abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:00 | IT novinky

    Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Zajímavý software

    Národní superpočítačové centrum IT4Innovations s partnery projektu EVEREST vydalo sadu open source vývojových nástrojů EVEREST SDK pro jednodušší nasazení aplikací na heterogenních vysoce výkonných cloudových infrastrukturách, zejména pro prostředí nabízející akceleraci pomocí FPGA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,32 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Ubuntu, Linux Mint a Manjaro Linux. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 45,34 %. Procesor AMD používá 75,04 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 11:33 | Pozvánky

    Blíží se léto, chladiče topí, tranzistory se přehřívají, novinářům pomalu docházejí témata a nastává klasická okurková sezóna. Je tomu tak i mezi bastlíři? Na to se podíváme na Virtuální Bastlírně! Tentokrát se strahováci podívají na zoubek velmi slibně vypadajícímu open-source EDM projektu - ne, nejde o taneční hudbu, ale o elektroobrábění. Ukáží taky, jak vypadá starší cykloradar zevnitř nebo jak se testuje odolnost iPhonů.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Humor

    CEO Microsoftu Satya Nadella odstoupil z představenstva Starbucks [CNBC, SEC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.6. 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Rozcestník

    Výběr UPS

    1.12.2009 05:14 | Přečteno: 2619× | Jen tak | poslední úprava: 1.12.2009 05:16

    Vybírám svojí první UPS v životě. Chtěl jsem proto poprosit, o rady, případně korekci.

    O co mi jde? V zásadě jen o to, aby když vypadne síť řekněme na pár minut, aby nevypadnul i počítač. A aby po pár minutách bez proudu se prostě systém korektně vypnul a zbytek už si klidně obsloužím ručně. Dále předpokládám, že bude fungovat jako mírná ochrana proti bordelu ze sítě, i když počítač si nestěžuje.

    Počítač sám má zdroj 550W, který je ale hodně předimenzovaný. Momentálně táhne 4jádrový procesor AMD Phenom II 955 BE (125W TDP), jeden hardidisk, dvd a zbytek je základní deska s integrovaným ATI Radeonem. Časem přidám dva disky do raidu na zálohy. Kolem počítače je nějaké okolí – CRT monitor, laserovka, nějaké repráčky, ale v zásadě to snad ani nemusí být zálohované, snad jen tiskárna pro případ tisku, aby dotiskla papír (ovšem na APC stránkách píšou jak moc laserovky žerou a nedoporučují je připojovat na ups).

    Vlastně jsem chtěl poprosit o nějaké základní rady do začátku. Jakou mám volit firmu? Je problém, pokud nezvolím třeba APC (nic proti této firmě nemám, jen jestli na tom záleží)? Je nějaký rozdíl mezi tím, jestli je to standardní skříň, nebo jen ve formě zásuvek položených dole kromě designu? Jsou nějaká kritéria (kromě kapacity a výkonu), podle kterých bych měl vybírat? Jsou tam nějaké další chytáky? A poslední dotaz: jak moc to píská při provozu?

    Děkuji moc.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.12.2009 07:19 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Cokoliv jen ne APC. Máme od nich snad polovinu modelů za poslední 4 roky a všechno to šlo do tří měsíců do kopru. APC už těží jen z kdysi dobrého jména.
    AraxoN avatar 1.12.2009 09:28 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    A čo reklamácia - nepomohla? Nechce sa mi veriť, že by APC robila UPSky, ktoré nefungujú. Mám od nich BackUPS CS 350 a funguje bez problémov už sedem rokov. Už ale pomaly čakám, kedy sa ozve, že jej treba novú baterku.
    1.12.2009 11:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Jako kdybyste tyhle výkřiky z diskusí neznal… Podívejte se na nějakou diskusi o discích a o každé jen trochu známější značce se tam dozvíte, že máte poloviční pravděpodobnost, že do týdne přijdete o data. Realita je samozřejmě úplně jiná.
    1.12.2009 18:55 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Reklamace pomohla, dostali jsme kus za kus. Ale výsledek se dostavil skoro vždycky stejný. Nicméně, jako reakce na příspěvek níže, to že APC těží s dobrého jména a kvalita je už někde jinde je názor, který není vlastní jen mně. Slyším ho i od známých a i na internetu jsem ho už kolikrát viděl.
    David Watzke avatar 1.12.2009 14:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Mám APC Back-UPS RS 800 už rok a nemám problém. Táhne můj počítač (se vším okolo) a sem tam nějakej notes.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.12.2009 17:02 cadic | blog: cadic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    moje domácí ups od apc po trech letech zdechla, tak sem novou koupil uplne ten samej typ. narozdil od tej predchozi hlasite zavrci kazdejch pet sekund, takze v ni bude neco blbe. asi ji vyreklamuju a apc si uz nikdy nekoupim - vec, co se kupuje kvuli bezpecnosti dat musi mit mou duveru, apc ji nema!
    2.12.2009 15:05 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Nesouhlasim. Bereme k routrum ruzne modely ruznych znacek, ale z APC jsem mel vzdy nejlepsi pocit. Je fakt zejedna APC sla na reklamaci, ale taky jich ze vsech mame vyrazne nejvic. A bez problemu poslali novou. Bereme taky levny EATON a taky bez problemu. Ale APC maj vetsi baterku.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    pushkin avatar 1.12.2009 07:42 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Podle toho, co píšeš, ti kapacitně úplně postačí, aby daná UPSka vydržela nějakých pět minut - než si uložíš práci a vypne se systém. Na to by měla stačit nějaká základní, třeba APC - Back-UPS CS 350. Pokud počítám dobře spotřebu tvého PC (tipuji cca 450W na PC i s monitorem, bez tiskárny a repro, to bych opravdu nezálohoval), tak by tahle UPS mohla vydržet přes půl hodiny (možná 40 min), v závislosti na kondici baterie. ALE - podle toho, co píšou je jmenovitý výkon téhle UPS jenom 210W - tudíž bys jí přetěžoval, bude tedy nutné sáhnout po nějakém vyšším typu, třeba APC - Back-UPS CS 650.

    Jinak co se týče podpory dané UPS se koukni na stránky NUT - co tam najdeš, s tím není problém. Osobně mám UPS PowerCom King Pro 625 a funguje bez problémů. Postup zprovoznění NUT jsem dal do blogu, tak můžeš čerpat.

    A k tomu pískání - pokud je energie, tak o UPSce nevíš. Ve chvíli, kdy vypadne proud, tak začne šíleně řvát její repráček. No a pokud jde o pískání střídače, tak ten zvuk moc příjemnej není, ale jde to. Mnohem víc je v tu chvíli třeba slyšet zdroj v monitoru, kterému PWM modulace na výstupu z UPS rozhodně moc nevyhovuje :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 1.12.2009 09:06 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Na co má UPSka USB??? :-O
    1.12.2009 09:11 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    A ako ma UPSka "povedat" pocitacu ze jej dochadza stava? :-) Ja viem, ze ked si pri PC ze si to vsimnes ze PC bezi z UPS, ale co ak vypadne prud ked prave niesi pri PC a UPSka sa vybija a az sa vypne. Ak nema spojenie s PC tak PC sa vypne spolu s UPS. Ak UPS komunikuje s PC (USB, RS232) tak da mu vediet - "Pocuj komp, vypni sa mam uz stavu iba na priblizne 5 minut.". :-)
    1.12.2009 10:02 amigapower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    "Pocuj komp, vypni sa mam uz stavu iba na priblizne 5 minut."
    ROFL :-D
    pushkin avatar 1.12.2009 09:13 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Ta moje ještě USB nemá (starší model), má klasický sériový port. Mno a má ho na komunikaci s PC - vypadne proud, UPSka pošle signál compu, NUT jej přijmou a vyvolají shutdown, třeba s nějakou prodlevou. Jinak samozřejmě lze i provádět normální monitorování sítě (U, f), spotřeby (zatížení v %) a stavu baterie.
    Limoto avatar 1.12.2009 17:26 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Menší poznámka: do těch 450W i s monitorem by se vlezl minimálně dvakrát...
    pushkin avatar 2.12.2009 07:20 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Mno, těch 450W jsem pravda nadhodnotil, ale že by se do nich vlezl 2x bych netvrdil:
    dejme 130W na CRT monitor
    + 125W za procesor
    + 3x20W za pevné disky
    + 20W za DVD
    + cca 20W za základní desku
    + nějakých 80W za Radeon na základní desce
    a jsme na 435W - je pravda, že většina z tech komponent odebírá uvedené hodnoty ve špičkovém zatížení, ale nikde nemáte napsáno, že se na něj nikdy zároveň nedostanou. A pokud nemá ta UPSka při provozu vyloženě trpět (zatížení kolem 100%) a zkracovat se její životnost, tak bych s těmi 450W raději při dimenzování UPS počítal.
    2.12.2009 12:07 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Tak jeden z praxe: CPU Pentium 4 (nenazrany prescott) 2.66MHz (TDP 89W), grafika integrovany Intel, pamat 1GB pamate, 2x 3.5" disk, bez monitora = cca 100-110W (udaj namerany na UPS-ke). Podla tvojich vypoctov by to malo byt 150W + grafika.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    1.12.2009 07:56 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    APC maji slušne UPS, ale řadu smart, backup jsou takve sragory. Mam jich nekolik desitek, a krome vymen baterek není co řešit. V linuxu použivám APCUPSD, které funguje spolehlivě. Má i program na flash eeprom v UPS, tam si mužeš nastavit (vypnout) písknání UPS, změnit citlivost na vstup, nebo nakalibrovat baterku.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.12.2009 08:07 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    S APC nemám problém, jen prostě po pár letech odejde baterie. Mám tedy velkou UPS, ne jen tu malou podobající se obyčejné rozčtyřce. U velké UPS bývá jen problém s tím, že z ní nejsou klasické zásuvkové vývody, ale "počítačové zásuvky".
    pushkin avatar 1.12.2009 08:17 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    S APC nemám problém, jen prostě po pár letech odejde baterie.

    A to se stane dřív nebo později každé UPSce, ve svém Powercomu jsem ji měnil už dvakrát (koupil jsem jí z druhé ruky s mizernou baterií, tak následovala výměna, a po nějakých čtyřech letech bylo třeba vyměnit tu druhou).
    1.12.2009 11:34 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Ano, pokud je tam klasická olověná baterie, tak je nepravěpodobné, že vydrží víc než pět let. Osobně bych si zjistil, co se do příslušného modelu dává za baterie, protože zatímco něktetrým UPSkám stačí stejně velká baterie se stejnou kapacitou, do jiných se musí koupit originál, který je o dost dražší a po ukončení podpory často téměř nesehnatelný.

    BTW: Existují speciální UPS, co mají místo baterie setrvačník, běžící na magnetických ložiscích ve vakuu. Narozdíl od baterie vydrží věky, ale musí být zapuštěný do země, protože v případě selhání se roztrhne s razancí šrapnelu.
    1.12.2009 13:22 vagojan | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Ono to roztržení není u nových modelů až tak moc horké. Ale je to dost náročné na provoz... nemluvě o tom, že je to UPS jen vyrovnávací, která potřebuje rychlý doběh (aby nesedla na mechanická ložiska a neutavila je), takže se používají pouze v kombinaci s diesel agregáty.
    1.12.2009 09:16 UPSak z Vysnej Hornej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Odporucam samozrejme APC a najlepsie Smart UPS s 1 max 2 bateriami 12V/7A - pocas 2 rokov ziadna udrzba, ak bateria strati kapacitu (pravidlne ju nevybijas) tak po dvoch rokoch treba kupit novu bateriu (cca 20€) a treba UPSku nakalibrovat! Nestaci vymena baterie. UPSka s vymenenou bateriu bez kalibracie a formatu baterie po par mesiacoch prichadza o vymenenu bateriu z dovodu absencie kalibracie dochadza u UPSky k prbijaniu a naslednej deformacie baterie a strete kapacity (velmi vyraznej). V lepsich PC servisoch tuto kalibraciu urcite robia - stoji do 15€ ale zvlast pri Smartkach sa to oplati.
    1.12.2009 10:30 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Bezobslužný boot počítače

    Rád bych využil tohoto zápisku (chystal jsem se tak jako tak napsat něco podobného do hw poradny) a zeptal bych se: Lze nějak zařídit, aby počítač znovu nabootoval poté, co se do UPS obnoví dodávka proudu? Momentálně mám server bez UPS nastavený v BIOSu tak, aby poté, co se obnoví dodávka proudu, obnovil stav před výpadkem - tj. pokud počítač v době výpadku běžel, nabootuje, jinak zůstane vypnutý.

    Nyní bych chtěl pořídit UPS, která by umožnila počítači korektně ukončit běh systému, ale zároveň bych potřeboval, aby poté, co se do UPS obnoví dodávka proudu, počítač znovu nabootoval bez toho, že by ho někdo musel fyzicky zapínat. Zřejmě to půjde vyřešit nějakou ARM krabičkou (nepřipojenou k UPS), která bude mít v rc.local příkaz k zaslání příslušného WOL paketu. Tu ale zatím nemám, takže by mě zajímalo, zda by to technicky šlo i bez ní.

    1.12.2009 10:46 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezobslužný boot počítače
    Ked sa stava zo siete obnovi, tak UPS zase zacne dodavat stavu do PC. PC ani nemusi tusit, ze tam nejake UPS je. Takze staci nastavenie BIOSu, ze pri obnove stavy sa zapnut. A pokial namiesto vypinanie bude pouzivat susped-to-disk, tak sa obnovi v stave, kde skoncil.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    pushkin avatar 1.12.2009 10:52 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezobslužný boot počítače
    Ked sa stava zo siete obnovi, tak UPS zase zacne dodavat stavu do PC. V případě mé UPSky ne - pokud nejde elektřina dost dlouho a počítač se vypne, odběr z UPS spadne pod určitou mez a UPS se sama vypne. Pak se musí zapnout tlačítkem.
    1.12.2009 12:54 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezobslužný boot počítače
    Takze staci nastavenie BIOSu, ze pri obnove stavy sa zapnut.
    Problém je v tom, že když se počítač vypne sám pomocí shutdown, tak se i při relativně dlouhém výpadku napájení nemusí v UPS vybít baterie (odběr vypnutého počítače je relativně malý), takže při obnovení dodávky se nezapne nic.
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 1.12.2009 13:11 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezobslužný boot počítače
    Vypnutí při přerušení dodávky proudu se řeší tak, že PC na konci vypínacího procesu zavolá na ups poweroff a UPS odpojí elektřinu. Problém je, že po opětovném obnovení dodávky elektřiny během vypínacího procesu některé UPS zmate natolik, že již přívod elektřiny neobnoví a je třeba to řešit ručně.
    1.12.2009 10:50 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezobslužný boot počítače
    last state|power off|power on - uz to maji dost casto i obyc desky, at uz mas UPS, nebo ne, tohle se nastavuje stejne. Jenom je dobre nastavit UPS dobu po ktere se ma, po vypnuti periferii sama vypnout. Kdyz to nenastavis, UPS vypne PC, ztrati odber, a muze ji pak trvat jeste dost dlouhop nez "chcipne", pokud dojde k navraceni napajeni v dobe, kdy PC je uz vypnute, ale UPS se nevypla, k zapnuti PC nemusi dojit.
    AraxoN avatar 1.12.2009 11:44 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezobslužný boot počítače
    "After power failure" nastav na "power on", nie "last state". Ak Ti to UPSka vypne korektne cez kábel, tak last state bude off a po obnovení napájania sa to nezapne.
    kotyz avatar 1.12.2009 12:09 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Az se divim ze tu jeste nikdo nevytah ten problem se spojenim lacina ups s offline technologii a pc zdroj s aktivnim pfc. nechtel by se toho ujmout nekdo kdo se v tom vyzna? rad bych vedel v cem je rozdil v upskach s online, offline a line interactive technologii (teda krome ceny) a jak se to snasi s ruznyma zdrojema. uz sem o ups uvazoval hodnekrat, ale 10 000 se mi do toho opravdu davat nechce a nejsem si jistej jestli by to vubec bylo treba. taky nevim jestli muj zdroj ma pfc aktivni nebo pasivni, je na nem nalepka w/PFC a je to nakej Fortron myslim (mam ho z druhy ruky). uz sem tu kdysi videl blog, ze kteryho si pamatuju akorat lacina ups + zdroj s aktivnim pfc = pretizeni a vypnuti.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    1.12.2009 12:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Tak hrozné to asi nebude, mám (skoro) nejlevnější APC, na ní Fortrona s aktivním PFC a nic se nepřetěžuje a nevypíná.
    kotyz avatar 1.12.2009 12:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    tady sem nasel neco malo o tech technologiich, doporucujou pro domaci pouziti line-interactive, zeprej je jen o par stokorun drazsi nez offline ale ze se to vyplati. co si tak pamatuju z prohledavani ceniku na czc tak to byl rozdil spis tisicovek nez stovek. az asi do 6 000 byly vsechny modely co tam byly jenom offline. a 6 000 je pomalu vic nez cena celyho myho pocitace i s monitorem :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 1.12.2009 12:22 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    tak nakonec za pet a pul, to neni o moc lepsi :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Heron avatar 1.12.2009 12:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Myslíš toto?
    kotyz avatar 1.12.2009 12:28 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    jo, to bude ono! ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Heron avatar 1.12.2009 12:21 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Výrobce, pokud to nebude Orvaldi a podobní, bych neřešil.

    Na co si dát pozor:

    Je nutné, aby to dobře komunikovalo s PC. USB / RS232 / Ethernet. Rozhodně nejsou výjimkou UPS, které prostě nekomunikují (a to ani se svým programem na podporovaných Windows). Je to sice na opakovanou reklamaci (jiný kus stejné řady také nekomunikuje), ale proč si přidělávat starosti.

    Dále je velmi vhodný výstup se skutečnou sinusoidou (nikoliv "step aprox"). Nesinusové výstupy nemají některé zdroje rádi.

    Hodí se možnost výměny akumulátorů za běhu.

    Osobně doporučuji APC řadu smart, APC Smart-UPS 1000VA USB & Serial 230V je celkem dobrý odrazový můstek, kde začít s výběrem.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.12.2009 12:25 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Dále je velmi vhodný výstup se skutečnou sinusoidou (nikoliv "step aprox"). Nesinusové výstupy nemají některé zdroje rádi.
    Co to znamená "nemít rád"? U mě při běhu z UPS začne hlasitě bzučet vše, co má v sobě cívky připojené přímo k UPS - tedy zdroje PC, ve své době CRT monitory...
    1.12.2009 12:36 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Tak proto ty UPS dělají takový kravál - aby to přehlušily. :-)
    David Watzke avatar 1.12.2009 14:14 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Tak tohle je to bzučení! :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kotyz avatar 1.12.2009 12:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Dále je velmi vhodný výstup se skutečnou sinusoidou (nikoliv "step aprox"). Nesinusové výstupy nemají některé zdroje rádi. souvisi tohle nejak z technologii online/offline/line interactive nebo to na tom nezalezi a zalezi spis na tech filtrech co v tom sou? jak zjistim ze to zrovna muj zdroj rad nema ped tim nez bych ji koupil? ten APC Smart-UPS 1000VA vypada dobre, ale za cca 8 - 9 tisic z dph se mi uz nelibi :-D nebylo by neco trochu pouzitelnyho tak za 4 - 5 tisic? to uz bych chtel asi moc ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Heron avatar 1.12.2009 13:15 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Levnější UPS s čistou sinus jsem bohužel nenašel.

    Ovšem BACK-UPS 700 s kompatibilním zdrojem (u mě Fortron BlueStorm) funguje bez problémů.
    1.12.2009 13:20 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Ne, to co leze z UPS není závislé na techologii, offline/line interactive/online se liší spíš vstupní stranou než výstupní. Offline se zapne až při výpadku, line interacive má na vstupu autotranformátor, kterým upravuje napětí, a online tam má AC/DC konverzi, kterou krmi invertor (tj . DC/AC). Po výpadku proudu všechny tři jedou stejně přes invertor a pak záleží jen na tom, jak dobře je udělaný. U těch levnějších bude pravděpodobně horší, ale to je spíš záležitost marketingu - jen magor by koupil online UPS ze které leze obdélník.
    1.12.2009 13:43 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    drive jsme nasazovali APC ale uz nekolik let davame Powercom. Za stejnou muziku jen polovicni cena.
    1.12.2009 14:21 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Ku APC by som tiez mal co povedat.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    1.12.2009 14:42 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Já si nemůžu na APC zas tak moc stěžovat. Jedna UPS dorazila nefunční, reklamace to vyřešila, jinak všechny spolehlivě chodí. Na Fedoře používám apcupsd, které je poměrně hodně jednoduché na nainstalování a funguje spolehlivě. Jediná věc, kterou teď řeším, je nějaký model komunikace po síti. Mám dva servříky připojené k jedné UPS a zkoumám různé možnosti.
    1.12.2009 15:41 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Jediná věc, kterou teď řeším, je nějaký model komunikace po síti.
    tohle prave preci apcupsd celkem v pohode resi
    1.12.2009 16:20 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Přesně tak, řeší. A já právě proto studuju, jak, a jestli je to pro mně vhodné.
    AraxoN avatar 1.12.2009 15:13 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Tu je pekný článok na túto tému, aj s grafmi z osciloskopu: http://www.jkovach.net/projects/powerquality/

    V skratke:
    • APC Back-UPS má sínusovku hranatú až tak, že to je skôr obdĺžnikový generátor.
    • APC Smart-UPS má už sínusovku krajšiu než to čo lezie zo siete (aspoň v prípade autora tamtoho článku).
    Napriek tomu Back-UPS používam už sedem rokov a pri výpadku to vždy zachránila - všetko bez prerušenia ostalo bežať zo záložného zdroja, vrátane switchov, routrov a ďalších zariadení na to pripojených. A to je hádam podstatné, či nie?
    kotyz avatar 1.12.2009 20:17 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    jo ty grafy rikaji vsechno. takze jestli chci neco poradnyho musim to taky poradne omastit ... :-(
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    2.12.2009 00:04 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr UPS
    Samozrejme APC... delam u nich ;-)
    3.12.2009 21:22 hasty
    Rozbalit Rozbalit vše Schema RS232 pre APC Back-UPS pro 420 ?
    Nie je to uplne k teme, ale kedze je tu zivo;)

    Nemate niekto nahodou otestovanu schemu pre vyhotovenie funkcneho RS232 kablu pre APC Back-UPS pro 420? Original sa uz neda u nas kupit, jedine v USA:( Nasiel som sice nejake schemy na internete, ale bojim sa aby mi to neodpalilo dosku alebo apc? -ja radsej overene a odporucane veci. Tiez, sa bojim aby som pri konfiguracii apcupsd nemal zbytocne problemy, koli zlemu kablu. Vopred Vdaka.
    4.12.2009 12:26 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schema RS232 pre APC Back-UPS pro 420 ?
    nedavno jsem si delal kabel pro APC 1500VA a jeden paradne. komplexni navod zde, musis se zaregistrovat, ale je tam navod na zapojeni vsech APC kabelů.
    4.12.2009 22:18 hasty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schema RS232 pre APC Back-UPS pro 420 ?
    to bigBRAMBOR :

    No, narychlo som cital tie informacie a podmienky registracie. Nenasiel som tam konkretne veci tykajuce sa webu a prihlasenia... Podla toho mini rychlonavodu k systemu prihlasovania je tam nejaky casovy pristup k roznym urovniam clankov. Ak budem potrebovat urcitu uroven clanku, dostanem ju nahodne alebo ako? Pristup na ten web je spoplatneny? Nejako to komplikuju alebo ja som velmi opatrny?:) Vdaka za odpoved.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.