abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | IT novinky

    Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:11 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    25.5. 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 906 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Vrácení licence Windows Vista u HP

    30.9.2008 17:10 | Přečteno: 4552× | Jen tak | poslední úprava: 30.9.2008 17:20

    Před nějakým časem tu vyšel článek o vrácení licence Windows Vista u notebooku tuším Lenovo. Později jsem si koupil notebook HP 550 s Windows Vista Home Basic. Zde je vyprávění, jak dopadl pokus vrátit licence Visty.

    Kupuji notebook

    Zajímavý je začátek, koupil jsem si notebook HP 550 v místním Tescu. Koupil, zaplatil, doma se pokoušel nainstalovat a instalce Visty zamrzla těsně po jejím začátku. Až mi po pár hodinách došlo, že něco nebude v pořádku a interní diagnostikou přímo v BIOSu notebooku jsem zjistil, že je vadný disk. Tak zhruba po dvou hodinách u nákupu jsem se ocitl zpět na reklamčním oddělení Tesca. Zde mě jak bezpečnostní agent, tak slečna u informací, tak technik všichni přesvědčovali, že tomu houby rozumím a určitě jsem blbec, který jen neumí dělat s notebookem. Stálo mě to poměrně dost minut asertivního chování, kdy jsem velmi zápasil s tím být hodně nevrlý. Nakonec chtěli, abych s reklamací přišel zítra, protože nemají správnou osobu, která jim odešla ve 20:00. Po mé ostré odpovědi, že mají otevřeno nonstop, takže chci, aby mi reklamaci vzali nakonec notebook převzali a já dostat papír. Už druhý den ráno volali, že notebook je skutečně vadný a zda chci zpátky peníze, nebo nový kus. Zvolil jsem si nový kus a dostal ho. To je jeden z důvodů, proč občas nakupuji v Tescu, reklamace jsou velmi bezproblémové - a tato byla vyřízena ani ne za 20 hodin od reklamace.

    Odmítám Visty

    Druhý kus už se zdál v pořádku. Pustil jsem instalaci Windows Vista, přečetl si licenci - a uvědomil si, že tohle odsouhlasit nechci. Objevil se známý text, že pokud nechci souhlasit, mám se obrátit na instalátora, nebo prodejce. Obrátil jsem se na obojí - a u obou jsem se setkal s tím, že vůbec netušili, že něco takového jde a evidentně problém řešili poprvé. Pro případná nedorozumění v diskusi napíšu, že jsem Visty chtěl, nicméně rozhodl jsem se je nepoužít až po přečtení EULY.

    Zde malé intermezzo: Pokusil jsem sehnat znění EULY pro Visty již předtím. Pokusil jsem se EULU najít na webu Microsoftu, pokusil jsem se jí získat od firmy HP, a pokusil jsem se jí získat v Tescu, stejně tak jako přes Google. Možná jsem špatně hledal, ale EULU od Vist se mi opravdu nepodařilo nalézt, ani získat - a buď jsem špatně hledal, a nebo jí prostě Microsoft opravdu tají a ví proč. Ovšem nevylučuji ani chybu na své straně.

    Jednání s Tesco

    Jednání s Tescem bylo horší, než s HP. V zásadě jde říci, že vůbec nerozuměli o co jde, a proč bych měl vůbec vracet nějaké zboží jen proto, že jsem si něco přečetl. Právní povědomí prodavačů Tesca je nízké, nicméně nechci je hanět. Za plat, který tam dostávají a za chování, které k nim Tesco asi má se ke mě chovali vcelku dobře. Nicméně mi bylo řečeno, že by se museli dohodnout s HP, Microsoftem a kdovíčím, jak to vlastně je. A po mé námitce, že není můj problém řešit jejich vztahy mi bylo řečeno, že zrovna obsluhují zákazníka, který chce koupit foťák a ukončen hovor. Musím ovšem říci, že prodavač v telefonu se mnou jednal opravdu slušně, a že se snažil najít řešení, nicméně prostě mě odbyl.

    Tescu jsem proto zaslal doporučený dopis, kde jsem se do značné míry inspiroval v článku kolegy, který žádal vrácení licence Vist na Lenovo. Odpověď jsem dosud nedostal.

    V Prostějově dne 8. září 2008

    Dobrý den,

    V září jsem zakoupil v prostějovské pobočce firmy TESCO notebook HP 550 s Windows Vista. Ke koupi jsem přistupoval zodpovědně a prostudoval si veškeré dostupné parametry a podmínky, které bylo od prodejce i od firmy HP k dispozici. Bohužel po spuštění notebooku a spuštění instalace jsem si přečetl EULU (licenční podmínky) a rozhodl se s nimi nesouhlasit. Bohužel jsem se s EULA nemohl seznámit předem, neboť jsem jí nedostal k dispozici ani od prodejce, a nepodařilo se mi jí získat ani přímo od telefonické podpory firmy HP.

    Při prvním spuštění notebooku mi byly zobrazen dialog s nutností potvrdit souhlas s licenčními podmínkami, se kterými jsem při koupi nebyl seznámen. Dále jsem se dozvěděl, že pokud nepřijímám tyto podmínky, mám se obrátit na prodejce ohledně zjištění jeho zásady náhrad ve formě peněz či zboží.

    Kontaktoval jsem tedy postupně oficiální podporu výrobce firmy HP, pak formu Microsoft a nakonec pobočku firmy TESCO, kde jsem notebook zakoupil. Zde jsem se bohužel žádné jasné stanovisko nedozvěděl.

    Rád bych upozornil, že aplikuji právně závazný text z licence, kterou spolu se zmíněným softwarem dodáváte s notebookem. Vnitřní postupy a problémy Vaší firmy včetně komunikace s firmou HP, či firmou Microsoft nejsem nijak povinen řešit.

    Protože bych nerad obdržel jako reakci na tento dopis některou z "předpřipravených" odpovědí, rozhodl jsem se zde vypsat nejběžnější odpovědi a můj názor na ně. Prosím, abyste se tedy vyvarovali nepravdivých odpovědí z následujících, kde uvádím správné odpovědi:

    Tvrzení: Žádné náhrady není možné poskytnout.
    Skutečnost: Licence tvrdí opak.

    Tvrzení: Pro náhradu je nutné kontaktovat Microsoft, nebo HP
    Skutečnost: Licence tvrdí, že je správné žádat o náhradu prodejce, a totéž potvrdil jak Microsoft, tak firma HP.

    Tvrzení: Za Windows jste nezaplatil, není co vracet.
    Skutečnost: Zaplatil jsem v ceně notebooku. Pokud prokážete, že nakupujete Microsoft Windows zdarma, jsem ochoten to akceptovat. V opačném případě cena existuje a já ji zaplatil.

    Tvrzení: Licence je již použitá.
    Skutečnost: Licence použitá není, smlouvu jsem nepřijal a software neaktivoval.

    Tvrzení: Licenci již nelze použít na jiném počítači.
    Skutečnost: To, jaké máte obchodní smlouvy s Microsoftem, není moje záležitost. Jsem ochoten software smazat, média a všechny nálepky vrátit, nadiktovat do telefonu sériová čísla. Co s tím hodláte dělat dále, je čistě Vaše věc.

    Tvrzení: Nemáme možnost vrátit licenci Microsoftu.
    Skutečnost: Viz předchozí odpověď.

    Tvrzení: Licence, ke které se odkazujete, je Microsoftu, a my s ní nemáme nic společného/nesouhlasíme s ní.
    Skutečnost: Nejsem právník, ale nepovažuji za možné, abyste poskytovali ke svému produktu smlouvu (třeba i třetí strany), která Vás výslovně zmiňuje, a Vy s ní přitom nesouhlasíte a necítíte se jí býti zavázáni.

    Rád bych Vás tedy požádal o jasné stanovisko ohledně náhrady za nevyužitou licenci Windows Vista z důvodu licenčních podmínek, které bylo možné zjistit až po koupi a zaplacení notebooku a nemohl jsem se ani při nejlepší vůli seznámit s nimi předem. V případě negativní, nebo žádné odpovědi jsem ochoten bránit svá práva jak mediální, tak právní cestou. Vaše oficiální písemné vyjádření mám v úmyslu zaslat ke zveřejnění na známé webové stránky zabývající se IT tématikou.

    Těším se na Vaši odpověď, a pevně věřím, že vzájemná domluva je možná pro obě strany.

    S pozdravem

    Ing. Miloslav Ponkrác
    ...adresa...

    Jednání s HP

    Když jsem volal do HP, poměrně rychle pochopili problém. Nejdřív jsem musel odolávat útoku zvanému, přepojíme Vás na reklamační oddělení, kdy jsem byl několikrát přepojen na nekompetentní osobu a zhruba dvě hodiny trvalo, než jsem dostal osobu, se kterou jsem mohl vyřizovat. Tam už jsem se domluvil poměrně rychle, s tím, že mám poslat mailem kopii pokladního dokladu a popisem co žádám. Sled maillů už pak je poměrně přímočarý.

    Ještě malou vsuvku, při mailování s HP Vás čeká jedna zrada. Posílal jsem mail přes mail s koncovkou gmail.com, a HP je odmítá, pokud je nepošlete přes webové rozhraní Google. Ač normálně maily posílám přes mailového klienta Thunderbird, takové maily byly firmou HP odmítány, protože byly poslané z jiné domény, než je mailová adresa.

    8.9.2008 17:16

    Na základě telefonického rozhovoru dne 8.9.2008 odesílám mail s potřebnými údaji a žádostí o vyřízení.

    Před několika dny jsem v zakoupil notebook HP 550 s Windows Vista. Ke koupi jsem přistupoval zodpovědně a prostudoval si veškeré dostupné parametry a podmínky, které bylo od prodejce i od firmy HP k dispozici. Bohužel po spuštění notebooku a spuštění instalace jsem si přečetl EULU (licenční podmínky) a rozhodl se s nimi nesouhlasit. Bohužel jsem se s EULA nemohl seznámit předem, neboť jsem jí nedostal k dispozici ani od prodejce, a nepodařilo se mi jí získat ani přímo od telefonické podpory firmy HP.

    Po spuštění počítače jsem tedy neodsouhlasil licenční podmínky a řídil se pokyny licenční smlouvy, kde je uvedeno, že v případě, že nesouhlasím s licenční smlouvou, nemám pokračovat v instalaci a mám se obrátit na instalátora s žádostí ohledně zjištění jeho formy náhrad ve formě peněz či zboží. Vzhledem k tomu, že instalátorem Windows Vista je firma HP, obracím se tedy na Vás s žádostí o řešení.

    Rád bych upozornil, že aplikuji právně závazný text z licence, kterou spolu se zmíněným softwarem instalujete na notebook.

    Můj návrh řešení: Vzhledem k mým předchozím zkušenostem s notebooky HP 550 jsem s nimi naprosto spokojen a požaduji pouze náhradu za nevyužitou licenci Windows Vista, kterou nemohu používat z licenčních důvodů, jenž mi nebyly známy při zakoupení notebooku. Navrhuji proto buď vrácení adekvátní části peněz, nebo náhradu ve formě poukázky na zboží.

    V příloze je naskenovaný doklad o koupi.

    Těším se na Vaši odpověď.

    S pozdravem

    Ing. Miloslav Ponkrác

    tel.: xxx xxx xxx

    Další mail

    9.9.2008 15:52

    Dobrý den, pošlete nám prosím seriové a produktové číslo Vašeho notebooku.

    Děkuji

    Dana Šlégrová

    Po dodání požadovaného jsem se dozvěděl, že evidentně nejsou s to se podívat do své databáze a zjistit, co je na notebooku nainstalováno, takže jsem dostal další mail:

    23.9.2008 14:48

    Dobrý den, napište nám prosím, zda jste notebook zakoupil s operačním systémem Vista Home Basic.

    Děkuji

    Dana Šlégrová

    Dnes jsem dostal konečný verdikt.

    30.9.2008 10:26

    Dobrý den, jako řešení bychom Vám mohli nabídnout pouze vrácení kupní ceny za notebook včetně instalovaného operačního systému.

    S pozdravem

    Dana Šlégrová

    Dočasný závěr

    Ač má anabáze nekončí, zatím mám rozporuplný pocit. Tento článek píšu částečně také pro inspiraci těch, kdo se pokusí o vrácení licence Windows Vista.

           

    Hodnocení: 85 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Limoto avatar 30.9.2008 17:37 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Poslední dobou samej Prostějovák :-). Nakupovat notebook v Tescu?!?
    Michal Fecko avatar 30.9.2008 19:44 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    V TESCU kupis vsetko :-D
    frEon avatar 30.9.2008 17:39 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    jestli ti jde o to mit notebook bez windows, tak jim ho vrat celej, jak ti nabizzeji a kup si hp550 s freedosem.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    1.10.2008 04:08 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Otázka je, jak na tom chodí Linux.
    Joseph avatar 30.9.2008 17:43 Joseph | skóre: 7 | blog: No_bullshiting_please | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    ste sa nejako rozbehli pani. ale to je iba dobre, treba zacat volit penazenkou inak sa nic nezmeni.
    אם אין אני לי, מי לי; וכשאני לעצמי, מה אני; ואם לא עכשיו, אימתי.(פרקי אבות, פרק א, משנה יד
    30.9.2008 17:47 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    ... vydrzet nepovolit a zapsat se do dejin.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    30.9.2008 18:20 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Myslím, že EULA od Vist je zcela první odkaz na PDF dokument, který vypadne z Googlu po zadání fráze:
    Windows Vista end user license agreement
    To nebylo zase tak těžké najít, což? :-)
    1.10.2008 08:59 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    A česká verze? Snažil jsem se ji asi před měsícem najít, ale neúspěšně. Předpokládám, že u nás platí česká, nikoliv angl. verze.
    1.10.2008 09:47 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Předpokládám, že u nás platí česká, nikoliv angl. verze.
    Na tom něco bude. Ale když jsem si instaloval anglická Windows XP, nebo anglický Windows Server 2003, tak si nepamatuji, že by tam byla česká verze, takže bych vlastně ten produkt neměl používat.
    Max avatar 30.9.2008 19:07 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Hmm, já si teď koupil taktéž HP550, ale s VBU(nechávám si zadní vrátka pro XPPro). Šel jsem do akce na alze, kde ho mají s busíkama opravdu levně včetně home office 07. Myslím, že ntb pro brášku do školy jak stvořený. EULA mně nikterak netrápí.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 30.9.2008 19:08 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Apropo, HP má téměř ke každému (možná ke všem) varianty s dostupností bez nebo s OS. Takže pokud se ti tento nelíbí, tak si nech vrátit many a kup si tu samou verzi bez OS.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    1.10.2008 11:59 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Apropo, HP má téměř ke každému (možná ke všem) varianty s dostupností bez nebo s OS.

    Blbost, mají to je u nejlevnějších kusů, kde potřebují snížit cenu. Jakmile chcete koupit něco lepšího než studentský krám, tak tato možnost už neexistuje. Zabít málo!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.10.2008 12:16 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Kupoval jsem HP notebook za 47 000 Kč, a to bez Windows. To je taky studentský krám? :-) No podle Hulána asi jo...
    1.10.2008 12:41 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Kupoval jsem HP notebook za 47 000 Kč, a to bez Windows. To je taky studentský krám?

    Záleží na tom, kdy's ho kupoval - dneska už to není úplně krám :). Že by to už konečně změnili?
    1.10.2008 12:59 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Kupoval jsem HP notebook za 47 000 Kč, a to bez Windows. To je taky studentský krám? :-) No podle Hulána asi jo...
    Ale neříkal jsi náhodou, že sis musel docela dost připlatit, protože to tím pádem brali jako stroj na zakázku? :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.10.2008 16:54 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Nebylo to zase tolik, asi 2000 Kč, ale díky tomu jsem mohl v tom stroji provést i jiné konfigurační změny. Vzpomínám si, že jsem minimálně měnil ještě WiFi kartu.
    1.10.2008 17:10 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    No dobře, ale znamená to každopádně, že takový notebook v normálním obchodě nekoupíš, ne?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.10.2008 18:32 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Do normálního (myslím kamenného) obchodu bych elektroniku ani kupovat nešel :-), ale větší firmy (AutoCont? nevím) by ti to možná předaly i v kamenném obchodě.
    Jardík avatar 30.9.2008 19:21 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Za vista basic oem dostaneš zpět tak pětikilo maximálně. To víc provoláš/projezdíš a propíšeš. To už radši sešrotuj a vyhoď. Když nechceš vistu, tak si s ní notebook nekupuj. licence přímo na stránkách MS. Za OEM verze licencí, včetně překladů, jsou zodpovědní dodavatelé HW, pokud ji neposkytují, jejich blbost.
    Věřím v jednoho Boha.
    David Ježek avatar 30.9.2008 19:38 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    ta licence na MS webu má imho jeden problém, není česky. maj tam českou? nehodlám ztratit ani vteřinu hledáním.
    belisarivs avatar 30.9.2008 20:04 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    A on muze?
    IRC is just multiplayer notepad.
    Jardík avatar 30.9.2008 22:18 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    No ono se bez hledání prd najde, proto nic nenašel a "nemohl si ji prostudovat".
    Věřím v jednoho Boha.
    thingie avatar 30.9.2008 19:35 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Pokud s EULA nezacházíme jako se zkratkou, ale skloňujeme to, má ještě smysl psát to velkými písmeny?
    Růžové lži.
    30.9.2008 19:46 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Tady mate EULY co hrdlo raci - http://www.microsoft.com/about/legal/useterms/
    JiK avatar 30.9.2008 20:02 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Tak si to shrnme, najit ceskou EULA zjevne neni problem, je-li aspon spetka snahy. Prokazali to mistni diskutujici. Autor si koupil notebook s OS, prestoze, jak tu zaznelo v diskuzi, prodava se i verze bez OS. Mozna ne levneji, mozna ne snadneji ale prodava....Ted by chtel, aby mu nekdo zaplatil "odskodneni" za jeho vycuranost, nejlepe v plne cene krabicove verze tech woken, co je po zakoupeni nechce. A vydava to za svuj prizpevek ke svate valce vuci Microsoftu, ktera je bohem ulozenou povinnosti kazdeho Muslima, ehm, uzivatele linuxu. Zapomel jsem na neco??

    Takovym, jako on bych nasral bych po 2 mesicich napsal zdvorily dopis, ze mu timto pokazuji castku aspon tak 2000 korun za cenu odmitnutych windows a ze jim zaroven uctuji poplatek (restocking fee) za uvedeni do puvodniho stavu ve vysi 2001 korun, takze kdyz mi doplati postovni poukazkou chybejici jednu korunu, bude vec z nasi strany povazovana za vyresenou a nebudeme ji na nem vymahat soudne a exekucne.
    LuFa avatar 30.9.2008 20:19 LuFa | blog: LuFa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Naprostý souhlas s JiK. Ntb HP 550 se dá bez problémů pořídit bez OS, takže nechápu, proč si autor Ntb s Windows kupoval.
    30.9.2008 20:23 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    A vydava to za svuj prizpevek ke svate valce vuci Microsoftu, ktera je bohem ulozenou povinnosti kazdeho Muslima, ehm, uzivatele linuxu. Zapomel jsem na neco?
    Zapomněl jsi na to, že ti pan doktor zakázal číst webové diskuze, protože potom vymýšlíš spekulace, které okamžitě poté prohlásíš za pravdu. Honem si běž vzít prášeček, nebo tě pan doktor zavře do klece.
    Quando omni flunkus moritati
    Max avatar 30.9.2008 21:11 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Ten ntb se prodává levněji. Třeba verze bez VBU se stejnou HW výbavou je k mání o 3kkč míň, což opravdu odpovídá samotné ceně VBU. S houmákama to bude stejné.
    Také si myslím, že je autor neschopný najít si EULU. Navíc každý přece ví, že EULA=peklo, tak nevím, proč to takto dělal a kupoval si ntb jen proto, aby si jí mohl přečíst a vzápětí se stal potížistou :P.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    pavlix avatar 3.10.2008 20:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    A proč by se nemohl stát potížistou :D. Jen ať se těch potížistů narodí víc a otravujou ty firmy dokud se nenaučí obchodovat aspoň o kousek solidněji ;).

    Já si VistaBook kupovat nebudu... ale pokud někdo jiný stráví svůj čas otravováním firem co vědomě obchodují nekalým způsobem, tak mu budu držet palce (zatím co se budu zabývat pro mě mnohem zajímavějšími činnostmi).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.10.2008 00:16 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    najit ceskou EULA zjevne neni problem

    Nenašel jsem, je to možná moje chyba. Nicméně neposkytla jí ani firma HP na požádání, neposkytl jí ani prodejce a neposkytnul jí ani MS. A navíc není žádná záruka, zda licence najitá na webu je shodná s tím, co je v EULA uvnitř notebooku.

    Autor si koupil notebook s OS, prestoze, jak tu zaznelo v diskuzi, prodava se i verze bez OS.

    Autor si koupil verzi s OS Vista, protože původně chtěl Vista používat (ač jsem je předtím nikdy neviděl, bylo by to poprvé) - píšu to i v článku, dokonce na to upozorňuji, že to uvádím, abych předešel nedorozuměním. Nicméně jak vidím, evidentně to nestačí.

    Takovym, jako on bych bych po 2 mesicich napsal zdvorily dopis, ze mu timto pokazuji castku aspon tak 2000 korun za cenu odmitnutych windows a ze jim zaroven uctuji poplatek (restocking fee

    To by mi stačilo - takový dopis bych následně řešil soudně - maje v rukou Váš souhlas za vrácení licence a maje v rukou úředně Vaší částku 2000 Kč jako důkazy - docela slušný začátek - a zbytek byste dost pravděpodobně projel soudně. Do tohodle bych se s vervou pustil.
    Jardík avatar 1.10.2008 23:18 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    No ona mohla poskytnout maximálně ji. Normálně bych tě neopravoval, ale už to bylo několikrát.
    Věřím v jednoho Boha.
    1.10.2008 09:05 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Neboli ty všechny tvoje kecy znamenají, že když někdo dodává produkt s určitou licencí, která zákazníkovi zaručuje určitá práva, tak jen proto, že by třeba šlo věc řešit i jinak, tak se licence může ignorovat? Měl jsem pocit, že uznáváš principy jako "náš zákazník, náš pán" apod. Zjevně jsem se mýlil. Ve skutečnosti uznáváš: "co je nám po zákazníkovi a nějaké licenci, ať si to vyřeší jinak a neotravuje nás".
    2.10.2008 08:17 Lada
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    A co třeba § 53 odst. (6) AZ
    3.10.2008 12:28 ivdo | skóre: 6 | blog: ivdo | Ostrava 49° 50' 52" N, 18° 17' 01" E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    § 53 Odstoupení od smlouvy pro nečinnost nabyvatele

    Asi nic, protože EULA,

    End User Licence Agreement - souhlas koncového uživatele s licencí. A pokud vám text této licence vysloveně nabízí, že pokud nesouhlasíte má vám někdo vrátit peníze, nevidím nic neseriózního na tom, že přistoupím na jejich nabídku a ty peníze opravdu chci. Neseriózní je to naopak od prodejce, že neví co prodává a od Micro$oftu, že jprodejce na toto neupozornil.
    Jardík avatar 4.10.2008 12:37 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    V té eule ale není o vrácení peněz ani slovo. To bylo u XP, ale Vista tam má takovou hezkou formulaci, že by se na vás mohl výrobce vyto ....
    Věřím v jednoho Boha.
    4.10.2008 14:03 mikky | skóre: 25 | blog: Ghlog | M. L. - Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    §53, odst.(6): Nedošlo-li k využití licence vůbec, je autor povinen vrátit nabyvateli odměnu, kterou od něj přijal na základě smlouvy, od které odstoupil; došlo-li k využití licence pouze nedostatečně, je povinen vrátit odměnu sníženou o část, která s ohledem na poměr uskutečněného a smlouvou nebo zákonem stanoveného rozsahu využití licence připadá na uskutečněné využití.

    Otázka je, jestli se to pak vztahuje jen na software, nebo jestli je v pořádku, že lze vrátit celý "produkt", tedy SW i HW. Tady by imho musel rozhodnout soud.

    -m.
    Je vám méně než 30 ? (jsme vrstevnící => budeme si tykat) : (jsem pro vás bažant => můžete mi tykat);
    30.9.2008 21:18 Radek Šlesinger | skóre: 13 | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    A zrovna se tam píše, že u softwaru nahraného v nějakém zařízení si máš přečíst podmínky uvedené u něj.
    Fluttershy, yay! avatar 1.10.2008 06:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Sakra, překlikl jsem se u hodnocení --- mělo být špatné. Proč? Laptopy se nekupují v Tescu, MS EULA na webu je a k tamtomu laptopu existuje varianta bez OS.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.10.2008 07:50 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    a k tamtomu laptopu existuje varianta bez OS.
    Pro případná nedorozumění v diskusi napíšu, že jsem Visty chtěl, nicméně rozhodl jsem se je nepoužít až po přečtení EULY.
    Možná by stálo za to danou pasáž zvýraznit a uvést aspoň třikrát ...
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Fluttershy, yay! avatar 1.10.2008 10:28 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Takže M. Ponkrác viděl v akci v Tescu nějaký laptop a vzrayil pro něj. Nenapadlo ho, že k MS Windows Vista bude pod nějakou licencí. Přitom ta licence je k disposici pod druhým odkazem z vyhledávání "microsoft eula" na Google. Ach jo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 1.10.2008 10:30 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    s/vzarayil/vyrazil

    Omlouvám se za chyby, píšu ze školy na QWERTZ klávesnici.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.10.2008 11:11 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Přitom ta licence je k disposici pod druhým odkazem z vyhledávání "microsoft eula" na Google.
    A tohle znamená, že se licencí není nutné řídit?
    Fluttershy, yay! avatar 1.10.2008 15:36 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    To jsem nikde nenapsal.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.10.2008 16:01 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Ale jistě - zpochybňuješ právo zákazníka na vrácení Windows, což ta licence doslov ně zaručuje.
    1.10.2008 14:28 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Přitom ta licence je k disposici pod druhým odkazem z vyhledávání "microsoft eula" na Google. Ach jo.
    Jak je zmíněno v diskuzi, píše se tam, že si máš přečíst EULA přímo u produktu, takže ta na webu je relevantní jak?
    Quando omni flunkus moritati
    Fluttershy, yay! avatar 1.10.2008 15:43 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Proč by se, sakra, měly lišit?

    Oprava: M. Ponkrác si v Tescu koupil laptop s MS Windows Vista, k nimž se (blbě jsem četl) předem licenci snažil sehnat. Ukázalo se, že neumí hledat. Tečka. Vzhledem k situaci na trhu zní nabídka HP směřující k vrácení peněz velmi rozumně.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.10.2008 16:05 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Proč by se, sakra, měly lišit?
    To je bezpředmětné. Prostě pro zákazníka platí ta, která byla u koupeného produktu.
    Vzhledem k situaci na trhu zní nabídka HP směřující k vrácení peněz velmi rozumně.
    Zní tak, že odmítá dostát licenci produktu, který prodává. Je úplně fuk, nakolik ti to připadá rozumné, podstatné je, že licence určitá práva zaručuje a HP ji nechce dodržet.
    Fluttershy, yay! avatar 2.10.2008 06:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    To je bezpředmětné. Prostě pro zákazníka platí ta, která byla u koupeného produktu.

    Pokud zákazník provádí předběžný průzkum, je pro něj relevantnější specifikace výrobku u prodejce, nebo na webu výrobce?

    Zní tak, že odmítá dostát licenci produktu, který prodává. Je úplně fuk, nakolik ti to připadá rozumné, podstatné je, že licence určitá práva zaručuje a HP ji nechce dodržet.

    Jak to? Koupíš výrobek X se softwarem, zařveš si, vrátíš výrobek X se softwarem a dostaneš peníze --- můžeš si koupit výrobek X bez softwaru.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.10.2008 16:56 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Hledat licenci před koupí není žádná povinnost. Oficiálně se k ní člověk dostane až po koupi.
    Fluttershy, yay! avatar 1.10.2008 20:33 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Není, jen se mi zdá uhozené koupit si zařízení speciálně s MS Windows Vista a až poté si uvědomit, že se mi dotyčná licence nelíbí.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.10.2008 20:46 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    A kdy by sis chtěl uvědomit, že se ti nelíbí licence, když si ji můžeš přečíst až po zakoupení?
    Quando omni flunkus moritati
    Fluttershy, yay! avatar 2.10.2008 06:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Máš tam na začátku chybu. ^_^

    Viz níže.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.10.2008 14:15 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Níže kde? Nevidím nic relevantního.
    Quando omni flunkus moritati
    1.10.2008 21:05 mikky | skóre: 25 | blog: Ghlog | M. L. - Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Licence na stránkách Microsoftu je pro krabicovou verzi, případně obecná OEM. Konkrétní OEM licenci upravuje až ten, kdo systém instaluje a poskytuje k němu podporu. Taková licence se může v relevantních odstavcích lišit dost výrazně. Osobně jsem se kdysi snažil najít licenci OEM zrovna od HP, platnou. Nenašel.

    -miky
    Je vám méně než 30 ? (jsme vrstevnící => budeme si tykat) : (jsem pro vás bažant => můžete mi tykat);
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.10.2008 22:06 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Co je na tom uhozeného? Vždyť se k licenci dostaneš až po zakoupení.
    Fluttershy, yay! avatar 2.10.2008 06:37 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP

    Proč je na webu? A Z. Štěpánek to vystihl:

    To ze "autor chtel puvodne vistu pouzit a pak si to po precteni rozmyslel" uprimne povazuji za dost brutalni vymysl, protoze tohle prece rozumne zkuseny odbornik pres IT nemuze myslet vazne.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.10.2008 09:45 mikky | skóre: 25 | blog: Ghlog | M. L. - Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    na webu není, viz můj příspěvek o pár řádků výše.

    -m.
    Je vám méně než 30 ? (jsme vrstevnící => budeme si tykat) : (jsem pro vás bažant => můžete mi tykat);
    14.10.2008 21:43 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Pro případná nedorozumění v diskusi napíšu, že jsem Visty chtěl, nicméně rozhodl jsem se je nepoužít až po přečtení EULY.
    Možná by stálo za to vědět, co jeden chce. Někteří lidi nevědí co chcou, ale votravujou, dokaď to nedostanou...
    1.10.2008 07:25 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Ja mam zase s reklamacemi v tescu spatne zkusenosti. Koupil jsem dcerce trojkolku, ktere se zlomil sroubek drzici kolecko (zrejme vada od vyroby). Prestoze tam meli skladem desitky stejnych kusu (z nichz polovina byla pri detailnim pohledu zrala na reklamaci), musel jsem cekat tricet dni na vyjadreni reklamace. Pak jsem bohuzel vzal kus za kus, ktery jsem ale poradne prohlednul. Doma si s ni moje 15 mesicni dcera chvilku hrala a donesla mi ulomeny plastovy drzak na lahev! Reklamaci mi tentokrate odmitli, do oci mi tvrdili, ze jsem lhar a proc jsem tak hloupy, ze jsem ten smejd kupoval.

    Strasne me nastvali, takze od te doby tesco ignoruju, kdykoliv to jde. Bohuzel jsem uz nemel chut ztracet dalsi cas tim, ze bych si stezoval u obchodni inspekce. Po tom zlomeni vznikla dost ostra hrana, o kterou by se dite mohlo porezat.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    1.10.2008 16:39 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Je to peklo, já mám dojem, že už reklamuju všechno, co si koupím. Od DVB settopboxu přes šroubovák po tkaničky do bot. Někdy mám pocit, že bych měl od pokladny rovnou zamířit do reklamačního oddělení, abych si ušetřil cestu z obchodu domů a zpět.
    1.10.2008 09:13 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Ta EULA obsahuje zajímavý dovětek:

    Použitím softwaru přijímáte tyto podmínky. Pokud je nepřijímáte, software nepoužívejte. Místo toho jej vraťte prodejci a obdržíte náhradu ve formě peněz či zboží. Pokud náhradu nezískáte, obraťte se na společnost Microsoft nebo na afilaci společnosti Microsoft ve vaší zemi. Získáte zde informace o zásadách poskytování náhrad společností Microsoft. [zvýraznění moje]

    A kousek pod tím je velmi komické souvětí, které snad překládal nějaký program...:

    Jak je popsáno níže, představuje softwaru rovněž váš souhlas s přenosem určitých počítačových informací v průběhu aktivace či ověření a pro internetové služby.
    1.10.2008 09:13 TanisCZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Promiň, ale kupovat notebook v Tescu je prasárna. Tam bych si nekoupil ani cd/dvd na vypalování.
    1.10.2008 11:06 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    jenže o tom až tak úplně článek nebyl, že...
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    1.10.2008 17:55 Ketling | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Prečo? Je snáď nejaký rozdiel medzi notebookom HP kúpeným v Tescu a notebookom HP kúpeným inde?
    Max avatar 1.10.2008 18:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Ano, A)cena, B)odbornost prodavačů, C)případné potíže s reklamaci(díky nejen položce B).
    Také nevěřím, že se zbožím zacházejí tak, jak by měli, ale to je jen subjektivní dojem (díky pohledu na potraviny, jenž prodávají) :-/
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    1.10.2008 13:14 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Ještě malou vsuvku, při mailování s HP Vás čeká jedna zrada. Posílal jsem mail přes mail s koncovkou gmail.com, a HP je odmítá, pokud je nepošlete přes webové rozhraní Google. Ač normálně maily posílám přes mailového klienta Thunderbird, takové maily byly firmou HP odmítány, protože byly poslané z jiné domény, než je mailová adresa.
    Gůgl poskytuje i svoje SMTP, takže je možnost použít to (pokud aktuální ISP odchozí SMTP neblokuje, samozřejmě).
    Heron avatar 1.10.2008 17:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Neexistuje náhodou nějaké tajné sdružení, které si vzalo za cíl zrušit emaily? Nebo snad existuje lepší důvod pro takové kraviny jako odmítání emailů z jiné domény než je serverová adresa? To už by skoro bylo lepší poslat na HP dopis (asi teda papírový) s návrhem, že mohou zrušit emailové schránky úplně, když nechtějí dostávat poštu.
    1.10.2008 17:12 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Existuje. Sice není tajné a vůbec to není sdružení, ale existuje :-D
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    pavlix avatar 3.10.2008 21:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Zapoměl jsi dodat, že ani nechce zrušit e-maily.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.10.2008 18:44 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Co se e-mailů týče - měl bych dotaz, který všem, kteří se v tomhle vyznají, bude asi znít naprosto tupě, ale přece jenom se zeptám:

    Když používám SMTP server svého ISP (např. smtp.frantavopickawifinet.cz), tak můžu svoji e-mailovou adresu (tu, která říká, kdo to poslal) vyplnit jak chci? (např. josef.novak@seznam.cz?) Jak potom příjemce pozná, že ten mail opravdu poslal ten, kdo je tam napsaný?
    Quando omni flunkus moritati
    1.10.2008 18:54 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    nijak
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.10.2008 19:12 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Funguje to jako napsání adresy na poštovní obálce.
    1.10.2008 19:18 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Hm... jeden by čekal, že by se to nechalo vyřešit i líp.
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 1.10.2008 19:32 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Proč? Ten SMTP server (smtp.frantavopickawifinet.cz) máš v tom emailu v hlavičkách.
    1.10.2008 19:59 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Což to jo, ale stav, kdy příjemce nemůže vědět, jestli mail psal josef.novak@seznam.cz nebo jeho soused připojený na stejného ISP, mi přijde jako vcelku neuspokojivý.
    Quando omni flunkus moritati
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.10.2008 20:02 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Proto existují elektronické podpisy.
    2.10.2008 00:32 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    ... které v tomto případě jen nahrazují jednu z mnoha kulhavých nohou emailu nad SMTP. Například u taktéž decentralizovaného jabberu se ti tohle stát nemůže.
    3.10.2008 13:07 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Nerekl bych. Myslim, ze je jasne, kdyz vsichni vedi, ze digitalne nepodepsany e-mail muze snadno zfalsovat kdokoliv, nez kdyby zfalsovani bylo komplikovanejsi, ale presto za priznivych okolnosti mozne. V druhem pripade by si nepodepsany e-mail dopraval falesnou duveryhodnost.

    Reseni s digitalnim podpisem je jednoznacne lepsi.
    3.10.2008 13:08 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Misto 'Myslim, ze je jasne' melo byt 'Myslim, ze je lepsi'.
    4.10.2008 02:04 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Samozřejmě, že s náskokem několika řádů je lepší elektronický podpis. Nicméně to podle mě není důvod zlehčovat nevhodnost SMTP do dnešního internetového prostředí.
    4.10.2008 10:52 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    A z jakeho pohledu je SMTP nevhodne do dnesniho internetoveho prostredi?
    1.10.2008 19:34 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Přesně tak, můžete tam vyplnit jakou adresu chcete. Úplně stejně jako můžete na papírový dopis vyplnit libovolnou zpáteční adresu.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    1.10.2008 19:35 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Hmm, koukám že sem měl tohle okno otevřené docela dlouho a byl jsem předběhnut :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    1.10.2008 21:45 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Od toho je elektronický podpis ověřený důvěryhodnou třetí stranou. :-)
    make menuconfig, not war!
    2.10.2008 00:33 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Už dlouho se chystám sepsat blog s pár návrhy, jak by mohl vypadat nástupce dnešního emailu. Možná jsi to trochu urychlil...
    2.10.2008 11:00 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Asi vás už někdo předběhl.
    4.10.2008 02:10 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    To je dobře. Nicméně furt to v rámci zpětné kompatibility neřeší všechny problémy.
    2.10.2008 16:14 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Já především nechápu, proč má někdo nutkání nastavovat si jako SMTP server svýho ISP? Včem je jako ta pointa? Vždyť se to akorát komplikuje, to si tam ty lidi nemůžou dát prostě šifrovaný připojení na smtp.gmail.com?
    Limoto avatar 2.10.2008 16:24 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Zrychlení posílání e-mailů? Já jsem jednu dobu taky posílal přes providera, dokud jsem nezjistil, že omezuje úplně všechno.
    2.10.2008 17:04 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Zrychlení jak?
    Quando omni flunkus moritati
    3.10.2008 13:03 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    E-mail putuje po potencialne kratsi draze - pres routery ISP pujde tak jako tak (a SMTP server ISP bude po ceste), zatimco jinak by putoval zcela zbytecne na SMTP server provozovatele e-mailu a od nej teprv na SMTP server prijemce. Napr. pri pouziti yahoo.com a adresatovi na seznamu by e-mail zcela zbytecne putoval do USA a zpet.
    3.10.2008 14:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Takže se tady bavíme o zrychlení v řádu stovek milisekund? No abych pravdu řekl, tak to je cena, kterou jsem ochoten za obejití ISP zaplatit.
    Quando omni flunkus moritati
    4.10.2008 02:12 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    To je argument hodný data vzniku protokolu SMTP. Dnes by těch pár povinných hopů navíc směrem k mému poskytovateli emailu ušetřilo neskutečná kvanta spamu.
    4.10.2008 10:58 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Neusetrilo, nebot:

    1) Spam se z casti posila pres botnety na zavirovanych pocitacich, v takovem pripade muze rozesilaci software posilat spamy pres uzivateluv ucet.

    2) Spam by se muhl i tak posilat primo, pouze by nemohl mit falsovane adresy ve From.
    4.10.2008 13:32 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Spam se z casti posila pres botnety na zavirovanych pocitacich, v takovem pripade muze rozesilaci software posilat spamy pres uzivateluv ucet.
    Což je ale samozřejmě o něco složitější, než odesílat je přímo. A navíc zablokovat konkrétní osobu, protože rozesílá spam (i když to za ní dělá bot), je taky mnohem jednodušší, než blokovat tisíce identit toho bota.

    Quando omni flunkus moritati
    2.10.2008 17:03 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Já především nechápu, proč má někdo nutkání nastavovat si jako SMTP server svýho ISP?
    Někteří ISP blokují spojení s cílovým portem SMTP.
    Quando omni flunkus moritati
    2.10.2008 20:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    A to i např. SSL/POP3 na portu 995? To by imho v 99% neměl být problém...
    2.10.2008 20:34 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    To blokovat nemusí - pokud vím, tak POP3 umí poštu jenom stahovat. Cílem blokování SMTP je zabránit zavirovaným stanicím s Windows odesílat spamy. Tak se odchozí SMTP jednoduše zablokuje nebo přesměruje na server ISP - tam běží antispam a ten může odchozí poštu zarazit hned na začátku.

    No a komu se to nelíbí, ten má většinou smůlu (pokud se nechytne na SMTP šifrovaném přes SSL na portu 465)

    Quando omni flunkus moritati
    2.10.2008 20:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    no jasně, chtěl jsem říct SSL/SMTP, mea culpa...
    1.10.2008 17:50 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Se zájmem jsem si článek asi dvakrát přečetl. Myslím, že tento článek stojí za odměnu cca 500 Kč ze strany abclinuxu.

    Pokud ovšem to zde před nedávnem nebyly plané sliby.
    14.10.2008 21:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Imho nechápeš, jak to funguje. Taky se nezapsal do historie každý, kdo doplul do ameriky. Natož ňáká odměna...
    1.10.2008 18:53 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Zrovna u HP550 je myslím korektní pokud HP (či prodejce) souhlasí v vrácením celého notebooku. Prostě proto, že je k dispozici varianta bez operačního systému, takže po vrácení lze jednoduše zakoupit tu.

    Já si právě z tohoto důvodu jeden kousek koupil ->druhý dražší model od HP nebyl bez Win k dispozici.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    1.10.2008 19:01 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše odmítnutí emailu s adresou odesílatele google.com přes vlastní smtp
    $ dig google.com txt

    google.com. 300 IN TXT "v=spf1 include:_netblocks.google.com ~all"

    $ dig _netblocks.google.com txt

    _netblocks.google.com. 300 IN TXT "v=spf1 ip4:216.239.32.0/19 ip4:64.233.160.0/19 ip4:66.249.80.0/20 ip4:72.14.192.0/18 ip4:209.85.128.0/17 ip4:66.102.0.0/20 ip4:74.125.0.0/16 ip4:64.18.0.0/20 ip4:207.126.144.0/20 ?all"

    Nejsem v SPF nijak zběhlý (takže to možná interpretuji špatně), ale tohle vypadá od HP na korektní jednání. Email nebyl odeslán z povolených rozsahů a první spf doporučuje přiřadit takovému emailu trestné body.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    1.10.2008 20:40 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Pokud je tentyz model k dispozici i bez OS (nebo s OS zadarmo - FreeDOS), tak nabidku HP na vraceni celeho notebooku a vraceni kupni ceny povazuji za zcela v poradku, protoze zakaznik dostane co chce (za vracene penize si koupi jiny model bez OS) a HP nebude mit problemy s vracenou licenci.

    To ze "autor chtel puvodne vistu pouzit a pak si to po precteni rozmyslel" uprimne povazuji za dost brutalni vymysl, protoze tohle prece rozumne zkuseny odbornik pres IT nemuze myslet vazne.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.10.2008 22:06 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    To ze "autor chtel puvodne vistu pouzit a pak si to po precteni rozmyslel" uprimne povazuji za dost brutalni vymysl, protoze tohle prece rozumne zkuseny odbornik pres IT nemuze myslet vazne.
    Právně mi to připadá jako korektní věc.
    2.10.2008 09:30 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Já sem si třeba v životě Windows nekupoval a tu licenci jsem nikdy nečet, takže si taky myslim že je to v pořádku.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    2.10.2008 08:22 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    "rozumne zkuseny odbornik pres IT":
    - si nekúpi nič od HP
    - si nekúpi notebook
    - ...
    - sa vlastne IT ani neživí, pretože jeho schopnosti nikto v záplave pseudoodborníkov nezaplatí

    :-)

    2.10.2008 09:57 mikky | skóre: 25 | blog: Ghlog | M. L. - Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    To ze "autor chtel puvodne vistu pouzit a pak si to po precteni rozmyslel" uprimne povazuji za dost brutalni vymysl, protoze tohle prece rozumne zkuseny odbornik pres IT nemuze myslet vazne.
    proč? IT odborník != právník. IT odborníka zajímají především technické vlastnosti daného výrobku a licence až v druhé řadě. IT odborník si zjistí, že Windows umí to a to a že by mu to mohlo být užitečné, tak si je koupí, zjistí, že licenci nemůže nebo nechce dodržet a vrátí je. Samotná licence mu to přeci umožňuje a i kdyby ne, umožňuje mu to Autorský Zákon, jak už tu někdo zmiňoval.

    V případě OEM licence Windows navíc ani nelze její znění zjistitit, dokud si daný produkt nekoupíte a licenci si nepřečtete. Licence OEM se totiž liší výrobce od výrobce.

    -m.
    Je vám méně než 30 ? (jsme vrstevnící => budeme si tykat) : (jsem pro vás bažant => můžete mi tykat);
    default avatar 2.10.2008 11:10 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Nesouhlasím. Jako každý zaměstnanec by měl znát (a zpravidla zná) zákoník práce (kdo by si nechal srát na hlavu od podvodníků, že?), tak každý IT odborník by měl znát relevantní partie autorského zákona a běžné právní postupy, které se aplikují na používání software a hardware. Neznalost zákona neomlouvá.
    Fluttershy, yay! avatar 2.10.2008 11:16 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    +1
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.10.2008 11:29 mikky | skóre: 25 | blog: Ghlog | M. L. - Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Licence a Autorský Zákon jsou dva rozdílné a nesouvisející dokumenty. AZ upravuje autorská práva a povinnosti, Licence upravuje podmínky použití autorského díla. Není ničí povinností znát všechny platné autorské licence.

    Ale když už ten AZ zmiňujete, relevantní partie říká, že, cituji:

    Nedošlo-li k využití licence vůbec, je autor povinen vrátit nabyvateli odměnu, kterou od něj přijal na základě smlouvy, od které odstoupil; došlo-li k využití licence pouze nedostatečně, je povinen vrátit odměnu sníženou o část, která s ohledem na poměr uskutečněného a smlouvou nebo zákonem stanoveného rozsahu využití licence připadá na uskutečněné využití.

    Vaše reakce je mimo mísu a to dokonce dvakrát...

    -m.
    Je vám méně než 30 ? (jsme vrstevnící => budeme si tykat) : (jsem pro vás bažant => můžete mi tykat);
    default avatar 3.10.2008 13:49 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Vaše reakce je mimo mísu a to dokonce dvakrát...
    Reagoval jsem na toto:
    IT odborník != právník. IT odborníka zajímají především technické vlastnosti daného výrobku a licence až v druhé řadě.
    Takže mimo mísu jsi tady ty. Sice jednou, ale na ostudu to stačí :-D

    3.10.2008 14:39 mikky | skóre: 25 | blog: Ghlog | M. L. - Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    pokud jsi reagoval na to, na co píšeš, že jsi reagoval, tak jsi reagoval úplně zcestně - o zákonech jsem nepsal vůbec nic, pouze o licencích. Ohánět se nějakými zákony je mimo mísu - licence není zákon a není povinností nikoho licence znát, dokud dané autorské dílo nechce použít. A v případě, že licence k danému dílu není k dispozici jinak, než tím, že si koupíš výrobek, který toto dílo obsahuje, pak je případné nepřijmutí licence a požadování náhrady zcela adekvátní a to i v případě, že samotná licence tuto možnost nezmiňuje (viz Autorský zákon).

    IT odborník opravdu nemá čas na to, aby lítal po všech čertech a sháněl znění nějakých licencí, o kterých ví, že jej stejně s největší pravděpodobností nesežene. Je rychlejší daný produkt koupit, licenci si přečíst a případně jí odmítnout - sežere to mnohem míň času a práce.

    -m.
    Je vám méně než 30 ? (jsme vrstevnící => budeme si tykat) : (jsem pro vás bažant => můžete mi tykat);
    default avatar 3.10.2008 15:03 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Ze zkušeností víme, že licence k software vypadají vzásadě stejně. Různé variace jsou napsány různými slovy, ale práva a povinnosti uživatele jsou vždy stejná. Dá se říci, že existuje několik šablon. Takže aniž bych licenci musel mít na stole, dopředu vím, co v ní bude. Ty snad ne?

    o zákonech jsem nepsal vůbec nic, pouze o licencích.
    A tohle je co?
    AZ upravuje autorská práva a povinnosti, Licence upravuje podmínky použití autorského díla.
    Ohánět se nějakými zákony je mimo mísu - licence není zákon a není povinností nikoho licence znát, dokud dané autorské dílo nechce použít.
    Není-li specifikováno jinak (licencí), používá se autorské dílo podle znění autorského zákona.

    tak jsi reagoval úplně zcestně
    Tohle si jdi vykládat někomu jinýmu. Třeba sobě.
    3.10.2008 15:26 mikky | skóre: 25 | blog: Ghlog | M. L. - Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Ze zkušeností víme, že licence k software vypadají vzásadě stejně. Různé variace jsou napsány různými slovy, ale práva a povinnosti uživatele jsou vždy stejná. Dá se říci, že existuje několik šablon. Takže aniž bych licenci musel mít na stole, dopředu vím, co v ní bude. Ty snad ne?
    nesouhlasím - měl jsem možnost si přečíst OEM licenci k Windows Vista od ASUSteku a od tuším Lenova (nebo HP, fakt už nevim). Licence byly už od začátku mírně odlišné - v každé byl pojem PRODUKT definován trochu jinak (jednou s HW, jednou jen SW), což už samo o sobě měmí podstatu některých částí licence. Odlišností tam bylo víc (třeba ohledně poskytuní podpory, nebo právo na použití sw třetích stran, apod.), ale už si je všechny nepamatuju.

    A to jsou jen dvě různé licence na jeden a tentýž produkt (v podstatě). Licence k různým programům jsou velmi různé a roznodně nelze říct blábol typu "licence k software vypadají v zásadě stejně" - to je blbost. Co třeba MS EULA vs GPL? Jsou v zásadě stejné? Co třeba licence na VirtualBox vs. licence na Foxit Reader vs. licence na, namátkou, Avg..? Softwarové licence nelze generalizovat.

    Dopředu můžeš vědět tak maximálně to, že se nestáváš vlastníkem SW, ale že získáváš právo k jeho (více či méně omezenému) použití. Ale to samo o sobě plyne z AZ (podle českého AZ se nelze vzdát autorství).
    o zákonech jsem nepsal vůbec nic, pouze o licencích.
    A tohle je co?
    AZ upravuje autorská práva a povinnosti, Licence upravuje podmínky použití autorského díla.
    Ohánět se nějakými zákony je mimo mísu - licence není zákon a není povinností nikoho licence znát, dokud dané autorské dílo nechce použít.
    reagoval jsem na tvojí reakci na můj původní post. v tom žádné zákony v takovémhle kontextu nezmiňuju a citace, kterou cituješ je z mojí reakce na tvojí reakci na můj původní post. seš prostě mimo :P A ty tvoje řeči o zákoníku práce ap. byby taky mimo. seš prostě mimoň ;) ale ne, teď vážně - přečti si to ještě jednou a tentokrát to zkus pochodpit.
    Není-li specifikováno jinak (licencí), používá se autorské dílo podle znění autorského zákona.
    ano, a?

    Je vám méně než 30 ? (jsme vrstevnící => budeme si tykat) : (jsem pro vás bažant => můžete mi tykat);
    default avatar 3.10.2008 16:27 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP

    reagoval jsem na tvojí reakci na můj původní post. v tom žádné zákony v takovémhle kontextu nezmiňuju a citace, kterou cituješ je z mojí reakce na tvojí reakci na můj původní post. seš prostě mimo :P A ty tvoje řeči o zákoníku práce ap. byby taky mimo. seš prostě mimoň ;) ale ne, teď vážně - přečti si to ještě jednou a tentokrát to zkus pochodpit.

    Děkuji, opravdu teď nějak nemám zájem, radši zůstanu mimoněm. :-D

    otasomil avatar 2.10.2008 19:07 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Vas postup s vracenim licence je zcela jiste spravny. Nicmene nevim jak pochodite. V zadnem pripade to nevzdavejte. Jen nepisete jaky OS chcete na notebook nainstalit protoze s Win XP muzete narazit na chybejici ovladace pro hw (hodne se to tyka zvukovych adapteru).
    V linuxove distribuci postavene na aktualnim jadre pravdepodobne budete mit mene problemu nez s win XP.
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    14.10.2008 00:29 Kakar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Čistě okopírovaná "kauza" od p.Párala s notebookem Lenovo. Moc dobře jste věděl, do čeho jdete a teď si hrajete na chudáčka, který brání svá práva ... Jde vám o slávu nebo si jen chcete zvednou své nízké EGO ?
    22.10.2008 13:38 Peter Lehotsky | skóre: 26 | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Mozna to nevite, ale p. Ponkrac je (pokud se nepletu) hodne MS a Windows pozitivni. Blogpost je vynikajici ukazkou, jak dopadnou skalni za "vernost" znacce ;-).
    14.10.2008 16:24 Milhaus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Trošku si v tomto článku protiřečíte. jednou tvrdíte, že jste s Eulou nebyl seznámen (souhlasím) a na druhou stranu v mailu pro HP tvrdíte jak máte dobré zkušenosti s notebooky HP550. Z toho lze vyvodit, že jste již HP550 používal a tudíž si přečetl Eulu. Navíc chápu Tesco protože ono není instalátorem Windows, ale dostanou krabici s EANem (pro neznalé čárový kód pro pokladnu) a jsou jen prodejci hotového výrobku. Nemají tak možnost oddělit HW od SW a vrátit poměrnou část kupní ceny. Navíc prodavači v hypermarketu nejsou odborně proškoleni na řešení takových problémů. Myslím, že by si neporadil ani prodavač ve specializované prodejně. Navíc nemám rád takové šťouraly, jelikož jsem sám pracoval v obchodě. Při koupi jste věděl, že tam je Windows. Pokud jste stál o ntb bez Windows měl jste si vybrat jiný model nebo jiného výrobce ntb. Jednoduše řečeno, když to nechci koupím si něco jiného co mi bude vyhovovat a nebudu pak někoho otravovat, že tam je něco co nechci.
    14.10.2008 16:33 mikky | skóre: 25 | blog: Ghlog | M. L. - Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Za 1) - pokud viděl HP550, zdaleka to neznamená, že musel vidět i EULU

    Za 2) - ikdyby tu EULU viděl, nikdo mu nemůže zaručit, že bude stejná jako ta, kterou dostane s notebookem v Tescu

    Za 3) - není to šťoural - jedná zcela v souladu s Autorským zákonem i v souladu se samotnou licencí. Prostě na to má právo a rozhodl se to právo využít. To, že tim někomu přidělal práci není jeho problém a ten někdo, komu to práci přidělal je zcela jistě placenej za to, že práci odvádí...

    Pro srovnání: když si člověk koupí něco v e-shopu, tak má právo (ze zákona) výrobek do 14 dní vrátit bez udání důvodu. A když toho práva někdo využije, neřeknou v e-shopu ani popel a výrobek vezmou zpět (osobní zkušenost). Nikdo mě neosočil "proč si to kupuju, když to nechci". V čem je tohle jiné?

    -m.
    Je vám méně než 30 ? (jsme vrstevnící => budeme si tykat) : (jsem pro vás bažant => můžete mi tykat);
    27.10.2008 07:29 Milhaus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Pokud vím, tak mu nabídli vrátit celou částku za NTB, což je vpořádku. Tesco nemá jak vykázat a zaplatit cenu za SW, protože dostali zboží HW+SW a ten je za jednu cenu. Neví jak a kolik vyplatit zákazníkovi. V e-shopech je to dáno ze zákona, v kamenných prodejnách nikoliv. Dle mého názoru by to měl autor řešit přímo s MS a ne s prodejcem. Navíc je jedno kde ten ntb koupil, v jiné kamenné prodejně by se nejspíš chovali stejně: vrátit celou cenu za ntb nebo nic :-)
    14.10.2008 21:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Zajímavý je začátek, koupil jsem si notebook HP 550 v místním Tescu.
    A já si koupil nový lyže u nás v zelenině & ovoci... :-D
    S tím tescem, to byla první chyba.
    23.8.2011 16:34 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrácení licence Windows Vista u HP
    Je to sice dost stará diskuze, musím napsat co jsem tu nenašel.

    Na první pohled se zdá že koupit něco v marketu je velký rozdíl oproti koupit elektroniku třeba v CZC nebo Alze. Popravdě já si kupuji vše od CZC ale když jsem tam kupoval laptop za 23.000, očekával jsem že mi ho tam někdo předvede. Takový rady bývají v počítačových časopisech. Ale nejdřív chtěli u okýnka zaplatit peníze, a že pak si mám jít vyzvednou zpoží, už tohle není profesionální. Při předávání zboží u malého dřevěného stolečku daleko vzdáleného od nějaké zástrčky, dostanete tak akorát zabalenou krabici, ale stejně tak to funguje v Alze.

    A teď k tomu laptopu, Co když zákazník v životě neslyšel o Microsoftu, takže si předem ani nemohl nic vyhledávat. Prostě se mu líbil laptop protože má pěkné čudlíky. A po přečtení něčeho, co mu je proti srsti nesouhlasí, co pak ?

    Podle mě je to jasné, prostě má nárok na vrácení peněz. Pak ať si koupí třeba něco jiného a i třeba u konkurence.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.