podělá (ať už hw nebo upgrade sw) je jiná liga...
    Jendа avatar 23.1.2014 00:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Zálohuju tak jako tak (obsah notebooku na ostatní počítače v domácí síti, obsah serveru rsyncem na notebook - já mám tedy jenom 8GB VPS, ne fyzický server). Mám to automatizované do úrovně " stačí spustit backup.sh".
    nebo upgrade sw
    Server na Debianu provozuji od verze Etch se skoro stejnou konfigurací. Rozbilo se mi to jednou při dist-upgrade, když se měnil formát konfiguračních souborů Dovecotu. A dokázal jsem to opravit už tehdy, a to jsem toho ještě o Linuxu moc nevěděl. Jinak se mi nic nerozbíjí.
    Heron avatar 23.1.2014 10:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Ale no tak ;-)

    Zálohování je snad základ i pro normální stanici, co na tom chceš vysvětlovat u serveru?
    Josef Kufner avatar 23.1.2014 13:10 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Starat se o server, který má deset uživatelů je docela snadné. Železo je málo zatížené, disky nejsou moc týrány, objemy dat jsou snadno zvládnutelné, nejsou špičky v provozu,… Potíže přicházejí až s větším množstvím lidí.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    David Watzke avatar 23.1.2014 15:45 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    vpsFree.cz mi zálohy dělají každý den a já si je pravidelně stahuju k sobě. Když bude potřeba něco zálohovat častěji, nasadím na to lsyncd. Na upgrade mají playground a povedený pokus v testovací VM lze prohodit s produkční VM za běhu. Vzhledem k tomu, že to budu používat pouze já a táta, tak si nemyslím, že to bude zásadní problém.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    23.1.2014 01:33 dd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    jako vyhledavac zkus startpage.com, je to frontend ke googlu
    David Watzke avatar 23.1.2014 15:47 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Děkuji za tip.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    27.1.2014 22:25 Milan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč z (Google) cloudu
    Ohledně toho vyhledávání, zkoumal někdo Yacy nebo Seeks?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.