abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:00 | IT novinky

    Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Zajímavý software

    Národní superpočítačové centrum IT4Innovations s partnery projektu EVEREST vydalo sadu open source vývojových nástrojů EVEREST SDK pro jednodušší nasazení aplikací na heterogenních vysoce výkonných cloudových infrastrukturách, zejména pro prostředí nabízející akceleraci pomocí FPGA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,32 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Ubuntu, Linux Mint a Manjaro Linux. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 45,34 %. Procesor AMD používá 75,04 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 11:33 | Pozvánky

    Blíží se léto, chladiče topí, tranzistory se přehřívají, novinářům pomalu docházejí témata a nastává klasická okurková sezóna. Je tomu tak i mezi bastlíři? Na to se podíváme na Virtuální Bastlírně! Tentokrát se strahováci podívají na zoubek velmi slibně vypadajícímu open-source EDM projektu - ne, nejde o taneční hudbu, ale o elektroobrábění. Ukáží taky, jak vypadá starší cykloradar zevnitř nebo jak se testuje odolnost iPhonů.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Humor

    CEO Microsoftu Satya Nadella odstoupil z představenstva Starbucks [CNBC, SEC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.6. 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Rozcestník

    Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)

    1.10.2011 15:35 | poslední úprava: 14.10.2011 18:29

    Tak mi řekli, že letos maturuju, a měl bych si vybrat vysokou. Vím, že je to ohrané téma, ale řekl jsem si: 'Na ábíčku mi poraděj'. No a tak jsem tu.

    Co dělám a baví mě: Co mě zajímá (ale moc nedělám): Co bych rád: Uvažované školy: Všem moc díky, nejspíš zkusím FIT VUT :-)        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    A kamže na tu školu?
     (23 %)
     (38 %)
     (3 %)
     (12 %)
     (10 %)
     (15 %)
    Celkem 111 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.10.2011 15:47 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    <break>
    1.10.2011 15:50 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Jinak (Č)VUT. Ty teoretické věci (a skoro žádný hardware) by se ti asi moc nelíbily.
    1.10.2011 16:27 mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Z hlediska Linuxu jedině FI MUNI. Dobrá úroveň, k dispozici dualboot Windows/Linux. Mimochodem, působí tam vývojář jádra, který byl vyhodnocen jako jeden ze tří nejaktivnějších vývojářů na světě.
    Fluttershy, yay! avatar 1.10.2011 16:53 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    To bych nehrotil. Hlavní je, aby škola člověku necpala Jedinou správnou proprietární technologii (TM).

    Na matfyzu jsou taky linuxové učebny, hackeři a Rotunda -- myslím, že podobné to bude skoro všude. KMI UPOL jede v zásadě na Debianu a masoxu. A tak dál.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Isah avatar 2.10.2011 06:16 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)

    No naše škola je v tomhle takový přeborník, že už mne s tím se...u. Slidy v Powerpointu normálka, všude widle a běžně jim to někde nefunguje :-( Mám tu školu ráda, ale Linuxák zapláče. Už se raději nepřu, nechci dělat vlny, ale fakt nestíhám koukat.

    Nebo o téměř 10letých strojích, btw jedna značka, prohlásí vyučující, že "Pracujeme na kvalitní nové technice ...." :-)))) Když vím, co na jednotlivých odd. s PC dělaj, tak si říkám, že pán, ač jinak in profesor, je mimo.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Fluttershy, yay! avatar 1.10.2011 16:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Ale je mi jasné, že od brněnského... patriota?... se člověk nic moc rozumnějšího nedozví.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    3.10.2011 16:49 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    mno, taky jsem nějak nepochopil, proč "linux jedině FI MUNI" ... já se s linuxem seznámil dík matfyzákům, a nemyslím, že by to tam od té doby výhradně zwindowsovatělo ...
    Saljack avatar 3.10.2011 23:44 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Linux je všude. Na STM jsem se setkal jenom jednou s programem co není pro Linux. Jinak na celém FELu jsem byl pouze ve dvou učebnách, kde jsou Windows ostatních x učeben jelo na Linuxu nebo Solaris. Takže je podle mě jedno, jakou školu si vybereš na všech co jsi jmenoval bude Linux.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    1.10.2011 18:16 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Jo, pred ctyrmi lety pro zmeny v 2.6.20. Ten tvuj opis je docela zavadejici ...
    mess avatar 1.10.2011 17:48 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Studuju na FIT VUT v Brně (momentálně třeťák na bakaláři) a myslím, že tvé požadavky tam budou uspokojeny :-).
    • Linux + programování - Mnoho projektů je zadáváno jako multiplatformní nebo přímo jako běžící na unixových systémech (typicky Linux nebo BSD).
    • Jednočipy, trochu elektroniky - Na škole jsou, některými studenty proklínané, tzv. hardwarové předměty, kde se s tím dostaneš do styku. V některých jde o to namodelovat něco ve VHDL, v některých se něco kutí s FITkitem (ten se dá absenčně vypůjčit v knihovně). Nutno dodat, že většina těch studentů, co ty předměty nemaá ráda, je nemá ráda "z principu". Přece se jako programátoři nebudou zabývat nějakýma obvodama :-) .
    • Matematika - Myslím, že předměty jako Diskrétní matematika, Matematická analýza a Numerická matematika a pravděpodobnost tvé potřeby uspokojí.
    • Fyzika se vyučuje v jednom předmětu jeden semestr. Odnesl jsem si z toho jede zásadní poznatek - ten integrál přes Gaussovu plochu vyjde vždycky nula :-D.
    • Embedded zařízení - opět specializovaný předmět (ve třeťáku).
    • Architektura procesorů se probírá ve druháku. Je tam i jeden projekt, jehož cílem je ve VHDL upravit jeden jednodušší procesor k obrazu svému a napsat pro něj program v jeho assembleru. To celé je pak třeba odzkoušet ve FPGA na FITkitu.
    • Co se bezpečnosti a sítí týče, mohu doporučit předměty jako Bezpečnost pocítačových sítí, kurzy CCNA, Síťové aplikace a správa sítí nebo Počítačové komunikace a sítě (poslední dva zmíněné jsou povinné, ty dva první jsou volitelné).
    Tož snad jsem uspokojil tvou touhu po informacích. Ještě přidám studijní plán (takový rozpis, co je kdy doporučeno si zapsat a jaké jsou možnosti volitelných předmětů).
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    1.10.2011 17:52 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Hlavně bych vypíchl, když už teda chce hlavně programování, že zde působí počítačová alternativa Dr. House -- PP. :-)
    mess avatar 1.10.2011 18:00 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Ano, Pepe je zvíře. Ono na FITu je vícero zajímavých figur (Em, Čoki, Tomášek ...). Ostatně jako asi na každé vysoké škole.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    1.10.2011 18:34 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Rád na tu dobu vzpomínám. Hlavně na bakaláře.
    1.10.2011 20:08 h0nzZik | blog: Osel a stín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Dík za rozsáhlý popis, FITkit vypadá dobře a studijní plán se hodí. O tý matematice jsem se možná neměl zmiňovat, zas tak horký to nejni :-D
    pools avatar 1.10.2011 20:07 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Já bych šel už jedině na FLE!
    Vivre libre ou mourir!
    pools avatar 1.10.2011 20:07 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    A teď se dívám, že už mi ji zrušili, sfině!
    Vivre libre ou mourir!
    2.10.2011 02:10 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Písek?
    2.10.2011 12:55 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    doted nevim, jestli jsem predlouho toho filmu byl ja nebo ne....
    2.10.2011 12:56 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    predlouho
    predlohou
    1.10.2011 20:37 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Ze svych zkusenosti:

    Matfyz je tuna matiky, tuna teoretickyho programovani a semtam specialne zamerene predmety. Studentovi zbyva doucit se sam vsechno mezi tim. A opravdu je to narocna skola.

    FIT CVUT je nova skola, kde se snazi ziskat nejakou prestiz a uroven, takze imho zbytecne komplikuji zivot studentum, studium neni tak volne a prirozene jako na MFF ale zase se zameruji na velmi praktickou vyuku - uci a cvici konkretni veci. Nekomu to proste vyhovuje vic.

    Dalsi skoly bohuzel neznam. Ale shrnuto: Matfyz: teorie, FIT: praxe.

    Good luck, young padawan.
    1.10.2011 20:50 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Napred si rozmysli, jestli chces jit do Prahy nebo do Brna. Doporucil bych ti jit do mesta ve kterem nebydlis, protoze pobyt na koleji z tebe udela mnohem samostatnejsiho cloveka nez bydlet u maminky do petadvaceti, a vetsina lidi ktere znam ma takovy vztah s rodici, ze kdyz je vidi jednou za mesic, jsou nejspokojenejsi.

    Brnensky skoly neznam, ale co se tyka Prahy, tak

    - matfyz - dost tezkej, dost teoretickej. Osobne se mi nelibi jejich koncepce studijnich programu (pokud ji nepredelali). maji tam dobre viceoborove veci, pokud bys chtel byt ucitel nebo neco takoveho. A ta matika ma neco do sebe, sice neni problem to dohnat i kdyz to neuvidis ve skole, ale je trapene byt Ing. co nevi co je Fourierova transformace. Nebo orientovany graf.

    - FEL CVUT - jako nekdo kdo ho dokoncil pred rokem bych rekl ze je za zenitem. Nektere veci maji skvele, treba roboticke veci, ale na cistou informatiku bych tam nesel. V zasade maji dva IT studijni programy, STM, ktere neni moc narocne (zadne prijimacky, lehke predmety), ma pouze bakalare a mam z nej (a jeho absolventu) pocit, ze produkuje spis managery nez techniky. Druhy program je OI, ktery je dost vyberovy (sto lidi na rocnik oproti oproti trem stovkam STMka, drsne prijimacky oproti zadnym u STMka) a mel by byt narocnejsi, ale moc o nem nevim.

    Ten program ktery ja jsem studoval (a obsahoval kusy elektra, fyziku, diferencialni rovnice a podobne veci ktere se hodi, ale v IT programech uz je dneska moc nenajdes) uz neni otevreny.

    Jo, a tohle bude flame, lidi z STMka (a par jich tu na abcl je) nemaji radi kdyz o nem rikam ze je jednoduche. Ale ja musel napsat vlastni programovaci jazyk i s prekladacem do ASM a naprogramovat ovladac k USB mysi, sakra!

    - FIT CVUT. To je pomerne nova vec. Bc. program je castecne zalozeny na FELim STM, i kdyz s par tweaky (a lidi z FELu dost veci prejmenovali potom co puvodni ucitele pocitacovych veci a tvurci STM zhnusene odesli a zalozili FIT). Pokud te zajima programovani, tak vec ze potkas skutecne brutalni mnozstvi C a C++, a pokud se to rychle nenaucis tak rychle vypadnes. Mgr. program nabizi podle meho spoustu zajimavych specializaci jako pocitacova bezpecnost, navrhh cislicovych systemu, data mining nebo nejaky moderni webovy veci. Ale FEL ma zas pocitacovou grafiku, i kdyz ve stylu "napis si vlastni raytracer, mas na to dva dny" nez ve stylu "tady vam ukazeme jak hezky kreslit".

    Oboji (FELi i FITi programy) jsou dost prakticke, ne v tom smyslu ze bys nepotkal teorii (FIT dava hodne treba automatum a gramatikam a bezpecnosti, FEL ma urcite taky neco). Ale jde o to, ze dost veci z linearni algebry potkas az kdyz to potrebujes, takze LU dekompozici se naucis na hodinach paralelnich algoritmu nebo numerickych metod nekde ve ctvrtaku, ne v prvaku v algebre. Jo, a u FITu je jedna past -- pokud chces jit na magistra, musis si jako obor na bakalari vybrat pocitacove inzenyrstvi nebo teoretickou informatiku, z ostatnich se tezko postupuje (budou ti chybet znalosti), a tohle ti nikdo nerekne. No, mozna ja na fakultnim foru :-)
    Fluttershy, yay! avatar 1.10.2011 21:00 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Nedávno jsem četl někde komentář od člověka, který si udělal bakaláře na FIT VUT a pak si dohnal teorii na magisterském na FI MUNI -- to je taky zajímavý přístup.

    Už jsem dlouho neslyšel o jádru, to to tam zavřeli?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.10.2011 21:51 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Jo, a tohle bude flame, lidi z STMka (a par jich tu na abcl je) nemaji radi kdyz o nem rikam ze je jednoduche.
    No, to je otázka, částečně bych i souhlasil. Jsem v druháku a STM mi zatím přijde docela jednoduché, OK, možná je to částečně tím že v dost věcech mám znalosti z dřívějška a taky částečně tím že po semestru na matfyzu mi přijde jednoduché už všechno :)) Na druhou stranu, těch ~62% lidí co vyrazili v prváku a zhruba těch 70-80% (včetně vyhozených, a je to jen můj odhad, někdo tipuje taky zhruba 90%), co neudělalo všechny zkoušky by asi nesouhlasilo.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    1.10.2011 22:17 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Olsak nedavno v senatu rikal, ze mel na algebru mit 300 lidi, a na zkousku nedorazila ani tretina. Ani na jeden pokus. A rektor rekl "ja jsem tam ucil, a ti lide tam nemaji co delat. chtel jsem je vyhodit, ale zakazali mi zkouset, takze je musel vyhazet pepa" :-D

    To je IMHO primarne o prijimackach, kdyby je STMko melo, tak sice bude mit min lidi, ale mensi odpadovost, protoze takhle se hromada lidi zapise, ale po tydnu uz nikdy neprijde. Ale oni tim hronym mnozstvim novych studentu na STM financuji zbytek FELu, takze mam pochybnosti ze je zavedou.
    1.10.2011 22:44 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Tak třeba na KME se zapsalo ještě víc studentů. To jen tak na okraj.

    Ad přijímačky: osobně mi tenhle způsob vyhovuje mnohem víc. Každý dostane šanci během jednoho semestru ukázat jestli na to má a nezáleží na tom, jak mu sedne jeden test. Na druhou stranu, kvalita výuky tím trpí, to je pravda.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Fluttershy, yay! avatar 1.10.2011 23:15 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Tady (UP) mi to přijde dost podobné. Nastoupilo přes 200 lidí, ale na přednáškách je šum a na cvičení, co jsme zatím měli, se většina lidí ani nesnažila něco dělat. Doufám, že ti lidi začnou výuku brát vážně nebo to zabalí (tomu by nasvědčovaly loňské statistiky), protože je to dost otravné (třeba když si většina lidí okolo nepíše, nýbrž paří s hlasitě klikající externí myší).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.10.2011 23:18 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Offtopic: Nebyl jsi náhodou na MFF?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Fluttershy, yay! avatar 1.10.2011 23:25 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Jo. Ale musel bych opakovat lingebru (nebudu nadávat, měl jsem si anketu přečíst předem a místo cvičení se to naučit sám) a ty věci okolo byly dost blbé (typu bydlení, přidal se mi nějaký zdravotní problém).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Isah avatar 2.10.2011 06:38 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)

    U nás totéž, 1.LFUK. Dostanou se na prestižní školu a buď vůbec nechodí nebo si hrají s netbookem, aniž by to uměli připojit k wifi síti :-) U nás odpadne tak půlka, asi 2 už to vzdali po první pitvě :-) To bude extrém, ale s tím se dalo počítat, když lezu na LF. Nestíhám koukat co je na tom studiu flákačů. Už jsem mohla mít tu školu 5x za sebou, jenže člověk se tam přes tyhle debily nedostal.

    Ještě jsem zvědavá co by mohli chtít na PVP Tvorba Wikiskript. To asi zkusím.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Fluttershy, yay! avatar 1.10.2011 23:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Jinak mi přijde lepší zohlednit olympiády, známky na vysvědčení atp. a když to uchazeč nesplní, píše nějaký test. Problém je, když je kapacita oboru X lidí, ale přihlásí se méně než X lidí, z čehož se stejně vyhodí třeba polovina.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Isah avatar 2.10.2011 07:53 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)

    No nejen kvalita výuky, na 1 místo v mém oboru je 50 uchazečů. Berou jen kolem těch 50. Samo, jsou lidi, kteří se raději hlásí na lehčí školu s lepším skorem přijetí. Ale to co vidím, jak u nás, tak na adiktologii, lékařích....tak nestíhám koukat :-(

    Z fleku najdu 50 náhradníků na svůj obor, kteří OPRAVDU hodlají studovat. U nás by už klidně mohla být autoremedura.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Saljack avatar 3.10.2011 13:04 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Ono to s tou OI není zas tak horké. Říkat o něm, že je dost výběroví je trošku nadsázka. Někteří kamarádi jí studují a v podstatě je to to samé co STM, navíc neznám člověka co by se tam nedostal.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    xxx avatar 3.10.2011 15:54 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    OI je tak vyberova, ze snad dokonce i ty prijamcky zrusily.

    Bilej sum ma pravdu v tom, ze FEL je v oblasti CS za zenitem. Jen si to na nem porad nejak neuvedomuji. Staci vzit v potaz, ze vetsina lidi z katedry pocitacu odesla na FIT. V pripade OI, ktera ma byt pokracovanim puvodni EaI (to je to co byly "pocitace na FELu"), by pak bylo dobre klast si otazku, kdo to bude ucit, a to zejmena mag. programy.

    Na druhou stranu bych FEL uplne nezatracoval. Kybera, nebo jine programy muzou byt zajimave a kvalitni, ale STM a OI bych se teda obloukem vyhnul.
    Please rise for the Futurama theme song.
    1.10.2011 21:12 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    No, jsem v druháku STM na FELu na ČVUT.

    Linuxu si tam v povinných předmětech člověk moc neužije, ale většina cvičení probíhá na obstarožních terminálech (SunOs 5.10), ale furt lepší než Windows.

    Jednočipy - no, z povinných předmětů půlka prvního semestru, předmět Struktura a architektura počítačů (polovina nějaké FPGA od Xilinxu, druhá nějaký PIC v assembleru).

    Elektronika se bere pouze teoeticky - opět první semestr, Elektrotechnika pro informatiky, na cvičeních se dělají maximálně nějaké simulace RCL obvodů a tak podobně. Na pájku nebo kontaktní pole můžeš zapomenout. I když, v BP1 (Bezpečnost) se na jednom cviku zapojuje zásuvka.

    Nějaká matika tam je skoro pořád: 1. semestr Lineární algebra a Matematická analýza, 2. Logika a Pravděpodobnost a statistika, 3. Matematika pro informatiku. Dál si to nepamatuju.

    Programuje se v Javě, pro obor softwarové inženýrství se bere jeden semestr C/C++.

    Doporučuji kouknout na seznamy povinných předmětů (a nabídku volitelných) a jejich osnovy a vybírat podle toho. I když se mi stalo (volitelné Síťové operační systémy), že se na první přednášce přednášející omluvil že Windows se tenhle semestr učit nebudou protože on je nikdy nainstalované neměl a katedra nikoho nesehnala. (Mělo se učit půl semestru Linux, půl Win). Ne, že by mi to vadilo... :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    1.10.2011 22:10 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    dovolil bych si doporucit FIT CVUT - Počítačové inženýrství

    (ostatni obory, kdyby te zajmaly)
    2.10.2011 00:11 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Doporucuji to same :-P
    Jendа avatar 2.10.2011 02:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Také dumám, kam na VŠ, a fluktuuji mezi FEL, FIT a FJFI s momentální preferencí FIT.

    FJFI
    • + Mám to tam kousek
    • + Nemají tělocvik :-)
    • - Fyzika mě taky zajímá, ale chtěl bych se věnovat spíš té informatice, která tam není zas tak moc
    FEL
    • Po odštěpení FIT AFAIK trochu upadá
    FIT
    • Informatika opravdu na úrovni, nebo alespoň jsem toho dojmu nabyl po vyzpovídání několika studentů a prezentacích na IF/CF.
    Počítačové inženýrství
    Nádhera.

    //Přednášky jsou ze zákona veřejné, ne? To je sice hezké, ale poněkud na nic, když nikde nejsou rozvrhy :). Nebo neumím hledat? A jsem masochista, když se po dni na gymnáziu ještě hrnu do jiných škol?
    2.10.2011 02:59 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Rozvrhy FITu jsou schovaný na timetable.fit.cvut.cz pod jménem a heslem.
    Jendа avatar 2.10.2011 03:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    JJ, to jsem myslel pod tím „nikde“ (pro neFIŤáka).
    Fluttershy, yay! avatar 2.10.2011 12:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Tak tam prostě vpadni a můžeš po odpoledních studovat učebny (kdo zná úvod do matfyzáka, pochopí).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.10.2011 12:54 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Do nove budovy CVUT bohuzel nevpadnes, protoze ma turnikety na kartu. Ano, je to demence za kterou muze fakulta architektury. Muzes nekoho poprosit at te pusti, coz je v pohode, a odejit pak nouzovym vychodem ktery jde otevrit vzdycky. Nedavno na ne dali ceduli "zakazany vychod" hehe. Like anyone cares. Ale bohuzel, jak rikam, sprava nove budovy CVUT dela vsechno pro to, aby lidem co nejvic zneprijemnila zivot.

    Rozvrhy jsou schovany asi proto, ze dostat se z rozvrhu "tehle predmet ma cvika tehdy a tehdy" na rozvrh "na tuhle zenckou si muzu pockat tady a v tolik, nebo tady a v tolik" je otazka par kliknuti. Ale pokud te zajima nejakej predmet, klidne ti reknu kdy a kde ho muzes potkat.
    Fluttershy, yay! avatar 2.10.2011 13:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Rozvrhy jsou schovany asi proto, ze dostat se z rozvrhu "tehle predmet ma cvika tehdy a tehdy" na rozvrh "na tuhle zenckou si muzu pockat tady a v tolik, nebo tady a v tolik" je otazka par kliknuti.

    WTF?!

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.10.2011 13:50 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    No. Aplikace ma pristupovy prava na urovni aplikace, takze se budto dostanes do rozvrhu, nebo ne. Jakmile tam jsi, muzes si zobrazit rozvrh kterehokoli studenta nebo ucitele, kterehokoli predmetu a kterekoli mistnosti, kterehokoli cvika. Muzes se podivat s kym mas cvika a kouknout do jejich rozvrhu, podivat se kdy a kde jsou jiny hodiny tohohle predmetu abys mohl jit na nahradni, nebo kde najit ucitele se kterym chces neco konzultovat.

    Ta aplikace je fakt chytra. Ale asi proto neni verejna.
    2.10.2011 14:01 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Jakmile tam jsi, muzes si zobrazit rozvrh kterehokoli studenta nebo ucitele, kterehokoli predmetu a kterekoli mistnosti, kterehokoli cvika. Muzes se podivat s kym mas cvika a kouknout do jejich rozvrhu, podivat se kdy a kde jsou jiny hodiny tohohle predmetu abys mohl jit na nahradni, nebo kde najit ucitele se kterym chces neco konzultovat.
    A proč by tohle celé nemohlo být přístupné veřejně? Rozumím tomu, že půjde o určitou místní "zvyklost" nebo historické rozhodnutí. Ale občas je dobré zamyslet se, jestli není čas to přehodnotit.

    Koukněte na http://portal.zcu.cz / Prohlížení IS/STAG. Někde jsem četl, že v začátcích vývoje IS na ZČU byl okolo toho též spor, kolik informací má být veřejných, a architektům systému se tehdy podařilo prosadit, že je anonymně přístupných maximum věcí. A od té doby to tam přijde všem normální...
    Fluttershy, yay! avatar 2.10.2011 14:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    To STAG umí plus minus autobus taky. AFAIK je veřejně přístupný. Mám pocit, že v SIS je to podobné, akorát ne až zas tak provázané.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.10.2011 13:52 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Na FIT (tedy na tom pravém FIT v Brně ;-)) to je (resp. bych správně měl říkat bylo, protože o současném stavu nevím) tak, že dveře na kartu jsou. A ten kdo nemá kartu, tak musí přes vrátnici a pak projít tak trochu bludištěm, ale dá se to.
    Jendа avatar 2.10.2011 17:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    a odejit pak nouzovym vychodem ktery jde otevrit vzdycky
    Viděl jsem budovu, kde otevření nouzového východu spustilo alarm. Není to doufám tento případ :-).
    Ale pokud te zajima nejakej predmet, klidne ti reknu kdy a kde ho muzes potkat.
    Z průchodu BI-PI by mě zajímaly BI-CAO, BI-PA1 a BI-BEZ. Ale nemám šanci se tam dostat před 15. hodinou, protože máme do 14 školu. Jsou některé z těch přednášek odpoledne/večer? Dík…
    kotyz avatar 2.10.2011 17:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    V areálu ZČU na Borech takhle fungujou všechny nouzový východy. Když to vrátnej včas nevyresetuje tak přifrčí hasiči a platí se výjezd.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    2.10.2011 17:50 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Uf to se divím, že ještě nikdo nevyzkoušel DoS :-D.

    BTW u nás jsou dveře budov obvykle dokořán.
    2.10.2011 18:03 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Nevim o tom. Ale sprava budovy patri budto rektoratu nebo fakulte architektury, a ti nemaji zadny zpusob jak prudit studenty FITu (tedy krom toho co uz delaji), takze i kdyz neco zakazou, neexistuje zpusob jak by mohli nekoho z FITu potrestat.

    Z tehdle predmetu je podle vseho vsechno dopoledne, nejbliz je BI-PA1 ve ctvrtek od 1430 v mistnosti 105, nebo hodnelidnej seminar kde se resi prakticky veci z tohotez (bez kteryho ta prednaska nema IMHO smysl) v pondeli 1430 v mistnosti 107. Jinak vsechno driv, sorry.
    Jendа avatar 2.10.2011 18:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Tak to už mi zbývá jenom ta buněčná biologie na natur.cuni :-) (ČT 1540 na Albertově, místnost ale ještě nevím, kdyby někdo chtěl chodit taky).

    Nevadí, díky za info.
    2.10.2011 12:19 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    To fakt nejsou přístupné rozvrhy předmětů veřejně? Neví někdo, jaký to má důvod?

    Na ZČU máme bez přihlášení přístupné skoro všechno pro všechny součásti univerzity - rozvrhy místností, předmětů, vyučujících, dokonce jednotlivých studentů! U aktuálně otevřených termínů zkoušek je vidět, kdo je tam zapsaný.

    V některých speciálních případech ten rozvrh nesedí, ale to je hodně výjimečné, nemělo by se to stávat kvůli sestavování vlastního rozvrhu každým studentem.
    2.10.2011 12:20 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Podle tvé orientace a přání to vypadá, že by ses NEMĚL hlásit na insťák (tělesnou fakultu) :-). Ale jinak ti držím palce ve výběru, ostatně to není doživotní rozhodnutí a můžeš to pak změnit, taky jsem to udělal..
    Nobody can give you as much as I can promise you
    3.10.2011 12:18 tomATOM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Tak jsem si všiml, že dnes všichni chodí studovat IT obory, elektroniku, humanitní (alias neperspektivní nebo-li mrtvé) obory. Naopak na oborech do stavebnictví, strojařiny a silnoproudé eletrotechniky (kde se při správném oborovém prolnutí těchto tří zajišťuje chod civilizace) se nikdo nehrne a počet studentů absolvujících tyto obory s titulem Ing. je sotva desetina IT oborů. A teď si představte, že přestanou fungovat elektrárny, zastaví se stroje a přestane se stavět. Zachrání to nějak absolventi IT oborů? Za sebe říkám, že nikoli.
    Dodávám, že výše napsaným nekritizuji ani neurážím svobodnou vůli jedince a jeho právo na výběr životní cesty. Jen naznačuji možný směr
    Ano, jsem absolventem oboru elektroenergetika a mé znalosti mne živí.
    Fluttershy, yay! avatar 3.10.2011 12:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Kamarád je strojař a dlouhodobě říká, že... mno, situace má být jako na STM -- příliš mnoho blbů/flákačů.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    3.10.2011 12:32 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    kdyz strojarem se clovek nestava, ale rodi. Sice jsem mel radu spolustudentu, kteri nebyli rodili strojari, ale takovi jdou pak stejne na nejake ministerstvo nebo do marketingu/prodeje. Napr. Kalousek, vystudoval technickou skolu a clovek by si rekl, nekdo takovy nebude skodit. Ouha.

    Problem je ta radove vyssi obtiznost studia tech oboru, ktere jste uvedl.Tak to bylo vzdy a jedine co cloveku zbyde je urcity pocit nadrazenosti, ze dosahl k metam, ktere jsou pro vetsinu populace v nedohlednu.
    Saljack avatar 3.10.2011 12:57 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Tohle je ale pohled jenom z tvé strany. Teď si vem, že přestane fungovat softwarové ovládání nějaké sítě nebo elektrárny. Kdo to opraví? Nějaký absolvent silnoproudé elektrotechniky? Vše je provázané. Navíc si vem, že stejně jako skoro každý má elektřinu, tak skoro každý má počítač.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    3.10.2011 13:06 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    To je vcelku normalni (ale kratkozrake), ze clovek povazuje svuj obor za ten nejdulezitejsi. Vetsina z nich ma pravdu v tom, ze bez nich by to slo k sipku - neuvedomuji si ale uz, ze to plati pro mnoho oboru.
    3.10.2011 13:16 tomATOM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Ano, je to pohled z mé strany. Je nutné ale dodat, že kupříkladu elektrárny fungovali již někdy v době před 100 lety. Bez výpočetní techniky. V dnešní době je nesporným přínosem výpočetní techniky přesnější a rychlejší měření, diagnostika, reakce na různé provozní stavy nebo třeba dálkový dohled. Nespornou nevýhodou je, že i tato technika potřebuje ke svému provozu elektrickou energii a sama si ji nevyrobí. K tomu je potřeba člověk a jeho znalosti. To byl důvod napsání mé reakce k tomuto blogovému zápisku. Také to bylo myšleno jako námět k přemýšlení o budoucnosti pro ty, kteří ještě nejsou rozhodnuti jak naloží se svým životem v nejbližší budoucnosti.
    3.10.2011 14:08 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Nezlob se na me, ale 100 let starou elekrarnu by mel pochopit a byt schopny opravit absolvent jakehokoliv fakulty CVUT (mozna krome architektu).
    3.10.2011 21:29 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Včetně třeba parního kotle?
    3.10.2011 23:32 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Proc ne?
    3.10.2011 21:56 tomATOM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Zlobit se nebudu. Jen jsem chtěl naznačit, že lidé bez výpočetní techniky dovedli provozovat funkční elektrárnu již před 100 lety.
    3.10.2011 22:49 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Lidé se určitě obešli i bez obráběcích strojů, motorů, aut, kanalizace, vodovodu, plynovodu, elektrifikace. Obešli by se bez nich i nyní? No možná ano, ale zadarmo to rozhodně nebude.
    3.10.2011 17:59 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Schválně zda by se prostředky roku 1911 dokázala ovládat moderní jaderná elektrárna ;-).
    Jendа avatar 3.10.2011 19:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Určitě, vždyť se jenom zasouvají tyčky nahoru a dolu. To zvládne i banda dělníků rukama :-).
    3.10.2011 19:46 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    "Ty vole Pepo, vona tam ta nová tyč nechce zalýzt."

    "Tady natluč ji tam kladivem."
    4.10.2011 13:48 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Hm, o tom jsem jen slysel ...

    Stalo se to v Sajuzu. Radiacni ochrana - stakan vodky :-)
    3.10.2011 13:20 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    To jo - on je spíš zajímavej ten (ne)poměr v počtu studentů a posléze odborníků. Krom toho počítač bez elektřiny mít nemůžes, ale obráceně (i když dnes už asi jen teoreticky) to jde.
    3.10.2011 15:00 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    ja jsem vystudoval computer science a myslim si ze fixnout elektrarnu bych klidne zvladnul. Konec koncu ty principy na kterych to pracuje jsou hrozne jednoduchy...
    3.10.2011 16:41 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Ano, obory těch ostatních jsou vždy jednoduché a snadno pochopitelné, že se až člověk diví, co tam ty roky dělají.

    (tohle píšu jako student stavební fakulty)
    3.10.2011 17:48 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    ne jenom obory ostatnich. Ja se divim i tomu proc studium CS trva takovejch let. By se to dalo zvladnou za podstatne kratsi dobu...
    3.10.2011 15:13 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    No nevím, ale třeba fakulty VUT jako FAST, FSI, nebo FEKT jsou rozlezlé v několika budovách (či přímo areálech) po celém Brně a FIT má jeden "maličký" kampus. Podle mě si pletete dojmy s pojmy, tedy váš domnělý počet studentů a reálný stav.
    3.10.2011 21:49 tomATOM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Ani bych neřekl. Studentům IT se většina vybavení vleze do standartní přednáškové místnosti nebo klasické třídy z dob střední školy, záleží na tom jak je složitá úloha. Do takového prostoru ale nedáte třeba VN nebo VVN zařízení byť pro jednoduché úlohy s měřícím aparátem (VVN transformátorová kaskáda, kulové jiskřiště, impulzní zdroj VVN, zpětný přeskok na izolátoru), k tomu nějakou tu úlohu z elektrických strojů (klasicky měření momentu elektrického stroje na stolici, měření a výpočet oteplení elektrického stroje, nějaké to měření naprázdno a nakrátko u strojů a transformátorů, pak nějaké to fázování generátoru do sítě), elektrických přístrojů (oblíbené obloukové výboje mezi dvěma vodiči, nějaké ty elektrické pole v okolí zařízení, sem tam zase oteplení), další jednoduché úlohy z elektrotepelné techniky (odporový ohřev, plazmová pec, oblouková pec, přímý ohřev materiálu). A každé z těch měření zabere nejmíň jednu takovou klasickou třídu ze střední školy. Někdy víc, někdy míň. To jsem vyjmenoval jen některé základní praktické zkušenosti ze studia oboru elektroenergetiky. Prostorové nároky s počtem studentů těchto oborů dnes opravdu nesouvisí.
    3.10.2011 22:46 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Tak se přesuneme do absolutních čísel (http://www.vutbr.cz/tiskove-zpravy-f19527/na-vut-v-brne-studuje-rekordnich-22-347-studentu-d40389):
    1. Fakulta stavební 6203
    2. FSI 4520
    3. FEKT 4013
    4. Fakulta podnikatelská 2822
    5. FIT (Fakulta Informačních Technologií) 2518
    6. Fakulta architektury 664
    7. Fakulta chemická 1066
    8. FaVU 271
    Celkem 22 347 studentů na VUT BRNO. BTW. FEKT si letos k seznamu svých objektů přidal další s rozlohou 13 000 m2. Tak tam už se nějaké ty mašiny vlezou. ;-)
    4.10.2011 07:35 tomATOM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Hezká čísla, ale nevypovídají vůbec nic o počtu studentů absolvujících s titulem Ing. jak jsem psal ve svém prvním příspěvku do diskuze. Zkuste tedy najít ty, kteří absolvují s titulem Ing. a mají ony znalosti o tom co je potřeba k výrobě elektrické energie. Poté to dejte do poměru s počtem absolventů IT a dostanete opravdu zajímavé číslo.
    4.10.2011 09:20 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Počty absolventů jsem nenašel, nicméně na FITu berou 350 magistrů, absolvuje cca o něco méně než polovina. Troufl bych si tvrdit, že 50% je číslo, které by mohlo sedět celkem univerzálně i na ostatní fakulty VUT.

    Ale co byste teda chtěl? Aby každý rok na všech školách absolvovalo 2000 energetiků? Počet SW systémů, počítačů a počítačových sítí je násobně vyšší, než počet elektráren, takže je asi zbytečné aby ze všech škol v ČR vylezlo 1000 energetiků Ing. ročně, když podle Wikipedie platí, že "Dominantním výrobcem elektrické energie je akciová společnost ČEZ, která v Česku provozuje 15 uhelných, 2 jaderné, 30 vodních, 1 větrnou a 3 sluneční elektrárny a vyrábí téměř tři čtvrtiny z celkového objemu výroby elektřiny v Česku." a která už má stovky kvalifikovaných pracovníků.

    Ale mluvíte tak tajemně, jako byste Vy snad nějaká čísla měl, takže se nechám poučit.
    4.10.2011 09:54 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Stovky? To víc... a ČEZ skutečně má problémy shánět lidi, průměrný věk se nepříjemně začíná blížit hranici pro odchod do důchodu.

    Nicméně mají klasický problém se získáním dostatečně schopných lidí, navíc lidí ochotných dlouhodobě pracovat v jedné firmě, postupně se učit a vypracovávat. A to není nijak specifické pro energetiku.
    4.10.2011 10:08 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Stovek může být i 30. ;-)

    Možná kdyby ty pracovníky výrazně lépe odměnili (a ne až po čtyřiceti letech věrné služby), tak by zvýšili atraktivitu oboru a noví studenti by se našli.

    Ale přesto. Na IT jde v případě VUT jen asi 11% všech studentů. To podle mě není nijak závratné číslo. Zvláště v době, kdy téměř každý druhý den můžete z televize slyšet a v novinách číst, jaký mají firmy nedostatek IT odborníků.

    Možná až ČEZ zaplatí v televizních novinách reportáž o tom, že potřebují bandu inženýrů, aby ovládali jejich elektrárnu z roku 1911, tak se zájem o tento obor zvedne. :-)
    4.10.2011 10:34 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Možná kdyby ty pracovníky výrazně lépe odměnili ...
    mno, možná spíš kdyby potenciální vyhovující pracovníky nevyhazovali a neodmítali na základě toho, že se kravka od smluvní psychošoustský agentury blbě vyspí ...

    zrovna v sobotu jsme nakousli téma práce na Dukovanech, každej rok psychotesty, tak kámoš říkal, jak třeba jeho tatík jednou udělal tu chybu, že na otázku "oblíbená barva šatů" odpověděl "černá" - a hned byl na koberečku a musel vysvětlovat, že on je pěkně vyžranej a černá zeštíhluje
    4.10.2011 12:00 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Souhlas, zrovna ČEZ je firma která nemusí šetřit.
    4.10.2011 10:26 tomATOM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Nechci nic, přečtěte si mé příspěvky a uvidíte, že dávám pouze podněty k možnému studijnímu směru.
    Jestliže chcete čísla, pak vám dám příklad ze své školy, kde cca posledních 5 let nazpět končilo s titulem Ing. elektroenergetiku v průměru 20 - 25 lidí. V potovnání s IT obory kde končilo ve stejném období v průměru 250 studentů je to obrázek více než jasný. Jak píše kolega nade mnou a jak pravil sám bývalý nejvyšší šéf ČEZu Martin Roman: "....Budeme v následujících 10 letech potřebovat přibližně 15 000 (ano, slovy patnáct tisíc) absolventů oborů se zaměřením na výrobu, přenos a distribuci elektrické energie...." Proto jsem vepsal těch několik málo komentářů, že by nebylo špatné uvažovat o tomto směru, protože pokud nebudou lidé, kteří se budou starat a rozvíjet oblast výroby, přenosu a distribuce elektrické energie, budou všichni ostatní v celkem velkém problému.
    Výše jsem psal, že mne mé znalosti živí, ale kupodivu ač pracuji v české republice tak nepracuji pro ČEZ, ale svému oboru se plně věnuji
    4.10.2011 10:45 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    15 000
    To je velmi obrovské číslo. To pan Roman asi chtěl inženýry i do toho svého komanda, ne?

    Ale představte si, že jen polovina z nich bude potřebovat k práci počítač zapojený do nějaké sítě a pracující s nějakým SW. :-)
    4.10.2011 10:35 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)
    Tak jsem našel počty absolventů magisterských oborů s titulem Ing., Ing.arch., nebo MgA. za rok 2010/2011:
    1. FAST: 643
    2. FSI: 507
    3. FEKT: 552
    4. FP: 420
    5. FIT: 233
    6. FA: 95
    7. FCH: 134
    8. FAST: 643
    9. FAVU: 33
    10. ÚSI: 75
    Program Strojní inženýrství s oborem Energetické inženýrství vystudovalo v tomto roce 39 osob. Pro srovnání Stavbu letadel pak 11 osob. Automobilní a dopravní inženýrství 84 osob. Strojírenskou technologii 52 osob.

    Obory na FITu, pak vypadají takto:
    1. Bezpečnost informačních technologií: 4
    2. Bioinformatika a biocomputing: 8
    3. Informační systémy: 74
    4. Inteligentní systémy: 25
    5. Management a informační technologie: 18
    6. Matematické metody v informačních technologiích: 2
    7. Počítačová grafika a multimédia: 68
    8. Počítačové a vestavěné systémy: 11
    9. Počítačové sítě a komunikace: 14
    10. Počítačové systémy a sítě: 9
    Takže na jednoho energetika vystuduje 1,89 softwarových inženýrů. Já jsem třeba čekal daleko více. A zase tak zajímavé mi to číslo nepřijde. Pro mě zajímavý by byl až poměr 1:10. A třeba studentů, kteří pak dělají jednočipy (já nevím, třeba programují výtahy) je stejný jako počet studentů, kteří budou stavět letadla.

    luta avatar 4.10.2011 16:59 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam na vejšku? (aneb První zápisek a hned flame)

    to jsem tu asi jedinej na VUT FEKT - Automatizace, Kybernetika :-D 5. ročník. Kdyby náhodou tak se ptej, ale pochybuji, že tě zrovna tento obor zajímá :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.